Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Jak sprawdzić termostat bez wyciągania go?


Krzyzak-2005
07-12-2009, 09:44
Chodzi mi o to czy po nagrzaniu węży elastycznych mogę wywnioskować czy termostat jest sprawny czy nie. Dzisiaj rano po 10 min jazdy temp.zew. 6st.C ,miałem temp. silnika 70st.C (dogrzewacz sprawny:DDD). wydaje mi się że zeszłej zimy nagrzewanie silnika trwało krócej.
Nie chciałbym się narazić na niepotrzebne koszta wymieniając sprawny termostat.

cowboy
07-12-2009, 16:55
Możesz sprawdzić. Jeżeli byłby cały czas otwarty, to w miarę nagrzewania się silnika od razu ciepły płyn obiegał też chłodnicę.
Odpal zimny silnik, jak zacznie lecieć lekko ciepłe powietrze z nawiewów-sprawdź chłodnicę -jak ciepła, to na bank termostat uszkodzony:lol:

dwoje19
07-12-2009, 21:10
No nie tak do końca...sprawdzenie termostatu jest bardziej skomplikowane niż się może wydawać. A co jeżeli termostat się zaczyna otwierać przy 70* (a powinien dopiero częściowo zacząć otwieranie przy 85*), przecież w takiej sytuacji jak opisałeś na bank chłodnica będzie zimna i autor postu będzie myślałże ma termostat spprawny :).

gregmaz
09-12-2009, 18:25
Porównuj temperatury następujących węży : dopływowy do nagrzewnicy (przy załączonym ogrzewaniu wnętrza) i dopływowy chłodnicy (w naszych autach to ten dolny). Po uruchomieniu zimnego silnika powinien najpierw być ciepły ten od nagrzewnicy aż będzie gorący a dopiero potem otwiera się termostat i podaje płyn na chłodnicę dolnym wężem. Jest to najlepsza garażowa metoda sprawdzenia.

subratri
09-12-2009, 18:58
tak jak napisał dwoje19 garażowymi metodami można jedynie sprawdzić, czy termostat w ogóle działa ale nie da się sprawdzić zakresu jego pracy. Jedyne co można zrobić to zagotować go w wodzi z termometrem i sprawdzić czy działa zgodnie z nabita na nim temperaturą. Dobrze jest taki zabieg robić też z nowymi termostatami.

Krzyzak-2005
10-12-2009, 10:46
A jak ma się do tego dogrzewacz, podgrzewa mały obieg wody czy duży ten z chłodnicą?

subratri
10-12-2009, 10:49
podgrzewa wszystko ale takie pytania w temacie dogrzewacz. kilka... naście stron chyba ale wszystko jest wyjaśnione

Krzyzak-2005
10-12-2009, 12:31
Tematy niestety zazębiają się, kontynułuję w tym wątku ponieważ kolega gregmaz radzi jak sprawdzić metodą garażową a ja nie byłem pewnien czy podczas tej próby ma być włączony dogrzewacz.

dwoje19
10-12-2009, 19:09
Jeszcze można sprawdzić VAGiem. Wchodzisz na temperaturę silnika i podczas jazdy obserwujesz wachania temperatury, gdy termostat się otwiera to jest to najwyższa osiągnięta temperatura w VAGu a gdy się zamyka termostat to jest to najniższa temperatura zaobserwowana w programie. U mnie termostat otwiera się przy 93* a zamyka przy 88* i tak cały czas podczas jazdy :).

fred1974
10-12-2009, 21:07
czytam i czytam koledzy mam podobny problem jak autor tego postu sprawdziłem dziś jak szybko temperatura wzrasta po przejechaniu 8km. pokazało mi 50 stopni na zegarze napiszcie ile u was km. trzeba przejechać żeby pokazało 50 stopni czy to jest wina termostatu ?

marwyk
11-12-2009, 11:04
to na bank ie dziala ci dogrzewacz jak masz 50 stopni

gelix
11-12-2009, 16:08
Też mi temperatura stoi na 70stopni po 10-15 minutach jazdy po mieście,na zewnątrz 4-5 stopni, dogrzewacz działa a na zegarach 70...........hmmm, trzeba to sprawdzić

dwoje19
11-12-2009, 19:24
Też mi temperatura stoi na 70stopni po 10-15 minutach jazdy po mieście,na zewnątrz 4-5 stopni, dogrzewacz działa a na zegarach 70...........hmmm, trzeba to sprawdzić

Jak dogrzewacz pracuje to trochę to podejrzane. Ale najgorsza temperatura na zewnątrz to 5*-6* (gdy dogrzewacz się nie załącza bo brakuje tego jednego czy dwóch stopni). Wtedy jeżeli się nie jedzie grubo powyżej 2000obr/min to za nic w świecie nie idzie dogrzać silnika do 90* nawet przy sprawnym termostacie. Moim skromnym zdaniem dogrzewacz powinien załączać się przy 6*C. Bo jak już na zewnątrz jest te 7* i więcej to ładnie szybko temperatura się podnosi.

marwyk
10-01-2010, 14:49
Napisze jeszcze w tym temacie, po jest bardziej dopasowany.
Gdzie w silniku ASZ (131 na pompkach) jest termostat?
Czy takie samo kiepskie dojscie jak w starych tdi?

dwoje19
10-01-2010, 16:09
Czy takie samo kiepskie dojscie jak w starych tdi?
Masz ten sam blok silnika jak te "stare TDI" więc pewnie tak.

Stefano
10-01-2010, 23:45
Temperatura płynu chłodzacego dla potrzeb ECU jest zczytywana z czujnka G-62, wiec aby spawdzć termostat bez wyjmowania należy;

1. Na zimnym niezapalonym silniku np. rano, najpierw sprawdzić czy G-62 nie jest uszkodzony, czyli czy dokładnie mierzy;

a. VAG -> 01 / silnik/ -> 08 -> dokonać analizę grupy 007. Będą tam cztery kolumny 1. temperatura paliwa, 2.temp. oleju. 3. temp. powietrz w kolekt. dolocie, 4. temperatura płynu chłodzącego z tego czujnika, czyli G-62. Temperatury te po nocy / długim postoju / powinny sie zgadzać.

b. zapisać odczyty i mozna też przy okazji zobaczyc jak nam działa czujnik G-2 ten co daje info dla potrzeb wskaznika na desce / zegary /, czyli idziemy w 17 / instruments / -> 08 -> i grupa 003 kolumna 1-sza. / czujnik G-2 /

c. porównujemy wszystkie odczyty, powinny sie mniej wiecej zgadzać, można jeszcze poczytać z termometrów w piecyku, ale...

2. Odczyt G-62 i G-2 powinny byc identyczne na zimnym silniku, jesli NIE, to mamy którys uszkodzony, a który to wnioskujemy z analizy odczytu pozostałych temperatur.

3. Jesli czujnik G-62 jest OK, to nagrzewamy silnik do max temperatury i obserwujemy kolumnę 4 z punktu 1a. / czujnimk G-62 / widać będzie jak temperatura bedzie dochodzic do pewnego pułapu, np 90 st i kiedsy sie termostat otworzy to spadnie o parę stopni np, 87* C i tak powinna sie trzymac, chyba ze właczymy nawiewy grzania, to wtedy wiadomo ze spadnie, ale możemy sobie pomóc dogrzewaczem, po to mamy nasz piecyk.

4. Temperatura na czujniku G-62 powinna wynosic np, dla silnika AUY - 87 * C, jesli jest o pare stopni mniejsza mozna to uznać TERMOSTAT, jako jeszcze w granicach normy.
Przekroczenie w dól, ponizej 80 * C, to termostat jest niesprawny i ECU /komputer/ odczytuje to jako niedogrzany silnik i zwiększa nam dawke paliwa na wtryskiwaczach, czyli silnik chodzi nam jako na 'ssaniu'.
Aby mieć 100% pewnosci, czy mamy na maxa nagrzany silnik trzaba może troszkę go przegonić , czy pojeździc i nastepnie wtedy nie wyłaczajac dokonać pomiaru.

Tak oto badamy temostat bez jego wyjmowania.

Chyba tez te moje 'wywody' to muszę wkleic do tematu " Diagnostyka VAG", bo sie moze innym przydac.

Pozdrowienia..

marwyk
14-01-2010, 08:09
Dzieki Stefano, wszystko się zgadza wczoraj wymieniłem u siebie bo otwierał sie przy ok. 75 stopniach, teraz trzyma aż do 88.
Zrobiłem to z myślą o dogrzewaczu, bo przy 75 zmienia tryb na wolne grzanie a przy 87 się wyłącza i wreszcie się to stało. Wcześniej to grzał i grzał i grzał bez potrzeby.
W Krakowie kupić termostat to nie taka prosta sprawa (mówie o firmy WAHLER), bo inne są. Ew. w serwisie jedyne 120 zł

pepicosi
14-01-2010, 08:24
może teraz mi ktoś napisze ???auto alhabra 1,9 tdi98 rok -blizniak galaxy -auto się ospale nagrzewa -termostat wymieniony dogrzewacz sprawny -jak już złapie 90 to już ta temperatura jest utrzymywana tylko że do tej temperatury to przy -6 ze 20-30 kilometrów potrzebuje jeśli złapie bo zazwyczaj w korkach dopiero ??

