Pzy
25-02-2004, 07:48
Jeśli kogoś interesuje :) jak wygląda turbawka stosowana w TDCi to tutaj jest link (http://www.technologie-entwicklung.de/Gasturbines/VNT15-Turbo/vnt15-turbo.html).
Sprecyzujmy - to jest Garrett GT1749V o zmiennej geometrii 'kierownic' (wcześniejsza nazwa tej turbiny - to Garrett VNT15). Jest stosowana w Mondeo:
- TDDI 115 KM (w wersji 90 KM jest Garrett GT2049S o stałej geometrii "kierownic"),
- TDCi 130 KM (w wersji 115 KM wydaje mi się, że także jest Garrett GT2049S, ale to kwestia do sprawdzenia).
Swoją drogą model GT1749V jest stosowany także w "fajwijowych" TDI, ale są to nieco inne wersje, różniące się parametrami - a szkoda, bo turbawke do TDI dużo łatwiej (i taniej) kupić... 8)
pozdrówki
Sprecyzujmy - to jest Garrett GT1749V o zmiennej geometrii 'kierownic' (wcześniejsza nazwa tej turbiny - to Garrett VNT15). Jest stosowana w Mondeo:
- TDDI 115 KM (w wersji 90 KM jest Garrett GT2049S o stałej geometrii "kierownic"),
- TDCi 130 KM (w wersji 115 KM wydaje mi się, że także jest Garrett GT2049S, ale to kwestia do sprawdzenia).
Swoją drogą model GT1749V jest stosowany także w "fajwijowych" TDI, ale są to nieco inne wersje, różniące się parametrami - a szkoda, bo turbawke do TDI dużo łatwiej (i taniej) kupić... 8)
pozdrówki