Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Skrzynia biegów - gdy zimno ciężko wrzucić bieg
Witam,
Czy w Galusiach faktycznie tak jest, że jak samochód postoi ze 2-3 dni i jest zimno to ciężko wrzucić bieg. Ostatnio miałem tak ,że stał pare dni i nie mogłem zapiąć jedynki i innego biegu. Dowiedziałem się, że to norma bo to skrzynia VW i trzeba troszke rozgrzać go na postoju.
Dodam ,że po przejechaniu 1-2 km skrzynia chodzi elegancko.
A może oleju mało lub olej który jest zalany ma złe parametry ?
Pozdr,
Ataman101 10-12-2009, 12:10 Zastygnięty olej tak robi, opornie wchodzą biegi dopóki się nie rozbryzga i nie nagrzeje.
Wymienić olej zawsze można ale jeszcze niech ktoś się wypowie jakie parametry najlepsze do naszych warunków klimatycznych.
Witam,
Czy w Galusiach faktycznie tak jest, że jak samochód postoi ze 2-3 dni i jest zimno to ciężko wrzucić bieg. Ostatnio miałem tak ,że stał pare dni i nie mogłem zapiąć jedynki i innego biegu. Dowiedziałem się, że to norma bo to skrzynia VW i trzeba troszke rozgrzać go na postoju.
Dodam ,że po przejechaniu 1-2 km skrzynia chodzi elegancko.
A może oleju mało lub olej który jest zalany ma złe parametry ?
Pozdr,
Sprawdż stan oleju w skrzyni, biegi powinny wchodzic lekko, olej jest tam syntetyczny i żadki jak woda.
Pozdr.
A sprawdzałeś czy to nie przez np. pompke wysprzeglika lub lozysko tak ciezko chodza ci biegi.
Ja tak mialem zeszlej zimy zapowietrzal sie wysprzeglik, jk sie plyn rozgrzal to sie i odpowietrzal i wszystko wracalo do pracy
No zaraz, a co ma niby wyzsza temperatura do odpowietrzania, czy jak niższa do zapowietrzania twojego układy, pomka - wysprzęglik???
Jak masz w tym układzie powietrze to ono tam ciagle jest, bez wględu na temperaturę, to wtedy go trzeba z tamtąd wypuscić, coś kombunujesz...
przy nizszej temperaturze uszczelniacze gumowe by6ły mniej pasowne jak sie rozgrzało prawdopodobnie łapało szczelność
fred1974 10-12-2009, 19:57 witam moim zdaniem z mego doświadczenia i z tego co mi wiadomo to jest problem z większości Galantynek ja wymieniłem olej w skrzyni na syntetyczny i problem pozostał bez zmian jedynie co jak robię to przed uruchomieniem silnika powajc***e biegami powciskam kilka razy sprzęgło i jest wtenczas dużo lepiej
przy nizszej temperaturze uszczelniacze gumowe by6ły mniej pasowne jak sie rozgrzało prawdopodobnie łapało szczelność
Jesli tak, to po pierwszym depnieciu miałbyś przeciek, a pózniej to juz oczywiscie brak płynu w układzie...
pablopikotto 10-12-2009, 21:26 w wiekszosci samochodow zdaza sie tak ze biegi pierwsze np 1 i2 sa nad poziomem oleju po drugie olej syntetyczny czy tez nie zawsze w jakims stopniu gestnieje a wiec ja proponuje po odpanieniu zostawic go na jakies 3-4 min by wszystko sie w miare porgrzewalo i doszlo do siebie po postoju
Jesli tak, to po pierwszym depnieciu miałbyś przeciek, a pózniej to juz oczywiscie brak płynu w układzie...
