Zobacz pełną wersję : Silnik 2.5Di Potrzebne zdjęcia


eMWuGSM
05-01-2010, 17:08
Witam.
Potrzebuje zdjęcia wyjętego silnika 2.5Di "wzmocnionego" (z dwuczęściowym kolektorem ssącym i przepustnicą przy wlewie oleju) interesuje mnie zdjęcie bloku, głowicy, ew. kolektora ssącego bez reszty; najlepiej w rzutach jak:
http://www.rscosworth.it/lettura_motore.jpg
http://www.rscosworth.it/foro_pompa.jpg

I sensownej rozdzielczości.

Z góry dziękuje.

erbi
05-01-2010, 17:25
yyyy a można wiedziec po co?

eMWuGSM
05-01-2010, 17:35
W chwili obecnej nie moge zdradzić.
Aha, generalnie szukam wszelkich informacji nt. rodziny silników York, a w szczególności rzeczonego 2.5Di "wzmacnianego".

wojtekjanus
05-01-2010, 18:07
Kolego, silników w Transitach było odmian mnóstwo, nawet tych z tzw "baranami" i o zwiększonej mocy (o tym chyba piszesz) było kilkanaście, "barany" występowały zarówno z pompą Boscha jak i z Lucas Epic-em, z turbo i bez. Najsłabszy silnik dieslowski miał 68KM, najmocniejszy 116KM.
Transity dieslowskie nie miały oznaczenia Di, ale D lub TD.
W benzynie był silnik 144KM (!), z tego co wiem tylko w modelach dla służb specjalnych.

Silniki rodziny York były bazą do zaprojektowania w 1984 roku silnika 2,5D, ale to już jest inna konstrukcja.

Co do tych zdjęć (koniecznie w rozsądnej rozdzielczości), to wątpię by ktoś miał - nawet w tej kiepskiej. :729:

Niżej podaję silniki występujące w latach 1986 - 2001 oraz ich moce, także benzynowe do kompletu.
---------------------------------------------------------------------
Rodzaje silników w Fordzie Transicie MK3 (1995-2001):

Pojemność Lata Produkcji Oznaczenia Moc w kW i w KM
1998 cm3 1995-2001 DOHC NSF 84 114
1998 cm3 1995-2001 DOHC NSG 84 114
2496 cm3 D 1995-2001 4HB 56 76
2496 cm3 D 1995-2001 4FA 51 70
2496 cm3 D 1995-2001 4FB 51 70
2496 cm3 D 1995-2001 4FC 51 70
2496 cm3 D 1997-2001 4FD 51 70
2496 cm3 TCI 1995-2001 4GD 63 86
2496 cm3 TD 1995-2001 4FD 85 116
2496 cm3 TD 1995-1997 4EB 74 100
2496 cm3 TD 1995-2001 4GA 63 86
2496 cm3 TD 1995-2001 4GB 63 86
2496 cm3 TD 1995-2001 4GC 63 86
2496 cm3 TD 1997-2001 4EC 74 100



---------------------------------------------------------------------
Rodzaje silników w Fordzie Transicie MK2 (1992-1995):

Pojemność Lata Produkcji Oznaczenia Moc w kW i w KM
1994 cm3 1992-1995 NCA 72 97
1994 cm3 1992-1995 NBA 66 89
2936 cm3 1992-1995 BRT 107 144
2496 cm3 D 1992-1995 4AE 74 100
2496 cm3 D 1992-1995 4GA 63 85
2496 cm3 D 1992-1995 4DA 59 80
2496 cm3 D 1992-1995 4BC 52 70
2496 cm3 D 1992-1995 4FA 52 70



---------------------------------------------------------------------
Rodzaje silników w Fordzie Transicie MK1 (1986-1992):


