Zobacz pełną wersję : 1,8 TD - uklad paliwowy diesel


glazik5
04-01-2010, 19:45
Witam, mam dość już tego auta.. kompresja, jak w nowym aucie, wtryski nowe, pompa idealna, swiece nowe (platynowo-irydowe) nowa reczna pompka paliwa.

problemy z paleniem, jedni kompresja, jedni swiece, innym sie paliwo cofie, jeszcze inni swiece maja sprazone..

jestem w 100% pewny ze zapowietrza sie uklad paliwowy przez dluzszy postoj. teraz to powietrze mi drze do tego stopnia, ze nawet jak cieply, to kopci na niebiesko i szarpie silnikiem.


wiec pytanie do doswiadocznych i tych mniej madrych uzytkownikow. na zdrowy rozum, gdzie moze ciagnac powietrze wraz z paliwem.

zakladajac ze nie mamy szybko zlaczek w okolicy pompy, tylko gumowe wezyki + zaworek zwrotny

zsberg
04-01-2010, 20:16
Mam benzyniaka ale znajomy miał w dieslu podobny problem. Między filtrem a pompą zamontował dodatkowy zawór zwrotny na przezroczystym wężu (tak dla testów). Okazało się, że paliwo schodziło z filtra więc miał gdzieś pomiędzy bakiem a filtrem nieszczelne połączenie. Co dalej zrobił, tego już nie wiem.

Rajmund_Kuchno
04-01-2010, 20:25
wiec pytanie do doswiadocznych i tych mniej madrych uzytkownikow. na zdrowy rozum, gdzie moze ciagnac powietrze wraz z paliwem.

zakladajac ze nie mamy szybko zlaczek w okolicy pompy, tylko gumowe wezyki + zaworek zwrotny
Wiesz kolego gdzie ciagnie powietrze??
Juz Ci mowie:)) Przy baku masz jeszce dwie plastikowe szybkozlaczki laczace metalowe przewody paliwowe ze "smokiem" w baku. Auto na kanal, odkrec 4 sruby mocowania zbiornika i nie musisz go calkiem sciagac, wystarczy ze opuscisz zbiornik i wykrecisz calego smoka, zlikwoduj szybkozlaczki, zaloz weze umowe na opaskach, miejsca na weze jest wystarczajaco, po pol metra weza na zasilanie i powrot i bedzie wszystko ok. Smoka wykreca sie z baku o jakies 1/4 obrotu i wszystko ladnie wychodzi razem z uszczelka. Jak wyciagniesz smoka to skontroluj sobie czy gumowa koncowka z krocca ssawnego nie jes za mocno zsunieta. Ja u siebie podnioslem ja o jakies 2mm powyzej nominalnej wysokosci zeby nie opierala sie o dno miski w baki i dzieki temu jest lepszy przeplyw opy z baku.
POZDRAWIAM i zycze powodzenia

sado28
04-01-2010, 20:28
Calkiem nieglupi pomys zeby na dolocie paliwa wstawic wezyki przezroczyste i zobaczyc gdzie sie cofa paliwo,albo czy idzie z powietrzem.

Niewiem jak w dieslu jest rozwiazany(wykrecany czy na stale) filtr paliwa moze uszczelka pod nim puszcza.

glazik5
05-01-2010, 07:06
- nieszczelnosc miedzy bakiem a filtrem
- dwie plastikowe szybkozlaczki przy baku
- uszczelki w filtrze paliwa.

co jeszcze?

szkudi713a
05-01-2010, 16:31
Jeszcze może być nieszczelna ręczna pompka paliwa na filtrze.

glazik5
05-01-2010, 17:24
pompka nowa, i jest szczelna.


w pompie wtryskowej na którejś śrubie możne być nieszczelność?

Darioul
05-01-2010, 22:06
Witam miałem podobną sytuację na filtrze paliwa są dwie uszczelki jedna z nich się lekko podwineła. Auto kiedy postało ponad 8 godzin nie odpalało. Był sekundowy zaskok a potem nie chciało zaskoczyć. Kiedy samochód udało mi się zapalić, to przez dzień nie było problemu z odpalaniem.

tomek1971
08-01-2010, 18:13
I co problem rozwiązany? Bo jeżeli nie to można zrobić taki eksperyment.Wlej do bańki 5 litrowej paliwa.Weż wąż przezroczysty i jeden konieć włóż do tej bańki a drugi koniec załóż na króciec zasilania pompy paliwa pomijając podgrzewacz filtr i co tam jeszcze po drodze jest.Oczywiście wąż musi być zalany paliwem.Odpal auto niech sobie pochodzi z 5min. a nastepnie zgaś. Na następny dzień sprawdż najpierw czy w weżu jest paliwo a potem spróbuj odpalic. W ten sposob można eliminować kolejne odcinki układu paliwowego.Oczywiście nalezy zachować ostroznosc.