No może to był minimalny przeciek, ale coś w tym było na poczatek pomagało dwukrotne szybkie naciśniecie sprzegła - jeździłem z tym ok. paru miesiecy - a przed dalszym wyjazdem na wakacje postanowiłem nie ryzykowac i wymieniłem pompkę sprzęgła na początek a potem wysprzeglik i wszystko teraz jest ok
w skodzie przy -5 musiałem przełączać z naprawdę dużą siłą. Olej wymieniony przez tzw serwis skody. Wymiana oleju na mobil do skrzyni rozwiązało problem. Lekko do -15. Zimniej nie było. Oryginalnie zalany działał do -25. 1.9D zapalał :-)
Bart
Sprawdż stan oleju w skrzyni, biegi powinny wchodzic lekko, olej jest tam syntetyczny i żadki jak woda.
Pozdr.
Właśnie o tym samym pomyślałem i będę musiał to zrobić.
Dodam ,że jak jest ciepło to nie ma problemu, tylko teraz jak w nocy temp. spada ,a samochód stoi 2-3 dni.
Pozdr,
A sprawdzałeś czy to nie przez np. pompke wysprzeglika lub lozysko tak ciezko chodza ci biegi.
Ja tak mialem zeszlej zimy zapowietrzal sie wysprzeglik, jk sie plyn rozgrzal to sie i odpowietrzal i wszystko wracalo do pracy
Ciąg dalszy probelmów z zimnem i sprzęgłem.... i tu kolega potwierdził jeden trop. Dziś testowałem i tak:
Przed odpaleniem samochodu biegi po wciśnięciu sprzęgła chodzą miód....natomiast jak odpaliłem samochód to po wciśnięciu sprzęgła nie mogłem juz wrzucić żadnego. Musiałem trochę poczekać na rozgrzanie. Oczywiście po przejechaniu 3-4 km wszytko OK.
I cóż to może być ? Kończące się sprzęgło ?
Pozdr,
Pacific tdi 12-12-2009, 22:50 To nieprawda że w tych autach wchodzą ciężko biegi przy niższych temperaturach. W moim regionie potrafi być naprawdę zimno i wszystko zawsze chodzi lekko. Zalej skrzynie fabrycznym olejem i będzie git. Poprzednio miałem Sharana MkI i też wchodziły lekko.
To nieprawda że w tych autach wchodzą ciężko biegi przy niższych temperaturach. W moim regionie potrafi być naprawdę zimno i wszystko zawsze chodzi lekko. Zalej skrzynie fabrycznym olejem i będzie git. Poprzednio miałem Sharana MkI i też wchodziły lekko.
No to przecież napisałem: jak wsiadam i wciskam sprzęgło to chodzi pięknie, jak odpalę silnik to nie moge wrzucić biegu. Probelm dotyczy obecnego okresu kiedy jest temp. ujemna. Nie sądzę by to było związane z olejem w skrzyni bo jak zgaszę to wchodzą ponownie dobrze.
Pozdro,
no to konczy ci się wysprzęglik albo pompka pod pedałem sprzęgła.
Na poiczatek sprawdź ile masz płynu hamulcowego w zbiorniczku, ew dolej i spróbuj zrobić tak. Przed wrzuceniem biegu z rana pod pompuj pedał sprzegła i dopiero spróbuj wrzucić bieg.
Napisz czy wchodzi wtedy lepiej
no to konczy ci się wysprzęglik albo pompka pod pedałem sprzęgła.
Na poiczatek sprawdź ile masz płynu hamulcowego w zbiorniczku, ew dolej i spróbuj zrobić tak. Przed wrzuceniem biegu z rana pod pompuj pedał sprzegła i dopiero spróbuj wrzucić bieg.
Napisz czy wchodzi wtedy lepiej
Witam,
Płyn hamulcowy mam praktycznie na maxa.
Czy jest sens wymiany tylko wysprzęglika ? Czy jest on w skrzyni czy gdzieś na zewnątrz no i jeszcze jak ta pompka się nazywa?
