Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Nie gaśnie kontrolka ABS i ESP
tomunios 15-01-2010, 10:26 Witam,
Wsiadam dziś do autka z rana a tam po przekręceniu kluczka nie gaśnie kontrolka ABS i ESP. Wczoraj po zaparkowaniu autka w garaży wszystko było ok.
Pojeździłem dziś trochę autem ale nadal nie gaśnie. Pomyślałem, że może gdzieś śnieg się wpakował na czujnik więc szybka myjnia ręczna w okolicach kół ale bez poprawy.
Miał ktoś coś takiego? Może jakaś kosteczka łącząca kable zaszła solą?
Pozdrowka
tomunios
Może głupie pytanie ale...
A czy przypadkiem nie wyłączyłes ESP? :D
tomunios 15-01-2010, 10:46 Może głupie pytanie ale...
A czy przypadkiem nie wyłączyłes ESP? :D
Jestem blondynem.... fakt.... ale ESP mam włączony :)
Mam ten sam problem juz drugi raz. Za pierwszym razem wadliwy okazal sie modul abs. Za drugim razem mily pan w serwisie powiedzial ze musza wymienic wadliwy sensor abs przy tylnym lewym kole. niestety w obu przypadkach czas oczekiwania nz czesci 2 tygodnie-factory order.
tomunios 15-01-2010, 11:37 Mam ten sam problem juz drugi raz. Za pierwszym razem wadliwy okazal sie modul abs. Za drugim razem mily pan w serwisie powiedzial ze musza wymienic wadliwy sensor abs przy tylnym lewym kole. niestety w obu przypadkach czas oczekiwania nz czesci 2 tygodnie-factory order.
oo kurka to mnie pocieszyłeś.... mój już po gwarancji... a taki moduł ABS to pewnie "parę złociszy" kosztuje... :(
Jesli to jest modul abs to moze byc dosyc droga sprawa. Ja swojego robilem jeszcze na gwarancji (3 letniej na szczescie) wiec koszty mnie nie interesowaly. Jesli masz mozlwosc to podjedz do znajomego mechanika bo problem moze byc w nieszczelnym lub przerdzewialym okablowaniu i nie trzeba wcale nic wielkiego i drogiego wymieniac.
hokeistatk 15-01-2010, 12:55 Kiedyś jeździłem 307 to też miałem taki przypadek. 2-3 razy zaświeciła mi się kontrolka ABS przy mrozach i gdy obficie padał śnieg ale po przejechaniu kilku km gasła.Mówili mi również, że mogła dostać się woda i zamarzła ale czy to prawda to nie wiem bo sie kompletnie na tym nie znam :( Minęło 2 miesiące a serwis sam zaprosił mnie na wizytę gdzie mieli akcje serwisową ABS. Wiem, że coś tam wymieniono i było ok. Całe szczęście dzisiaj jeżdżę Mondkiem i nie mam tego problemu :)
To może być czujnik gdzieś przy którymś kole. Mój wujek miał podobnie, tyle że w alfie 156 Jak tylko zaczął padać deszcz lub umył samochód to paliła mu się kontrolka ABSu. Gdy było sucho (to miało miejsce w lecie) ABS działał jak należy, ale wystarczył tylko deszcze lub mycie, żeby ABS się wyłączył... Po wymienia któregoś tam czujnika wszystko wróciło do normy :)
Jak pierwszy raz pojawil sie ten problem to w serwisie bez patrzenia na samochod powiedzieli modul abs. Ponoc byl to powszechny problem z poczatku produkcji. Za drugim razem zima, snieg, bloto i zaczelo sie to samo. Tylko tym razem kontrolki potrafily kilkukrotnie same gasnac takze mysle ze mogl to byc problem z jakas nieszczelnoscia. Skasowali blad. Pomoglo na jeden dzien.Teraz wymieniaja sensor a ze samochod na gwarancj to niech daja wszystko nowe. Wszystkie naprawy sa wpisane w komputer wiec mam podkladke jakby po zakonczeniu gwarancji cos znowu bylo nie tak.
tomunios 15-01-2010, 13:22 Muszę podjechać do jakiegoś serwisu żeby podłączyli go do kompa i wtedy wyjdzie co jest.
Zna ktoś może jakiś dobrych magików z W-wy ? Oczywiście ASO sobie podaruje...
Mam wrażenie, że coś mi autko nie przyśpiesza jak powinno, tzn. tak jakby sprężarka na pół gwizdka ciągnęła... Też tak miałeś może?
Wszystkie naprawy sa wpisane w komputer wiec mam podkladke jakby po zakonczeniu gwarancji cos znowu bylo nie tak.
Tylko że na wymienione części o ile wiem gwarancja wcale nie idzie od nowa ;)
Muszę podjechać do jakiegoś serwisu żeby podłączyli go do kompa i wtedy wyjdzie co jest.
Zna ktoś może jakiś dobrych magików z W-wy ? Oczywiście ASO sobie podaruje...
Mam wrażenie, że coś mi autko nie przyśpiesza jak powinno, tzn. tak jakby sprężarka na pół gwizdka ciągnęła... Też tak miałeś może?
U mnie wszystko bylo ok. Tylko brak abs i esp. Na forum mondeo w uk cos o tym bylo. http://www.fordmondeo.org/forum/showtopic.php?tid/796499/tp/1/
Tylko że na wymienione części o ile wiem gwarancja wcale nie idzie od nowa ;)
Zapytam sie jeszcze raz. Ale na moje zapytanie czy po wymianie modulu abs na gwarancji po kilku miesiacach bade mial dokladnie taka sama usterke ( tylko juz po gwarancji ) pani powiedziala ze wymienia. Jutro sie upewnie i dam znac.
Wiem że z lampami jest tak chyba że nawet jak Ci wymienią dzień przed końcem gwarancji to niestety nie oznacza że masz znowu rok czasu na nie gwarancję.
Edit
Znalezione na stronie forda http://www.ford.pl/Serwis/Gwarancja
Gwarancja na części naprawione lub wymienione
Wszystkie oryginalne części zamienne Forda zamontowane w ramach naprawy gwarancyjnej są objęte gwarancją do końca okresu gwarancji podstawowej. Części wymienione w ramach gwarancji nie są zwracane klientowi.
kubuspuchaty 15-01-2010, 15:26 Witam,
Wsiadam dziś do autka z rana a tam po przekręceniu kluczka nie gaśnie kontrolka ABS i ESP. Wczoraj po zaparkowaniu autka w garaży wszystko było ok.
Pojeździłem dziś trochę autem ale nadal nie gaśnie. Pomyślałem, że może gdzieś śnieg się wpakował na czujnik więc szybka myjnia ręczna w okolicach kół ale bez poprawy.
Miał ktoś coś takiego? Może jakaś kosteczka łącząca kable zaszła solą?
Pozdrowka
tomunios
Nie napisałeś z jakiego rocznika masz auto. W starszych wersjach jest to błąd technologiczny. Błędnie wykonano łącznik( plastikowa kostka) czujnika ABS z instalacją elektryczną. Do środka dostaje się woda i powoduje zwarcie. Usterka występuje najczęściej zimą, gdy śnieg dostaje się do tego ustrojstwa. Latem było to prawie niemożliwe.
Problem, który u Ciebie wystąpił był opisany na tym forum. Czasami warto użyć opcji szukaj.
W marcu 2008, usterka ta została zakwalifikowana przez Forda do bezpłatnej naprawy, tzw. akcja serwisowa. Zgłoś się do ASO. Bez tego nic nic zrobisz. A propo , w chwili obecnej masz wyłączone te systemy i radzę ostrożną jazdę i pulsacyjne hamowanie.
Pozdrawiam
tomunios 15-01-2010, 15:33 Z 10.2007. W sumie byłem kilka razy nim w serwisie i na jakieś akcje serwisowe się łapałem może tego nie zrobili...
Fakt, że ostatnio przy wymianie opon jak auto było na podnośniku to zobaczyłem z tyłu po środku auta taką białą kosteczkę - taka np. jak przy suficie wisi do żarówki...
Trochę się zdziwiłem że tak sobie przykręcili bez żadnego zabezpieczenia, izolacji itp... może to tam coś nie styka...
Wiem wiem, nie działa ani ABS ani ESP a co najgorsze brakuje mu mocy.... :(
tomunios 15-01-2010, 15:33 U mnie wszystko bylo ok. Tylko brak abs i esp. Na forum mondeo w uk cos o tym bylo. http://www.fordmondeo.org/forum/showtopic.php?tid/796499/tp/1/
dzięki, poczytałem i wiem więcej :)
tomunios 15-01-2010, 18:51 Problem, który u Ciebie wystąpił był opisany na tym forum. Czasami warto użyć opcji szukaj.
Szukam, szukam i nie namierzyłem tematu .... :(
Mógł być w temacie o usterkach mondeo wtedy masz lekturę na cały weekend ,ale przynajmniej nic Cię już w mondku nie zaskoczy ;)
tomunios 15-01-2010, 19:55 Mógł być w temacie o usterkach mondeo wtedy masz lekturę na cały weekend ,ale przynajmniej nic Cię już w mondku nie zaskoczy ;)
No właśnie czytam... :) Trochę tego jest...
A pamiętasz może czy takie same objawy ta usterka z tą kosteczką miała co u mnie?
kubuspuchaty 15-01-2010, 20:47 No właśnie czytam... :) Trochę tego jest...
A pamiętasz może czy takie same objawy ta usterka z tą kosteczką miała co u mnie?
Masz na 100% zwarcie na kostce. Zapala się wtedy lampka na tablicy i ABS się wyłącza. Wada dotyczy aut wyprodukowanych w 2007. Dzwoń do ASO, umów się na wizytę i tyle. Akcja powinna być przeprowadzona w momencie gdy jeździłeś na przeglądy okresowe. Osoba przyjmująca auto, powinna sprawdzić w systemie czy dla danego modelu nie ma akcji. Niestety jest to kolejny dowód na to, że polskie ASO do powinny co najwyżej opony z letnich na zimowe zmieniać i nic poza tym. Dodam tylko, że akcja serwisowa została wprowadzona w marcu 2008. Tym samym nawet jeśli auto jest po gwarancji powinni to zrobić za free. Powodzenia
Była akcja, akurat moje ASO przy przeglądzie czy jakiejś tam drobnej usterce wykonali ją, problemów ani wcześniej ani później nie miałem, natomiast na 100% dotyczyła ABS ,coś tam właśnie przy kole przerabiali jakieś wtyczki czy cos takiego od ABS ;)
Musiałbym poszukać w papierach bo chyba gdzieś miałem
Objawy z ABS i ESP 100% kostka - maiłem to samo. Załatwili od ręki. Ale piszesz też o spadku mocy - przy tej awarii nie zauważyłem żadnego mulenia - bo niby skąd? Jeżeli przełączyłby się na tryb awaryjny to miałbyś jeszcze kontrolkę silnika świecącą. Bez ABS i ESP zimą to wydawało mi się, że miał nawet nadmiar mocy!
tomunios 18-01-2010, 15:10 Objawy z ABS i ESP 100% kostka - maiłem to samo. Załatwili od ręki. Ale piszesz też o spadku mocy - przy tej awarii nie zauważyłem żadnego mulenia - bo niby skąd? Jeżeli przełączyłby się na tryb awaryjny to miałbyś jeszcze kontrolkę silnika świecącą. Bez ABS i ESP zimą to wydawało mi się, że miał nawet nadmiar mocy!
No to mnie pociszyłeś kozu44 :)
Może już sobie wmawiam ten spadek mocy ale.... chyba jakoś bedziej mulasty jest niż był - może jakieś lipne paliwko...
