Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Prawidłowa temperatura silnika


jarecki46
04-01-2010, 18:04
Witam,możecie mi podać temperaturę silnika w Waszych maxiach po rozgrzaniu jednostki ?,dokładną można odczytać po wciśnieciu przycisku OK i jednoczesnym uruchomieniu silnika.Przycisk należy trzymać jeszcze kilka sekund,aż pojawi się test wskaźników i wtedy przyciskając OK kilkakrotnie przejść do wskazań temperatury.U mnie silnik osiąga max 76 stopni,termostat sprawny,a wydaje mi sie,że optymalnie powinno być 90 chyba... :/

RafałB
05-01-2010, 09:30
Zawsze powinno być równo 90 stopni,w każdym aucie po rozgrzaniu.

krzych
06-01-2010, 23:01
Dzisiaj sprawdziłem i po rozgrzaniu temperatura wahała sie w granicach 82-87stopni, malała jeśli zaczynałem wolniej jechać (korek)

krzych
07-01-2010, 07:46
dokładną można odczytać po wciśnieciu przycisku OK i jednoczesnym uruchomieniu silnika./
U mnie wystarczyło przytrzymać OK i włączyć zapłon, nie było potrzeby uruchamiania silnika chyba, że chcesz kontrolować na bieżąco podczas jazdy.

tsoban
08-01-2010, 08:29
Ja przy jezdzie na 2000-2500 rpm przy -15 mam 79-82C

loop_77
08-01-2010, 08:55
Dziś z ciekawości też sprawdzę jaką ma temperaturę podczas jazdy.
Nie wiedziałem,że można tak jechać z testem wskaźników...

GMK
08-01-2010, 16:43
No wlaśnie. Czy oby napewno można jeździć z włączonym trybem testowym?

maciej
08-01-2010, 19:00
Czy ktoś wie co oznaczają poszczególne cyfry w trybie testowym???
Wyświetlacz pokazuje wiele różnych wartości i cyfr.. ale co z tego wynika??

arczi_75
08-01-2010, 21:08
Pojechałem dzisiaj ok 25 km z trybem testowym i temperaturka silnika 77-80 st. C przy 2000 obr. Wiele cyferek to pewnie kody we/wy różnych poleceń.

krzych
08-01-2010, 21:23
No na pewno można odczytać aktualne obroty silnika, całkowity przebieg, dzienny przebieg, spalanie i masę innych wartości informacji przesyłanych po magistrali CAN Bus'ie. Przydałoby się dotrzeć do jakiejś opisówki, która wyjaśniłaby poszczególne parametry.

Co do jazdy w trybie testowym to wydaje mi się, że w niczym nie powinno to przeszkadzać - jest to po prostu tylko interfejs odczytujący dane parametry.

wit007
11-01-2010, 10:06
Musisz przytrzymać OK sekundę-dwie po rozruchu. U mnie temperatura silnika też w okolicy 80 st. C. Plus minus 2-3 st.

jarecki46
13-01-2010, 06:37
Czyli w sumie u mnie jest w normie,a odnośnie wskazań to fakt,że gdyby rozgryżć wszystko to można by się dowiedzieć pewnie ciekawych rzeczy

wit007
13-01-2010, 16:40
Strzałka zielona/żółta zapewne jest od wersji z automatem.

Kołbi
29-01-2010, 16:16
U mnie na starcie przy zimnym silniku i tem. zewnętrznej około zera pokazuje 40 stopni C. Dodam, że temperatura na wskazówce pokazuje raczej dobrze czyli powoli rośnie od 60 do ok 80-90. Inne parametry w teście prędkość, obroty, spalanie wygląda na wiarygodne. Czy jest jakiś sposób na wykalibrowanie tego czujnika elektronicznego w teście? Może ktoś się spotkał już z czymś podobnym.

garet119
04-02-2010, 13:00
witam u mnie w esiu 1.8 tdci po przejechaniu 50 km z predkascia 80 km/h wskaznik prawie nie drgnie dopiero jak go przeciagne do 120 to wzrasta ale tez nie za wiele 90 to jeszcze nie miałem czy to moze b yc wina termostatu

Kayu
04-02-2010, 14:50
Po krótkiej przejażdzce z włączonym trybem testowym deski nasuwa się jeden wniosek:
wskaźnik temperatury jest wyskalowany o 60 do najprawdopodobniej 120 stopni C. Wskazówka raczy się ruszyć z położenia minimalnego dopiero przy temperaturze silnika 60 stopni. W pionie (czyli połowie skali) staje przy temp. 90 stopni. Białe kreski pośrednie to temperatury 70 80 i prawdopodobnie 100 i 110 stopni. Także brak ruchu wskazówki nie oznacza, że silnik jest cały czas zimny, a tylko tyle,że ma poniżej 60 stopni.

jarecki46
06-03-2010, 03:53
garet119

U mnie tez słabiutko sie nagrzewa przy bardzo spokojnej jezdzie,ale po 50 km to troche dziwne ze silnik jest niedogrzany,teoretycznie powinien mieć ok.80 stopni po 10 kilosach.Wymiana termostatu to grosze takze nie ma co sie zastanawiac.

trojaczkileg
17-04-2016, 12:01
Panowie u mnie wskazówka od temp silnika zatrzymuje się w tej pozycji
https://zapodaj.net/f1e19baf98d9f.jpg.html
https://zapodaj.net/f1e19baf98d9f.jpg.html
Czy termostat do wymiany ??

szmelcmax
17-04-2016, 14:14
u mnie wskazówka od temp silnika zatrzymuje się w tej pozycji U mnie symetrycznie w stosunku do Twojej, czyli po drugiej stronie tej środkowej kreski. Mam zmodyfikowany convers przez kolegę "mayak" i w tej pozycji pokazuje mi 93 stopnie. Jest to najwyższa temperatura jaką do tej pory zaobserwowałem. Czyli teoretycznie masz trochę za małą. Ale kto wie jak dokładnie wyskalowane są te wskazówkowe zegary. Co do szybkości osiągania optymalnej temperatury to stwierdzam to samo co Wy. Długo trzeba na to czekać.

woro_woro
17-04-2016, 15:21
wskazówka od temp silnika zatrzymuje się w tej pozycji

Sama temperatura raczej ok. Pytanie ile zajmuje jej osiągnięcie.

trojaczkileg
18-04-2016, 10:16
Silnik szybko sie nagrzewa.
Dzisiaj pokręciłem sie trochę po mieście, i zrobiłem potem test temperatury. Pokazywał 70 st.
Pokreciłem troche silnik na postoju i obserwowałem temp. Zaczeła powoli rosnąć do 86.
A wskazówka prawie pokryła się z tą białą kreską.
Wychodzi na to że jeżdżę na niedogrzanym silniku.
Czy w smaxie wymienny jest sam termostat? czy jest zintegrowany z obudową??

simon188
28-04-2016, 10:49
Pokusiłem się wczoraj o sprawdzenie temperatury silnika testem na zegarach. Wnioski są takie, że jak przycisnąłem to temp. oscylowała w granicach 80-82. Jak jechałem normalnie to spadała do 72. Czy jest to powód do niepokoju? Czy powinienem przyjrzeć się termostatowi bliżej?

MaXyM
28-04-2016, 12:23
Moze zalezec od tego czy masz zaluzje czy nie.
Ja mam i mi trzyma temp 80-82 w zakeznosci od temp zewn i dynamiki jazdy. Koledzy bez zaluzji w MDO maja wiekszy rozrzut.

simon188
28-04-2016, 13:32
OK. Tylko nawet gdybym miał lub nie miał żaluzji to nie powinno być tak, że temp nie powinna się wahać aż tak bardzo. Tak na logikę to powinna trzymać się po rozgrzaniu blisko 90 stopni?

MaXyM
28-04-2016, 16:11
nie. to nie musi byc brawda. 90* to juz pod duzym obciazeniem

ixion2010
03-05-2016, 09:22
Za kilka dni robię chipa, wstawiam zgodnie z zaleceniami forum większy intercooler, czy podczas spokojnej jazdy silnik nie będzie za zimny? W zimie też nie?

TomCat
03-05-2016, 09:46
Panowie u mnie wskazówka od temp silnika zatrzymuje się w tej pozycji
https://zapodaj.net/f1e19baf98d9f.jpg.html
https://zapodaj.net/f1e19baf98d9f.jpg.html
Czy termostat do wymiany ??

u mnie wskazówka zatrzymuje się dokładnie w tej samej pozycji, widziałem w innym s-maxie tak samo, wg mnie jest dobrze.

szmelcmax
03-05-2016, 10:13
Mam zmodyfikowany convers przez kolegę "mayak" i w tej pozycji pokazuje mi 93 stopnie. Jest to najwyższa temperatura jaką do tej pory zaobserwowałem. Aktualizacja. Zrobiło się cieplej w powietrzu, to i pod maską także. Ostatnio jechałem w niezbyt długim korku. Temperatura dochodziła do 101 stopni. Pewnie wiatrak się włączał (ale zupełnie nie było tego słychać) bo po chwili spadała do 97. Potem rosła i tak w kółko. Temperatura zewnętrzna: 20 stopni, słonecznie. Prawdopodobnie w upały może i 105 dociągnie. Co ciekawe na wskaźniku analogowym nie zauważyłem różnicy wskazań. Czy 91 czy 101 to był w tym samym miejscu. Może ten przedział odczytuje jak temperaturę optymalną, a reakcja jest tylko przy znacznym przekroczeniu.

logar4
11-05-2016, 08:34
W moim s-max 1.6 ecobust temperatura dość szybko rośnie do 99 stopni i potem waha się w granicach 98 - 101. Na zewnątrz około 15-20 stopni. Jazda w miejskich korkach. Dodatkowo niestety mam cały czas błąd w komputerze dotyczący obwodu zaworu obejścia chłodzenia silnika. Pewnie coś się popsuło :(

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

ARTi_V6
11-05-2016, 09:19
Moze zalezec od tego czy masz zaluzje czy nie.
Ja mam i mi trzyma temp 80-82 w zakeznosci od temp zewn i dynamiki jazdy. Koledzy bez zaluzji w MDO maja wiekszy rozrzut.
MaXyM, mam 2 pytanka:

1. Czy podczas spokojnej jazdy np. 90kmh na 5 biegu również trzyma ponad 80st?

2. Możesz stwierdzić w którym momencie otwiera się termostat w trakcie rozgrzewania silnika? Pytam bo u mnie dochodzi do 79st i wtedy widać że termostat się otwiera i spada do 75st i tak trzyma (mowa o spokojnie jeździe).

szmelcmax
11-05-2016, 12:20
Aktualizacja. Zrobiło się cieplej w powietrzu, to i pod maską także. Aktualizacja -aktualizacji. Czyli nie wiem o co chodzi. Temp. na powietrzu 23 stopnie. Słonecznie. Jazda w nie dużym korku. Temp. cieczy (silnika) 91-93 stopnie. I mała ciekawostka. Wskazówka miernika ustawia się w optymalnej pozycji już przy temperaturze ok. 50 stopni. Jak widać polegać na niej nie można. To raczej wskaźnik na wypadek przekroczenia dopuszczalnej temperatury (czerwone pole).