Pozdrawiam i thx za wsaprcie.:wink:
wysprzęglik niestety wiąże sie z wyciąganiem skrzyni - ale trzeba być pewnym że to na pewno to. Pompka to jest pod pedałem sprzegła - a nazywa się pompka hydrauliczna sprzęgła - każdy wie o co chodzi. Ale co leży tego ci nei odpowiem bo pojechałem do mechanika to nie był w stanie powiedzieć. Powiedział że może to albo to. Prostsza i tańsza jest wymiana pompki więc od tego zacząłem, nie było nigdzie wycieków. Po jej zmianie myslałem że to koniec, bo wszystko wróciło do normy a po 3-4 miesiącach zaczął ciec płyn z obudowy medzy skrzynia a silnikiem i wszystko zaczęło sie na nowo. Wtedy pozostała juz wysprzeglik.
acha wymiana tej pompki pod sprzegłem to koszmar, zero dojscia, robiłem to sam ale już nigdy bym sie na to nie zdecydował
wysprzęglik niestety wiąże sie z wyciąganiem skrzyni - ale trzeba być pewnym że to na pewno to. Pompka to jest pod pedałem sprzegła - a nazywa się pompka hydrauliczna sprzęgła - każdy wie o co chodzi. Ale co leży tego ci nei odpowiem bo pojechałem do mechanika to nie był w stanie powiedzieć. Powiedział że może to albo to. Prostsza i tańsza jest wymiana pompki więc od tego zacząłem, nie było nigdzie wycieków. Po jej zmianie myslałem że to koniec, bo wszystko wróciło do normy a po 3-4 miesiącach zaczął ciec płyn z obudowy medzy skrzynia a silnikiem i wszystko zaczęło sie na nowo. Wtedy pozostała juz wysprzeglik.
acha wymiana tej pompki pod sprzegłem to koszmar, zero dojscia, robiłem to sam ale już nigdy bym sie na to nie zdecydował
Ok. Dzięki za informacje.U mnie pedał sprzęgła jak jest zimny ma mały skok ale w miare ogrzewania się wzrasta i tak jak wcześniej pisałem wszystko wraca do normy - zmiana biegów etc.
subratri 14-12-2009, 09:44 Trzeba najpierw odpowietrzyć, później szukać.
Układ jest taki że się sam odpowietrza oczywiście w miarę możliwości
Układ jest taki że się sam odpowietrza oczywiście w miarę możliwości
Ale muszę od tego zacząć....oby na tym się skończyło:wink:
Jutro jadę wymienić płyn hamulcowy i odpowietrzyć cały układ więc dam znać.
Ps. Muszę powiedzieć ,że jak opowiedziałem swój przypadek to jest to dość niespotykane, że w miare rozgrzewania wszytko wraca do normy.
Pozdro i dzięki.:wink:
dla mnie to normalne bo tez tak miałem
Daj znac tylko co sie dzieje jak nie zapalisz auta a pod pompujesz pedał sprzęgła czy też wraca do normy
dla mnie to normalne bo tez tak miałem
Daj znac tylko co sie dzieje jak nie zapalisz auta a pod pompujesz pedał sprzęgła czy też wraca do normy
No własnie nie wraca do normy. Do normy wraca jak przejadę 3-4 km i się rozgrzeje.:D Sprzęgło ma 2/3 normalnego skoku i takie kapciowate jest.
Muszę powiedzieć, że od czasu sprowadzenia w sierpniu z Niemiec nie zwracałem na to uwagi ale w lato po nocy pedał sprzęgła także był taki "kapeć" , a sprzęgło brało od razu, nie było luzu. Po rozgrzaniu stawał się twardszy i płynnie chodził no i brało troche wyżej. Niestety przyszła zima i teraz biegi nie wchodzą po dłuższym postoju. Wszystko wskazuje mi na zapowietrzenie układu ,a nawet możliwość wody w układzie bo po rozgrzaniu elegancko chodzi.:wink:
Byłem u znajomego notabene speca do VW/Audi i BMW i dowiedziałem się ,że niezłe jaja są z tymi sprzęgłami w Galaxy. Niby Vw ale jednak Ford. W każym razie mój temat mam nadzieje załatwiony poprzez odpowietrzenie wysprzęglika, dolanie płynu hamulcowego bo było mało jednak. Skutkiem jest to ,że pedał sprzęgła poszedł do góry na równi z hamulcowym i chodzi płynnie.Zobaczymy jak będzie po nocy.