Robiłeś to na gwarancji? Ja jestem już po gwarancji i ciekawe jak podejdą do tematu, z drugiej strony mam ochotę sam to zbadać. Tak na szybko zlokalizowałem kosteczkę przy nadkolu cała w jakimś syfie więc pewnie to winowajca, ciekawe tylko czy trzeba później jakieś błędy kasować...
tomunios 22-01-2010, 09:43 Niestety z kosteczkami wszystko jest ok. Możecie polecić jakiś magików z W-wy którzy podepną go do kompa i sprawdzą co boli mondziaka? :)
dekieronda 24-02-2010, 15:06 Witam Wszystkich,
Jako, że jestem na forum nowy to już się przekonałem, że warto tu zaglądać. W kwestii opisywanego problemu to wygląda na to, że dałem się zrobić w konia w jednym z ASO. Ten sam błąd wystąpił u mnie jakiś miesiąc temu i jako, że dużo jestem w trasie pojechałem do serwisu aby to naprawili. Przy odbiorze powiedziano mi, że "w tych modelach tak jest i widocznie dostał się śnieg i poprzerywał kable" w związku z tym naprawa ok 400PLN.
Czytając forum okazuje się jednak, że nie byłem jedyny z tym problemem i nawet Ford miał akcję serwisową, o której mi nie powiedziano...
Czy komuś się jeszcze przydarzyło, że ASO skasowało go za pracę, którą powinni zrobić za free?
Pozdrawiam,
DK
rafalradomski 28-04-2010, 07:17 Witam ,U mnie w mondeo mk4 pali sie kontrolka ABS i ESP, byłem na kompie ,i jestem juz umowiony na czyszczenie stykow,ale czy teraz moge nim jezdzic jak palą się te kontrolki czy coś jescze może sie uszkodzić jak będe tak jeżdzić????
Nic nie uszkodzisz, tyle tylko że układy nie działają i trzeba o tym pamiętać.
No właśnie, układy nie działają i łatwiej uszkodzić autko ;)
zby111szek 12-03-2011, 21:02 Ponadto świeci mi się kontrolka ABS i Kontroli trakcji. Sprawdzałem wszystkie czujniki i są sprawne. Testowałem to w ten sposób, że zmieniałem jeden nowy w każdym kole i za każdym razem komputer pokazywał błąd w kole prawym przednim pokazując niezmiennie prędkość koła 255 k/h. Co może być w takim razie uszkodzone.Oczywiście za porady typu ASO z góry dziękuję.
corneliusab 12-03-2011, 21:36 Z tego co obilo mi sie o uszy na tym forum to przeciera sie kabel/wiazka od czujnika tylko teraz to nie pamietam czy akurat przy tym kole. Poszukaj tematow na forum bo bylo to juz opisywane.
Pozdrawiam
dokładnie tak jak pisze mój przedmówca, właśnie jestem po wymianie wiązki przy identycznych objawach. Koszt zakupu i wymiany wiązki wraz z ponownym programowaniem i diagnostyką IDS ok. 450 zł. :(
Oczywiście za porady typu ASO z góry dziękuję. Robisz błąd. DO ASO jedzie się na zlokalizowanie usterki (najczęściej gratis), a naprawia się gdzie indziej.:)
Myślałem że mnie to nie spotka :(
Dziś po pracy odpalam mondka i świecą się kontrolki ABS i ESP ,niestety dodatkowo stracił na mocy zakładam że jest niecałe 100KM , nie chce jechać więcej jak 150km/h i samo przyśpieszenie też jest słabsze o jakieś 30%,mam mechanika ,któy zrobi co mu powiem ,tylko czy bez podpięcia do kompa jest sens cokolwiek ruszać ? Pewnie bez ASO się nie obejdzie :(
aa i dodatko nie da się włączyć tempomatu, to znaczy da się, jest info że tempomat jest włączony, ale nie działa :(
Mirku (j.w.), dopiero co robiłem w ASO naprawę przy identycznych objawach (poza spadkiem mocy)
Z tego co usłyszałem to kolejny "standard" w mk4. Przeciera się wiązka do czujnika ABS. Naprawa, z wymianą, diagnostyką i IDS'em w ASO 485 PLN
Mnie urwała się wiązka przy tylnym kole, tyle że świeciły się tylko kontrolki, nie było spadków mocy ani innych objawów, polutowałem kabel i kontrolki zgasły, obyło się bez IDS-a.
I po bólu :D
Podpięcie do kompa w ASO i diagnoza prawy przedni czujnik ABS lub wiązka , po ściągnięciu okazała się uszkodzona wiązka, którą polutowano. Koszt operacji 200zł w zasadzie skasowano mnie za samo podpięcie do kompa ;)
Witam.
Po wymianie przewodu (przetarty) od czujnika do kostki w nadkolu, oraz samego czujnika w kole przednim lewym kontrolki ABS i ESP nadal świecą.
Podpięcie do kompa w dalszym ciągu pokazuje błąd czujnika prędkości koła przedniego lewego. Innych błędów brak.
Co może być przyczyną?
Proszę o pomoc.
Po wizycie u mechanika w warsztacie FORDA, nie mylić z serwisem FORDA,
okazało się, że przewód od kostki do sterownika jest uszkodzony na wysokości
nadkola tuż za kostką ok.20 cm w stronę komory silnika. Przyczyna; cytuję słowa mechanika " te kable fordowskie są słabe i do du..", czyli skorodowany. Przy okazji okazało się, że wymieniony czujnik w innym warsztacie jest OK.
U mnie zrobili to tak:
http://img215.imageshack.us/img215/5866/dsc00729ui.jpg
A moim zdaniem winne temu jest mocowanie przewodu , tak wygląda oryginalnie z drugiej strony
http://img26.imageshack.us/img26/966/dsc00728xr.jpg
Witam, u mnie pojawił się taki problem. Wczoraj cały dzień podróżowałem moim Mondeo podczas gdy cały czas naprzemiennie padał deszcz i śnieg i to obficie. Pod koniec jazdy jednocześnie zapaliły się kontrolki ABS i ESP. Samochód zostawiłem na noc na parkingu i po odpaleniu rano silnika zapaliła się kolejna kontrolka- lampka ostrzegawcza silnika. Silnik pracuje tak jak zawsze bez żadnych niepokojących odgłosów, byc może zapalnie się kontrolek jest spowodowane wodą która podczas jazdy uszkodziła jakieś czujniki. Jak widzicie ten problem, co dalej z tym robić?
Sprawdź wiązki w nadkolach od ABS , u mnie był trochę inny objaw bo zapaliły się kontrolki ABS i ESP i silnik jechał na 3/4 mocy ,ale nie zapała się kontrolka silnika. Z tym że objawy bywają różne. Mnie to naprawili w ASO w koszcie podpięcia samochodu do komputera. Stronę wcześniej masz zdjęcie w którym miejscu się przecierają . Najłatwiej wymienić czujnik ,ale to nie koniecznie będzie to.
Witam
Dołożę parę slow od siebie..bo tydzień temu zapaliły się mi również kontrolki ABS i TRAKCJI...Spadku mocy nie miałem,ale za to jednocześnie przestała działać sygnalizacja zapięcia pasów bezpieczeństwa oraz nie działał tempomat..:):)Po podłączeniu komput.pokazał błąd-awarie czujnika ABS prawe przednie kolo...mechanik wymienił czujnik na nowy...koszt 150 zl komputer plus czujnik 120 zl...bez rezultatu..mechanik rozłożył ręce..nawet nie można było wykasować błędu...pozostał tylko serwis autoryz.GERMAZ Wroclaw, diagnostyka plus naprawa-przewodu tzw wiązki nad kostka...koszt łącznie 300 zl po 10 % upuście...połączenie awarii tej wiązki z tempomatem to zrozumiale bo to przecież czujnik prędkości...ale dlaczego sygnalizacja pasów tez nie działała to nawet mechanik w serwisie nie wiedział...ważne ze teraz wszystko działa jak należny..pozdrawiam
Było czytać forum ,oszczędziło by się parę złotych ;)
Mnie tempomat również nie działał a kontrolkę niezapiętych pasów mam wyłączoną ,kto wie czy działała...
Powinni jakąś akcję serwisową zrobić na te wiązki bo coraz więcej takich przypadków ,a po zimie pewnie będzie jeszcze więcej.
W moim mondku przewodzik został ostatnio przerwany przez porwane łańcuchy. Kupiłem używany na allegro za 60 zł. Zastanawiam się teraz czy przypadkiem pan sprzedawca nie ma ich z akcji serwisowej z jakiegoś ASO, bo pierwszy jaki mi przesłał był przetarty. Drugi wydaje się ok ale z metki wynika, że był wyprodukowany w 2007r. Oczywiście po przerwaniu przewodu zapaliły się kontrolki od ABS i ESP, tyle że po skręceniu kabelków pogasły i jak do tej pory jest ok.
P.S. na szczęście w przypadku mondeo przewód łączący czujnik w przednim kole ze sterownikiem ABS jest podzielony na odcinki i nie trzeba pruć połowy auta żeby go wymienić w miejscu gdzie się najczęściej przeciera.
Jerry292 07-02-2012, 19:23 Witam
Dzis zapalila sie kontrolka abs i trakcja wiec podjechalem do aso okazalo sie ze w przednim lewym kole uszkodzony przewod . nie dzialalo:abs , trakcja , tempomat , nie dzialal sygnal zapietych pasow bezpieczenstwa , wlaczyl sie tryb awaryjny. Trzy godziny czekania i naprawione koszt 350 zata
Jeżeli z wymianą przewodu to ujdzie ,jeśli go tylko naprawili to zdzierstwo.
Jerry292 08-02-2012, 20:08 kabelek tylko naprawili , dali 10% rabatu . Ale jak sie robi w aso to sa i ceny
Proponuję podjechać do ASO z prośbą o wymianę kabelka, bo chyba za to skasowali.
Skasowali za naprawę, samo podpięcie do komputera to 200 zł w ASO ,przewód ze 120 zł plus robota to by koło 500 wyszło tak myślę.
Witam userów MK4 ! :)
Od paru dni mam to samo w S-maxie...czasem jade i nic nie świeci,a czasem zapalą się te 2 kontrolki i absu (esp pewnie też) nie ma...silnik moc ma i jeździ ok. Jak odpalam to też najcześciej cisza i spokój więc tak jak Koledzy tu piszą pewnie gdzieś kabel/wiązka/wtyczka...
Od czego zacząć szukanie przyczyny?Od lewego przedniego nadkola czy inne pomysły i jak już znajde to jak to "samemu" spróbować "naprawić? :D
Dzięki za info z góry!
Przeglądnij temat, wklejałem gdzieś tam zdjęcie w którym miejscu najczęściej się przeciera w mondeo, u mnie akurat było to w prawym kole. Samemu będzie ciężko Ci namierzyć , jak podłączysz do kompa to przynajmniej wyjdzie ,która to strona , bo chyba szkoda rozpruwać dobre kable ;)
Spytaj w ASO , mnie się udało że zapłaciłem za podłączenie do kompa 200zł a naprawę zrobili mi gratis jako że stały klient jestem :D
Przeglądnij temat, wklejałem gdzieś tam zdjęcie w którym miejscu najczęściej się przeciera w mondeo, u mnie akurat było to w prawym kole. Samemu będzie ciężko Ci namierzyć , jak podłączysz do kompa to przynajmniej wyjdzie ,która to strona , bo chyba szkoda rozpruwać dobre kable ;)
No już widziałem Twoje fotki...co do ASO to ciężko,bo jest w innym mieście i narazie się tam nie wybieram...zobacze to ze swoim mechanikiem na żywo a potem ASO jak coś,nie jest to ciągle więc może jakoś dojeżdże do wiosny :)
Jak już pisałem kontrolki ABS i ESP świeciły mi się ostatnio non stop od paru dni...wczoraj z Kolegą Mechaniorem :) postanowiliśmy poszukać przyczyny - styki,wiązki itp...zdjeliśmy wszystkie koła i nic nie było widać złego :(
Pojechałem umyłem auto,bo było CAŁE w błocie i ... nie pomogo...
Dziś odpaliłem auto z rana i nadal świecą...
