Zobacz pełną wersję : [Escort 1995-2001] diagnostyka komputerowa


glazik5
04-02-2010, 15:26
Witam. od kilku dni mam mysl zeby wybrac sie do jakiegos mechanika ktory moglby podlaczyc auto pod komputer. i teraz pytanie, czy cos sie ogolnie dowiem, czy sa bledy jakies(sa napewno w ukladzie elektrycznym silnika), ile to kosztuje, i czy ogolnie jest sens

escort
04-02-2010, 15:33
witam nie wiem jak jest w escorcie diselku poniewaz benzyniaki nie chca sie łaczyc z innym komputerem jak tylko z serwisowym wds

Patt MelodyZ
04-02-2010, 15:40
Ale chętnie łączą się ze sposobem "na diodę", tylko trzeba wiedzieć, jak to zrobić :)

http://www.fordescort.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=8&Itemid=4

Tutaj jest co nieco opisane, ale ja się na tym nie znam i nawet nie zabieram :)

Pozdrawiam

glazik5
04-02-2010, 16:17
to jest opis do benzyniaka. w dieslu to nawet takiej wtyczki wyjsciowej przy silniku nie ma, tylko przy nogach od strony pasazera

tomiscorpio
04-02-2010, 16:26
patt tak tylko od 97r jest wyjscier obd i nie ma diody.
A obd jest okrojone i tylko obsluguje je wds ids
Znaczy sie komp jest stary eec IV , sporadyczne przypadki ze w escorcie jest V na milion sztuk moze 10 :D

Wiec ani diodaa ani interfejs

Mozna sobie kupic VCM tyle ze 3 kola kosztuje.

corneliusab
04-02-2010, 16:46
Za te 3 kola lepiej kupic drugiego esa na czesci:D

Pozdrawiam

sado28
04-02-2010, 20:28
ale diode mozna tez podlaczyc pod to okrojone ODB(jak nie ma pod maska orginalnege wejscia).Gdzies o tym czytalem ,Ale nie wiem gdzie i jak podlaczyc diode.Ale wiem ze mozna.

tomiscorpio
04-02-2010, 20:59
nie masz racji , w escorcie nie mozna.

W mondku mk1 ktory ma juz obd1 i eec 4 tam tak.

W escorcie nie , piny ktore odpowiadaja za diode nie sa wogole wyprowadzone , a nawet ambitnie jak ktos wyciagnal je , sprawdzil sciezki na kompie ktore niby sa , diody i tak nie mrygaly.

Wiec w escorcie nie . Jedynie te ktore maja 3 piny pod maska.

uwierz mi kombinowalismy cudowalismy nic
http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=207

to probowalismy robic , potem wyszlo ze escort ma inne piny wyprowadzone.

To sobie myslimy to je wyprowadzimy te ktore maja byc , poszperalem w necie i sie okazalo ze nie ja jeden na to wpadlem , lecz niestety wszyscy polegli. Wiec odpuscilismy temat.

glazik5
04-02-2010, 22:48
no wlasnie, pod maska nie mam zadnej wtyczki, tylko przy nogach pasazera. czyli wedlug was nie mozna sprawdzic jakie bledy, a nawet jak mozna to jest to nieoplacalne?

tomiscorpio
04-02-2010, 22:51
tak patrze na allegro , ze escort 1.8 td po 95r sa same eec V wiec bez problemu to podlaczysz. Tylko nie wiem jakie parametry widzi interfejs w tym silniku.

Lecz diesle mialy 5 wiec lajtowo.

darnel
04-02-2010, 23:05
O ile dobrze kojarzę podobnie jest z silnikami 1.3 w escortach-endura. One w mk7 też miały prawdopodobnie kompa eecV..

tomiscorpio
04-02-2010, 23:11
O ile dobrze kojarzę podobnie jest z silnikami 1.3 w escortach-endura. One w mk7 też miały prawdopodobnie kompa eecV..

zgadza sie.

syf sie robi jak ktos ma obd i eec 4 , badziewie ford zrobil.

darnel
04-02-2010, 23:15
badziewie? W sensie, że sprzęt rozumiany jest tylko przez dedykowany do eecIV komputer diagnostyczny??

tomiscorpio
04-02-2010, 23:24
ten dedykowany komputer tez mniewa zgrzyty z tym komputerem.

Do tego jest slaby i ma male mozliwosci.

escort
04-02-2010, 23:32
witam ponownie dowiedziałem sie przez przypadek ze jest interfejs oprócz serwisowego ktury ma możliwosc podłaczenia escorta lecz jest to bardzo trudny temat z tym komputerem

darnel
04-02-2010, 23:40
To podasz źródło tych sensacji? :027:

escort
04-02-2010, 23:55
żródło informacji pochodzi od pracownika byłego delera forda z katowic zakonczyli działalnosc w 2002 roku i powiedział ze da sie go podłaczyc escorcika "kts bosch"

Patt MelodyZ
05-02-2010, 00:19
"kts bosch"

A coż to jest KTS Bosch ??

Bo znalazłem takie coś w pierwszym lepszym linku :

escort
05-02-2010, 00:27
a tu masz link do kts http://www.automajster.pl/pliki_katalogi/29.Ulotka1.jpg

tomiscorpio
05-02-2010, 10:37
a tu masz link do kts http://www.automajster.pl/pliki_katalogi/29.Ulotka1.jpg

To co zamawiamy hurtowo widze ze tak po 5-8 tys zl powinnismy sie zmiescic za jednego??
Rozumiem ze wszyscy chetni ?

ten jest tanszy http://www.allegro.pl/item902999421_fly_200_vcm_super_promocja_wyprzedaz .html

Jest tez inny patent , czech opracowal kosztuje kolo 90 euro razem z przesylka.

