Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Relingi dachowe-montaż po zakupie auta
Czy ktoś montował relingi dachowe do kombiaka , który przy zakupie był ich pozbawiony
[ wersja z dużym upustem z placu dilera ] ?
Czy jest to wykonalne niskim kosztem i bez przepadku gwarancji . Czyli w serwisie .
I sens ekonomiczny takiej zabawy .
Strzeszku 24-11-2009, 00:18 Kolego chyba nikt tego nie montował. Wydaje mi się, że najprościej byloby kupić na allegro dach od kombiaka z relingami i go przespawać.
Tak zapytam, czy te relingi są Ci potrzebne do upiększenia auta czy chcesz do nich coś montować? Jeśli montować bez relingów też można założyć bagażnik. Ja mam taki od thule i zeszłej zimy z boxem spisał się świetnie. Łapki pomimo tego,*że wyglądają jakby przy pierwszym kontakcie miały uszkodzić lakier, nie zostawiły nawet rysy.
Kolego chyba nikt tego nie montował. Wydaje mi się, że najprościej byloby kupić na allegro dach od kombiaka z relingami i go przespawać.
Łojezu panie! Ale i porada. W MDO III relingi są zamocowana na czterech trzpieniach - w twoim aucie jest zapewne tak samo - by zamontować trzeba więc wywiercić otwory (8 po 4 na reling). By montaż był jak w fabryce trzeba dobrze odznaczyć prawidłowo miejsca otworów. Powodzenia.
Strzeszku 24-11-2009, 13:26 Koledze chyba zależy na utrzymaniu gwarancji, a nie wydaje mi się żeby dealer zgodził się*na wiercenie otworów. W razie jakiegokolwiek problemu, chociażby z silnikiem, fotelem albo inną pierdołą, odmówią naprawy gwarancyjnej, bo w dachu jest kilka dziurek.
Hmm.. przypominam że Twoja propozycja polegała na, cytuję: najprościej byloby kupić na allegro dach od kombiaka z relingami i go przespawać. Sam oceń która opcja jest bardziej do przyjęcia przez ASO. Zresztą najpierw tam trzeba się udać i zapytać.
januszstom 24-11-2009, 17:18 Koledze chyba zależy na utrzymaniu gwarancji, a nie wydaje mi się żeby dealer zgodził się*na wiercenie otworów. W razie jakiegokolwiek problemu, chociażby z silnikiem, fotelem albo inną pierdołą, odmówią naprawy gwarancyjnej, bo w dachu jest kilka dziurek.
Spokojnie same ASO robią takie rzeczy... na pewno nie będzie problemu z założeniem relingów w ASO.......często do samochodów ze stoków (tych bez fabrycznie założonych relingów) domontowują na życzenie klienta
z tego co wiem, relingów w mk4 nie da się domontować, jeśli wcześniej nie były zamontowane w fabryce
Strzeszku 25-11-2009, 20:43 z tego co wiem, relingów w mk4 nie da się domontować, jeśli wcześniej nie były zamontowane w fabryce
Też mi to powiedzieli w salonie jak kupowałem mondka.
Na co Wam te relingi? Jak dla mnie jedyną zalertą jest możliwość przykręcenia do nich na stałe anteny CB.
Też mi to powiedzieli w salonie jak kupowałem mondka.
Na co Wam te relingi? Jak dla mnie jedyną zalertą jest możliwość przykręcenia do nich na stałe anteny CB.
IMHO kombi z relingami dużo lepiej się prezentuje.
Strzeszku 25-11-2009, 20:55 IMHO kombi z relingami dużo lepiej się prezentuje.
Zależy co się komu podoba.
Generalnie chodzi mi o lepsze zamocowanie bagażnika na dachu. Ten mocowany w miejscach do tego przeznaczonych tzn. w miejscach śrub w połowie otworów drzwiowych jest za bardzo z przodu , szczególnie przy przewożeniu nart i rowerów , a z długim boksem na dachu to wygląd i rozłożenie ciężaru nie jest najlepsze .
A z drugiej strony jeździłem autem z relingami i bez . I w tym z relingami powyżej 100km/h jest większy szum szczególnie przy bocznym wietrze . Idealnie by było gdyby te relingi można było zamocować jak zwykły bagażnik dachowy . Po cztery śruby z każdej strony wspawane w dach [ jak w MKIII ] i problem z głowy . Potrzebny plecak na dachu i przykręcasz nie potrzebny leży w garażu .
z tego co wiem, relingów w mk4 nie da się domontować, jeśli wcześniej nie były zamontowane w fabryce
To samo powiedzieli mi jak chciałem zamontować kurtyny i ESP. Ale czy warto w TO wierzyć?