Jest jeszcze jedna rzecz która przeszkadza w wysprzeglaniu, mianowicie ogranicznik pod pedałem sprzęgła - plastikowe ****o które skraca skok choć po wyregulowaniu u mnie sprzęgło teraz bieże na górze.
To tyle.....oby to rozwiązało problem bo później to jest zabawa po kolei.W każdym razie znane są problemy w Galaxy ze sprzęgłem mechanikom.
Pozdr,
a co tam było regulowane jesli można wiedzieć - bo z tego co pamietam to nic sie nie reguluje
a co tam było regulowane jesli można wiedzieć - bo z tego co pamietam to nic sie nie reguluje
Może źle się wyraziłem...chodziło mi o regulację jako usługę, nie dotyczyło to sprzęgła. Tam się wyjmuje plastik i tyle.:D
Pozdrawiam,
subratri 19-12-2009, 22:16 nie wiem jakie problemy są znane i jakim mechanikom... trzymać poziom płynu i nie ma problemu, a ten plastyk to odbój zwykły, w niczym nie przeszkadza, jak sam zauważyłeś, jeśli poziom płynu jest ok, to bardzo daleko do tego odboju.
nie wiem jakie problemy są znane i jakim mechanikom... trzymać poziom płynu i nie ma problemu, a ten plastyk to odbój zwykły, w niczym nie przeszkadza, jak sam zauważyłeś, jeśli poziom płynu jest ok, to bardzo daleko do tego odboju.
Znane są problemy kiedy biegi nie chcą wchodzić. W Sharanie jest to dużo prostszte do wykrycia niż w Galaxy.Niby to samo, a jednak co innego.Chłopaki się znają, to nie lipa...
pokakulka 02-03-2010, 09:31 Panowie, podłączę się pod temat. Czy odpowietrzając hamulce odpowietrza się równocześnie sprzęgło? Czy trzeba je odpowietrzyć oddzielnie. Zabieram się za wymianę płynu hamulcowego i nie bardzo wiem jak podejść do tematu odpowietrzenia sprzęgła. Czy jest jakiś specjalny zaworek, a jeśli jest to gdzie? Rozumiem, że odpowietrza się tak jak hamulce tzn. poprzez pompowanie pedałem...oczywiście sprzęgła a nie hamulca. Jakby ktoś powiedział co robić krok po kroku będę bardzo wdzięczny.
Panowie mam takie coś u siebie:
W Alhambrze 131KM ... baaardzo ciężko wchodzi mi 1-ka (duży opór) 2-ka i 3ka czasem zgrzytną...szczególnie jak zimny samochód,ale 1-ka zawsze ciężko...
Teraz pytanie czy to wina skrzyni czy kończy się sprzęgło/dwumas... ? Oczywiście sprzęgło się NIE ślizga itp... dwumasu końca też dokładnie nie widać - brak wibracji / stuków itp...
Co z tym robić czy na razie nic?
I jeśli to sprzęgło i dwumas to czy brać nówke cały komplet i jakiej firmy czy gdzie i za ile dobrze wszystko zregenerują?
