Zobacz pełną wersję : [1,6 TDCi] C-MAX 1.6 TDCI . EGR-jak najlepiej rozwiązać problem.


SMUTNYINDYK
13-01-2010, 18:47
Mój problem opisany został już w wątku pt. Usterka układu silnika założonym przez Pana futurystę i niestety zaniechanym wyjaśnieniu przyczyn[ później zrobił się przeniesiony, ale pozostał]. Po rozszczelnieniu się turbiny i naprawie problemu, wymianie SOFTU samochodu ze starego na najnowszy pozostał problem zaworu EGR prawdopodobnie zablokowanego w czasie awarii turbiny. IDS diagnostyczny wykazał zblokowanie EGR w stanie zamkniętym i wysokie napięcie w obwodzie sterującym recyrkulacją spalin. Objaw opisałem we wspomnianym wątku-poszarpywanie w zakresie 1600-2100 obr/min. i spokojnym dodawaniu gazu lub próbie jazdy w tym zakresie ze stała prędkością. Kol. radzio s radzi zaślepić EGR, ale ja mam obecnie niejako naturalnie zaślepiony EGR[ bo zamknięty] i poszarpuje. Jak rozwiązać poprawnie problem, bo ASO twierdzi że wymiana, a nie ASO też niezbyt wesoło bo możliwe czyszczenie, ale niekoniecznie skuteczne bo może być awaria elektroniczna i wtedy DUPA - robota daremna. Czy macie jakąś wiedzę na ten temat bo chcę to mieć zrobione dobrze, ale nie koniecznie za kupę kasy. Oczywiście pozostaje nadal moje przekonanie: NIGDY WIĘCEJ NOWOCZESNEGO TURBO DIESLA!!!

HYCHLA
14-01-2010, 14:35
Czesc. Rozumiem ze pewnosc jest ze to EGR nawalil.
Najlepiej jest wymienic na nowy pewnie i skutecznie ale drogo, sprobowac przeczyscic samemu jak masz sprawne rece, nic nie kosztuje a jak zaslepisz to bedzie wyskakiwal blad na tacho.
Zawor pewno jest ok tylko zblokowany od syfu, no chyba ze padla elektronika no to juz tylko pozostale dwie opcje zaslepic albo wymienic.

Nieznam sie na programowaniu kompa ale moze dobry tuner zmienil by sterowanie zaworem EGR.

radzio_s
14-01-2010, 21:01
Nie wiem jakie ma doświadczenie kolega Hychla ale ja miałem zaślepiony egr i przejechałem jakieś 6 m-cy i nic na szafie nie wywaliło.
Jesli padła elektronika zaslepienie nic nie da.Sterowik sinika dostanie złe parametry i bedzie wariował, szarpał itp.
To że komp pokazuje że egr jest zamknięty wcale nie musi oznaczać że jest zamknięty.Może być trochę niedomknięty i dlatego szarpie, a komp widzi że zamkniety.
Ten cały egr to siłownik z zaworem podobnym jak zawór w głowicy.Wysuwając się zamyka,cofając otwiera.
Mi nie chciało się czyścić więc zaślepiliśmy na próbę a potem nie chciało się już rozbierać aby czyścić .
Ja bym zrobił tak : Wymontował go, włożył na noc do nitro i spróbował wyczyścić.
Potem zaślepienie. I próba.
Jeśli jest ok to opijasz sukces i znowu kochasz TDCI, jeśli nie klniesz i kupujesz nowy egr oraz utwierdzasz się w przekonaniu :nigdy więcej TDCI.
Jest jeszcze jedna opcja zakup używki skoro zamierzasz pozbyć się auta,ale to loteria.
Pozdrawiam i życzę powodzenia

SMUTNYINDYK
14-01-2010, 22:17
Muszę to naprawić bo nie jestem w stanie sprzedawać samochodu z ukrytym gnojem w środku. Oczywiście jak da się go rozruszać metodą przeczyszczenia to najlepiej, ale ja niestety nie mam warunków bo na parkingu pod budynkiem się nie da-zimno i chłodnawo. Pozostaje mi namówić panów ze Szczotkarskiej na próbę czyszczenia. Ile tak około może kosztować EGR? Oczywiście nawet z nowym EGR wyzbędę się TURBO DIESLA-odczuwam do niego wstręt.

Lelon
14-01-2010, 23:05
Kolego, mała sugestia - nie pisz w każdym kolejnym poście, w każdym wątku, że turbodiesel to zło. Wystarczy raz. Wszyscy jesteśmy poruszeni i łączymy się w bólu, że będziesz musiał być może wydać 1000zł na auto.

SMUTNYINDYK
14-01-2010, 23:28
Dobrze.

merchel
15-01-2010, 07:07
Przerabiałem temat zaworu EGR kilka miesięcy temu . Oczywiście jak to Polak próbowałem najpierw dwa razy czyścić ten zawór. Pomijając fakt ,że dostęp jest kiepski , bo trzeba ściągać podszybie itp. Operacja pracochłonna i wymagająca niezłej gimnastyki. Niestety krótko po czyszczeniu znów pojawiał sie błąd zaworu EGR. W moim przypadku był zużyty w znacznym stopniu machanizm opuszczjący ten grzybek do przymykania przelotu. Najzwyczajniej miał luzy i się blokował a samo czyszczenie nic nie dawało. Skończyło sie wymianą na nowy . Udało mi się znaleźć nowy bez faktury za 650zł i od tego momentu mam spokój . Myślę , że w Twoim przypadku może być podobnie.

leonov
15-01-2010, 09:49
Nie jest tak źle z ceną tutaj masz za 650 nowy (http://allegro.pl/item861281742_zawor_egr_ford_c_max_s_max_galaxy.ht ml)

radzio_s
15-01-2010, 10:27
Smutnyindyk łącząc się w bólu jestem w stanie Ci pomóc aby zminiejszyć koszty.
Mam brata który jest mechanikiem w ASO VW ( zaślepiał egr u mnie),i garaż.
EGR ma obcykany zarówno wymiane jak i zaślepienie.
Myśle że złapie chętnie fuchę za rozsądne pieniądze
Jeśli jesteś zainteresowany pisz na PW.
Co do linku kolegi lenov u mnie w 1,6 TDCI był inny (rocznik 2004)
był taki http://allegro.pl/item872338989_zawor_egr_citroen_peugeot_ford_1_6_h di_tdci.html

merchel
15-01-2010, 11:19
W 1,6 tdci były co najmniej 2 różne zawory EGR. Pierwsze były razem z 15 cm przewodem a póżniej już miały tylko gniazdo w obudowie zaworu EGR , bez przewodu. Trzeba zobaczyć jaki jest zamontowany.

