Zobacz pełną wersję : KA (i nie tylko) - reanimacja blacharsko-lakiernicza


hudybyk
09-11-2009, 20:17
czyli losy (brzydkiego) ka -czątka
czy ktokolwiek na tym kąciku ma ochotę czytać i oglądać postępy z reanimacji Forda Ka mojej siostry
(budowa praktycznie od początku bo buda która miała być naprawiona po mały wypadku -wgnieciony błotnik i drzwi i zmianie koloru okazała się kompletną klapą już bitą kilka razy, wstawionym dachem itp, wiec została zakupiona inna zdrowiutka i jest poddawana modyfikacjom)

a oto mały przedsmak, zdjęcia po zakupie jakieś 2 lata przed rozbiórką

poniżej trochę zdjęć z rozbiórki auta i pierwsza załamka, później było tylko gorzej, bo okazało się po wyciągnięciu baku ze podłużnic z tyłu to praktycznie nie ma :/ dlatego zapadłą decyzja o kupnie nowej zdrowej budy z młodszego rocznika

cd.

trochę zdjęć z robot blacharskich jakieś 2 tyg temu przy nowej budzie - całe szczęście ze to już za mną, bo spasować to wszystko do siebie żeby w miarę jakoś wyglądało, a przy okazji żebym nie musiał szpachli w betoniarce urabiać to już coś

i dalej blacharka :/

fajerwerki :)

A teraz najnudniejsza część (czyli uwaga trzeba czytać :P)
no to tak po kolei co gdzie po co i dlaczego:
- bordowa buda jest stara (koła z tyłu to chyba tylko na amorach się trzymały, bo podłużnic to już prawie nie było )
- nowa buda to ta czerwona, nie jeździła po PL, a dlaczego taka?
po pierwsze stan ( nie licząc rdzy na progach, spód prawie idealny - to chyba prawda, że poza granicami Polski nie ma soli na drogach i tak nie bierze blachy ruda), po drugie cena , i trzecie była w Krakowie więc koszt transportu prawie żaden

a teraz co gdzie i do czego poszło
- padała decyzja o wymianie progów, chociaż miały tylko rdzę powierzchniową, niech będzie tak jak należy zrobione, po zdjęciu starych miłe zaskoczenie w środku czyściutko
- wymiana lewego tylnego błotnik całego, ze względu na wgniecenie z transportu - nie mojego (jak go ładowali ) i trochę rudej przy wlewie bo była tam obita i zaczęła ruda atakować, a że takowy błotnik już leżał cały od jakiegoś czasu w domu no to wymieniony został cały, mam nadzieje ze szpachli nie trzeba będzie w betoniarce urabiać

ogólnie wrażenia z prac przy budzie takie:
- nie bita, oryginalny lakier
- spód bez rdzy, podłużnice idealne czyste, tylko oryginalna konserwacja

trochę zdjęć z prac pod autem

i jeszcze trochę z poziomu kanału

kanały cd. :P

benny86
09-11-2009, 21:07
Pogratulować zapału do pracy (no ale w końcu czego się nie robi dla siostry:D)
U mnie buda w zadziwiająco dobrym stanie - ostatnio przy okazji kontroli zawieszenia szukałem rdzy w podwoziu i nic - czyściutko jak okiem sięgnąć, jedynie na zbiorniku paliwa lekki nalot no i troche konserwacji trzeba by uzupełnić..

hudybyk
09-11-2009, 21:14
no to już auto po szpachlowaniu
niby na początku wydawało się, że tego będzie niewiele, a później a to w jednym miejscu rysa a to wgniecenie, no to teraz ka-czka jest łaciata
no i jeszcze bez podkładu, bo sprężarka w międzyczasie padała
ale mam nadzieje ze do końca tygodnia już będzie o to takie cudo jak się nie to zdecyduje
http://www.i-ogrod.pl/kompresor-expo-xy280t120-520lmin-10bar-p-23.html
co o tym sadzicie? da rade pod pistolet HVLP? bo na razie brak funduszy na coś lepszego, bo ja student biedny jestem a i tak o niebo lepsze od mojej poprzedniej dwutłokowej kombinowanej

a to zdjęcia łaciatej ka-czki

i jeszcze trochę szpachli

szpachli nigdy za wiele :P cd

a mogę się dowiedzieć dlaczego mój temat został przeniesiony?
ja młody jeszcze jestem i dużo nie wiem.... ale nie znam powodu, tym bardziej, że podobny temat o escor-cie, jest tam gdzie mój był początkowo...

damian6819
10-11-2009, 19:12
naprawdę jestem pełen podziwu, tak trzymać, a co do szpachli to "przyjdzie kit bedzie git":D

mouzes
12-11-2009, 16:19
a to jeśli wolno spytać, to gdzie temat był że ci go przenieśli ?

mimo to tutaj jest idealne dla niego miejsce :P

nasuwa mi sie jedno podstawowe pytanie

czy wymiana całego nadwozia w kaczce to opłacalna sprawa ? przecież nie są to już tak drogie samochody ...

