Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] 1.8 TDCi - regulator ciśnienia paliwa


grzegorzcy
16-11-2009, 18:38
witam mam problem z regulatorem ciśnienia paliwa w focusie II 1.8 TDCi który znajduje sie przy pompie wtryskowej komputer pokazuje że regulator szwankuje gdy chciałem go kupić w serwisie okazuje sie że jest on razem z pompą wtryskową jako jedna część zastanawiam sie poco mi nowa pompa skoro moja jest ok a sypie sie regulator czy ktoś może zna jakieś rozwiązanie tego problemu POZDRAWIAM !!!

Boblo
16-11-2009, 22:21
A tam jest układ Siemensa czy Delphi?

grzegorzcy
16-11-2009, 23:34
A tam jest układ Siemensa czy Delphi?

nie mam pojęcia jak to mogę sprawdzić

Boblo
17-11-2009, 00:02
nie mam pojęcia jak to mogę sprawdzić

Hmm,.. jakbym zerknął to bym wiedział,.. ale jak to wytłumaczyć żeby rozpoznać to nie wiem :) Zdejmij pokrywę silnika i zrób fotke to Ci powiem. Jeśli to Delphi to na 100% regulator można kupić osobno. Jeśli Siemens to nie mam pojęcia,... to słabo rozwinięty producent układów wtryskowych pod względem serwisowym.

grzegorzcy
17-11-2009, 13:52
Hmm,.. jakbym zerknął to bym wiedział,.. ale jak to wytłumaczyć żeby rozpoznać to nie wiem :) Zdejmij pokrywę silnika i zrób fotke to Ci powiem. Jeśli to Delphi to na 100% regulator można kupić osobno. Jeśli Siemens to nie mam pojęcia,... to słabo rozwinięty producent układów wtryskowych pod względem serwisowym.

Jeśli ma pan na myśli producenta pompy to jest to SIMENS VDO K10_01

grzegorzcy
17-11-2009, 16:50
13009 zdjęcie silnika

JohnLenin
26-06-2013, 21:46
Witam, orientuje się Ktoś, czy można dostać sam zawór regulujący ciśnienie pompy Siemens?

Boblo
26-06-2013, 22:08
InterCars

JohnLenin
27-06-2013, 18:38
InterCars

Dzięki, w IntersCars nie znaleźli, ale w innej firmie namierzyłem, niestety mój problem to nie regulator ciśnienia paliwa.

wojtas1980
28-06-2013, 15:57
Witaj kolego tu w tym sklepie dostaniesz taki czujnik.
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Elektrozawor-cisnienia-pompy-Common-Rail-C-max-Focus-Mk2-1.8-2.0-TDCi/3031

serwisy forda specjalnie nie sprzedają samego czujnika by naciągać ludzi na naprawy za 5000zł
Jeszcze jedna ważna sprawa po wymianie konieczne trzeba odpowietrzyć układ paliwowy bo po wymianie nie zapali.

Jak odpowietrzyć nasze 1.8 tdci
https://lh4.googleusercontent.com/-0aFEY995-UM/UbRD1fWyC6I/AAAAAAAAACg/VVt0-shHJE0/s800/1038-240112-165537-261-PTIMG.JPG

Wężyk od pompki trzeba zacisnąć cybantem

JohnLenin
28-06-2013, 16:52
Witaj kolego tu w tym sklepie dostaniesz taki czujnik.
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Elektrozawor-cisnienia-pompy-Common-Rail-C-max-Focus-Mk2-1.8-2.0-TDCi/3031

serwisy forda specjalnie nie sprzedają samego czujnika by naciągać ludzi na naprawy za 5000zł
Jeszcze jedna ważna sprawa po wymianie konieczne trzeba odpowietrzyć układ paliwowy bo po wymianie nie zapali.

Jak odpowietrzyć nasze 1.8 tdci
https://lh4.googleusercontent.com/-0aFEY995-UM/UbRD1fWyC6I/AAAAAAAAACg/VVt0-shHJE0/s800/1038-240112-165537-261-PTIMG.JPG

Wężyk od pompki trzeba zacisnąć cybantem

Dzięki. Ciekawa sprawa, bo zamieniłem z innego focusa i zapalił od kopa.

wojtas1980
29-06-2013, 08:32
U mnie zawór nie zamykał i może dlatego się zapowietrzał.
Zapalał na chwilę i zaraz gasł po odpowietrzeniu jest ok.