Robie mało km bo jakieś 10-12 tys w rok więc jakbym kupił nowy zestaw to wiem ze 200kkm mam spokoju a tyle nim nie zrobie .... tylko koszt zakupu 2000 + robota jakieś 500... sam już nie wiem
Dzięki za każdą rade ;) pozdrawiam
P.S. Oczywiście brak wycieków z czegokolwiek i jak auto zgaszone biegi wchodzą 1 palcem...przebieg mam 205kkm potwierdzony pewny na 100% więc jasne że już czas i na sprzęgło i na dwumas . lub może skrzynie?!
Michal11041 27-02-2014, 08:06 Zmień olej w skrzyni.Tylko nie taki uniwersalny przekładniowy tylko oryginał do tego auta i skrzyni. Narazie do sprzęgła się nie odzywaj
Dzięki za rade, też nie wiem czego to wina dlatego im więcej opinii tym lepiej ;) Ktoś jeszcze coś napisze? :)
P.S. Na wszelki wypadek ktoś wie jaki olej i ile wchodzi w tych skrzyniach manualnych? W instrukcji nie wiedze tego...
No i pytanie czy wymiana NIE ZASZKODZI ... raczej u mnie nie był olej zmieniany od nowości .... różnie piszą i mówią o oleju w manuałach, w automacie wiem że trzeba zmieniać co jakiś czas.
a w manualu to nie trzeba?
Olej przekładniowy tez traci swoje właściwości smarujące i lepkość z latami.
Lać dobry, drogi olej przeznaczony do danej skrzyni.
Witam
Sprzęgło nie rozłącza połączenia silnik-skrz.biegów.Zakup oryginalnych części jest dobrym wyborem.Skrzynię możesz zalać olejem 75-90 lub 75-tką.
pozdrawiam
Ile litrow oleju wchodzi do automata 2,8vr6.?
Bump: Chodzi o skrzynie
O automatach to tu poszperaj.
http://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=151 :wink:
Witam
AG4 5,5 litra,AG4 4x4 5,95 litra.Olej SAE 75-90.
pozdrawiam
wicio 82 04-03-2014, 06:17 mam to samo. Postoi pare godzin jak temp blizej 0 i biegi nie chca wchodzic. Dzis rano auto stalo na 1 wiec wcisnalem sprzeglo i odpalilem i nie moglem wybic zeby wsteczny wrzucic w celu wyjazdu z parkingu wiec trzymalem sprzeglo wcisniete ok 3-5 min z wbita 1 zeby chwile pochodzil i rozgrzal sie. Doprowadzilo to do tego ze az dym/smrod palonego sprzegla zaczal wydobywac sie z pod maski. Zgasilem szybko, dym sie ulotnil i sprobowalem z biegami i chodza ale nie tak jak powinny a i sprzeglo jakby slabsze. Zaraz dzwonie do mechanika. Moze ktos wie co sie dzieje
Panowie....dzięki Wszystkim za porady. Wczoraj zmieniłem olej w skrzyni na specjalny skrzyniowy Febi oraz płyn hamulcowy/sprzęgłowy + odpowietrzenie sprzęgła no i jest poprawa, 1-ka wchodzi wyraźnie lżej , nie słychać zgrzytów. Fakt że jest cieplej ale jednak czuć i tak poprawe. Na razie temat uważam za załatwiony ;)
Michal11041 04-03-2014, 21:16 I dobrze kolego zrobiłem. Pamiętajcie wszyscy olej do skrzyni manual tylko Febi
Hm... dziś rano :
1ka czuć że wchodzi lżej niż przed wymianą ale... póki zimny olej 2ka wchodzi z "cichym" zgrzytem...
Wnioski więc mam takie: wymiana oleju NA PEWNO NIE ZASZKODZIŁA i troszkę pomogła ale z tego co widze i czuje będzie pewnie początek końca sprzęgła... dodam że jak jade np. w korku na półsprzęgle pedał sprzęgła chodzi ciężko że po chwili noga boli :(
No nic na razie latam zobaczymy co będzie dalej ;)
U mnie biegi też ciężko wchodziły na zimnym oleju w skrzyni, wsteczny czasem trzeba było trzy razy wbijać, drugi bieg też miał opory. Po wymianie linek z lewarka zmiany biegów problem znikł. Teraz biegi same wchodzą nie zależnie od temperatury na zewnątrz. Fakt, że ta przyjemność kosztowała mnie 600zł.