Marix
08-01-2010, 22:25
Ja mam przezroczyste węże, zaworek zwrotny pomiędzy filtrem a pompą i pompka jest twarda jak kamień ile by auto nie stało, fakt, ze czasem widze wędrujące pęcherzyki jakby z baku...

Jednak tak jak mówiłem nie wydaje mi sie zeby to była przyczyna.
Jak jest około +2 do -4 C a auto jest całkiem wychłodzone to kręce około 25 sekund, zapalając dopiero w trakcie drugiego grzania swiec (pierwsze robie pełne do pyknięcia przekaznika)

zas jak jest -8 do -15 to kręcenie jest wyzwaniem, najpierw kręce z 15-20 sekund, potem daje rozrusznikowi i akumulatorowi odetchnąc z 10 sek, znowu kręce z 20 sekund i czasami wystarczy, a czasami kręce 3 razy

z jednej strony ciesze sie ze w ogole pali, a zdrugiej musze sie w koncu wybrac do dieslowca, bo to już druga zima jak sie tak męcze :)

p.s lalem paliwo z auchan, teraz mam bp ultimate + uszlachetniacz wlany i zero różnicy w odpalaniu.

motorek26
09-01-2010, 20:49
a korektor kąta wtrysku koledze działa :fcp9
to może być też przyczyną złego odpalania lub już umiera pompa wtryskowa trzeba by było sprawdzić jakie daje ciśnienie przy rozruchu

glazik5
09-01-2010, 21:26
jakby pompa siadala, to by po pierwsze moc stracil i wolno by sie na obrotwy wkrecal. a mocy mu nie brakuje. powietrze 100%. zrobie jutro ten myk z bańka. jak przestanie szarpac to zostawie banke na noc


odezwe sie jutro

glazik5
10-01-2010, 23:00
smiech na sali.

wiazka kabli ktora idzie z komputera. rozcialem kable od potencjonometru. bodajze zolty i czerwony, zalozylem na nich miernik zeby srpawdzic opornosc. po podlaczeniu auto zaczelo normalnie pracowac :| przestalo kopcic szarpac i falowac obrotami. ze zdzwienia odpialem 1 szczypce od miernika, auto znowu faluje, kopci, szarpie. podpinam auto dziala rowniutko. jutro jade na szrot wykrece jakis potencjometr albo zaloze jakies cos z opornoscia.

PaBlLoO90
11-01-2010, 07:42
jakby pompa siadala, to by po pierwsze moc stracil i wolno by sie na obrotwy wkrecal. a mocy mu nie brakuje. powietrze 100%. zrobie jutro ten myk z bańka. jak przestanie szarpac to zostawie banke na noc


odezwe sie jutro

Z tym brakiem mocy to nie prawda , też miałem problemy z pompą ( zatarła się ), jedynym problemem przed awarią było męczące odpalanie i gaśnięcie.

FIBAK
16-01-2010, 22:22
Wymieniłem filtr paliwa włozyłem przezroczyste węż paliwa i sie okazało ze dalej nie pali a węże są puste zero ropy .Czy to pompa paliwa do wymiany???

Marix
16-01-2010, 22:42
zero ropy czy zero powietrza?

jak zero ropy, to oczywiste, cofa sie paliwo do baku

wesele12
17-01-2010, 09:50
mam te same problemy po postoju nie jestem w stanie normalnie odpalic bez długiego krecenia ( uszczelnianie wężyków juz robiłem ,pompa łapie powietrze na dzwigni gazu albo na wałku napedowym na simeringu), postanowiłem kupić inną podobno sprawną pompę wtryskową i sam ja wymienić ,czy macie może jakis opis jak to zrobić ,chodzi mi w szczególności o to jak poluzować automatyczne napinacze paska zębatego?

