Zobacz pełną wersję : Akumulator do Sierri TD -74 Ah czy 80 Ah?


adamkir1
28-01-2010, 08:27
Witam Wszystkim!!!

Chce kupić nowy akumulator do sierry 1,8 td mam teraz 74 Ah na dotarciu. Czy aku o pojemności 80 Ah będzie dobry , . Nie spali mi kabli.

Dzięki i pozdrawiam wszystkich co nie mogą odpalić Td. Jestem z wami.

maxx von sydow
28-01-2010, 09:13
kupuj największy jaki się zmieści

sylwek258
28-01-2010, 10:11
Kabli ci na pewno nie spali. Tylko czy alternator ba sobie rade z doładowaniem aku 80 Ah.
Zapytaj się w sklepie to sprawdzą ci w książce jaki tam powinien iśc.
Ja szukałem w książce serwisowej do sierry ale tam niestety nic nie pisze.

Ale jeśli ten dawał sobie dobrze rade to kupił bym taki sam.

kat
28-01-2010, 14:21
na 1,8 td wystarczy ci 63 Ah,ewentualnie 73Ah
nie rozumiem po co wiekszy

pablopikotto
28-01-2010, 15:04
ja juz przerabialem ten temat w mojej sierce i dorwalem po znajomosci 100ah jesli chodzi o zakres to min 74ah max 100ah jesli chodzi o 80ah to bez problemu mozesz brac jesli chodzi o mnie i mooje aku to raz w tygodniu biore je do domu i na noc podlaczam pod prostownik by miec pewnosc ze jest naladowane do pelna poniewaz w polsce wymyslono caloroczna jazde na swiatlach i przez to na krutkich odcinkach alternator nie doladuje go do pelna ale wracajac do tematu ja polecvil bym 80 bedziesz mial wiekszy zapas prady a ztym akiem alternator spokojnie sobie poradzi

kat
29-01-2010, 14:49
ja juz przerabialem ten temat w mojej sierce i dorwalem po znajomosci 100ah jesli chodzi o zakres to min 74ah max 100ah jesli chodzi o 80ah to bez problemu mozesz brac jesli chodzi o mnie i mooje aku to raz w tygodniu biore je do domu i na noc podlaczam pod prostownik by miec pewnosc ze jest naladowane do pelna poniewaz w polsce wymyslono caloroczna jazde na swiatlach i przez to na krutkich odcinkach alternator nie doladuje go do pelna ale wracajac do tematu ja polecvil bym 80 bedziesz mial wiekszy zapas prady a ztym akiem alternator spokojnie sobie poradzi


ehhh,wiekszych glupot nie slyszalem dawno
i zacznij moze stosowac przecinki ,bo nie wiadomo co chcesz przekazac

Karol_lolo
18-02-2010, 20:54
na 1,8 td wystarczy ci 63 Ah,ewentualnie 73Ah
nie rozumiem po co wiekszy

Racja. Po co duża pojemność jak alternator go nie da rady naładować. Przy dieselu ważne jest żeby prąd startowy był duży. Ja miałem u siebie pojemność 72Ah i prąd 680A. Rozrusznik kręcił jak szalony:razz:

maxx von sydow
19-02-2010, 10:56
Racja. Po co duża pojemność jak alternator go nie da rady naładować.

bullshit,
Zawsze da radę .

ŁukaszD
19-02-2010, 12:35
Prąd z akumulatora pobierany jest w zależności od obciążenia. Pojemność nie ma najmniejszego wpływu na wielkość prądu. Nie zauważysz najmniejszej różnicy przy rozruchu, czy kupisz 74 czy 80 Ah 9poza sumą jaką zostawisz w sklepie :)). Alternator na pewno wytrzyma. Jeśli rozrusznik ma np. 3000W mocy (a wątpię żeby miał więcej) to wystarczy ok. 250A jako prąd rozruchowy, a że obecne akumulatory mają przy tej pojemności ok. 600A prądu rozruchowego to i tą wartościa nie ma co się bardzo przejmować.

PaBlLoO90
19-02-2010, 22:14
Prąd z akumulatora pobierany jest w zależności od obciążenia. Pojemność nie ma najmniejszego wpływu na wielkość prądu. Nie zauważysz najmniejszej różnicy przy rozruchu, czy kupisz 74 czy 80 Ah 9poza sumą jaką zostawisz w sklepie :)). Alternator na pewno wytrzyma. Jeśli rozrusznik ma np. 3000W mocy (a wątpię żeby miał więcej) to wystarczy ok. 250A jako prąd rozruchowy, a że obecne akumulatory mają przy tej pojemności ok. 600A prądu rozruchowego to i tą wartościa nie ma co się bardzo przejmować.

Jak najbardziej , ja mam 97 Ah , i nie mam problemów z prądem .
Nie to jak wielki masz aku , lecz ile z niego pobierasz ma wpływ na to czy sztrum będzie z tobą :) hehe

wujek75
20-02-2010, 06:41
Pojemność nie ma najmniejszego wpływu na wielkość prądu.