JohnLenin
29-06-2013, 10:07
U mnie zawór nie zamykał i może dlatego się zapowietrzał.
Zapalał na chwilę i zaraz gasł po odpowietrzeniu jest ok.

A, jakie miałeś objawy uszkodzenia zaworu?

wojtas1980
29-06-2013, 10:56
Po zgaszeniu auta paliwo się cofało w przewodach inie chciał zapalić jak się odpowietrzyło to odpalił a na kompie pokazywały się błędy czujnika regulacji paliwa

JohnLenin
29-06-2013, 23:29
Na pompie Siemensa jest jeszcze jeden czujnik, czy wie Ktoś jakie ma zadanie? Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w czasie pracy silnika na biegu jałowym w 1.8 tdci? Jeśli znacie odp. na te pytania, to proszę o info.

pit76
01-07-2013, 05:18
Drugi zawór to zawór wydatku pompy WC,i on jest niewymienny przynajmniej w HDI 20 Siemens.Ciśnienie powinno wynosić tyle ile chce sterownik,ale ogólnie myślę że ok 250 bar

JohnLenin
01-07-2013, 06:45
Drugi zawór to zawór wydatku pompy WC,i on jest niewymienny przynajmniej w HDI 20 Siemens.Ciśnienie powinno wynosić tyle ile chce sterownik,ale ogólnie myślę że ok 250 bar

U mnie ciśnienie na jałowym i
ciepłym pokazuje ok 300, a po chwili wchodzi na ok 400-450 i wtedy silnik zaczyna źle pracować.

JohnLenin
11-07-2013, 13:13
Drugi zawór to zawór wydatku pompy WC,i on jest niewymienny przynajmniej w HDI 20 Siemens.Ciśnienie powinno wynosić tyle ile chce sterownik,ale ogólnie myślę że ok 250 bar
Okazuje się, że można kupić, a więc i wymienić ten drugi zawór http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Elektrozawor-pompy-Common-Rail-1.8-TDCi-Simmens/3930 Tylko nie mogę znaleźć inf. co powoduje ten zawór, jeśli jest niesprawny - czy Ktoś orientuje się?

pit76
11-07-2013, 14:00
zadaniem tego zaworu jest wspomaganie pracy zaworu regulacji ciśnienia tak ogólnie,uszkodenie lub jego zła praca może mieć wpływ na skoki ciśnienia paliwa

W systemach Common Rail drugiej generacji większość układów wykorzystuje rozwiązanie polegające na regulacji wysokiego ciśnienia przez dławienie ssanie lub regulacji wydatku. Głównym sensem tego rozwiązania jest wytworzenie tyle ciśnienia ile faktycznie jest potrzebne do zużycia w układzie paliwowym. Przez to zużycie paliwa i zapotrzebowanie w moc spada o klika procent. Nadmiar paliwa w czasie regulacji dawki wysokiego ciśnienia nie przedostaje się do przelewu, a zmniejszana lub zwiększana jest przez zawór nazywany zaworem wydatku (Bosch Siemens) lub w układach Denso nazywany zaworem sterującym skoku ssania. Mimo różnych rozwiązań zawory maja wspólny cel zmniejszenie ilości paliwa dochodzącego do pompy wysokiego ciśnienia kiedy jest ono za wysokie w szynie Common Rail lub zwiększenie ilości paliwa kiedy ciśnienie w szynie jest za niskie. Prawidłowe działanie zaworów osiągnięte jest przez zastosowanie elektromagnetycznych zaworów o zmiennym przełożeniu (Bosch Siemens Delphi) inaczej w pompach Denso HP3 regulacja odbywa się przez zmianę otwarcia. Sporo układów Common Rail nie stasuje się zaworu regulacji wysokiego ciśnienia w którego miejsce wprowadzono mechaniczny zawór nadciśnieniowy upuszczający paliwo na przelew po przekroczeniu wartości maksymalnych ciśnienia. Są oczywiście układy które łączą te dwa sposoby regulacji. W takim rozwiązaniu zawór sterujący wydatku bieżę na siebie główne zadanie regulacji w szynie zasobniku Common Rail. Zawór ten ma jeszcze dodatkowo za zadanie chodzi szybkie obniżenie ciśnienia w zasobniku kiedy silnik schodzi z dużego obciążenia następuje hamowanie silnikiem lub silnik jest wyłączany.

