Zobacz pełną wersję : fiesta MK4 wydech i dolot
Mam pytanie, mam zamiar pozmieniać trochę moją fiestę 60 kuców <może to śmiesznie brzmi>. Ale tak wiem że mam zapchany katalizator i teraz chcę go wywalić i nie wiem co bardziej by było odpowiednie strumienica czy przelotka ??. Po drugie chce wywalić tłumik wsadzić sportowy tzn taki aby nie ograniczał prędkości spalin :P. I ostatni modyfikacja no to zrobię dolot w fieście .
Chciałbym się dowiedzieć czy jest w ogóle sens robienia czegoś takiego ,i jeżeli tak , to ile mocy by zyskała fiesta btw nawet 5 koników więcej to już dobrze ;PP
Kacper85 19-11-2009, 08:14 1. nie odczujesz 5koni
2. wydech odetkasz tłumikiem przelotowym, jak zamontujesz basowy to wrecz przytkasz go bo taka jest jego konstrukcja
3. porządne układy firm z prawdziwego zdarzenia to kosztują po 1,5tys i one dają przyrost mocy rzędu tych paru koni, własnoręczna samoróbka w stylu tłumik 200-300zł i dolot "homemade" napewno nic nie pomoże.
no dzięki za poradę zastanowię się:) , wiesz dolot nie zupełnie homemade, ale chce kupić taki dolot za 150 żeby mi zamontowali. A do katalizatora to co przelotka, czy strumienica, i czemu taki tłumik sport zrobiony przez dobrą firmę ograniczy moc??
Tłumik przelotowy czy przelotka tak :P ,to zamiast katalizatora
Kacper85 24-11-2009, 01:13 no dzięki za poradę zastanowię się:) , wiesz dolot nie zupełnie homemade, ale chce kupić taki dolot za 150 żeby mi zamontowali. A do katalizatora to co przelotka, czy strumienica, i czemu taki tłumik sport zrobiony przez dobrą firmę ograniczy moc??
Tłumik przelotowy czy przelotka tak :P ,to zamiast katalizatora
co to jest dobra firma ? ulter ? wiesz jak wyglądają ich dedykowane tłumiki ? zwykłe uniwersalne, przypominające kształtem oryginał i mające mocowanie tak jak oryginał, taka jest ich dedykowalność, stąd ulter dedykowany to ok 400zł a sebring/remus.... sam zobacz :)
dolot za 150zł to też nic porządnego, pewnie jakiś zestaw który da może 2-3-4konie.
Tak naprawdę, to w silnikach N/A czyli bez turbo, to żeby uzyskać pare koni to trzeba pare tysięcy wyłożyć, to nie tak jak w silnikach z turbo, gdzie robisz chip i masz dodatkowe 20-40koni.
Pozdrawiam
Kacper
Ps. poczytaj na forum fiestaklubpolska, tam kiedyś był topic o silniku 1.3 -- nie każdy 1.3 miał 60koni, szczególnie te z niemiec, niektóre mają 55koni a to tak naprawde 60konny motor, który został zduszony przepustnicą do 55koni żeby były mniejsze opłaty - w końcu u naszych zachodnich sąsiadów płaci się ubezpieczenie od mocy samochodu, nie od pojemności jak u nas. Wystarczy podszlifować w jakimś miejscu ogranicznik aby uzyskać wersje 60konną, także byłby to najprostszy zabieg :)
Ja mam fiestę 60 konną z polski ^^, po numerach vin się zgadza, więc to też czytałem o tym
tomiscorpio 27-11-2009, 09:12 w katalizator tylko rura , lub tlumik przelotowy. Zadna strumienica.
Juz nie raz linka dawalem jak strumiencia w secento zabrala prawie 10 koni.
Dolocik home made czyli konkretnie??
Jak chcesz wiecej mocy tylko i wylacznie swapik :D
Magik123 27-11-2009, 19:31 Kolego, ja Ci proponuje zostawic lepiej ta kase na chociaz alu felgi, wszystko co wpakujesz albo zostawi moc na powyzszym, albo ja odbierze, aszczegolnie tłumiki, strumiennice itd, poczoł bys roznice zakładajac nowy katalizator, to moge zapewnic.