Mario_Mario
11-05-2016, 13:20
Zwróciłem uwage,że sam wskaźnik,nie pokazuje u mnie liniowo wzrostu temperatury,tylko wskazówka przysłowiowo skacze o 3mm. W sumie lepszy taki wskaźnik,niż w Zafirze II gen. gdzie dowiadujemy się o przegrzaniu silnika z czerwonej zapalonej kontrolki :)

mro
11-05-2016, 23:36
Wskaźnik to jest orientacyjny.. Mi na kompie pokazuje normalna w trasie 80-90 stabilne. Pogoda jak dziś 18-20 stopni

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

buk07
12-05-2016, 07:50
W 2.0 TDCi mam stabilnie 80-85 stopni C przy jeździe autostradowej. W mieście w korku potrafi przekroczyć 85 stopni, ale to sporadyczne przypadki. Mam zmodyfikowany wyświetlacz Convers+ w tym aucie (rosyjski soft), więc temperaturę widzę cały czas.
1.6 EcoBoost mam zbyt krótko, żeby coś konkretnego na temat temperatur napisać. No i mały, czerwony wyświetlacz zapewne nie pozwoli mi na monitorowanie temperatury na bieżąco. Generalnie w benzynowych silnikach temperatura pracy jest około 10-15 stopni wyższa.

szmelcmax
12-05-2016, 09:22
Generalnie w benzynowych silnikach temperatura pracy jest około 10-15 stopni wyższa.
__________________
Tak zapewne jest co widać u mnie.

wilczak
12-05-2016, 16:50
u mnie w korkach potrafi do 99 dojść, zawsze jestem ciekaw czy przekroczy i pokaże 100 ale jeszcze się nie zdarzyło

klajgus
12-05-2016, 19:57
zawsze jestem ciekaw czy przekroczy i pokaże 100 ale jeszcze się nie zdarzyło

Za spokoje twoja ciekawość :razz: u mnie z tym samym silnikiem widziałem już 101 stopni.

wilczak
12-05-2016, 21:23
o widzisz, dziękuję :)

logar4
13-05-2016, 08:10
EDIT: (poprawiam bo po naprawie czujnika są istotne zmiany):
dziś miałem okazje nieco bardziej dokładnie protestować moje auto S-MAX 1.6 EB
temperatura silnika (a ściślej mówiąc płynu chłodzącego silnik) wygląda następująco (temperatura zewnętrzna ~23oC):
1. rano przed uruchomieniem 18oC
2. po uruchomieniu i przejechaniu około 5 - 8 km 95oC
3. podczas spokojnej jazdy w mieście (w tym w korkach) temperatura w zasadzie utrzymuje się ~95-96oC ale
3a. są momenty, że spada do 93oC (jazda na tak zwanym hamowaniu silnikiem przy niedużej prędkości) albo
3b. wzrasta do 98oC jazda z prędkością >150 km/h lub korki, choć przy dłuższych czasie i tak stabilizuje się w okolicy 95oC


Zmiany zachodzą szybko zarówno spadek do 93 jak i wzrost do 98 ale też dość szybko temperatura tez stabilizuje się na ~95oC. (jak przez dłuższy czas jadę, że tak powiem stabilnie)



pozdrawiam
Piotr.

szmelcmax
14-05-2016, 22:11
widziałem już 101 stopni. Ja także, a silnik inny.

Zoltyy
15-05-2016, 01:32
A juz myslalem ze mi sie moj 2.0T przegrzewa.... najgorzej (czyt. najcieplejszy) przy wolnej jezdzie miejskiej: do 105 stopni C.

_sobol_
26-06-2016, 16:26
Jak u Was jest obecnie z temperaturą silnika? Jechałem w piątek, podczas tych afrykańskich upałów (34st.) autostradą, załadowany pod korek, do tego platforma i 3 rowery na haku.
Przy tempomacie i 140kmph convers (zmodyfikowany, a więc umożliwiający monitorowanie temperatury online) pokazywał temp. silnika ok.95st. Na wskaźniku analogowym wskazówka cały czas znajdowała się w "standardowym" przedziale, choć nie idealnie po środku (była odrobinę "na prawo"). Gdy tylko zjechałem na parking, temp. spadała do 85st. Gdy zwalniałem do 130kmph - spadała do 91-92st. i odwrotnie, gdy przyśpieszałem - rosła. Odpuściłem przy 150kmph i 98st, zwolniłem.
Wczoraj i dziś, po mieście, przy nadal iście afrykańskiej pogodzie - temp. 82-89 st.

Jak jest u Was? Zastanawiam się, czy to normalne, czy przy temp silnika dochodzącej do prawie 100st. mogłem bez obaw obciążać silnik? Czy mogłem przez kilka godzin jechać jechać np. 160kmph i odnotować zapewne ze 101-103st, czy raczej powinienem czym prędzej gnać do mechaniora?
Nie wiem jak było w poprzednie upały, bo dopiero od kilku m-cy mam custom-soft, a wskazówka analogowa cały czas pokazuje, że jest OK.

szmelcmax
27-06-2016, 13:56
czy przy temp silnika dochodzącej do prawie 100st. mogłem bez obaw obciążać silnik? Czy mogłem przez kilka godzin jechać jechać np. 160kmph i odnotować zapewne ze 101-103st, czy raczej powinienem czym prędzej gnać do mechaniora? Wprawdzie nie mam diesla, ale przecież systemy chłodzenia i płyny są podobne. Temperaturę ponad 100 stopni to ja miewałem w byle jakich korkach i nie w upały. Nic się dziać złego nie powinno bo płyn chłodniczy wrze przy 115-120. Przy prędkościach autostradowych do 93 max dochodziło. Ogólnie po mieście koło 90 się trzyma. Do tej pory nie wiem dlaczego bywało ponad 100 w warunkach które by na to nie wskazywały. Teraz upał i tak nie jest. Płyn miałem wymieniany w zeszłym roku u kolegi "Faraon" , a więc lipny czy stary być nie powinien. Może twój "wiekowy"?

_sobol_
27-06-2016, 14:01
Może twój "wiekowy"?to dobry trop, być może czas na wymianę (muszę spojrzeć w rachunki, kiedy ostatnio go wymieniałem).
Poczekam jeszcze na kilka opinii i jeśli u kolegów w dieslach temperatury będą odbiegać od moich - wymienię go jak najszybciej.

poised
27-06-2016, 14:38
u mnie w ostatnie upały, czy to w korku ( w Krakowie są korkiiii:)) czy podczas płynnej jazdy, temperatura wahała się 85-95... Tem. zczytana po przez gniazdo OBD programem Torque. Płyn i termostat zmieniany jesienią.

mro
27-06-2016, 17:42
U mnie. j. w., do 130 w upale z klimatyzacją poniżej 90. Ale raczej wina zapchanej chłodnicy syfem a nie płynu. Pod tym kątem szukaj. Płyn możesz wymienić ale koniecznie wyczyść pakiet chłodnic. U mnie i u ojca zapchana chłodnica kończyła się wybijaniem czynnika z klimy który nie mógł się schłodzić. Chłodnica łapie cały syf z drogi

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

bukox
27-06-2016, 17:47
A u mnie temp zawsze stała na poziomie 87 st. (wskazówka temp. idealnie pionowo dół).

_sobol_
27-06-2016, 19:01
Kurczę, dziś zrobiłem jakieś 40km (po 20 z jednej strony Wawy na drugą). Od kilkunastuminutowych korków po kilkukilometrowy odcinek S8 przejechany z prędkością ok. 130kmph. Temp min - 76st, temp max - 84st... Stąd właśnie mój niepokój przy piątkowej jeździe autostradowej, gdy zobaczyłem temp podchodzącą pod 100stC... mro - dzięki, na pewno to zrobię.
Szkoda tylko, że wygląda na to, że nie będę się miał kiedy przekonać, czy pomogło - na autostradę wybieram się dopiero we wrześniu, podczas wypadu nad morze :)

MaXyM
28-06-2016, 00:53
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2467150#post2467150

Jasnowidz, czy co? :619:

pawel_wojt
19-12-2016, 20:32
Witam,
odgrzebię trochę temat.
Otóż zauważyłem dzisiaj jadać ok 120 km/h przy temp. ok 0 st. C., że temp. silnika (w Yanosik przedstawiane jako temp. chłodnicy) odczytana przez OBD była ok 61-63 st. C.
Podczas jazdy z prędkością max 90 km/h temp. wzrosła do ok 70 st. C.
Wskazówka na liczniku szybko osiąga swoją poprawną pozycję i cały czas jest w takiej pozycji.
Czy to może być wina termostatu, że się nie domyka?

eclipse
20-12-2016, 06:32
To raczej nie trudne zwłaszcza jak dotyczy takiej informacji o samochodzie;
Model: brak
Silnik: brak
Rocznik: brak wystarczy tylko pstryknąć z palców :diabelek:

pawel_wojt
20-12-2016, 13:43
S-Max 2.0 PB 2006

elvis52
20-12-2016, 16:37
Uzupełnij kolego profil i każdy będzie wiedział o kogo chodzi

pawel_wojt
20-12-2016, 17:23
Uzupełnij kolego profil i każdy będzie wiedział o kogo chodzi

podałem dane więc co za różnica czy będą w profilu czy nie?

eclipse
20-12-2016, 17:58
Witam,
Podczas jazdy z prędkością max 90 km/h temp. wzrosła do ok 70 st. C.
Wskazówka na liczniku szybko osiąga swoją poprawną pozycję i cały czas jest w takiej pozycji.
Czy to może być wina termostatu, że się nie domyka?

Jeśli silnik rozgrzany to benzynowcu powinna być temp. większa 90-97 +.
Jeśli chodzi o termostat to bardzo łatwo go sprawdzić na samochodzie wystarczy podnieść maskę i złapać ręką za wąż ten gruby pomiędzy termostatem / chłodnicą , jeśli jest ciepły a wskaźnik temp. wskazuje mniej niż 90 st. C to znaczy że jest do wymiany bo puszcza za wcześnie płyn na chłodnicę .

pawel_wojt
20-12-2016, 18:20
ok, dzięki.
a dlaczego zatem wskaźnik na liczniku pokazuje poprawną temp?
Jak jest zimny to wskazówka leży, dopiero po kilku km przesuwa się na pozycję ok. środka skali
w poprzedni aucie miałem tak, że jak termostat przepuszczał to wskazówka też przy dużych prędkościach zimą spadała poniżej skali

mro
20-12-2016, 18:23
Ta wskazowka jest orientacyjna, nie ma nic wspólnego z realną temperatura silnika

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

eclipse
20-12-2016, 18:35
ok, dzięki.

Jak jest zimny to wskazówka leży, dopiero po kilku km przesuwa się na pozycję ok. środka skali
w poprzedni aucie miałem tak, że jak termostat przepuszczał to wskazówka też przy dużych prędkościach zimą spadała poniżej skali

I tak jest jeśli będzie niedogrzany to będzie wskazówka pływała .

pawel_wojt
20-12-2016, 18:55
Ta wskazowka jest orientacyjna, nie ma nic wspólnego z realną temperatura silnika

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
to po co w takim razie jest ta wskazówka?
Jak mam rozpoznać, że coś jest nie tak skoro relana temp. jest zgoła odmienna?

rozumiem kilka stopni ale we wczorajszym przypadku miałem ponad 20 st. od "normy" i wskazówka ani drgnęła w trakcie jazdy.