O 11 postawiłem pod pracą,o 12.30 wsiadam i....NIC nie świeci - tzn żadna z tych dwóch lampek :) Potem znów postał i nadal jest ok póki co...teraz to już nic nie wiem,miałem jechać do ASO ale jak tak to z czym pojade...?
Dziś znów się zapaliły podczas jazdy na wprost i świecą,jak w pon dzowniłem do ASO to powiedzieli,że trzeba zrobić diagnostykę dokładną która może potrwać i z 3 godz.
Pytanie tylko czy jak zajade i nie zaświecą się akurat te lampki to czy oni coś wykryją???
Witajcie,
nie ukrywam, że na forum dokonałem diagnozy... ABS i ESP początkowo świeciły się czasem (jesień). Ostatnio sypnęło śniegiem - zima jak sto ... - świecą się ciągle. To taka złośliwość rzeczy martwych. Przez większość roku ABS i ESP nie są aż tak 'zarobionymi' mechanizmami. Przez ostatnie dni byłyby przydatne ale nie działały :/ Lokalny warsztat nie dał rady. Kierowany się wskazówkami na forum - telefon do Tomka (Wrocław). On od razu wysłał mnie do elektryka na Kruszwicką. I tu wskazówka:
1. zwykle przewody przecierają się przy prawym przednim nadkolu - u mnie było przy tylnym lewym
2. elektryk zmienia lokalizację - z Kruszwickiej na Klimasa - na 99% - polecam.
teraz jest gicio ;)
ps.
ja wiem, że to może reklama... ale ja szukałem takiej wskazówki na forum, więc może komuś też się przyda :)
Witam u mnie jest ta sama sytuacja palą się kontrolki abs i esp dodatkowo obniżona moc silnika jutro bede sprawdzal te wiazki i kostki.A moze ma ktos cos wiecej do napisania moze jakies podpowiedzi.Nie ukrywam ze ASO nie mam w poblizu a z kasa tez nie wesolo bo wlasnie wrocilem z chorobowego i chcialbym to sam naprawic bo gwarancja na to auto to juz dawno sie skonczyla
:oops:U mnie tak samo ABS i ESP świeci auto bez mocy i chciałbym sobie poradzic z tym problemem .Wiem ze to ma zwiazek z instalacja od ABS .Moze jakies podpowiedzi .ASO nie wchodzi w rachube brak kasy.Posze o jakies podpowiedzi
Podpiąć pod kompa, wyjdzie przynajmniej która strona
U mnie lewa strona szwankowała.Myślałem że to przetarcie a okazało sie że na mocowaniu do karoseri peszle są zbyt mocno pozaciągane i to jest wynik uszkodzenia kabla.Kabel w tym miejscu był zlasowany(zielony).Wszystko naprawione dzięki forum .Pozdro dla JVC za wskazówki. Naprawione autko w 2 godziny bez żadnych kosztów,
Dzięki
zbyszek2222 09-02-2013, 20:04 Miałem ten sam problem -świeciło się abs i esp dosyć długo bo raz 2dni ,a raz 1 dzień.
Przyczyna była taka-zakopałem się w śniegu i będąc sam wrzuciłem 1 bieg ,wysiadłem
z samochodu i pchałem dosyć długo ,aż wypchałem.Mądre to niebyło.
ambrosini1899 23-04-2013, 23:37 Witam, włączam się do dyskusji, bo od tygodnia na stałe świeci mi ABS i ESP, wcześniej raz świeciła a raz nie ( dodam że zimą to się zaczęło,ale z przerwami, a teraz świeci ciągle) 3 dni temu podpinałem pod kompa i wyskoczyło że jest błąd czujnika ABS lewego przedniego koła, kupiłem czujnik ale go jeszcze nie zakładałem bo może to wiązka, dzisiaj się bawiłem ale nie starczyło mi czasu na zabawę, jedynie co zauważyłem to że wyskakują mi dwa błędy, lewe przednie koło i tylne lewe, możliwe to jest że dwie wiązki na raz się przetarły albo czujniki padły?? obstawiał bym że to wiązki. Mam pytanko, bo z przodu mniej więcej wiem gdzie się mogło przetrzeć ale z tyłu nie wiem gdzie szukać najpierw. Zauważyłem jeszcze spadek mocy o jakieś 25% czy to normalne przy tego typu usterce???? Proszę o pomoc!!! (Ford Mondeo mk4 2007r.)
Zauważyłem jeszcze spadek mocy o jakieś 25% czy to normalne przy tego typu usterce????
Tak
ambrosini1899 25-04-2013, 13:43 czyli rozumiem że moc wróci jak zacznie działać ABS i ESP? i jeszcze jedno, nie orientujecie się w którym miejscu najczęściej kable się przecierają? chodzi mi o lewy tył i lewy przód?? bo rozgrzebać całą wiązkę to nie za bardzo mi się uśmiecha... proszę o po pomoc....
czyli rozumiem że moc wróci jak zacznie działać ABS i ESP?
Tak
Przód lewy czy prawy obojętne, masz w tym wątku przecież
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=88803&page=4
MIREKTERAZPOLSKA 26-04-2013, 07:40 Miałem podobny przypadek
Pytanko
Tempomat działa?
ambrosini1899 26-04-2013, 13:32 nie działa tempomat i kontrolka zapięcia pasów niestety.
ambrosini1899 07-05-2013, 21:52 Witam, dzisiaj rozgrzebałem tylnie koło żeby dostać się do wiązki i czujnika, okazało się że czujnik jest ok, ale kostka łącząca wiązkę od czujnika rozsypała się w środku tzn. jeden pin był urwany a drugi tylko czekał aż się urwie, poza tym jeden kabel przy kostce też był urwany. Wywaliłem kostkę zlutowałem kable bez kostki ( trzeba tylko pamiętać żeby połączyć niebieski z niebieski a brązowy z brązowym) założyłem koszulkę termokurczliwą+izolacja a na to peszel i jest git. Skasowałem błąd na kompie i wszystko śmiga jak trzeba, nic się nie świeci i autko hula ;-) Czekam tylko aż druga strona padnie... ale teraz przynajmniej wiem gdzie szukać przyczyny. Pozdrawiam wszystkich
krzychjar 10-05-2013, 09:08 Witam wszystkich.
U minie od zimy paliły się kontrolki ABS i ESP. Wiosna. Po kilkukrotnej próbie ostrego hamowania zapaliła się na stałe kontrolka hamulca ręcznego (przy stałym paleniu oznacza uszkodzenie układu hamulcowego), kontrolka silnika (?) oraz przestał działać prędkościomierz. Zimą komputer pokazał awarię czujnika koła przedniego P. Teraz komp pokazał awarię czujników kół przednich L i P oraz tył L. Nie. Niemożliwe aby od razu siadło tyle czujników. Oczywiście, że komputer w warsztatach jest narzędziem do zdiagnozowania. Reszta w miarę możliwości samemu. Koła przednie. Żaden z błędów tutaj opisywanych nie pasował. Przewody do czujników dobre. Sprawdzone w każdym kierunku. Okazało się, że przyczyną było brak połączenia wtyczki z czujnikiem. A wtyczka i gniazdo czujnika suche i zupełnie jak nowe. Próbowałem we wtyczkach zacieśnić styki, ale bez rezultatu. Dopiero lekkie przegięcie "pinów" w czujniku (w stronę "większej przestrzeni") zdało egzamin. Wnioski? Opisywane przypadki wymiany czujników (może nawet sterownika ABS) i po kilku dniach nawrotu uszkodzeń to może być właśnie taka przyczyna. Koło tylne L to tak samo jak u kol. "ambrosini1899". Próbowałem profilaktycznie również koło L, ale dostęp do kostki łączącej przewód od czujnika do instalacji auta jest możliwy raczej tylko z kanału (podnośnika) więc dałem sobie spokój. Po naprawie uszkodzeń wszystko (łącznie z żółtą kontrolką silnika) wróciło do normy. Bez komputerowego kasowania błędów. Pozdrawiam.
No to jestem następny :(
Objawy:
- palą się kontrolki ABS i ESP
- zdecydowana utrata mocy (nie dymi, spalanie w zasadzie takie samo po prostu wolniej przyśpiesza)
- nie działa tempomat
- nie działają kontrolki zapięcia pasów i kontrola nie zapiętych pasów
Podpięcie do komputera wykazało błąd czujnika prędkości koła lewego przedniego. Skasowałem błąd - wszystkie wymienione wyżej objawy minęły.
Niestety pojeździłem sobie 2 dni :( i wszystko wróciło do poprzedniego stanu.
Zakupiłem czujnik (81,7pln brutto) tzw. pierwszy montaż od ATE (dokładnie taki sam jak się później przy wymianie okazało), wymieniłem, sprawdziłem wiązki w okolicy nadkola.....czas na reset !!!
Błąd się resetuje ....ale po sekundzie znowu zostaje wygenerowany. Na postoju czujnik pokazuje prędkość 255km/h.
Jeszce raz sprawdzam wszystko:
Czujnik - pomiar multimetrem cyfrowym, oporność 1,72 (zakres 2M) dla czujnika niezabudowanego, 1,75 dla zabudowanego. Kabel łączący kostkę w nadkolu z czujnikiem sprawny i drożny (przedzwoniłem go).
Co do wiązki od kostki w górę (do modułu abs) to jej stan w sąsiedztwie czujnika jest idealny - przynajmniej wzrokowo. Przdałoby się przedzwonić te dwie żyły od strony modułu i teraz pytanie.
Gdzie szukać modułu/sterownika ABS w celu przetestowania / sprawdzenia wiązki pod katem przewodności ???
i u mnie to samo, zapaliła się kontrolka ABS, czasem z wiosny teraz już od tygodnia, sprawdziłem napiecia na kostkach przy czujnikach abs 12v( musi być włączona stacyjka) wszedzie ok a lewy tył tylko 2v po rołączeniu kostki okazało się ze jeden pin ledwo sie trzyma a drugi jak poruszałem to też sie urwał. zielenina zjadła bo woda dostała się do tej kostki. na szczęscie miałem zapasowy kabel ABS od przodu i dało się założyć.( 15cm dłuzszy) troche pracy i ze 400 w kieszeni:lol: Taki wniosek ze jak tempomat nie działa tzn cos w przednich kołach a jak tempomat ok to tył niesprawny. Wszystkie czujniki zmierzyłem omomierzem i miały po 680ohm. pozdrawiam forumowiczów.;)
ps najgorsze dojście jest do tylnego lewego koła, trzeba zdjąć koło aby się dostać do kostki, przednie koła wystarczy skręcić do oporu a od prawego tylnego koła kostka znajduje sie na środku pomiędzy kołami.
Temat znany i sposób radzenia sobie z nim również, ale może można gdzieś kupić taki przewód żeby nie lutować tego? może źle szukam w google, niestety wszędzie wyskakuje mi z czujnikiem abs w komplecie...
Witam,
szukam szukam i swojego problemu odnalezc nie moge.
kontrolki abs i esp sie swieca. uklady oczywiscie nie dzialaja. tempomat dziala, czujnik zapiecia pasow tez.
czy przyczyna moga byc wykonczone klocki z tylu? bo obstawiam na tyl.
czy przyczyna moga byc wykonczone klocki z tylu? bo obstawiam na tyl.
Nie, nie ma żadnych czujników przy hamulcach.
własnie wróciłem z garażu - zmarzłem jak pies a niczego się nie doszukałem.
kable wszystkie w jak najlepszym porządku, natomiast zaniepokoiły mnie dwie kostki w LP i LT nadkolu. mokre jak piorun. po puknięciu posypał się piasek i trochę plastiku.
kable po 3 szt które wchodzą w kostkę trzymają się solidnie. Nie mam pojęcia co dalej robić
Może podpiąć pod kompa? Jak przetarta wiązka to pokaże nawet przy którym kole.
problem rozwiązany - tak jak mówili poprzednicy - przetarty/ złamany jeden przewod - lutownica i koszulka termokurczliwa rozwiązała problem.
