Zdzisław Opala
05-11-2005, 20:15
Zwiększając obroty na postoju,silnik wpada w wibracje i drgania przenoszą się na cały
pojazd. Poza tym wciskając pedał sprzęgła słychać rzężenie w połowie głębokości,wciskając
do końca przestaje.Proszę o informację na ten temat,ponieważ jestem nowym użytkownikiem Galaxy.Kupiłem tydzień temu.
jesli chodzi o drgania to sprawdź poduszki mocowania silnika do karoserii. Albo któraś padła, albo jest niedokrecona.
co do sprzegła to nie wiem.
Zdzisław Opala
05-11-2005, 20:23
Auta było na przeglądzie i nie stwierdzono żadnych luzów,ani wypracowań w zawieszeniu silnika Auto ma 116tys przebiegu.
Jesli zawieszenie silnika jest OK, to spece od diesli muszą sie wypowiedzieć.
Witam,
mam od dwóch dni podobny problem !! Coś stuka (eby nie powiedzieć napier...a) tak jakby za poduszką powietrzną pasażera. Słychać to tylko jak się siedzi w środku i tylko w czasie postoju lub jazdy na luzie. Stojąc na zewnątrz, leząc pod autem, klęcząc z głową w silniku nic nie słychać - silnik pracuje normalnie. Natmiast jak się wejdzie do środka, pozamyka okna to słychać to stukanie.
Myślałem, że to pasek rozrządu puka może o obudowę ale to zła diagnoza!! :-(
Jeżeli ktoś może ma jakieś sugestie i chce się nimi podzielić to chętnie posłucham.
Pozdrawiam
Co do rzężenia to prawdopodobnie jest to łożysko oporowe lub docisk sprzęgła.
Witam,
ani łożysko , ani docisk !!
odkręciła się śruba mocuąca kółko samonapinacza paska rozrządu. Kółoo wysuneło się z mocowania w alternatorze i czasami obcierało o rurki od klimy. Przy czym spadł pasek od alternatora. Cała naprawa zajęła 15 min, trzeba byo tylko odpowiednią śrubę znaleźć i dać podkładkę sprężynującą.
... i po problemie....
Pozdrawiam
Zdzisław Opala
22-01-2006, 20:26
:) :) Witam.Jeśli chodzi o drgania silnika, okazało się że było uszkodzone koło
dwumasowe jak mi powiedzieli w serwisie Forda,po wymianie problem zniknął.
Witam,
co to jest " koło dwumasowe " ?????? i ile za to COŚ zapłaciłeś ???
jak znajdziesz chwilę to napisz proszę , chętnie dowiem się czegoś ciekawego o Galaxy.
Pozdrawiam...
Zdzisław Opala
23-01-2006, 20:21
Witam.
Koło dwumasowe-jak określił serwis,jest to koło zamocowane na silniku od strony
skrzyni biegów. Nie wiem jak to wygląda nie widziałem.Wyrobiło się w nim łożysko i
dlatego powstawały drgania. Cała naprawa kosztowała 2400 zł koło 1700 zł.
Naprawa była wykonana w serwisie Forda.
Pozdrawiam.
kamilwrc1
23-01-2006, 21:37
http://www.luk-as.de/pl/produkte/innovationen/bilder/zms.jpg
" Opis/technika
W dwumasowym kole zamachowym podzielono zwykłe koło zamachowe na dwie części – pierwotną i wtórną, połączone obrotowo na łożysku. Pomiędzy obie części wmontowano system tłumiący drgania oparty na sprężynie obwodowej. W efekcie uzyskano połączenie dużej bezwładności masy z doskonałymi właściwościami tłumiącymi.
Zalety
Niespotykany dotąd stopień redukcji drgań silnika, zmniejszenie obrotów i drgań biegu jałowego - efektem tego jest redukcja zużycia paliwa a więc jazda bardziej ekonomiczna. "