ja tam połatałbym tylko podłużnice i ewentualnie zrobił progi i niech sie dzieje wola nieba

no chyba że macie zamiar już nigdy nie sprzedać tego samochodu

Pawel
12-11-2009, 16:27
Dziwne.... jeśli wolno zapytać, to po co robisz ten samochód ? Przecież to na pewno nie opłacalne i w dodatku ile roboty. Już nie lepiej sprzedać było i kupić inna kaczke ?

hudybyk
12-11-2009, 16:48
a to jeśli wolno spytać, to gdzie temat był że ci go przenieśli ?

mimo to tutaj jest idealne dla niego miejsce :P

nasuwa mi sie jedno podstawowe pytanie

czy wymiana całego nadwozia w kaczce to opłacalna sprawa ? przecież nie są to już tak drogie samochody ...

ja tam połatałbym tylko podłużnice i ewentualnie zrobił progi i niech sie dzieje wola nieba

no chyba że macie zamiar już nigdy nie sprzedać tego samochodu

1. temat był wcześniej w Ford Garage > Blacharstwo/lakiernictwo (Jak naprawiać i konserwować własne autko.)
2. wymiana całego nadwozia w kaczce nie jest opłacalną sprawą, ale co zrobić jak ma się siostrę pełną zapału do takiej pracy
a dokładnie to za wymianą całego nadwozia przemawiało:
- silnik praktycznie nowy zrobiona kapitalka w marcu 2009r
- zapał i pomoc siostry
- nowy wybrany kolor
- całkowite wyposażenie i zaplecze warsztatowe, więc robota całkowicie we własnym zakresie,
- kupiona karoseria za śmieszne pieniądze, że nie opłacało się bawić z progami starej
- samozadowolenie ze zrobionych we własnym zakresie prac, na każdym etapie i z całego projektu :D
(koszt robocizny - 0zł, satysfakcja - bezcenna :D )

TOMAS
12-11-2009, 16:57
Jestem pełen podziwu za zapał, chęci i pojęcia się takiej akcji :one:

Agnesqa
12-11-2009, 17:26
Jestem pełen podziwu za zapał, chęci
noo prawie wszystko od poczatku... big respect :)

maciek911
12-11-2009, 17:46
Szacunek !!

Tyle pracy, a efekt rzeczywiście bezcenny :)

Pozdrawiam. m911

Pawel
12-11-2009, 19:40
w tej chwili temat jest juz tam gdzie od poczatku powinien trafić, czyli w fotorelacjach z napraw.

hudybyk
16-11-2009, 18:42
z okazji, że chwilowy przestój w pracach garażowych, bo ze względu na praca/studia mogę grzebać tylko w weekendy i to nie wszystkie to znalazłem jeszcze trochę zdjęć przed, szpachlowaniem i tu dokładnie widać, że pod szpachlą jest podkład, może jest z tym więcej zachodu ale opłaca się :) szpachla lepiej się trzyma, oraz miejsca łączeń lepiej są zabezpieczone przed rudą :D

hudybyk
16-11-2009, 18:44
cd. - bo nie wiem czy jest możliwość dołączania większej ilości zdjęć, albo po prostu tego nie potrafię :/

Pawel
16-11-2009, 18:59
umieszczaj tyle ile mozesz, w razie czego połacze wszystko w jedno.

mkaminski100
20-11-2009, 03:33
Jestem pelen podziwy. Ludzie sie smiali z Uno, ze slychac jak rdzewialo w nocy, ale Ka to jeszcze gorsza historia. Niektore modele po 3-5 latach maja dziury w karoserii!!
Po takiej poradzie zostanie CI jeden problem. Czesc ludzi ucieszy sie, ze ktos rozebral auto i zrobil je tak od podstw, druga czesc bedzie marudzila, ze lepiej miec dziurawe niz spawane auto. Jezeli bedziesz je chcial kiedys sprzedaj to nie pokazuj rejestracji, bo nowy nabywca Cie zje. Ludzie wola zyc w blogiej nieswiadomosci :(

Niestety mimo checi zony, przez wzglad na rdze nie kupilem jej Ka. W UK KA to czesto mina ktora wlasciciel sprzedaje (czesto w wysokiej cenie) wiedzac, ze jest sito z przodu i ze nie przejdzie kolejnego przegladu.

robleg77
21-11-2009, 06:26
Szacun wielki :D Piękan robota , widzę przed kolegą wielką karierę w branży blacharsko lakierniczej . Powodzenia życzę w kolejnych mam nadzieję projektach ;) :)

hudybyk
06-12-2009, 22:00
Szacun wielki :D Piękan robota , widzę przed kolegą wielką karierę w branży blacharsko lakierniczej . Powodzenia życzę w kolejnych mam nadzieję projektach ;) :)

a dziękuję :D
kariery w branży blacharsko lakierniczej raczej nie przewiduje, bo jestem świeżo upieczonym mgr inż. budownictwa lądowego i w tej branży jak na razie się obracam :)
a po tym projekcie który tak daje mi w kość to chya bedzie trzeba długo czekać na następny...

