Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Naprawa sterownika pompy


Cezar77
10-11-2009, 11:22
Dziś zauważyłem że na jednym z portali aukcyjnych pojawił się opis naprawy sterownika pompy. W związku z tym mam do was pytanie, czy ktoś już coś takiego nabył ?, ewentualnie czy ktoś z tego skorzystał a jeśli tak, to jak auto chodzi po naprawie i czy wogóle chodzi ;). A nazywa się to "kolorowy opis naprawy pompa wtrysku VP 44"

mkaminski100
10-11-2009, 12:19
Chodzi pewnie o przelutowanie tranzystora na plycie, ale paradoksalnie nie jest to tak proste dla laika. Opis jest w necie tak demontazu plyty jak i miejsca gdzie jest znajduje sie tranzystor. Jak sie uda to poszukam i wkleje, jak ktos ma pod reka to moglby wrzucic.

Cezar77
10-11-2009, 12:33
Chodzi pewnie o przelutowanie tranzystora na plycie, ale paradoksalnie nie jest to tak proste dla laika. Opis jest w necie tak demontazu plyty jak i miejsca gdzie jest znajduje sie tranzystor. Jak sie uda to poszukam i wkleje, jak ktos ma pod reka to moglby wrzucic.

To dawaj kolego, zobaczymy co i jak, szukałem tego ale nie trafiłem na taki opis a trochę kumam z elektroniki ;)

mkaminski100
10-11-2009, 13:38
To jest instrukcja demontazu elektroniki i samej pompy.
http://www.vp44diesel.de/disassembly
http://www.vp44diesel.de/assembly
Jak znajde zdjecie plytki z zakreslonym transystorem to wrzuce. Jest on w rogu plytki i jest zalany zelem.

Tu zdjecie plytki z zaznaczonym tranzystorem do wymiany
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:VP44_vadn%C3%BD_tranzistor_n%C3%A1hrada_asi_I RFZ44.jpg
A tu juz po wymianie
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:VP44_repaired.jpg


Z tego co wiem tranzystor to IRFZ44. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=773263&highlight=vp44+tranzystor&sid=
Temat dosc stary wiec warto potwierdzic czy nadal ten sam tranzystor jest polecany.


Problem jest tylko taki, ze jezeli pompa jest przytarta to tranzystor pomaga chwilowo.

Cezar77
11-11-2009, 16:40
To jest instrukcja demontazu elektroniki i samej pompy.
http://www.vp44diesel.de/disassembly
http://www.vp44diesel.de/assembly
Jak znajde zdjecie plytki z zakreslonym transystorem to wrzuce. Jest on w rogu plytki i jest zalany zelem.

Tu zdjecie plytki z zaznaczonym tranzystorem do wymiany
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:VP44_vadn%C3%BD_tranzistor_n%C3%A1hrada_asi_I RFZ44.jpg
A tu juz po wymianie
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:VP44_repaired.jpg


Z tego co wiem tranzystor to IRFZ44. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=773263&highlight=vp44+tranzystor&sid=
Temat dosc stary wiec warto potwierdzic czy nadal ten sam tranzystor jest polecany.


Problem jest tylko taki, ze jezeli pompa jest przytarta to tranzystor pomaga chwilowo.

Po zdjęciach wnioskuję że samo wlutowanie nie powinno stanowić problemu. Prawdopodobnie w okolicy są elementy SMD dlatego bardzo łatwo przegrzać płytkę i same ścieżki. No wiec trzeba to robić z głową. Dotychczas myślałem że to trzeba robić skomplikowanym sprzętem. Pozatym tak jak wspomniałeś, istotnym elementem jest to czy nie jest przytarta pompa. Dodatkowo trzeba się postarać by nowy tranzystor miał dobre chłodzenie. Zastanawiam mnie tylko jedno dlaczego one tak padają ?. Same z siebie nie powinny no więc co jest przyczyną ?.
Może ktoś z was dysponuje jakimiś dokładniejszymi fotkami sterownika tak od strony elementów jak i ścieżek. Jeśli tak to proszę o ich udostępnienie.