Stefano
14-01-2010, 18:21
Dzieki Stefano, wszystko się zgadza wczoraj wymieniłem u siebie bo otwierał sie przy ok. 75 stopniach, teraz trzyma aż do 88.
Zrobiłem to z myślą o dogrzewaczu, bo przy 75 zmienia tryb na wolne grzanie a przy 87 się wyłącza i wreszcie się to stało. Wcześniej to grzał i grzał i grzał bez potrzeby.
W Krakowie kupić termostat to nie taka prosta sprawa (mówie o firmy WAHLER), bo inne są. Ew. w serwisie jedyne 120 zł
Cieszę się, że ta moja diagnoza ci pomogła, bo wywnioskowałem to z praktyki własnie w związku z ciągle chodzacym dogrzewaczem i chciałem się podzielić ta wiedza z innymi na naszym forum.
Jak sam piszesz to miałeś temperasturę silnika 75 stopini, wiec tez ci chyba silnik sporo palił, bo czujnik G-62 podawał dla potrzeb ECU zbyt niską temperaturę no i dogrzewacz...
A termostat Wahler 87 * C, to koszt tylko 30 zeta, a serwis to szkoda gadac.
Uszelka pod kapę, pokrywę zaworów 28 zeta, a serwis 670 zł, bo gadają , ze tylko mogą sprzedac z pokrywą...
Pozdr.

marwyk
14-01-2010, 20:53
Spalanie to nie wiem bo nie leje na stacjach tylko z beczki, więc jak rezerwa się zaświeca to 3x25 i dalej jazda.Ale widzę że bez dogrzewacza i z właczonymi nadmuchami na 18 stopni autko potrafi zagrzać się dość szybko. Jeszcze raz dzieki

radzioradzio
16-01-2010, 13:20
Panowie u mnie dogrzewacz działa ale cały czas jadę 30km i cały czas pracuje. Wolniej cyka paliwo ale pracuje.
Dzisiaj sprawdziłem rano temperatury jak pisał Stefano.

I tak

W dogrzewaczu
-10 stopni
-7 na żółto wskaźnik chyba powietrza
-8 na niebiesko wskaźnik chyba silnika

W bloku danych silnika
-6,3st. temp. powietrza
-7,2st. temp. silnika
-6,3st. temp. paliwa

w bloku licznika
licznik temper. +50 st

rozumiem że
1.czujnik temperatury od licznika do wymiany??
2. Jeśli nie mogę zagrzać silnika do temp. pow 85st i cały czas dogrzewacz chodzi mam walnięty termostat.?? ( na postoju przy załączonym dogrzewaczu ja właczę dmuchawy to temperatura spada gwałtownie nawet do 68st. To samo jak jadę)

gumiskrosno
16-01-2010, 17:19
Panowie u mnie dogrzewacz działa ale cały czas jadę 30km i cały czas pracuje. Wolniej cyka paliwo ale pracuje.
Dzisiaj sprawdziłem rano temperatury jak pisał Stefano.

I tak

W dogrzewaczu
-10 stopni
-7 na żółto wskaźnik chyba powietrza
-8 na niebiesko wskaźnik chyba silnika

W bloku danych silnika
-6,3st. temp. powietrza
-7,2st. temp. silnika
-6,3st. temp. paliwa

w bloku licznika
licznik temper. +50 st

rozumiem że
1.czujnik temperatury od licznika do wymiany??
2. Jeśli nie mogę zagrzać silnika do temp. pow 85st i cały czas dogrzewacz chodzi mam walnięty termostat.?? ( na postoju przy załączonym dogrzewaczu ja właczę dmuchawy to temperatura spada gwałtownie nawet do 68st. To samo jak jadę)

Dogrzewacz jest zaprojektowany tak by do temp ok 75 stopni pracować na pełnych obrotach, po przekroczeniu jej do temp ok 87 stopni pracuje na wolniejszych obrotach, a ponad 87 stopni powinien się wyłączyć. Podałeś pomiary przy zimnym silniku poda również pomiary przy rozgrzanym szczególnie z silnika -->08 wpisz tam grupę 007 i odczytaj pomiar z 4 okienka po czym porównaj go z odczytem z bloku Instruments (017)--> 08 wpisz grupę 03 i okienko pierwsze. Powinny być one w miarę równe. Co zaś do włączenia dmuchawy na postoju i spadku temp jest to normalneprzecierz nagrzewnica to taka mniejsza chłodnica.


Teraz napisze jak było u mnie dodam że jestem właśnie po wymianie termostatu. Samochód użytkowałem i nie wyglądało nic na to by termostat był uszkodzony (przecież TDi ciężko się nagrzewają ;) ) . Po przeczytaniu sposobu Stefano na sprawdzenie termostatu pomyślałem że to przecież chwilka i zrobiłem to. Pierwsze na zimnym i tu wskazania różniły sie ok 0,5 stopnia, a później na ciepłym. Przejechałem samochodem ok 15 km z włączonym piecykiem temp na liczniku 90 stopni i jakie było moje zdziwienie gdy czujniki pokazały 72 stopnie ;> Wyłączyłem dmuchawy a temp wzrosła zaledwie do 76 stopni. Dzisiaj by się jeszcze upewnić zadzwoniłem do Janusza (czytaj Stefano) i telefonicznie doszliśmy do tego że termostat do wymiany. Pojechałem więc do mojego kolegi który jest mechanikiem i przedstawiłem mu sytuację. Dodam że to dobry kolega i użycza mi kluczy, kanału i nawet swojej pomocy gdy jest potrzebna, ale gdy powiedziałem że chce wymienić termostat odradził mi. Znów niepewność i znów pomiary dodatkowo oprócz pomiarów vagiem ściągłem górną osłone silnika i okazało się że termostat otwierał sie przy ok 74 stopniach co potwierdził ciepły przewód ten od termostatu. Pojechałem do sklepu by kupić termostat i znów odradzanie wymiany, ale postawiłem na swoim kupiłem Wahlera za 32 zł wymieniłem iii...... Teraz otwiera się on przy 87.6 stopniach ;) więc wniosek jeden stary był zepsuty. Silnik szybciej łapie temp piecyk wyłącza sie a nie chodzi na zmniejszonych obrotach.
Koszt:
32 zł termostat
9 zł litr płynu chłodzącego ( niestety troszkę mi się wylało)
Czas pracy ok 3 godzin że sprawdzeniem nowego termostatu w wodzie i sprawdzenie termostatu po wymianie.

marwyk
17-01-2010, 07:45
to samo było u mnie, mój kolega co ma warsztat też mówi "co ty ochu..łeś, szukasz ..."

janbra
19-01-2010, 23:45
Witaj Stefano,


a. VAG -> 01 / silnik/ -> 08 -> dokonać analizę grupy 007. Będą tam
cztery kolumny 1. temperatura paliwa, 2.temp. oleju. 3. temp. powietrz w
kolekt. dolocie, 4. temperatura płynu chłodzącego z tego czujnika, czyli
G-62. Temperatury te po nocy / długim postoju / powinny sie zgadzać.


Czy różnica pomiędzy temp. powietrza (4,5 stopnia) a temp. powietrza
w kolekt. dolocie (8,1 stopnia) wskazuje na usterkę tego czujnika?
Wszystkie pozostałe pomiary (włącznie z piecykiem) oscylują w granicach
4,5 stopnia (w instruments 3 stopnie)

Co jest powodem tego, że VAG pokazuje na wszystkich wskazaniach
(włącznie z Instruments) temp. np. 75 stopni a wskazówka na desce 90
stopni.

Pozdrawiam

Stefano
20-01-2010, 00:54
Witam.
Jesli chodzi o taką róznicę temperatury powietrza / 4,5/, to nie wpływa to jeszcze jakoś znacząco an pracę silnika, ale jak masz temp. płynu na rozgrzanym silniku tylko 75 st, to szykuj 30 zeta i goń po termostat, bo zakładam że sprawdziłes to dokładnie.
Wskazania na tesce 90 st nie są miarodajne.
Pozdr.

Pacific tdi
20-01-2010, 23:21
A ja zamówiłem już termostat. Wyniki pomiaru:
75,6st.C- zamknięcie
76,5st.C- otwarcie
Piszecie, że w drugiej kolumnie w bloku 007 jest temperatura oleju. U mnie są jakieś procenty. Gdzie mogę odczytać temp. oleju?
Temperatura w dolocie podczas jazdy wyniosła max. 18st.C Czy to poprawny wynik?

Stefano
21-01-2010, 00:13
A masz na desce zegar po lewej stronie z temperatura oleju?
18 stopni - OK.
Pozdr.

marwyk
21-01-2010, 07:12
raczej watpliwe zeby miał ten zegar w tym roczniku. Jedynie w Alhambrah szło, a w Sharanach nie jestem pewny.
Ciekaw jestem czy to tylko kwestia zegra, czy trzeba miec ten cały czujnik co wchodzi od dołu do misy - u mnie jest miejsce ale czujnika brak

Pacific tdi
21-01-2010, 07:40
W Sharanku MKI miałem temperaturkę oleju na bordcomputer. A tu nowszy model i nie ma. A korzystałem z tego. Myślę, że właśnie pod miską musiałby być czujnik. Czyli Vagiem temperaturki oliwy nie zmierzę? A kupował ktoś termostat w serwisie? Bo ciekawi mnie cena.

marwyk
21-01-2010, 09:06
W serwisie VW ponad 120 zł, nie kupowałem tylko dzwoniłem. W hurtowni gdzie biorę części wziąłem WAHLERA 9chba tak sie pisze) za całe 30 zł + koncentrat płynu 1.5 l za 20 zł

krzyspvfr
21-01-2010, 09:15
Moje boje z termostatem zakończyły się sukcesem, oczywiście temperatura w bloku 7, kolumna 4, po godzinie jazdy z 90 stopni na zegarach była 77 stopni... i dlatego dogrzewacz, jak jeszcze był sprawny, nigdy sie nie wyłączał. Kupiłem termostat Vernet bo innego w sklepie nie mieli, wymieniłem - i zonk, nie otwiera się prawie wcale :O szybki telefon do serwisu VW i kupiłem oryginalny VW za 113 zł + 6 zł uszczelka. Ponowna wymiana i sukces - temperatura stabilna 90 stopni. Mechanik który mi wymieniał mówił, że nawet oryginalne termostaty rzadko wytrzymują więcej niż 2 lata, a podróbek w ogóle szkoda kupować bo to strata kasy - o czym niestety przekonałem się na własnej skórze...