Jestem pelen podziwy. Ludzie sie smiali z Uno, ze slychac jak rdzewialo w nocy, ale Ka to jeszcze gorsza historia. Niektore modele po 3-5 latach maja dziury w karoserii!!
Po takiej poradzie zostanie CI jeden problem. Czesc ludzi ucieszy sie, ze ktos rozebral auto i zrobil je tak od podstw, druga czesc bedzie marudzila, ze lepiej miec dziurawe niz spawane auto. Jezeli bedziesz je chcial kiedys sprzedaj to nie pokazuj rejestracji, bo nowy nabywca Cie zje. Ludzie wola zyc w blogiej nieswiadomosci :(

Niestety mimo checi zony, przez wzglad na rdze nie kupilem jej Ka. W UK KA to czesto mina ktora wlasciciel sprzedaje (czesto w wysokiej cenie) wiedzac, ze jest sito z przodu i ze nie przejdzie kolejnego przegladu.

Jak dojdzie ewentualnie do sprzedaży, kolejny nabywca dostanie pełna dokumentacje fotograficzną, z remontu, niech wie co kupuje, a tych którzy będą próbowali mnie "zjeść" uprzejmie acz stanowczo uprzejmie poproszę o oddalenie się :D
Chociaż wątpię czy w ogóle dojdzie do sprzedaży tego Ka bo z siostrą i ogólnie rodzinką która pomaga tak się przywiązaliśmy, a poza tym mam nadzieje, że po takich pracach trochę da rade posłużyć siostrze :D

oto narzędzia, którymi ostatnio walczę w następnym etapie reanimacji ka-czki
to tak:
1 - jakiś pistolet no name (ale to do malowania bardziej podkładów i płotu )
2 - Jonnesway JA - 6111 dysza 1,4 - trochę wysłużony do podkładów, szpachli natryskowych
3 - Jonnesway JA - 6111 dysza 1,4 - prawie nowy do bezbarwnego
4 - Auarita MP-500 LVLP dysza 1,3 - nowy nabytek - do baz metalicznych
no i jeszcze jakiś 2 pistolety do konserwacji i przekrojów zamokniętych
do tego zasilanie przewodami o średnicy wewnętrznej fi 8 mm, reduktor, podwójny odwadniacz-odolejacz-filtr, odwadniacze przy pistoletach + mały reduktor
a wszystko zasila sprężarka 3 tłokowa o ciśnienie 8 bar, 110l, wydajność na ssaniu 525l/min a na wyjściu 420l/min

jak myślcie da rade tym malować?

podkład owanie auta part 1

podkład owanie auta part 1

cd.

cd.

i jeszcze :)

hudybyk
06-12-2009, 23:33
nałożony baranek na auto (karoserję)

mkaminski100
07-12-2009, 12:09
a po tym projekcie który tak daje mi w kość to chya bedzie trzeba długo czekać na następny...
Też tak mówiłem, a jak odpocznę to ciągle coś nowego siedzi w garażu. Niestety nie mam dostępu do takiej ilości sprzętu ani miejsca jak Ty. Szczerze zazdroszczę.

hudybyk
07-12-2009, 17:06
Efekty lakierowania
- na pierwszy rzut poszły: wewnętrzna strona klapy, maski i drzwi, bo
po pierwsze jakoś trzeba to zrobić aby z jednej i z drugiej strony były pomalowane (a tak mają tydzień na doschnięcie i będzie można obrócić)
po drugie jak coś z chrzanie to aż tak bardzo nie będzie się to w oczy rzucało :)
efekty sami jak i finalny kolor sami oceńcie :)

hudybyk
21-12-2009, 09:31
ostatni weekend był dosyć ciężki 2 dni pracy od 7 do 3 ( w nocy )
no i w załączonym linku efekty jaki to wyszedł nowy kolorek
na zdjęciach widoczny tylko etap zaraz po położeniu bazy, jeszcze przed clarem :)

(a i już zakonserwowany - taki ładny czarny od spodu wyszedł, że aż szkoda brudzić :P )
niestety ostatni etap malowania nie spełnił moich oczekiwań, bezbarwnego jakoś nie dałem rady dolać i wyszedł trochę za matowy (coś po prostu spieprzyłem, ale do końca jeszcze nie wiem co), wiec decyzja - delikatne matowienie (ewentualnie baza jeszcze raz, i bezbarwny już na lustro, mam nadzieje :/

a właśnie, może gdzieś w proporcjach mieszania bazy i lakieru popełniłem błąd, według producenta lakieru mam proporcje:
1. baza + 60-80% rozpuszczalnika
2. lakier 2 / 1 utwardzacz + 20-30% rozpuszczalnik
czyli:
ad1. 1l bazy + 0,8l rozpuszczalnika
ad2. 1l lakieru + 0,5l utwardzacza + 0,3l rozpuszczalnika
czy dobrze to zrozumiałem?
aha temp. przy lakierowaniu 20stopni C, pomieszczenie 2 dni grzane wiec blacha też wygrzana :)
baza pistolet LVLP dysza 1,3 ciśnienie pracy 1,5 - 2 bar
bezbarwny pistolet HP dysza 1,4 ciśnienie pracy ok. 3 bar - efekt mierny, wiec próba LVLP już było lepiej ale też efekt mnie nie zadowalający (kłopot z dolaniem i tz. morka - czyli skórka pomarańcza z duża)
nikt nie mówił ze będzie łatwo.... :P

zdjęcia:
http://picasaweb.google.pl/zhudyka/1920122009?feat=directlink
jak będę miał czas to wieczorem wrzucę zdjęcia w normalnym trybie na forum :)

mascom
28-12-2009, 08:54
Jak patrze na zdjecia z remontu to jestem pod wrażeniem. Tyle czasu i pracy wsadzone w autko. Jedyne co to psiknąłbym delikatnie lakierem jeszcze wnętrze auta, a zwłaszcza podłogę bo jakoś trochę dziwna jest ta czerwień na podłodze, tak żeby nie było żądnych śladów po wcześniejszym kolorze auta. Kaczka pewnie jeszcze długo dobrze posłuży.