Witam mam problem z bledem ( u0405 ) wiem ze to jest cos z esp poniewaz pali mi sie kontrolka kontroli trakcji wszystko dziala jak powinno lecz wyczytalem ze to moze byc modul esp poniewaz sa wadliwe lecz jest kolejny problem nie wiem gdzie on sie znajduje :/ czy ktos mial podobny problem z tym ?? Zmienialem kola na letnie pozniej kozystalem z kabla vcm 2 i nie wiem czy cos zrobilem zle ale po filtrowaniu bledow i testa na kablu z samochodem , wyskoczyl mi wlasnie ten blad i kontrolka i nie wiem jak to mozna rozwiazac , pomozecie ?? I gdzie znajde ten czujnik kola lub sensor bo tez mialem cos takiego w bledach ze nieprawidowy odczyt lub cos takiego ;/
Mondragor 12-05-2014, 15:52 U mnie to samo wystąpiło. Paląca się kontrolka ABS i ESP, nie działający tempomat i czujnik pasów. Komputer mi wykazał błąd w lewym przednim kole. Po przeczytaniu tego tematu, mimo marnej praktyki w "grzebaniu" w samochodach, postanowiłem zlokalizować usterkę. Po zdjęciu koła i zdementowaniu nadkola, znalazłem przerwany kabel praktycznie zaraz pod mocowaniem ochronki kabla do elementu podwozia. Nie jest to odcinek biegnący od czujnika ABS do złączki, tylko ten następny. Jedynie trzeba było wyciągnąć kabel z osłonki na jakimś odcinku (dlatego według mnie niezbędne jest zdementowanie nadkola), przeciągnąć spod mocowania i polutować i zaizolować. Także każdemu, który spotka się z tą usterką radzę po zlokalizowaniu w której części samochodu to się zdarzyło, samemu spróbować to naprawić. Jak dla mnie, gdy nie lutowałem dobrych kilka lat, to sprawiło największą trudność, może te cyny bez dodatku ołowiu już się tak nie rozpływają. Zdjęcie zrobione już po wyciągnięciu kabla spod mocowania i wyczyszczeniu i ściągnięciu kawałka izolacji. http://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1242&pictureid=6329
Dodam że praktycznie nic nie musimy uszkadzać czy też wymieniać. Wymiana całego kabla jest już znacznie bardziej skomplikowana...
Przemoxxx 07-02-2015, 20:16 Temat pojawił się i u mnie. Utrata mocy i świecące się kontrolki ABS i ESP. Byłem na trzech komputerach i na każdym co innego... Jeden trafił - prawy przód - awaria czujnika lub zwarcie na instalacji. W ASO za samo podłączenie do kompa wołają 270zł i raczej na tym się nie kończy!! Skończyło się na polutowaniu przewodów ok 10cm za kostką.
jvc możesz jeszcze raz te fotki wrzucić jak posiadasz, mi również zapaliły się kontrolki ABS i ESP,nie działa tempomat, sygnał od pasów i silnik słaby. Na FORScanie pokazało awarię czujnika prawego przedniego koła lub wiązki od niego. Sprawdziłem czujnik zamieniając go miejscami z lewego koła i czujnik jest na 100% OK, w lewym kole nie pokazało błędu po zamianie a w prawym nadal pokazywało. Sprawdziłem krótką wiązkę w nadkolu na przewodność i jest OK. Z braku pomysłów zmierzyłem napięcia wiązek koła lewego i prawego przedniego. W prawym (tam gdzie jest błąd) po włączeniu zapłonu miernik pokazywał około 10V, po zapaleniu silnika niecałe 12V, w kole lewym na włączonym silniku zmierzone napięcie to około 14V, na samym zapłonie nie zmierzyłem. I pomysły mi się skończyły dziś co tu jeszcze zrobić.
-Czy taka różnica napięć może powodować błąd?
-Czy niższe napięcie może być spowodowane wiązką?
-Gdzie szukać drugiej wtyczki od dłuższej wiązki wchodzącej pod nadkole prawego przedniego koła aby sprawdzić jej przewodność (może ktoś jeszcze wie które piny a i jakby jakieś schemaciki i fotki się pojawiły to byłoby fajnie), po za tym chciałbym podpiąć czujnik innym przewodem omijając całą wiązkę prawego przedniego koła aby być na 100% pewny czy wina jest po jej stronie.
no co jest nikt nic nie pomoże? :569:
Odgrzebuję temat, dopadło i mnie, raz na czas włączają się obie kontrolki (ABS i ESP), wczoraj świecił się check engine, mimo że ABS i ESP były zgaszone. Forscan wskazał że problem dotyczy koła przedniego lewego (zwarcie masy).
Teraz pytanie do kolegów, czy ta wiązka i kostka jest pod nadkolem (trzeba je demontować do naprawy) czy za kołem we wnęce?
Drugie pytanie, mam szyberdach i ostatnio zatkał mi się odpływ lewy przedni (ta sama strona), naprawa to odetkanie zaworu na końcu węża, wyprowadzającego wodę do nadkola, i rozwiercenie go, żeby się nie zatykał tak łatwo na przyszłość. Czy możliwe jest, że teraz woda wypływająca z tego zaworka, dostała się do kostki ABS/ESP i zniszczyła ją ?
ps. Inaczej niż u kilku kolegów działa u mnie w trakcie tej usterki przypominajka pasów, tempomatu nie sprawdzałem, ale nie powinien działać.
Dzięki z góry za wszelkie wskazówki lub zdjęcia.
Panowie, nikt nic nie podpowie ?
Usterka naprawiona :) , ostatecznie FORScan wyświetlał błędy: czujnika, niewłaściwego napięcia w wiązce oraz komunikacji modułu ABS/ESP.
Trzeba było ściągnąć koło, nadkole, wyciągnąć przewody z peszla. Na jednym z nich było widać dziurkę w izolacji około 10 cm za wtyczką, po zgięciu w tym miejscu przewodów jeden z nich pękł. Tak jak widać na fotce. Naprawa tak jak wcześniej już pisali to zlutowanie i odpowiednie zabezpieczenie przewodu. Mi ta operacja na spokojnie zajęła około godzinę. Moc wróciła, tempomat działa a pasy znów brzęczą ;P
Panowie, czy wiązki czujnika ABS są takie same (przód/tył, lewa/prawa strona)? Inaczej, czy są wymienne ? Na znanym serwisie aukcyjnym jest dużo przewodów do tylnych czujników, ja potrzebuje na przód.
paoloWawa 05-08-2016, 11:23 Odświeżam temat - dopadło chyba i mnie. Chyba, ponieważ jest trochę inaczej.
Tydzień temu w trasie droga wiodła tak, że był zjazd i natychmiast podjazd, i w najniżej położonym miejscu auto "zanurkowało" i podskoczyło delikatnie i w tym momencie zapaliły się kontrolki ABS i ESP. Objawów nie było żadnych. Zjechałem na stację, zgasiłem i odpaliłem i kontrolki zniknęły. I wszystko jest ok. Kontrolki nie świecą.
Jest jednak sytuacja, w której się zapalają. Dzieje się tak, gdy nieco dynamiczniej pokonam ślimak, który ma nierówne łączenia, jest pod górkę i wiedzie po łuku w lewo. Wówczas, jak tył podskoczy, to na desce zapalają się te kontrolki. Czy możliwe że dzieje się to dlatego że koła mielą wtedy w powietrzu? Aczkolwiek wcześniej się to nie działo. Jak po takiej akcji zgaszę i zapalę to wszystko wraca do normy.
Czy możliwe że wtedy w trasie złapał błąd i go wyrzuca jak traci przyczepność? Czy może akurat w tamtym miejscu tak się układają przewody że obcierają i pojawia się kontrolka na desce?
Pod komputer będę w stanie podjechać w poniedziałek dopiero, ale staram się teraz jak najwięcej dowiedzieć.
Dzięki z góry.
Wysłane z mojego GT-I8260 przy użyciu Tapatalka
paoloWawa 05-08-2016, 11:32 Też pomyślałem o płynie, sprawdzałem tydzień temu po tej przygodzie i było ok. Tzn ciężko mi go było dostrzec na miarce, ale po odkręceniu korka było go widać, i stał całkiem wysoko, stąd wniosek że na pewno jest powyżej min. - chyba że się mylę.
Wysłane z mojego GT-I8260 przy użyciu Tapatalka
FM18tdci 05-08-2016, 13:29 W moim przypadku - przy podobnych okolicznościach (nagła "hopka" przy szybkiej jeździe) - okazało się, że wypięła się kostka czujnika.
Nie na tyle żeby całkiem się rozłączyć, (pękł plastikowy zatrzask), ale na tyle że się lekko wysunęła i nie łączyła należycie.
Ułamany zatrzask blokował zresztą ponowne wsunięcie kostki i skończyło się na dociśnięciu i mocowaniu wkrętem, żeby nie wymieniać czujnika. Kontrolki zgasły.
paoloWawa 05-08-2016, 15:45 FM18tdci
O, to może być jakiś trop, dzięki. Ale Tobie paliły się cały czas? Mi się nie palą, zapalają się tylko przy bardzo konkretnych warunkach (tak jak opisałem - ślimak pod górkę i łuk w lewo, uskok tyłu z powodu nierówności i w tym momencie mam kontrolki na desce). No i za pierwszym razem na tej hopce. Podczas przejazdów przez torowiska, dziury i inne nierówności, nawet znacznie gorsze niż te na ślimaku, nic się nie dzieje.
Wysłane z mojego GT-I8260 przy użyciu Tapatalka
juri2069 05-08-2016, 15:51 U mnie kiedyś przy podobnej sytuacji gdy jechałem szybko w dół i nagle droga wiodła w górę i mocno w bok , mrugała kontrolka niezapiętych pasów tyle , że nie tam gdzie zawsze tylko obok , w miejscu śnieżynki. Stało się tak w jeden dzień kilka razy , zawsze w podobnej sytuacji , jakiś rok temu. Do dziś cisza:)
Dziwne bo też chyba przy łuku w lewo :) Gdzieś tam musi być jakiś szalony czujnik :D
paoloWawa 06-08-2016, 14:06 Wczoraj jak na złość nie zapaliła się w opisanej przeze mnie sytuacji, mimo że specjalnie wszedłem w łuk z wyższą niż zazwyczaj prędkością :)
Wysłane z mojego GT-I8260 przy użyciu Tapatalka
Witam.
Też miałem podobną sytuację. Zapalały się kontrolki ABS i ESP. Na komputerze pokazało błąd C1A92:14 -winowajcą okazał się pęknięty kabelek przy kostce lewy/tył.
Link do serwisówki:
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwjw5bfagLTOAhXFjiwKHS-7Ab0QFggeMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.talkford.com%2Fcommunity%2Fin dex.php%3Fapp%3Dcore%26module%3Dattach%26section%3 Dattach%26attach_id%3D145018&usg=AFQjCNGGDVC5UoacGnGW78hLEhvWlkLF2w&bvm=bv.129389765,d.bGg&cad=rja[/url]
Endress41 13-09-2016, 12:50 Witam można powiedzieć w klubie. Mi również dziś rano po 40km trasy zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta zapaliły się 3 kontrolki, RĘCZNY, ABS, ESP... mocy raczej nie ubyło ale dodatkowo nie wskazywał prędkościomierz zaś licznik dzienny oraz główny pokazywały tylko "kreseczki". Ponad to nie mogłem wyłączyć auta , dopiero po dłuższym(kilkanaście sekund) przytrzymaniu guzika FORD POWER silnik przestał pracować. Po ponownym szybkim odpaleniu niby jest ok ale musiałem lecieć do pracy zobaczę co będzie w drodze powrotnej. Miał ktoś może podobny przypadek? Jeżeli to uszkodzona wiązka jak w większości przypadków to pół biedy ale skąd ten RĘCZNY i brak wskazań liczników?
