Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Akumulator - Centra Plus czy Futura?
krzyspvfr 03-01-2010, 19:22 Witam!
Centra w/g swojego katalogu do Galaxy MK2 TDI zaleca akumulator Centra Plus CB950 (95 Ah) albo Futura - CA1000 (100 Ah). Czy ktoś z Was ma jeden z tych akumulatorów?
A może polecicie coś zupełnie innego?
falcon226 03-01-2010, 19:38 Posiadam Future od listopada zeszłego roku i musze powiedziec ze jest ok.Przeszła juz mrozy z tam tego roku i kreci ja trzeba wiec jezeli chodzi o mnie to opinia na "tak".Pozdrawiam.
krzyspvfr 03-01-2010, 20:39 Posiadam Future od listopada zeszłego roku i musze powiedziec ze jest ok.Przeszła juz mrozy z tam tego roku i kreci ja trzeba wiec jezeli chodzi o mnie to opinia na "tak".Pozdrawiam.
Właśnie taki model masz? CA1000? Weszła bez problemów?
jedna_brew 03-01-2010, 21:26 posiadam centrę +, sprawuje się bez problemów.
taxidriver 03-01-2010, 22:09 Futura miałem w mondku i teraz mam w galu ale starcza 72 Ah bo większa nie jest potrzebna a poza tym 100 ci nie doładuje raczej.Futura wytrzymała 4.5 roku na taxi bosh i inne śmieci ok 0,5 -1 roku.Futura to jest to kumpel, ma i jeździ prywatnie już ok 7 lat od momentu wprowadzenia na rynek.
maciekevi 03-01-2010, 22:11 lepiej dopłacić parę złotych i kupić Varte lub Bosha;)
taxidriver 03-01-2010, 22:17 Bosha
No nie żartuj Bosh 300 zł 74 Ah (chyba lub coś koło tego) w Fota. a Centra future 72 Ah 380 zł w sklepie obok bo Fota nie handluje centrą.Jeszcze jedna sprawa Bosh to był 10-15 lat temu teraz to chiński S....T.
maciekevi 03-01-2010, 22:21 No nie żartuj Bosh 300 zł 74 Ah (chyba lub coś koło tego) w Fota. a Centra future 72 Ah 380 zł w sklepie obok bo Fota nie handluje centrą.Jeszcze jedna sprawa Bosh to był 10-15 lat temu teraz to chiński S....T.
ok kup sobie centre.
taxidriver 03-01-2010, 23:00 ok kup sobie centre.
Mam i jestem zadowolony i to bardzo
rciechan 04-01-2010, 07:46 jeśli masz dużo elektryki w aucie (klimatronik, elektryczne szyby, radio, navi, CB itp, itd.) to zakładaj zgodnie z katalogami minimum 95 a jeszcze lepiej 100. Ja miałem wcześnij 74 to nawet 3 lat nie wytrzymała i teraz kupiłem 100 (co zresztą potwierdził sprzedawca)
A o Boschu to tak jak mówią inni - zapomnij - dobre sklepy to podobno nawet nie chcą nim handlować bo tyle narzekań i reklamacji
taxidriver 04-01-2010, 08:11 Z tego co pamiętam to alternator ma wydajność ok 90 A a więc 100 to za dużo niestety specyfika jazdy to tak jak w loginie a więc milion rozruchów do tego dvd tv i tp a więc pobór spory i nigdy nie miałem problemu z akumulatorem 72 Ah .Jeździł od początku galaxa plus wcześniej w mondeo i tak wytrzymał 4,5 roku jest to wynik dość dobry na taxi normalnie wytrzymują ok 3-4 lat i to niezależnie od marki a takie "dobre " jak Bosh, Kager, Varta lub inne marketowe tak do 1 roku.
Przemek_PC 04-01-2010, 13:43 jeśli masz dużo elektryki w aucie (klimatronik, elektryczne szyby, radio, navi, CB itp, itd.) to zakładaj zgodnie z katalogami minimum 95 a jeszcze lepiej 100.