Dolt tez daruj, bo czy za 100 czy za 500 nic on nie pomoze, bo z tym trzeba zmienic wałek skok krzywek, wydech na wieksza srednice, no i cos z kolektorem pokabinowac plus przepustnica wieksza, moze z 10 km by przybyło.
Co do zyskania 10-20km w NA to zetec 1.6/1.8 bardzo fajnie sobie z tym radzi, z 1.6 90KM wyjdzie za ok 500-600zł na gratach z wiekszego silnika ok 110-115KM zaleznie od stanu jednostki
No i 1.8 RDA lub RKC 105 i 115KM za te same pieniadze 125-130KM.
Tak ze lepiej opłaciło by Ci sie wsadzic L1E czyli 1.6 Zetec.
Ale fiesta z takim silnikiem poleciał by :). Ja już mętlik dostaje każdy mówi co innego . Hehe, a ja nie chce alu felg bo po co ma wyglądać jak mocy nie ma :P bleee
white999 27-11-2009, 19:47 z alu ma wyglądać elegancko.. :) co do wydechu też padł mi właśnie kat.. Na początku miałem zamiar wstawić zamiennik ale jednak tnę koszty i wstawiam rurkę w obudowie:
http://www.allegro.pl/item820850450_tlumik_za_katalizator_opel_ford_peug eot_renault.html
Nie wierzę wogóle w te zalety co tu opisują ale to rozwiązanie jak dla mnie optymalne :)
Magik123 27-11-2009, 19:53 Ale fiesta z takim silnikiem poleciał by :). Ja już mętlik dostaje każdy mówi co innego . Hehe, a ja nie chce alu felg bo po co ma wyglądać jak mocy nie ma :P bleee
No ja miałem z 1.6 te zmiany, i bardzo dobrze sie to zawijało, mnie to wyniosło ok 600zł, wczesniej wstawienie silnika, tyle ze koszt to tylko silnik z prezywozką ok 1000, wstawiłem juz u siebie, graty kupiłem, pozmieniałem i kulał sie ładnie, bo seria była troche przysłaba.
tomiscorpio 27-11-2009, 21:02 Jak kazdy pisze co innego??
jedna opinia sie przewija wszedzie. jak wiecej mocy swap.
A jak masz kata zapchanego to wstaw tlumik przelotowy , bedzie cicho i zadnych problemow. Mocy nie straci napewno.
A wiem od znajomego( który jest specjalistą od fordów od któregoś rocznik do 1999, zna się na fordach , pracował w fordzie ,składał fordy ,przerabiał je i cuda nie widy hehe, po numerach VIN może z pamięci wszystko powiedzieć jaki akurat ten ford jest :P ), że on poleca dolot podwójnie stożkowy , za miast kat. strumienice, i za miast tłumika środkowego tłumik przelotowy :619:
Kolega(ma 40 lat ) mówi że w ten sposób dostanę od od 10%-15% i dodatkowe jeżeli wymienię kolektor na kolektor sportowy(taki odp do fiesty,) dostanę kolejną porcję mocy :)
I dlatego mam mętlik w głowie :)
tomiscorpio 29-11-2009, 22:59 podam mu vin i juz widze jak z pamieci poda wyposazenie , przelozenie dyfra itp itd.
Poda jedynie standardowe parametry takie jak kraj produkcji i inne takie ktorym sa okreslone literki.cyferki przypisane . Reszty nie.
Zreszta ja tutaj Cie namawiac nie bede , tylko napisac moge ze ten kolega od forda nic nie wie.
A tutaj masz wykres , od tych co to robili
http://www.chojnacki.com.pl/wykresy/wykres.php?id=34
W takim silniczku takie straty.
Jeszcze spytaj sie czy wie ile kosztuje kolektor sportowy , np 4-2-1 , a ze do fiestki 1.3 nie bedzie , to na zamowienie..... Ci powiem ze kosztuje tyle co kpl silnik z osprzetem 2.0....