hexe
21-01-2010, 09:41
Nie wiem jak w przypadku innych silników ale niestety w 2,8 niefirmowe termostaty nie robią. Właśnie to przerabiałem. Jakiś czas temu nie za bradzo działało ogrzewanie w aucie. Diagnoza mechanika - pewnikiem termostat się zablokował w pozycji otwarty. Wymiana na nowy niestety nieoyginalny i zonk. Nie dość że się nie chce za diabła odpowietrzyć to i silnik się grzeje, Chyba się diabeł tym razem nie otwiera :evil::evil: Na szczęście nie wywaliłem tego oryginalnego wyjętego i wczoraj zapakowali mi go z powrotem. I jak ręką odjął. A przyczyną kiepskiego ogrzewania okazał się zawalony na maksa filtr kabinowy. Boże broń nas od kiepskich mechaników i ich diagnoz :evil::evil: Niestety w 2,8 jest tak kiepskie dojście że trzeba cewkę zdejmować i pół instalacji gazowej zeby się dostać. Dwie stówki w błoto poszły

Pacific tdi
21-01-2010, 18:28
Byłem w serwisie i oryginał kosztuje w Skodzie 119zł, a w Fordzie 114zł. Niestety w Fordzie krawaciarz nie był w stanie podać zakresu temperatur, natomiast w Skodzie tak - 87-102st.
Trochę mi sie wydaje dużo te 102st. Sprawdzał inne auta i Beetle itd. ma to samo.
Ponieważ wydał mi się drogi zamówiłem w sklepie: WAHLER za 40zł. Podają tylko temp.87st. Otwarcia temp. nieznana.
Montować go?

marwyk
21-01-2010, 18:41
oczywiście że montować go, a 87 stopni to temperatura otwierania, na wszelki wypadek sprawdzić w wodzie przed założeniem podgrzewając na kuchence.
Ja zaożylem Wahler-a i wszystko ok

Pacific tdi
21-01-2010, 20:12
Otwierania? To teraz już nic nie rozumię. Dlaczego w Vw podają dwie temperatury? 87 i 102?
Czy on jest dwustopniowy? Mój katalog też podaje jedną temperaturę. A teraz zobaczyłem, że w drugim podają że termostat otwiera się przy 85-105. Nic już z tego nie rozumiem.
A w Autodacie 88st. W jakich Ci się temperaturach otwiera i zamyka ten WAHLER? Obym tylko na podróbkę nie trafił. Jaki kolor pudełka?

gumiskrosno
21-01-2010, 20:40
Otwierania? To teraz już nic nie rozumię. Dlaczego w Vw podają dwie temperatury? 87 i 102?
Czy on jest dwustopniowy? Mój katalog też podaje jedną temperaturę. A teraz zobaczyłem, że w drugim podają że termostat otwiera się przy 85-105. Nic już z tego nie rozumiem.
A w Autodacie 88st. W jakich Ci się temperaturach otwiera i zamyka ten WAHLER? Obym tylko na podróbkę nie trafił. Jaki kolor pudełka?

heheh z tego co pamiętam to niebieski i powinny w środku być 2 uszczelki, a na nim wybite cyferki na kołnierzu i tem 87 stopni. Co do tych temperatur to sądzę że jest to wartość względna i podany przedział w jakim powinno dojść do pełnego otwarcia 85 do 105. Tak narawdę przecież termostat nie otwiera się od razu tylko stopniowo ;)

marwyk
22-01-2010, 08:33
To co podaja w VW to jest początek otwierania i temperatura pełnego otwarcia.
Wahlera podrabiac nie ma sensu bo to koszt ok. 30 zł

krzyspvfr
22-01-2010, 19:00
To co podaja w VW to jest początek otwierania i temperatura pełnego otwarcia.
Wahlera podrabiac nie ma sensu bo to koszt ok. 30 zł

No tylko że np. ja Wahlera nie mogłem dostać. W Inter Cars niedostępny, po sklepach niedostępny i zima... kupiłem Verneta, okazał się ****em jakich mało. Kiedy miałem Vectrę, wymieniałem na Wahlera (tam niestety razem z obudową - 180 zł) i był OK.

marwyk
22-01-2010, 19:27
trzeba było dać znać to bym Ci kupił i wysłał, w Krakowie są tej firmy termostaty tylko w jednym miejscu za 32 zł

Pacific tdi
22-01-2010, 19:30
Już go mam , ale niestety za 40zł.

marwyk
22-01-2010, 19:34
na jedno by wyszło, wysyłka z 5 zł

krzyspvfr
22-01-2010, 20:40
trzeba było dać znać to bym Ci kupił i wysłał, w Krakowie są tej firmy termostaty tylko w jednym miejscu za 32 zł

No cóż, mądry krzyspvfr po szkodzie... za to teraz mogę wyrywać laski na ORYGINALNY termostat VW-Audi z 2 letnią gwarancją :D

Pacific tdi
22-01-2010, 22:29
Podobno lecą na termostat, że uuuuuuuuu....

A czy ten Wahler który kupowałes miał otworek odpowietrzający? Bo ten nie ma.

marwyk
23-01-2010, 10:48
Nie miał otworka odpowietrzającego

dwoje19
23-01-2010, 12:29
A ja tak tylko dodam, że bardzo często się spotykam z autami sprowadzanymi np. z niemiec które mają wsadzone termostaty sportowe otwierające się w pełni przy 75*C. Powodem tej zmiany są przebywane długie dystanse przez naszych sąsiadów z wysokimi prędkościami po autostradach latem.

marcysgalaxy2,3
23-01-2010, 15:19
Witam . Koledzy,podepne się pod temat i poproszę o opinie czy ten termostat z aukcji będzie dobry do mojego autka :?:. Wszystko posprawdzałem jak pisaliście i kicha :!:. Termostat napewno puszcza bo grzeje się odrazu cała chłodnica i bardzo długo chłodne powietrze leci z dmuchaw . Dzięki z góry za podpowiedz.

http://www.allegro.pl/item876657754_termostat_ford_escort_fiesta_granada _orion_wahler.html

marwyk
25-01-2010, 07:56
Tak pasuje do twojego auta
Sprawdzałem w katalogu

marcysgalaxy2,3
25-01-2010, 16:39
marwyk , dzięki za sprawdzenie i zaraz zamawiam :lol: :fcp29

gorny7
25-01-2010, 18:05
Witam . Koledzy,podepne się pod temat i poproszę o opinie czy ten termostat z aukcji będzie dobry do mojego autka . Wszystko posprawdzałem jak pisaliście i kicha . Termostat napewno puszcza bo grzeje się odrazu cała chłodnica i bardzo długo chłodne powietrze leci z dmuchaw . Dzięki z góry za podpowiedz.

http://www.allegro.pl/item876657754_...on_wahler.html
no to się podepne pod kolegę

sąsiad ma MKI 2,3 i ma uszkodzony termostat
ale wyciągnął i oglądałem go ten termostat co jest na wężach przed chłodnica (dochodzą do niej 3 węże)wygląda to jak miedziana bańka z 3 wyjściami do węży i w niej jest termostat którego nie można wyciagnąć bo ta bańka jest zgrzana (nierozbieralna )
Facet z powrotem zamontował ta bańkę bo nie może kupić jej nowej poza serwisem.
co wy na to i gdzie ma dostać taki termostat

marwyk
25-01-2010, 19:13
Niech poda mi numer nadwozia i napisze w jakiej to cześci silnika to mu sprawdze co to jest. Bo może są dwa termostaty

marcysgalaxy2,3
25-01-2010, 20:00
KTOŚ opisywał że miał dwa termostaty w tym jeden na wężach. Jeśli on jest otwarty to wystarczy zamontować tego przy silniku i jest ok. W wersji z tym na wężach nie montowano w silniku i tam jest puste miejsce aby założyć. Pewnie ktoś bardziej obcykany się odezwie bo mnie też by to zainteresowało czemu tak jest:?: Pewnikiem jakaś inna kombinacja. :608:

Pacific tdi
01-02-2010, 21:22
Panowie. Wreszcie ciepło w aucie. Piecyk odpala, rury ocieplone i wymieniony termostat.
Wahler 38zł, otwiera przy 90st.C, a zamyka przy 89,1st.C. To sa pierwsze pomiary. Jak trochę popracuje to powtórzę pomiar. Niby powinien otworzyć przy 87st. Tak na nim napisane. Czy może tak być? Ale najważniejsze, że wreszcie z wlotów leci gorące powietrze. A wcześniej tylko ciepłe. Słabo jednak daje dmuchawa. Szału nie ma. Co sprawdzić?

Stefano
01-02-2010, 23:55
Może byc nawet do 95 st, spokojnie, jest b. dobrze, trafiłes na dobry egz. termostatu.
Na temat sprawdzenia wydajnosci dmuchaw i otwierania klap, dopiero co napisałem o tym w innym poscie;
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=1350874#post1350874

Pozdr.

Krzyzak-2005
02-02-2010, 11:09
Wskazania na tesce 90 st nie są miarodajne.
Pozdr.

