Zobacz pełną wersję : Kod 37 i 42 Escotrt 1.3 93
Witam
Robilem wczoraj test i wyszedl mi blad na Trybie 1-37 miekki a pozniej na Trybie 3 - blad 42 ? Ktos moze powiedziec co one oznaczaja?? :566:
Dzieki
Uszkodzony MAP. Jeden i drugi kod jego dotyczy. Sprawdzić musisz częstotliwośc jaką generuje. A jeszcze lepiej wymienić, chyba, ze kabelek uszkodzony pomiedzy MAP a EEC.
Dziekuje za odp.Co do maila Co Ci wyslalem to chodzilo mi o to ze kody podane od Ciebie byly inne od tych co Ci wyslalem co tez dostalem ? I w zwiazku z ty z jakich kodow korzystales?Ktorymi sie kierowac?
Odnosnie tego Map Sensora - to po odlaczeniu wtyczki zasilajacej badz wezyka samochod dusi sie spadaj oroty to by wygladalo ze Map jest sprawny ale to tylko moje zdanie??
To pozostaje Ci jeszcze sprawdzić sonde Lamda. Jest jeszcze jedna interpretacja kodu 42-zbyt bogata mieszanka lub brak przełączeń napięć na sondzie , ale jedno i drugie sprowadza sie do -> zbyt bogatej mieszanki.
Co prawda jeśli chodzi o MAP'a to może dawać zbyt małą częstotliwość na wyjsciu, dlatego tak się dzieje.
Sone tez sprawdzalem i ma od 0.1 do 0.9 v na wolnych obrotach to chyba dobrze?
Dodam ze autko mi duzo pali do 11l i rura okopcona z tylu na czarno.A silniczek tylko 1.3
Sone tez sprawdzalem i ma od 0.1 do 0.9 v na wolnych obrotach to chyba dobrze?
To jest OK.
Dodam ze autko mi duzo pali do 11l i rura okopcona z tylu na czarno.A silniczek tylko 1.3
Wymień MAP sensor. Pożycz, podmień i sprawdź. Zresetuj kompa, pojeździj i sprawdź ponownie(kody).
Dzieki za odp. Bede musial kupic trudno bo porzyczyc nie mam skad :( .
zawsze zanim kupisz możesz go sprawdzić lub dać komuś do sprawdzenia razem z tym plikiem
A tak na marginesie ja jak sie pytałem to zaśpiewali coś ponad 850zł :roll: nie wiem jak w serwisie wołają :shock:
Czy Map Sensor z 1.4 podejdzie do 1.3????
TAK !!!
Mogą sie troche wyglądem różnić i numerem, ale parametry mają takie same
To igla bo mam okazje kupic za 30 zeta podobno 100% sprawny daje gwarancje na niego. :D
[ Dodano: 2005-11-15, 21:40 ]
Kurde w ASO powiedzieki mi ze kod 42 to walnieta lambda :( juz sam nie wiem co o tym myslec
kod 42 tak jak pisał Slawko mówi o zbyt bogatej mieszance - moze ją powodować w połączeniu z kodem 37 czujnik MAP. Pisałeś że sonde sprawdzałeś i miała 0.1-0.9V czyli jest dobra.
Jeszcze wyczytałem, że kod
42 Miernik przepływu powietrza 2, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny troche to dziwne ale...
Jak jest MAP to nie ma MAF i odwrotnie.
W zwiazku z tym, ze jest dużo interpretacji tego samego kodu pozostaje Ci sprawdzić obie rzeczy.
Najłatwiej to zresetuj kompa, zrób samoadaptacje, wyłacz silnik, odepnij sonde, odpal i zrób z 5km odczytaj kody , odepnij MAP zrób ze 2-3km i odczytaj kody. Podaj co wyszło i wtedy bedziemy wiedzieli co mu dolega dokładnie.
odepnij sonde, odpal i zrób z 5km odczytaj kody
odepnij MAP zrób ze 2-3km i odczytaj kody
Mam pytanko czy po odczytaniu kodow po odlaczeniu sondy wpijac ja z powrotem zanim odepne Map ??
czy po odczytaniu kodow po odlaczeniu sondy wpijac ja z powrotem zanim odepne Map
nie, zobaczymy czy jakis dodatkowy kod przybedzie
A wiec tak:
Bez sondy
Tryb 1 - kod miekki 28
Tryb 2 - 11
Tryb 3 - 42 38
Bez sondy i Map (odpiolem tylko wtyczke zasilajaca nie weza) :
Tryb 1 - kod miekki 37
Tryb 2 - 37
Tryb 3 - 42,38.37
Po wpieciu wszystkiego spowrotem :
Tryb 1 - kod miekki 37
Tryb 2 - 11
Tryb 3 - 42
I jak to oceniacie??
proste :D
Pomierzyłbym dokładnie sonde i MAP'a (sporny kod 42) reszta sie zgadza.
http://www.fordfans.cz/technics/2diag.htm
http://www.troublecodes.net/Ford/
Moglbym Cie jeszcze prosic o prade jak pomierzyc dokladnie sonde krok po kroku ??? Plis
i podanie wartosci jakie maja byc??
Sonde mierzymy tak.
Wpinamy się w odpowiedniki szarego i czarnego kabelka(od strone sondy) po drugiej stronie złączki(biały-sygnał, brązowy-masa) odpalamy silnik i obserwujemy wskazania miernika (najlepszy analogowy bądź oscyloskop) powinny zmieniać sie cyklicznie w granicach 0.1-0.9V(częstotliwość nie istotna, ważne aby się zmieniało) Silnik musi sie troche zagrzać, zanim zaczniesz odczytywać(miernik mozna wpiąć wcześniej). Przez pierwszą minutę od uruchomienia pomiary bedą błędne-normalne, nie pracuje sonda.
W przewody wpinamy się igłą do szycia.
Ja mase biore z głowicy silnika(broń Boze z dekla od zaworów-jest niemasowy), nie wpinam sie w brązowy.
nie masz kogoś z miernikiem częstotliwości będzie szybciej (miż gdybanie)zmierzysz jaki jest sygnał na wyjściu MAP i bedziesz wiedział u mnie padły już 2 jeden na wyjściu miał 0Hz a drugi mnozył wynik razy 2 :)) i sterownik nie wskazywał błędu a mieszanka była bogata i palił sobie ok 18l/100km
A co do pomiaru sondy to ja sie podpinałem od tyłu wtyczki sterownika EECIV nie trzeba za bardzo kombinować a przy okazni bedzie wiadomo czy kable i masa OK
A co do pomiaru sondy to ja sie podpinałem od tyłu wtyczki sterownika EECIV nie trzeba za bardzo kombinować
Tak jest najlepiej, tylko Ty wiesz jak to zrobic. Pozatym ECU jest z reguły za przynitowanym ekranem, a dostep i okreslenie które to kabelki, jest fatalny.
Tak jest najlepiej, tylko Ty wiesz jak to zrobic. Pozatym ECU jest z reguły za przynitowanym ekranem, a dostep i okreslenie które to kabelki, jest fatalny.
Slawko mam troszke starszego i nie ma tam ekranu po prostu odkręcasz plastik (1 śrubka) odginasz zaczepy i cały sterownik wyciaga sie z kablami na dywanik :), styki masz ponumerowane tak że nie pomylisz sie (jak cos to wrzucam zdjęcie)
styk 29 sygnał z sondy i 49 masa miedzy nie wepnij woltomierz
No własnie nie mam . Moze ty masz to bym wyjoł i wpad do Ciebie sprawdzic sztuke??
mam :) jak co to mozna sie umówić...... pomierzy sie go
|