Gdybym nie sprawdził temp. przez OBD to pewnie nigdy bym się nie dowiedział, że coś jest nie tak

Nachodzi mnie taka refleksja, że skoro w tę stronę jest taka sytuacja to i w drugą stronę mogę się nie dowiedzieć w porę, że silnik się gotuje :/

Bump: I tak jest jeśli będzie niedogrzany to będzie wskazówka pływała .

a jeśli nie pływa? tylko stoi niemalże pionowo po przejechaniu kilku km.

pawel_wojt
25-12-2016, 12:35
up up

eclipse
25-12-2016, 13:06
U mnie parkuje na powietrzu i nawet latem wskazówka dopiero drgnie po przejechaniu 5-7 km , i za jakieś 2-4 km . jest prawidłowa temp. 72-83 st C. .. bo to diesel i tak termostat pracuje .:diabelek:

pawel_wojt
25-12-2016, 20:16
no ok, ale cały czas rozchodzi mi się o to, że temp. silnika to ok. 60-70 st. a wskaźnik sugeruje, że wynosi ona ok. 90 st.
więc skąd ten wskaźnik bierze temp.? bo wychodzi na to, że z rzeczywistymi wskazaniami ma to niewiele wspólnego.

salom
26-12-2016, 19:03
Jak temperatura wzrosnie do niebezpiecznej, nie martw sie , napewno wskazówka pójdzie w prawo i dojdzie do czerwonego pola.
.Ruszy sie z pozycji pionowej w prawo jak temperatura przekroczy 105 stopni, jak dojdzie do czerwonego pola to jest 120 do 125 stopni, i zaraz zacznie si,e gotować, jak zatrzymasz wtedy silnik, to baż pewny, że z pod korka wywali prawie cały płyn.
Jak zacznie wskazówka przesuwać się w prawo, a nie dojdzie jeszcze do czerwonego pola, to można zatrzymać sie i wyłączyć silnik, poczekać aż oostygnie, i szukać przyczyny wzrostu temperatury, ale jak już dojdzie do czerwonego pola, to tak jak pisałem wyżej.

Sprawdzone w 100 procentach, na własnym aucie i kieszeni.O przyczynie nie będę pisał.

mro
26-12-2016, 19:10
Jaka była przyczyna?
B-)

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Kasiarz
26-12-2016, 19:23
no ok, ale cały czas rozchodzi mi się o to, że temp. silnika to ok. 60-70 st. a wskaźnik sugeruje, że wynosi ona ok. 90 st.
więc skąd ten wskaźnik bierze temp.? bo wychodzi na to, że z rzeczywistymi wskazaniami ma to niewiele wspólnego.
A te 60-70 stopni to odczytane skąd, z menu serwisowego czy jakimś programem?

salom
26-12-2016, 19:30
Każdemu może sie kiedyś zdarzyć zrobienie czegoś, z czego nie jest dumny,
nie będę o tym pisał,z wiadomych powodów.

mro
26-12-2016, 20:40
Domyślam się, że będzie kupa śmiechu ;-), ale wiesz... Na forum trzeba sobie pomagać..., może kogoś Twoja historia uratuje od kłopotów... ;-)

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

eclipse
27-12-2016, 08:04
A te 60-70 stopni to odczytane skąd, z menu serwisowego czy jakimś programem?

Kolega się chwilowo zawiesił :P więc podejrzewam że odczytał to z menu liczników .

pawel_wojt
27-12-2016, 13:14
A te 60-70 stopni to odczytane skąd, z menu serwisowego czy jakimś programem?
odczytane interfejsem OBD w aplikacji na tel.
jadąc w korku temp. wynosiła ok. 85 st. ale ruszając spadała.

wymienię termostat bo pewnie puszcza ale nie daje mi spokoju kwestia tego wskaźnika

Kasiarz
27-12-2016, 13:34
Jak to się pokuszę chyba o jeszcze jeden eksperyment. Podmienię czujniki temperatury głowicy, ale zamiast go wkręcać będę go zanurzał w gorącej wodzie razem z termometrem. Ewentualnie przejadę się z takim luźnym i zobaczę co pokaże komputer, bo mam wrażenie że ECU czasami żyje własnym życiem.

salom
27-12-2016, 15:12
Nie musisz wykręcać czujnika, wystarczy jak zdejmiesz z niego wtyczkę, zobaczysz wtedy jakie cyrki się dzieją, z obrotami, z silnikiem, a jak skrzynia u kogoś automatyczna, to i biegi żle wchodzą, szarpie, lub nie ciągnie.

Kasiarz
27-12-2016, 17:01
Dlatego właśnie chcę podpiąć drugi.

Lukasina83
29-12-2016, 10:16
Witam. mam również problem z temperaturą silnika. Od dwóch dni posiadam S-MAX 1,8 125 TDCI z 2007r.. Problem polega na tym że bardzo wolno się nagrzewa przy temperaturze w granicach 0 stopni. Nagrzewa może to zbyt wielkie słowo - łapie temperaturę tak po przejechaniu około 9 km przekroczy delikatnie 60stopni. Dodam że ciepłe powietrze leci cały czas. Max temperaturę jaką osiągnąłem to około 75 stopni -ale dodając gazu ta temperatura spada. Podpiąłem pod kompa w czasie jazdy i wyświetlacz wskazuje właściwe wartości. Dziwne jest to że jak złapie te 75 stopni i zgarze go na 5 sekund -odpalając ponownie temperatura szybko spada do 60 stopni. Kupiłem nowy oryginalny termostat - jest to samo. Proszę o pomoc.

eclipse
29-12-2016, 11:13
Jak kupiłeś nowy termostat to na opakowaniu jest na pewno napisane temp. otwarcia . W/g mnie lepiej by wybrać z wyższą temp.otwarcia np .ok.90stC.
Jeszcze jedno skoro ci cały czas dmucha ciepłe to pewnie masz otwarty nawiew ciepły na kabinę i nagrzewnica nie dogrzewa silnika w dużej mierze . Wszystkie poradniki zalecają żeby po uruchomieniu zimnego silnika wpierw skierować ciepło na silnik nie na nogi , pewnie dla tego zbyt wolno się nagrzewa .

czader
29-12-2016, 11:52
Upewnij sie czy masz elektryczna nagrzewnice powietrza ktore leci do kabiny - bo pewnie ona powoduje ze leci cieple powietrze. W moim tez jak jest zimno to sie bardzo powoli nagrzewa ale ten typ tak ma mam auto 5 zime i nie draze tematu.

Sproboj go mocno obciazyc typu jazda z wiekszymi obrotami a najlepiej pod gore i wtedy zauwazysz ze szybciej dojedzie do wlasciwej temp - chyba ze wtedy tez po chwili spadnie to jest cos nie tak...

dafior01
29-12-2016, 12:50
i nagrzewnica nie dogrzewa silnika w dużej mierze . Wszystkie poradniki zalecają żeby po uruchomieniu zimnego silnika wpierw skierować ciepło na silnik nie na nogi , pewnie dla tego zbyt wolno się nagrzewa

Hmmm. Jak się skierowuje ciepło na silnik? Jak nagrzewnica co nie dogrzewa silnika? O czym ty piszesz? U mnie wskazówka tak samo się zachowuje i bardzo mnie to zaciekawiło co napisałeś.

Lukasina83
29-12-2016, 13:47
ale to nie jest chyba normalne, że po przejechaniu 30km łapie temperaturę przykładowo 75 stopni - zgaszę go i np. za 5 sekund odpalę to temperatura od razu spada ( stojąc w miejscu i dodając gazu wskaźnik wraca do prawie 60 stopni)

mm32
29-12-2016, 16:14
Jak się skierowuje ciepło na silnik?
Nie załącza się nadmuchu,czyli panel klimatyzacji wyłączony.

dafior01
29-12-2016, 19:41
Nie załącza się nadmuchu,czyli panel klimatyzacji wyłączony.

Jakie to szczęście że mam webasto ... ;-) Pozdrawiam i dziękuje jeszcze raz mm32

mm32
29-12-2016, 19:43
Ja oprócz PTC mam także webasto,a mimo to wiedziałem o co chodzi koledze :)

Bigum
30-12-2016, 20:18
Koledzy, chciałem się podpiąć do tematu ...
Convers wyświetla mi dokładną temperaturę, po rozgrzaniu osiąga 83 st. i spada do 78. Później oscyluje w granicach 80 st.
Zastanawiałem się nad wymianą termostatu bo wszyscy mówią, że temp. powinna być ok. 90-95 st.
Ale patrząc na nowe termostaty, to w ich danych jest parametr Temperatura otwarcia (Punkt zmienny [°C]) - 83 st.
Czy to oznaczałoby, że jest u mnie wszystko ok?

_sobol_
30-12-2016, 20:49
Przeczytaj dokładnie. Dla diesla okolice 80st są jak najbardziej ok.

Bigum
30-12-2016, 20:58
Sorki za moje pytania ale auto mam od niedawna i dopiero się tego wszystkiego uczę :) ...
A czy latem jak będą upały temperatura też będzie na poziomie 80 st. czy będzie wyższa?

MQ1
30-12-2016, 22:49
Bigum u mnie przy aktualnej pogodzie, nieważne czy trasa czy miasto 75-76, w lato bardzo podobnie choć bliżej 80-83

Kasiarz
31-12-2016, 10:39
W 1.8 TDCI oryginalny termostat ma wybity zakres 88-102, i u mnie temperatura po nagrzaniu silnika, odczytana w menu serwisowym i FORScanem oscyluje od 87-91 stopni C.

michalikpiotr
31-12-2016, 11:41
W 1.8 TDCI oryginalny termostat ma wybity zakres 88-102, i u mnie temperatura po nagrzaniu silnika, odczytana w menu serwisowym i FORScanem oscyluje od 87-91 stopni C.
A kolego jak wskaźnik wskazuje i Ciebie. Centralnie na środku czy minimalnie przed połową. A czy temperatura w menu serwisowym pokrywa się z temperaturą z forscanem. Muszę u siebie sprawdzić jak mam ale chyba kiedyś patrzyłem i miałem niecałe 80 stopi.

Kasiarz
31-12-2016, 12:13
Między serwisowym a FORScanem się pokrywa, ale wskaźnik żyje zazwyczaj własnym życiem. Olewam go, odkąd się upewniłem że silnik nagrzewa się i trzyma prawidłowa temperaturę. Temat wskaźnika poruszany był w necie z milion razy i nikt nie wyjaśnił na 100% co jest przyczyną jego wariacji.

mro
31-12-2016, 14:35
U mnie przy upale i obciążeniu dochodzi chwilowo do 95 ale nie przekracza

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

michalikpiotr
31-12-2016, 14:58
czyli na serwisowym odczycie powinienem mieć ile żeby nie przejmować się. Oczywiście jest mowa o okresie zimowym. A czy przy wyborze termostatu kierować się firmą czy czymś innym?