Dobra to i ja wstąpię do "klubu" mi doktorek komputerek wskazał:
===ABS DTC C0037:31-48===
Kod: C0037 - Czujnik prędkości lewego tylnego koła
===ABS DTC C003A:31-48===
Kod: C003A - Czujnik prędkości prawego tylnego koła
Wiem po lekturze wcześniejszych postów, że przyczyna głownie leży gdzieś w kablach.
I tu pojawia się moje pytanie. Jakie miejsce jest najbardziej winne tego stanu rzeczy ?
Chodzi o to abym uderzył w źródło bólu :-)
Dodam, że w związku z chorobą padł mi tempomat, tzn niby działa ale nie działa. Innych objawów nie stwierdzono.
Innych objawów nie stwierdzono.
tak więc po krótkiej wizycie stwierdzono IDSem ,że MK4 to S-MAX/Galaxy
Pojazd: GALAXY\S-Max
Rodzaj silnika: Duratorq-Turbo Diesel Common Rail Injection StgV
Pojemność: 2.0L
Przekładnia: Manualna
Rodzaj paliwa: Silnik wysokoprężny.
Licznik przebiegu: 253393km
(VIN): WF0GXXGBBGAJ18334
PCM to BG91-14C204-BF
no i teraz zaczynamy debatę co było grzebane ?
Dobra to i ja wstąpię do "klubu" mi doktorek komputerek wskazał: ===ABS DTC C0037:31-48=== Kod: C0037 - Czujnik prędkości lewego tylnego koła ===ABS DTC C003A:31-48=== Kod: C003A - Czujnik prędkości prawego tylnego koła do sprawdzenia instalacja pomiędzy Sterownikiem ABS a czujnikami , jest przerwany obwód
tak więc po krótkiej wizycie stwierdzono IDSem ,że MK4 to S-MAX/Galaxy Pojazd: GALAXY\S-Max Rodzaj silnika: Duratorq-Turbo Diesel Common Rail Injection StgV Pojemność: 2.0L Przekładnia: Manualna Rodzaj paliwa: Silnik wysokoprężny. Licznik przebiegu: 253393km (VIN): WF0GXXGBBGAJ18334 PCM to BG91-14C204-BF
jednym słowem wyszedł niezły składak z nieudolnie zaprogramowanym PCM-em.
do sprawdzenia instalacja pomiędzy Sterownikiem ABS a czujnikami , jest przerwany obwód
jednym słowem wyszedł niezły składak z nieudolnie zaprogramowanym PCM-em.
Pojazd nie był składakiem w żadnym calu, pewne źródło zakupu od znajomego który miał auto jako służbowe w firmie.
Bump: do sprawdzenia instalacja pomiędzy Sterownikiem ABS a czujnikami , jest przerwany obwód
jednym słowem wyszedł niezły składak z nieudolnie zaprogramowanym PCM-em.
Czy gdyby był przerwany obwód to nie będzie działać ABS i ESP ? W tym przypadku działa i jedno i drugie - sprawdzone fizycznie, również kontrolki gasną.
slawek-kali 21-10-2016, 18:20 Pojazd nie był składakiem w żadnym calu, pewne źródło zakupu od znajomego który miał auto jako służbowe w firmie.
Ale na poczatku w DE jezdzilo..
Ale na poczatku w DE jezdzilo..
Tak ale tam też jeździł w firmie i został zakupiony od tej firmy na fakturę.
hamertbu 22-10-2016, 07:50 no i teraz zaczynamy debatę co było grzebane ?
kurcze mam podobnie. mk4 a tu forscan pokazuje że smax. do tej pory myślałem że jakis błąd w forscanie jest a to i u mnie to pewnie po tym jak wywaliłem dpf i wgrali mi pewnie soft dedykowany dla smaxa. czy to ma jakieś znaczenie dla użytkowania auta? dodam że auto zachowuje sie normalnie nie zuważyłem żadnych niepokojących zmian.
Dobra to i ja wstąpię do "klubu" mi doktorek komputerek wskazał:
===ABS DTC C0037:31-48===
Kod: C0037 - Czujnik prędkości lewego tylnego koła
===ABS DTC C003A:31-48===
Kod: C003A - Czujnik prędkości prawego tylnego koła
Wiem po lekturze wcześniejszych postów, że przyczyna głownie leży gdzieś w kablach.
I tu pojawia się moje pytanie. Jakie miejsce jest najbardziej winne tego stanu rzeczy ?
Chodzi o to abym uderzył w źródło bólu :-)
Dodam, że w związku z chorobą padł mi tempomat, tzn niby działa ale nie działa. Innych objawów nie stwierdzono.
Koledzy zwracam się z ponowną prośbą o pomoc w uzdrowieniu tempomatu.
Jak pisałem w cytacie nie ma innych objawów. ABS i ESP działają bo to sprawdziłem fizycznie.
Tempomat po naciśnięciu przechodzi w stan STADBY a po naciśnięciu przycisków set + lub set - pojawia się napis AKTYWNY, i tu kończy się już przyjemność. Tempomat nie trzyma zadanej prędkości.
Czujniki przy pedałach niby dobre, komputer nie wykazał błędów.
Aha ogranicznik prędkości działa prawidłowo !!
Kontrolki ABS i ESP gasną po załączeniu silnika.
Gdzie leży przyczyna ? Gdzie diagnozować, jakie złączki i gdzie leżą ?
Co może być przyczyną ?
Czy rozmiar opon może mieć wpływ ?
Po skasowaniu w/w błędów powróciły, jednak nie ma to znaczenia na ABS i ESP bo działają.
Może znacie ogniska zapalne które mają wpływ na mój problem ?
:roll::roll::roll:
witam wszystkich dzisiaj jadąc autostradą, zapaliły się ABS i ESP gdy sie zatrzymałem i ruszyłem ponownie skrzynia nie zmieniała biegów, ręczna zmiana biegów też nie działała. po zgaszeniu i ponownym odpaleniu, skrzynia działa bez problemów, kontrolki nie zgasły. czy ten kabelek może być przyczyną awarii?
mirek1711 12-11-2016, 19:59 Witam. Ostatnio zaświeci mi się Abs esp podłączył go pod forscana i wyskoczyło mi błąd lewego przedniego koło. To nic ściągnąłem koło i obejrzałem wiązkę i rzeczywiście była przetarta wiązka więc wzięłem i polutowalem te kable.Oczywiście po usunąłem błędy. Ale to nic nie pomogło bo dalej mi się świeci Abs i esp podłączyłem go pod forscana i dalej pokazuje że lewe przednie koło. Co i jaka może być przyczyna?
PCM to BG91-14C204-BF
No a z fabryki wyjechał z AG91-14C204-LF,ewidentnie źle soft dobrany po usunięciu DPF'a.Od tego bym zaczął.
ewidentnie źle soft dobrany po usunięciu DPF'a.
To już koledze sugerowaliśmy ... miał podjechać do TuneFORCE
miał podjechać do @TuneFORCE Zacząłbym od złożenia reklamacji w warsztacie ,gdzie było to robione...
Witajcie forumowicze mam problem z absem w mondeo po przekladce a mianowicie kontrolki mi sie nie swieca ale podczas mocnego hamowania blokuje mi lewe przednie kolo do momentu az auto sie zatrzyma i wtedy dopiero odpuszcza podpinalem kompa i zadnych bledow nie ma moze byc to wina tasmy w kierownicy ?
Może sam zacisk się blokuje,wiec wtedy żadnych błędów nie będzie.Warto go rozebrać i przeczyścić.
Odświeżam temat - dopadło chyba i mnie. Chyba, ponieważ jest trochę inaczej.
Tydzień temu w trasie droga wiodła tak, że był zjazd i natychmiast podjazd, i w najniżej położonym miejscu auto "zanurkowało" i podskoczyło delikatnie i w tym momencie zapaliły się kontrolki ABS i ESP. Objawów nie było żadnych. Zjechałem na stację, zgasiłem i odpaliłem i kontrolki zniknęły. I wszystko jest ok. Kontrolki nie świecą.
Jest jednak sytuacja, w której się zapalają. Dzieje się tak, gdy nieco dynamiczniej pokonam ślimak, który ma nierówne łączenia, jest pod górkę i wiedzie po łuku w lewo. Wówczas, jak tył podskoczy, to na desce zapalają się te kontrolki. Czy możliwe że dzieje się to dlatego że koła mielą wtedy w powietrzu? Aczkolwiek wcześniej się to nie działo. Jak po takiej akcji zgaszę i zapalę to wszystko wraca do normy.
Czy możliwe że wtedy w trasie złapał błąd i go wyrzuca jak traci przyczepność? Czy może akurat w tamtym miejscu tak się układają przewody że obcierają i pojawia się kontrolka na desce?
Pod komputer będę w stanie podjechać w poniedziałek dopiero, ale staram się teraz jak najwięcej dowiedzieć.
Dzięki z góry.
Wysłane z mojego GT-I8260 przy użyciu Tapatalka
Witam,
Mam taki sam problem, czujnik ABS i ESP zapalał mi się po najechaniu na większą przeszkodę, po wyłączeniu silnika i odpaleniu znikało. Po najechaniu znowu to samo. Komputer wykazał lewe tylne koło, wymieniono mi czujnik i nic to nie dało. Teraz czujnik pali się stale, a komputer pokazuje to samo. napisz proszę jak rozwiązałeś swój problem
Roman
paoloWawa 19-12-2016, 22:24 barbex
Dzięki za przypomnienie tematu, byłem pewien że opisałem finał historii ale jednak nie. Winowajcą była u mnie wiązka w tylnym lewym kole (tak wyszło na kompie). Po naprawie wszystko ok. A Tobie wymienili czujnik? Tam przeciera się wiązka, znana usterka w MK4, trzeba po prostu wiązkę naprawić, czujnik nie ma tu nic do rzeczy z tego co mi wiadomo.
barbex
Dzięki za przypomnienie tematu, byłem pewien że opisałem finał historii ale jednak nie. Winowajcą była u mnie wiązka w tylnym lewym kole (tak wyszło na kompie). Po naprawie wszystko ok. A Tobie wymienili czujnik? Tam przeciera się wiązka, znana usterka w MK4, trzeba po prostu wiązkę naprawić, czujnik nie ma tu nic do rzeczy z tego co mi wiadomo.
dokładnie - wiązki raz jeszcze wiązki :P
Dzisiaj byłem od rana w warsztacie w Łodzi ale po 4 godzinach oczekiwania (czekałem w domu) nic nie naprawili, pytałem się czy przedzwonili kable ale do tego nie doszli. Chcieli zamienić czujniki w tyle ale zabrałem samochód. Nie sądzę aby tyle godzin się tym zajmowali bo jak przyszedłem to samochód był na zewnątrz, to był niewypał ten warsztat choć to dawny dealer Forda w Łodzi i tam kupiłem samochód. Fakt, że nic nie zapłaciłem to jedyna zaleta. Dzięki za informację po Nowym Roku muszę się za to jeszcze raz zabrać.
Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt
mmm.marzec 06-01-2017, 10:54 Witam,
mam uszkodzoną kostkę do czujnika ABS w lewym kole. Przewody zostały wyrwane z kostki i nie wiem jak je podłączyć. Do kostki dochodzi biały i brązowy przewód - czy jest to obojętne jak je podłączę z nową kostką (jaki kolor ma być od strony spinki w wtyczce)? Niestety nie udało mi się znaleźć schematu, będę wdzięczny za pomoc. Z prawej strony jest kolor żółty i różowy, gdzie różowy jest od strony spinki we wtyczce.
Fioletowy=biały i żółty=brązowy.Chodzi o pozycję w złączu ;)
mmm.marzec 06-01-2017, 11:36 Dzięki, zabieram się do pracy
mmm.marzec 06-01-2017, 15:56 Gotowe. Kontrolki same pogasły, wszystko działa. Dzięki
Witam
Właśnie dopadły mnie nieszczęsne kontrolki.
