Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] ogrzewanie i climatronic
aneta_piotr 27-10-2009, 23:09 Witam,
Mam pytanie, czy przy obecnym stanie pogody, gdy korzystacie z ogrzewania, to czy prędkość dmuchawy na ogrzewaniu jest regulowana automatycznie w trybie auto, czy też nie?
Z góry dziękuję za informację.
gdy korzystam z ogrzewania, to prędkość dmuchawy na ogrzewaniu jest regulowana automatycznie w trybie auto, a jeśli ustawię manualnie jakieś obroty to już wtedy nie są one regulowane automatycznie - o ile oto chodziło oczywiście
tygrysex 28-10-2009, 06:36 Ja w kazdym aucie jakie posiadam/posiadalem z klima, zawsze mam na Auto, zawsze i wszedzie smigam na klimie (nigdy jej nie wylanczam), a reguluje sobie tylko w zaleznosci od potrzeb temperature...
Przy obecnych temperaturach klima na pewno działa (myślę o trybie auto). I prędkość dmuchawy jest regulowana samoczynnie. A jeśli będzie zimniej i klima nie będzie się załączać też nawiew będzie samoczynnie regulował prędkość. Jeśli dobrze zrozumiałem pytanie.
aneta_piotr 28-10-2009, 19:18 To jeszcze raz dla wyjaśnienia.
Mam zimny samochód - na zewnątrz 10 stopni. Wsiadam, i climatronic w trybie auto jest ustawiony np. na 22 stopnie.
Powinna się włączyć dmuchawa na maksymalne obroty i oczywiście grzanie (jeśłi jest silnik nagrzany, to leci ciepłe, a jeśli nie nagrzany to chwilowo zimne powietrze), ale dmuchawa pracuje na maks.
I po jakimś czasie climatronic powinien ustawić obroty dmuchawy na mniejsze.
U nas niestety jak sobie ustawię na temperaturę komfortu np. 22, to niby coś grzeje, ale dmuchawa pracuje może na 30% wydajności, tak więc nie ma możliwości w trybie auto nagrzać samochodu do wartości zadanej, czyli tych 22 stopni, w maksymalnie krótkim czasie - po prostu auto w trybie grzania na steruje dmuchawą - czy tak macie również w swoich samochodach ?
To jeszcze raz dla wyjaśnienia.
Mam zimny samochód - na zewnątrz 10 stopni. Wsiadam, i climatronic w trybie auto jest ustawiony np. na 22 stopnie.
Powinna się włączyć dmuchawa na maksymalne obroty i oczywiście grzanie (jeśłi jest silnik nagrzany, to leci ciepłe, a jeśli nie nagrzany to chwilowo zimne powietrze), ale dmuchawa pracuje na maks.
I po jakimś czasie climatronic powinien ustawić obroty dmuchawy na mniejsze.
U nas niestety jak sobie ustawię na temperaturę komfortu np. 22, to niby coś grzeje, ale dmuchawa pracuje może na 30% wydajności, tak więc nie ma możliwości w trybie auto nagrzać samochodu do wartości zadanej, czyli tych 22 stopni, w maksymalnie krótkim czasie - po prostu auto w trybie grzania na steruje dmuchawą - czy tak macie również w swoich samochodach ?
nie jestem pewien jak jest w fordzie, ale u mnie w obecnym i poprzednim aucie, gdzie był półautomat, działa właśnie w ten sposób,że jak jest jeszcze zimno, to nie włącza sie dmuchawa na maksa, bo i tak nie zrobi sie od tego cieplej, tylko jeszcze zimniej, a z czasem i wzrostem temperatury dmuchawa mocniej działa
To jeszcze raz dla wyjaśnienia.
Mam zimny samochód - na zewnątrz 10 stopni. Wsiadam, i climatronic w trybie auto jest ustawiony np. na 22 stopnie.
Powinna się włączyć dmuchawa na maksymalne obroty i oczywiście grzanie (jeśłi jest silnik nagrzany, to leci ciepłe, a jeśli nie nagrzany to chwilowo zimne powietrze), ale dmuchawa pracuje na maks.
I po jakimś czasie climatronic powinien ustawić obroty dmuchawy na mniejsze.
U nas niestety jak sobie ustawię na temperaturę komfortu np. 22, to niby coś grzeje, ale dmuchawa pracuje może na 30% wydajności, tak więc nie ma możliwości w trybie auto nagrzać samochodu do wartości zadanej, czyli tych 22 stopni, w maksymalnie krótkim czasie - po prostu auto w trybie grzania na steruje dmuchawą - czy tak macie również w swoich samochodach ?