Kasiarz
31-12-2016, 17:15
Termostat kupuj oryginalny, żebyś nie pluł sobie w brodę. Co do temperatury to mnie uczono, że optymalną dla silnika spalinowego jest 90*C. Myślę, że od tamtej pory niewiele się mogło zmienić, prócz tego że silniki mają lżejszą konstrukcję i przez to mniejszą powierzchnię, którą oddają ciepło.

michalikpiotr
01-01-2017, 09:59
zaobserwowałem taką właściwość w swoim maksie iż auto stoi w garażu w którym mam około 16 stopni. Auto stoi przodem do drzwi i komputer na wyświetlaczu pokazuje około 14,5 do 15 stopni. Jeżeli wejdę w menu serwisowe przed odpaleniem to na pozycji temperature engine pokazuje 6-8 stopni i waha się. Po odpaleniu spada do 4 stopni, a potem rośnie. Moje pytanko czy winny będzie czujnik temperatury czy poprostu tak jest. I gdzie znajduje się czujnik temperatury płynu w 1.8 tdci 125 2007 rok. W głowicy po prawej stronie zielony czujnik jest chyba do ciśnienia oleju. Za filtrem paliwa zlokalizowałem wtyk podobny do czujnika płynu. Ale jak się dostać do niego? Może zament sieje czujnik temperatury który przekłamuje kilka stopni. Pozdrawiam i szczęśliwego nowego roku wszystkim życzymy

Kasiarz
01-01-2017, 12:20
Nie ma czujnika temperatury płynu tylko czujnik temperatury głowicy. Znajduje się ok 10 cm pod czujnikiem ciśnienia oleju. Dostęp do d....

Vercynogetorix
02-01-2017, 13:05
zaobserwowałem taką właściwość w swoim maksie iż auto stoi w garażu w którym mam około 16 stopni. Auto stoi przodem do drzwi i komputer na wyświetlaczu pokazuje około 14,5 do 15 stopni. Jeżeli wejdę w menu serwisowe przed odpaleniem to na pozycji temperature engine pokazuje 6-8 stopni i waha się. Po odpaleniu spada do 4 stopni, a potem rośnie. Moje pytanko czy winny będzie czujnik temperatury czy poprostu tak jest. I gdzie znajduje się czujnik temperatury płynu w 1.8 tdci 125 2007 rok. W głowicy po prawej stronie zielony czujnik jest chyba do ciśnienia oleju. Za filtrem paliwa zlokalizowałem wtyk podobny do czujnika płynu. Ale jak się dostać do niego? Może zament sieje czujnik temperatury który przekłamuje kilka stopni. Pozdrawiam i szczęśliwego nowego roku wszystkim życzymy

Mam zasadniczo to samo, chyba w postojowym po prostu podaje śmieszne wyniki

U mnie temperatura przy ok 0 stopni wacha się pomiędzy 60-80; z tego co wiem powinna być 86,5 stopnia

eclipse
02-01-2017, 15:56
U mnie temperatura przy ok 0 stopni wacha się pomiędzy 60-80; z tego co wiem powinna być 86,5 stopnia
A skąd takie dziwne informacje zdobyłeś ?

Vercynogetorix
02-01-2017, 15:59
A skąd takie dziwne informacje zdobyłeś ?

Książka serwisowa do mondeo z silnikiem 2.0 TDCi od PSA

eclipse
02-01-2017, 17:59
Przecież napisałeś że dotyczy S max , przeglądam strony instrukcji do S max i nic takiego nie mogę znaleźć .Może podaj stronę lub ją wklej tutaj .
Był taki temat i wynika inaczej .http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=170480

michalikpiotr
09-01-2017, 07:11
koledzy proszę jakieś foto gdzie jest czujnik w 1.8. Nie mogę zlokalizować. Szukam i szukam i nic nie wypatrzyłem. Pozdrawiam

Kasiarz
09-01-2017, 08:07
Na tym zdjęciu: http://www.grxrj6xab247.az.pl/allegro/FORD%20GALAXY%201.8TDCI%2006%20NR66/P3288161.JPG widać go pod czujnikiem ciśnienia oleju, na łączeniu głowicy z blokiem cylindrowym. Czujnik ma czarny przewód ze złączem.

michalikpiotr
09-01-2017, 12:02
o jeju ciężki dostęp. Filtr paliwa nie trzeba odkręcać? Bo innej możliwości żeby go wykręcić chyba nie ma.

Kasiarz
09-01-2017, 14:01
Nie pamiętam, chyba tylko go podniosłem.

jaceks
25-01-2017, 15:01
wpadłem na szatański pomysł:
gdyby przewodem grzewczym o mocy przykładowo 30-50-75W owinąć gdzieś kolanko, cokolwiek w małym obiegu płynu chłodniczego i podłączyć sobie pod manualny włacznik a w wersji profesjonalny w jakiś sterownik temperatury?
czy to ma szanse szybciej rozgrzać silnik?
Przy mojej jeździe, wg wskaźnika Ecomode mam 70-80% jazdy na zimnym silniku.

mm32
25-01-2017, 15:09
Załóż webasto i po problemie ;)

jwalker
15-06-2017, 12:34
Mam pytanie jaka jest prawidłowa temperatura załączenia wentylatora duratec he 2,0 PB. Silnik pracuje w zakresie 101-103C, wentylator załącza się przy 100C czyli cały czas pracuje, chłodnica zimna (termostat puszcza przy 98C na postoju przy większych obrotach silnika, podczas jazdy przy 101-103C zamknięty). Wymieniony czujnik temperatury i termostat. Czy 100C jest prawidłową temperaturą załączenia wentylatora czy może temperatura silnika jest zbyt wysoka? Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem?

krzys125
18-06-2017, 07:17
w poprzednie wakacje latałem po autobanach w Portugalii na zewnątrz temp 40 i ponad a na zmodyfikowanym conwersie pokazywało przy 160-170km/h 110, czasem 115stopni. w okolice 100 st temp spadła dopiero jak wróciłem w nasze rejony. to chyba Twoje 100-102 nie powinno niepokoić zwłaszcza że płyn ma inną temp wrzenia.

japim
21-06-2017, 16:16
Z moich doświadczeń z silnikiem 1.6EB wynika, że czujnik temperatury głowicy nie działa tak jak powinien. I wskazuje na to też ostatni recall Forda: https://media.ford.com/content/fordmedia/fna/us/en/news/2017/03/29/ford-issues-three-safety-recalls-and-one-safety-compliance-recal.pdf
I dodatkowy artykuł:
http://www.foxnews.com/auto/2017/04/05/us-reviews-ford-recall-cars-prone-to-overheating-fires.html

Aby chronić użytkowników (tylko w USA i trochę w UK) przed nieświadomym przegrzaniem muszą do całej masy samochodów z silnikiem 1.6EB dołożyć czujniki poziomu płynu chłodniczego. Bo inaczej nie dowiecie się, że silnik się przegrzewa z braku chłodziwa... Dokładnie to mnie spotkało w zeszły weekend na A4. Filmik na 2 minuty przed zgonem silnika na skutek przegrzania wygląda tak: https://www.youtube.com/watch?v=IuHbFGUSUN4. Nagrany po tym jak usłyszałem dziwne dźwięki spod maski, a samochód stracił moc. Widzicie coś na desce rozdzielczej co wskazywałoby na przegrzewanie się silnika?

mro
21-06-2017, 17:29
Zdechl w sensie całkowicie? Co dalej?

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

japim
21-06-2017, 19:22
Tak. Zdechł kompletnie. Gdybym wiedział ze się przegrzewa to bym się zatrzymał i silnik byłby do odratowania. Ale na desce nic nie wyskoczyło jechałem do momentu gdy stracił moc. Przy próbie wrzucenia wyższego biegu zgasł. Doturlalem się do zatoczki awaryjnej. Silnik do wymiany.

Dlatego właśnie ostrzegam użytkowników ecoboosta . Sądząc po akcji forda i palącym się kugami, które ludzie też nieświadomie zajerzdzali na śmierć, w naszych samochodach nie działa poprawnie mierzenie temperatury albo mierzona jest w złym miejscu.

Dlaczego wzywają aż 230000 ecoboostow 1.6 głównie w USA? Bo tam są prawnicy którzy zmiksowaliby forda. W EU mają nas gdzieś. S-max z 1.6eb był statystycznie za mała grupa dla której nie opłacało się robić akcję.

bukox
21-06-2017, 19:52
Czyli rozumiem, że miałeś za mało płynu chłodzącego i stąd przegrzanie? I dlaczego od razu cały silnik do wymiany? Co się konkretnie stało?

slawek-kali
21-06-2017, 19:56
Pomysl... a ecoboboosty poza 1.0 to pomylka ;)

japim
21-06-2017, 21:24
Czyli rozumiem, że miałeś za mało płynu chłodzącego i stąd przegrzanie? I dlaczego od razu cały silnik do wymiany? Co się konkretnie stało?

Serwis stwierdził pęknięcie przewodu chłodzącego i ubytek chłodziwa. W normalnym samochodzie w takim przypadku wskazówka temperatury od razu szybuje na czerwone pole. W moim tego nie było - widać na filmie, wszystko w normie. Uniosła się głowica, są przedmuchy do układu chłodzenia a po odkreceniu korka oleju wydobywa się dym.

luk2222
22-06-2017, 20:57
To w takim razie gdzie jest umiejsowiony czujnik mierzący temperaturę płynu chłodniczego?

japim
22-06-2017, 22:07
To w takim razie gdzie jest umiejsowiony czujnik mierzący temperaturę płynu chłodniczego?

Tu jest pokazane : http://enginetechn.blogspot.com/2013/10/electronic-engine-controls-16l-ecoboost.html?m=1

krzychu.c
02-12-2017, 22:10
Witam;
Mam od 3 miesięcy S-maxa z 2006 2.0 benzyna. Tydzień temu wymieniłem termostat z racji niedogrzanego silnika temperatura silnika(odczytana z wyświetlacza przy włączonym teście zegarów) malała w trakcie jazdy nawet do 50 stopni przy temperaturze na zewnątrz ok 5 stopni.
Po wymianie wszystko jest ok temperature w trakcie jazdy pokazuje między 94-98 stopni. Ale zauważyłem, że włącza mi się wentylator w korku i na parkingu przy wolnej jeździe gdy temperatura silnika osiągnie 100 stopni po chwili pracy spada. Pytanie czy to normalne? Bo na zewnątrz zima i raptem kilka stopni co będzie latem przy 25 stopniach.
Nie jet to moje pierwsze auto z silnikiem na PB ale pierwszy raz zauważyłem, że mi się wentylator chłodnicy zimą włącza.

kolekszy
02-12-2017, 22:33
Moje MK4 przy trasie ma 92-93*C

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

eclipse
03-12-2017, 10:04
Jak najbardziej normalne .

krzychu.c
04-12-2017, 21:48
Dzięki!
Mechanior dziś przy wymianie przewodu paliwowego przejrzał silnik i wszystko ok i też twierdzi, że to raczej normalne.
Pozdrawiam!

rockefelek
21-01-2019, 06:30
Witam
Jestem po wymianie termostatu a mimo to po przejechaniu 30 km temp silnika nadal w ok 50 st C. (odczytane z testu zegarów) czy ktoś się orientuje jaka może być przyczyna jeśli nie termostat? Nie wiem jak było wcześniej niedawno nabyłem Galaxy 1,8 125 KM

eclipse
21-01-2019, 16:39
Termostat przecież może być wadliwy i nie domyka sie albo jeździsz wciskając gaz do 1200 obr/min . i do tego ciepły nawiew kabiny na maxa .
Sprawdź węże między termostatem a chłodnicą jeśli cieple to termostat nie zamyka i do wymiany sie kwalifikuje .