mkaminski100
11-11-2009, 16:50
Masz lekture do poduszki. Jestem zdania, ze takie informacje sa dostepne dla chcacych, tylko chcacy musza chciec ich poszukac.
mozna podwiesic dla potomnych...no chyba, ze jak na Elektrodzie ktos traci na tym pieniadze...
http://forum.opel24.com/printview.php?t=27801&start=20
http://www.clubvectrab.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3160&highlight=
http://www.opel-turbo.de/forum/viewtopic.php?f=3&t=442
http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=70635

piotrek 74
11-11-2009, 17:31
Cezar77 jeżeli uważasz że wszystko podadzą ci na tacy (takie rzeczy to tylko w znanej telefonii komórkowej) .Dzięki forum i właśnie takim ludziom jak mkaminski100dowiedziałem się dużo na temat tego ustrojstwa chociaż nie mam z tym problemu, a nikt nikomu nie każe naprawiać na własną rękę ASO CZEKA
A przyczyna na razie jest domysłem .

Cezar77
11-11-2009, 18:28
Cezar77 jeżeli uważasz że wszystko podadzą ci na tacy (takie rzeczy to tylko w znanej telefonii komórkowej) .Dzięki forum i właśnie takim ludziom jak mkaminski100dowiedziałem się dużo na temat tego ustrojstwa chociaż nie mam z tym problemu, a nikt nikomu nie każe naprawiać na własną rękę ASO CZEKA
A przyczyna na razie jest domysłem .


Kolego "piotrek 74"Nie rozumiem o co Ci chodzi ?, Nie nie uważam że podadzą mi wszytko na srebrnej tacy !. Trochę już o tym znalazłem, a moja prośba podyktowana była tym że może ktoś inny znalazł to czego mnie się nie udało. Dodatkowo chciałem by było to zgromadzone w jednym miejscu. Może komuś się przyda. Nie każdy ma ochotę płacić cwaniakom za przylutowanie pierdoły za kilka złotych słonej kasy, a czy naprawiać na własną rękę czy w ASO to już każdy sam musi zdecydować. Ja nikogo do niczego nie zmuszam, tak jak Ciebie do czytania mojego tematu.

Reasumując mam na celu uświadomienie wielu ludzi bo być może stoją przed tym nieszczęsnym problemem jakim jest wymiana tego tranzystora. Że to nie jest coś za co trzeba tyle płacić. Owszem można zapłacić za coś co jest tego warte, ja uważam że akurat to nie jest tego warte i to moja opinia a Ty nie musisz się z tym zgadzać. No chyba że sam zajmujesz się taką wymianą za min 1000zł , to by wiele wyjaśniało.

Dinar
11-11-2009, 19:53
Może ktoś napisze ile już zrobił kilosów po naprawie sterownika,mam obawy że mi padnie drugi raz,nowy wytrzymał 130tyś po założeniu w Boschu tylko sterownika znowu zrobiłem około 130tyś,dodam że żadnych problemów nie było.

robertt361
11-11-2009, 19:58
ja jak narazie po zrobieniu samego sterownika zrobiłem około 1000km ale chciałbym przejechac tyle co Dinar

mkaminski100
11-11-2009, 20:57
W jednym z linków które podałem (druga część) jest podana informacja która część najczęściej ulega mechanicznemu uszkodzeniu w pompie. No ale to wymaga jej demontażu więc trochę pracy jest no i składanie z ogromną czystością.

Cezar77
12-11-2009, 06:54
Panowie jeśli ktoś z was naprawiał już sterownik bądź samą pompę, albo wszytko razem i uważa że usługa została wykonana ok, tzn. wszytko śmiga to może warto by podać adres takiego warsztatu łącznie z regionem w jakim się znajduje oraz co zostało naprawione i za ile.