PaBlLoO90
17-01-2010, 10:34
Wymieniłem filtr paliwa włozyłem przezroczyste węż paliwa i sie okazało ze dalej nie pali a węże są puste zero ropy .Czy to pompa paliwa do wymiany???

W tych silnikach nie ma typowej pompy paliwowej , jest pompka podawcza w pompie wtryskowej. Możliwe że jej żywot się skończył ,koszt naprawy samej pompki podawczej kosztował mnie 250 zł , ale mam nadzieje że w twoim przypadku będzie to coś mniejszego , jeszcze poszperaj.

PaBlLoO90
17-01-2010, 10:35
mam te same problemy po postoju nie jestem w stanie normalnie odpalic bez długiego krecenia ( uszczelnianie wężyków juz robiłem ,pompa łapie powietrze na dzwigni gazu albo na wałku napedowym na simeringu), postanowiłem kupić inną podobno sprawną pompę wtryskową i sam ja wymienić ,czy macie może jakis opis jak to zrobić ,chodzi mi w szczególności o to jak poluzować automatyczne napinacze paska zębatego?

Podaj e-mail to wyśle ci książke serwisową

FIBAK
17-01-2010, 14:05
zero ropy czy zero powietrza?

Jak zero ropy, to oczywiste, cofa sie paliwo do baku

wcale ropa nie dochodzi przy zapalaniu do filtra paliwa a za filtrem mam zaworek zwrotny niemam pojecia co jeszcze sprawdzic czy ktos moze mi pomoc!!!

wesele12
17-01-2010, 14:19
Dzięki PaBlLoO90 możesz wysłać na : wesele@poczta.fm


Pozdrawiam wszystkich posiadaczy palących i niepalących Fordów 1.8D i TD


Robert

mondeoq
17-01-2010, 19:11
FIBAK.
Sprawdz elektrozawór przy pompie wtryskowej, zobacz czy po wlaczeniu zapłonu dochodzi napięcie. Jeżeli nie będzie napięcia to zapodaj kabelek prosto z akumulatora do tego zaworka i zobaczysz czy idzie paliwo.
Widocznie nie zaciąga paliwa ze zbiornika, ewentualnie moze być jeszcze przytkany smok w zbiorniku paliwa lub woda w zbiorniku ktora zamarzła.
Musisz to wszystko posprawdzac.
Jak będziesz kręcił silnikiem to popusc przewody wtryskiwaczy, bo może byc mocno zapowietrzony!!!

FIBAK
17-01-2010, 22:02
fibak.
Sprawdz elektrozawór przy pompie wtryskowej, zobacz czy po wlaczeniu zapłonu dochodzi napięcie. Jeżeli nie będzie napięcia to zapodaj kabelek prosto z akumulatora do tego zaworka i zobaczysz czy idzie paliwo.
Widocznie nie zaciąga paliwa ze zbiornika, ewentualnie moze być jeszcze przytkany smok w zbiorniku paliwa lub woda w zbiorniku ktora zamarzła.
Musisz to wszystko posprawdzac.
Jak będziesz kręcił silnikiem to popusc przewody wtryskiwaczy, bo może byc mocno zapowietrzony!!!

dzieki mondeoq
jutro sprawdze, o ile znajde ten elektrozawór .a smok niejest zatkany bo go przedmuchałem.

glazik5
18-01-2010, 21:57
w pompie wtryskowej, na dzwigni przyspieszenia, mozna ją odkrecic i podlazyc jakies gumowe oringi? tylko i wylaczenie gdzies w pompie wytryskowej lapie powietrze.


jakies inne lokalizajce?

glazik5
04-02-2010, 14:24
odswiezam i prosze nadal o rady. gdzie w pompie wtryskowej moze lapac lewe powietrze

motorek26
04-02-2010, 20:50
prosze nadal o radynapisz co zrobiłeś to bedzie łatwiej coś już wykluczyć

kamilwolski
05-02-2010, 18:39
Problemy z odpaleniem 1.8TD są różne, czasami się nakładają jedne na drugie, czasami jest jeden skutecznie utrudniający lub uniemożliwiający rozruch.

1) Zapowietrzony układ paliwowy.
Najczęściej powodem zapowietrzenia są szybkozłączki, nieszczelna pompka ręczna, źle zamontowany filtr paliwa. Problem do wyeliminowania za kilka złotych. Wymiana przewodów paliwowych, regeneracja lub wymiana pompki ręcznej na gruszkę uniwersalną, szybkozłączki zastąpione opaskami skręcanymi.

