Zobacz pełną wersję : [Fiesta 2008-2012] Odłączenie przepływomierza i auto chodzi lepiej dlaczego?


marcinx00
30-11-2009, 19:41
Koledzy po odłaczeniu przepływomierza a tak naprawdę "czujnika zasysanego powietrza" bo to u mnie wystepuje w 1.4 tdci silnik pracuje lepiej co prawda na zegarach wywala błąd zapala sie kontrolka ale nie ma paru objawów które z podpietym są

1 silnik na stabilne obroty na luzie ( a z podpiętym czasem te obroty wchodza z wolnych na 1000 i tak zostają)

2 nie czuć delikatnego żabkowania czyli przyspiesza zwalnia takie małe szarpania podczas jazdy

3 nie czuć przymulenia przy ok 2500 obr jak auto rozpędzam wolniutko a z podpietym jest to czuć

Czy moze ten czujnik byc tak uszkodzony zeby był temu wszystkiemu winny? dziwi mnie to bo niektórzy opisują ze po uszkodzeniu czujnika lub przepływomierza silnik wchodzi w tryb awaryjny lub nie odpala idt a u mnie tylko to co opisałem i co dziwne chyba równiej pracuje podczas jazdy.
Co o tym sądzicie ?
Pozdrawiam

lucash
01-12-2009, 08:11
Jeżeli po odłączeniu przepływki autko jeździ lepiej, to jak sam zauważyłeś przepływomierz jest do wymiany. Niestety kiedy przepływka jest uszkodzona komp raczej nie wyrzuci błędu.

dwoje19
01-12-2009, 15:11
po odłaczeniu przepływomierza a tak naprawdę "czujnika zasysanego powietrza" bo to u mnie wystepuje w 1.4 tdci silnik pracuje lepiej bo komputer wtedy obiera sobie średnie wartości i przepływka nie zaniża.

marcinx00
05-12-2009, 12:31
ok no to muszę szukać jakiejś drugiej i ją podłączyć moze bedzie lepiej

15jokasta
18-10-2016, 09:13
mocno odkopie temat, naprawdę mocno ale pamięta ktoś jakie parametry powinna wskazywać sprawna ,,przepływka?

15jokasta
19-10-2016, 13:11
Pytam bo mam taki sam problem, moja przepływka pokazuje ok 5.6g/s na jałowym, pod obciążeniem max 66g/s a jak odepne MAF sensor auto przyjmuje sobie 123g/s i wszystko funkcjonuje lepiej. Więc pytam o parametry jakie u was wystepują, albo dlaczego tak to się dzieje w moim przypadku oraz kolegi marcinx00 że po odpieciu przepływki jest lepiej, i mam błąd tylko odpietej przepływki oraz temperatury zasysanej. Po podpieciu nie ma żadnych błędów.

EW1
19-10-2016, 16:44
Czyli od strony elektrycznej wszystko OK a jedynie brud może zakłócać pracę czujnika ... bądź też co się zdarza .... uszkodzony przez niewłaściwe czyszczenie
W ciężarówce miałem problem z czujnikiem ciśnienia doładowania i czyszczenie nie pomogło ale po wymianie na nowy jak ręką odjął ... jedyna różnica że podpięcie kompa pokazywało błąd . Poszukaj może kogoś bliżej by podmienić MAF-a i zobaczysz efekt

15jokasta
19-10-2016, 18:46
Czyścić nie czyscilem, nie wygląda na brudny. Kupiłem inny i niby jest lepiej, ale dalej nie tak jak być powinno. Albo ten nowy też jest uszkodzony albo mam jakiś problem w instalacji. Możliwe jest ze mimo tego że auto nie pokazuje błędów i obie przepływki trzymają jako tako odpowiednie parametry tylko czasem dają jakieś złe odczyty lub zakłócenia? Prawdą jest że na podstawie odczytów z MAF wysterowywany jest EGR? Posiada ktoś fragment schematu zawierającego połączenie MAF do PCM w sensie ECU, czy też sterownika silnika? Sprawdził bym instalacje u siebie bo nigdy nie wiadomo.

15jokasta
20-10-2016, 16:56
Prawdą jest że na podstawie odczytów z MAF wysterowywany jest EGR?

Raczej to prawda bo po odpięciu MAFa odczyty odnośnie EGRa ustają, same zera, brak pracy EGRa. Może i EGR coś szwankuje.

Badałem napięcia swoich MAFów, 4 piny w kostce, wygląda to tak na odpiętej wtyczce 12V 5V 5V GND. A na podpiętym wtyku do MAFa mam 12V 3V 3V GND.

Jak wkręcam auto na obroty na jednym z przewodów napięcie spada o 0,1-0,2V. Czytając przygody innych fordów z MAF napięcie powinno wzrastać od 0,9V do 4V, czy w fieście mk7 też tak być powinno? mógłby ktoś sprawdzić napięcia u siebie?

EW1
20-10-2016, 17:46
Nie wiem jak na MAF fiesty ale na MAP we focusie mk2 zakres napięcia miałem pomiędzy 0.9 a 4.9 V i to robiłem na sucho czyli bez zapłonu z dużą strzykawką podpiętą rurką na czujnik .W miarę większego podciśnienia napięcie chyba malało (nie pamiętam)
Jeśli masz jakąś nieszczelność w dolocie to na bank nie dojdziesz ładu
Opis wtyczki był dla focusa taki
MAP Ground 4
MAP 5 volt Ref. 3
MAP Signal 2
ECM Ground (ECM - Wtyczka) 1
Może w sobotę znajdę chwilkę to odczytam swoje wartości we fieście córki