U mnie wsteczny wchodzi bez problemu, teraz w sumie wszystkie wchodzą bdb poza 1ka która lekko chaczy no i jakiś tam zgrzyt z 1ki na 2ke...
Może już Ci się linki kończą tak jak w moim przypadku. Ułamała mi się w pancerzu linka.
Ile litrow oleju wchodzi do automata 2,8vr6.?
Bump: Chodzi o skrzynie
kup 5 litrów i filtr.
zmierz ile zlejesz (mozesz miske odkrecic) i tyle wlej +200 gram chyba ze skrzynia cieknie, to częściowa wymiana wychodzi około 3,5-4 litry (jak sprawdzic stan poczytaj w sieci - przelewowo przy 40 stopniach)
Sprawdź czy w oleju nie ma opiłków lub nie daj boże jakichś elementów metalowych.
Może już Ci się linki kończą tak jak w moim przypadku.....
Może się kończą tylko jak to sprawdzić...?
Powiem Ci że ja dopiero się przekonałem jak zostałem bez biegów :diabelek:
U mnie ułamało się w tym miejscu:
http://images64.fotosik.pl/725/d1c0b3a4662f83a2med.jpg
Trzeba wysunąć element w kierunku strzałki i wtedy wychodzi łączenie tego drutu z linką. U mnie w tym miejscu się złamało, regeneracja nic nie daje. Dwa razy zmieniłem bieg i znowu się złamało. Tak poprawdzie to chyba tylko wyciągnięcie linek i zbadanie organoleptycznie w jakim są stanie.
OK powiem mechanikowi, zobaczę co On na to. dzięki.
horse668 05-03-2014, 18:52 W MK2 jest skrzynia VW i są zupełnie inne linki i raczej niemożliwa jest podobna usterka.
Natomiast możliwe, że po czasie należy przeprowadzić ponowna regulację linek, u mnie to pomogło.
Zobacz tu:
http://www.youtube.com/watch?v=sheTKD03hmo
W 6 biegowej reguluje się podobnie.
Czyli mam spróbować wyregulować? Ok zobaczymy co i jak...
W MK2 jest skrzynia VW
Tylko w 1.9 i w 2.8, reszta to skrzynie forda. ;)
Reniferu 08-06-2014, 19:51 Witam mam również problem z biegami jedynka i wsteczny - nie ma różnicy czy jest ciepło czy zimno (dzisiaj 33 stopnie i problem również był). Kolejny objaw to np na jedynce i wciśniętym do oporu sprzęgle autko podjeżdża sobie, na postoju (wyłączony silnik - żadnego problemu nie ma) dzieje się tak już od zeszłego roku. Najczęściej z wstecznego na 1 tak się dzieje wtedy kawałek jeszcze podjeżdżam (odpuszczam sprzęgło i jakoś zaskakuje)
Galaxy mk2, 2005r. 1.9 TDI
Reniferu.. to chyba jednak koniec sprzęgła.
Witam
Sprzęgło do wymiany,na bank.
pozdrawiam
Powiem jak ja miałem z tym u siebie, opiszę wymiane sprzęgła + dwumasu i 2 pytanka zadam. ;)
Jak zimne auto to 1-ka baaardzo ciężko wchodziła, 2-ka zgrzytała, wsteczny też ciężko.
Sprzęgło (sam pedał) chodziło baaardzo ciężko i brało pod sam koniec, objawu padania dwumasu nie miałem (trochę telepało budą przy przyśpieszaniu tylko)....biegi wchodziły lekko jak auto zgaszone, jak odpalone - źle.