2) Wytrącona parafina.
W baku mamy paliwo letnie lub słabej jakości z którego przy mrozach wytrąca się parafina, zalepia filtr paliwa, ropa gęstnieje. Należy rozgrzać auto, dolać dodatek STP lub SKYDD i lać jedynie dobrej jakości ON. Koszt butelki dodatku to około 20zł. Uwaga! Pod żadnym pozorem nie próbujcie dolewać denaturatu do oleju napędowego!

3. Uszkodzone świece żarowe.
Bardzo częsta przyczyna niedomagań. Ludzie zapominają lub nie zdają sobie sprawy z tego jak ważne zimą są sprawne świece żarowe. Poza samymi świecami warto sprawdzić czy mają one sprawny układ zasilający. Koszt świec do silnika 1.8TD oscyluje między 20-50zł za sztukę.

4. Korektor kąta wtrysku.
Na pompach wtryskowych znajduje się korektor kąta wtrysku. Niesprawny na prawo sprawiać problemu zarówno jeśli chodzi o rozruch jak i również równą pracę silnika. Sprawny korektor powinien "trykać" przed odpaleniem. Istnieje możliwość regeneracji. Koszt nowego to około 300zł

5. Układ elektryczny - akumulator i rozrusznik.
Ze względu na konstrukcję i zasadę działania silnika wysokoprężnego bardzo dużą wagę należy przykładać do stanu akumulatora jak i również rozrusznika. Silnik wysokoprężny potrzebuje sprawnego akumulatora który da mocnego "kopa" podczas rozruchu oraz rozrusznika, który bez oporów będzie wstanie zakręcić silnikiem pomimo chłodu i gęstego oleju.

6. Wtryskiwacze, układ wtryskowy.
Kolejnym ważnym elementem o który trzeba dbać to układ wtryskowy. Wtryskiwacze które się zawieszają mogą zarówno utrudnić rozruch silnika, jak i wpływać na jego dalszą pracę. Bardzo ważnym czynnikiem podczas rozruchu zimowego jest również dobrze ustawiony kąt wtrysku oleju napędowego. Można założyć, że przy dobrze zamontowanym rozrządzie (blokady) kąt wtrysku jest ustawiony poprawnie, jednak znam przypadki w których ze względu na zużycie elementów, wyciągnięcie się paska napędu pompy wtryskowej, konieczna była korekta kąta wtrysku oleju napędowego.

7. Kompresja.
Jeśli wszystkie powyższe elementy są sprawne, nie ma nigdzie niedociągnięć, a samochód mimo to nie chce odpalać, może to świadczyć o słabej już kondycji silnika. Należy wtedy udać się do warsztatu celem sprawdzenia kompresji w silniku. "Pół biedy" gdy to tylko mocno rozregulowane zawory, gorzej, gdy problem siedzi głębiej.

---

Poniżej filmik niskiej jakości z odpalania mojego 1.8TD podczas mrozu, na tzw. "jedno grzanie", przy niesprawnym korektorze kąta wtrysku.
http://www.youtube.com/watch?v=9aBT7-z1SZc

ps.
- hałas podczas rozruchu ze względu na brak jakichkolwiek wygłuszeń w aucie
- "światełko" z lewej strony deski rozdzielczej po odpaleniu to logo producenta dodatkowego obrotomierza, nie zaś jak mogłoby się wydawać ostrzeżenie o niskim ciśnieniu oleju lub braku ładowania.

aragorn
06-02-2010, 13:25
Podepne sie pod temat.
Mozecie mi podpowiedziec czy jezeli korektor cieknie, ale slyszalne jest trykanie to mozna tak zostawic? czy raczej cieknacy korektor ma wplyw na poprawna prace silnika? Ew zapowietrzanie sie pompy? Musze pokrecic z 4-5 sek, ale zawsze odpala. W te duze mrozy po nocy odpalal rowniez. Na allegro jest osoba ktora zajmuje sie naprawa- regeneracja korektorow koszt 85 pln. Moze skorzystam.
Wypowiedzcie sie prosze w tej kwesti.
Wydaje mi sie ze z korektora mocniej leci jak silnik jest zimny.