Lelon
15-01-2010, 15:14
a taki pasuje?

http://ewcar.pl/pl,product,365421,zawor,recylkulacji,gazow,spalino wych,egr,motorcraft,1472884.html

SMUTNYINDYK
15-01-2010, 17:47
Do kol. radzio s - zrobię to na Szczotkarskiej na oryginale i w ten sposób zakończę ten dziwny ciąg wydarzeń. Nie wiem czy dotarła do Ciebie moja wiadomość, ale mój samochód możesz obejrzeć, pojeździć nim bo przecież jesteśmy z Warszawy[ chodzi mi o pomysł kupna auta dla żony]. Co do brata z ASO VW to moja żona ma VW NEW BEETLE 1.9 TDI ALH. i tu chętnie mógłbym skorzystać z jego pomocy, choć ta machina nie nawala, ale trzeba ją obsługiwać[ w najbliższym czasie zaślepiłbym tam EGR i wyczyścił turbo VNT].

TomozTM
05-02-2010, 23:52
ford.sklep.pl

poszukaj samego zaworu sterowania czy jak on się tam nazywa...

jak wejdziesz w części do C-max'a i wyszukasz "EGR" to na drugiej stronie na samym końcu.
Masz cały EGR (prawie 1000) i sam ten zaworek (ok250) może samo to Ci pomoże...?

leonov
08-06-2010, 14:52
Co do części polecam ten sklep / warsztat w Radomiu (http://www.bratford.pl/nowe-czesci-zamienne-do-forda?cid=12) nowy EGR ok. 600 zł i chyba 100 zł wymiana !!

leonov
08-06-2010, 21:24
Czy ktoś z szanownych forumowiczów może wskazać czy na poniższym foto można zdemontować z EGR tylko część zaznaczoną kolorem czerwonym ? (sam zawór) oraz które oprócz zaznaczonych śrub trzeba jeszcze odkręcić żeby można go było zdemontować ??

http://hyy.pl/images/262.0_tdci_tyl.jpg

leonov
09-06-2010, 13:43
No koledzy :( nikt nie pomoże :569:

Franuśś
09-06-2010, 13:51
Musisz poczekać bo ludzie kończą prace albo się do nie wybierają. Sam chcesz coś zrobić ?

AREK78
09-06-2010, 14:55
Odkręcasz sam zawór chłodnice zaworu nie musisz chyba że chcesz to musisz troszke płynu spuścić

leonov
09-06-2010, 15:55
Muszę czyścić ostatnio na trasie na wieś "zonk" przy spokojnej jeździe na autostradzie ok. 150 km/h jak bym wrzucił na luz :-( na wolnych obrotach tylko chodził , więc holowanie (zostało do domu jakieś 30 km ) i nasze forum :-) stanęło na EGR zaślepiłem (cienkie blaszki z puszki po piwku ;-) i było OK ale ... w drodze powrotnej znowu o samo :-( zjazd na cpn i znowu rozbieranie okazało się że blaszki "przepalone" !! zaślepiłem znowu puszką :-) ale już złożoną na 3 i dojechałem do domu !
Teraz chcę rozebrać i przeczyścić bo z kasą teraz krucho :-(
Autko stoi u kumpla na placu odkręciliśmy 4 śruby przy tym zaworze ale dalej trzyma coś !! ale już chyba wiem czy to to zaznaczone ??? http://zapodaj.net/e744e3d1e2ce.jpg.html

Zvirek
09-06-2010, 17:22
Najlepiej zaślepić "od przodu" silnika, tzn. na końcu metalowej rury idącej do dolotu - bo zaślepienie przy samym EGR może właśnie przepalać blaszki (too hot:). Zaślep tak jak mówię i pojeździj - jeśli nie zaświeci się check engine ( w większości TDCI zaświeci się:( to masz spokój na długi czas. Niestety wyczyszczenie EGRa na długo się nie zda - a na jak długo to zależy jak jeździsz - im dynamiczniej tym dłużej będzie OK, ale wystarczy pomulić trochę auto i zaraz znowu trzeba rozbierać zawór.

leonov
09-06-2010, 21:16
Dzięki za info zawór już wyciągnięty i .... okazało się że zatarty jest trzpień zaworu dodatkowo urwał się zawór "grzybek" zamykający :-( przy okazji uszkodziło się "mini" łożysko w ramieniu silnika krokowego :-( szok !!!! jutro będę szukał tego łożyska i spróbuję spawać "grzybek" zobaczymy co będzie !?
Z zaślepieniem zobaczę bo po zaślepieniu na "trasie" przejechałem ok. 300 km i bez żadnego błędu na komputerze ! czy to możliwe że błąd zależy od wersji oprogramowania komputera !?

abuu
10-06-2010, 09:55
Z zaślepieniem zobaczę bo po zaślepieniu na "trasie" przejechałem ok. 300 km i bez żadnego błędu na komputerze ! czy to możliwe że błąd zależy od wersji oprogramowania komputera !?


Ja też zaślepiłem zawór, jednakże po 300-400 km wywalał mi trzy błędy (jeden związany z EGR-em) i odcinał turbinę. Po wyczyszczeniu i odblokowaniu jest ok (1500km już przejechane).

Pozdr
bu

leonov
10-06-2010, 12:26
Właśnie tych błędów się obawiałem dlatego zdecydowałem się na czyszczenie a zaślepienie tylko na krótką metę przy awarii.
Dzisiaj składam sprzęt do "kupy" i zobaczymy jak będzie .

Ginter3
10-06-2010, 12:36
Dzięki za info zawór już wyciągnięty i .... okazało się że zatarty jest trzpień zaworu dodatkowo urwał się zawór "grzybek" zamykający :-( przy okazji uszkodziło się "mini" łożysko w ramieniu silnika krokowego :-( szok !!!! jutro będę szukał tego łożyska i spróbuję spawać "grzybek" zobaczymy co będzie !?
Z zaślepieniem zobaczę bo po zaślepieniu na "trasie" przejechałem ok. 300 km i bez żadnego błędu na komputerze ! czy to możliwe że błąd zależy od wersji oprogramowania komputera !?

napisz jak to u Ciebie się skończyło bo u mnie już powoli odczuwam problemy i zastanawiam się czy wymiana samego zawóru z grzybkiem w moim przypadku będzie wystarczająca jeśli nie dojdzie do innych uszkodzen. Takze pisz jak tam wyszło u Ciebie

Zvirek
10-06-2010, 14:53
przejechałem ok. 300 km i bez żadnego błędu na komputerze ! czy to możliwe że błąd zależy od wersji oprogramowania komputera !?