Witam
Dzieki Stefano :564: za opisanie dokładnie problemu, metoda którą podałeś doprowadziła mnie do tego że i u mnie termostat był do wymiany.
Denerwuje mnie natomiast wskazanie temp. na desce gdy temp. na wskazniku dojdzie do 90 st. to na vagu mam dopiero 75 st.( VAG -> 01 / silnik/ -> 08 ->grupa 007 oraz
17 / instruments / -> 08 -> i grupa 003 , obie temp. są identyczne.)
Oczywiście po wymianie termostatu temperatura dalej rosnie i w końcu dochodzi do tych 90 st. (w vagu).
I tu moje pytanie czy wsaznik na desce jest uszkodzony, a może da się go jakoś skalibrować tak żeby temp w vagu i na desce sie zgadzały. Bo po co komu taki wskaznik który oszukuje o 15 st.
(strasznie namotałem ale mam nadzieje że wiadomo o co mi chodzi)

krzyspvfr
02-02-2010, 11:19
Witam
Denerwuje mnie natomiast wskazanie temp. na desce gdy temp. na wskazniku dojdzie do 90 st. to na vagu mam dopiero 75 st.( VAG -> 01 / silnik/ -> 08 ->grupa 007 oraz
17 / instruments / -> 08 -> i grupa 003 , obie temp. są identyczne.)
Oczywiście po wymianie termostatu temperatura dalej rosnie i w końcu dochodzi do tych 90 st. (w vagu).
I tu moje pytanie czy wsaznik na desce jest uszkodzony, a może da się go jakoś skalibrować tak żeby temp w vagu i na desce sie zgadzały. Bo po co komu taki wskaznik który oszukuje o 15 st.
(strasznie namotałem ale mam nadzieje że wiadomo o co mi chodzi)

Mam u siebie taką samą zależność - wskaźnik wskazuje 90 stopni gdy na VAGu jest 75 i też uważam to za maksymalnie debilne rozwiązanie. Przez to ****o jeździłem 1,5 roku z uszkodzonym termostatem. W poprzednim aucie (Vectra) jak mi się zaczął nie domykać termostat to od razu widziałem to na wskaźniku temperatury, myk myk od razu wymiana i było dobrze.

marcysgalaxy2,3
02-02-2010, 16:08
Witam. Ja już jestem po wymianie termostatu :lol:.Zamontowałem poprostu termostat przy silniku Wahler 87oC .Kupiony w Inter Cars 37,75 zł. Podpowiadam iż żadna z uszczelek będąca w komplęcie nie pasuje :mad:. Ciepełko nastało zajefane :lol:. Tego przepływowego (na wężach ) nie demontowałem. Po wymianie termostatu na wskazniku pokazywało na "O" . więc wymieniłem też czujnik na wskaznik i teraz pokazuje na koniec "M" :lol:. Dopisze Jeszcze że dziś w nocy przy -11 ,3 minuty po odpaleniu i jazda 4 km dało już ciepłotę wskaznika na koniec "O" . Wcześniej przy minus 10 C, nie wychodził wskaznik poza "N" Dopisze jeszcze że aby zamontować ten termostat musiałem rozebrać jakiś stary i zamontować sprężynkę ,bo inaczej lata w środku:mad:(nie było jej w zestawie). WAŻNE !!! . Przy monteżu trzeba odpowietrznikiem do góry zamontować,czytałem tu wypowiedzi iż Wahler nie posiada odpowietrznika . Nieprawda:!: jest on e środku na blaszce - malutkie podcięcie . Pozdrawiam . Marek

Pacific tdi
02-02-2010, 20:38
To może tak jest w MK I. W termostacie MK II nie ma żadnego odpowietrznika.

hexe
02-02-2010, 20:52
A tego Wahlera to zakupiłeś po jakichś ekstra zniżkach?? Bo w ich katalogu online to sobie skubańcy śpiewają 65 a nie 37 :diabelek:
A co do odpowietrzenia to Wahler ma 4 typy tego samego termostatu. Jeden ma dziurkę, drugi nic a dwa ostatnie mają wycięcia do odpowietrzenia. Wiem bo akurat na stronie Intercarsu jest ładnie rozpisane z podanem numerów katalogowych itp. Ten model akurat do VR6.
http://img203.imageshack.us/img203/5557/wahler.png (http://img203.imageshack.us/i/wahler.png/)

Pacific tdi
02-02-2010, 21:23
Praktycznie bez zniżek. Wołał 40zł, ale się zrabatował na 38zł jak mu powiedziałem że w Krakowie można zakupić za 32zł. Oryginalny termostat który wyciągnąłem (znaczki audi i vw nabite) nie ma żadnego odpowietrznika ani nacięcia. Kupiony Wahler nie jest identyczny z wyglądu co rozwiewa wątpliwości jakoby Wahler był montowany na fabryczne wyposażenie.
Choć może to i Wahler, ale konstrukcyjnie inny. Jak na razie termostat działa bezbłędnie. Za tydzień zrobię nowe pomiary i podam temp. otwarcia.

hexe
02-02-2010, 21:28
Tak z ciekawości podpytam jutro w gdańskim oddziale Intercarsu. Z ciekawości też sprawdzałem ceny przewodów WN i tez myślałem że jakaś pomyłka bo kable Beru u nich 550 a gzie indziej 325-350. Niezłe rozbieżności. No chyba ze katalog online mają spieprzony. Ale aż tak??

Stefano
02-02-2010, 22:22
Witam
Dzieki Stefano :564: za opisanie dokładnie problemu, metoda którą podałeś doprowadziła mnie do tego że i u mnie termostat był do wymiany.
Denerwuje mnie natomiast wskazanie temp. na desce gdy temp. na wskazniku dojdzie do 90 st. to na vagu mam dopiero 75 st.( VAG -> 01 / silnik/ -> 08 ->grupa 007 oraz
17 / instruments / -> 08 -> i grupa 003 , obie temp. są identyczne.)
Oczywiście po wymianie termostatu temperatura dalej rosnie i w końcu dochodzi do tych 90 st. (w vagu).
I tu moje pytanie czy wsaznik na desce jest uszkodzony, a może da się go jakoś skalibrować tak żeby temp w vagu i na desce sie zgadzały. Bo po co komu taki wskaznik który oszukuje o 15 st.
(strasznie namotałem ale mam nadzieje że wiadomo o co mi chodzi)
No tak, ale ten oczywiscie wskaźnik na desce, a nie jak pisałem na tesce, jest tylko zwykłym elektromechanicznym przyrzadem pomiarowym, bardziej wizualnym dla kierowcy bajerem, a nie precyzyjnym miernikiem. Służy pewnie ogólnie do zauwazenia np. przegrzania silnika, oby nie,... czy jeszcze braku osiagniecia własciwej temperatury, aby nie dawać za bardzo buta.
Pozdr.

kor1011
02-02-2010, 23:14
Jeśli on jest otwarty to wystarczy zamontować tego przy silniku i jest okZamontowałem poprostu termostat przy silniku Wahler 87oCDziała?To dobrze.Ja przyjrzałem się układowi rur w silniku 2.3 i wyszło mi,że po zamontowaniu dwóch termostatów zamykamy wypływ wody z pompy.A co na to pompa?Dopóki termostat przy silniku się nie otworzy to pompa młóci w miejscu.Warte jest zastanowienia, czy nie ma to jakiegoś negatywnego wpływu na pompę, pasek, czy coś innego.

marcysgalaxy2,3
03-02-2010, 08:28
Kolego- kor1011-. Przed zamontowaniem tego termostatu,czytałem kilka postów ludzi mających tak zamontowane. Podpytałem też faceta w warsztacie u którego byłem dla pewności sprawdzenia termostatu. Warsztat wymiany-napraw chłodnic samochodowych. Powiedział, że już nie jednego GALA tak robił i zero reklamacji. Jeśli ten na przewodach gumowych jest zacięty i otwarty to działa jak zwykła rurka (ciągły obieg). Nie powiem abym się nie zestresował Twoim zdaniem na ten temat:<. W związku z tym mam prośbę . Jeśli ktoś ma taki rysunek (schemat) układu chłodzenia Galaxy 2,3 mk1 to proszę o podesłanie . Może się wypowie jeszcze ktoś znający lepiej temat albo ma już taką wymianę za sobą (dłuższy czas). Narazie jest fajnie i niby wszystko gra .Stresa mi kolega narobił i trzeba dogłębnie temat rozpracować:roll: Dzięki za ewentualne wypowiedzi na ten temat. Pozdro:564:

hexe
03-02-2010, 10:25
Dzwoniłem właśnie do Intercarsa w Gdańsku i szok. Rzeczywiście facet podał mi ceny dwa razy droższe niż te podane przez Was :diabelek:
Na stwierdzenie że w innych oddziałach jest o połowe taniej stwierdził ze to niemożliwe. To jak to w końcu jest?? Za termostat zaśpiewał mi 67 a za kable Beru 570. Nawet na Alledrogo mam za 38 i 325. Shit nie hurtownia :diabelek:

marcysgalaxy2,3
03-02-2010, 10:37
kolego ,on Ci podał najwyższą cene :lol: w tym internetowym Inter Cars masz do wyboru co chcesz i za ile . Ja sobie wybrałem i zadzwoniłem do sklepu ,nie mieli tego co chciałem ale na drugi dzień o 9tej rano już był :lol:. Spisałem z tego internetowego nr indeksu i taki im podałem. Po 1szym telefonie też mi chcieli wsadzić coś za około 70 -ciu paru złotych. Kupuj tylko wahlera. sami stwierdzili że one są najlepsze :lol: Idę czyścić krokowca :mad: Pozdrawiam