Na logikę to w takim przypadku powinno się kupić mniejszy akumulator bo większy może być chronicznie niedoładowany co oznacza dla niego powolną śmierć. Alternator ma określoną wydajność prądową a akumulator jest ładowany tym co zostaje po załączeniu wszystkich odbiorników, im więcej odbiorników tym mniej prądu zostaje dla akumulatora a większy akumulator potrzebuje większej ilości prądu aby się w pełni naładować. No ale skoro sprzedawca miał inne zdanie to może powiedz jakich argumentów użył abyś zakupił 100Ah?
Przemek PC - co do Twej wypowiedzi o małej pojemności akku, to może masz rację jeśli chodzi o etylinę.
W klekotach najważniejszy jest start i duży prąd rozruchowy a potem to już z górki mimo, że jak twierdzą nawet sprzedawcy akku im więcej elektr/-yki/-oniki powinien być większy ale warto dodać, że jeśli używasz jej na postoju, bo czym niby różni się elektr w pb a on?
Ja jeżdżę na 60Ah boschicie (nie ja go wybrałem a wydatki mi niepotrzebne chwilowo) i raz zasłabł w grudniu przy największych mrozach tylko dlatego, że dzień wcześniej na krótkich dystansach odpalany i jeżdżony na śniegowej breji a więc małe obroty i przełożenie no i niedoładowany. Poza tym do pracy jeżdżę dłuższą trasę więc akku się doładowuje na kolejny rozruch.
co do zakupu to planuję po padnięciu tego co jest zakup taniego z gwarancją (boschita pewnie nie bo też mam o nim słabe zdanie) ale jednak min90Ah bo pracuję nad rozbudową elektryki postojowej ;-)
tomiscorpio 04-01-2010, 16:58 inaczej bedzie do diesla inaczej do benzyny.
Ja mam szyby lusterka szyberdach fotel kierowcy el , klimatronik ogrzewanie siedzen, przednia tylnia szyba itp itd akumulator 62 chyba
Ale 100 do galaxa , wedlug mnie duzo , a napewno nie do 2.3 benzyny. Do diesla moze i tak. Chociaz znajomy ma juz 3 lata 74 w galaxie 1.9 tdi i tez jest ok.
Wedlug mnie 100 to za duzo do galaxa 1 i 2
taxidriver 04-01-2010, 19:06 Wedlug mnie 100 to za duzo do galaxa
Dzisiaj rozmawiałem z kumplem w zeszłym roku kupił 100 i już jej nie ma kupił 72 Ah .Na logikę zerknijcie jaką moc ma alternator i od tego odejmijcie 10% to wyjdzie jaki akumulator powinien być. Jak znajdę instrukcję obsługi to dopisze co Niemiec wymyślił w tym temacie.
krzyspvfr 04-01-2010, 19:31 Dzisiaj rozmawiałem z kumplem w zeszłym roku kupił 100 i już jej nie ma kupił72 Ah .
Ale jakoś to uzasadnił?
Bo skoro Centra i Varta w swoich katalogach zalecają 95/100 Ah, to chyba mają ku temu jakieś podstawy. Do żony Fiata Punto Centra zaleca 40/44 Ah, kupiłem 40 i wszedł idealnie.
miejsce to jedno a drugie to przydatność.
Może producenci i sprzedający akku chcą nas naciągnąć kiedy zalecają większe niż montowane w fabryce (uwaga! pytanie: fabryka podaje inne w zależności od klimatu?)
camel1313 04-01-2010, 19:44 Witam.
Jestem w trakcie poszukiwań aku. (obecny jest 88Ah 480A) przy tych największych mrozach co jakiś czas drze się z deski że słaby - ale nie pada. I pytanie jaki aku. - alternator może obsłużyć do 120Ah, przynajmniej u mnie.
W katalogach podają do wyboru 90, 95, 100Ah. Koleś ma galaxy z 2002 116km i ma 74Ah w podobnej opcji (full opcja) + ksenony.