Ja mam dokładnie tak samo troche to dziwne serwis wgrał nowe oprogramowanie ale dalej jest tak samo
jarecki46 28-10-2009, 20:48 Dokładnie tak ja opisał poprzednik,kiedy jest zimno to dopóki temp powietrza nadmuchiwanego nie jest w miare ciepła,tzn cieplejsza od zawnętrznej,dmuchawa działa tylko na ok 30 proc. i nawiew kierowany jest na szybe,kiedy sie rozgrzewa-zaczyna pracować coraz mocniej i nadmuchy kierowane są stopniowo na venty czołowe,i jeszcze jedno,dmuchawa w opcji AUTO nigdy nie bedzie pracować pełną parą.A sposobem na szybsze nagrzanie wnętrza jest wciśnięcie pozycji MAX która załącza elektryczną nagrzewnicę i po 1-2 minutach pomimo zimnego silnika na szybe i z pełną parą (nie mamy możliwości regulacji ani gdzie ani z jaką siłą działa dmuchawa) zaczyna lecieć ciepłe powietrze:one:
aneta_piotr 28-10-2009, 21:06 W moim innym samochodzie (mazda) jednak działa tak, że dmuchawa ma zakres pracy w trybie auto od minimum do maksimum.
Z drugiej strony jeśli jest na zewnątrz gorąco i właczona jest klima w tryb auto to nadmuch działa na max i szybko schładza się wnętrze, następnie dmuchawa zwalnia, to nie rozumiem, dlaczego przy ogrzewaniu nie może działac analogicznie - nie ma tu znaczenia, czy silnik jest zimny czy ciepły - dla przykadu jadę sobie i mam te 22 stopnie już ustawione ale zachce mi się podgrzacwnetrze do 26 stopni, to po ustawieniu wyzszej temepratury uklad powinien dzialac tak, ze maksykanie szybko dogrzeje wykorzystujac obroty dmuchawy (mamy przeciez silnik nagrzany) a nastepnie bedzie tylko utrzymywał to 26 stopni. Aktualnie po zmianie na klimie wartosci temepratury (i tylko przy ogrzewaniu) czekamy na dojscie praktycznie bez konca .......
W moim innym samochodzie (mazda) jednak działa tak, że dmuchawa ma zakres pracy w trybie auto od minimum do maksimum.
Z drugiej strony jeśli jest na zewnątrz gorąco i właczona jest klima w tryb auto to nadmuch działa na max i szybko schładza się wnętrze, następnie dmuchawa zwalnia, to nie rozumiem, dlaczego przy ogrzewaniu nie może działac analogicznie - nie ma tu znaczenia, czy silnik jest zimny czy ciepły - dla przykadu jadę sobie i mam te 22 stopnie już ustawione ale zachce mi się podgrzacwnetrze do 26 stopni, to po ustawieniu wyzszej temepratury uklad powinien dzialac tak, ze maksykanie szybko dogrzeje wykorzystujac obroty dmuchawy (mamy przeciez silnik nagrzany) a nastepnie bedzie tylko utrzymywał to 26 stopni. Aktualnie po zmianie na klimie wartosci temepratury (i tylko przy ogrzewaniu) czekamy na dojscie praktycznie bez konca .......
witam ogrzewanie a chłodzenie to dwie zupełne inne sprawy według mnie jest logiczne żeby słchodzic nagrzane auto po, postoju na parkingu sa wysokie obroty -zimno daje sprężarka żeby nagrzac i nie trwało to wiecznośc i nie dmuchało po twarzy i nogach lodowate powietrze to dmuchawa na początku musi chodzi wolniej
Kristoforos 28-10-2009, 23:22 Mam nadzieję, że to "auto-badziewie" da się wyłączyć i jakoś w miarę manualnie da się to obsługiwać. Nie ma dla mnie nic bardziej wnerwiającego jak dmuchająca mrozem na maksa klima w nagrzanym na postoju samochodzie.
jarecki46 29-10-2009, 02:22 to fakt,niezbyt zdrowo i komfortowo
arczi_75 29-10-2009, 18:29 Mam nadzieję, że to "auto-badziewie" da się wyłączyć i jakoś w miarę manualnie da się to obsługiwać. Nie ma dla mnie nic bardziej wnerwiającego jak dmuchająca mrozem na maksa klima w nagrzanym na postoju samochodzie.
Da się wyłączyć jak najbardziej i sterować ręcznie tak samo i w moim przypadku tak właśnie jest prawie w 100 % przypadków, żadnego Auto. Ale niestety ani grzania w zimie ani chłodzenia sensownego w lecie ni chu chu...:-D
Niech Ford podpatrzy jak to zrobił VAG w swoich autach (tam tryb auto w klimatronikach działa bezbłędnie) i przeniesie to do Forda.
Ja ma ustawione od poczatku na Auto na 22 (poprzednio na 21.5) stopnie i latem i teraz, temperatura w samochodzie jest idealna. Nie zauwazylem jakiegos wiania zimnym powietrzem w obecnych temperaturach, wentylator wyraznie daje wiecej mocy po kilku minutach jazdy. Potem wycisza sie praktycznei do 0.
aneta_piotr 03-11-2009, 00:15 Dziękujemy za informacje.
Według mnie działanie opisane przez krzys3 jest prawidłowe.
Od razu przepraszam, że zapytam innych, czy potwierdzają, że tak działa u nich sprawny układ, bo w serwisie twierdzą, że u nas wszystko w porządku, choć tak nie jest.
tygrysex 03-11-2009, 09:58 aneta_piotr - dokladnie tak jak opisuje krzys3 :D
|
|