Zobacz pełną wersję : POMATOWAŁEM LAKIER T-CUTEM. Jak wybrnąć...


trocse
23-11-2009, 17:51
Cześć.
Chciałem usunąć drobne rysy i jednocześnie przykryć te głębsze. Użyłem CarPlan T-Cut w tubce, to coś jak tempo, tyle że kolorowe. Wszystko w/g sztuki zrobiłem, maź cienką warstwą nałożyłem za pomocą miękkich szmatek. Jak wyschła do stałej konsystencji, to delikatnie ją wypucowałem. Efekt jest taki, że fur lśni jak psu jajca ale... są smugi. Albo to mazy po wosku, albo powierzchnia klaru była wcześniej zmatowiona i teraz wyszło (lub po prostu ja to zrobiłem tą pastą).
Potrzebne szybkie remedy.
Co radzicie?
tx

Magik123
23-11-2009, 17:57
Problem masz taki ze tarłes jedna szmatką, trzeba czesta zmieniac i nie trzec non stop jednym miejscem bo na szmacie sie osadzi czesc pasty i ona tworzy smugi, ktore pozniej juz nie zejda pod sama szmatka.

Zrob jeszcze raz i zmieniaj miejsca i szmatki, zejdzie ładnie.

Ewentualnie maszynowo.

trocse
23-11-2009, 22:52
faktycznie tarłem dwoma czy trzema szmatkami i z nich aż kapał smar... ale zawsze okrągłymi ruchami, i żeby aż tak wysmużyło...
Nie, to raczej są matujące ryski, niż smugi.
Ok, dzięki za radę, zrobię to jeszcze raz tylko kupię jeszcze jakiś inny środek w płynie.
I dlatego pytam czym to potraktować żeby było ok, bo te preparaty kosztują po 30zł za butelkę a mnie nie stać żeby kupić 5 różnych..

Magik123... też V E C T R A
B ??

Magik123
24-11-2009, 08:12
Popraw to jeszcze raz tylko czesciej zmieniaj szmatki, na koniec mozesz kupic jakis wosk auto maxx czy cos podobnego, drogie nie jest.

No jak widac tez VBg:P

fujimore
28-11-2009, 08:15
W warsztacie lakierniczym takie rzeczy robiliśmy na mokro:
1. Umyty element
2. Zmoczony
3. Pasta polerska
4. Starać się utrzymać element wilgotny .
Tak spróbuj będzie dobrze a po polerowani zawsze są smugi, trzeba po zabiegu umyć najlepiej woda z płynem do naczyń jest lepszy niż wiele szamponów samochodowych .

Magik123
07-12-2009, 19:07
W warsztacie lakierniczym takie rzeczy robiliśmy na mokro:
1. Umyty element
2. Zmoczony
3. Pasta polerska
4. Starać się utrzymać element wilgotny .
Tak spróbuj będzie dobrze a po polerowani zawsze są smugi, trzeba po zabiegu umyć najlepiej woda z płynem do naczyń jest lepszy niż wiele szamponów samochodowych .

Jemu chodzi o cos innego, to ze robiliscie na mokro to normalne gdyz maszynowo nakładana pasta scierna zawsze idzie na mokro, szczegolnie stosowana FRACELA G3, ale jest to pasta na maszyne, reka nic nia nie zrobisz.

Kolega robił recznie jakas pasta/ woskiem do recznego urzytku, dlatego pozostawały smugi, czyli nie do konca wypolerowane miejsca gdyz reka ciezko jesc to dotrzec szczegolnie jesli sie zaschnie.

trocse
14-12-2009, 19:21
Nie nie...
ta pasta w tubie to CarPlan T-Cut SCRATCH REMOVER. Jest lekko ścierna a ja nie doczytałem i narobiłem sobie lekkiej biedy. Mazy od wosku zmył deszcz, ale to co jechalem szmatką to już będzie matowe. Ja to pokryję jakimś woskowym płynem, może nawet sięgnę po tej samej marki płyn czyli T-cut. Jeden powiedział mi, że na stacjach shell są DOBRE produkty do picowania.
Czy ktoś to potwierdza?
A co to jest za marka TURTLEWAX?

steell
14-12-2009, 19:27
żółw to jedna ze starszych dobrych marek wosków spokojnie można polecić :)

trocse
16-12-2009, 20:30
tyle, że trzeba temat odłożyć w czasie. Spadło właśnie pierwsze 10cm śniegu i jest -6 w DSW...

trocse
16-01-2010, 20:09
Dokończę teraz ten temat. Wykonano na masce próbę szlifowania maszynowego. Do połowy maski maszyna za pomocą jakiejś pasty polerskiej spisała się super i lakier wygląda jak w dniu malowania. Usługa ta kosztuje 80-100zł na myjni. Zakup maszynki i kremu to też prawie 100zł, z tym że nie wiadomo kiedy maszynka znów się przyda. Opcja najtańsza to polerowanie ręczne we własnym zakresie. Ja wybieram opcję na myjni i temat jest zamknięty.
Dziękuję za udział i pozdrawiam.