Mogę kupić boscha po zniżkach za 360zł 90Ah.
Proszę o jakieś sugestie
devaluator 04-01-2010, 22:11 używam od kilku dni 74Ah (580A rozruch) CENTRA. Wcześniej był jakiś niemarkowy 80Ah. Mam pełen wypas w elektryce bez szyberdachu (pewnie przez nawiewy w podsufitce) i raczej wystarcza. Robię krótkie odcinki. Moje małe miasto ma lekko ponad 100tyś ludków i najdłuższa trasa ma około 7km w korkach. Dziennie robię jakieś 50 - 70km. Liczę, że będzie doładowany.
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=75471
Tutaj się wypowiadałem na ten temat i zostałem zakrzyczany :D
Bart
Witam,
stanowczo futura, mam już w drugim aucie i jest to najlepszy akumulator jaki miałem.
pozdrawiam
rciechan 05-01-2010, 13:09 Na logikę to w takim przypadku powinno się kupić mniejszy akumulator bo większy może być chronicznie niedoładowany co oznacza dla niego powolną śmierć. Alternator ma określoną wydajność prądową a akumulator jest ładowany tym co zostaje po załączeniu wszystkich odbiorników, im więcej odbiorników tym mniej prądu zostaje dla akumulatora a większy akumulator potrzebuje większej ilości prądu aby się w pełni naładować. No ale skoro sprzedawca miał inne zdanie to może powiedz jakich argumentów użył abyś zakupił 100Ah?
argument był prosty (i sprzedawca go tylko potwierdził) - bo tak podają katalogi, o ile pamiętam to Bosch, Centra i Varta i Exide ;)
no ale ja mam 2.8V6
z drugiej strony ciekawe jak to jest, że różne wyszukiwarki/katalogi firmowe podają inne dane dla Sharana a inne dla Galaxy? Poruszałem kiedyś ten temat przy okazji doboru oleju ale niestety nikt nie potrafił odpowiedzieć
podają większe dlatego, że katalogi są właśnie producenta akku... ;-) zawsze lepiej sprzedać droższy niż tańszy ;-)
A jak to się ma do producenta auta???
fred1974 05-01-2010, 15:35 nie wiem co wy na to 2 i pół roku temu kupiłem najtańszy aku. i naprawdę nie żałuje chodzi do dziś bez zarzutu z niedzieli na poniedziałek u mnie było w nocy -27C i ok. znalazłem taki sam dziś na necie SILVER 12V92Ah 720A P+ za 244zł. akumulatory w naszych autach nie wytrzyma więcej jak 4lat a miałbym płacić 450zł za jakiś markowy to wole za pół ceny i wymienić nawet co 3lata i tak na tym lepiej wyjdę chociaż wiem że pochodzi mi on jeszcze trochę pozdrawiam
Moim zdaniem nie najważniejsza jest pojemność w Ah , lecz prąd rozruchowy podawany w A ( im większy w przypadku diesli tym lepiej) , przy doborze akumulatora zwrócić trzeba uwagę że aku różnych producentów mogą mieć różne wymiary - może być problem ze zmieszczeniem. Jeszcze jedna teoria , ponoć " z pustego to i Salomon nie naleje" - co mam na myśli : jeżeli z aku pobieżemy 10 Ah to alternator musi to uzupełnić (naładować) , jeśli sposób eksploatacji na to nie pozwoli : krótkie dystanse jazdy i duże obciążenie - szyby,lusterka,światła, itp. TO żaden akumulator (60Ah czy 100Ah) nie będzie doładowany przez co powstanie efekt zasiarczania co powoduje spadek sprawności. Wielu z was myli dwa pojęcia : pojemność aku i max prąd aletnatora - nie można mówić że jak alternator ma 100A to aku 100Ah. Pozdrawiam wszystkich zmarźniętych.
greg1971 05-01-2010, 17:19 akumulatory w naszych autach nie wytrzyma więcej jak 4lat
Ja mam u siebie aku z 2003 r., a więc 7-my sezon(92Ah ze znaczkiem VW). Mrozy tej zimy częste i spore. Często pracuje niezależne ogrzewanie i nie mam problemów z rozruchem. Jak podłączyłem prostownik, to przez chwilę 5-6 A i zaraz spadło do 3-2 A.