kamilwolski
06-02-2010, 15:35
Pompa ma być szczelna, każda nieszczelność to awaria którą należy usunąć.

glazik5
06-02-2010, 21:19
aragorn, nie mozna dopuscic do tego zeby korektor ciekl. zobacz na allegro, ktos tam regeneruje ijezeli cieknie to zapowietrza sie uklad dlatego Ci odpala po kilku sekundach

reczna pompka nowa (szczelna) gumowe przewody (tylko szybko zlaczka na powrocie), nic nie cieknie, kompresja idealna, koncwki wtryskow wymieniane latem, poniewaz 2 wtryski laly, w rozruszniku byly wymieniane niedawno szczotki, nowy akumulator(czasem odpalam na dwa, bo na jednym umiera przy niskich temperaturach) jedynie co stwierdzam, to nie dzialajacy korektor, iproblem z elektryka silnika. mam w potencjometr wpietry miernik i ustawiony na opornosc miedzy 1 i 2 kabelek bodajze. jezeli odepne miernik, auto zaczyna kopcic n aniebieskie i szarpac, czuc niedopalona rope w spalinach

lukas84
07-02-2010, 14:37
mi tez korektor cieknie tam przy tych kabelkach , i ciezko pali gdy jest na minusie , ale niby tryka:) mozna go jakos samemu wykrecic i wyslac temu kolesiowi czy to jakas gorsza robota??

glazik5
07-02-2010, 17:35
wykrecasz go normalnie kluczem płaskim, wypinasz 2 kabelki ktore ida od wiazki z komputera, i korektor gotowy do wyslania. widzialem aukcje na allegro, typ regeneruje za 85zl i wszystkie komenty ma pozytywne

aragorn
07-02-2010, 19:52
statnio nie moge znalezc jego aukcji na allegro. Nie mam dwoch lewych rak, mam dostep do migomaga - zamierzam sam to zrobic. Tym bardziej ze na sieci jest instrukcjia co i jak
http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=42419

wraz z rozmiarami oringow

glazik5
07-02-2010, 22:00
dzwignia dodatkowej dawki paliwa (inaczej dzwignia przespieszonego biegu jalowego) ma luzu poprzeczne. czy ma to wplyw na zapowietrzanie sie ? mozna ją wymątowac i wsadzic jakis oring?

lukas84
08-02-2010, 16:52
a jak sie go wykreci to paliwo nie bedzie lecialo ciurkiem ??

aragorn
08-02-2010, 21:10
Oringi mam juz kupione w tym tygodniu czhyba wezme sie za korektor. Mam do was prosbe czy macie moze nick osoby z allegro ktora za 85 pln regenerowala korektory. Mam jedno pytanie odnosnie korektora, a nie widze juz tej aukcji.

glazik5
09-02-2010, 07:19
proszę

http://www.allegro.pl/item872193287_zawor_przestawiacza_kata_wtrysku_luc as_sprawdz.html

glazik5
27-02-2010, 10:12
pytanie, czy jesli nie trzyma zawor na pompie ktory blokuje odplyw ropy do baku, jest lipny to ropa z pompy wtryskowej wtryskow, poplynie sobie do baku? bo mam zalozony zaworek zwrotny tylko w miejscu wejscia do pompy. a na odplywie mam szybko zlaczke jeszcze. jak myslicie?

czy zimno czy cieplo pali tak samo.. tzn trzeba krecic po 4 sekundach czuc ze zalapuje i nagle cyk i dziala lekka przegazowka zeby paliwo zassal i dziala rowno

kamilwolski
27-02-2010, 10:15
Jeśli układ jest szczelny to nawet bez zaworków zwrotnych będzie ok.

glazik5
27-02-2010, 12:19
no ale chodzi mi o to czy jak wyrzuce tą szybko zlaczke ktora moze byc lipna i zaloze gumowy przewod paliwowy do tego zaloze zaworek zwrotny, czy bedzie jakis efekt. bo po odpaleniu auto szarpie chwile i kopci na niebiesko i wedlug mnie jak przegazuje mu lekko to wypali do powietrze i po chwili dziala rowno i nic nie kopci, nie szarpie


moze sie zapowietrzac w miejscu gdzie szybko zlaczka laczy sie z pompa wtryskową na odprowadzeniu ropy do baku?