freestyler40
04-02-2010, 10:39
Usuwanie rys, zmatowien i utlenionego lakieru tylko pastami polerskimi o odpowienich gradacjach i z dopasowanymi do ich stopnia scieralności gąbkami.Pózniej odpowiednia politura zabezpieczająca połysk i wosk.Osobiście polecam system 3M ewentualnie Farecla.Tyko, że to robota dla wprawionych w boju i profesjonalistów.Oczywiscie wchodzi w grę tylko polerowanie maszynowe.Lakier musi byc dobrze dogrzany i polerowany równomiernie.W przypadku głębszych rys powyżej kilka mikronów tylko papiery wodne na początek.
A wracając do puenty twojego watku to robota dla ludzi ktorzy zjedli na tym zemby.
Więc polecam uslugi w dobrych myjniach.Nie ma co wyważac otwartych drzwi.
Pisałem juz zreszta wiecej na ten temat poscie na temat renowacji lakieru.
Pozdrawiam

trocse
12-02-2010, 22:28
A wracając do puenty twojego watku to robota dla ludzi ktorzy zjedli na tym zemby.
Więc polecam uslugi w dobrych myjniach.Nie ma co wyważac otwartych drzwi.


freestyler40,

to jak zagrać ? Chcę to zrobić jak się tylko ociepli.

Magik123
18-02-2010, 22:45
trocse, kolega fachowiec jest zaganiany profesjonalna polerka w myjnig:D Wiec nic Ci nie doradzi.

Ja powiem tak, jesli chcesz miec ładny efekt, bez zbednej straconej kasy, to oddaj auto do lakierni i za ok 100zł bedziesz miał polerke ładnie zrobiona. Innego sensu nie widze, bo wydasz raz, drugi, trezci kase na jakies dziwne specyfiki a i tak efektu nie bedzie, bo tylko maszyna i majac jakies doswiadczenie ładnie zrobisz.

A powiem Ci ze wystarczy przeleciec sama Fracelą bez juz mleczek itp i auto sie bedzie swiecic jak psu...., a jak poprawisz to srodkami zabezpieczajacymi to juz bedzie super.

Ale mowie tu o sprawdzonych srodkach, zwykle w wiekszosci uzywanych, nie jakis pseudo amerykaniskich czy cos podobnego.

lukasz1983
18-02-2010, 23:21
Witam
Zaglądnij TU (http://forum.kosmetykaaut.pl/index.php) powinno pomuc.

Pozdro

trocse
01-03-2010, 19:03
Witam
Zaglądnij TU (http://forum.kosmetykaaut.pl/index.php)

dobry temat, dzięki...

lukasz1983
01-03-2010, 19:07
dobry temat, dzięki...
Powiem tak, od jakiegoś czasu jestem zalogowany tam i czytając posty można
stwierdzić że puki jest lakier na aucie to można z nim zrobić dosłownie
wszystko, choćby wyklepać wgniecenia bez malowania i szpachlowania
pozostawiając oryginalną powłokę lakierniczą :) a efekt końcowy, brak
jakichkolwiek śladów lol...

Pozdrawiam i miłej lektury

trocse
01-03-2010, 22:16
(...) choćby wyklepać wgniecenia bez malowania i szpachlowania
pozostawiając oryginalną powłokę lakierniczą :) a efekt końcowy, brak
jakichkolwiek śladów lol...


eee, to raczej nie jest możliwe... ale poczytam sobie. Dzięki raz jeszcze.

lukasz1983
02-03-2010, 18:52
eee, to raczej nie jest możliwe... ale poczytam sobie. Dzięki raz jeszcze.

Też nie wierzyłem.
System PDR
http://www.youtube.com/watch?v=HhT79ZXU2x4&feature=player_embedded#

http://www.youtube.com/user/dentexperts

W Polsce jest też parę firm co specjalizuje się w naprawach SMART.

Naprawa termiczna (tylko dóże pow. bez większych odkształceń)
http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-usunac-niewielkie-wgniecenia-karoserii-auta

Pozdrawiam

trocse
07-03-2010, 10:51
Niesamowite.
Ten przy karminowym aucie (z drugiego linku) podkreśla dwie warstwy blachy...ale zaznacza, że jest tu dobra sytuacja do naprawy, bo główny rant nad kołem nie został zagnieciony.
Ten akurat film mógł być manipulowany między pauzami, ale tamta srebrna terenówka...

a to z powietrzem to wypróbuję na tym aucie po lewej, jest akurat drobny wgniotek na błotniku.