Po podłączeniu forscana pokazał lewy tylny czujnik
I teraz pytanie mam czy na pewno musi być tam 12v mnie pokazuje 6 v, rozebrałem wtyczkę niby wszystko ok tam też ok 6v , natomiast podłączając omomierz pod czujnik nic nie pokazuje tzn 0. Czy ktoś wymieniał już czujnik abs tylny. Dodam jeszcze że kontrolka nie zapiętych pasów działa tzn bzency
Kangbaczen 19-02-2017, 12:18 U mnie wczoraj po postoju zapaliło się ABS, ESP, SRS, dmuchawa od chłodnicy szaleje na pełnej mocy, tempomat nie działa, funkcja blokowania kół przy ruszaniu pod górę nieaktywna, check engine od trzeciego odpalenia. Wcześniej objawy nie występowały.
Szukać tej samej przyczyny - wiązki od czujników ABS lub kostki? Mam parę objawów dodatkowych, stąd pytanie.
Zacznij od odczytu błędów.
Przemol1974 19-02-2017, 17:51 Ja dzisiaj podpiąłem się i jest błąd U3001 Nieprawidłowe wyłączenie modułu sterującego.
Pojawia się po odpaleniu auta. Wykasuje i powraca po odpaleniu.
Ja dzisiaj podpiąłem się i jest błąd U3001
Najczęściej ten błąd wyskakuje przy słabym akumulatorze.
Kangbaczen 20-02-2017, 08:44 U mnie komputer pokazał błąd:
U2005 - Prędkość własna pojazdu.
Po wykasowaniu wszystkie kontrolki zniknęły.
Po ponownym sprawdzeniu pojawił się błąd:
C1A91 - Czujnik prędkości koła przedniego lewego.
Po kolejnym sprawdzeniu błędów brak. Kolejne 3 odpalenia samochodu nadal ok. Dałem kluczyki żonie i znów błąd (wiem trzeba było nie dawać ;)). Tak na poważnie to błąd pojawił się znów po dłuższym postoju. Może gdzieś skrapla się woda przy kostce powodując zwarcie?
Kangbaczen 20-02-2017, 18:53 Ponowne podpięcie pod kompa - znów błąd:
C1A91 - Czujnik prędkości koła przedniego lewego.
Zacznę zatem od sprawdzenia wiązki i kostki połączeniowej.
okowezyra 22-02-2017, 09:33 Witam
U mnie też podobny problem. Co jakiś czas od ok roku przy odpaleniu auta pojawiały się ikony kontroli trakcji, abs oraz hamulca ręcznego. Po ponownym uruchomieniu zazwyczaj wracało wszystko do normy. Było to sporadyczne. Wczoraj odpaliłem auto i po ok kilometrze jazdy zaczęło delikatnie trząść autem i po ok 10 sekundach wyskoczyły ikony na conversie. Zatrzymałem auto, odpaliłem ponownie i jadę dalej. Wszystko ok. Dzisiaj wskakuję do auta, odpalam i znowu ten sam problem + brak wskazań licznika: przebieg itp - wszędzie kreski. Nie poskutkowało wyłączenie i ponowne uruchomienie auta. Ikonki się zapalają i brak wskazań komputera. Jazda z takim sztabem jest niemożliwa ponieważ silnik się dławi. Prawdopodobnie jest brak komunikacji z jakimś modułem. Nie są zczytywane dane z prędkości koła i to pewnie jest przyczyną. Stawiam na przewody ponieważ wczoraj mocno padało i sądzę że gdzieś dostaje się woda. Wcześniej zazwyczaj miało to miejsce po myciu auta. Od czego zacząć? Czy dać sobie spokój i od razu do elektryka?
Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Kangbaczen 22-02-2017, 09:41 U mnie tez to wystąpiło przy dużej wilgoci/deszczu, lub po myciu.
Nie mialem okazji jeszcze do tego zajrzeć. Może dziś, jak się uda, to napiszę co wyszło.
mondeo88 23-02-2017, 10:47 Ponowne podpięcie pod kompa - znów błąd:
C1A91 - Czujnik prędkości koła przedniego lewego.
Zacznę zatem od sprawdzenia wiązki i kostki połączeniowej.
Będziesz miał przerwany kabel . sprawdź odcinek kabla abs . od złączki za amortyzatorem w strone silnika co idzie. tam się przerywa kabel .
okowezyra 23-02-2017, 15:22 Dzisiaj mondek trafił do mechaników, sprawdzili połączenia i wszystko jest ok ! :/ Zresetowali błędy, potraktowali czujniki specjalnym płynem i zobaczymy. Jutro rano odbieram ale nie jestem póki co dobrej myśli, sądziłem że będzie przetarty lub skorodowany jakiś przewód od czujnika i będzie po sprawie. Zaczynam się martwić czy czasami wilgoć nie dostaje się do komputera lub modułu abs (z związku z problemami i zczytanymi przeze mnie kodami błędów U1A04 i U0121 raczej stawiam na komputer) Ewidentnie pora deszczowa, mycie itp jemu nie służy więc po nitce do kłębka.... Póki co bez zmian :/ a auto, wszystko na to wskazuje, będę musiał zostawić dobremu fachowcowi od elektroniki samochodowej :<
Kangbaczen 24-02-2017, 11:51 Będziesz miał przerwany kabel . sprawdź odcinek kabla abs . od złączki za amortyzatorem w strone silnika co idzie. tam się przerywa kabel .
Kabel sprawdzony, kostka sprawdzona, wszystko z nimi ok. Lampki jak świeciły tak świecą. Jechać znów podpinać pod kompa? Zdarza się, że te czujniki faktycznie padają?
Kangbaczen 27-02-2017, 18:31 Wymieniłem czujnik, póki co wygląda jakby pomogło.
Kangbaczen 01-03-2017, 16:26 Odpalam dziś auto pod pracą (po dłuższym postoju) i znów to samo. Kontrolka ABS, ESP, poducha, nie działa tempomat. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko znika.
Podobnie było gdy odbierałem auto po wymianie czujnika - też stał na dworze parę godzin. Przy pierwszym odpaleniu wszystkie kontrolki się pojawiły, przy drugim nie było już nic. Myślałem wtedy, że błąd się jeszcze nie wykasował i dlatego check engine się pali z pozostałymi kontrolkami. Ale dziś (dwa dni później) znów powtórka.
Macie jakieś pomysły co to może być? Podjadę podpiąć jeszcze raz komputer, ale obawiam się, że ten sam błąd wyskoczy.
Kangbaczen 02-03-2017, 09:47 Ponowne podpięcie pod kompa, znów jeden z dwóch błędów jaki wystąpił na początku:
U2005 - Prędkość własna pojazdu.
Czy to nie jest błąd związany z czujnikami ABSu nadal? Wczoraj deska wyświetliła na moment uruchomienie ESP podczas jazdy jednostajną prędkością na wprost, nigdy tak się nie zdarzało.
Wcześniejszy błąd czujnika (C1A91) po jego wymianie i sprawdzeniu instalacji teraz się nie pojawił.
Objawy występują po dłuższym postoju na dworze. Może jakaś wilgoć i zwarcie gdzieś?
Przeczytałem na jakimś zagranicznym forum, że to może być problem z zaworem EGR albo świecami. Możliwe to?
Dużo o tym błędzie w Cytrynie C5 a w Fordach niewiele.
miałem pisać jak już świętowałeś sukces po wymianie czujnika...w fordzie powodem wielu błędów jest słaba instalacja elektryczna - należało by sprawdzić wiązki idące do czujników przy kołach - przecierają się przewody...u mnie czasem tez wywala abs esp, czekam na pogodę i zerknę.
pantalemon 29-03-2017, 17:06 Witam. Czy ktoś wie gdzie można za rozsądną cenę kupić taki przewód przód od czujnika ABS w MK4 2007 2.0 TDCI ? https://images83.fotosik.pl/469/f667033acb18b913med.jpg
https://images83.fotosik.pl/469/8405c29c46dfd676med.jpg
Daj ogłoszenie w dziale "kupię"
pawello009 29-05-2017, 21:40 Dopadł mnie również ten problem, zapala się kontrolka ABS ESP, utrata mocy i kreski na wyświetlaczu, zczytany kod błędu U1A04, to będzie lewa tylna strona?? Cały kabel rozpruwac z osłonki?? Wtyczka z ABS od strony koła jest na zatrzask? Próbowałem dziś wyjąć ale nie dałem rady
Problem pojawia się raz na tydzień, dwa...ale błąd w pamięci już od dłuższego czasu mam.
Trzeba dokładnie sczytać błędy,jak coś to służę pomocą.
Bernikle 04-06-2017, 10:13 Witam u mnie w s-maxie zapala się ttlko kontrola trakcji abs niezapala sie. Do tego wyswietla się chociaż nie zawsze awaria silnika. Czy przyczyna mogą być przetarte kable od czynników abs?
STAH1968 08-06-2017, 18:52 Witam u mnie w s-maxie zapala się ttlko kontrola trakcji abs niezapala sie. Do tego wyswietla się chociaż nie zawsze awaria silnika. Czy przyczyna mogą być przetarte kable od czynników abs?
Ja miałem kłopot z turbiną i auto przechodziło w tryb serwisowy przeczyścili i kontrolki przestały się palić.
Bernikle 09-06-2017, 19:34 Dzisiaj podczas jazdy zapalaly mi się samoczynnie kierunkowskazy. Dodatkowo po dwoche trzech dniach postoju pada mi akumulator. Ładowanie w normie akumulator jest nowy. Kontrola trakcji dzisiaj sie nie zapaliła. Turbina jest do regeneracji zaczyna być slyszlana ale auto dalej ładnie przyspiesza. Co sugerujecie?
savoldelli 05-01-2018, 22:43 Cześć, czy macie jakiś schemat jak te kable idą dalej od nadkola ? Gdzie jest sterownik ABS/ESP?
Mam ten sam problem co większość (kontrolki ABS/ESP/SILNIKA + spadek mocy) nie mam iDG pomyślałem sprawdzić najpierw czujki z przodu, to normalne że na kostkach jest 12V natomiast czujki nie mają przejścia (brak oporności na stykach bez kostek)? Szukałem gdzie te kable sie kończą w nadkolach zdjąłem lampy ale nic nie widzę, na ślepo nie chcę szukać ale może jakiś schemat jest, w necie pełno śmieci tylko znalazłem...
savoldelli 13-01-2018, 13:35 Ogólnie podłączyłem IDG - Błąd u1a04 totalnie ogólny, nie wiadomo które koło itp, brawo ford :P
Zrobiłem prosty test każde koło podnoszę i kręce w powietrzu, prawy przód odczyt prędkości auta na IDG skacze, lewy przód nic, tylne koła żadne nie daje reakcji.
Rozpiąłem w lewym przednim kostkę do czujnika abs poczyściłem reset stacyjki kręcę i jest OK (nie wiem jak długo pare dni temu to samo zrobiłem po nocy błąd wrócił), kostkę poczyściłem środkiem do styków, natomiast mam problem czy ten czujnik da się jakoś wyjąć sprawdzić wymienić, po wykręceniu śruby ani drgnie próbowałem coś podważać ale wygląda że to będzie demolka przy okazji, może jakiś patent, może przegub wyjąć ze zwrotnicy i od środka?
krzycho79 14-01-2018, 12:41 czy ten czujnik da się jakoś wyjąć
99% czujników abs nie da się wyjąć w całości ze względu na specyfikę miejsca w którym pracują, i pod wpływem warunków atmosferycznych praktycznie się zespawują ze zwrotnicą.
czujnik ABS wyjmuje sie bez problemu, odkrecasz srubke na torx i plaskim srubokretem delikatnie podwazasz z obu stron czujnika.
wychodzi bez przeszkod.
jak zdemontujesz przegub to idzie jeszcze latwiej ale nie uderzaj w czujnik przy lozysku chyba ze masz nowy na wymiane
savoldelli 22-01-2018, 21:51 99% czujników abs nie da się wyjąć w całości ze względu na specyfikę miejsca w którym pracują, i pod wpływem warunków atmosferycznych praktycznie się zespawują ze zwrotnicą.