Wcześniej w passacie z takim samym silnikiem miałem aku moll 64Ah. Odpalał bez problemu w zimie 2005 (po 30 stopni mrozu).
Ma kolega rację , akumulatory wytrzymywały nawet do 7-miu lat - niestety teraz już tak nie jest . Niektóre "FIRMY" najczęściej te z marketu używają do produkcji płyt ze starych akumulatorów , a "najlepsi" nawet pomiędzy płyty wkładają płytki ze szkła by ciężar odpowiadał pojemności na aku. Myśle że dlatego przy zakupie warto kierować się opiniami innych użytkowników - zawsze to coś.
Snajper_881 05-01-2010, 19:58 Żadnej Varty...polcem Future z czystym sumieniem. Kager'a też odradzam. Do Futury jest Centra Assitance za darmo.
Zdecydowanie Futura - dodatkowo 3 lata gwarancji. Miałem Bosha i już więcej go nie kupię
tomiscorpio 05-01-2010, 21:23 mi oryginalny wytrzymal 6 lat , boscha wytrzymal 6 lat , teraz 3 rok futury bedzie lecial.
Tania nie byla ale inne akurat nie mieli. Narazie problemow z nim nie bylo.
Ja u siebie mam 70Ah norauto(z takim kupiłem gala),pali ale uważam ,że za mały.Jakbym maił kupić wybrałbym:74-80 Ah.Robię krótkie trasy i większego musiałbym co jakoś czas doładowywać.Co innego wcześniej kiedy robiłem trasę 700km raz w tygodniu.
Co do marki do Paska kupiłem Bannera-ponoć idą na 1-y montaż w Niemczech,,,
Rozważałem także Toople-słowacki
Jaki by nie był trzeba dbać aby pochodził parę lat-uzupełnić poziom elektrolitu po lecie,mieć sprawny układ rozruchowy-żeby nie kręcić po 2 minuty
Słusznie tu kolega zauważył żeby dobierać wg mocy alternatora.A nie wg ilości odbiorników-chyba ,że ktoś chce z nich korzystać przy wyłączonym silniku :]
Żadnej Varty? A to z jakiego powodu, pięć lat temu kupiłem do Audi 80 i..............do dzisiaj jest jak nowy! Najmniejszych problemów przy odpalaniu (nawet przez żonę, hahahhahaaa). W Galaxy mam Motorcraft-a, wygląda na dużo młodszy niż Varta i...............na wiosnę wymiana.
krzyspvfr 06-01-2010, 22:46 Zatem kupiłem - Centra Plus, model CB950 (95 Ah). Dałem 430 zł.
Zastanawiałem się przez chwilę nad CA1000 (Futura 100 Ah), ale stwierdziłem, ze 70 zł więcej nie dam, poza tym Futury mają zaklejoną klapkę i dużo ciężej dostać się do cel... a w Plusie normalnie można sobie podważyć śrubokrętem i otworzyć.
Kręci jak wściekły :)
A tak z innej beczki - czy można samemu wymienić akumulator w Galaxy mk2 1,9TDI, czy nie ma problemu z komputerem i innymi elektronicznymi rzeczami??
Pacific tdi 29-11-2010, 18:59 Akumulator wymienisz bezproblemowo. Jedyne co może być potrzebne to kod do radia.
A ja mojemu zafundowałem KAGER 74Ah(linia Bosch). Wapniowy, bezobsługowy.
mojemu zafundowałem KAGER 74Ah(linia Bosch). Wapniowy, bezobsługowy. Dobry.Mialem go swego czasu w oplu omedze.
od wczoraj w moim mk1 futura ca1000 wapniowa, bezobslugowa, 3 lata gwarancji, 2 lata bezplatnego asistance, no i 30 zl tansza od centra plus, jak ktos wczesniej napisal kreci jak oszalaly, zastapil boscha silver, jestem bardzo zadowolony ze zmiany, zobaczymy jak sprawi sie tej zimy ;)
taxidriver 29-11-2010, 20:41 futura ca1000
Dobry.Mialem go swego czasu w oplu omedze. A ja mojemu zafundowałem KAGER 74Ah(linia Bosch). Wapniowy, bezobsługowy.