Soft raczej jest taki sam, ale dużo zależy od stylu jazdy - im ostrzej jeździsz, tym mniejsze prawdopodobieństwo błędu - EGR działa przy niskich obrotach i obciążeniach, i tylko wtedy ECU po lambdzie może wykryć, że coś jest nie tak.

AREK78
10-06-2010, 16:10
Proponowałbym ci nowy albo używkę jeżeli auto sprzedajesz te spawanie może nie wypalić to musi być szczelne i te kowadełko płynie pracować bo jak bedą minimalne przycinki to będą problemy z autkiem ten EGR ma sporo pracy i dla tego tak się to sypie i jeszcze ten nagar robi tam niezły bałagan dlatego te silniczki są mniej awaryjne jak się jezdzi często w trasy i tak pod 4000 obrotów zrobi porządek z nagarem.

Ginter3
10-06-2010, 21:52
jak się jezdzi często w trasy i tak pod 4000 obrotów zrobi porządek z nagarem.

Myślę że trasa to nie wszystko.Ja robie do roboty 30km przy 120km/h gdzie na 6 mam ok 2 tyś.Jesli mialbym miec 4 tys musialbym celowo męczyć 5 bieg.Pytanie czy w mojej sytuacji, przy minimalnym odczuwaniu początku problemu z EGR takie męczenie na obrotach jest jeszcze coś w stanie pomóc ??

leonov
11-06-2010, 12:42
Proponowałbym ci nowy albo używkę jeżeli auto sprzedajesz te spawanie może nie wypalić to musi być szczelne i te kowadełko płynie pracować bo jak bedą minimalne przycinki to będą problemy z autkiem ten EGR ma sporo pracy i dla tego tak się to sypie i jeszcze ten nagar robi tam niezły bałagan dlatego te silniczki są mniej awaryjne jak się jezdzi często w trasy i tak pod 4000 obrotów zrobi porządek z nagarem.

Spaw był "porządny" i myślę że chyba mocniejszy niż "jakieś tam" lekkie zaprasowanie (takie było i puściło) w kowadełku jest "nówka" łożysko ! więc powinno wytrzymać jak nowe nie ? nagar jest wyczyszczony w 100% nie zostało ani grama (2 dni roboty) i od wczoraj wieczorem MAXYMILIAN "śmiga" :619:

dafior01
11-06-2010, 12:45
Panowie, a jak już szukać EGR to jak go szukać? Bo nie mówi tak po nazwie że:
C_max, 2005 2.0 TDC.

Te zawarki wystepują też w innych samochodach/silnikach nie koniecznie Fordach.

Czyli co, po numerze jakimś katalogowym? Ja konkretnie piszę dla 2.0 - 136KM.

Bo słyszałem że są też w Nissanach, Peguotach.

Tak na oko "chyba" ten sam EGR w aukcji to Nissana 2.0 jest dużo tańszy nie FORD. Może sprzedawcy bazują na markach w ustalaniu ceny.

leonov
12-06-2010, 14:05
W Peugeotach jest np. ten z aukcji (http://www.moto.allegro.pl/item1054043908_zawor_egr_peugeot_307_407_2_0_hdi_1 36_ps_nowy.html) ale czy różni się ceną ? co do Nissana to one mają silniki PSA ? Citroen , Volvo to wiem ale Nissan ?

dafior01
12-06-2010, 14:31
W Peugeotach jest np. ten z aukcji (http://www.moto.allegro.pl/item1054043908_zawor_egr_peugeot_307_407_2_0_hdi_1 36_ps_nowy.html) ale czy różni się ceną ? co do Nissana to one mają silniki PSA ? Citroen , Volvo to wiem ale Nissan ?

Czyli co - jak zobacze EGR do Peguota, Citroena, Volvo - i będzie podane 2.0 - 136 KM - to mogę brać? - to samo jest?

leonov
12-06-2010, 16:02
Tu nie chodzi o markę tylko silnik nasz 2.0 TDCI to to samo co w Peugeot 2.0 Hdi wszystkie z PSA itd. generalnie serwis dobiera po VIN bo bywa różnie mogły w jakimś czasie wyjść modyfikacje ale to dotyczy raczej innych części a nie silnika .

Lelon
12-06-2010, 17:56
Nissan ma diesle od Renault a nie od PSA! To nie jest ten sam silnik.

dafior01
13-06-2010, 11:39
Nissan ma diesle od Renault a nie od PSA! To nie jest ten sam silnik.

A może ktoś jeszcze napisać co znaczy sktrót PSA?

HYCHLA
13-06-2010, 13:10
Peugeot Société Anonyme

dafior01
13-06-2010, 18:27
Peugeot Société Anonyme

Więc to wszystko poniżej to ten sam silnik? Tak podaje Wikipedia). To dlaczego ten sam silnik ma różne oznaczenia w mocy itp. w różnych samochodach? Różni się czymś? Cały czas to niby ten sam 2.0 ((jak poniżej)

2.0

Based on the PSA DW10 engine[citation needed] and with a capacity of 1997 cc, this engine was developed by Peugeot engineers in France on behalf of both PSA and Ford Motor Company.[citation needed] Production is currently taking place in France and Skövde in Sweden[citation needed]. The engine was released to Ford models in 2005 Ford Focus, and followed in the 2007 Mk IV Mondeo. It features a 16-valve cylinder head with twin belt driven camshafts and utilises a variable geometry turbocharger with overboost function. An intercooler is always present, as opposed to some applications of its predecessor.

In the 2005 Focus, output is a respectable 136 PS (134 hp/100 kW). In the 2007 Mondeo it is offered with 130 PS (128 hp/96 kW) or 140 PS (138 hp/103 kW), mated to a manual or 6-speed Durashift automatic gearbox.