Tak chyba właśnie jest i u mnie, niestety podważanie opukiwanie ciągnięcie kombinerkami nic nie dało jak przyjdzie nowy czujnik idę na całość z młotkiem... do tego śruba od zacisku mega się zapiekła nie mogłem tarczy zdjąć by był lepszy dostęp... w weekend kolejne starcie
Ogólnie wygląda na lewy przód, we wtyczce przy zapłonie mam 12v natomiast kręcąc kołem brak prędkości na odczycie z IDG, prawe koło daje sygnał. Do tego oba czujniki z przodu nie mają oporności, nie wiem może to czujniki halla potrzebują zasilania i mają tylko indukcyjność...
savoldelli 28-01-2018, 21:27 Hej,
Chciałem podzielić się paroma fotkami z wymiany czujnika ABS, miałem z tym mały problem czujnik nie chciał wyjść, potem się ułamał w połowie ale się udało :)
Ogólnie polecam najpierw zdjąć tarczę, wtedy można płaskim śrubokrętem powoli podważać ( ja to dodatkowo potraktowałem czymś ala wd40):
https://lh3.googleusercontent.com/nK3J1R4SH0DzYFs7aZx1ITBxdct3-ukrtPklDh2Jgu12yk_2xBp5F11tolJi-cIlMwD4lI7BrX9kNFUGosu3r7ci2iy4F0MDC6qptBrz9-XfButu0322xTTCEqu-hpUx8ebxXdHDL1jzxkoqFe8w9VQeSEhaQ7DMickGdFYbae5vHR v5T9gLiP27unQrm0c19EbnRjmyjndwQZisKzZVH_DfzYSw5TWY 8oqBAAsCyaFmUFVAxfSAtT71S704UFk5daNlv1aqI7tmVWl7MK RDYqQoAvEmdJPWQo0HdsgSh9BQJQWzIXVebCEioM-Kyb6OCLxujeYC36yhsxWiyr4DL_fE8WiR-NrMRjvBU2F80BJDv_LC9Exf1FLWXJJcaxLrjOS5hcPiRF6I9Ja 2ekUEHp4snVQhphiZ81hmiFwWYf6Q9zC5eR4ZBTlbWqbnqSaZG fbeU63VEuBeAuPVPpuMCITRSgJq06P96gQsoCd0dkfY7qHlyJh tW6_JW8rO9UZypjJ7biRVf7EjRTf6VG3K92UAxjf3Yajn9hOP3 9dJAni4WocgNvmmMkEUfALtp8Rq3j1V54cu0jrYEeyituLxN5X 8H5xO6CxD4WhBvZk=w872-h654-no
W moim przypadku podważanie skończyło się ułamaniem tego co wystaje, reszta została w metalu, ciężko było to wyjąć:
https://lh3.googleusercontent.com/dKbAVKJTa3aDcd0mPnAa5bgATWOfXywSe_qfG8M7jQBhAn1-2yQZ8bXaTT-D8Le21JRSBblq07rDBPu9cx75homRfE4RJ_zxEBi8ZTJO79p9E JMzi8jMdYxshcmi-B4UJ7_-RGqgtchfiC_hF3D_NsaTRSjk_xLJmor2hwgmnPHMpWz0GlHyZU gE9Q5-0qW1v22_p_TY5xKJJ3h8EynddT4luOJmsjkrOEFj-zQqNwzQnuIM-x4ViWdmIbRNDcEE27jwJLRBQge7f5j33iOOJHpwlC03c1cr5Ln 8B6B_XDhigH4osGTB41D5kOP7_7P6CUbJ_jTCUkGkCj0M2PS3v 3qbWZ1Kx2C1Nrx0IsphYKgRtgcmWqcRsYfKSI8mtlsz44LXiNH 0xbY-OmkpLOl55Js8v3quj24Xi2HBjf1joBr7_xf-YSIIE9DTjyz5PhL6578UgBl5oBeazchF0KkmHLspbBzQdfWEKM tB6EhzRz16-bn22a_nSN0En2P4PICArQu1l-6fNvQns0XRI5om2nNVo6zbPoIYw07DMcY7Jt6AssquUEWv0l7s-RYRzU3c3Gwqfi-tIYskGfS27vHJMZGgq1kX2enAcwV_WIQ=w872-h654-no
tutaj taki pomysł wkręciłem w to śrubę i delikatnie podważyłem łomem :) sory za nieostre zdj:
https://lh3.googleusercontent.com/6oGKJ6J9U8qC8Kbnw2p5zVpKPOhv1yZGFdK3Yt-WeppcwRfOiBBhNDaJuhDHE7fHAhowaSkcmO75B4NnagwrrhZdN y5Sc6vx7eHiCXa5nHue6DxkQQc-KQfTV7za_rngcuNeqgN_K9ZAzhzzE0FS8KwjY2_SYMYWk8EgHI judK1weAR3noPP1d3qpoQcLnj_lnDTPlJ7FtGoSXFmxQ_jqhEK 5epIbRpaXurjmJHz2CPux1I2nQwxN_Qmaadob018zUBx7CD0pr 0wlnyualhxdAtDMZpDFfYNtr20m_eZ2wCCdkowwwNgCGhn_sB-kqlsJYXuper9g2yvsv63vlYsjbeNB2z1DiKK-9KV90niuuC944p0EWeBqjfuw1X1LFL_3vH5q4ACqDwJ9z12WMB 15HQ_H8yW27DQZJjRXKAFEzrknyR179MNgRKu1BEko1rPnBNnv WWs6yvBtHzJeBUT82YWS4Qt__HM-pqW4RSt-sT8zdZzCkPWGySp49lXpTeQRHS2pm5PxZrOz2KIGQUZS41g10L dsZE7RvkOk3sqGdt71nYvNvsH33mx2rT5jaVCnmQU87GRfvEPj sfY6MVzBTB_MINeNRrxWO1GWn0=w872-h654-no
i się udało, reszta to już bajka:
https://lh3.googleusercontent.com/LqPxfz0rmN7J6fJuluHqyMrJ0tmocIDvHVy-UoDogpPT-nvigKnhN-BQCf5Igk--wesJPXJYwktppUIe5NGMnihpMki99CL6AdaVwBENLELpKzEJpo V_dRphMOVjKuJkhm4aTzT2OnUGC-ZvzNadFikYcLFWqMI3BkxmDjIGr0UDYDfWcZbbdjC0R4pv0qyk KlwhtcehPkzmBbFswWmje9izSy5vNy9t3JMaNLTbHaIaa6RsR6 RtR9XD2vXPyIDRfOTTXNx_AxQvRJ_km8FXs87DsA_B9BRuSJrg bNKpfUsFyxDN3lQZC5p8kuI5TAokjlXlpVOGVzBuaDgpSxv9jA XDEjaUGEQkzQQJj6t3QSPnFVapbr3VdOCck_dSqZ25JlqshLn-SX4IlS8WaWV_I3pQiFtpkTWFtRUE4Dgv0yr06s-l8CCfzwzgeq6fgWdlV0cGzlFjR65qwpbfeTRFAIbh2Uh8aCBJm ScGAhgX9bLB20vzZmmrofOlcxo7G0bdmCYMTEwCH9MEf6ZaN99 E8N7Hr76be-87DxVBB2qnGm5qy6zNyaUxyvw_fdTb0z_N0aCGoNWnIeUCL6Jv iNCwp7uhC8egUlT8IZ2UmUc=w872-h654-no
Także pisanie że "czujnik ABS wyjmuje sie bez problemu" nie zawsze jest prawdą, ja miałem farta że się nie ukruszył jakoś w metalu i nie rozsypał.
Pozdr
J
krzycho79 09-02-2018, 18:01 czujnik nie chciał wyjść, potem się ułamał w połowie
Ja kilka razy wymieniałem czujniki ABS w różnych samochodach i nigdy nie udało mi się wyjąć żadnego w całości
Cześć.
Jest taka sytuacja, że po odpaleniu - koła na wprost lub skręcone w lewo wszystko jest OK, ale skręcając kierownicą w prawo zapala się ABS i ESP, wyłączam silnik, ponownie koła na wprost lub w lewo odpalam jest OK, ponowny skręt w prawo i świecą kontrolki. Podczas jazdy podobne objawy.
Czy ktoś miał podobny problem z ABS i ESP -proszę o info.
Witam czy po naprawie wiązki ABS kontrolki same gasną czy trzeba kasować błąd?
powinne zgasnac po przejechaniu kilku metrow
a do kolegi KERG, prawdopodobnie cos nie tak z czujnikiem skretu kola
Jak zwykle przerdzewiałe przewody w nadkolu. Lutowanie pomogło.Czujnik ABS OK.
A czy ma ktoś może numer fabryczny tego czujnika? Staram się znaleźć odpowiedni na tutejszych portalach ale nie jestem pewien co do trafności bo ceny około 30euro wydają mi się zbyt niskie....
szymonford 26-01-2020, 15:52 Witam,
chcę zapytać czy jest możliwość samemu zdiagnozować który czujnik abs jest uszkodzony.Wnioskuje że przód ponieważ były wymieniane klocki,nie wiem tylko która strona.Czy jest opcja jakiejś autodiagnozy bez użycia kompa,czyli wizyty w serwisie ? Auto jak w tytule Mondeo mk 4 ,2.5 turbo benzyna 2009 r.
Z góry dziękuję
slawek-kali 26-01-2020, 15:55 podpiac pod kompa i pokaze.. w fordzie standard od min. 20 lat..
remarcinT125 30-03-2020, 19:42 witam,
odgrzeje trochę kotleta.. bo nie chce zakładać nowego tematu
opisze mój przypadek
Najpierw wymiana piasty przód z prawej strony. po dwóch dniach jazdy zapala się ABS i ESP, ograniczona moc itp.
Podejrzenie pada na czujnik , który był wyciągany podczas wymiany piasty ale po wymianie bez zmian. Po podłączeniu do kompa ewidentnie wskazuje na prawą stronę, napięcie we wtyczce zostało sprawdzone i jest ok.
Na wykresie zrobionym podczas jazdy do prędkości około 60 km/h wszystkie czujniki i ich sygnały idą równo, w pewnym momencie sygnał z prawego koła się " gubi" jakby czujnik nie nadążał z odczytem, i teraz czy powodem może być wadliwy lub złej jakości łożysko tzn pasek magnetyczny w nim umieszczony
Łożysko firmy NTY może nie jakieś górnolotne , ale samochód robi rocznie z 5 tys wiec przebieg żaden.
Może ktoś ma jeszcze foto umieszczenia wtyczek ,które warto sprawdzić
pozdrawiam
Witam ,od jakiegoś miesiąca włącza mi się kontrolka, check engine, po podłączeniu Forscana mam błąd U1A04 -sygnał prędkości pojazdu CAN.
Po skasowaniu po około tygodniu błąd wraca przy następnym odpaleniu. Auto działa normalnie nie ma żadnych innych objawów usterki.
Według ,,internetu ,, usterka dotyczy ABS i do tej pory sprawdziłem
-wszystkie przewody przy kołach/prawy z przodu był lutowany/, złączki, napięcie na wszystkich takie same .
-przewody przy pompie ABS.
-czujniki ABS ,mierzone + podmiana na nowe ,w Forscanie pokazują tą samą prędkość.
-wymieniony akumulator.
-wszystkie punkty masy wyczyszczone + potraktowane kontaktem .
-działa tempomat i sygnał nie zapiętych pasów.
Nie mam pomysłu co jeszcze sprawdzić , w najbliższym czasie niestety Serwisy są nie czynne. Dołączam odczyt z Forscan.
===PCM DTC U1A04:00-EC===
Kod: U1A04 - Sygnał prędkości pojazdu CAN
Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
===END PCM DTC U1A04:00-EC===
===OBDII DTC U1A04-C===
Kod: U1A04 - Sygnał prędkości pojazdu CAN
Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
===END OBDII DTC U1A04-C===
===SASM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł czujnika kąta skrętu układu kierowniczego
===END SASM DTC Brak===
===ABS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).