Strzeszku 25-11-2009, 23:36 To samo powiedzieli mi jak chciałem zamontować kurtyny i ESP. Ale czy warto w TO wierzyć?
Faktycznie na Twoim przykładzie widać, że do auta można prawie wszystko zamontować:)
To samo powiedzieli mi jak chciałem zamontować kurtyny i ESP. Ale czy warto w TO wierzyć?
Hmm, właściwie to nie chciałem napisać, "że się nie da", bo zrobić się pewnie da, skoro w fabryce jest to możliwe, tylko że ASO nie świadczy takich usług.
januszstom 26-11-2009, 11:22 Hmm, właściwie to nie chciałem napisać, "że się nie da", bo zrobić się pewnie da, skoro w fabryce jest to możliwe, tylko że ASO nie świadczy takich usług.
Tu się nie zgodzę da się to zrobić tak samo jak się da domontować pakiet stylizacyjny, jestem o tym przekonany, bo jak zacząłem się interesować motorem 2,2TDCI pod koniec 2008r to w ASO chcąc mnie obdarzyć autem ze stoku zaproponowało montaż zarówno relingów jak i pakietu w aucie fabrycznie pozbawionych tych elementów, ja oczywiście sobie odpuściłem bo wolałem mieć to założone przez fabrykę....ale skoro pytacie to na pewno jest to możliwe
Strzeszku 26-11-2009, 11:27 2,2TDCI pod koniec 2008r
Przepraszam za pytania nie w temacie, ale ile chcieli za taką wersję auta?
Co do relingów, to w ASO mi powiedzieli że w aucie z relingami dach ma jakieś inne przetłoczenie w miejscu mocowania. Trochę mi się*nie chciało w to wierzyć, ale nie miałem wyjścia, bo nie widziałem auta ze zdjętymi relingami.
januszstom 26-11-2009, 13:03 Przepraszam za pytania nie w temacie, ale ile chcieli za taką wersję auta?
Co do relingów, to w ASO mi powiedzieli że w aucie z relingami dach ma jakieś inne przetłoczenie w miejscu mocowania. Trochę mi się*nie chciało w to wierzyć, ale nie miałem wyjścia, bo nie widziałem auta ze zdjętymi relingami.
Szczerze nie pamiętam jaka była cena auta, ale przeróbki byłyby w cenie opcji katalogowych z cennika jak przy zamawianiu auta w fabryce
Tu się nie zgodzę da się to zrobić tak samo jak się da domontować pakiet stylizacyjny, jestem o tym przekonany, bo jak zacząłem się interesować motorem 2,2TDCI pod koniec 2008r to w ASO chcąc mnie obdarzyć autem ze stoku zaproponowało montaż zarówno relingów jak i pakietu w aucie fabrycznie pozbawionych tych elementów, ja oczywiście sobie odpuściłem bo wolałem mieć to założone przez fabrykę....ale skoro pytacie to na pewno jest to możliwe
No widzisz, ale nikt Ci ich nie założył, więc nie wiadomo czy to nie była bujda. Jakbyś się zdecydował, to by pewnie powiedzieli, że jednak nie można, ale byłbyś już ugotowany i wziąłbyś pewnie bez tych relingów.
No tak.... ASO proponuje operację wartą kilka tys zł a potem na TAK odbiorcy mówią - to taki żart.... Daruj sobie.
I wygląda na to , że sobie daruję .
No tak.... ASO proponuje operację wartą kilka tys zł a potem na TAK odbiorcy mówią - to taki żart.... Daruj sobie.
No tak, ASO i jego personel jest alfą i omegą - nie rozśmieszaj mnie, Każdy średnio rozgarnięty użytkownik Forda, który miał do czynienia z ASO, wie że ile salonów tyle opinii. Poza tym musisz pamiętać, że sprzedawca w salonie to nie sprzedawca pietruszki na targu i wie jak zakręcić klientem, który chce kupić auto. Na rozmowie będzie Ci obiecywał wszystko co tylko chcesz usłyszeć, a na zaawansowanym etapie kupna powie, że niestety nie z jego winy taka operacja się nie uda i jak chcesz to albo za dwa dni obierasz auto bez relingów, albo czekasz na nowe 3 miesiące.
Jestem zainteresowany odpowiedzią na pytanie jak w tytule. Szykuje mi się przesiadka ale na kombi Mk IV bez relingów, czego po Mk III będzie mi niewątpliwie brakować.
No to w końcu jak jest. Da się zamontować czy nie da?