Danielo_82
21-01-2019, 19:03
Termostat na pewno od tego silnika? Pamiętam że w mondeo mk2 fizycznie pasowały zarówno od gnoja jak i benzyny, a różniły się temperatura otwarcia.

rockefelek
22-01-2019, 06:20
Termostat wymieniłem na nowy ale go nie sprawdzałem przed wymiana czy działa (jeszcze się nie spotkałem aby nowy był walnięty ale nie zdziwił bym się jak by tak było) muszę ten stary wsadzić do gara i zagotować być może był dobry a przyczyna leży gdzieś indziej. Czy ktoś się orientuje w jakich modelach były 2 termostaty? Gdzieś wyczytałem że niektóre modele miały drugi (tzw mały termostat) być może to on jest winien całej sytuacji. czy po nr. vin jest w stanie ktoś to sprawdzić? albo gdzie szukać ewentualnie tego drugiego.
Po przejechaniu 30 km test zegarów pokazuje temp 57 st a po podłączeniu kompa temp na głowicy wynosi 75 st. temp na zewnątrz 0 st

eclipse
23-01-2019, 07:17
Wygląda na to że test zegarów mocno zaniża , dla przykładu u mnie zazwyczaj zaniża napięcie baterii .

BARNEY
07-12-2019, 20:24
Witam,
Wracam do tematu z prawidłową temperaturą cieczy chłodzącej. Dzisiaj zrobiłem trasę 3city=> W-wa i zaobserwowałem wahania temperatury np. trasa => 80-88degC (przy 140/160km/h) (poprzednio lato/zima miałem stabilną temperaturę w granicach 80-82degC) ,a wczoraj, przy wolnej jeździe w mieście temperatura podskoczyła nawet do 96degC.

adamdiver
07-12-2019, 20:51
Ten typ tak ma. Ja jadąc z przyczepą kempingową w Chorwacji miałem nawet ponad 100.
Auto broni się samo wpuszczając ciepłe powietrze do kabiny.
Gdybyś nie miał cyfrowego wskazania, nawet byś nie zauważył różnicy i żyłbyś spokojnie w niewiedzy.

eclipse
08-12-2019, 11:04
Ten typ tak ma. Ja jadąc z przyczepą kempingową w Chorwacji miałem nawet ponad 100.
Bo pewnie ci się zawiesił termostat . Nie prawda że to normalka . Bo pow. 100 to jest temp. wrzenia i na pewno byś miał świecącą czerwona diodę i wskaźnik temp. płynu na czerwonym polu .

Parch
08-12-2019, 11:44
Temperatura wrzenia czystego glikolu etylenowego wynosi ok. 175 st. C. Zawartość glikolu etylenowego w fordowskim płynie do chłodnic wynosi między 80 a 98% (dane z msds). Stosując zalecane rozcieńczenie koncentratu wodą w proporcji 1:1 myślę, że temperatura wrzenia takiej mieszaniny będzie o co najmniej kilkanaście stopni wyższa niż 100. Obstawiam jakieś 120-130 st. C. To po pierwsze.

Po drugie, na pewno jeszcze przy temperaturach płynu w okolicach 110 st. C wskazówka / słupek wskazują środek skali. A już na pewno temperatura 100 st. nie jest żadnym zagrożeniem dla silnika.

BARNEY
08-12-2019, 13:03
Fakt, że jak nie miałem cyfrowego wskazania to nawet nie zwracałem uwagi na temperaturę, teraz jedynie zwróciłem uwagę na niestabilną temperaturę przy różnych warunkach/obciążeniach. Tak się zastanawiam czy termostat nie zaczyna zacisnąć się. Prośba do posiadaczy auta z cyfrowym wskazaniem, jakie macie temperatury różnych warunkach

lucas4891
08-12-2019, 15:26
Stosując zalecane rozcieńczenie koncentratu wodą w proporcji 1:1 myślę, że temperatura wrzenia takiej mieszaniny będzie o co najmniej kilkanaście stopni wyższa niż 100. Obstawiam jakieś 120-130 st. C.

Jak sie nie myle, to podaja temp wrzenia cos kolo 110°C. Ale przy cisnieniu atmosferycznym. Wraz ze wzrostem cisnienia w ukladzie chlodzenia wzrasta progowa temperatura wrzenia cieczy.
Taka ciekawostka. Reaktor jadrowy jest chlodzony woda ( z dodatkiem kwasu borowego, ale to niczego nie zmienia) o temperaturze okolo 350°C

klajgus
08-12-2019, 16:29
U mnie w lato nieraz pokazuje 105 stopni, wtedy włącza się wentylator zbija do 95 pięciu, wskaźnik temperatury nigdy nie przekroczył połowy skali ,a cyfrowe wyświetlanie mam od dwóch lat i nic się silnikiem nie dzieje. Jazda w trasie ,czy szybko czy wolno, temperatura między 88 a 95 stopni.

fordfocus2
08-12-2019, 16:37
temperatury inaczej zachowują się w dizlu niż benzynie więc pisanie u mnie tak a u innego tak nic nie wnosi

niobass
09-12-2019, 20:07
Własnie,z tą temperatura to różnie jest.
U mnie "słupek" stoi w połowie, czyli jakieś 90.
Za to wskaźnik cyfrowy oscyluje 82-89 czasami do 92.
W wakacyjne jak byliśmy na Chorwacji, temperatura powietrza 39, a na blacie 180 ...
i szok temp. silnika do 108( słupek stoi w połowie), jak odpuściłem tak 120-130 to temperatura spadła( wahała się 92 do 100), pierwszy parking zjazd i przegląd, na oko wszystko OK. Telefon do szwagra i co usłyszałem " dopóki nić na czerwono się nie świeci, jedź dalej i nie przejmuj się, te typy tak mają"
Od tamtej pory 5000 zrobione... i oby tak dalej.

BARNEY
09-12-2019, 21:55
Własnie,z tą temperatura to różnie jest.
U mnie "słupek" stoi w połowie, czyli jakieś 90.
Za to wskaźnik cyfrowy oscyluje 82-89 czasami do 92.
W wakacyjne jak byliśmy na Chorwacji, temperatura powietrza 39, a na blacie 180 ...
i szok temp. silnika do 108( słupek stoi w połowie), jak odpuściłem tak 120-130 to temperatura spadła( wahała się 92 do 100), pierwszy parking zjazd i przegląd, na oko wszystko OK. Telefon do szwagra i co usłyszałem " dopóki nić na czerwono się nie świeci, jedź dalej i nie przejmuj się, te typy tak mają"
Od tamtej pory 5000 zrobione... i oby tak dalej.

U mnie wskazania podobne, więc chyba wszystko wygląda ok, pojeździmy i zobaczymy.

Jubson
10-12-2019, 16:38
Witam.
U mnie w 2.0 tdci też dziwnie wygląda ta temperatura. Teraz gdy zrobiło się chłodniej na dworze to na wskaźniku nie dobija do 90, na oko tak ok 80 może ciut więcej, pomyślałem że może termostat, ale jak dziś wszedłem w menu serwisowe na zegara temp engine 118 pokazuje, trochę nie daje mi to spokoju.

lukast
16-12-2019, 22:59
U mnie wskazania podobne, więc chyba wszystko wygląda ok, pojeździmy i zobaczymy.

Odświeżę temat, bo już sam sie gubię. Silnik 2.0 tdci 140km. Ile powinna wynosic temperatura pokazywana na converse+ po modyfikacji przy temperaturach 0-5 czyli tak jak aktualnie rano po rozgrzaniu silnika? Przewertowalem forum i kazdy pisze co innego. U mnie przy jezdzie po miescie pokazuje 75-78, jak przycisne do dobije do 81. Jak stane na swiatlach, jak jest ponizej zera na dworze, potrafi nawet spasc do 73-74. Niby diesel ma nizsza temp pracy, ale jak powinno byc w tym silniku przy 100% sprawnym temostacie?

danek7902
18-12-2019, 14:57
Mam dokładnie identycznie w silniku 2.0 163km. Posiadam jeszcze mondeo z tym samym silnikiem i też ma takie temperatury. Max ile w zimie dało mi się osiągnąć to 85 stopni przy jeździe na wysokich obrotach w mieście.

Piotrek Wielos
18-12-2019, 15:22
Mam dokładnie identycznie w silniku 2.0 163km. Posiadam jeszcze mondeo z tym samym silnikiem i też ma takie temperatury. Max ile w zimie dało mi się osiągnąć to 85 stopni przy jeździe na wysokich obrotach w mieście.
U mnie tak samo jest trochę poniżej 90st podczas jazdy bez względu na warunki i temp zewnętrzna, najwyraźniej taki jest termostat w tych silnikach że utrzymuje w okolicach 85st

eclipse
18-12-2019, 15:44
Potwierdzam tak samo od prawie 10 lat jak koledzy więc nie ma o co kruszyć kopii. :D

lukast
18-12-2019, 21:53
No ale koledzy - czytam Wasze wypowiedzi i mam wrażenie że macie jednak inne te temperatury. Ja napisałem że teraz zimą mam 75 - 79.


U mnie tak samo jest trochę poniżej 90st podczas jazdy bez względu na warunki i temp zewnętrzna, najwyraźniej taki jest termostat w tych silnikach że utrzymuje w okolicach 85st

Jeśli masz trochę poniżej 90 to masz jednak 10 stopni więcej niż ja...

Potwierdzam tak samo od prawie 10 lat jak koledzy więc nie ma o co kruszyć kopii. :D

eclipse - Masz tak samo jak ja czy jak kolega Piotrek Wielos ? :)

Pisząc "tak samo" piszcie do którego wpisu się odnosicie :))) Dzięki

macieju
19-12-2019, 03:44
Panowie ale jesli temperatura otwarcia w 2.0 tdci jest 83 stopnie to jak może być w mieście 75-78? Tzn chyba cały czas jest nie dogrzany?

eclipse
19-12-2019, 07:13
Wystarczy dokładniej czytać forum w konkretnym temacie i być może zrozumiesz .
Są 2 wskaźniki na desce rozdzielczej
1- wskazówka wychylająca się
2- wyświetlacz na konwersie +
Zalecam postudiować zasady działania tych wskaźników i termostatu w S max .

luckyboy
19-12-2019, 10:19
Panowie ale jesli temperatura otwarcia w 2.0 tdci jest 83 stopnie to jak może być w mieście 75-78? Tzn chyba cały czas jest nie dogrzany?Jeżeli używasz mocno ogrzewanie to owszem.

Antej
19-12-2019, 10:40
U mnie tak samo jest trochę poniżej 90st podczas jazdy bez względu na warunki i temp zewnętrzna, najwyraźniej taki jest termostat w tych silnikach że utrzymuje w okolicach 85st
jak sugerujesz sie w focusie mk2 tylko wskazaniami ze wskazówki temp. to zyjesz w błędzie.
Soft licznika moze to zmienic.

Piotrek Wielos
19-12-2019, 10:53
jak sugerujesz sie w focusie mk2 tylko wskazaniami ze wskazówki temp. to zyjesz w błędzie.
Soft licznika moze to zmienic.