JohnLenin
11-07-2013, 14:13
zadaniem tego zaworu jest wspomaganie pracy zaworu regulacji ciśnienia tak ogólnie,uszkodenie lub jego zła praca może mieć wpływ na skoki ciśnienia paliwa

W systemach Common Rail drugiej generacji większość układów wykorzystuje rozwiązanie polegające na regulacji wysokiego ciśnienia przez dławienie ssanie lub regulacji wydatku. Głównym sensem tego rozwiązania jest wytworzenie tyle ciśnienia ile faktycznie jest potrzebne do zużycia w układzie paliwowym. Przez to zużycie paliwa i zapotrzebowanie w moc spada o klika procent. Nadmiar paliwa w czasie regulacji dawki wysokiego ciśnienia nie przedostaje się do przelewu, a zmniejszana lub zwiększana jest przez zawór nazywany zaworem wydatku (Bosch Siemens) lub w układach Denso nazywany zaworem sterującym skoku ssania. Mimo różnych rozwiązań zawory maja wspólny cel zmniejszenie ilości paliwa dochodzącego do pompy wysokiego ciśnienia kiedy jest ono za wysokie w szynie Common Rail lub zwiększenie ilości paliwa kiedy ciśnienie w szynie jest za niskie. Prawidłowe działanie zaworów osiągnięte jest przez zastosowanie elektromagnetycznych zaworów o zmiennym przełożeniu (Bosch Siemens Delphi) inaczej w pompach Denso HP3 regulacja odbywa się przez zmianę otwarcia. Sporo układów Common Rail nie stasuje się zaworu regulacji wysokiego ciśnienia w którego miejsce wprowadzono mechaniczny zawór nadciśnieniowy upuszczający paliwo na przelew po przekroczeniu wartości maksymalnych ciśnienia. Są oczywiście układy które łączą te dwa sposoby regulacji. W takim rozwiązaniu zawór sterujący wydatku bieżę na siebie główne zadanie regulacji w szynie zasobniku Common Rail. Zawór ten ma jeszcze dodatkowo za zadanie chodzi szybkie obniżenie ciśnienia w zasobniku kiedy silnik schodzi z dużego obciążenia następuje hamowanie silnikiem lub silnik jest wyłączany.
Czyli dobrze myślę, że uszkodzenie elektrozaworu - objętości paliwa pompy wysokiego ciśnienia, może skutkować podawaniem za wysokiego ciśnienia? Rozmawiałem w 2 serwisach z pompami i twierdzą, że ten zawór nie siada raczej, ale...

pit76
11-07-2013, 14:40
może babol siedzi w zasilaniu

JohnLenin
11-07-2013, 17:27
może babol siedzi w zasilaniu

Czyli widzę pit76, że uważasz tak samo jak pompiarze, że ten zawór raczej odpada, jako źródło problemu?

pit76
11-07-2013, 19:29
trochę się widziało,troche się słyszało i nic mi nie wiadomo aby ten zawór był jakoś awaryjny,choć nie jest to niemożliwe

JohnLenin
11-07-2013, 19:50
trochę się widziało,troche się słyszało i nic mi nie wiadomo aby ten zawór był jakoś awaryjny,choć nie jest to niemożliwe

Szkoda, że nie sprawdziłem wcześniej tego zaworu, przez podmiankę, a miałem taką możliwość. Też myślałem, zresztą nie tylko ja, że jest niewymienialny.
Opis związany z elektrozaworami pompy http://www.commonrailforum.pl/czujniki-i-elementy-wykonawcze-diagnostyka-cr-siemens-t1484.html#p1736

zaksiu1985
11-07-2013, 21:48
ten zawór zapobiega nadmiarowi cisnienia, czyli poprostu chroni układ paliwowy zeby szyna, wtryskiwacze albo co innego nie wybuchło od nadmiaru ciśnienia.

W przypadku przekroczenia max ciśnienia on upuszcza ciśnienie,

NIE ma możliwośći by on powodował za wysokie ciśnienie.

Faktycznie trzeba miec gigantycznego pecha ze by on nawailił chociaż czasami sie zdarza,

Czujnik ciśnienia sprawdzałeś?

JohnLenin
11-07-2013, 22:19
ten zawór zapobiega nadmiarowi cisnienia, czyli poprostu chroni układ paliwowy zeby szyna, wtryskiwacze albo co innego nie wybuchło od nadmiaru ciśnienia.

W przypadku przekroczenia max ciśnienia on upuszcza ciśnienie,

NIE ma możliwośći by on powodował za wysokie ciśnienie.