Applications:
2003–present Ford Focus C-Max 2.0 TDCi, 136 PS (134 hp/100 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
2005–present Ford Focus 2.0 TDCi, 136 PS (134 hp/100 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
2006–present Ford S-Max 2.0 TDCi, 130 PS (128 hp/96 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
2006–present Ford S-Max 2.0 TDCi, 140 PS (138 hp/103 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
2006–present Ford Galaxy 2.0 TDCi, 130 PS (128 hp/96 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
2006–present Ford Galaxy 2.0 TDCi, 140 PS (138 hp/103 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
2007–present Ford Mondeo 2.0 TDCi, 130 PS (128 hp/96 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
2007–present Ford Mondeo 2.0 TDCi, 140 PS (138 hp/103 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
2008–present Ford Kuga 2.0 TDCi, 136 PS (134 hp/100 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)

Other Applications:
2004–2007 Peugeot 307 2.0 HDi, 136 PS (134 hp/100 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
2005–present Peugeot 407 2.0 HDi, 136 PS (134 hp/100 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
2005–present Peugeot 607 2.0 HDi, 136 PS (134 hp/100 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
2006–present Peugeot 807 2.0 HDi, 136 PS (134 hp/100 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
2008–present Peugeot 308 2.0 HDi, 136 PS (134 hp/100 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
2004–present Volvo C30/S40/V50 2.0 D, 136 PS (134 hp/100 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
2007–present Volvo V70 2.0 D, 136 PS (134 hp/100 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)

leonov
13-06-2010, 19:29
To ten sam silnik z tego co wiem był również stosowany w mazdach !

sw.wilq
14-06-2010, 12:11
Zgadza się - był również w Mazdach.

Żeby było ciekawiej - ten sam silnik, teoretycznie ta sama instalacja DPF.
Wymiana filtra w serwisie:
-> Ford - ok 5 500 PLN
-> Mazda - ok 7 500 PLN (kolega sprawdzał, bo jest "szczęśliwym" posiadaczem ;) )

kajro
15-06-2010, 11:43
http://www.cmaxownersclub.co.uk/forum/guide-to-cleaning-the-egr-valve-c-max-16-tdci-cvt_topic2184_post24531.html

dość obszerna fotorelacja z walki z egr-em
Może komuś pomoże?

leonov
15-06-2010, 13:44
http://www.cmaxownersclub.co.uk/forum/guide-to-cleaning-the-egr-valve-c-max-16-tdci-cvt_topic2184_post24531.html

dość obszerna fotorelacja z walki z egr-em
Może komuś pomoże?

To ma być walka ! i czyszczenie ?? poruszał gość szczotką w gardzieli w myśli że już wyczyścił :shock: żeby to było takie łatwe !? a co jeżeli jest zapieczony ? lub tyle syfu pod "grzybkiem" że nie domyka ? jak dla mnie to była relacja jak zdemontować podszybie i rurę od EGR ! z całym szacunkiem dla kajro który chciał dobrze :wink:

kajro
16-06-2010, 12:33
Do mnie przemówiła ona o tyle, że widać jak się do EGE'a dostać i gdzie go szukać.
A jak już go znajdę... cóż mój ci on wtedy mój.....:619:.
Zobacze, wezmę w dłoń i ... no coś tam potrafię samodzielnie ( choćby umyć kieliszki;)). Jak będę walczył sam, postaram się o pełniejszą relację, w czym mi, mam nadzieję , edytorsko pomoże leonov.:p

leonov
17-06-2010, 17:20
w czym mi, mam nadzieję , edytorsko pomoże leonov.:p

A nie ma sprawy :p pomożemy ;-)

grzegorek502
22-06-2010, 23:37
Witam.
Mam pytanie. Czy ktoś wymieniał osobiście EGR-a na nowy? Chodzi mi głównie o szczęśliwych posiadaczy 2.0 TDCi z zaworem DELPHI. Jeśli ktoś to robił prosiłbym o kontakt na PW.
Pozdrawiam

leonov
23-06-2010, 05:10
Jeśli ktoś to robił prosiłbym o kontakt na PW.
Pozdrawiam

Dlaczego na PW ??? to ogólne forum i może przyda się komuś z forum odpowiedź na twój problem .

merchel
23-06-2010, 08:50
Mam taki Egr wyciągnięty , ponieważ w zeszłym roku wymieniałem na nowy . Jeśli potrzebuujecie jakieś fotki poszczególnych detali tego zaworu , to mogę zrobić.... Moim zdaniem nie ma sensu go reanimować , bo tam zużywają się prowadnice, po których porusza się tłoczek, który reguluje zakres otwarcia przelotu.

dafior01
23-06-2010, 09:57
szczęśliwych posiadaczy 2.0 TDCi z zaworem DELPHI

A co koledze chodzi z tym zaworem DELPHI? Choidzi o sam EGR że robiony przez DELPHI? I czy taki co to ma być wstawiony DELPHI? Czy że orgyinalny włożony przez FORDA jest DELPHI?

Czy wogóle jest róznica między EGR DELPHI a innego producenta? Mogą się różnić konstrukcyjnie? O jakości nie mówie - a przy okazji dobry DELPHI jest?

Wszystkie jake znalazłem na Allgro są włąsnie DELPHI. Np ten:
http://www.allegro.pl/item1059741873_zawor_egr_ford_focus_c_max_s_max_ga laxy_kuga.html

grzegorek502
23-06-2010, 12:43
Mam taki Egr wyciągnięty , ponieważ w zeszłym roku wymieniałem na nowy .
Sam kolega wymieniał, czy w ASO? Czy w 1.6 TDCi jest taki sam :http://www.allegro.pl/item1059741873...laxy_kuga.html ,?
Czy po wymiane auto było podpinane do kompa (czyt. WDS), czy nie?
A co koledze chodzi z tym zaworem DELPHI? Choidzi o sam EGR że robiony przez DELPHI? I czy taki co to ma być wstawiony DELPHI? Czy że orgyinalny włożony przez FORDA jest DELPHI?

Czy wogóle jest róznica między EGR DELPHI a innego producenta? Mogą się różnić konstrukcyjnie? O jakości nie mówie - a przy okazji dobry DELPHI jest?
Podobno różne zawory były montowane. Mnie interesuje ten konkretny egzemplarz bo taki mam. Nie wiem czy innych producentów są lepsze. Nie mam pojęcia czy ktoś oprócz DELPHI robi jeszcze takie zawory.
Pozdrawiam

Andrzej1963W
23-06-2010, 15:42
Do mnie przemówiła ona o tyle, że widać jak się do EGE'a dostać i gdzie go szukać.
A jak już go znajdę... cóż mój ci on wtedy mój.....:619:.
Zobacze, wezmę w dłoń i ... no coś tam potrafię samodzielnie ( choćby umyć kieliszki;)). Jak będę walczył sam, postaram się o pełniejszą relację, w czym mi, mam nadzieję , edytorsko pomoże leonov.:p

No i jak wywalczyłeś coś? Jesli tak to daj coś więcej.

szakal22
23-06-2010, 20:08
Ja właśnie jestem po wymianie takiego zaworu.
Firmy Delphi... nie wiem czy jacyś inni producenci robili do tego silnika - ale ten właśnie nie szczyci się dobra sławą...
Po wymianie, większość z kim rozmawiałem, to podłączenie pod kompa to tylko aby wykasować błąd po wcześniejszym zaworze a silnik i oprogramowanie powinno samo przyswoić sobie nowy zawór. Powiedzial mi to koles nawet z serwisu Bosch'a.
Jednak postawilem w tym servisie Boscha auto, bo kasowanie błędu nic nie dało - pojawiał sie błąd ponownie.
Przy odbiorze samochodu powiedzieli że jednak trzeba było coś z tym oprogramowaniem zrobić i adaptacje tego zaworu.