Nie tylko bo potwierdziłem te odczyty przez kompa zewnętrznego, jednak nie oszukujmy się 98% przypadków opieramy odczyt na wskazaniu z licznika mało kto ma cały czas podłączonego kompa i sprawdza z niego odczyty, raz podłączyłem sprawdziłem że się odczyty pokrywają i wystarczy, jak coś zacznie się dziać że wskazaniem (odchyly od normy) to będę sprawdzał co się dzieje

Parch
19-12-2019, 15:17
Jeżeli używasz mocno ogrzewanie to owszem.Dodałbym jeszcze dużą prędkość obrotowa dmuchawy.

luckyboy
19-12-2019, 15:26
Dodałbym jeszcze dużą prędkość obrotowa dmuchawy.Nie napisałem, że ustawiasz wysoko temperaturę ogrzewania ;)

Parch
19-12-2019, 15:33
Obawiam, się że nie rozumiem, o co Ci chodzi. Ja miałem na myśli, że ustawiona duża prędkość obrotowa dmuchawy w połączeniu z włączonym ogrzewaniem powoduje znaczne spowolnienie chochodzenia silnika do temp. roboczej.

lukast
19-12-2019, 16:41
Obawiam, się że nie rozumiem, o co Ci chodzi. Ja miałem na myśli, że ustawiona duża prędkość obrotowa dmuchawy w połączeniu z włączonym ogrzewaniem powoduje znaczne spowolnienie chochodzenia silnika do temp. roboczej.

Parch - a możesz mi napisać po ludzku jaka wg. Ciebie w 2.0 TDCi powinna być temperatura robocza po rozgrzaniu silnika - rzeczywista odczytywana z PID, pokazywana m.in. na zmodyfikowanym sofcie Converse+ ?
Ja nie ustawiam jakoś mocno dmuchawy, jeżdzę na Auto 20 st. non stop. I się zastanawiam czy temperatura pomiędzy 75 a 82 - zmieniająca się - jest ok - czy też jednak mam te 10 stopni za mało i trzeba wymienić termostat ? Wymienić łatwo - to nie problem - ale najpierw chciałbym wiedzieć ile powinno być :) Bo czytając tu na forum każdy pisze inaczej.

slawek-kali
19-12-2019, 16:43
masz wszystko ok.. nic nie rob..

Parch
19-12-2019, 18:10
Bo czytając tu na forum każdy pisze inaczej.Każdy pisze inaczej, bo takiej jednej sztywnej temperatury nie ma.
W silnikach benzynowych temperatury robocze są inne niż w silnikach diesla. Ja mam Durateca (tak wiem, nie jeździ!) i u mnie temperatury, które pokazuje zmodyfikowany Convers+ wynoszą zimą od 85-95 st. a latem od 85-110 st. A "słupek" cały czas na "wypełniony" w połowie.
Ponieważ do celów testowych (np. działania nagrzewnicy PTC, co opisałem w innym temacie) bacznie obserwuję wskazania temperatury i ładowania, to widzę mocną zależność w osiąganiu temperatury roboczej dla różnych obrotów dmuchawy.
Np. jako "ciepłolub" w zimie jeżdżę prawy cały czas na "HI". Jak wtedy dmuchawę ustawię na "4", to 85 st. (wg wskazań licznika) osiągam po m/w 4-5 km jazdy. A jak dmuchawę dam na "7" to mogę w korku wrocławskim przejechać całe miasto i mam ciągle 77 st.
Dlatego obawiam się, że nie uzyskasz jednoznacznej odpowiedzi na swoje pytanie. Wg mnie jeśli wszystko w Twoim aucie działa poprawnie (np. poprawnie wypala się DPF), to jeździj, zwiedzaj i się nie przejmuj.

lukast
20-12-2019, 14:21
masz wszystko ok.. nic nie rob..

Każdy pisze inaczej, bo takiej jednej sztywnej temperatury nie ma.
W silnikach benzynowych temperatury robocze są inne niż w silnikach diesla. Ja mam Durateca (tak wiem, nie jeździ!) i u mnie temperatury, które pokazuje zmodyfikowany Convers+ wynoszą zimą od 85-95 st. a latem od 85-110 st. A "słupek" cały czas na "wypełniony" w połowie.
Ponieważ do celów testowych (np. działania nagrzewnicy PTC, co opisałem w innym temacie) bacznie obserwuję wskazania temperatury i ładowania, to widzę mocną zależność w osiąganiu temperatury roboczej dla różnych obrotów dmuchawy.
Np. jako "ciepłolub" w zimie jeżdżę prawy cały czas na "HI". Jak wtedy dmuchawę ustawię na "4", to 85 st. (wg wskazań licznika) osiągam po m/w 4-5 km jazdy. A jak dmuchawę dam na "7" to mogę w korku wrocławskim przejechać całe miasto i mam ciągle 77 st.
Dlatego obawiam się, że nie uzyskasz jednoznacznej odpowiedzi na swoje pytanie. Wg mnie jeśli wszystko w Twoim aucie działa poprawnie (np. poprawnie wypala się DPF), to jeździj, zwiedzaj i się nie przejmuj.

Dziękuję Panowie za odpowiedzi.
Z tym DPF'em nie jest niestety idealnie - wypala się co 350-400km, a nie jak niektórym tutaj na forum co 600, ale temat narazie odpuściłem.

Sebek6020
10-01-2021, 11:07
Chlopaki powiedzcie mi czy to normalne zachowanie temperatury jaka jest u mnie ? Otoz jadac cala trzeba około 18km z czego jakies 7 po drodze ktora jadę około 90km na h, temperatura lapie na wskazówce około 90 nie cale, na oko 85st, a dojeżdżając do skrzyżowania i skręcając na wioskę temperatura sie cofa na pierwszą kreskę, na oko 70st i zaczyna się pojawiać znowu dym z tlumika, zajeżdżając na miejsce, czyli po 18km sprawdzanie testu zegarów i temperatura jest tam 72st, czasami 69st. Wydaje mi się ze to nie jest normalne ? Ale na znanym portalu ludzie piszą ze takie rzeczy to norma w tym samochodzie. Pytanie moje czy to aby nie termostat wymaga wymiany ? Jesli tak to jaki kupic z jaka temperatura otwarcia ? Duzo znajduje z 83, ale również sa 89 i 87 st

juri2069
11-01-2021, 11:24
Przy takich temperaturach jak teraz u mnie trzyma 82-83 stopnie. Oczywiście jeśli do tych 82 dojdzie , bo pare km potrzebuje. PRzy chwilowym zatrzymaniu lub jechaniu z górki spadnie może z 1 stopień i zaraz wraca do normy .
Przy 72 stopniach jeszcze grzeje dodatkowa nagrzewnica (o ile masz ) więc byłoby to nielogiczne , aby to była normalna temperatura pracy

Sebek6020
11-01-2021, 16:55
No wlasnie tez mnie to zastanawiało, zamowilem kabel viaken i poczytam bledy, ale nawet test licznika pokazuje 72st wiec musi cos byc nie tak, czy kablem mozna sprawdzic jakos inaczej temperaturę? Rozni ludzie różne opinie, ale dziwne mi się wydaje to ze jak jest kolo 90 i jak się zatrzymuje albo większy nawieew ciepła to temperatura cofa się do pierwszej kreski

TomCat
12-01-2021, 00:53
termostat na bank. Miałem ostatnio te same objawy co Ty Sebek, wyglądało na niedomknięty termostat. Mam to auto 6 lat i nie jest to normalne jak Ci temperatura zaczyna tak mocno pływać mimo że jest zima, bo nigdy wcześniej tak się nie zachowywał. Poszedłem do sklepu z częściami, wziąłem termostat jaki mieli, firmy FACET za 150zł, zamontowałem, działa. Nie pamiętam przy ilu się otwiera, nie zwróciłem na to uwagi, ale wszystko wróciło do normy.

GTS23
12-01-2021, 22:17
Też miałem wątpliwości co do prawidłowej temperatury, silnik łapał w mieście może ze 72 st.C.
Mój mechanik ogarniał mi zawieszenie, powiedziałem mu o ww. problemie, wymienił termostat (oraz płyn) i wreszcie moim oczom ukazują się 82 st.C. :)

Matt90
21-01-2021, 11:30
W moim 2.0 Duratec zegary pokazuja cos ok 70 stopni. Sprawdziłem temp. w ukrytym menu i ENGINE TEMP 120 stopni! To możliwe czy czujnik tem. jest zepsuty? Nic się nie gotuje pod maską, wentylator nie chodzi.

meff
25-01-2021, 14:18
U mnie temperatura 72-74 stopnie jak przycisnąłem auto to wskoczyła na chwilę na 75, i gdy stałem w korku ( po trasie około 100km) spadła do 73 (nie grzałem w aucie za bardzo max 18 stopni temp wewnątrz kabiny), zastanawia mnie czy też coś z tym termostatem nie jest bo typ co mi z pompą ciśnienia pomagał to zauważył

Kazuya26
29-01-2021, 21:38
18 maj.
Dzisiaj po przejażdżce sprawdziłem temp płyny, i tak wskazanie na tescie 61st a w zbiorniczku termometr domowy pokazuje 75st. Co może być przyczyną. Fotka 3 i 4.

][Witam. Po przejechaniu 20km wskazowka temp na ok 75stopni. Przeczytalem forum ze przyczyna jest albo termostat albo czujnik temperatury cieczy. Nie znalazlem jak to sprawdzić bez rozkrecania. Ewentualnie prosze na nakierowanie mnie na inna sciezke jak jestem w bledzie. Pzdr. Silnik 1.8tdci 2006 https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=117537&stc=1&d=1611956004
Po przeczytaniu lektury sprawdzilem dzisiaj waze do chlodnicy. Na dworze - 10 po przejechaniu ok 2km. I tak ten od termostatu do chlodnicy jest zimny a ten pod termostatem jest cieply. Dlatego pisze o tym bo wyczytalem ze termostat jest niedomkniety i od razu na duzy obieg idzie.

gawelek007
30-01-2021, 08:58
U mnie 87-92 stopnie po rozgrzaniu. Jednak zupełnie inny silnik bo benzyna 2,5t.

gawelek007
30-01-2021, 10:04
W moim 2.0 Duratec zegary pokazuja cos ok 70 stopni. Sprawdziłem temp. w ukrytym menu i ENGINE TEMP 120 stopni! To możliwe czy czujnik tem. jest zepsuty? Nic się nie gotuje pod maską, wentylator nie chodzi.

Miałem kiedyś ten silnik i różnica między ENGINE TEMP a temperaturą wody była nieznaczna. Ok. 5-8 stopni. Możesz sprawdzić na zimnym silniku czy są te same wartości.
ENGINE TEMP miałem około 104 a temperatura cieczy około 98 na rozgrzanym. 120 to za dużo i wiatrak powinien non stop chodzić bo on się uruchamia od czujnika ENGINE.

TomCat
02-02-2021, 08:36
W moim 2.0 Duratec zegary pokazuja cos ok 70 stopni. Sprawdziłem temp. w ukrytym menu i ENGINE TEMP 120 stopni! To możliwe czy czujnik tem. jest zepsuty? Nic się nie gotuje pod maską, wentylator nie chodzi.

ten duratec dość wysoko się grzeje, ale coś koło 106 st powinien się już odpalać wentylator.

meff
02-02-2021, 09:01
U mnie ciekawszy objaw, wymieniony termostat na nowy, czujnik temperatury również, trasa zrobiona autem około 30km a temperatura płynu/silnika 66 stopni! (przy -6 mrozie na zewnątrz), zastanawiam się co mogę jeszcze sprawdzić.

Salacme
27-12-2021, 14:58
pacjent - ford Galaxy 2.0 benzyna 145km 2008r. Rozgrzewa się do 97 stopni i raczej utrzymuje taka temperaturę (podczas jazdy oscyluje w okolicach 95-98) - czy to nie za dużo jak na ten silnik?