hexe
03-02-2010, 11:46
kolego ,on Ci podał najwyższą cene :lol: w tym internetowym Inter Cars masz do wyboru co chcesz i za ile . Ja sobie wybrałem i zadzwoniłem do sklepu ,nie mieli tego co chciałem ale na drugi dzień o 9tej rano już był :lol:. Spisałem z tego internetowego nr indeksu i taki im podałem. Po 1szym telefonie też mi chcieli wsadzić coś za około 70 -ciu paru złotych. Kupuj tylko wahlera. sami stwierdzili że one są najlepsze :lol: Idę czyścić krokowca :mad: Pozdrawiam
Obdzwoniłem 3 oddziały Intercarsu w Trójmieście. Wszędzie ta sama odpowiedź. Cena jest taka z nie inne a koledzy kupowali zapewne ze znaczną zniżką stałego klienta. Nie ma szans na negocjacje ceny itp. Co za kaszaniarze :diabelek: Zakupię więc sobie na Alledrogo i mi przyniosą do domku z pocałowaniem w rękę :lol: Że też w dzisisejszych czasach dostępności sklepów internetowych takie firmy mają jeszcze rację bytu

marwyk
03-02-2010, 12:28
Niestety Intercars jest drogi a stało się to z czasem jak zwiększał ilość oddziałów. Ja mam tam zniżkę nie wiem nawet jaką cos ok 25% ale i tak taniej kupuje na allegro lub w innej hurtowni. Acha w intercarsie na te chwile widze że nie mają Wahlera tylko Vernet aktóry jest droży od tego pierwszego i w detalu kosztuje 64,44 a dla mnie po zniżce 37,38; Za to Wahler którego nie ma w detalu kosztuje 45,27 a dla mnie po zniżce 30,78;

marcysgalaxy2,3
03-02-2010, 19:56
No ,koledzy forumowiczowie:mrgreen: Boje z wysokim spalaniem i niedogrzewanim, u mnie zakończone:wink:. Napiszę tak : Montaż dodatkowego termostatu (przy bloku silnika 38 zł.) wymiana 2 czujników cieczy (sygnał na kompa87 zł i na wskaznik 24,50).Czyszszenie krokowca (syf,malaria:mad:) wymiana filtra powietrza 56zł ,czyszczenie przepływomierza (zasyfiony). Praca własna, nerwy własne:lol:.Garaż kolegi (4 browce LECH ). Koszta niewielkie w stosunku do opisów z postów kolegów walczących o ciepło i niskie spalanie. Efekt tej walki jest taki, że mam ciepełko i spalanie spadło o około 4 litry na 100-tkę w mieście (10,2 - 11,4 l)
Wcześniej jak bym nie jeżdził to poniżej 15,5 l nie schodził. Myślę więc że warto pokombinować . Poczytać posty na forum !:mrgreen:. Doklejam fotki dla porównania. Pierwsza jest tylko po montażu termostatu (tylko cieplej:!:) Reszta fotek z powrot po naprawie ( chyba lepiej wyglądają cyferki po prawej:?::-)))))) ). W tym miejscu WIELKIE dzięki za to FORUM i pomoc . Sporo kaski można zaoszczędzić na mechaniorach:lol:. Jakieś pytania ,z przeprowadzonej operacji? , chętnie odpowiem . Pozdrawiam i życzę ciepełka w autach i niskiego spalania :fcp29: Marek

Pacific tdi
03-02-2010, 20:27
Czterema browcami opędziłeś tyle operacji? U mnie to by zgrzewka poszła. Gratulacje z usunięcia usterki i szerokiej drogi.

gorny7
03-02-2010, 21:07
spalanie spadło o około 4 litry na 100-tkę w mieście (10,2 - 11,4 l)
no to rzeczywiście spadło z książkąowego 14l w mieście benz.

marcysgalaxy2,3
03-02-2010, 22:59
Dzięki, dzięki :lol: Jutro mam więcej jazdy mieszanej to zobaczymy jak będzie :?: Meśle jednak że ok. Oczywiście jazda spokojna bez wariactw ale gdzie tak naprawdę po miście debilować?. W lato na trasie z tempomatem nieraz schodził do 8.7 l ale już w mieście nigdy poniżej 13 l. Oby już terazniejsze wyniki pozostały :509:

gorny7
04-02-2010, 16:33
ja palę gazu w mieście 14-14,5l
trasa ok 100 km/h 10l
zima + beznz na rozruch
możesz podać dokładny numer tego termostatu whilera jaki założyłeś
rozumiem że sprężyne i uszczelki dobierałeś z innych termostatów?

marcysgalaxy2,3
04-02-2010, 20:13
możesz podać dokładny numer tego termostatu whilera jaki założyłeś
rozumiem że sprężyne i uszczelki dobierałeś z innych termostatów?

Kolego , widzę że masz już Mk2 więc musisz się dopytać dokładnie. Ja to wszystko brałem w Inter Cars . Dane tego co ja kupiłem w załączniku. Dodam tylko że ja kombinowałem z tą sprężynką ale w serwisie forda kupisz ją za 8 zł. Dziś takową zakupiłem , na następną wymianę :razz:. Nazwa: Pierścień zabezpieczający termostat:.
Uszczelką się nie martw w obudowie jest taki oring zamontowany i u mnie przynajmiej, nie cieknie :surprise:. Dopiszę jeszcze ,jeśli nie zdobędziesz tego pierścienia, to idealnie do tego celu nadaje się : blogada lampki halogenowej MEBLOWEJ . Własny patent , po wydaniu 8 zł. :roll: Życzę sukcesu

marcysgalaxy2,3
04-02-2010, 20:30
Dokładam fotki czujników

gorny7
04-02-2010, 21:35
widzę że masz już Mk2 więc musisz się dopytać dokładnie.
to nie dla mnie dla sąsiada ma MkI i jak pisałem ma termostat na przewodach w tej miedzianej bańce sam go widziałem w środku . Z bloku nie wykręcał na razie ale będzie musiał choć tam jest chyba troche kiepski dostep?

marcysgalaxy2,3
04-02-2010, 21:45
spoko . Jednej śrubki tylko nie widać . Jak jesteście prawdziwymi facetami (w co nie wątpie) to po palcu pójdzie :mrgreen::lol:. Kupcie sobie odrazu nowe cybanty , te są o du...e powalić :< Pamiętać o odpowietrzniku :569:

robdemolka
08-02-2010, 13:28
W serwisie VW ponad 120 zł, nie kupowałem tylko dzwoniłem. W hurtowni gdzie biorę części wziąłem WAHLERA 9chba tak sie pisze) za całe 30 zł + koncentrat płynu 1.5 l za 20 zł
powiec mi "marwyk"czy o taki termostat chodzi ja w linkach wydaje mi sie ze róznią się tylko cena,w Kielcach są po 65 zeta musze wymienić bo też mnie dopad ten problem ,cały czas ok 65stopni nawet na trasie do Radomia 100km (dogrzewacz hula cały czas wogule sie nie wyłącza) żwawa jazda, miasto to samo,
http://www.allegro.pl/item898540833_termostat_audi_a4_avant1_9_1_9_tdi_q uattro_115km.html
http://www.allegro.pl/item884992372_termostat_wahler_seat_ibiza_toledo_v w_golf_ii_iii.html
DZIEKI !!!!!

marwyk
10-02-2010, 20:47
Ten pierwszy jest ok tylko cena troche wysoka, drugi jest do benzyny bo ma otwarcie na 84 a powinno być 87, firma właśnie ta

Krzyzak-2005
28-09-2010, 09:00
Dopisze tutaj ponieważ do działu "sprzedam" mało kto zagląda. Właśnie sprzedałem swojego dieselka i został mi oryginalny termostat zakupiony w ASO forda ,nie używany nówka sztuka , data zamówienia 30.08.2010 ,temperatura otwarcia 87 stopni, made in germany
Jeśli by ktoś był zainteresowany to chętnie odstąpię. Termostat był przewidziany do silnika
1.9 TDI AUY 115 KM , 7 luty 2002r

robdemolka
04-10-2010, 11:38
Dopisze tutaj ponieważ do działu "sprzedam" mało kto zagląda. Właśnie sprzedałem swojego dieselka i został mi oryginalny termostat zakupiony w ASO forda ,nie używany nówka sztuka , data zamówienia 30.08.2010 ,temperatura otwarcia 87 stopni, made in germany
Jeśli by ktoś był zainteresowany to chętnie odstąpię. Termostat był przewidziany do silnika
1.9 TDI AUY 115 KM , 7 luty 2002r

może ja kupie go od ciebie ,napisz na pw cenę !

robdemolka
01-11-2010, 18:22
No i wymieniłem termoastat zakupiony od kolegi Krzyzak-2005 ,wreszcie :one:silnik dużo szybciej łapie temperaturę to raz ,a dwa to wreszcie wskażnik,jest na 90 stopni :),a nie jak przez ostatnie półtora roku ,ciągle tylko max 70 stopni ,a dogrzewacz hulał cały czas,a mnie w ciskano kit że mam walnięty czujnik temperatury:shock:,

maciaba
02-11-2011, 16:29
Witam. Ost zauwazylem u siebie problem z niedogrzanym silnikiem w trasie. Jadac 110km/h przy dmuchawie wlaczonej na 2 biegu i ogrzewaniu na 3/4, po podpieciu do kompa silnik pokazuje tylko 83stopnieC.. A gdzie tu do zimy? Wskazowka nie dochodzi nawet do N! Czytam ten temat i czytam, i za cholere nie wiem w co zaopatrzyc sie, gdy bede chcial wymienic ten termostat. Chcialbym kupic wszystko, co pozwoli mi za jednym razem bez dodatkowych problemow zamontowac ten termostat.

wojtekn
03-11-2011, 08:39
Chcialbym kupic wszystko, co pozwoli mi za jednym razem bez dodatkowych problemow zamontowac ten termostat.