hudybyk
28-12-2009, 16:38
podłoga nie będzie straszyła, a celowo nie była malowana bo będzie wyklejona matami dźwiękochłonnymi, tak żeby trochę ciszej było :)
maty już są i czekają na montaż :) efekty na po wyklejeniu z pewnością udokumentuje zdjęciami :D

hudybyk
07-02-2010, 23:09
po małej przerwie znów robota ruszyła, profile wszystkie jakie się tylko dało wypełnione fluidolem (wyszło chyba tego prawie 4l) no i zaczęła się zabawa z wyklejaniem matami co by trochę ciszej było
efekty jeszcze nie skończonej pracy

hudybyk
07-02-2010, 23:13
a w piątek w końcu przyjechały do mnie nowe graty
i tak po kolei:
- kolektor ssący razem z przepustnicą, wtryskami itp
- aluminiowa miska olejowa zamiast blaszanej
- kompletne wspomaganie
- kompletna klimatyzacja
- alternator mocniejszy pod klimatyzację
- kompletna wiązka elektryczna pod klimatyzację
- pudełko śrubek
i jeszcze do kompletu dostałem cały silnik z osprzętem taki gratis

robleg77
08-02-2010, 13:14
Siemka . Oko się cieszy na taki obrót sprawy , aż ślinka cieknie i doczekać się nie można na efekt końcowy :D:D:D

Powodzenia w dalszych pracach;)

hudybyk
08-02-2010, 16:49
Siemka . Oko się cieszy na taki obrót sprawy , aż ślinka cieknie i doczekać się nie można na efekt końcowy :D:D:D

Powodzenia w dalszych pracach;)

mam nadzieje tylko, że efekt końcowy sprosta oczekiwaniom :)

hudybyk
28-02-2010, 16:34
Tak żeby nie było, że temat umarł w weekend:
- dokończyliśmy wyklejanie matami wnętrza, drzwi i klapy przedniej (niestety opalarka pod koniec tej operacji puściła ostatniego dymka i w taki sposób odeszła od nas :/)
- dach od wewnątrz został jeszcze wyklejony gąbką dźwiękochłonną, tak samo wnęki tylnych błotników,
- została poprowadzona nowa wiązka w aucie już pod klimę, a że była ucięta w połowie auta, to lutownica i koszulki termozgrzewalne stały się mymi przyjaciółmi na dłuższy czas,
tak dla informacji do tyłu w wiązce jest przeprowadzonych 14 kabli, a to jeszcze nie koniec lutowania, bo w swojej kolejce czeka jeszcze sterowanie pilotem centralnego zamka i klapy bagażnika oraz na podłączenie części instalacji LPG
- został skompletowany silnik, już z nową miską, kompresorem klimy, pompą wspomagania i jeszcze świeżutkim kolektorem ssącym, z nową przepustnicą i wtryskami :D

a i chciałem się pochwalić ze zanabyłem taką książeczkę: "FORD KA (1996-2002) - instrukcja napraw Haynes" :D

hudybyk
28-02-2010, 16:36
cd.

matrog19
05-03-2010, 23:46
Wielkie gratulacje, tyle solidnej pracy kolega włożył w auto. Żeby od nowości te nasze fordy i nie tylko były tak zakonserwowane to auta były by wieczne pod względem karoserii. Czekam z nie cierpliwością na dalsze fotki :)

PS: kiedy mondziak kolegi idzie na warsztat hehe?

hudybyk
08-03-2010, 19:31
Wielkie gratulacje, tyle solidnej pracy kolega włożył w auto. Żeby od nowości te nasze fordy i nie tylko były tak zakonserwowane to auta były by wieczne pod względem karoserii. Czekam z nie cierpliwością na dalsze fotki :)

PS: kiedy mondziak kolegi idzie na warsztat hehe?