Lasus1
06-01-2022, 12:43
Dzień dobry.
S-Max, 2007, 2.0 tdci, 140 PS.
Poczytałem wcześniejsze posty i pojechałem zrobić test, mój jest mocno niedogrzany, proszę o poradę czy mam zacząć od wymiany termostatu, czy może co innego na początek, mam niewielką wiedzę motoryzacyjną.

Włączyłem ukryte menu i cały czas miałem wyświetloną temperaturę podczas jazdy.
Temp na zewnątrz 0 stopni. Cały test zajął około 20-25 km.

Test1:
Włączone ogrzewanie na 21,5 stopnia, nadmuch w połowie, jechałem bez obciążenia - sam w aucie.
5 bieg, tempomat, 100km/h na obwodnicy miasta
temperatura pomiędzy 69-71 w zależności pod lub z górki.

Test2:
Bez ogrzewania, reszta jw.
temperatura pomiędzy 70-72 stopnie.

Auto nagrzewa się szybko, po około 4 km osiągnął 60 stopni i wskazówka ruszyła.
Przy temp 78 stopni otworzył się duży obieg i szybko spadło do 65 stopni.
Podczas testu tylko na chwilę, raz mi podeszło do 73 stopni.
Mam wymieniony silnik, dużo wydałem po kupnie (oszustwie) z auto-handlu, ale to inny temat.

Proszę o poradę, czy okolice 70 stopni jak u mnie bardzo szkodzi silnikowi itp, co zrobić, od czego zacząć.
Dziękuję, Piotr

franciszekmg
06-01-2022, 15:00
W moim przypadku podobnie było pomogła wymiana termostatu.
Po rozebraniu starego okazało się, że się zacierał(nie domykał) oraz wymyło uszczelkę na talerzyku termostatu i przez to płyn ciągle krążył w dużym obiegu.
Na nowym szybciej się nagrzewa, w teraźniejszych temperaturach utrzymuje się w trasie ok 75 - 78 w mieście 78 - 81.

franciszekmg
06-01-2022, 17:27
pacjent - ford Galaxy 2.0 benzyna 145km 2008r. Rozgrzewa się do 97 stopni i raczej utrzymuje taka temperaturę (podczas jazdy oscyluje w okolicach 95-98) - czy to nie za dużo jak na ten silnik?

Prawidłowa, termostat otwiera się przy 98, u mnie w mdo mk3 2.0 duratec prawie stała temperatura była 102-104.

[QUOTE=remlen;2244120]Wentyl na 1 biegu włącza się przy 107 stopniach i zbija do 101 stopni. Drugi stopien wentyla zalącza się przy 110 stopniach i zbija do 107, a potem przełącza się na 1 stopień i zbija do 101 - tak to działa.

Lasus1
07-01-2022, 11:23
W moim przypadku podobnie było pomogła wymiana termostatu.

Dziękuję zacznę od termostatu, z tym sobie chyba sam poradzę.
Jeszcze jedno pytanie, na forum czytałem że są różne rodzaje, różna temp. otwarcia.
Czy mam po prostu kupić termostat, czy szukać jakiegoś konkretnego?

Parch
07-01-2022, 13:34
Prawidłowa, termostat otwiera się przy 98, u mnie w mdo mk3 2.0 duratec prawie stała temperatura była 102-104.Temperatury otwarcia termostatów są inne w Mondeo mk3 i Mondeo mk4. Takie porównywanie pomiędzy generacjami bywa niestety bardzo niemiarodajne. Moje temperatury prawie nigdy nie przekraczają 100 stopni nawet w upalne lato.
Wentyl na 1 biegu włącza się przy 107 stopniach i zbija do 101 stopni. Drugi stopien wentyla zalącza się przy 110 stopniach i zbija do 107, a potem przełącza się na 1 stopień i zbija do 101 - tak to działa.
I znowu uwaga j.w. U mnie wentylator załącza się przy temperaturze 100-101 stopni. I jest stopniowany płynnie (PWM), więc nie ma czegoś takiego jak I, czy II bieg.


Jak widać silniki niby takie same, ale osprzęt inny, sterowanie (komputer, oprogramowanie, itp.) inne.

Michal.smax.07
15-02-2023, 16:40
Witam wszystkich, w s max 1.8tdci 2007r. Temp. na liczniku podczas normalnej jazdy pokazuje nie więcej niż 72° po przejechaniu nawet i 200 km więc nie mało jadąc znacznie większą prędkością w granicach 160km/h autostrada temp. wzrasta do prawidłowej 90 kreska pion. Gdy tylko zwolnię Temp spada z powrotem do 70 oczywiście po podłączeniu komp. Wskazuje cały czas prawidłową.. wspomne że został wymieniony termostat oraz zegary co nie wniosło żadnego efektu.. mechanik już się poddaje pomóżcie prosze

BobMF
17-02-2023, 01:13
Witam wszystkich, w s max 1.8tdci 2007r. Temp. na liczniku podczas normalnej jazdy pokazuje nie więcej niż 72° po przejechaniu nawet i 200 km więc nie mało jadąc znacznie większą prędkością w granicach 160km/h autostrada temp. wzrasta do prawidłowej 90 kreska pion. Gdy tylko zwolnię Temp spada z powrotem do 70 oczywiście po podłączeniu komp. Wskazuje cały czas prawidłową.. wspomne że został wymieniony termostat oraz zegary co nie wniosło żadnego efektu.. mechanik już się poddaje pomóżcie prosze

wymień czujnik temp., jeśli to nie zadziała termostat raz jeszcze, u innego mechanika

eclipse
17-02-2023, 06:58
Dzień dobry.
S-Max, 2007, 2.0 tdci, 140 PS

Proszę o poradę, czy okolice 70 stopni jak u mnie bardzo szkodzi silnikowi itp, co zrobić, od czego zacząć.
Dziękuję, Piotr
70 st. to pewnie jest niedogrzany i spala więcej .
Masz diesla a więc są tam niższe temperatury płynu chłodzącego jak w benzynie . Uważam jednak że faktycznie w twoim przypadku jest trochę niska wyświetlana . Może być powodem takich wskazań jazda na b. niskich obrotach poniżej 2 tyś. Jest też opcja że zaniża ci wskazania temp. termostat . ( jest zespolony z obudową w 2 L silnikach) Prawidłowa stała temp. nagrzanego silnika diesla to 81 st. C. w trasie - niestety często w mieście spada do 79 pewnie ze względu na niższe obroty i prędkości silnika .( tak jest w moim przypadku ) ja kilka lat wstecz też z tym walczyłem i wymieniłem na nowy dedykowany do tego silnika . Ten temat ma duuużo... stron ale warto byś poczytał perypetie innych . Kupno nowego termostatu nie zawsze oznacza że problem zniknie na zawsze .

robaczeq
20-02-2023, 21:59
Ja nie jestem pewien czy temperatury "wody" w okolicach 70-75 st. C. w DW10B są za niskie.
Sposób sterowania wentylatora latem wskazuje raczej, że to normalne temperatury (testowane także przy wyłączonej klimatyzacji).
Po nagrzaniu się do 76-78 st. C. otwiera się termostat i temperatura na chwilę spada o kilka, kilkanaście st. C, następnie znów nagrzewa się do ok 75-78 st. C. i wtedy zaczyna być aktywnie zbijana przez sterownik poprzez podnoszenie prędkości obrotowej wentylatora.

lisek40
10-11-2023, 11:22
Sprawdzenie termostatu. Czy dobrze rozumiem? Rozgrzać silnik do ok 50 stopni celcjusza i dolny wąż od chłodnicy ma być zimny ? Jeżeli oba są ciepłe termostat do wymiany?

robaczeq
11-11-2023, 20:54
Ja już wiem że miałem niepełnosprawny termostat, wymiana na gatesa i otwiera się przy 86-88 stopniach (odczyt na zegarach) a później trzyma ciągle 80-82 stopnie.

marcell79
09-01-2024, 19:24
Panowie powiedzcie czy temperatura rzędu 65 - 70 st.C przy jeździe po mieście czy też w trasie przy 120 km/h nie jest za niska? Na zewnątrz okolice 0 st.C (bez znaczenia czy +5 czy -10). Nagrzewa się szybko do ok 65 st.C webasto chodzi i grzeje później więcej nie chce złapać. Jak podskoczy w korkach na 70 st.C to jak ruszę po prostej to spada. A jak jeszcze włączę ogrzewanie to leci diametralnie. Na trasie nie ma szans by złapał więcej ???

lisek40
09-01-2024, 20:40
Raczej termostat do wymiany

marcell79
14-02-2024, 08:31
Termostat puszcza w granicach 60st.C Węże zaczynają robić się ciepłe ale przy jeździe na autostradzie z prędkością 140 km/h w obecnych warunkach temperatura silnika 70st.C Tak samo przy dojeżdzie do pracy 15 km po mieście temperaturę osiąga w granicach 70 st.C. +/- . Przysłoniłem chłodnicę to podskoczyło do 80 szt.C. Czy są jeszcze jakieś czujniki temperatury płynu które mogą szwankować? Czy faktycznie termostat który wydaje się być sprawny być może nie do końca?

robaczeq
20-02-2024, 22:17
Może być, ja tak miałem. Wyglądało to jakby histereza jego działania przesunęła się w dół i do tego działał wolniej niż powinien. Zobacz moje posty wyżej.

marcell79
23-02-2024, 11:29
Może być, ja tak miałem. Wyglądało to jakby histereza jego działania przesunęła się w dół i do tego działał wolniej niż powinien. Zobacz moje posty wyżej.

Zakupiony nowy wymienię i mam nadzieje ze problem zniknie Przy okazji jaki płyn lejecie G12+?

Fesio
28-03-2024, 10:32
Witam. Jestem nowy. U mnie 1.6ecoboost po akcji serwisowej auto w mieście 90. Przy górce 100 i więcej wenylator studzi żaluzje przy chłodnicy zamknięte a termostat nie reaguje ustawiony na 82. Na postoju przy podłączonym komputerze temperatura 100 widać wykres pracy wiatraka ale termostat nie puszcza wody na chłodnicę. Czy to normalne?

Bump: Witam. Jestem nowy. U mnie 1.6ecoboost po akcji serwisowej auto w mieście 90. Przy górce 100 i więcej wenylator studzi żaluzje przy chłodnicy zamknięte a termostat nie reaguje ustawiony na 82. Na postoju przy podłączonym komputerze temperatura 100 widać wykres pracy wiatraka ale termostat nie puszcza wody na chłodnicę. Czy to normalne?

tomao
28-03-2024, 10:42
Na włączonej klimatyzacji żaluzja jest zawsze otwarta, poobserwuj wskazania temperatury przy otwartej. Jeśli będą dobre, to wywalić/wykodować żaluzję, w EB niepotrzebna.

Fesio
28-03-2024, 10:50
Wystarczy wtyczkę odpiąć? Tam chyba zintegrowana jest z czujnikami parkowania? Błąd będzie czy tylko w komputerze

tomao
28-03-2024, 11:52
Można wtyczkę (samego silnika żaluzji), trzeba ją jeszcze ręcznie otworzyć. Błąd żaluzji się na pewno pojawi, tylko nie wiem, czy wentylatory chłodnicy przez to nie będą włączone maksymalnie.