Pojemność Lata Produkcji Oznaczenia Moc w kW i w KM
1593 cm3 1986-1992 LAC 46 62
1593 cm3 1986-1992 LAT 46 62
1994 cm3 1986-1992 N6TS 60 81
1994 cm3 1986-1992 N6T 57 77
1994 cm3 1986-1992 NAT 57 77
1994 cm3 1986-1992 NAW 56 76
1994 cm3 1986-1992 NAX 56 76
1994 cm3 1986-1992 NAV 55 74
2496 cm3 D 1986-1992 4AB 50 68
2496 cm3 TD 1986-1992 4AE 60 81

eMWuGSM
05-01-2010, 20:09
Bloków nie było zbyt wiele a i "silników" samych w sobie też. Różnice jak juz dotyczyły OSPRZĘTU lub/i układu paliwowego, dolotowego i wydechowego, sterowania. Mi chodzi o ilustracje (zdjęcia, ew. schematy) pokazujące wygląd najlepiej gołego bloku i głowicy, a to jednak jest dla York'ów (pinto każde wygląda mniej wiecej tak samo, kolonia też, I4 mniej wiecej też).

Wiem jakie silniki wystepowały i w zasadzie ograniczały się do:
Pinto 1.6, 2.0
York 2.4, 2.5Di (podałem ze 2.5DI jest York'iem bo nie spotkałem sie z inna nomenklaturą dla tegoż projektu silnika niż pierwowzoru)
I4 DOHC 2.0
Cologne 2.9

Wszelkie różnice polegają na stosowaniu innego osprzętu ukł. sterowania itd., ale w gruncie rzeczy są to silniki z podanych "rodzin" i wyglądem jako "gołe" są podobne.

Notabene ciekawi mnie wygląd i dostępność elementów charakterystycznych dla Kolonii do Transita (skrzynia z dzwonem pod V'ke, układ dolotowy), bo mam akurat ze 2 koelny luzem.

wojtekjanus
05-01-2010, 20:26
Nie do końca jest tak jak piszesz, że silniki różniły się tylko osprzętem. Z tego co wiem, np silnik z Lucas Epic-em + turbo + IC o mocy 116 KM miał inne tłoki, korbowody, wał korbowy, zawory, głowicę i jeszcze być może wałek rozrządu. Z kolei blok silnika z pompą CAV Lucas nie miał wyjścia na pompę mechaniczną paliwa (ale były wyjątki). Itd., itd.
W twoim zestawieniu brakuje sześciocylindrowego Yorka o pojemności 3,5l (silnik 2,4 z dołożonymi dwoma cylindrami).
Ale mniejsza o to, sądzę że nikt na Forum nie ma tych materiałów, które potrzebujesz. Raczej szukaj na forach angielskich, Angole mają zdrowego hopla na punkcie wszystkich Transitów, a tych z lat 70-tych szczególnie - w nich były silniki York.

rostek
07-01-2010, 19:58
tak przeglądam neta dot. Tranzolków i Anglicy naprawdę są ześwirowani na punkcie tego autka. Gdzie nie otworzysz stronke (z transitem nieco innym niż fabryka urodziła) to masz England. I to mi się podoba. Nie jest to tak jak w PL gdzie T4 i T5 na wzór D jest najlepsze, najcudowniejsze, naj naj naj...... My niestety polscy kierowcy w większości bierzemy wzorce motoryzacyjne zza W granicy. A szkoda.... Angole wiedzą co dobre...

A tak na marginesie T3 to dopiero tworzyło swoją historię kiedy to Tranzystor już było legendą....

Nie to żebym sie czepiał uwielbienia co do VW ale co nieco przesadzone są opinie o tych samochodach a co za tym idzie ceny na giełdach tych samochodów.


Tak poza topiciem...

tomek37
07-01-2010, 20:19
Ja jeszcze dorzuce że sama wymiana paska rozrządu nie mówiąć już o wymianie sprzęgła w t4 to ciężka sprawa dojscie słabe wszędzie ciasno nie to co w tranzystorku.