Faktycznie trzeba miec gigantycznego pecha ze by on nawailił chociaż czasami sie zdarza,

Czujnik ciśnienia sprawdzałeś?

Podmieniałem z innego Focusa, zawór regulacji wysokiego ciśnienia (na pompie) i czujnik ciśnienia w zasobniku, a nie podmieniałem zaworu regulacji wydatku pompy wysokiego ciśnienia, ponieważ myślałem że jest nie wymienialny. Po podmianie silnik pracował bez zmian, czyli nagrzany silnik np po trasie i zgaszony na ok 30min, po odpaleniu pracuje nieprawidłowo. Ciśnienie w momencie nieodpowiedniej pracy wynosi 400-450barów, gdy praca silnika jest prawidłowa ciśnienie pokazane w programie diagnostycznym to max 300barów.
Skoro piszesz, że "W przypadku przekroczenia max ciśnienia on upuszcza ciśnienie" to jednak może powodować za wysoki ciśnienie, dobrze myślę? chyba że to ciśnienie musi być jeszcze wyższe, jakie? i tak jak dalej napisałeś "nie ma możliwości by on powodował za wysokie ciśnienie"

zaksiu1985
11-07-2013, 22:54
to jest zawór bezpieczeństwa który otwiera sie nazwijmy to awaryjnie powedzy ze miedzy 1600 a 2000bar w zależnosći jaki to jest system.

Tak czy siak nie moze sie otwierac przy 450 -500 bar-ach a już w ogóle podnosic ciśnienie do góry..

JohnLenin
12-07-2013, 07:58
to jest zawór bezpieczeństwa który otwiera sie nazwijmy to awaryjnie powedzy ze miedzy 1600 a 2000bar w zależnosći jaki to jest system.

Tak czy siak nie moze sie otwierac przy 450 -500 bar-ach a już w ogóle podnosic ciśnienie do góry..
...no, to rzeczywiście raczej to nie jest problem z tym zaworem.

Tvvardy
12-07-2013, 08:17
W pompie są jeszcze dwa ważniejsze zawory.

JohnLenin
12-07-2013, 10:48
W pompie są jeszcze dwa ważniejsze zawory.

No właśnie o nich głównie rozmawiamy.

Sitek128
10-11-2013, 19:25
Witajcie mam ten sam problem tylko u mnie jest tak:
Pierw bład P0089 I WYMIENILEM CZUJNIK CISNIENIA dwa dni luz potem jade i cos znowu sie dzieje gasnie i nie idzie go odpalic!!!
Wtedy komp i bład taki P0090 i P0190 wyskakuje cisnienie pokazuje mu 260 bar
Zrobilem probe przelewowa i 1 oki 2 troche za duzo 3 tak jak 2 i 4 wtryski padaja czy co aha bym zapomnial odkrecam filtr a tam duzo wody na caly filtr pol wody czy zajechalem pompe czy wtryski dostaly po dupie samochod nie odpala jutro chce sciagnac bak i zxobaczyc co tam jest jak ktos mail taki problem niech napisze cos madrego dzieki!!!

Bump: Aha i bym zapomnial podłaczylem bez posrednio pod pompe banke z ropa i tez nic pompa simens i tak samo wtryski simens

prendker
10-10-2017, 21:42
Witam.Rozwiazles ten problem?mam to samo.cisnuenue ns halowym skacze do 450 bar....szarpie silnikiem i nierowno pracuje.Pomicy !!Focus mk2 1.8 tdci 2006 r 115 km

Davo
11-10-2017, 20:39
Witam ja troszke z innym problemem gdy samochod sie nagrzeje mocno zaczyna nie rowno pracowac a gdy tylko wcisne sprzeglo zaczyna znowu pracowac poprawnie dodadam ze sprzeglo nowe i po okolo 2000km od wymiany takie objawy ,moze ktos tak mial samochod focus mk2 1,8 tdci 2007r.

mihau134
15-01-2018, 20:08
Witam przepraszam ze odkupuje temat , nie ma jednoznacznej odpowiedzi . Czy Koledzy Davo i Prendker zlokalizowali problem i go usuneli ? Moze napisze co bylo przyczyna ?

FIGO-26
30-06-2018, 22:29
czy uszkodzony zawór może powodowac wibracje w zakresie 1800-2000 obrotów jak uchyle drzwi całe skaczą w tym przedziale obrotowym , nowy dwumas, wtryski regenerowane i nowe poduszki

Bump: i jak sprawdzić cisnienie ?