W serwisie Bosch zapłaciłem za tą przyjemność 150zl. Nie wiem czy mnie trochę okroili z kasy, ale w ASO to za samo podłączenie do kompa chcą 150zl - a już jakieś zabawy z oprogramowaniem to dodatkowa kasa.
Dodam ze w tym Bosch'u to pracują na oryginalnym urządzeniu i programie.

Dziś odbierałem c-max'a, ale chyba będę musiał jeszcze wrócić do nich, bo jednak troszkę mało dynamicznie się zbiera na obroty i czuć tą turbo-dziurę. Mam nadzieje że teraz to kwestia odpowiedniej konfiguracji i ostawień sterownika.
Jeszcze zobaczę rano jak będzie zimny silnik i jak będzie z obrotami po rozruchu zimnego.

grzegorek502
23-06-2010, 22:59
Dzięki kolego szakal22 . Rzuciłeś odrobinę światła na moje wątpliwości. Czy znasz może kod błędu jaki został wykasowany w tym serwisie Bosch'a?
Pozdrawiam

kajro
24-06-2010, 08:01
No i jak wywalczyłeś coś? Jesli tak to daj coś więcej.
Zbieram chęci i ciułam czas.
Na dzień dzisiejszy nie mam czasu żeby szukać d... a co dopiero się w nią podrapać:P . Cierpliwości ludeczkowie, cierpiliwości...:oops:

merchel
24-06-2010, 18:31
Sam kolega wymieniał, czy w ASO? Czy w 1.6 TDCi jest taki sam :http://www.allegro.pl/item1059741873...laxy_kuga.html ,?
Czy po wymiane auto było podpinane do kompa (czyt. WDS), czy nie?

Podobno różne zawory były montowane. Mnie interesuje ten konkretny egzemplarz bo taki mam. Nie wiem czy innych producentów są lepsze. Nie mam pojęcia czy ktoś oprócz DELPHI robi jeszcze takie zawory.
Pozdrawiam

U mnie w 1,6 Tdci był zamontowany taki : http://allegro.pl/item1087371530_zawor_egr_ford_focus_c_max_1_6_tdci _nowy_super.html
Z tego co wiem w 1,6 tdci występowały conajmniej 2 wersje : jedna z przewodami wychodzącymi w zaworu : http://allegro.pl/item1087371530_zawor_egr_ford_focus_c_max_1_6_tdci _nowy_super.html
a druga tylko z gniazdem do podłączennia wtyczki np taki : http://allegro.pl/item1093163696_focus_2_ii_c_max_1_6_tdci_zawor_egr _9660276280.html
Po wymanie skasowano tylko błędy i nic wiecej.

profil11
04-07-2010, 16:24
Witam Panów a czy po wymianie zaworu EGR jest konieczne jego doprogramowanie czy to tylko operacja naciągaczy z ASO -250 PLN. Pozdrawiam.

Franuśś
04-07-2010, 18:29
Jest wymagany

grzegorek502
04-07-2010, 18:36
Witam Panów a czy po wymianie zaworu EGR jest konieczne jego doprogramowanie czy to tylko operacja naciągaczy z ASO -250 PLN. Pozdrawiam.

Podobno jest to operacja polegająca na wykasowaniu ewentualnych błędów w komputerze. I nic poza tym.
Pozdrawiam

maxred
04-07-2010, 19:08
witam :wink: mam również problem z EGR po diagnostyce i wykasowaniu błędów czasami zapalała mi się kontrolka a teraz poli się cały czas. w fordzie powiedzieli że na 99 % pomoże płukanie czujnika. zobaczymy czy pomoże pod koniec tygodnia . koszt 150 złociszczy. wymiana mi się nie uśmiecha :619:

profil11
04-07-2010, 20:07
Podobno jest to operacja polegająca na wykasowaniu ewentualnych błędów w komputerze. I nic poza tym.
Pozdrawiam
Podobno nie chodzi tu tylko o wykasowanie błędów zarejestrowanych ale także o ustawienie położeń skrajnych otwarcia i zamknięcia. CZY jest to operacja ktorą można zrobić gdzieś poza ASO ?

szakal22
04-07-2010, 20:21
Można to zrobić w innych miejscach niż ASO- tam gdzie maja oprogramowanie ford-owskie i trochę pojęcia o tym.
Ja zrobiłem to w firmie typu Bosch service - zapłaciłem 150zl - co jak się dowiaduje tutaj, to 100zl mniej niż ASO.
Ktoś na forum i chyba w tym temacie napisał, że można to zrobić na innym interfejsie niż WDS... ale na jakim nie wiem i czy się da nie wiem....

leonov
04-07-2010, 21:13
Można to zrobić w innych miejscach niż ASO- tam gdzie maja oprogramowanie ford-owskie i trochę pojęcia o tym.
Ja zrobiłem to w firmie typu Bosch service - zapłaciłem 150zl - co jak się dowiaduje tutaj, to 100zl mniej niż ASO.
Ktoś na forum i chyba w tym temacie napisał, że można to zrobić na innym interfejsie niż WDS... ale na jakim nie wiem i czy się da nie wiem....

Da się na innych interfejsach niż WDS ! większość profesjonalnych innych ma opcje adaptacji i tu się to ustawia .

profil11
04-07-2010, 21:35
No nic, dzieki za info, będę czegoś szukał. Pozdrawiam.

dafior01
05-07-2010, 08:18
ale także o ustawienie położeń skrajnych otwarcia i zamknięcia

No co wy? Na serio? To co te zawory są różne konstrukcyjnie i trzeba "nabić" elektronice pozycję? Nie są identyczne (no może firma inna)?