Rijndael 30-11-2009, 02:27 A wiem od znajomego( który jest specjalistą od fordów od któregoś rocznik do 1999, zna się na fordach , pracował w fordzie ,składał fordy ,przerabiał je i cuda nie widy hehe, po numerach VIN może z pamięci wszystko powiedzieć jaki akurat ten ford jest :P ), że on poleca dolot podwójnie stożkowy , za miast kat. strumienice, i za miast tłumika środkowego tłumik przelotowy :619:
Kolega(ma 40 lat ) mówi że w ten sposób dostanę od od 10%-15% i dodatkowe jeżeli wymienię kolektor na kolektor sportowy(taki odp do fiesty,) dostanę kolejną porcję mocy :)
Hm...
- Co to jest dolot "podwójnie stożkowy"?
- Nieobliczona strumienica daje dość losowe efekty, przy czym najczęstszym efektem jest spadek mocy, szczególnie w przypadku montażu strumienicy zamiast katalizatora, co prawie nigdy nie jest dla niej optymalnym miejscem.
- Co do kolektora to mówisz o dolotowym czy wydechowym? O ile nie pasuje jakiś gotowy, to zrobienie dobrego kolektora będzie pewnie kosztowo zbliżone do swapu używanego silnika...
Moja rada... jeśli są jakieś części z innych modeli które możesz przełożyć (przepustnica, kolektor dolotowy, kolektor wydechowy, wałki rozrządu etc.) i które są dostępne tanio na szrotach to możesz się pobawić. Ale załóż sobie jakiś górny limit kosztów, nie więcej niż 1000 zł. W innym przypadku polecam swap. Nie ma sensu wzmacniać słabego silnika, jeśli można łatwo zmienić go na mocniejszy.
Dolot podwójnie stożkowy ,tzn że nie kończy się stożek płaska powierzchnią tylko drugim małym stożkiem.
To teraz niech mi ktoś napisze co mam wstawić zamiast katalizatora. Rzeczowo!?:D
Rijndael 30-11-2009, 14:46 To teraz niech mi ktoś napisze co mam wstawić zamiast katalizatora. Rzeczowo!?:D
Najlepiej sportowy, metalowy katalizator (200 cpi, może nawet 100 cpi jak nie masz lambdy za katem), ewentualnie zwykły tłumik o podobnej pojemności (katalizator to też tłumik, tyle, że specyficzny), a w ostateczności zwykłą rurkę. Żadnych dziwnych wynalazków. Na Allegro widziałem tłumiki w obudowie katalizatora, może coś takiego?
tomiscorpio 30-11-2009, 14:57 tlumik przelotowy w obudowie katalizatora , zwykla rura moze dac taki metaliczny dzwiek.
Najzwyklejszy przelotowy tlumik.
Kacper85 03-12-2009, 18:39 A wiem od znajomego( który jest specjalistą od fordów od któregoś rocznik do 1999, zna się na fordach , pracował w fordzie ,składał fordy ,przerabiał je i cuda nie widy hehe, po numerach VIN może z pamięci wszystko powiedzieć jaki akurat ten ford jest :P ), że on poleca dolot podwójnie stożkowy , za miast kat. strumienice, i za miast tłumika środkowego tłumik przelotowy :619:
Kolega(ma 40 lat ) mówi że w ten sposób dostanę od od 10%-15% i dodatkowe jeżeli wymienię kolektor na kolektor sportowy(taki odp do fiesty,) dostanę kolejną porcję mocy :)
I dlatego mam mętlik w głowie :)
10-15% z 60koni to masz.... o ja cię, ok 8koni :D prosze Cię, przestań. Do tego moim zdaniem 15% to Ty uzyskasz, jak zrobisz dolot&wydech&wałki, jak to Ci już napisali, ale takiego przyrostu mocy to nie poczujesz a wydasz tyle co dalbyś za jakiś motor 1.6 16V czy 1.7 16V z Pumy - na forum fiesty jeździ taka fiesta, masz tam zresztą użytkownika Daras84 - pogadaj z nim, on ma często silniki, całe komplety na swap i podoła takiej robocie.
Miałem 1.3 8V i niestety z nim nic nie ugrasz... ja wstawiłem tłumik ultera żeby zagłuszyć motor, bo cichy to on nie jest i tyle. Jak zmieniałem auto, to powiedziałem sobie, że najpierw poczytam o silnikach a potem wybiorę, i jak trafił mi się w podobnej kasie tzn droższy golf III 1.4 i tańszy escort mk7 1.6 16V, do tego młodszy i wg mnie ładniejszy, to się nawet nie zastanawiałem, a potem czytałem narzekania dotyczące 1.4 na forum vw.