Termostat FINIS 6201247 lub 91XM-8575-AA w oryginale 53 zł

Oring FINIS 0242110 lub -E853100-S cena w oryginale 10 zł

Zacisk FINIS 0242120 lub -E860101-S w oryginale 10 zł

To ci wystarczy :) w zamienniku może być taniej :wink:

maciaba
03-11-2011, 09:24
A czy taki moze byc?

allegro.pl/termostat-wahler-ford-scorpio-sierra-transit-i1904529432.html

rozumiem ze jego montuje sie w tej obudowie przy bloku silnika?

wojtekn
03-11-2011, 11:07
maciaba ale na tej aukcji nie ma twojego auta na spisie i numery które ci podałem też nie pasują :wink:

Jeśli masz za zamiennik dać 46,99 plus koszty przesyłki to kup sobie oryginalny w praktycznie tej samej cenie będziesz miał pewność że będzie pasować. ;)

maciaba
03-11-2011, 16:45
Podobno ten wahlera najlepszy wiec tak sie zasugerowalem..

A te dwa?
http://allegro.pl/termostat-ford-escort-fiesta-sierra-scorpio-mazda-i1896421446.html
http://ford.sklep.pl/pl,product,8797373,termostat,vernet,dohc.html

Cena znacznie mniejsza niz podales, ale ten z ford.sklep.pl zdaje sie oryginalny?

Znalazlem jeszcze ten: http://allegro.pl/termostat-ford-sierra-scorpio-transit-2-0-2-3-dohc-i1878260775.html

Pisza, ze jeszcze jakas uszczelke trzeba wymienic, ma inny nr niz ta ktora podales.

I za cholere nie wiem gdzie dostane ten oring i zacisk?

Kupie ten : http://najczesci.pl/czesci/product/528299

Jednak wciaz nie moge nigdzie znalezc oringu i zacisku :(

wojtekn
03-11-2011, 21:54
Ad1 Jak coś pasuje do wszystkiego tzn. że do niczego takie mam zdanie nie ufaj wszystkiemu co na allegro piszą. Ten ma zakres pracy 92° - 102° ;)

Ad2 Ten jak najbardziej i sklep też :wink:

Ad3 Ten też jest si tylko uszczelkę którą oni proponują jest katalogowo od Zeteca E to co ja ci podałem to jest na 110 % katalogowo do twojego. A swoją drogą zainspirowało mnie to i wezme obie do łapki jutro i porównam je. Dam ci znać.

A co do temperatury ad2 i ad3 one mają 88° - 102° i takie wartości powinien mięć twój.

A który kupisz to i tak twoja decyzja :wink:

coy3
04-11-2011, 20:23
Proponuje kupić oryginalny termostat. U mnie był założony zamiennik , parametry miał identyczne co oryginalny , a silnik był nie dogrzany. Co się okazało był krótszy o ok 1,5cm.

maciaba
07-11-2011, 20:15
Kupilem. Juz dostalem paczke. Ta uszczelka ktora dostalem, to ona do czego ma pasowac? Ma obejmowac obudowe termostatu? Sprawia wrazenie jakby byla za duza.. Kupilem oring o nr 1092262, bo tego co podawal kolega wojtekn nie moglem nigdzie znalezc. Bedzie pasowal? Porownales je w koncu kolego?

Krzyzak-2005
08-11-2011, 07:55
Termostat FINIS 6201247 lub 91XM-8575-AA w oryginale 53 zł

Oring FINIS 0242110 lub -E853100-S cena w oryginale 10 zł

Zacisk FINIS 0242120 lub -E860101-S w oryginale 10 zł

To ci wystarczy :) w zamienniku może być taniej :wink:

Kolego wojtekn a czy do MK II ten zestaw będzie pasował bo na tej stronce jak i w ASO forda jest tylko ten termostat

http://ford.sklep.pl/pl,product,321324,termostat,przeplywowy,ford.html

wojtekn
08-11-2011, 10:39
Kupilem. Juz dostalem paczke. Ta uszczelka ktora dostalem, to ona do czego ma pasowac? Ma obejmowac obudowe termostatu? Sprawia wrazenie jakby byla za duza.. Kupilem oring o nr 1092262, bo tego co podawal kolega wojtekn nie moglem nigdzie znalezc. Bedzie pasowal? Porownales je w koncu kolego?

Oring 0242110 nakładasz na termostat a 1092262 zakładasz na rant termostatu i porównywałem to na oryginałach i ten drugi jest za luźny czy w podróbkach będzie tak samo to ci nie powiem, bo nie mam obecnie żadnego.

Kolego wojtekn a czy do MK II ten zestaw będzie pasował bo na tej stronce jak i w ASO forda jest tylko ten termostat

http://ford.sklep.pl/pl,product,321324,termostat,przeplywowy,ford.html

Ten zestaw co wymieniałem to jest tylko do MK1 to co ty podałeś to jest właśnie do MK2 :wink:

Krzyzak-2005
08-11-2011, 10:50
Nie ma możliwości żeby w MKII zastosować zamiennik , przecież to są takie same silniki?!

wojtekn
08-11-2011, 13:40
Teoretycznie te same, ale jak zerknąć na części zamienne to są spore różnice.
Troszkę został unowocześniony, jeśli można tak nazwać. 8)
Nie wszystko pasuje od MK1 do MK2 :wink:

maciaba
08-11-2011, 17:51
No wlasnie kurde, jest za luzny... cholera i co teraz.. nie znajde tej uszczelki :( google ja ledwno znajduje, i to tutaj na forum a co dopiero w sklepach. a skoro ta 1092262 jest za luzna to nie moge tego zmontowac? Termostat mam oryginalny

Uszczelki pod obudowe tez nigdzie nie moge znalezc.. Chociaz tutaj to mniejszy problem bo sylikon mozna dac

coy3
08-11-2011, 20:19
Proponuje jednak zdemontować stary termostat i porównać, może się okazać że uszczelka ma być za luźna bo wchodzi w blok silnika.

wojtekn
08-11-2011, 21:16
No wlasnie kurde, jest za luzny... cholera i co teraz.. nie znajde tej uszczelki :( google ja ledwno znajduje, i to tutaj na forum a co dopiero w sklepach. a skoro ta 1092262 jest za luzna to nie moge tego zmontowac? Termostat mam oryginalny

Uszczelki pod obudowe tez nigdzie nie moge znalezc.. Chociaz tutaj to mniejszy problem bo sylikon mozna dac

Podaj mi na pw całego swojego VINa, pomoge ci w tym temacie i ci to załatwie :wink:

Krzyzak-2005
22-02-2012, 11:07
Wreszcie zakupiłem termostat do swojego 2.3 ,niestety w Mk II występuje tylko w oryginale 160 pln. Jednak jakie było moje zdziwienie gdy na termostacie zobaczyłem znaczek vw, rozumiem że ten samochód to właściwie sharan ale silnik 2.3 jest produkcji forda. Czy może ktoś sprawdzić po numerze do czego jeszcze pasuje ten termostat, wiele rzeczy w salonie vw jest tańszych?! (Dwa ostatnie zdjęcia to rozdłubany stary termostat)

wojtekn
22-02-2012, 11:20
Jak coś robią w koprodukcji to nawet, jeśli to silnik Forda to części są wymieszane i tam gdzie taniej było ten robił na tym to polega w tym przypadku padło na VW. ;)
Fakt pewne części są tańsze w VW, ale niektóre znów u Forda normalna kolej rzeczy. Trzeba sprawdzać i tu i tam. :wink:

eclipse
22-02-2012, 12:51
Wreszcie zakupiłem termostat do swojego 2.3 ,niestety w Mk II występuje tylko w oryginale 160 pln. Jednak jakie było moje zdziwienie gdy na termostacie zobaczyłem znaczek vw, rozumiem że ten samochód to właściwie sharan ale silnik 2.3 jest produkcji forda. Czy może ktoś sprawdzić po numerze do czego jeszcze pasuje ten termostat, wiele rzeczy w salonie vw jest tańszych?! (Dwa ostatnie zdjęcia to rozdłubany stary termostat)

Trochę sie nawymieniałem termostatów i to w różnych samochodach , ale jedno mogę powiedzieć że nie ma sensu kupować termostat za jakieś bajańskie sumy (160zł.) bo wszystkie termostaty są prawe takie same .Rużnica jest minimalna może 2do 5 stopni otwarcia .co wcale nie wpływa gorzej na jego pracę czy silnika .Sam termostat przecietnie czy od ,,poloneza ''czy od ,,bmw'',, lub forda ''nie jest więcej warty jak 20-30 zł. i taki należy zakładać jeśli tylko pasuje wymiarami zawnetrznymi ( nie mówie o termostacie w obudowie) tylko o najważniejszej jego części .