Czy ktoś montował relingi dachowe do kombiaka , który przy zakupie był ich pozbawiony
[ wersja z dużym upustem z placu dilera ] ?
Czy jest to wykonalne niskim kosztem i bez przepadku gwarancji . Czyli w serwisie .
I sens ekonomiczny takiej zabawy .
Witam Ja miałem propozycję montażu relingów lecz zrezygnowałem, ponieważ chcieli mi wiercić dziury w dachu, fakt dawali gwarancję, lecz odmówiłem ,dodam że auto nie ma kanałów na relingi. Koszt tego 900 zł. Ale teraz zaczołem się zastanawiać, czy ich nie założyć, auto inaczej się prezentuje i coś większego można przewieźć.
Przepraszam za pytania nie w temacie, ale ile chcieli za taką wersję auta?
Co do relingów, to w ASO mi powiedzieli że w aucie z relingami dach ma jakieś inne przetłoczenie w miejscu mocowania. Trochę mi się*nie chciało w to wierzyć, ale nie miałem wyjścia, bo nie widziałem auta ze zdjętymi relingami.
Dokładnie jest tak jak piszesz z tym dachem ma wytłoczenie do którego się wpina relingi jeśli nie ma tego to montują wiercąc dziury w dachu jak pisałem wcześniej dostałem taką propozycję w ASO.
kamilowaty727 25-06-2013, 21:51 A ja chciałem , potrzebowałem i zamontowałem u siebie relingi w Fordzie mk4 kombi 2008r., który nie posiadał fabrycznie relingów. W dachu były wytłoczenia , fakt trzeba było wywiercić 8 dziur 2 na jeden uchwyt. Więcej zabawy z podsufitka w aucie było niż z zamontowaniem relingów. Dobry znajomy mechanik mi to zrobił za 0,5 :-) Relingi kupiłem po demontażu z innego auta , są one zaopatrzone w gumy , które po skręceniu w otworze się zaciskają wiec nic nie cieknie. Relingi mam od niecałych 5 miesięcy i na razie ok , przy bocznym wietrze podczas jazdy delikatny świst , mi on jednak nie przeszkadza.
fakt trzeba było wywiercić 8 dziur 2 na jeden uchwyt Miałeś jakiś szablon w którym miejscu trzeba wywiercić? A może jest to widoczne od spodu?
do czego przykręca się relingi ? - tj. czy w samochodzie bez nich są już "nakrętki"
Witam szanowne grono forumowiczów! Obecnie jestem na etapie szukania w dobrej cenie owych relingów,ale tylko z wersji poliftowej,są one inne ni standartowe,a mianowicie są niższe niż te tradydycyjne,przylegają całą powierzchnią do dachu ,szukam kogoś kto by się podjął montażu takich relingów.
wojnadk - jak znajdziesz w dobrej cenie przedliftowe - daj znać. sam rozważam ich montaż.
Hej, ogrzewa kotleta bo pytanie zbliżone w temacie. A mianowicie jak zdjąć płaski osłanoający mocowanie relingów? Chciałem sprawdzić czy da się tam zamontować uchwyt do anteny lekko przycinając osłonę mocowania. Taki patent widziałem gdzieś i wygląda to ciekawie ;)
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Witam
Trochę odkopię.
Posiadam bagażnik na relingi od MK III. W swoim MK IV nie mam relingów, myślałem nad adapterami do dachu ale zauważyłem jakieś otwory z gwintem nad każdym z drzwi. Do czego one mogą służyć - do mocowania takich adapterów ?
Tomi1000 16-11-2018, 18:00 ZTCW te otwory służą do montowania tradycyjnego bagażnika. Kupujesz belki poprzeczne, skręcasz i montujesz np boxa lub stojaki na rower.
Witam,
troche odgrzeje temat - czy można w MK4 polifcie(niższe) zamontować relingi z przedlifta(wyższe) ?
Ewentualnie z MK5 ?
Ciężko znaleźć poliftowe relingi...
Pozdrawiam,
diazek
pretorian2 07-02-2019, 15:41 raczej ciężko będzie, kiedyś domontowywałem relingi do MK4 lift z tym, że jeszcze łapał się na te "wyższe". Chodzi o to, że uchwyty montażowe od strony kabiny wraz ze wzmocnieniami są w innych miejscach rozprowadzone dla tych wyższych i niższych relingów. Twój łapie się już na te niskie szyny, takich bym szukał i nie kombinował.
Montaż nie jest specjalnie skomplikowany, najtrudniej wyciągnąć tą gigantyczną podsufitkę oraz wywiercić dziury w dachu reszta to przyjemność :D
|
|