No niestety chyba nie za bardzo miałem w omesi i po ok 7 miesiącach letnich padł nie nadaje się to do użytku . Przez jakiś czas u mnie w firmie kupili sporo tego szajsu i przez jakieś dwa lata ganialiśmy co jakieś 0.5 roku na wymianę. Padały cele i były zwarcia wewnętrzne.Akumulatory Kagera nie wytrzymują częstszego jak 4-6 razy rozruchu chyba że poprawili technologię w co wątpię.
Pacific tdi 29-11-2010, 20:45 Ale wcześniejsze Kagery to nie wiadomo co to było. Teraz jest to linia BOSCH. A w razie czego jest gwarancja, więc spoko.
tez będę musiał zakupić i będzie jakaś centra i tak sobie patrze że te Motocrafta jakieś tanie no zerkam w test a tu okazuje się dno. i jeszcze uwaga i testu że często rzeczywista wartość prądu lub pojemności różni się od podawanej
http://www.autocentrum.pl/testy/test-akumulatorow-samochodowych-adac-2007/
Ale wcześniejsze Kagery to nie wiadomo co to było. Teraz jest to linia BOSCH. A w razie czego jest gwarancja, więc spoko. Na boku byla naklejka,ze to produkt Boscha.Kobieta kupila go 3 lata temu,kiedy mielismy takie temperaturki ok.-30/-33 przez tydzien czasu.Auto stalo ciagle na dworze i o dziwo palilo od kopa.W lipcu tego roku omega poszla do zyda i ciagle jeszcze krecila na Kagerze.:wink:
ja od kilku lat jestem bardzo zadowolonym użytkownikiem bannera. Nie dość że bezobsługowe to jeszcze mogą pracować w dowolnej pozycji (nawet do góry nogami).
Z gwarancją z tego co mi wiadomo tez nei ma problemu.
Uznają czasem nawet takie sztuki, po których z daleka widać że to wina użytkownika a nie akumulatora :P
Kupiłem aku miesiąc temu ,ale zanim dokonałem wyboru to intensywnie szukałem tego jedynego.Dzwoniłem po sklepach i przede wszystkim zasięgałem języka nt baterii do gala.Sensownym zakupem wydawała mi się FUTURA 85ah i prąd rozruchowy 800A ,zapłaciłem 440 z wymianą.No i się kręci aż miło.Polecam
Witam , ja kupiłem jakis czas temu Boscha Silver 72ah prąd rozruchowy 680 A i powiem wam lipa ogólnie , teraz jak przyszły mrozy słabo kręci po nocy, brak tego,,strzała'' z rozrusznika .Dodam że na taki mnie namówili w sklepie,,renomowanym''-ostatni raz:evil:
Paintbox_team 30-11-2010, 10:39 To i ja się wypowiem...miesiąc temu kupiłem z alledrogo aku polskiej produkcji DUBLET 85ah,790 A rozruchu,kręci jak zwariowany.Auto stoi na dworze ale pod wiatą,mrozy już teraz po 10 na minusie i startuje od kopa.Cena z wysyłką 230 zł + 2 lata gwarancji.
ja ma futurę 62ah już 2 lata i dziś po nocy zero problemów kręci jak nowy.
Paintbox_team 30-11-2010, 12:59 ja ma futurę 62ah już 2 lata i dziś po nocy zero problemów kręci jak nowy.
Ale do wystartowania tdi potrzeba trochę więcej prądu...
Niestety sytuacja przedstawia się tak, że jak cokolwiek w silniku wysokoprężnym niedomaga i trzeba "pokręcić" to akumulator pada błyskawicznie. Ma zapalać natychmiast.