Wiadomo że nie każdy się na tym zna a może pozwoli to wielu z nas zaoszczędzić w przyszłości ewentualnych kosztów albo niepotrzebnego przepłacania za naprawę.

piotrek 74
12-11-2009, 07:50
Cezar77przyznaję źle Cie zrozumiałem :fcp29
A mechanikę traktuję jako hobby ,tez ciekawi mnie czy ktoś sam domowym sposobem naprawił ten sterownik za bodajże 2,5Pln i czy cieszy się z niego do tej pory

Cezar77
12-11-2009, 09:09
Cezar77przyznaję źle Cie zrozumiałem :fcp29
A mechanikę traktuję jako hobby ,tez ciekawi mnie czy ktoś sam domowym sposobem naprawił ten sterownik za bodajże 2,5Pln i czy cieszy się z niego do tej pory

Dokładnie, Ja sam także lubię dłubać w aucie i co nieco wiem. Po doświadczeniach z panami mechanikami wiem że mnóstwo jest naciągaczy. Dlatego chciałem tym wątkiem zachęcić ludzi z forum do konstruktywnej dyskusji. Może razem do czegoś dojedziemy. Bo w końcu lepiej być przygotowanym na tą przypadłość naszych foczek niż potem na łeb na szyję szukać i płakać ale płacić ;). Może akurat jest ktoś na forum kto zrobił to we własnym zakresie i działa.
Że tak powiem odpukać w niemalowane ;), ale z pewnością spróbowałbym własnych sił zanim poszedłbym do specjalistów. pozatym jak wcześniej wspomniałem warto podawać ich namiary, jeśli ktoś już coś takiego robił i w normalnych pieniądzach.

Z tego co znalazłem w internecie wynika że w 90% pomp pada po prostu tranzystor a tylko w około 10% jest to spowodowane mechaniką, np. przytarciem się pompy lub niewłaściwym paliwem. Natomiast z tego co się dowiedziałem często mechanicy po prostu wymieniają sterownik na nowy, i regenerują pompę, niestety często bez potrzeby lub po prostu wymieniają tranzystor a nam wmawiają głupoty żeby skasować min 3 tys. Moim zdaniem warto zaskoczyć ich pewną wiedzą na ten temat i tym że jednak wiemy o co chodzi. Nie raz to sprawdzałem i okazuje się że wtedy ceny za naprawę są inne ;), niższe heh.

Co do samego tranzystora to wiem że trzeba go czasami podpiłować by zmieścił się w sterowniku, ważne jest by bardzo dobrze przylegał do części odprowadzającej z niego ciepło. Dalej , ważne są prawidłowe luty a często jest tak ze na skutek zbyt długiego grzania lub złego przygotowania po prostu niszczymy tranzystor za pomocą wygenerowanego ciepła z lutownicy. Jeśli ktoś choć trochę potrafi operować lutownicą to jestem zdania że sobie z tym poradzi, ale trzeba wykazać się myśleniem przy tej operacji by nie uszkodzić elementów SMD. W wyżej podanych linkach jest sporo informacji na ten temat. Niemniej jednak nadal poszukuję jakiś fotek z już wlutowanym elementem. Może nawet ktoś jest na tym forum kto zakupił taką instrukcję na Allegro i jest w stanie ją udostępnić.

Jeśli ktokolwiek ma jakieś doświadczenie w tym temacie i byłby w stanie się nim podzielić to zapraszam, w końcu forum ma służyć nam nie tylko wtedy kiedy mamy problem i potrzebujemy szybkiej pomocy ale także wtedy kiedy potrzebują jej inni.

rustin
12-11-2009, 11:15
Gdzieś czytałem że sterwonik ten pada jak np paliwa zabraknie i sie na sucho kręci czy coś w tym stylu bo wtedy nic nie chłodzi pompy i się nagrzewa wraz z tym sterownikiem.Spotkalem sie także z czymś takim ale nie wiem gdzie :( że ktoś sam wymienił ten tramzystor czy coś ale dał go w innym miejscu żeby właśnie sie nie nagrzewał nadmiernie,jeśli cos pomyliłem to sorki :)

mkaminski100
12-11-2009, 12:32
Gdzieś czytałem że sterwonik ten pada jak np paliwa zabraknie i sie na sucho kręci czy coś w tym stylu bo wtedy nic nie chłodzi pompy i się nagrzewa wraz z tym sterownikiem.Spotkalem sie także z czymś takim ale nie wiem gdzie :( że ktoś sam wymienił ten tramzystor czy coś ale dał go w innym miejscu żeby właśnie sie nie nagrzewał nadmiernie,jeśli cos pomyliłem to sorki :)

Pompy w TDDI zabija i krecenie na sucho oraz woda z niewymienianego filtra paliwa. Przelewa sie i uszkadza pompe ktora przycierajac sie pracuje ciezej. To od strony mechanicznej, ale i tranzystor wtedy dostaje.