Jako że o samochody dbam jak mogę najbardziej i nie wyznaje zasady: "Póki jeździ to niech jeździ" 2 tyg temu wymiana kompletu: sprzęgło kompletne + dwumas LUKa - miałem brać Sachsa ale na miejscu droższy zestaw o 1000zł! a z allegro nie miałem czasu zamówić...
Wymiana w ciągu dnia, wsiadam do autka wciskam sprzęgło i.... :shock: szok , pedał chodzi tak lekko jak nigdy, biegi wchodzą jak w masełko :) no i super
Od razu po wymianie stwierdziłem że "wibracje budy" (tylko przy pedale gazu w podłodze)nie ustąpiły - więc pewnie chodzi o coś innego: półośki, przeguby - jak myślicie?
I pytanie 2gie:
Po tygodniu od wymiany sprzęgło czuje że chodzi ciut ciężej niż zaraz po wymianie i biegi (czasem!) też wchodzą ciut ciężej (ale nie tak ciężko jak przed oczywiście)- dlaczego i czy jakoś można to ustawić, mam jechać do mechanika który zmieniał i co powiedzieć?
Dodam że olej w skrzyni jest wymieniony od wiosny,stan też jest....
Co Wy na to???
Dzięki za każdą opinie, pozdrawiam
Odpowiedż tak zgrubsza masz w załozonym przez ciebie temacie wyżej.
Jedź do goscia z tymi uwagami, niech sprawdzi co trzeba.
RafałB: Kiedyś na temat skrzyni gadałem z gościem co ma sklep i warsztat. Też ciężko chodziły biegi, czasami wyskakiwały. Stan oleju też był dobry. Na jego sugestie wymieniłem olej na taki, który zaleca ford i powiem ci, że jest duża różnica. Wcześniej zalałem innym, też 75W/90 i był problem.
Kolego a co do bujania budą. Koła masz wyważone ??
Olej zmieniałem na taki wg.zaleceń... to nie w tym problem, bo tak jak pisałem od razu po zmianie kompletu sprzęgła było idealnie...
Budą nie buja, a są wibracje przy mocnym przyśpieszaniu, pewnie jest coś zużyte przy pół ośkach, jakieś przeguby itp, to sprawdze po niedzieli...
Panowie ja znów w temacie...
Nadal jeszcze nie sprawdziłem tego luzu na wałku sprzęgłowym ,biore się za to po niedzieli...
Dziś temp spadła do + 2,5 i jak autko zimne i olej to biegi do rozgrzania wchodzą wyraźnie słabiej - tzn z haczeniem i ciężej, potem jest lepiej...
Olej tak jak pisałem, zmieniony w marcu na Febi... czy jest jakiś lepszy niż ten Febi do mojej skrzyni????
Zmienić jeszcze raz przy okazji zajrzenia do tego wałka sprzęgłowego czy nie, co radzicie?
http://www.ford-esklep.pl/pl/c/Oleje-skrzynie-manualne/1095
Spróbuj może jeszcze umyć -nasmarować łożysko na wybieraku skrzyni biegów ,lubi się przycierać ,łożysko rdzewieć.tyle zrobiłeś to to też nie zaszkodzi0.
kolego nasmarować jakimś smarem w sprayu ?
lukigalaxy 26-08-2023, 11:11 Ostatnio wymieniałem zacisk hamulca z tyłu po jakimś czasie od wymiany mam problem z wrzucaniem biegów na zimnym silniku zwłaszcza z rana po dłuższym postoju . Przy wymianie odpowietrzone hamulce czy mogło dojśc do zapowietrzenia układu sprzęgła?
Witam Forda Mondeo mk5 2.0 z automatyczna skrzynia problem jest taki że skrzynia w trakcje redukcji wyzuca czasami błąd o awarii skrzyni po zagrzaniu skrzynia działa prawidłowo co może być przyczyną pozdrawiam
|