Jeśli tak, to w jaki sposób jest odczytywana wartość otwarci/zamknięcia? Analogowo -na zasadzie pomiaru napięcia (lub prądu a może oporności) jakiejś listwy?
A może cyfrowo (w to wątpię) wystawiana wartość 0/1?

Ten zawór to taki mądrala, że i otrzymuje dane do otwarcia i w między czasie odsyła info do ECU?

I najważniejsze: to co trzeba wymienić żeby mieć spokój (załączone dwie fotki) oraz co jest programowane z nich:



Tak na marginesie, zobaczcie ten link: przy wymianie, nie ma mowy nic na temat programowania czy kalibracji. Jest tylko o uśniecie błędów.
http://www.thaimazda3.com/svmanual/esicont/en/srvc/html/B3E010200400W01.html#wp1025486

grzegorek502
05-07-2010, 14:53
Witam.
Jestem właśnie świeżo po wymianie takiego zaworu. Dosłownie godzinę temu skończyłem. Wymieniałem sam. Sama wymiana jest operacją banalną. Prościzna. Ponieważ od dłuższego czasu (kilka dni) jeździłem na zaślepionym EGR, paliła się kontrolka silnika. Wiadomo, zamknięty zawór, brak zasilania spalinami i błąd. Po wymianie i opaleniu motoru kontrolka nie gaśnie. Po przejechaniu 300m zgasła. Wnioski możecie wysnuć sami.
Pozdrawiam i powodzenia

kolopeter
06-07-2010, 18:52
moze nie chodzi tu o przejechanie ilustam metrow, ale ilosci poprawnych uruchomien auta bez bledu z egr.moze po wymianie experyment.
odpalic, przygazowac, zgasic. tak z 5 razy proponuje zrobic. blad powinien zejsc. tak przynajmniej jest w niektorych autach. choc tam wystarcza jedno odpalenie bez bledu i komp kasuje ten blad

grzegorek502
07-07-2010, 16:54
Witam
Na prośbę kolegi z forum, opisałem sposób wymiany zaworu EGR w fordzie c-max z silnikiem 2.0 TDCi. Przynajmniej ja zrobiłem to tak:
Potrzebne narzędzia i części:
- klucze torx (komplet- ale używa się tylko dwóch lub trzech rozmiarów)
- klucz płaski 13
- klucz płaski 10
- klucz płaski 8
- klucz imbusowy 5 mm (najlepiej przedłużony o jakieś 50cm -opcja)
- kanał lub lewarek -opcja
- zawór EGR
1.Maska w górę
2.Zdejmujemy osłonę na silniku
3.Odłączamy akumulator (klemę) - jeśli znacie kody do radia
4.Odkręcamy uchwyty zbiorniczka płynu hamulcowego, dwie śrubki torx (nie odłączamy żadnych przewodów od zbiornika) i przesuwamy go w prawo w okolice akumulatora tak aby nie przeszkadzał.
5.Demontujemy ramiona wycieraczek - klucz 13 , odkręcamy nakrętki i ściągamy z wieloklinów
6.Demontaż podszybia
- zdejmujemy spinki na rysunku 1 oznaczone, jako 14A163A w liczbie 6 szt.
- podnosimy górną część podszybia i wyciągamy ją na zewnątrz
- odkręcamy kluczem torx dwie śruby (po lewej 1 szt. i prawej stronie 1 szt. na rysunku 16K262)
- luzujemy lub odkręcamy śrubkę M5 od mechanizmu wycieraczek, tą najbardziej na prawo, co pozwoli nam na łatwiejsze wyjęcie podszybia dolnego
- wyciągamy dolne podszybie
7.Demontujemy rurkę metalową łączącą EGR i kolektor dolotowy
- przy kolektorze wykręcamy dwie śrubki torx (uwaga na uszczelkę-oring przy wyciąganiu)
- w połowie rurki odkręcamy uchwyt- klucz 10
- przy zaworze kołnierz, dwie śruby M6x25 -klucz 10
- wymontowaną rurkę można próbować umyć, wyczyścić
8.Demontaż zaworu
- odłączamy wtyczkę sterowania zaworem
- luzujemy (wystarczy dwa-trzy obroty) śrubę na klucz imbusowy 5 mm od dołu zaworu (w tym celu najlepiej byłoby podlewarować samochód, zabezpieczyć tak, żeby można było wsunąć się pod niego bezpiecznie, zdemontować osłonę i przedłużonym o jakieś 50 cm kluczem, poluzować tą śrubę) tak jest chyba najszybciej i najłatwiej
- następnie dwie śruby M6 - klucz 10, mocujące zawór do chłodnicy, pierwsza od góry -łatwy dostęp, druga od dołu (uwaga na uszczelkę z cienkiej blaszki między chłodnicą a zaworem)
- następnie dwie śruby M5 - klucz 8, mocujące zawór do korpusu silnika i można wyjąć zawór
9.Montaż nowego lub regenerowanego zaworu w odwrotnej kolejności.
Uwaga na klucze, śruby, uszczelki i inne akcesoria wymykające się z rąk i ginące w czeluściach motoru. Jeżeli będziecie nieostrożni, spędzicie długie chwile z głową w komorze silnika klnąc postęp techniczny i miniaturyzację. No i ekologię rzecz jasna.
Powodzenia

dafior01
07-07-2010, 19:39
Super. Doskonały opis. Wielki dzięki.

Zamawiam EGR i walczę.

Pytanko: czyściłeś tą rurkę? Jak tak, to czym?

Jak ci się jeździ - check nie pojawił się już?

HYCHLA
07-07-2010, 21:37
Czesc.

- luzujemy (wystarczy dwa-trzy obroty) śrubę na klucz imbusowy 5 mm od dołu zaworu (w tym celu najlepiej byłoby podlewarować samochód, zabezpieczyć tak, żeby można było wsunąć się pod niego bezpiecznie, zdemontować osłonę i przedłużonym o jakieś 50 cm kluczem, poluzować tą śrubę) tak jest chyba najszybciej i najłatwiej
Śrubka ta sprawia problemy- prawda ale jak masz w zestawie kluczy przedłużkę z przegubem to jest miodzio i od góry można ja na spokojnie poluzować, jest łatwiej.

grzegorek502
07-07-2010, 23:33
Pytanko: czyściłeś tą rurkę? Jak tak, to czym?
Odpuściłem sobie dokładne czyszczenie z braku czasu i środków chemicznych. Przetarłem ją trochę.
Jak ci się jeździ - check nie pojawił się już?
Kontrolka już się nie zapaliła. Samochód jeździ jak dawniej.

abuu
08-07-2010, 13:24
Na przeczyszczonym EGRze już przejechałem 5k km (chorwacja, górki, pagórki i strome zjazdy.. jeee) i cholera w Polsce wywalił mi check engine. Dzisiaj jadę na komputer coby się przekonać, co mojemu dolega (turbiny nie odcina, nic sie nie dzieje - więc może to nie EGR).

