Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Czarny dym 1.6 diesel przyczyny ?


ravek96
21-10-2009, 22:09
Witajcie.

Proszę o porady.

Auto dymi na czarno, na postoju i więcej przy dodaniu gazu. Przy obrotach między 1.5 a 3 tyś czasami szarpie nie ma mocy. Jak przekroczy 3 tysiące to ciagnie normalnie ale jeszcze więcej dymi. kiedy postoje chwilke w korku lub jade na niskich obrotach poniżej 2 tyś i zaczynam przyspieszac to zamula się i szarpie, jak przejade kawałek na wysokich obrotac to przez jakis czas jedzie normalnie, kopci przy każdym dodawaniu gazu.

Doradzccie od czego zacząc, nie mam w okolicy żadnego dobrego warsztatu. Jak pojedziesz i pokażesz palcem to nie ma problemu, wymienią, ale jak nie wiedzą co to rozkładają ręce.

Przebieg 60 tyś.

SMUTNYINDYK
21-10-2009, 23:20
60 000km to za mało na turbinę. Zacznij od sprawdzenia połączeń za turbiną[ ich szczelności] i czy nie pękła metalowa rura przed intercoolerem w miejscu przyspawania do niej łapy trzymającej, lub w innym miejscu.

Dekar
24-10-2009, 10:49
Z tego co wiem i pamietam to jak auto dymi na czarno to prawdo podobnie moze byc z tajiej przyczyny.opzniony poczatek wtrysku paliwa paliwo calkowicie sie nie spala,lub niesprawna pompa paliwa bo daje za duza dawke paliwa i tez sie paliwo nie spala calkowicie,albo za niskie cisnienie wtrysku .Jesli sie myle co do tego to niech ktos mnie poprawi :)

maureliusz
24-10-2009, 21:19
A jak kopci na czarno to nie przypadkiem EGR :?:

damiasek
24-10-2009, 21:30
Jak kopci na czarno, to jest zadużo paliw w stosunku do powietrza, przyczyna może być EGR, wtryskiwacze, turbina, przepływomierz itd..Najlepiej podpiąć komputer i cześć przyczyn można będzie wykluczyć, a może i pokaże co źle działa

pozdrawiam
Damian

ravek96
27-10-2009, 17:50
Wszystko sprawne EGR, Przepływomierz, komputer nie pokazuje żadnych błędów. Silnik pracuję roniutko i normalnie przyśpiesza. Turbina ładnie świszczy bez żadnych niepokojacych dźwieków ciśnienie turbo prawidłowe.

Tylko dużo dymu z róry:(:(

Pomysły sie kończą. macie jakis plan co z tym dalej robić.

Jest jeszcze taki pomysł że uszkodzona może być pompa wysokociśnieniowa i olej cofa się do zbiornika. Co wy na to?

zbmado0
28-10-2009, 11:50
witam
miałem to samo
najpierw wyczytałem na forum ze niby EGR - więc go zaślepiłem (gdzieś na forum mazdy 3 jest fajny opis jak to zrobić lub przeczyścić bo jest tam montowany ten sam silnik), szarpania i mulenie się silnika ustały, ale nadal kopcił - mniej ale kopcił, przyczyna tego była pęknięta rura intercoolera, jak ją wymieniłem to zero dymu. sprawdź to bo to bardzo częsta awaria w tych silnikach i stosunkowo tania ( rura w bdb stanie około 200zł nowa 550zł + dobre chęci do wymiany bo robi sie to łatwo) ps polecam wymienić na ta cieńsza -45mm nie zmienia to parametrów pracy silnika ale jest ona wytrzymalsza.

mkaminski100
28-10-2009, 13:56
witam
miałem to samo
najpierw wyczytałem na forum ze niby EGR - więc go zaślepiłem (gdzieś na forum mazdy 3 jest fajny opis jak to zrobić lub przeczyścić bo jest tam montowany ten sam silnik), szarpania i mulenie się silnika ustały, ale nadal kopcił - mniej ale kopcił, przyczyna tego była pęknięta rura intercoolera, jak ją wymieniłem to zero dymu. sprawdź to bo to bardzo częsta awaria w tych silnikach i stosunkowo tania ( rura w bdb stanie około 200zł nowa 550zł + dobre chęci do wymiany bo robi sie to łatwo) ps polecam wymienić na ta cieńsza -45mm nie zmienia to parametrów pracy silnika ale jest ona wytrzymalsza.

Dokladnie. Ludzie robia pompy, wtryski a najczesciej peka rura lub laczenie. Juz zreszta ktos napisal, zeby to sprawdzic w tym watku. Odpal silnik, przegazuj i zobacz czy nie ucieka Ci powietrze na dolocie.
Co do "taniosci" to 200zl za kawalek plastiku to chyba nie jest specjalnie dobrze. Wiem, ze ludzie to tez kleja lub spawaja.

StigTDCI
28-10-2009, 15:02
zbmado0 - podaj proszę link do opisu czyszczenia/ zaślepiania t EGR, szukałem na forum mazdy niestety bez skutku.

dominikzbaszyn
29-10-2009, 09:55
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60815
wszystko bardzo fajnie opisane
a jesli chodzi rurę intercoolera to jest ona stalowa a spawanie to raczej półśrodek na chwilę - duże drgania silnika i tu link do takiej rury (sprawdzony sprzedawca) http://allegro.pl/item788354996_rura_intercoolera_ford_focus_ii_c_ma x_orgina.html

zbmado0
29-10-2009, 15:17
http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=14741
zobacz jeszcze to powinno zadziałać
POWODZENIA!!!!!

ravek96
30-10-2009, 17:57
Ok a co wy na to?