Tak to już jest - karoseria karoserią, ale auta z dobrym silnikiem są zawsze droższe, bo w salonach jest konkretna dopłata rzędu 3-4tys do lepszej wersji
"Jezeli ktos jest szczesliwym posiadaczem fiesty mk6 1.3, która pochodzi z Niemiec i ma silnik 1.3 to najprawdopodobniej jest on zblokowany :) wynika to z tego, ze OC w Niemczech placone jest od mocy silnika, nie pojemnosci. Blokada mocy polega na ograniczeniu otwarcia przepustnicy (otwiera sie ona do 1/2).
1. Rozkrecamy przepustnice i ulamujemy plastikowy bolec ograniczajacy zakres jej ruchow
2. Odkrecamy metalowy ogranicznik pod pedalem gazu
3. Naciagamy delikatnie linke gazu
4. Montujemy filtr stozkowy obok silnika i oslaniamy go rura (niepochlaniajaca ciepla), ktora kierujemy do wlotow powietrza na zderzaku (wiem, ze filtr to wies, ale w tym silniku naprawde duzo daje) "
Cytat z fiesta klub polska uzytkownika Amor Latino
Do rzeczy , ja mam teoretycznie i wszędzie jest wpisane że mam fiestę 60 koni itp i ona jest z polski i mam na to dowód zakupu ale do rzeczy
2. Odkrecamy metalowy ogranicznik pod pedalem gazu
Mam coś takiego czerwonego pod pedałem gazu taki właśnie ogranicznik ,ale on chyba jest na stałe?? . O co chodzi z tym czerwonym czymś pod pedałem gazu ;>
Rijndael 03-12-2009, 18:57 2. Odkrecamy metalowy ogranicznik pod pedalem gazu
Mam coś takiego czerwonego pod pedałem gazu taki właśnie ogranicznik ,ale on chyba jest na stałe?? . O co chodzi z tym czerwonym czymś pod pedałem gazu ;>
Zdejmij rurę z przepustnicy tak, żeby widzieć ruch motylka, poproś kogoś, żeby wsiadł do auta i nacisnął do końca pedał gazu. Jeśli nic nie jest zablokowane, to motylek powinien być w takiej sytuacji poziomo. Oczywiście wszystko to na wyłączonym silniku.
Magik123 05-12-2009, 22:11 Przepraszam, ale filtr podwojnie stożkowy, bardzo ciekawe, ciekawi mnie tylko kto cos takiego robi i zakłada.
Co do dawania mocy w 1.3 czy czym kolwiek za pomoca filtra stozkowego, to wierz mi na słowo ze zamiast dac zabierze, przejedz sie na hamownie i sprawdz.
Takie pisanie ze duzo daje to mozna napisac ze zmiana opon na letnie daje duzo mocy.
A czy silnik 1.3 rozni sie od innych ze w nim cos da? bo tez pierwszy raz słysze o takiej teorii.
arek tuner 18-12-2009, 14:41 Witam ,mam pytanie czy to tuningowanie ma wogóle sens , nałych silników i tych dużych,.Co z tego że np.z 110 jest 130km a 140 jest 160km ,a 60jest 65km.Poco to ludzie robią????????????
tomiscorpio 19-12-2009, 01:10 Witam ,mam pytanie czy to tuningowanie ma wogóle sens , nałych silników i tych dużych,.Co z tego że np.z 110 jest 130km a 140 jest 160km ,a 60jest 65km.Poco to ludzie robią????????????
Zebys mial zagadke i mogl zadawac glupie pytania. Tunerze
white999 19-12-2009, 21:22 co do tematu.. u mnie katalizator całkiem się posypał ... jako że w grudniu miałem przegląd, płaciłem ubezpieczenie itd itd mało floty zostało to kupiłem coś takiego:
http://moto.allegro.pl/item854148884_tlumik_za_katalizator_opel_ford_peug eot_renault.html
W cuda o mniejszym spalaniu itp nie wierzę ale zamiast katalizatora który swoje kosztuje rozwiązanie ok.
|
|