A dziękuje ;) każdy taki komentarz dodaje skrzydeł i aż pojawia się zapał do dalszej pracy :D
A następne fotki po weekendzie

Mondziak ląduje w gdzeiś kwietniu w warsztacie (jak będę miał czas), bo progi po ziemie praktycznie przestały istnieć :(

hudybyk
14-03-2010, 18:42
Prace się powoli posuwają do przodu, ale nie są już tak pokazowe
ostatni zrobione:
- hamulce złożone do kupy i popodłączane
- poprowadzona cała instalacja pod autem
- elektryka ciąg dalszy (ale już cała wiązka w aucie i praktycznie całkowicie rozprowadzona)
- zamontowany cały moduł (ogrzewania, chłodzenia)

hudybyk
14-03-2010, 18:44
cd.

hudybyk
14-03-2010, 18:46
ka-czucha ma jeszcze dostać, z innej takie cuś zwane rozpórka (trochę trzeba będzie odświeżyć, ale pozostanie chyba żółta :D )

Rafał A.(antek)
24-03-2010, 19:34
co do lakierowania, klar musi byc poprostu dobrej firmy, wtedy ladnie sie wylewa na lustro, mora robi sie jak jest kiepski klar, i zlejesz, albo jak za male cisnienie w pistolecie Hp, no i klar z zasady wylewa sie na prawie gladko ale nie do konca, bo latwiej jest dopolerowac taki zakurz, niz jak przekroczysz granice i zrobisz ciezka more(baranka)

PS jak sprawuje sie ten kompresor? bo chyba kupie sobie podobny

m_g
24-03-2010, 19:47
A będziesz coś robić z silnikiem czy zostawisz standardowe 60 koni w 1,3:?::?:

hudybyk
24-03-2010, 20:25
co do lakierowania, klar musi byc poprostu dobrej firmy, wtedy ladnie sie wylewa na lustro, mora robi sie jak jest kiepski klar, i zlejesz, albo jak za male cisnienie w pistolecie Hp, no i klar z zasady wylewa sie na prawie gladko ale nie do konca, bo latwiej jest dopolerowac taki zakurz, niz jak przekroczysz granice i zrobisz ciezka more(baranka)

PS jak sprawuje sie ten kompresor? bo chyba kupie sobie podobny

właśnie o to chodzi, że chyba jednak do oryginalnej bazy forda dorzucili mi jakiś kiepski klar, ale jakoś dałem rade, auto było zmatowione jeszcze raz i pomalowane, fakt trzeba trochę prze polerować ale delikatnie i będzie lustro :)

co do kompresora to sprawuje się rewelacyjnie, nie brakowało mi powietrza, w zasadzie to nawet o tym nie myślałem i przy jednym i drugim pistolecie :)

A będziesz coś robić z silnikiem czy zostawisz standardowe 60 koni w 1,3:?::?:

w silniku jest trochę fabryka poprawiona czyli:
- był szlif cylindrów+ nowe cylindry + planowanie
- obrobiona dokładnie głowica (planowanie, delikatne polerowanie)
- założony inny wałek trochę bardziej ostry, ale też bez szaleństw
rezultat, trochę ładniej się zbiera i jest bardziej elastyczny
z tego silnika za dużo się nie da wyciągnąć wiec nie ma co inwestować bo to stara konstrukcja,
jak będzie czas i fundusze to może trafi tam silnik z Pumy 1,7 :D ale to już na pewno nie w tym roku...

maciek911
25-03-2010, 23:35
Edytujemy posty ... :)

hudybyk
06-04-2010, 18:21
przed świętami było trochę czasu wiec zabraliśmy się za składanie auta, tym bardziej że pogoda sprzyjała, a garaż rozrósł się w kolejne narzędzia:
- urządzenie do odpowietrzania hamulców
http://moto.allegro.pl/item974864078_wysysarka_do_wyminay_plynu_i_odpowi_ n_sacz.html
- wyciągarkę łańcuchową
http://moto.allegro.pl/item976105589_wyciagarka_lancuchowa_2t_wyciagarki_ podnosniki.html

w aucie zmontowany jest już praktycznie cały środek, następne w kolejce jest serce auta (silnik) i nadzieja ze auto wyjedzie w kwietniu jeszcze z garażu o własnych siłach
po smęceniu siostry zamontowałem w Ka podgrzewane lusterka (koszt niewielki a jaka frajda)
włączają się razem z ogrzewaniem tylnej szyby.

hudybyk
06-04-2010, 18:24
cd. fotorelacji

przy okazji proszę moderatora z podpięcie postu ze zdjęciami w całość (z góry dziękuje :) )

hudybyk
06-04-2010, 18:25
cd 3

hudybyk
04-05-2010, 12:14
W weekend Ka już zaczęło trochę przypominać auto :)
wyciągarka łańcuchowa przy montowaniu silnika i skrzyni spisała się super (że ja wcześniej jej nie używałem)
ogólnie silnik jest teraz już tak opleciony różnymi rurkami itp. że podziwiam forda ze to wszystko jakoś logicznie upchał, ale nadal nie wiem gdzie zamontować parownik od gazu, bo tam gdzie był wcześniej jest aparatura od klimy :/

hudybyk
04-05-2010, 12:16
cd.

kosteg
05-05-2010, 11:56
przy takim nakladzie prac to ja bym chyba zrobil max wypas. dodal elektryczne lusterka i cala mase innych drobiazgow - klime jak mniemam dodales. piszesz ze koszt pracy 0 ale same materialy pochlonely pewnie polowe wartosci autka. nie wiesz nawet jak chcialbym trafic kupujac auto na podobny egzemplaz...