Prostym sposobem, szukałem metodą prób i błędów.

Odpinałem wszystkie wtryskiwacze po kolei, po odpięciu 1 silnik kuleje i nadal dymi na czarno, zapinam 1 a odpinam 2 nadal identyczna sytuacja, zapinam 2 a odpinam 3 i dymienie ustało.

Wniosek prosty, uszkodzony 3 wtryskiwacz. Wyciągam wszystkie do sprawdzenia, diagnoza wszystkie w idealnym stanie. Otumaniony wracam do domu i zakładam wtryskiwacze. Nadal identyczny czarny dym.

Zamieniam wtryskiwacze trzeci z czwartym.

Ku mojemu zdziwieniu sytuacja identyczna, odpinam wszyskie po kolei i znowu dym ustaje po odłączeniu trzeciego!!


Zatem wtryskiwacze nie są problemem coś śię dzieje tylko na trzecim cylindrze.

Co dalej robić? Szukać usterki elektrycznej czy już raczej coś z głowicą?

szakal82
15-10-2014, 20:38
Witam.
Przeszukałem podobne wątki i nic na ten temat nie znalazłem.
Mam taki problem. Po przekręceniu zapłonu zapala mi się kontrolka świec żarowych i pali się ok 10 sekund po czym gaśnie, auto gorzej odpala tzn. kręci trochę zanim odpali (wcześniej paliło na dotyk). Po odpaleniu mocno kopci na czarno, a dodatkowo temperatura silnika nie wzrasta tylko stoi na minimum. Wolne obroty trzymają się ok. 1000obr, podczas jazdy nie falują. Silnik głośniej pracuje. EGR się przycina ale to raczej nie jest powodem zaistniałej sytuacji. Miał ktoś z Was podobny problem albo domyśla się co to może być?

RedFord
15-10-2014, 21:27
Jakby to powiedzieć....podpiąć się pod komputer.
Pozwolę sobie przypomnieć - że jeden problem - jeden temat - zgodnie z zasadami na forum PORADNIK (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=145988)
Ciężko Cię teraz gdzieś dopiąć a tematów np. o dymieniu / kopceniu na czarno - masa.
Piszesz o świecach...a sprawne są? Sugeruję podpiąć się pod komputer i sprawdzić jakie błędy się pojawiają.
A co do kopcenia: przyczyną może być EGR - ty piszesz że to raczej nie jest powodem zaistniałej sytuacji a ja bym chyba polemizowała....
Wtryskiwacze - początek końca, turbina, przepływomierz, nieszczelności...
Nie napisałeś czy pali ciągle na czarno, czy tylko podczas dodawania gazu....
Po kolei trzeba wykluczać.
Kilka tematów polecam: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=209758&highlight=kopci+czarno
Tu co prawda starszy model, ale mądrze chłopaki piszą: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=210155&highlight=kopci+czarno

I wiele, wiele innych tematów.

salom
16-10-2014, 20:25
ravek96, z Twoich prób wniosek, że na 3-cim cylindrze jest za mała kompresja, paliwo nie jest dokładnie spalane.
Zmierz kompresje na wszystkich cylindrach, i będziesz wiedział jaka jest różnica cisnienia na poszczególnych cylindrach.

szakal82
22-10-2014, 20:21
Zapomnialem jeszcze dodac ze po podlaczeniu do kompa temp. silnika pokazuje minus 25st. Pewnie padl czujnik temp. Ale czy to by mialo wplyw na to. Auto stoi u mechanika i czeka w kolejce. Myslalem ze moze to byc spowodowane jakimis nieszczelnosciami na dolocie powietrza, ale mechanik mowi ze raczej nie bo gorzej odpala i brzydko gasnie. A wtryski mogly by poleciec przy przebiegu 150tys km? Mam go 3 lata i tankuje tylko na shellu, przy zakupie mial 116tys km, dpf ma usuniety.

Kali_33
22-10-2014, 21:33
jeśli pokazuje -25 to masz przyczynę, nierzadko tak się robi "cziptuning" w dieslu :wink: - ECU zwiększa dawkę paliwa i jest dym

szakal82
22-10-2014, 21:36
Wlasnie mechanik poprawil mi humor, wtryski ok. Dostaje sie gdzies powietrze z paliwem i to bedzie problem, trzeba tylko zlokalizowac nieszczelnosc. poza tym lopatki na turbinie przyciete, ale moze bedzie dobrze. Czujnik temp do wymiany, no i proba wyczyszczenia egru.

arturfom
23-10-2014, 17:05
Jeżeli chodzi o silnik 1.6 tdci (1.6 hdi ) to dobrze znają się na tym forumowicze z Peugeota

Moje doświadczenia z tym silnikiem i wiedza w/w oraz wizyta u dobrego mechaniora to
- czarny dym to problem z mieszanka paliwo i reszta
- wtryski to ostatnia rzecz do sprawdzenia, wczesniej filtr i szczelność obiegu powietrza i spalin, potem czujniki w obiegu, egr, turbo

Jeśli masz uwalone łopatki w turbo to można obstawiac nie domagający egr który nie domknięty jak należy syfi turbo sadza do zatarcia - zbyt dużo spalin w obiegu, natomiast jeszcze może być problem z czujnikiem przepływu powietrza na dolocie za filtrem powietrza

W swoim do czasu zakupu egr jeździe z odlaczonym czujnikiem - błąd na desce ale egr prawie domknięty, malo dymu czasami bąk przy starcie i nie muli , silnik jak to mówią oddycha tlenem