Pozdr
bu

DUK45
08-07-2010, 17:38
Panowie na forum czytałem że lepiej zaślepić blaszką z wywierconym otworm o średnicy 5mm to błędu nie będzie wywalać. Może już ktoś tak zrobił to prosimy o wypowiedź. Bo tak sobie myślę że taka mała dziurka w końcu sie zapcha sadzą. Może dodatkowo odmę odpiąć to nie powinno tak szybko się zabrudzić? Co o tym sądzicie?

leonov
08-07-2010, 22:19
Bo tak sobie myślę że taka mała dziurka w końcu sie zapcha sadzą. Może dodatkowo odmę odpiąć to nie powinno tak szybko się zabrudzić? Co o tym sądzicie?

No nie tak to się ma :-) jak by to było takie łatwe to nie było by problemu po kombinacjach komputer i tak "wywali" błąd ! trzeba EGR wyczyścić lub wymienić :-( ja polecam rozwiązanie pierwsze czyli czyszczenie !

abuu
09-07-2010, 13:18
Na przeczyszczonym EGRze już przejechałem 5k km (chorwacja, górki, pagórki i strome zjazdy.. jeee) i cholera w Polsce wywalił mi check engine. Dzisiaj jadę na komputer coby się przekonać, co mojemu dolega (turbiny nie odcina, nic sie nie dzieje - więc może to nie EGR).

Pozdr
bu

już wiem, błąd EGR. Więc czyszczenie na wiele się nie zdało.
Pozostaje wymiana lub...można zastosować jakiś emulator? lub poddać regeneracji stary EGR?

Pozdr
bu

leonov
12-07-2010, 20:38
już wiem, błąd EGR. Więc czyszczenie na wiele się nie zdało.
Pozostaje wymiana lub...można zastosować jakiś emulator? lub poddać regeneracji stary EGR?

Pozdr
bu
To zależy od tego jak był czyszczony zawór ? (przetarcie szmatką nic nie da !) jeżeli wyczyścisz dokładnie (szlifowanie papierem i usunięcie całego nagaru) no taki zawór niczym nie różni się od nowego pod względem mechanicznym !

mkaminski100
13-07-2010, 06:24
To zależy od tego jak był czyszczony zawór ? (przetarcie szmatką nic nie da !) jeżeli wyczyścisz dokładnie (szlifowanie papierem i usunięcie całego nagaru) no taki zawór niczym nie różni się od nowego pod względem mechanicznym !
Jak pisza znawcy tak "sie ni da" ;) A tak na powaznie to zaciera sie sworzen grzybka od nagaru i to trzeba dokladnie wyczyscic i odtluscic.

Almiro
13-07-2010, 08:56
Cześć,
Ja już też jestem po czyszczeniu EGRa... brud był, wyczyszczony został dośc dokładnie (kompresor + środek do czyszczenia plandek samochodowych), przedmuchany.
Pytanie brzmi... czy po czyszczeniu auto potrzebuje troszke czasu na "adaptacje" ? Bo jakby ciut lepiej było ale... Na razie czekam...

Mirek

leonov
13-07-2010, 19:46
Cześć,
brud był, wyczyszczony został dośc dokładnie (kompresor + środek do czyszczenia plandek samochodowych), przedmuchany.
Mirek

Takie czyszczenie nie da za wiele ! tylko mechaniczne czyszczenie (szlifowanie papierem ściernym ) czpienia i grzybka da dobry efekt !

mkaminski100
23-07-2010, 11:20
Czesc.

Śrubka ta sprawia problemy- prawda ale jak masz w zestawie kluczy przedłużkę z przegubem to jest miodzio i od góry można ja na spokojnie poluzować, jest łatwiej.
Ja siegam do niej od gory bez zdejmowania podszybia. Wkladasz reke od prawej strony silnika, za nim i siegasz.

A co do czyszczenia do trzeba wyczyscic sworzen na ktorym pracuje grzybek. Zdejmuje sie plastikowa oslone pod silniczkiem elektrycznym i trzeba od tej strony tez poczyscic.
Do tego jest tam lozysko na ktorym porusza sie sworzen i ono potrafi sie zapiec/zabrudzic.
W 2.0 TDCI nie ma zadnej filozofii z EGRem. Silniczek krokowy i grzybek. Jak bede pamietal to wrzuce zdjecia i filmik.

takitam
24-07-2010, 13:08
mam pytanie, czy mieliście objaw szarpnięcia przy prędkości 120-130/h raz na jakieś 100km? pytanie dotyczy 16tdci , bo na dniach zabieram się u siebie, za czyszczenie w końcu 150.000 km nakręcone

abuu
27-07-2010, 15:18
Witam,

Nie chce tworzyć nowego tematu a pośrednio nawiązuje do obecnego, mam pytanie do Maksiarzy z Wawy. Gdzie najtaniej kupić to ustrojstwo (egr), cena poniżej 900 zł.

Pozdr
bu

AREK78
27-07-2010, 18:28
Tu kiedyś facet miał koło 750zł ale w Radomiu najpierw zadzwoń http://www.bratford.pl/nowe-czesci-zamienne-do-forda/czesci-zamienne-do-forda-cyrkulatory-zawory-egr

pawel21-09
18-08-2010, 06:48
Witam, w moim Fusku 1.6 TDCI też padł EGR. Szukałem nowego na necie allegro i inne takie tam. Cena wahała się od 640,- do 1200,- oczywiście za nowy. W końcu pojechałem do ASO. I wyszło za EGR + uszczelka i obejma 644,- oraz wymiana z kasowaniem błędu 120,-. Razem 764,-. Jak na ASO to chyba doobraaa cena ( i nie pobierają kaucji za stary)?!?

mkaminski100
18-08-2010, 08:46
Z ta cala kasa jaka wydajecie na nowe EGRy i turba to oplaca Wam sie w ogole trzymac diesla?
Zaloze sie, ze tak jak w 2.0 tdci kto odbiera te EGRy, czysci je i sprzedaje jako nowe i robi fortune.