Cezar77
12-11-2009, 13:28
Pompy w TDDI zabija i krecenie na sucho oraz woda z niewymienianego filtra paliwa. Przelewa sie i uszkadza pompe ktora przycierajac sie pracuje ciezej. To od strony mechanicznej, ale i tranzystor wtedy dostaje.

Dokładnie, zgadza się. Pompa do bardzo precyzyjny element dlatego tak ważna jest częsta wymiana filtra oraz dobre paliwo.

Widzieliście to ?
http://www.allegro.pl/item788500617_x_kolorowy_opis_naprawy_pompa_wtrysk u_vp_44.html

Może ktoś z kolegów to zakupił ?, Ciekaw jestem tego opisu.

DERICK
24-11-2009, 20:31
Witam!
Cztery dni temu podczas wykonywania manewru wyprzedzania zgasł mi silnik (1.8 TDDI 90 KM), kontrolka świec żarowych zaczęła mrugać. Silnika ponownie nie udało się już uruchomić. Po teście w ASO Ford wyrok: pompa do wymiany - zatarta z powodu złej jakości paliwa. Koszt pompy 4800 zł + koszty wymiany , uszczelnienia itp.
Dzięki temu forum skontaktowałem się z firmą MOTOTRONIK z Warszawy, podałem objawy i przekazałem informacje z ASO (że jest to śmierć techniczna pompy, usterka mechaniczna pompy kod P1564 oraz P1664, nie podaje paliwa itp). Uzyskałem info, iż są to typowe objawy uszkodzenia sterownika spowodowane najprawdopodobniej zapowietrzeniem układu, mówiąc prościej wytworzyła się poduszka powietrzna pod sterownikiem który jest chłodzony paliwem w wyniku czego nastąpiło jego przegrzanie i został zatrzymany silnik. Wskazanie na usterkę mechaniczną było by wtedy gdyby nie można było uruchomić silnika w sytuacji np. rano mimo że dzień wcześniej chodził prawidłowo (awaria np. elektrozaworu). Powtarzam jeżeli silnik został wyłączony w trakcie jazdy to raczej bardzo mało prawdopodobna, że jest to usterka mechaniczna.
Tak było i w moim przypadku. Pan z firmy MOTOTRONIK przyjechał do mnie wczoraj i po ok. dwóch godzinach naprawy silnik chodził jak przed przed awarią, wykonałem jazdę próbną i wrócilem już moim focusem do domu ok. 100 km bez najmniejszego problemu. Co zrobiono: wymieniono sterownik bez wyjmowania pompy, wgrano nowe oprogramowanie, ustawiono parametry pracy pompy z użyciem oczywiście laptopa. Koszt z dojazdem 1200 zł. Ponadto otrzymałem fakturę za wykonaną usługę i gwarancję na rok czasu !!!
Reasumując uważam że jest to nieduży koszt w stosunku do tego jaki ponieśli moi poprzednicy w ASO Forda bądź serwisach Boscha (jak czytałem wasze posty to był dla mnie szok). W focusach 1.8 TDDI jest pompa typu VP 30 , która ulega usterce mechanicznej owszem ale dopiero po przebiegu ok. 500 tys. km, tłok uszkadza korpus (niestety nic nie jest wieczne). Otrzymałem zalecenia co do dalszej eksploatacji:
1. unikać jazdy na rezerwie paliwa (możliwość zapowietrzenia układu)
2. nasze paliwo nie jest takie złe ale dodać od czasu do czasu przy tankowaniu 1 L mixolu na zbiornik (smaruje pompę)
3. sprawdzić przewody przy fitrze paliwa lubią się luzować i układ łapie powietrze.
Tak jak wcześniej ZIBI tak i ja polecam usługi tej firmy - legalnej !!! Naprawa była wykonywana profesjonalnie (brak jakichkolwiek śladów po wymianie) z użyciem profesjonalnych narzędzi szybko i sprawnie.
Ludzie oszczędzajcie swój czas i pieniądze, skorzystajcie tak jak i ja z doświadczeń innych i cieszcie się dalej z jazdy focusem to naprawdę jest dobre auto.
Pozdrawiam wszystkich załamanych (ja też przez chwilę taki byłem)

