Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] czujnik spalania stukowego??


sadowskit72
18-11-2009, 18:51
witam czy ktos z was wie gdzie w duratecu 2.0 znajduje sie czujnik spalania stukowego.
check engine sie nie swieci wogole, silnik klekocze pod obciazeniem
i na kompie pokazalo blad- P0325 Knock Sensor 1 Circuit Malfunction (Bank 1 or Single Sensor).
co to moze byc?
dzieki

SrebnaStrzała
18-11-2009, 19:20
witam czy ktos z was wie gdzie w duratecu 2.0 znajduje sie czujnik spalania stukowego.
check engine sie nie swieci wogole, silnik klekocze pod obciazeniem
i na kompie pokazalo blad- P0325 Knock Sensor 1 Circuit Malfunction (Bank 1 or Single Sensor).
co to moze byc?
dzieki

Duratec to benzyna, benzyna Ci klekocze? jaki masz przebieg?

sadowskit72
18-11-2009, 19:23
napisalem "klekocze" bo dzwiek jakby diesla
najechane 80000 mil
klekocze tylko pod obciazeniem lub jak sie mocno depnie na gaz tzn szybko otworzy przepustnice

sadowskit72
18-11-2009, 19:26
aha i jeszcze jakos malo mocy... nie mam porownania bo go w takim stanie kupilem ale napewno nie ciagnie 145KM

SrebnaStrzała
18-11-2009, 19:31
napisalem "klekocze" bo dzwiek jakby diesla
najechane 80000 mil
klekocze tylko pod obciazeniem lub jak sie mocno depnie na gaz tzn szybko otworzy przepustnice

Zatankuj na shellu Vpower racing 99+ i zobacz czy pomoże. Więcej oktanów powinno zapobiec spalaniu stukowemu.

sadowskit72
18-11-2009, 19:39
no wlasnie ale czy to faktycznie jest spalanie stukowe?
bo chyba by ciagle stukalo a nie jak nagle depnie na pedal,
slychac jakby z okolic pierwszego gara. popychacze ? wtrysk, cos w okolicy tloka?

jendrekmak
19-11-2009, 07:56
W benzynie z reguły klekoczą panewki na forum raczej nikt ci nie pomoże, pozostaje dobry mechanik. Spalanie stukowe jest tylko pod obciążeniem i często pojawia się po zatankowaniu kiepskiego paliwa.
Przyszło mi jeszcze do głowy, że może wtryskiwacz na tym cylindrze się psuje i daje za mało paliwa co powoduje spalanie stukowe. Jeśli masz taką możliwość to zamień miejscami wtryskiwacze i wtedy powinien występować błąd na innym cylindrze.
Czujnik spalania stukowego tylko wyłapuje usterkę więc raczej nie jest zepsuty.

macslad
19-11-2009, 09:34
A nie są to przypadkiem te sławetne klapki w kolektorze dolotowym?
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=71902&highlight=klapki

Ewentualnie na myśl mi przyszedł oberwany katalizator, ale skoro to ewidentnie w silniku to raczej ta opcja odpada.

jendrekmak
19-11-2009, 09:43
Ale z tego co czytałem w innych postach to klapki w benzynowych silnikach słychać na biegu jałowym a przy obciążeniu jest cisza a tutaj autor pisze o klekotaniu pod obciążeniem.

SrebnaStrzała
19-11-2009, 10:57
Ale z tego co czytałem w innych postach to klapki w benzynowych silnikach słychać na biegu jałowym a przy obciążeniu jest cisza a tutaj autor pisze o klekotaniu pod obciążeniem.

Na 90% to jest spalanie stukowe, a czemu? w dieslu bym wiedział:)

jendrekmak
19-11-2009, 11:15
spalanie stukowe -> uboga mieszanka -> za dużo powietrza

w dieslu jest to samo za mało paliwa trafia do cylindra, powodem może być złe dobieranie dawki przez komputer, uszkodzony wtryskiwacz, uszkodzony przepływomierz (nie wiem czy w benzynie występuje) etc.
W tym przypadku stawiam na zły wtryskiwacz bo usterka występuje tylko na jednym cylindrze albo (co jest mniej prawdopodobne) problemy z hydrauliczną regulacją zaworów.

jarkmerk
19-11-2009, 12:08
spalanie stukowe -> uboga mieszanka -> za dużo powietrza

w dieslu jest to samo za mało paliwa trafia do cylindra, powodem może być złe dobieranie dawki przez komputer, uszkodzony wtryskiwacz, uszkodzony przepływomierz (nie wiem czy w benzynie występuje) etc.
W tym przypadku stawiam na zły wtryskiwacz bo usterka występuje tylko na jednym cylindrze albo (co jest mniej prawdopodobne) problemy z hydrauliczną regulacją zaworów.

witaj powiedz mi jak jest spalanie stukowe to co powinienem zrobic jechac na komputer wyjdzie co to moze byc mam 2.0 TDCI 130 ps a jeszcze gdzie znajduje sie przepływomierz w mondeo,czekam na odpowiedz

jendrekmak
19-11-2009, 15:17
Przepływomierz jest zaraz za filtrem powietrza na dolocie do turbiny. Gdzieś był temat o czyszczeniu przepływomierza, poszukaj.
A co do klekotu to sprawdź najpierw przelewy. Też był post jak to zrobić.

sadowskit72
15-12-2009, 22:20
witam
przestawiony byl rozrzad o jeden zabek na lancuchu.
ale dalej lekko stuka ale duuuzo mniej. a juz jak zaleje paliwo o wyzszej liczbie oktanowej to dalej stuka ale to juz tylko "Ja" slysze...
ciekawe czy to nie przez swiece NGK PLATINUIM ktore wstawilem po zakupie auta.
jutro wymienie na MOTORCRAFTY i zobacze

Pablo_X
17-12-2009, 07:05
Rozumiem, że błąd spalania stukowego zniknął :027:

sadowskit72
20-12-2009, 21:21
wiec tak.
wymienilem swiece na motorcrafty i dalej to samo.
przy mocniejszym obciazeniu silnika wystepuje te stukanie.
ale blad sie nie pojawia, wogole zadnych bledow nie ma.
do tego jeszcze mi gasnie jak dojezdzam do swiatel....:-((((

juz nie wiem o co chodzi

niku 27
22-12-2009, 18:13
Zanieczyszczony tzw. (silniczek krokowy) czujnik położenia przepustnicy i gardziel przepustnicy.