hudybyk
05-05-2010, 17:49
tak klima już jest, tak jak i wspomaganie, z elektrycznie sterowanych lusterek zrezygnowałem na rzecz podgrzewanych luster, dodane jest jeszcze otwieranie bagażnika z pilota, no mi może się jeszcze coś wymyśli ale na razie niech to Ka zacznie w końcu jeździć ;)
a co do kosztów to myślę że już dawno przekroczyły wartość auta ale nikomu nie chcę się ich podsumowywać żeby się nie przerazić :D
a taki egzemplarz jest nie do kupienia bo kto by chciał tak zrobionego auta się pozbyć..

hudybyk
09-05-2010, 12:01
ogólnie to byłem mile zaskoczony, że auto od pierwszego odpaliło tym bardziej że jest złożone z nową wiązką elektryczną i innym kolektorem, jedyne co trzeba było zrobić to odpowietrzyć układ paliwowy, ale ford ma na to całe szczęście dobry patent.

efekt poniżej :)

http://www.youtube.com/watch?v=W0802jaessU

hudybyk
09-05-2010, 16:44
Ka już prawie kompletne i z przymiarką nowych lamp
więc chciałbym poznać opinię Waszą z użytkowania lamp soczewkowych jak się spisują podczas codziennego użytkowania?
bo te na zdjęciach wypożyczone ze sklepu do przymiarki :P
ach a tyłu zostają oryginalne czerwone, bo te srebrne jakoś dziwnie wyglądają :/

http://img35.imageshack.us/img35/5162/dscn4425.jpg
http://img9.imageshack.us/img9/1986/dscn4424i.jpg
http://img697.imageshack.us/img697/8049/dscn4422.jpg
http://img219.imageshack.us/img219/3057/dscn4421e.jpg
http://img87.imageshack.us/img87/7641/dscn4419.jpg
http://img291.imageshack.us/img291/8228/dscn4418q.jpg
http://img263.imageshack.us/img263/2316/dscn4415.jpg
http://img641.imageshack.us/img641/4919/dscn4413.jpg
http://img710.imageshack.us/img710/6803/dscn4409w.jpg
http://img140.imageshack.us/img140/3046/dscn4407x.jpg
http://img243.imageshack.us/img243/3296/dscn4406u.jpg
http://img245.imageshack.us/img245/34/dscn4403.jpg
http://img101.imageshack.us/img101/6715/dscn4400.jpg
http://img87.imageshack.us/img87/9708/dscn4399.jpg
http://img714.imageshack.us/img714/4452/dscn4398t.jpg
http://img291.imageshack.us/img291/581/dscn4397d.jpg
http://img339.imageshack.us/img339/1253/dscn4396a.jpg
http://img28.imageshack.us/img28/9123/dscn4395d.jpg
http://img535.imageshack.us/img535/9492/dscn4394f.jpg
http://img232.imageshack.us/img232/107/dscn4393.jpg
http://img227.imageshack.us/img227/415/dscn4392m.jpg
http://img535.imageshack.us/img535/4700/dscn4391.jpg
http://img687.imageshack.us/img687/2377/dscn4390xp.jpg
http://img169.imageshack.us/img169/6742/dscn4389y.jpg
http://img686.imageshack.us/img686/8216/dscn4387l.jpg
http://img227.imageshack.us/img227/554/dscn4386.jpg
http://img339.imageshack.us/img339/1452/dscn4385.jpg
http://img691.imageshack.us/img691/4569/dscn4384.jpg
http://img210.imageshack.us/img210/5762/dscn4382.jpg
http://img338.imageshack.us/img338/6153/dscn4380t.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/7996/dscn4379d.jpg
http://img85.imageshack.us/img85/3136/dscn4378.jpg
http://img691.imageshack.us/img691/6053/dscn4377.jpg
http://img714.imageshack.us/img714/2053/dscn4376.jpg
http://img402.imageshack.us/img402/9766/dscn4375.jpg
http://img708.imageshack.us/img708/326/dscn4374w.jpg
http://img219.imageshack.us/img219/4936/dscn4373h.jpg
http://img291.imageshack.us/img291/6346/dscn4372n.jpg
http://img688.imageshack.us/img688/5585/dscn4371.jpg
http://img191.imageshack.us/img191/9044/dscn4370d.jpg
http://img707.imageshack.us/img707/5659/dscn4369i.jpg
http://img219.imageshack.us/img219/996/dscn4367.jpg

kosteg
09-05-2010, 17:41
ciesze sie ze z tylu zostawisz normalne swiatla - te pseudo lexus sa okropne. z przodu tez moglbys poszukac swiatelek hella badz morette:
http://img218.imageshack.us/img218/8773/kasparkle2.jpg (http://img218.imageshack.us/i/kasparkle2.jpg/)
http://img194.imageshack.us/img194/8773/kasparkle2.jpg (http://img194.imageshack.us/i/kasparkle2.jpg/)

ale to tylko moja opinia

hudybyk
09-05-2010, 18:11
ciesze sie ze z tylu zostawisz normalne swiatla - te pseudo lexus sa okropne. z przodu tez moglbys poszukac swiatelek hella badz morette:
http://img218.imageshack.us/img218/8773/kasparkle2.jpg (http://img218.imageshack.us/i/kasparkle2.jpg/)
http://img194.imageshack.us/img194/8773/kasparkle2.jpg (http://img194.imageshack.us/i/kasparkle2.jpg/)

ale to tylko moja opinia

no te pseudo lexus rzeczywiście okropnie wyglądają, dlatego zaraz po założeniu wiedzieliśmy ze ich nie zostawimy :)
a do przodu właśnie mam możliwość kupić takie jak na 1 zdjęciu morette, ale nie jestem co do nich przekonany... bo robią takie trochę masywne auto... :/
szkoda że nie mogę przymierzyć tak jak tych i jak mi się nie spodoba to oddać :P

kosteg
09-05-2010, 22:17
daj znac co postanowisz bo to Wam sie ma podobac

hudybyk
10-05-2010, 21:52
siostra podjęła decyzję :)
tył na oryginałach
a z przodu zostają soczewki....