mkaminski100
25-11-2009, 19:18
Problem z pompami VP44 (TDDI) nie jest od powietrza a tym bardziej, jeżeli nawet dostanie się powietrze to olej napędowy je przepchnie. Jeżeli notorycznie się zapowietrza to inna sprawa.
Główna przyczyna problemów to woda ropy ktora z niedrenowanego filtra paliwa w koncu przedostaje sie do pompy.
Jazda z pełnym zbiornikiem jak najbardziej i nie tylko z uwagi na zapowietrzanie sie (chodzi o jazde na rezerwie), ale pusty zbiornik skrapla wilgoć.
Dolewanie mixolu - wg mnie więcej przeszkadza niz pomaga, a same wtryski gromadza zlogi i szybciej się uszkodza (choc to i tak dobra konstrukcja)

DERICK
26-11-2009, 06:57
Witaj mkaminski100 :)
Zapytam krótko, czy miałeś tego typu awarię?

mkaminski100
26-11-2009, 07:29
Osobiście nie, ale widziałem kilka takich pomp. Może i trochę szkoda i sam szukam uszkodzonej pompy, ale wcale nie tak łatwo dorwać.
VP44 nie jest tylko używana w Fordzie, uzywa ją Opel, Audi i kilka innych marek.

A odnośnie Twojej naprawy to nie będzie widać naprawy bo do naprawy sterownika nawet nie trzeba wyjmować pompy, więc zapłaciłeś 1200zł za wlutowanie tranzystora.

NAN
26-11-2009, 07:38
Witam, i ja szczęśliwy posiadacz focusa 1,8 TDDI 90KM też już miałem problem ze sterownikiem.
W dzień wigilii zeszłego roku (taki prezencik od losu) jechałem na myjnie i nie dojechałem zdechł ów sterownik; całe święta chodziłem jak struty i czytałem na tym forum o kosztach i włos się jeżył. Diagnoza p1564 i p1664 ;samochód naprawiałem w Legionowie ul.Jagielońska (warsztat specjalizuje się w głównie w Oplach ale tam dzieje się to samo) pod Warszawą (koszt 1100 PLN), dostałem roczną gwarancje od wymiany przeleciałem prawie 30000 km. I także dostałem rade aby nie jeździć z małą ilością paliwa w zbiorniku.


PS. Chyba powinienem zacząć od domniemanej przyczyny (wg. mnie):
tydzień przed całą sprawą dobroduszny teść domorosły mechanik próbował wymienić mi filtr paliwa; tylko, że zapomniało mu się zalać go ON i kręcił, kręcił, kręcił aż siadł akumulator, a Ford nic więc podczepił go pod swojego Poloneza szarpnął i dopiero zapalił z tym, że przez ten tydzień zgasł mi parę razy na mieście, ale zaraz odpalał.

DERICK
26-11-2009, 09:53
Doszedłem do takiego wniosku żeby wymieniać filtr paliwa przy każdej wymianie oleju czyli co 15 tys. km. Na tym filtrze mam przejechane 18 tys. Gdzieś ktoś opisywał szczegółowo jak to wykonać prawidłowo.
Może podpowiecie ?

Cezar77
26-11-2009, 10:27
Doszedłem do takiego wniosku żeby wymieniać filtr paliwa przy każdej wymianie oleju czyli co 15 tys. km. Na tym filtrze mam przejechane 18 tys. Gdzieś ktoś opisywał szczegółowo jak to wykonać prawidłowo.
Może podpowiecie ?