Krzyzak-2005
23-02-2012, 10:21
Zgadzam się z tobą i o to właśnie jest ta walka żeby inni nie przepłacali po co płacić 160 pln jak może da się coś tańszego zamontować. W innym wątku czytałem że pasuje termostat od łady ,czy może ktoś to potwiedzić i podać więcej szczegółów.

djibiza
20-12-2012, 19:34
Termostat FINIS 6201247
Oring FINIS 0242110
Zacisk FINIS 0242120

Kupione z ASO, wymienione a ford grzeje jak grzeje.
Niby fajnie, wskazówka między O a R ale z jakby ciężkimi oporami.
Odpalony stał ponad godzinę i ani razu wentylatory się nie włączyły.
Jeszcze sprawdzę elm`em jaka jest dokładnie temperatura ale coś mi tu śmierdzi.
Jaka może być jeszcze przyczyna długiego rozgrzewania ?

wojtekn
21-12-2012, 09:24
A płyn, kiedy ostatnio wymieniałeś :?:

djibiza
21-12-2012, 21:56
Fakt, nie wiadomo, aczkolwiek jakieś 2 literki były dolewane kilka miesięcy temu. A może to być coś z pompą wody? Ewentualnie jak z jej wymianą w galu 2.0 :)

eclipse
22-12-2012, 10:13
Dokładnie przejrzyj instalacje z wężami , pewnie gdzieś są zacieki od płynu , ja kiedyś miałem podobnie w moim S-MAX wąż dotykał obudowy wentylatora i w tym miejscu się minimalnie przytarł nie było oznak , lecz po uruchomieniu silnika i wnikliwych oględzinach z lampką doszedłem gdzie , zaczęło delikatnie sikać z węża w miejscu przetarcia . ( dosłownie jakby włosem przebiło- prawie niewidocznie ubytki płynu ) ubyło może pół litra przez kilka miesięcy trudno to stwierdzić bo mało kilometrów jeżdżę rocznie .

djibiza
30-12-2012, 20:58
Dziś dokładnie sprawdziłem forda. Temperatura płynu podczas jazdy max 86-87st.C, podczas postoju pracuje prawidłowo. Dochodzi do 94 - wentylator, 88 i tak w kółko, czyli OK. Ale podczas jazdy już nie. Nawet jazda na wyższych obrotach nic nie daje. Waha się ok.87st.C.

W czym szukać przyczyny? Czy ten typek już tak ma? :P

gorny7
30-12-2012, 22:30
wg mnie tak ma-
mam temp zbliżoną

kpkeeam
30-12-2012, 23:45
Chyba przyczyną niższej temperatury podczas jazdy są rurki pod autem do tylnej nagrzewnicy. Ja w swoim je zaizolowałem otuliną hydrauliczną. Caly rok jeździłem. Teraz mam odłaczona tylną nagrzewnice i temperaturę już mam po przejechaiu około 8 km przy ostatnim 12 stopniowym mrozie. Czyli jest to zapasowa chłodnica.

djibiza
31-12-2012, 00:01
A płyn idący do tylnej nagrzewnicy nie jest odcinany gdzieś bliżej przodu? Czy płyn krąży non stop w tych rurkach pod autem?

galo
31-12-2012, 02:41
A płyn idący do tylnej nagrzewnicy nie jest odcinany gdzieś bliżej przodu? Czy płyn krąży non stop w tych rurkach pod autem?

Według mojej wiedzy przynajmniej u mnie tak było to płyn krąży przez tylną nagrzewnice non stop.

Dziś dokładnie sprawdziłem forda. Temperatura płynu podczas jazdy max 86-87st.C, podczas postoju pracuje prawidłowo. Dochodzi do 94 - wentylator, 88 i tak w kółko, czyli OK. Ale podczas jazdy już nie. Nawet jazda na wyższych obrotach nic nie daje. Waha się ok.87st.C.

W czym szukać przyczyny? Czy ten typek już tak ma?
Wszystko masz dobrze jak u siebie mierzyłem było podobnie po prostu ten typ tak ma.


Chyba przyczyną niższej temperatury podczas jazdy są rurki pod autem do tylnej nagrzewnicy. Ja w swoim je zaizolowałem otuliną hydrauliczną. Caly rok jeździłem. Teraz mam odłaczona tylną nagrzewnice i temperaturę już mam po przejechaiu około 8 km przy ostatnim 12 stopniowym mrozie. Czyli jest to zapasowa chłodnica.

Tu też napisze a raczej skopiuje to, co w innym temacie napisałem o zapasowej nagrzewnicy.

U mnie tylna nagrzewnica załącza się dopiero przy około 88*C, co przy mrozach tak koło -5*C musze przejechać około 25km, ale wtedy w aucie jest już dawno ciepło a jak ustawiłem o około 3*c niższą temperaturę załączania tylnej nagrzewnicy, czyli gdzieś około 85*c to na pewno dłużej trzeba było czekać na efekt komfortu ciepła tak, że tylna nagrzewnica na krótkie odcinki jest nie potrzebna spokojnie można odciąć sens ma jej włączanie tylko i wyłącznie jak ktoś wozi ludzi w trzecim rzędzie, ale to i tak dopiero po tych przynajmniej dobrych kilkunastu km.

I jeszcze jedno żeby ktoś nie pomyślał sobie, że mam jakiś problem z termostatem silnikiem nagrzewnicą i tp. sprawami dodam jeszcze, że mój gal swoją temperaturę przy -5*C na dworze osiąga po około 4km i około 4min. od odpalenia przy -10*C jest podobnie a wsiadam do auta, które stoi na dworze odpalam i od razu ruszam, ale mam też zamontowane dodatkowo webasto pod maską koło silnika i jest wpięte szeregowo w obieg z przednią nagrzewnicą, co daje piorunem ciepło na kratkach w aucie, ale zanim to bydle nagrzeje się w środku do temp 20* to sporo trzeba przejechać chyba, że ktoś najpierw odpala auto potem skrobie szyby pójdzie otworzy bramę potem ją zamknie jeszcze wkoło dwa razy obejdzie auto żeby sprawdzić czy wszystko działa to jak wsiądzie w auto to i po 1 km silnik mu złapie temperaturę MAX i to nawet przy włączonej tylnej nagrzewnicy a najlepiej byłoby wyjeżdżać z ogrzewanego garażu.

Tak, więc moje wnioski to tylna nagrzewnice odciąć a i kto niema to i obiegową pompkę wody założyć bardzo dobra rzecz zwłaszcza w mieście.

kpkeeam
31-12-2012, 14:43
W jaki sposób regulujesz załaczanie tylnej nagrzewnicy? W moim galaxy układ ogrzewania wychodzi z termostatu(obudowa) do trójnika i rozbija się na dwa obiegi: przód i tył. Do samych nagrzewnic nie znalazłem żadnego zaworu, czy termostatu. Powrót z nagrzewnic też idzie do trójników i powrotem do bloku. Znalazłem dwa zawory, od opla na podciśnienie i od bmw e 36 elektryczny. Ja potrzebóje tylnej nagrzewnicy bo jeździ ze mna rodzinka czyli zajmujemy wszystkie rzędy. Załączanie zaworu podłacze do włącznika od panelu tego w podsufitce.

galo
31-12-2012, 18:25
Ponieważ mam webasto, które na postoju też może grzać to zamontowałem elektrozawór podwójny od bmw e46 zamiast trójnika, ale w twoim przypadku wystarczy pojedynczy za trójnikiem ważną rzeczą jest też sam trójnik jeden koniec powinien być zaślepiony z taką małą dziurką tylko około 3mm to jest oryginalne zastosowanie i bez obaw będzie grzało.

Załączaniem tylnej nagrzewnicy steruje termostat taki zwykły od bojlera po odpaleniu silnika prąd idzie na termostat a z termostatu na elektrozawór, który jak ma napięcie to blokuje przepływ płynu a jak termostat rozłączy styki przy zadanej temperaturze to elektrozawór puszcza płyn na tylną nagrzewnice a jak znowu temperatura silnika spadnie to zablokuje s powrotem przepływ na tył, więc ja nic nie załączam i nie reguluje czujnik od termostatu jest przyczepiony taśmą izolacyjną do gumowego węża i sam kontroluje temperaturę.

kpkeeam
31-12-2012, 18:37
Wielki szacun za kombinacje. Ja chcę zrobić podobnie lecz ja będę sam otym decydować. Jak będzie miał tył grzać to właczając przycisk od tyłu otworzy mi zawór. Webasto też jest w planie.

wojtekn
14-02-2013, 16:02
stambul5 bardzo proszę to już trzeci wpis czytaj dubel zapytałeś tu:

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=143795

I starczy. :!!:

marcysgalaxy2,3
14-02-2013, 16:06
Kolego . Od kiedy termostaty się montuje w kolektorze :?: Znajdziesz go po prawie stronie silnika . Patrząc przy otwartej masce ,na bloku (obok) tego na rurach co jest. Jeśli mechanicy wymieniali czujniki ,to musieli je właśnie z tego miejsca wykręcić. Czujniki wchodzą właśnie w obudowę termostatu. Latarka w rękę i szukamy ,bagielitowej kopułki z 2 -ma czujnikami ;)
Jeśli fotka zadziała ,to szukaj jak strzałka pokazuje ,tylko niżej ;)

stambul5
16-02-2013, 20:24
OK. wielkie dzięki.

no_fear
13-02-2014, 09:28
Panowie, pękła mi obudowa termostatu (Gal MK2 2.3).
Nowa droga, szukam używki.

Te dwie obudowy są ponoć z MK2 2.3:
http://images61.fotosik.pl/649/4c92698997ea224d.jpg
http://images63.fotosik.pl/649/421c527cf1e401ff.jpg

Jedna ma 1 a druga 2 czujniki...
Nie mam teraz możliwości zobaczyć jaką obudowę mam w aucie.

Ktoś jest w stanie wytłumaczyć o co chodzi z tym czujnikami ?

wojtekn
13-02-2014, 09:38
Mk2 z silnikiem 2.3 ma taką ja na dolnym zdjęciu z jednym czujnikiem.
Gdyby co to podaje jej numery: YM2G-8594-AB lub starszy YM2G-8594-AA :wink:

no_fear
13-02-2014, 09:46
http://www.forum.optymalizacja.com/public/style_emoticons/default/sciana.gif ehhh
na szybko kupiłem tą obudowę z dwoma czujnikami...
mam ją już w rękach

sprzedawca opisał część na 100% jako MK2 00-05 2.3 :mad:

Po zaślepieniu otworu na dodatkowy czujnik - nie będzie pasować do MK2 2.3 ?
na foto wygląda identycznie...chyba

wojtekn
13-02-2014, 09:52
Możesz spróbować zamontować z tym drugim wkręconym czujnikiem, może będzie oki. :wink:

no_fear
13-02-2014, 11:29
będę próbował

co ciekawe sprzedawca daje sobie rękę uciąć, że część pochodzi z:
na 100% galaxy MK2 2.3 16V 2001r
ehh

dam znać dla potomnych czy pasuje :wink:

wojtekn
13-02-2014, 13:21
Ja mam w katalogu jedną wersję.