Fesio
28-03-2024, 12:12
Od żaluzji jest jedna wtyczka ? Czy są dwie? Jest do tego normalny dostęp?

tomao
28-03-2024, 14:04
Od żaluzji jest jedna wtyczka przy jej silniczku. W S-max dokładnie nie wiem jak jest zabudowana, ale spodziewam się dostępu dopiero po zdjęciu zderzaka.

Fesio
28-03-2024, 15:22
Dziś zauważyłem że temperatura cały czas jest w okolicach 95 a 105 stopni. Podczas jazdy z klima czy bez z przesłoną chłodnicy aktywną jub nie. Na postoju też tak trzyma. Wydaje mi się ze zdecydowanie za dużo. Wentylator pracuje przesłona tez, ale żeby tak się działo po akcji serwisowej która była tydzień temu.. W czwartek idzie na reklamacje akcji serwisowej do Forda

Bump: Rok temu robiony był nowy blok silnika bo temperatura go spaliła. A Oni w fordzie mówią że normalne jest że silnik aluminiowy grzeje się powyżej 100 stopni

tomao
28-03-2024, 15:33
Pewnie założyli zły termostat w takim razie. Po akcji powinien się otwierać przy 82, u mnie przy jeździe bez korków temperatura się utrzymuje około 90 stopni.

galo
31-03-2024, 01:02
82° w dieslu będzie okej, a w benzyniaku 90°

Podczas jazdy z klima, czy bez z przesłoną chłodnicy aktywną jub nie.
W czasie jazdy po mieście w korku, czy na trasie trzyma taką temperaturę? Jeśli przesłona jest nieaktywna i cały czas otwarta, to na rozgrzanym silniku na trasie po przejechaniu jednego kilometra temperatura powinna spaść w okolicy 90°.

Ramzes-111111
21-07-2024, 16:24
[QUOTE=galo;3489267]82° w dieslu będzie okej, a w benzyniaku 90°

Hej, mój galaxy dw10c w temp. powietrza 30 stopni w mieście załącza wentylator przy temperaturze 96 °, czy tak powinno być?

tomao
21-07-2024, 16:29
Tak może być jeśli więcej stoi niż jedzie.

Ramzes-111111
21-07-2024, 16:35
Dzięki za informację, już miałem nowej "czystej" chłodnicy:)

galo
22-07-2024, 23:33
Hej, mój galaxy dw10c w temp. powietrza 30 stopni w mieście załącza wentylator przy temperaturze 96 °, czy tak powinno być?
Nie przypominam sobie żeby mój kiedykolwiek przekroczył 80 stopni
Nie przypominam sobie żeby u mnie temperatura kiedykolwiek była wyższa niż 80 stopni, zimą to jest praktycznie niemożliwe, a latem to jak klima włączona to wentylator chodzi non stop więc nie dopuszcza do podniesienia się temperatury, wskazówka zawsze jest w pionie nie przypominam sobie żeby kiedykolwiek wyszła dalej, może dlatego, że EGR mam zaślepiony, chociaż wątpię żeby to miało jakiś większy wpływ.

Ramzes-111111
23-07-2024, 18:59
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!

MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego)


Z tego co widzę to na forum to jedni użytkownicy piszą o temp. poniżej 80 stopni, a inni mówią, że te 96 jest ok, wg mnie to trochę za ciepło, zastanawiam się czy nie mam problemu z wentylatorem. Zaczyna pracę od 96 stopni ale za to na dużych obrotach. Do tej temperatury w ogóle się nie uruchamia. Mam wentylator z jednym wiatrakiem.
Czy Moduł - sterownik wentylatora chłodnicy ma wpływ na pracę i prędkość wentylatora?

galo
23-07-2024, 19:28
U mnie wentylator w takich temperaturach chodzi non stop, bo jak klima chodzi to on też.

Sprawdzić sobie przekaźnik od wentylatora, może styki są zaśniedziałe, kabelek jakiś urwany, prawdopodobnie jest przy chłodnicy, miałem podobny objaw w Galaxy mk1 i poruszanie kostką naprawiło klimę i wróciły normalne obroty wentylatora.

Klima działa?

Ramzes-111111
23-07-2024, 21:39
Muszę to posprawdzać. Klima działa, ale wentylator załącza się tylko delikatnie na postoju i to nie zawsze, jak ruszam Forscan lite daje informację, ze wentylator nie działa. Jak ustawię ogrzewanie i nawiewy na maks to wentylator pracuje i szybko zbija temp płynu(w kabinie robi się bardzo gorąco).

galo
23-07-2024, 23:02
Jutro z ciekawości sprawdzę, czy na postoju temperatura u mnie wzrośnie powyżej 80°, bo tak jak nic się nie dzieje to człowiek nie zwraca na to uwagi.

Ja mam starszy model, więc nie wiem do końca jakie elementy posiada twoje auto, ale czy nie masz czasami na chłodnicy aktywnej żaluzji.
Czy na postoju jest swobodny przepływ powietrza przez chłodnicę?, w czasie jazdy temperatura utrzymuje się około 80° nawet przy ostrej jeździe?

Posprawdzaj bezpieczniki, poruszaj jakimiś kabelkami przy wentylatorze, może któryś jest przełamany i trzyma się tylko na izolacji, wyciągnij przekaźnik od wentylatora i włóż go z powrotem, po prostu może coś nie styka, jeśli to nie pomoże to trudno mi będzie dalej coś pomóc, ale oczywiście możemy dalej próbować dopóki ktoś z odpowiednią wiedzą tutaj nie zajrzy.

A jakie kody błędów komputer pokazuje?

"DODANE"
Sprawdziłem jak to jest z tą temperaturą i temperatura na dworze 25 stopni, panel klimatronika wyłączony, a temperatura silnika dochodziła max do 84 i spadała do 80 jednocześnie wentylator chłodnicy bez przerwy bardzo delikatnie chodził, po włączeniu klimatronika i ustawieniu na maksymalne chłodzenie temperatura cały czas była 81, a wentylator włączył się na szybszy bieg, nie jestem pewien, ale chyba jest jeszcze szybszy trzeci bieg wentylatora, ale to już może, jak temperatura pójdzie znacznie wyżej.

Ramzes-111111
05-08-2024, 20:12
Oststnio nie miałem czasu na diagnostykę...
Przy temperaturach powietrza do 26-28 oC temperatura płynu chłodzącego waha się w przedziale 82-88 stopni, gdy jest cieplej na zewnątrz jest gorzej.
Co do błędów to mam B105A oraz B1A69 ale to chyba nie ma wpływu na w/w sytuację.

galo
06-08-2024, 20:05
Te błędy raczej nie powinny mieć wpływu, bo to są chyba wewnętrzne czujniki od nawiewów, ale pewności nie mam.

Sprawdziłeś kable przy chłodnicy od wentylatora, czy nie są uszkodzone, albo jakieś styki zaśniedziałe?

michalikpiotr
12-08-2024, 11:45
Dzień Dobry. Mam takie pytanie s-max 1.8 tdci nowy termostat nowy płyn, temperatura na liczniku convers plus w czasie jazdy oscyluje w zakresie 78-82 większy podjazd pod górę wzrasta do 85-86. Wskaźnik od temperatury pionowo cały czas. W trybie serwisowym temperatura taka sama jak na liczniku convers (wyświetla elektronicznie licznik po aktualizacji). Natomiast w programie diagnostycznym delfi wskazania są zawsze wyższe od wartości na liczniku o około 16 stopni. Po nocy temperatura na liczniku spada do 1-2 stopni więc zgadzało by się. Dziwne te wskazania nie mogę zrozumieć skąd taka rozbieżność. Płynu nie wywala węże są miękkie. Pompa wody nowa. Całkowicie jest pominięta chłodnica egr. Ogrzewanie działa prawidłowo. W czym problem. Boję się że zagotuje się silniki 102 stopnie to trochę za dużo moim zdaniem. Czy się mylę 1.8 tdci jaką powinien mieć temperaturę. Pozdrawiam

Antej
12-08-2024, 11:54
Wskaźnik wskazówkowy zna tylko trzy pozycje zimny, ciepły,silnik do wymiany.

Nie sugeruje się tymo wskazaniami.

Poszukaj na forum, było o tym bardzo dużo napisane.

michalikpiotr
12-08-2024, 12:17
u mnie jest ten kolorowy licznik po aktualizacji i tam jest wskazanie cyfrowe i one nie pokrywa się z tym odczytanym przez obd2 i stąd mój niepokój. Wskazanie jest niższe o 16 stopni. A boję się że 100 stopni dla diesla jest zabójcze. A czy zbiornik wyrównawczy w 1.8 tdci powinien być ciepły czy zimny? Oczywiście po nagrzaniu silnika?

tomao
12-08-2024, 12:45
przez obd2
A jaka nazwa czytanego wskaźnika? Jeśli pokazuje na zmodyfikowanym sofcie licznika temperaturę cyfrowo, to takie same wartości muszą być do odczytu przez OBD.

michalikpiotr
13-08-2024, 05:43
Właśnie się różnią o około 16 stopni. Przez obd nie znalazłem podobnej wartości pisze temperatury płynu chłodniczego. Zastanawia mnie bo bardzo chłodny jest zbiornik wyrównawczy po długiej jeździe. Brak ciśnienia płynu nie ubywa. Termostat otwiera się według specyfikacji 88 i odjąć 16 stopni różnicy daje 72 i tak podczas spokojnej jazdy jest na liczniki. Podczas górki przyspieszania itp podskakuje wartość na liczniku do 80-81 czyli do 96-97 stopni. Wcześniej miałem wrażenie że stary termostat otwierał się przy 83 stopniach. Czy do 1.8 TDCi są różne termostaty z temperaturą otwarcia?

michalikpiotr
18-08-2024, 11:01
I jak ktoś podpowie czy u was jest ciepły zbiornik wyrównawczy? Znalazłem informację że są różne termostaty z równymi otwarciami. Jak to jest spotkał się ktoś z tym?

Bump:

A gorący płyn którym wężem wpływa do chłodnicy? Dolnym od termostatem czy górnym?

tomao
18-08-2024, 11:17
Zazwyczaj schłodzony płyn dopływa do silnika od dołu, potem z głowicy na górę chłodnicy.

Seba.łódź
08-01-2025, 21:55
Witam. Przejrzałem forum i chyba nie znalazłem problemu takiego jak mój. Auto kupiłem latem i od razu zauważyłem że według wskaźnika silnik się nie dogrzewa czy to w korkach czy nie. Strzałka zatrzymuje się ok2-3 mm przed 90. Jednak wentylatory na chłodnicy się włączają. Węże nie są twarde, płynu nie ubywa, nic się nie dzieje więc odpuściłem temat. Teraz zimą też się tak nagrzewa z tym że na wolnych obrotach temperatura spada. Jak ruszę wzrasta. Wymieniony rozrząd z pompą i termostat. Niestety nic nie pomogło. Spalanie w mieście około 7- 7.5 l. Auto zachowuje się normalnie. Może ma ktoś jakiś pomysł. Dzięki

BobMF
09-01-2025, 08:55
mam inny silnik, ale 87'C to normalne na wskaźniku, realne spalanie mam podobne, a wg. komputera to 6.1

mój silnik w zimie w korku też odpalony się studzi, szukasz problemu na siłę chyba, wrzuć na miasto karton przed chłodnicę jeśli temperatura na dworze niższa niż 8'C