a dodatkowo prawdopodobnie jeszcze inne zderzaki, albo dokładki do tych

kosteg
11-05-2010, 09:52
to i tuning si szykuje. tylko czekac na 1.7 z pumy :>

Rafał A.(antek)
12-05-2010, 10:20
soczewki sa ok, daja jasniejsze swiatlo i ostrą granica swiatłocienia.

hudybyk
23-05-2010, 13:57
to po 6 miesiącach pracy widać już efekt końcowy przyznam że nawet fajny :)

hudybyk
23-05-2010, 13:59
cd1

kosteg
23-05-2010, 16:14
na jakich felgach to stanie i czemu klamki nie zostaly w kolorze nadwozia?

matrog19
23-05-2010, 20:44
Wielkie kolego gratulacje za efekt końcowy tylko aż prosi się o jakiś ładny alus. Klamki mnie osobiście się bardziej czarna podobaja, kwestia gustu. Zrobiłeś kolego taką robotę jak w programie z discovery POTURBOWANI gdzie robieraja auta do zera tak jak ty i potem remontują kompletnie. Szacunek wielki za prace!!!

benny86
23-05-2010, 20:56
Gratulacje:) Reflektory super

hudybyk
23-05-2010, 21:52
na jakich felgach to stanie i czemu klamki nie zostaly w kolorze nadwozia?

na jakiś aluminiowych :P ale jeszcze ostatecznie nie wiadomo, bo właśnie je wybieramy i zobaczymy co się siostrze spodoba ostatecznie ale raczej zostanie 13"
co do klamek to robiliśmy wizualizacje i czarne bardziej jakoś tak pasowały...

Wielkie kolego gratulacje za efekt końcowy tylko aż prosi się o jakiś ładny alus. Klamki mnie osobiście się bardziej czarna podobaja, kwestia gustu. Zrobiłeś kolego taką robotę jak w programie z discovery POTURBOWANI gdzie robieraja auta do zera tak jak ty i potem remontują kompletnie. Szacunek wielki za prace!!!

tylko oni robią to trochę szybciej... :( ale kto wie jak dojdę do wprawy i rzucę w ch.... robotę architekta/budowlańca to będę sobie psuł autka :D

Gratulacje:) Reflektory super

też się do nich przekonuje :)

to tak co tam jeszcze zostało do roboty
z zewnątrz zostały jeszcze felgi do wymiany na coś fajnego i dołożenie dokładek do zderzaków
a w środku trzeba dokończyć audio i tapicerkę drzwi zamontować
w aucie po wyciszeniu mogę powiedzieć ze nawet bez tapicerki drzwi jest bardzo cicho nie ma porównania z tym co było wcześniej...

kosteg
24-05-2010, 11:15
z ciekawosci - robiles podsumowanie finansowe? (kosztu pracy wlasnej oczywiscie nie licze)

hudybyk
24-05-2010, 18:41
z ciekawosci - robiles podsumowanie finansowe? (kosztu pracy wlasnej oczywiscie nie licze)

dokładnego podsumowania nikt nie robił ale tak w przybliżeniu jak siostra próbowała liczyć wyszło coś ok 6 tyś zł....

hudybyk
16-06-2010, 19:28
no to tak auto stanęło na alusach, na razie taka przymiarka
felgi to oryginały forda od Ronala 15" a oponki to Goodyear F1 195/50/R15 z roku 2007 i 2 to praktycznie nówki a 2 niestety zjechane trochę bo poprzednie auto miało skopaną zbieżność :/
cały zestaw wyszabrowany w bardzo dobrej promocji :D bo facet rozwalił skrzynie w aucie i stwierdził że auto pójdzie na żyletki a felgi mi odsprzedał :D
zobaczymy jak Ka będzie dawało radę na tych kółkach, ale chyba trochę za szerokie i inne dostanie, a te docelowo pójdą do mondeo :)
sorry za jakość zdjęć ale baterie padały, ciemno było i takie tam ble bele....

hudybyk
16-06-2010, 19:30
cdi

krzychu3073
16-06-2010, 19:38
szacun,wyglada zaje.. fajnie!! :shock:

robleg77
25-06-2010, 17:20
Cieszy oko taki widok, gdybym nie śledził akcji powiedziałbym że to całkiem nowe autko. ;) Powodzenia w dalszych projektach , bo mam nadzieję że takowe zaistnieją na łamach FCP ;)

pagio1
01-02-2011, 18:44
Wielki szacun za wkład pracy, chęci, cierpliwość i efekt końcowy. Można jeszcze przyciemnić szybki tak jak u mnie.