===END ABS DTC Brak===
===BCMii DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
===END BCMii DTC Brak===
===SRM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł rozpoznawania mowy
===END SRM DTC Brak===
===PDM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Zespół sterujący drzwiami pasażera
===END PDM DTC Brak===
===DDM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Modu drzwi kierowcy
===END DDM DTC Brak===
===RCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł układu SRS
===END RCM DTC Brak===
===HVAC DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Ogrzewanie Wentylacja Klimatyzacja
===END HVAC DTC Brak===
===RFA DTC P1571:62-48===
Kod: P1571 - Włącznik hamulca
Dodatkowe symptomy usterki:
- Błąd porównania sygnału
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Siłownik funkcji zdalnego sterowania
===END RFA DTC P1571:62-48===
===RFA DTC U0001:00-08===
Kod: U0001 - Szybka magistrala komunikacyjna CAN
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Siłownik funkcji zdalnego sterowania
===END RFA DTC U0001:00-08===
===RFA DTC U0010:00-08===
Kod: U0010 - Magistrala komunikacyjna CAN średniej prędkości
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Siłownik funkcji zdalnego sterowania
===END RFA DTC U0010:00-08===
===ACM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł sterujący sprzętu audio
===END ACM DTC Brak===
===IPC DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą
===END IPC DTC Brak===
witam,
odgrzeje trochę kotleta.. bo nie chce zakładać nowego tematu
opisze mój przypadek
Najpierw wymiana piasty przód z prawej strony. po dwóch dniach jazdy zapala się ABS i ESP, ograniczona moc itp.
Podejrzenie pada na czujnik , który był wyciągany podczas wymiany piasty ale po wymianie bez zmian. Po podłączeniu do kompa ewidentnie wskazuje na prawą stronę, napięcie we wtyczce zostało sprawdzone i jest ok.
Na wykresie zrobionym podczas jazdy do prędkości około 60 km/h wszystkie czujniki i ich sygnały idą równo, w pewnym momencie sygnał z prawego koła się " gubi" jakby czujnik nie nadążał z odczytem, i teraz czy powodem może być wadliwy lub złej jakości łożysko tzn pasek magnetyczny w nim umieszczony
Łożysko firmy NTY może nie jakieś górnolotne , ale samochód robi rocznie z 5 tys wiec przebieg żaden.
Może ktoś ma jeszcze foto umieszczenia wtyczek ,które warto sprawdzić
pozdrawiam
Cześć i co rozwiązałeś problem ? Wygląda na to ,że u mnie jest podobnie ....
rarytas22 03-07-2020, 08:10 u mnie chyba jest podobny problem, błąd na kompie C1A91:14-8A Czujnik prędkości prawego przedniego koła.
Na forscanie pokazuję mi prędkość 255km/h w chwili zapalenia się błędu.
Wymieniony czujnik abs w tym kole, wczoraj był u elektryka który podobno sprawdzić wszystkie kable od abs do modułu i wszystko było ok. poodginał piny we wtyczce bo stwierdził że byly przygięte lekko. Błędy pojawiają się ciągle mimo wszystko. Gość twierdzi że pozostaje mu polutować coś już w samym module, albo wymienić całą pompe ABS... trochę mnie to dziwi bo ewidentnie wszystko wskazuję na przetarty kabel, sam zdejmowałem koło ale do momentu jak widać kable w nadkolu wszystko wygląda dobrze.
Dodam jeszcze ze mam wrażenie że jak są dusze opady deszczu to błędów mi nie wywala, przejechałem w deszczu z 60km było ok. Nie pada to co chwile je wywala, gasze silnik, odpalam i za chwilę są znowu.
Jakieś pomysły ? Irytuje mnie to strasznie ponieważ przy okazji pojawiania się kontrolek trace moc w aucie.
Marantz87 15-05-2021, 22:37 Dziś usterka pojawiła się u mnie mondeo mk4 2012 1.6 tdci Anglik) , błąd C1A91 - Czujnik prędkości lewego przedniego koła, dodatkowo U0415 - Nieprawidłowe dane odebrane z modułu ABS , po lekturze na pierwszy ogień poszedł forscan w pidach wskazuje prędkość tego kola 255 km/h.
Kolejnie sprawdziłem napięcie w kostce przy czujniku i tu niespodzianka nie ma nic , myślę bingo wiec szukam kostki przy mcpersonie by sprawdzić przejścia i tu niespodzianka u mnie nie ma krótkiego odcinka wiązki ,tylko czujnik jest połączony jednym ciągiem z modułem abs przy pompie . czy ktoś ma jakiś pomysł jak za to się zabrać ? Czy ma ktoś jakiś schemat ?
kgarczynski 20-05-2021, 14:31 Panowie dzisiaj rano odpalił normalnie przejechałem może 15 km. Po południu już nie odpala wyświetla się komunikat o usterce układu ESP. Kręci i nic. Ktoś może podrzucić pomysł gdzie i czego szukać. Wcześniej żadnych objawów.
thomson75 30-07-2021, 19:24 Cześć wszystkim, u mnie podobny problem błąd C0034 Right front wheel speed sensor.
Przy okazji zczytalo błędy U0401 i oczekującą usterka U1A04.
Tak jak u poprzednika nie mam żadnej kostki posrednie tylko jeden przewód który idzie do samego czujnika.
Sprawdzilem kabel i od kostki czujnika do miejsca gdzie kabel chowa się za osłona nadkola sygnał przechodzi. Dalej kabel znika koło lampy i zawija pod zbiorniczkiem płynu chłodzącego i po grodzi komory silnika idzie pod zbiornik płynu hamulcowego.
Dla pewności zmieniłem czujnik w tym kole na nowy ale zero efektu.
Dodam że wszystko zaczęło się od razu po zmianie tarcz i klocków na nowe z przodu. Po wymianie wywaliło mi trochę płynu hamulcowego ale tłumacze to tym że przyszedłl nowy zestaw i tłoczki sporo się cofnęły.
W prawym kole gdzie jest problem miałem kłopoty z założeniem nowej tarczy ponieważ po złożeniu wszystkiego jarzmo ocierało o tarcze.
Wszystko dwa razy rozebrałem, sprawdziłem i złożyłem. Tarło dalej. Jedyna opcja żeby auto ruszyć z miejsca bez uszkodzenia tarczy było delikatne zeszlifowanie dwoch wystających elementów z jarzma myślę że tak z 1-2mm.
Oczywiście stare tarcze nie chciały zejść i trzeba było nawalać młotkiem i patentem ze śruba i nakretka wypychać stare tarcze. Błąd z sensorem wywaliło od razu po wymianie tarcz i tylko z jednej strony.
Tak dla pewności tekst błędu C0034 mówi o kole przednim od strony pasażera?
thomson75 31-07-2021, 12:00 A jeszcze pytanko, czy jest możliwe że przy waleniu w tarcze hamulcowa żeby zeszła mogło przesunąć się łożysko z piastą do środka??? Dlatego był problem z tarciem i teraz nie działa czujnik abs w tym kole???
thomson75 08-08-2021, 16:40 Nie ma odzewu...
Dzisiaj rozkręciłem wszystko po obydwu stronach z przodu i ewidentnie piastą po stronie gdzie jest ok jest osadzona troszkę poniżej krawędzi otworu w zwrotnicy. Zaś po prawej stronie gdzie ciągle słychać szuranie i jest błąd odczytu z czujnika ABS piasta jest osadzona w zwrotnicy tak że wystaje z 1-2mm. To by wszystko tłumaczyło czego jarzmo tarło o tarcze. Auto mam od 2 lat i nie naprawiałem piasty z łożyskiem. Możliwe że ktoś naprawiał i nie dopchał piasty do końca? Przy starej tarczy było ok ale ona była już wyjechana. Na nowej pojawił się problem.
Coś ktoś pomoże? Da radę domowym sposobem jakoś ta piastę docisnąć bez rozbierania wszystkiego?
thomson75 15-10-2021, 22:44 Hej, widzę że forum mondeo do aktywnych i pomocnych nie należy ale trudno. Kończąc mój wątek z problemem kontrolek abs, ESP i check engine to niestety musiałem wymienić łożysko z magnesem a co idzie za tym cała piasta bo wszystko jest zintegrowane. Cała przyjemność 750 zł (450 łożysko z piastą FAG i 300 wymiana).
To nieźle Cię stuknęli . 300 za wymianę. Ja robiłem sam. Tylko łożysko wciskałem w warsztacie.
BigStormy 19-09-2024, 16:43 Nie ma odzewu...
Cześć wszystkim - odzewu nie ma bo albo temat nie interesuje, albo brak wiedzy, więc lepiej się nie odzywać :roll:
Tak właśnie było w moim przypadku ...aż awaria dopadła i mnie:
- zaczęło się niewinnie, od sprawdzenia średnicy tarcz i wymiarów klocków, żeby nie zamawiać po kilka razy. Sprawdziłem tył, zmierzyłem przód - przy LP cofnąłem tłoczek, zamontowałem koło i się zaczęło. Kakofonia powiadomień na desce: awaria hamulców, ESP nie sprawne, Hill Assist nie działa i jeszcze kilka innych łącznie z powiadomieniem w FordPass !Forward Collision Warning.
Żeby tego było mało, zacisk LP w ogóle nie reagował na hamulec. Nie można go było również odpowietrzyć - płynu w zacisku brak :shock:
Forscan wyrzucał: Kod: P1637 - Usterka połączenia sieci CAN pomiędzy ECM/ obwodem modułu sterującego ABS.
Po przestudiowaniu tego, jak i anglojęzycznych forów doszedłem do wniosku, że przyczyną zapewne jest przewód od czujnika abs LP (przynajmniej na forach to najczęstsza usterka), ale u mnie przewody wyglądały super dobrze - w sumie trudno się dziwić, aby przez 3 lata skorodowały :619:
Zdecydowałem się więc na wymianę czujnika ABS - bingo! trafiony zatopiony, ale pamiętajcie jeśli i Was trafi taka usterka, że po wymianie czujnika trzeba przejechać kilka km, aby ECM mógł wykonać test czujników - jeśli wszystko gra - kontrolki i alerty same zgasną :P
pozdrawiam!
peterek66 17-01-2025, 17:30 No i mnie dopadło. Galaxy 2007 TDCi WA6. ABS, ESP świecą i sygnalizacja nie zapiętych pasów milczy (podejrzewałem syna, jest mechanikiem, że jak wziął samochód na rozrząd to odłączył, bo go wkurzał ale nie). Swoją drogą dziwny ten zanik sygnalizacji pasów :?
Dzisiaj wyjąłem akumulator, zdemontowałem jego obudowę i dostałem się do wielopinowego złącza, gdzie dochodzą kable od czujnika ABS, w moim przypadku przedni-prawy. Jeśli chodzi o drugą stronę, tę od koła, to zdemontowałem reflektor i rozplątałem wiązkę, od czujnika do miejsca, gdzie zaczyna się gruba wiązka idąca w stronę wyżej wspomnianego złącza i uciąłem oba kable od czujnika. W tym miejscu wpiąłem się z miernikiem i sprawdziłem oba przewody (fioletowy i szary z fioletem). Przelot pomiędzy tym miejscem a wielopinowym złączem na obu kablach jest OK. Dolutowałem nowy przewód do tych uciętych, z drugiej strony przylutowałem kostkę i poskładałem to wszystko do stanu pierwotnego. Oczywiście czujnik był nowy założony, jakiś czas temu. Niestety po przejechaniu kilku kilometrów kontrolki nie zgasły, błąd jest nadal (mimo kasowania forscanem i resetu modułu ABS).
Jeszcze muszę sprawdzić czy piasta została dobrze wymieniona/osadzona, tak jak miał jeden z kolegów, bo była wymieniana i do końca nie mam zaufania do mechanika, który to robił (nie był to mój syn:wink: ) Dołączam zdjęcia z prac i logi ABS-u .
|
|