...nie pisz takich bzdur :( - jeden z parametrów akumulatora charakteryzujący jego pojemność to Ah (A- jak amper)...

Jeśli rozrusznik ma np. 3000W mocy (a wątpię żeby miał więcej) to wystarczy ok. 250A jako prąd rozruchowy, a że obecne akumulatory mają przy tej pojemności ok. 600A prądu rozruchowego to i tą wartościa nie ma co się bardzo przejmować.

...a może by tak wziąć pod uwagę taki czynnik wpływający na ilość pobieranego przez rozrusznik prądu jak jego obciążenie - przecież rozrusznik uruchamia silnik spalinowy (pod obciążeniem chwilowa wartość prądu wzrasta przynajmniej dwu krotnie)...

Jak najbardziej , ja mam 97 Ah , i nie mam problemów z prądem .Nie to jak wielki masz aku , lecz ile z niego pobierasz

...a słyszał PaBlLoO90 o czymś takim jak bilans energetyczny instalacji?...

ŁukaszD
20-02-2010, 09:16
Kolego Wujek75. Troszkę źle mnie zrozumiałeś, albo nie przeczytałeś całego posta. Adamkir1 zadał pytanie, czy jak włoży akumulator o większej pojemności to czy mu nie spali kabli. Stąd moja odpowiedź, że pojemność nie ma wpływu na wielkość prądu (w domyśle ....jaki popłynie podczas rozruchu). Co do drugiego "zarzutu", to nawet jeśli rozrusznik pobierze 2 razy większy prąd, to trwa to tylko chwile - do momentu osiągnięcia przez rozrusznik prędkości znamionowej. Jeśli pod obciążeniem miałby cały czas pobierać dwa razy większy prąd niż nominalny to długo by nie pociągnął. Po drugie wątpię, żeby rozrusznik miał aż 3000W, więc ciągle uważam, że się nie mylę co do parametru prądu rozruchowego akumulatorów :)

wujek75
20-02-2010, 09:54
Co do drugiego "zarzutu", to nawet jeśli rozrusznik pobierze 2 razy większy prąd, to trwa to tylko chwile
...przepraszam, ale o tę właśnie "chwilę" chodzi w uruchamianiu silnika wysokoprężnego :) , więc nie staraj się przekonać użytkowników diesli, że jak to napisałeś wcześniej "wystarczy ok. 250A jako prąd rozruchowy" bo nie jest to prawdą...

Jeśli pod obciążeniem miałby cały czas pobierać dwa razy większy prąd niż nominalny to długo by nie pociągnął.
...to jest akurat oczywiste i dlatego rozrusznika używasz tylko chwilowo do uruchomienia silnika a jeżeli się to nie uda za pierwszym razem robisz przynajmniej kilkunasto sekundowe przerwy...

Po drugie wątpię, żeby rozrusznik miał aż 3000W, więc ciągle uważam, że się nie mylę co do parametru prądu rozruchowego akumulatorów
...mylisz się, ponieważ w swoich obliczeniach wogóle nie uwzględniasz prądu jaki popłynie przez rozrusznik podczas uruchamiania silnika i związanego z tym obciążenia (podstawy elektrotechniki - silniki prądu stałego, prąd zwarcia i pochodne) ....

ŁukaszD
20-02-2010, 11:34
Prądy zwarcia o których wspominasz nie mają w tym wypadku najmniejszego uzasadnienia. Być może i podstaw elektrotechniki nie pamiętam, ale teoria nie zawsze idzie w parze z praktyką. Zapominasz, że rozrusznik jest dobierany do silnika. Żeby pracował jak najdłużej musi pracować w warunkach zbliżonych do nominalnych. Czy kiedykolwiek próbowałeś zmierzyć amperomierzem prąd jaki płynie z akumulatora podczas rozruchu, i czy rzeczywiście było to prawie 600A. Jeśli tak, to zaprzestanę dalszego pisania w tym poście. Jako poparcie tego co piszę proponuję poczytać:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Rozrusznik_silnik
Na forum elektroda znalazłem czyjąś wypowiedź: "....Dokonywałem kiedyś pomiaru poboru prądu przez 4-ro cylindrowy silnik Diesla od wózka widłowego prod.bułgarskiej.Prąd ten wynosił 450A.Natomiast moje Polo z silnikiem 1,4Diesel pobiera przy rozruchu tylko 80A,ale rozrusznik posiada przekładnię planetarną,co znakomicie obniża prąd rozruchu."
Czekam na dalszą część dyskusji, może odkryjemy prawdę która zapewne jest gdzieś po środku :)