http://www.fordclubpolska.org/mojeauto2.php?id_auta=606

A tu coś podobnego piękna bezwypadkowa igła. :P

http://englishrussia.com/index.php/2010/09/29/saw-5-the-fate-of-a-korean-elantra/

mouzes
02-02-2011, 13:24
pagio, teraz to pojechałeś ...

tego projektu z tamtą ... rzeźbą nie ma nawet co porównywać ...

hudybyk
02-02-2011, 16:21
Wielki szacun za wkład pracy, chęci, cierpliwość i efekt końcowy. Można jeszcze przyciemnić szybki tak jak u mnie.

http://www.fordclubpolska.org/mojeauto2.php?id_auta=606

A tu coś podobnego piękna bezwypadkowa igła. :P

http://englishrussia.com/index.php/2010/09/29/saw-5-the-fate-of-a-korean-elantra/

no bez jajec, na jakiej podstawie porównujesz moje Ka z tym Hyundaiem??
moje Ka nie było z żadnej strony bite, a jedynie zardzewiałe, dlatego np. cały tylny lewy błotnik był wycięty z angola bez rdzy i wstawiony do mnie, to samo progi...
a Ty porównujesz moją pracę do tego Hyundaia... ehhh...

a przyciemniane szyby tym bardziej w jasnym kolorze mi się nie widzą :P

matrog19
02-02-2011, 16:42
Racja. Kolega przywrócił do nowości Ka a tamto Hyundai to już powinno do kasacji iść. Ale skoro dla niktórych to igła to niech sobie taka kupi a potem w jeździe mu sie rozjedzie na dwie części ;D

mouzes
02-02-2011, 21:35
rozjechać sie raczej nie rozjedzie, ale daleko mu będzie do fabrycznej sztywności nadwozia ...

też uważam że hyundai tylko do kasacji. Tym bardziej że to żadne super auto tylko hyundai ...

no ale po naszych drogach jeździ trochę w ten sposób zrobionego złomu ... można się naciąć jak cholera :(

Rafał A.(antek)
02-02-2011, 23:55
w brew pozorom, ten hyundai nie jest zle zrobiony... spojzcie jak go robili. Raz ze jest ustawiony na ramie, dwa ze wymienili cale elementy konstrukcyjne bez ciecia ich a tylko po zgrzewach, trzy ze spawali nie tylko po wierzchu a tez profile. Jedyne co ze miejscami jest spaw ciagły zamiast punktowego.

mouzes
02-02-2011, 23:59
spaw ciągły na elemetach niewidocznych to w sumie nic złego. Punktowo spawa się tylko po to żeby nie pofałdowało blachy.

mimo to ... powiedz sam ... chciałbyś kupić takie auto, nawet jak byś wiedział że było tak naprawiane ?

Rafał A.(antek)
03-02-2011, 00:02
to inne kwestie, ja mowie o fachowości naprawy

spaw ciągły nie tyle ze fałduje blache (estetyka) co zmienia parametry materiału i inaczej pracuje.

pagio1
03-02-2011, 05:42
no bez jajec, na jakiej podstawie porównujesz moje Ka z tym Hyundaiem??
moje Ka nie było z żadnej strony bite, a jedynie zardzewiałe, dlatego np. cały tylny lewy błotnik był wycięty z angola bez rdzy i wstawiony do mnie, to samo progi...
a Ty porównujesz moją pracę do tego Hyundaia... ehhh...

a przyciemniane szyby tym bardziej w jasnym kolorze mi się nie widzą :P

Zle mnie zrozumieliście Panowie. Nie chciałem porównywać KA do Hiundaja, pokazałem tym linkiem jak rosjanie wyklepali te auto.
Przepraszam HUDYBYK jeśli Cię obraziłem tym linkiem.

hudybyk
03-02-2011, 15:30
Zle mnie zrozumieliście Panowie. Nie chciałem porównywać KA do Hiundaja, pokazałem tym linkiem jak rosjanie wyklepali te auto.
Przepraszam HUDYBYK jeśli Cię obraziłem tym linkiem.

no rzeczywiście źle to zrozumiałem, ale nic się nie stało ;)
a kombinacja Rosjan niezła :P

ShaD
04-02-2011, 08:27
w brew pozorom, ten hyundai nie jest zle zrobiony... spojzcie jak go robili. Raz ze jest ustawiony na ramie, dwa ze wymienili cale elementy konstrukcyjne bez ciecia ich a tylko po zgrzewach, trzy ze spawali nie tylko po wierzchu a tez profile. Jedyne co ze miejscami jest spaw ciagły zamiast punktowego.

jak najbardziej masz racje, ta lepianka zostala wykonana naprawde bardzo starannie, dokladnie i bez fuszery.. nie zmienia to jednak faktu ze nie chcialbym sie takim poruszac :P

Rafał A.(antek)
04-02-2011, 21:07
nie zmienia to jednak faktu ze nie chcialbym sie takim poruszac
to inna inszość, niemniej po takiej robocie ciezko dojsc ze bylo cos robione bez rozbierania el poszycia itd