...Święty...
18-08-2010, 09:01
Owszem ale pod warunkiem, że nie jest zatarty sworzeń oraz elektronika jest ok

mkaminski100
18-08-2010, 09:06
Zatarty sworzen sie czysci, popsikanie WD40 pomaga na tydzien. Elektroniki w 2.0...nie ma. Jest silniczek krokowy.
Jezeli jest elektronika w 1.6 to jej naprawa jest na pewno oplacalna bardziej niz 1000zl za nowy EGR.
To samo co z pompami VP, niby sie nie dawalo naprawic elektroniki, a jednak sie dalo ;)

dafior01
18-08-2010, 15:05
A tak wogóle jak połączony jest lub ewentualnie jak się ze sobą komunikują zawór EGR (mam na myśli ten gdzie jest grzybek i wogóle się brud zbiera) a elementem/zaworem sterującym EGR (ten do którego włażą gumowe wężyki z podciśnieniem).

Załączyłem fotki tych dwóch wpsomnianych oraz zdjęcie silnika z tyłu. NIe widzę tam żadnego połączenia, tak wprost znaczy. Niestety silnika z tyłu było tu gdzieś znalezione i nie mogę sobie pooglądać szczegółowo ;-(

A wogóle wie ktoś jak i gdzie idą te całe weżyki gumowe? One są ze sobą szerogowo czy jak? Bo pokazywane jest że z jednej strony jest wejście i wyjście - czyli jest kierunek jakiś.

mkaminski100
18-08-2010, 15:12
Problem jest taki, ze 2.0 tdci nie ma podcisnienia w EGR, a to co pokazales to pierwszy od lewej - zawor podcisnienia z 1.8 tdci, drugi to EGR z 2.0 tdci i trzeci to silnik 2.0 tdci.
EGR w 2.0 tdci jest w pelni elektryczny - silniczek krokowy.

dafior01
18-08-2010, 18:16
Acha, no to wiele wyjaśnia.

To możesz jeszcze napisać jak to jest z tymi zaworkami z wężykami na podciśnienie? Chodzi mi o to skąd (pewnie z pomy Vacu) idą te wężyki i dokąd.

Już wiem że nie do EGR.

Cały czas mówię i pytam o 2.0 silnik.

mkaminski100
18-08-2010, 18:50
Ale o jakich wezykach piszesz? Jeden idzie za silnik do turbo (sterowanie kierownicami)

dafior01
19-08-2010, 11:11
No właśnie dałeś odpowiedź na połowę mojego pytania.

Jeden to wiem mniejwięcej i to co tynapisałeś: idzie od pompy VACU, poprzez ten właśnie zaworek i wchodzi do "sterowania" gemetrią łopatek turbiny.

Ale ten drugi? O co chodzi z tą przpustnicą czy jakoś tak? Co ona robi?

I rozumiem że jedyny wspólny punk weżyków to początek na pompie VACU?

A poza tym coś jest jeszcze sterowane tym podciśnieniem (wężykami)?

mkaminski100
19-08-2010, 11:23
Zapytaj sie w Fordzie, pewnie chetnie odpowiedza. Nie mysl prosze, ze mam schemat vacu w glowie i o kazdej porze podam gdzie co idzie. Przewod ktory powiedzialem idzie jako jedyny kolo EGR, o ktory sie pytales wczesniej.
To nie jest temat do dyskusji o podcisnieniach w aucie tylko o EGR. Przewod do przepustnicy idzie chyba bezposrednio z pompy Vacu, waz do sterowania idzie jak pamietam z akumulatora podcisnienia.
Wystarczy zreszta zdjac pokrywe silnika, zeby zobaczyc co czym steruje.

dafior01
25-08-2010, 14:39
Wiatm. Właśnie jestem po wymianie EGR - sam tego dokonałem dzięki opisowi tu wcześniej zawartym.

Faktycznie, żadna filozofia, idzie gładko bez problemów.

Jedynie, co - to jednak niezbędna jest kalibracja noego EGR - bez tego nadal pzostają błędy i autko jeżdzi jakby w cuglach. Co do kalibracji to polecam z Katowic Sławek Ford - bardzo rzeczow i fachowo no i tanio. Chłopaki dysponują IDS, zatem nie jest to papronina jakimiś pseudo narządziami.

Ponadto chłopaki wyeliminowali problem, że czasem nie załączała mi się turbina. Poprostu była nieszczelność na przewodach podciśnienia.

Podsumowująć: co się da zróbcie sami - da się - co trzeba w sofcie - jedzcie do zakładu, który ma soft. Cała reszta to głównie partacze i naciągacze kasy.

Powodzenia

ryszard_ochudzki
28-08-2010, 19:03
2-0 dla EGRA.Dzis mialem drugie podejscie zeby narazie wyczyscic zawor.niemoge sobie poradzic z odkreceniem dwuch srob od spodu zaworu i lipa z wyjeciem .wydumalem z ojcem zeby fuknac troche WD-40 .po fuknieciu odczekalem troche i odpalilem silnik zeby wydmuchac nieczystosci przez sciagniety przewod od dolotu.Jeszcze raz powtorzylem probe i cholera zrobil sie problem.wyskoczyla kontrolka silnika.gdysprobowalem auto to okazalo sie ze jest zmulone.nieprzyspiesza jak wczesniej .czy zawor siezawiesil calkiem czy cos innego sie podzialo .Jak wam sie wydaje ?wizyta na kompie raczej pewna tylko czy zaort da sie jeszcze zregenerowac zeby popracowal chwile czy potrzebna bedzie wymiana jestem ciekaw.tak ze narazie umnie 2-0 dla EGRA.pozdrawiam

ryszard_ochudzki
05-09-2010, 11:36
jestem po diagnozie.Zaciety zawor egr i błedy ktore nastapily po zacieciu.na wtorek umowiony jestem na czyszczenie egra.beda czyscic ultradzwiekami.slyszal ktos kiedys o takim czyszczeniu zaworu egr?zobacze co z tego wyjdzie ,mam nadziejeze da sie wyczyscic i nietrzeba bedzi narazie nowego.

mkaminski100
05-09-2010, 13:17
Ultradzwiekami mozna wyczyscic wlascicie wszystko.
Jezeli silnik elektryczny zostanie wyjetu lub niezanurzony to jest to chyba najlepsze czyszczenie.

gamzur
15-04-2019, 18:46
Odkręcasz sam zawór chłodnice zaworu nie musisz chyba że chcesz to musisz troszke płynu spuścić
Czy zawór EGR w 1,6 tdci 109 KM z 2008r jest mocowany do bloku silnika tylko dwiema śrubami? I czy wystarczy je tylko odpowiednio poluźnić aby wsunąć zaślepkę?