Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] 1.8 TDCi schemat el. silnika


LeonMP
02-02-2010, 21:31
Na wstępie witam wszystkich forumowiczów i proszę o pomoc. Czy któryś z szanownych forumowiczów nie poratowałby mnie schematem instalacji elektrycznej tego silnika ? Mam problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu. Do rozgryzienia tego problemu potrzebny mi schemat. Z góry za pomoc dziękuję. Pozdrawiam.

mkaminski100
03-02-2010, 12:16
Co dokladnie Ci potrzebne to moze ktos podpowie.

karmaz
03-02-2010, 14:23
Co dokladnie Ci potrzebne to moze ktos podpowie.ja też kiedyś się pytałem o schemat do mojego auta ale nikt mi nie pomógł

mkaminski100
03-02-2010, 14:49
Ja nie mam dostepu do tego od reki, ale postaram sie pomoc. Moze jednak odpowiedz jest prostsza niz szukanie na schemacie.
A poza tym nie ma sie co dziwic, bo kto chce ostrzezenie za wrzucanie materialow, jezeli mod uwaza, ze kazda material jest skradziony z serwisu?

leone
03-02-2010, 17:10
Na wstępie witam wszystkich forumowiczów i proszę o pomoc. Czy któryś z szanownych forumowiczów nie poratowałby mnie schematem instalacji elektrycznej tego silnika ? Mam problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu. Do rozgryzienia tego problemu potrzebny mi schemat. Z góry za pomoc dziękuję. Pozdrawiam.

wyślij mi adres e-mail to ci wyślę.

LeonMP
03-02-2010, 22:56
Przepraszam za nieobecność ale długo pracuję. Czas mam tylko póżno wieczorem. A więc, nie chce mi odpalić w/w focusik. Wyskakuje kilka błędów, m.in.: (1) coś o inteligętnym alternatorze, (2) napięcie zasilania sterownika silnika za niskie (zdziwko bo akumulator ładowany ale to może o ten alternator chodzi), (3) błąd P0341 (ten zapamiętałem bo mi spędza sen z powiek) czyli sygnał z czujnika wałka rozrządu, (4) regulator ciśnienia paliwa. To na razie tyle. Zgasł w czasie jazdy. Doszedłem już dlaczego. Korozja wewnątrz sterownika:shock:. Porobiły się jakieś zwarcia z fajczeniem płytki włącznie. Zakupiłem komplet: skrzynkę z bezpiecznikami (tzn. body komputer), sterownik i kluczyki z odzysku. Z jakiegoś rozbitka. Jeśli chodzi o immo to wszystko jest OK. Nie chce odpalić. Podejrzewam regulator ciś. paliwa na pompie, czujnik położenia wałka (zakupiłem nowy, sprawdziłem przewody z komputera do czujnika, żadnych zwarć, jest +5V i masa, nie sprawdziłem sygnału z czujnika,defekt nadal wyskakuje), czujnik położenia wału napędowego. Może te zwarcia uszkodziły regulator i czujniki??? Ciśnienie na pompie skacze aż do 7 MPaskali (hi,hi, żart). Odpowietrzony. Schemat mi potrzebn bo myślę jeszcze czy nie brak mu jakiegoś zasilania albo masy. Acha po włączeniu stacyjki gaśnie kontrolka silnika a lampka świec mruga, błyska co jakiś czas, razem z tymi błyskami słychać jak stuka przekaźnik od świec. Załącza się na sekundę i wylącza. Dziwne. Jeszcze raz przepraszam, że tak póżno. Ciężko pracuję.:lol: adres: leonmp2@hotmail.com

mkaminski100
04-02-2010, 08:12
A odczytaj ponownie bledy.

LeonMP
04-02-2010, 11:38
Te błędy są cały czas. Nie zawracałbym wam głowy gdyby zniknęły a samochód odpalił. Hej.;)

mkaminski100
04-02-2010, 12:26
myslalem, ze odczytales je przed zmiana sterownika.
Nie mialem wczoraj mozliwosci porozmawiac o schamacie, ale u mnie byl problem z czarnym czujnikiem (silnik nie odpalal). Po wymianie na szary pracuje poprawnie.

leone
04-02-2010, 18:20
schemat wysłałem ,sprawdź wiązkę silnika która ułożona jest na skrzyni biegów lubi się przecierać, a co do czujnika była akcja sewisowa na zamianę ze złoconymi końcówkami.powodzenia.

LeonMP
04-02-2010, 18:38
Czujnik kupiłem nowy u dilera Forda szary plastik. Zaraz sprawdzę pocztę. Dziwi mnie tylko to, że jak wykasuję defekt czujnika wałka, wyłacze zapłon, włącze i sprawdze ponownie defekty to nie ma P0341, a jak zakręce silnikiem to defekt ponownie wskakuje. To by znaczyło, że sam czujnik i przewody są dobre. Może rozrząd na łańcuchu przeskoczył ??? I teraz nie ma synchronizacji wału z wałkiem?

LeonMP
04-02-2010, 18:48
Cześć leone. Schemat dostałem. Dzięki. Ale to za mało. Chodziło mi o wszystkie plusy i minusy, które dochodzą do komputera. Na twoim schemacie tego niema. Mam rozumieć (nie znam niemieckiego), że B41 to czujnik położenia wałka?

leone
04-02-2010, 18:53
jeśli tylko pojawia się błąd po zakręceniu rozrusznikiem podejrzewam ;brak synchronizacji ,za duża odległość czujnika od krzywki wałka lub czujnik.tak B41 to czujnik.napisz jeszcze czy foczka ma dwa komputery czy tylko jeden,były dwie opcje,postaram się wysłać schemat

LeonMP
04-02-2010, 19:03
Ale jak może być za duża odległość czujnika od wałka jak przykręcony jest do górnej obudowy i nie ma możliwości wcisnąć go głębiej? W moim przypadku to raczej niemożliwe.

LeonMP
04-02-2010, 19:06
Mam jeszcze pytanie jaką prędkość wału powinien standartowo pokazywać czujnik przy kręceniu samym rozrusznikiem? Tak zeby odpalić.

leone
04-02-2010, 19:24
ego co pamiętam powyżej 100 -150 obrotów ,zależnie od kondycji aku.resztę schematów wysyłam.

LeonMP
04-02-2010, 20:02
Leone dzięki. Jutro sprawdzam zasilanie sterownika.

LeonMP
05-02-2010, 21:08
No niestety leone to nie ten schemat. Mój sterownik ma trzy złącza i PINY są numerowane: A B C D E F G H J K L M, 1 2 3 4. Szkoda.