Bart
Dopalacz 30-11-2010, 13:34 Ja mam alternator 120A , a nie jak to ktoś wcześniej pisał 80 - czy to normalne , że zakładali takiego altka?
Pozdrawiam
grzela33starachowice 30-11-2010, 13:56 Panowie ja natomiast posiadam ukraiński akumulator rozruchowy Westa...polecam z całego serca...ŻADNYCH problemów cena 370 zł ale naprawdę warto
ja też mam alternator 120A to zależy od wyposażenia
pyszczak0 01-12-2010, 20:18 W SHARANK 1,9 TDI z99r tez mam alternator 120A .
Zatem kupiłem - Centra Plus, model CB950 (95 Ah). Dałem 430 zł.
poza tym Futury mają zaklejoną klapkę i dużo ciężej dostać się do cel... a w Plusie normalnie można sobie podważyć śrubokrętem i otworzyć.
Kręci jak wściekły :)
Futura jest całkowicie bezobsługowa! Nic nie trzeba dolewać bo ma obieg zamknięty. Futura szczególnie polecana jest do aut z akumulatorami po tylną kanapą lub montowanymi w bagażniku. W poprzednim aucie miałem Boscha. Pewnego pięknego zimowego dnia nastąpił całkowity zgon przez zapadnięcie się celi. Kupiłem Futurę za 500 zł (chyba 72 Ah 720 A) i działał bez najmniejszych problemów. Sprzedałem auto to dałem nowemu właścicielowi karta gwarancyjną bo jeszcze obowiązywała. Następny akumulator na pewno będzie Centa Futura
Dopalacz 03-12-2010, 12:13 Ja kupiłem dublet 100 Ah 900A a to z tej przyczyny , że jedzie do mnie jeszcze pogrzewacz elekktryczny (ten na świece żarowe) , a jest jeszcze przednia szyba podgrzew. , grzane stołki itd...
Przeczyałem temat "dogrzewacz" od A do Z i nie chce mi się kłasc pod samochód , tymbardziej , że nie mam czego szukać , bo kupiłem bez podgrzewacza :one:
Pozdrawiam
krzyspvfr 03-12-2010, 12:23 Futura jest całkowicie bezobsługowa! Nic nie trzeba dolewać bo ma obieg zamknięty.
Hehe :) Całkowicie bezobsługowe to są akumulatory żelowe.
Jak z tej Centry Futury odparuje woda z elektrolitu, to nawet nie będzie jak dolać... więc można powiedzieć, że jest bezobsługowa, bo jej się nie obsługuje tylko wymienia :)
[QUOTE=Biernaś;1551210]Futura jest całkowicie bezobsługowa! Nic nie trzeba dolewać bo ma obieg zamknięty./QUOTE]
Hehe :) Całkowicie bezobsługowe to są akumulatory żelowe.
Jak z tej Centry Futury odparuje woda z elektrolitu, to nawet nie będzie jak dolać... więc można powiedzieć, że jest bezobsługowa, bo jej się nie obsługuje tylko wymienia :)
Przytoczyłem mniej więcej to co mi wtedy sprzedawca powiedział. Generalnie tak jak wspomniałem wcześniej był Bosch i nigdy więcej, potem Futura i żadnych problemów
kupiłem dzisiaj do 2,3 benz. sklepu -hurtowni sieci Dakol akumulator AD Premium 62Ah 540EN za 209zl (robiony przez centre)-odpowiednik Centra Plus przed rabatem koszt 250zł. miałem wczesniej AD w innym samochodzie i nie było problemów przy odpowiednim dbaniu.
czesioczesio1 04-12-2010, 19:06 jezeli masz zamiar jezdzic dluzej tym autem to zainwestuj w bosch silver swietny akumulator tylko ze do galaxy to koszt ok 350 zl
jak wczesniej napisalem centra futura zastapila boscha silvera i tak juz zostanie, nastepnym razem bedzie centra, nie bosch ;)
|