Gdzieś na forum jest opis. Jest to banalnie proste. Wypinasz zabezpieczania na złączkach przewodów przy filtrze potem wypinasz wszystkie przewody z filtra. Wyjmujesz filtr i wymieniasz na nowy. Przez założeniem przewodów zalej go do pełna ropą, jak się troszkę rozleje nie przejmuj się, wytrzyj to i już. Potem wkładasz wężyki zapinasz zabezpieczanie i po krzyku. Generalnie sądzę że jeśli tankujesz na markowych stacjach i stosujesz dobre filtry paliwa to spokojnie możesz robić wymianę co drugą zmianę oleju.

mkaminski100
26-11-2009, 12:30
Liczac szybko 15 tys km to ok 900l ropy wiec musi byc bardzo brudna, zeby zapchac filtr. Jezeli nie tankujesz syfu to co druga wymiana oleju to i tak wg mnie nadgorliwosc.
Trzeba regulanie spuszczac wode, nie jezdzic z pustym zbiornikiem, szczegolnie zima i powinno starczyc.
Moje oba Focusy zrobily juz ponad 20 tys mil (ok 32 tys km) na filtrze. Niedlugo pewnie zmienie, ale chyba tylko dlatego, zeby pokazac co jest w srodku po takim przebiegu.

A jezeli chodzi o zmiane filtra to proponowalbym zalac nowy filtr przed odpieciem przewodow ze starego.

DERICK
26-11-2009, 13:36
Dmucham na zimne bo boję się ponownego zapowietrzenia układu, skutki były takie że sterownik się przegrzał. Już zamówiłem oryginalny filtr bosch, wymienię na nowy na zimę. A przy następnym tankowaniu dodam środka do diesli absorbującego wodę i zapobiegającemu krzepnięciu. Mam nadzieję, że zapobiegnie to takim przypadkom i uspokoję własne sumienie. Nie życzę nikomu stanąć w nocy, wołać na pomoc asistance, tracić czas na holowanie, samochód zastępczy a czas leci a przecież zawsze jedziemy gdzieś w jakimś celu i czas nas goni, okosztach już nawet nie wspomnę. Tankuję tylko w shell i neste.

Cezar77
26-11-2009, 13:42
Liczac szybko 15 tys km to ok 900l ropy wiec musi byc bardzo brudna, zeby zapchac filtr. Jezeli nie tankujesz syfu to co druga wymiana oleju to i tak wg mnie nadgorliwosc.
Trzeba regulanie spuszczac wode, nie jezdzic z pustym zbiornikiem, szczegolnie zima i powinno starczyc.
Moje oba Focusy zrobily juz ponad 20 tys mil (ok 32 tys km) na filtrze. Niedlugo pewnie zmienie, ale chyba tylko dlatego, zeby pokazac co jest w srodku po takim przebiegu.

A jezeli chodzi o zmiane filtra to proponowalbym zalac nowy filtr przed odpieciem przewodow ze starego.


Kolego a jak niby spuszczać tą wodę i z czego ?. W filtrze niema żadnego zaworku, wiec z baku ?.

mkaminski100
26-11-2009, 13:56
Kolego a jak niby spuszczać tą wodę i z czego ?. W filtrze niema żadnego zaworku, wiec z baku ?.
TDCI maja prawie wszystkie spust, w TDDI widzialem w kilku. Sa dwa rodzaje filtrow.
To jest plastikowa sruba na dole filtra, ale jak napisalem nie wszystkie filtry to maja, nawet w serwisie nie wszystkie sa wyposazone.

faficzek
23-05-2010, 10:14
A tu jak gość w 10min. wymienia tranzystor
http://www.youtube.com/watch?v=UiJ-13vldWg

mkaminski100
23-05-2010, 10:23
A tu jak gość w 10min. wymienia tranzystor
http://www.youtube.com/watch?v=UiJ-13vldWg
To o czym mowia od dawna nie jest tajemnica. Nie jest tajemnica tez, ze polowie osob z takich opisow i tak nie wstanie pompa, bo lutuje sie to bardzo kiepsko.
I jak pamietam ten tranzystor dziala w innych autach, ale nie lubi sie z Fordem :(