wujek75
20-02-2010, 12:01
Być może i podstaw elektrotechniki nie pamiętam, ale teoria nie zawsze idzie w parze z praktyką.
...być może nie pamiętasz, skoro wcześniejsze Twoje obliczenia bazujące na wzorze P=U x I i mają charakter czysto teoretyczny - stąd Twoje 250A i twierdzenie, że jest to prąd wystarczający do sprawnego ruszenia sierrowskiego diesla :( ...
Czy kiedykolwiek próbowałeś zmierzyć amperomierzem prąd jaki płynie z akumulatora podczas rozruchu, i czy rzeczywiście było to prawie 600A. Jeśli tak, to zaprzestanę dalszego pisania w tym poście.
...pomiarów tych dokonywałem wielokrotnie (ot chociażby miernikiem cęgowym) i duuużo bliżej jest im do 600A niżeli do 250A, o których wspominasz (pytanie tylko czy Ty robiłeś to kiedykolwiek :) , czy piszesz bo gdzieś coś słyszałeś, bądź wyczytałeś?)...
Na forum elektroda znalazłem czyjąś wypowiedź: "....Dokonywałem kiedyś pomiaru poboru prądu przez 4-ro cylindrowy silnik Diesla od wózka widłowego prod.bułgarskiej.Prąd ten wynosił 450A.Natomiast moje Polo z silnikiem 1,4Diesel pobiera przy rozruchu tylko 80A,ale rozrusznik posiada przekładnię planetarną,co znakomicie obniża prąd rozruchu."
...niezłe :))) tylko, że my nie dyskutujemy o bułgarskich wózkach widłowych ani też VW Polo z Dieslem 1,4 i rozrusznikiem z przekładnią planetarną tylko o klasycznym rozruszniku w w jaki wyposażony jest sierra 1,8TD...

ŁukaszD
20-02-2010, 12:22
I widzisz, nie trzeba było tak od razu, że dokonywałeś pomiaru miernikiem.... Dopiero ta wypowiedź mnie przekonuje i utwierdza w przekonaniu, że akurat przy dieslowskim silniku sierry się myliłem. Wzór który podałeś jest jak najbardziej słuszny. Jeśli naprawdę wiedziałbyś dużo o silnikach prądu stałego to już dawno udowodnił byś mi, że się mylę, ale to nie miejsce na tego typu dyskusje....

wujek75
20-02-2010, 12:45
ale to nie miejsce na tego typu dyskusje
...tu masz rację, bo jeszcze duuużo musiałbyś się dowiedzieć by sensownie podyskutować (oczywiście nie mówię tu o bułgarskich wózkach widłowych) :)....

ŁukaszD
20-02-2010, 13:03
...tu masz rację, bo jeszcze duuużo musiałbyś się dowiedzieć by sensownie podyskutować (oczywiście nie mówię tu o bułgarskich wózkach widłowych) :)....
Posłuchaj, nie negowałem Twojej wiedzy, mimo iż nie należy ona do wybitnych, więc nie oceniaj wiedzy innych. Naucz się przyznawać do błędów i czytać między wierszami a dyskusje z Twoim udziałem na pewno staną się sensowniejsze.

ŁukaszD
20-02-2010, 13:29
Wracając do tematu. Rozrusznik w Fordzie Sierra 2.3 Diesel ma ok. 2,3kW, co daje w przybliżeniu ok. 200A prądu podczas uruchomienia silnika. Biorąc pod uwagę, że przez moment rozruchu prąd może wzrosnąć dwukrotnie, to i tak daje to ok. 400A a nie 600 o których piszesz. Piszę około bo to wartości teoretyczne. Jeśli jednak prąd tak znacznie odbiega od tej wartości to znaczy, że coś jest nie tak z rozrusznikiem i nim się zająć a nie wmawiać wszystkim, że potrzeba akumulatora który będzie miał nie wiadomo jak duży prąd rozruchowy - na pewno sporo większy niż 600A.

wujek75
20-02-2010, 16:09
Wracając do tematu. Rozrusznik w Fordzie Sierra 2.3 Diesel ma ok. 2,3kW, co daje w przybliżeniu ok. 200A prądu podczas uruchomienia silnika. Biorąc pod uwagę, że przez moment rozruchu prąd może wzrosnąć dwukrotnie, to i tak daje to ok. 400A a nie 600 o których piszesz. Piszę około bo to wartości teoretyczne. Jeśli jednak prąd tak znacznie odbiega od tej wartości to znaczy, że coś jest nie tak z rozrusznikiem i nim się zająć a nie wmawiać wszystkim, że potrzeba akumulatora który będzie miał nie wiadomo jak duży prąd rozruchowy - na pewno sporo większy niż 600A.
...kolego :) , praktyki Ci brakuje - zamiast dalszych "teoretycznych" rozważań i wklejania linek do wikipedii proponuję wziąć miernik do ręki...

ŁukaszD
20-02-2010, 16:58
Miernik w ręce niewiele mi pomoże, bo oprócz miernika trzeba by mieć jeszcze sierrę. Jeśli praktyka odbiega znacznie od teorii to jest duże prawdopodobieństwo, że jednak coś jest nie tak jak być powinno.