FINIS Od: 01-04-2000 Do: 31-08-2006 2.3L DOHC (145PS)

A co by było ciekawiej, swego czasu kupiłem taką i jest identyczna jak na fotce numer 2. :)

gorny7
15-02-2014, 21:22
Dodam tylko ze nie ma co kombinowąć z termostatem z obudowy w mk2 - kupilem i załozyłem tydzień temu termostat Verneta do Tavri jest identyczny jak do Gala( wg mnie to jest ten sam producent i ten sam termostat) i bez problemu się zakłada koszt 34 zł w sklepie .mial być plastikowy a w sklepie nawet dostałem metalowy . objawem było dochodzenie wskazówki tylko do 60-70C (4 lata bylo bez problemu) po montażu wszystko jak wcześniej .weryfikowane pod kompem.
http://autowak.com.pl/start.asp?WCU=~TUo2NTk3Ljg3
lub jeszcze tańszy budżetowy
http://skodexim.pl/pl/p/TC103-1306010-06-Termostat-TAVRIA/2432

Krzyzak-2005
17-03-2014, 08:53
Ja mam w katalogu jedną wersję.

FINIS Od: 01-04-2000 Do: 31-08-2006 2.3L DOHC (145PS)

A co by było ciekawiej, swego czasu kupiłem taką i jest identyczna jak na fotce numer 2. :)

Też byłem zmuszony kupić tą obudowę i dodam że w serwisie kosztuje około 190 zł ale po negocjacjach udało mi się zejść na 155 zł. To i tak nie mało ale stwierdziłem że jak mam zapłacić 80 zł za używaną w niewiadomym stanie to nie warto.Dodam że w zestawie jest uszczelka.

jamawi
22-04-2014, 20:13
Panowie mam pytanie bo jedni piszą tak a inni inaczej.
Czy jak kupię termostat Gates od tavrii gates TH15587 o średnicy węży 32mm to będzie oki?
Galaxy mk1 2,3 silnik Y5B.
Pozdrawiam i czekam na szybką odpowiedź bo leje mi się z obudowy tego termostatu na wężu.

gorny7
22-04-2014, 20:59
kup Verneta taki założyłem jak dwa posty wyżej - org tez robi vernet ściągasz nowymi opaskami na kluczyk i po robocie
zmierzyłem orgin. i Gates tez bedzie pasował

jamawi
22-04-2014, 21:03
Dziękuje za podpowiedź.
Pozdrawiam i miłego wieczoru.

alison
29-10-2014, 14:16
Termostat FINIS 6201247 lub 91XM-8575-AA w oryginale 53 zł

Oring FINIS 0242110 lub -E853100-S cena w oryginale 10 zł

Zacisk FINIS 0242120 lub -E860101-S w oryginale 10 zł

To ci wystarczy :) w zamienniku może być taniej :wink:

A jakie numery są odpowiednie dla mojego MK II ?

gorny7
29-10-2014, 20:11
MKI i MKII mają też na wężach i sa te same

alison
30-10-2014, 07:51
Tak, wiem. Ale chciałbym założyć termostat przy głowicy. Wiem, że go tam nie ma, bo w tamtym roku miałem tam wyciek płynu i musiałem to rozebrać. Niestety nie wiedziałem wtedy, że można tam zamontować termostat. Dlatego chciałbym znać fordowskie numery elementów do zamontowania.

gorny7
30-10-2014, 09:28
tak myślałem że chciałeś zakladać przy głowice . Tylko mnie zatanawia po co grzebać , a z tymi termostatami to albo nie ta uszczelka albo jeszcze coś nie pasuje ,a tu mamy za 20zł teremostat na 3 opaski

alison
30-10-2014, 09:47
Termostat na wężu na razie daje radę, ale zależy mi, żeby silnik szybciej łapał temperaturę i przeskakiwał na LPG, no i żeby szybciej nagrzać wnętrze, bo maluszki mi marzną rano.

jedi6667
30-10-2014, 10:20
Z tego co wiem to fabrycznie tak jest zrobione bez termostatu w głowicy.

alison
30-10-2014, 10:29
Wersje skandynawskie podobno były wyposażane w ten termostat. MK I mają nawet swoje numery FINIS termostatu, uszczelki i sprężyny blokującej. Nie wiem jakie są numery tych samych części do MK II, bo z MK I nie pasują te części.

galo
01-11-2014, 02:20
Termostat na wężu na razie daje radę, ale zależy mi, żeby silnik szybciej łapał temperaturę i przeskakiwał na LPG, no i żeby szybciej nagrzać wnętrze, bo maluszki mi marzną rano.

Nic Tobie to nie pomoże a na pewno nawet nie zauważysz różnicy .

Odcięcie tylnej nagrzewnicy pomoże w szybszym nagrzewaniu się auta i dobry termostat na wężach.......(sprawny)

jedi6667
01-11-2014, 10:52
Odcięcie tylnej nagrzewnicy pomoże w szybszym nagrzaniu silnika a nie w nagrzaniu wnętrza samochodu bo co dwie nagrzewnice to nie jedna. Lepiej jak radzili ocieplić węże idące do tylnej nagrzewnicy żeby były małe straty ciepła po drodze i sprawny termostat.

gorny7
01-11-2014, 19:44
podłącz jak masz kabel ELM i i program np easy obd2 i zobacz z ciekawości jaka temperature pokazuje przy normalnej pracy samochodu

jedi6667
01-11-2014, 20:42
Bez jaj, zaprzęgać kompa do takiego przypadku, ja uważam i pewnie wiele osób że po prostu ogrzać takie akwarium to trzeba ciepła z silnika, przy benzyniaku który nie ma webasta w ciągu kilku minut jest to niemożliwe, nie oszukujmy się ale to jest kawał budy do ogrzania. Odcięcie tyłu tylko pogorszy sprawę, trzeba kombinować żeby tył dobrze grzał, tył plus przód i będzie ciepło.

Dla tych co nadal są za odcięciem tylnej nagrzewnicy to niech jednym kaloryferem w dużym pokoju ogrzeją całe mieszkanie, powodzenia życzę w oszczędnościach.

galo
01-11-2014, 21:23
Odcięcie tylnej nagrzewnicy pomoże w szybszym nagrzaniu silnika a nie w nagrzaniu wnętrza samochodu bo co dwie nagrzewnice to nie jedna. Lepiej jak radzili ocieplić węże idące do tylnej nagrzewnicy żeby były małe straty ciepła po drodze i sprawny termostat.
__________________

W zasadzie trudno się z tym nie zgodzić





Odcięcie tyłu tylko pogorszy sprawę, trzeba kombinować żeby tył dobrze grzał, tył plus przód i będzie ciepło.

Tak pamiętam te czasy było ciepło przy dwóch nagrzewnicach i to nawet przy -20 ale dopiero po przejechaniu 30km.

Ja osobiście wole żeby silnik szybciej się nagrzał trwa to u mnie 5-6min a przy dwóch nagrzewnicach kilkanaście i wolę żeby najpierw grzało mnie a potem pasażerów w bagażniku.

To ciepło niestety skądś trzeba wziąć a z wiatru się nie weżmie

Jeszcze jedno elektryczna pompka wody bardzo pomaga w nagrzewaniu auta w środku szczególnie jak auto pracuje na wolnych obrotach np korki światła jazda z małymi prędkościami.

jedi6667
02-11-2014, 07:50
Piszemy o tym żeby było ciepło w samochodzie a nie jak szybko nagrzać silnik. Fajnie że dasz nawiewy na siebie przy odciętej tylnej nagrzewnicy i tobie jest ciepło ale zapnij na tylnym siedzeniu fotelik z dzieckiem i spytaj się czy mu jest ciepło.(chyba że siebie stawiasz ponad wszystko i znieczulica)

Jeszcze przyda się roleta aby zmniejszyć kubaturę do ogrzania.

gorny7
02-11-2014, 13:18
Z kratek tylnego nawiewu( w bgażniku po lewej na dole) można poprowodzić rozprowadzenie powietrza np pod fotele pod nogi dla tylnych pasażerów. np rurkami takimi jak do wody plastik łaczony na wcisk. Wtedy strumień powietrza będziemy kierować gdzie chcemy i lepiej dogrzejemy tą część samochodu . Bo po co dmuchać z tyłu w bagażniku jeszcze zamkniętego np roletą

galo
14-11-2014, 01:09
Piszemy o tym żeby było ciepło w samochodzie a nie jak szybko nagrzać silnik. Fajnie że dasz nawiewy na siebie przy odciętej tylnej nagrzewnicy i tobie jest ciepło ale zapnij na tylnym siedzeniu fotelik z dzieckiem i spytaj się czy mu jest ciepło.(chyba że siebie stawiasz ponad wszystko i znieczulica)

Tak się składa kolego że nawiewy nigdy nie są skierowane na mnie i ciepło leci na tył i jest znacznie cieplej, pamiętam czasy jak dzieci prosiły żebym wyłączył tylną nagrzewnice bo zamarzną zanim dojedziemy na miejsce.
.
Wiele osób odcięło nagrzewnice i jest zadowolonych z różnicy, bo autem przeważnie poruszamy się na krótkich odcinkach i nie każdy wyjeżdża z ciepłego garażu.

Tak jak to kolega dobrze ujął.

Bo po co dmuchać z tyłu w bagażniku jeszcze zamkniętego np roletą