Kamil33
23-05-2010, 21:09
ja na razie też tylko 1000km

Kamil33
23-05-2010, 21:23
Przyczyna leży w złej jakości sterownika (opornika) normalnie miałem zamontowany 45 i padł a teraz mam 90 przyczyna prozaiczna 45 nie wytrzymują temperatury pracy silnika i oporów stawianych przez pompę na nasze fajnej ropie i w końcu padają ale mało tego jest wada fabryczna BOSCHA więc co robi serwis BOSCHA wstawia mocniejszy sterownik po oglendzinach pompy że jest ona mechanicznie sprawna wstawia sterownik 90 i wszystko jest cacy i bierze nawet 2500tyś a znam nawet za 3500tyś i to nie w ASO ja zrobiłem na miejscu za 800 zł i wszystko jak na razie jest dobrze.

mkaminski100
23-05-2010, 21:28
Przyczyna leży w złej jakości sterownika (opornika) normalnie miałem zamontowany 45 i padł a teraz mam 90 przyczyna prozaiczna 45 nie wytrzymują temperatury pracy silnika i oporów stawianych przez pompę na nasze fajnej ropie i w końcu padają ale mało tego jest wada fabryczna BOSCHA więc co robi serwis BOSCHA wstawia mocniejszy sterownik po oglendzinach pompy że jest ona mechanicznie sprawna wstawia sterownik 90 i wszystko jest cacy i bierze nawet 2500tyś a znam nawet za 3500tyś i to nie w ASO ja zrobiłem na miejscu za 800 zł i wszystko jak na razie jest dobrze.
Jaki opornik? Tranzystor nie wytrzymywal, a dokladnie to same nozki. No i nie od samej ropy, a od wyrobionego tloczka nastawnika, ktory sie blokuje.
Serwis Boscha wstawia standardowy sterownik z dwoma nozkami na tranzystor i kasuja za wszystko do 1500zl. Za 2500 jest cala regeneracja pompy chociaz w Polsce sa tez pazerni ludzie.

Atol
27-05-2010, 21:51
Mkaminski100, wyręczyłem ciebie:),poniżej masz linki z wkładem filtra paliwa po przejechaniu 70.000 km. Jak widać jest zasyfiony , jedynie górna część jest jeszcze jasna a reszta to czarne syfy.


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c57f293f7627795d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5d756d4f23c3fb31.html

bptaszynski
25-07-2011, 12:32
Czas odgrzać kotleta. Po przeczytaniu kilku wątków na ten temat na różnych forach trochę się pogubiłem. Chodzi o ten tranzystor sterownika pompy, jaki to powinien być na filmiku jest że 2905 gdzie indziej że to IRFZ44. Może ktoś pomóc? Być może i mnie czeka naprawa tego sterownika.

mkaminski100
25-07-2011, 13:39
IRFZ44 jest lepszy do pomp 44 wiec Ople.
VP30 lepiej chodzi na 2905. Problem jedynie jest taki, ze jak utniesz nozke to baaaaardzo potem trudno jest przylutowac cokolwiek do plytki.

bptaszynski
25-07-2011, 14:11
Czyli to będzie taki jak w linku?

http://www.aphelektra.com/p/pl/irlr2905/irlr2905+tranzystor+mos-n-fet+55v-42a-110w++dpak+to252aa.html

Niby nie jest to jakieś skomplikowane do zrobienia ale i tak prawdopodobnie będę szukał kogoś kto zajmuje się elektroniką profesjonalnie.

Dzięki za odzew.

Dinar
25-07-2011, 16:38
Niby nie jest to jakieś skomplikowane do zrobienia Dziwny jest ten świat - w 1995r jak padł mi sterownik [130tyś] to w Boschu zapłaciłem 1800zł ile się nagadali jaka to precyzyjna robota,po naprawie przejechałem 170tyś widocznie założyli lepszy od orginału.To jak w telewizorze usunięcie usterki 50zł a opornik 2zł.