Obsluguje ecc IV i V

corneliusab
05-02-2010, 10:51
Co to za cudo od czechow, masz jakiegos linka czy cos:?: 90€ to w sumie tanio jesli obsluguje to wszystko co inne i bez problemu.

Pozdrawiam

tomiscorpio
05-02-2010, 16:43
corneliabus na pw

Pawel_Cios
05-02-2010, 17:27
Nie warto tracić czasu na komputery w dizelku niema komputera jest sterownik z którego nic sie nie dowiesz pierwotna elektronika może powie ci ze przepływka uszkodzona chociaż szczerze mówiąc to ten przepływomierz hu... tam potrzebny w tym samochodzie steruje zaworem EGR który i tak albo się zatyka albo w ogule się wywala

tomiscorpio
05-02-2010, 19:47
"niema komputera jest sterownik" to jest jakas chyba nowosc.....

przeplywka steruje egrem ??

escort
05-02-2010, 19:57
kolega właśnie stworzył najnowszego escorta 1,8 td który nie ma komputera tylko sterownik

awaria
13-10-2011, 23:19
Znalazłem na innym forum panie mądralo .



do usuniecia

darnel
13-10-2011, 23:32
Nie wiem jaką szukajkę używałeś.. Jeżeli użyłeś szukajki i nie znalazłeś niczego to albo kłamiesz i jej wcale nie użyłeś bo jesteś leniem albo jesteś "średnio rozgarnięty" i nie potrafisz jej używać. Przychylam się do pierwszej opcji. Ja z Twoim problemem dla testu użyłem lokalnej szukajki i natychmiast znalazłem mnóstwo wskazówek. Już przeczytanie tego tematu da Ci jakiś obraz

Radek11
08-11-2011, 17:54
Witam wszystkich ! jestem Radek i jestem tutaj nowy, ale posiadam Escorta mk7 1.6 16v i można się do niego wpiąć bez problemu poprzez wtyczkę pod maską silnika podpinając się tak jak do Forda Oriona i wtedy łączy się z kompem, znajomy tak mi się wpinał żeby poszukać błędów

darnel
15-11-2011, 00:06
Można tym sposobem jedynie błędy odczytać... Co też forumowicze wiedzą.Sposobem diody też można.. Pzdr

kuba2217
14-11-2013, 12:20
Witam

Mam problem z podlaczeniem mojego auta do komputera a raczej ze zlaczem poniewaz mam to xlacze kolo nog pasazera i jak podlaczam urzadzenie to na urzadzeniu zadna kontrolka sie nie zapala tak jakby prad nie do chodzil. Czy moglby ktos wystawic opis kostki? Bo moze cos jest uszkodzone i tam pradu nie ma. Moj escort 1.6 16V koncowka 95r.
Bo koles w tym urzadzeniu ma oprogramowanie niby do mojego auta

S3ci0r
16-11-2013, 13:59
jeśli nie jest to interfejs sprowadzony z czech (ForDiag) to nie ma bata żeby się połączyć z kompem, chyba że jest to ECC V na OBD2 ale pewnie masz EEC IV ;) możesz wywalić ten kabel na złom albo go oddać

darnel
22-11-2013, 15:49
Moj escort 1.6 16V koncowka 95r. Bo koles w tym urzadzeniu ma oprogramowanie niby do mojego auta Tu się zgadza - "NIBY" . To właśnie to kluczowe słowo ;)
ale pewnie masz EEC IV Dokładnie. Nie ma szans by w escorcie z 1995 roku był EECV

clipp3r
23-11-2013, 18:06
Potrzebuję się podłączyć do kompa, sczytać błędy i sprawdzić co w nim nie gra. Mam MK7 1.8 16v i powiedzcie jak sprawdzić jaki się posiada EEC?

kris71
23-11-2013, 18:10
jak sprawdzić jaki się posiada EEC?

nie musisz sprawdzać,masz EEC IV.

radekbox
23-11-2013, 18:49
masz na silniku przy obudowie rozrzadu rurkę zakonczona grzybkiem (EGR)?
tak, jak na tym zdjeciu
http://img01.allegroimg.pl/photos/oryginal/36/65/35/48/3665354870

b1std
15-01-2014, 10:07
Szanowni koledzy!
Mam escorta 1.6 16V zetec
czy tym sprzętem pogadam z komputerem?
http://allegro.pl/diagnostyka-pl-obd-ford-fiat-opel-renault-i-elm327-i3854740035.html

ministerq
15-01-2014, 10:18
Nie.

S3ci0r
15-01-2014, 15:49
ja dodam tylko że nie ma na polskim rynku interfejsu którym ruszysz swoje ECU, chyba że ktoś sprzedaje swojego czeskiego fordiaga, ale to baaaaaardzo rzadko się zdarza :)

pawel_szp
16-01-2014, 23:20
dlaczego sądzicie, że nie? to 'cudo' obsługuje OBDII a nawet jest podane tutaj,

http://www.obd-2.de/obd-2-fahrzeugliste.html?chronoform=obdcom&event=submit

że łączy się zarówno z EEC-iv jak i EEC-v. Według tych danych powinno śmigać, a jak nie to reklamował bym zabawkę ;)

ministerq
16-01-2014, 23:56
Kupisz, to się przekonasz. EEC-IV pracuje na osobliwym protokole danych, które czytają kompy serwisowe za (kilka-naście tyś pln), albo czeski kabel z fordiagiem.

S3ci0r
17-01-2014, 12:22
już nie jeden był taki co uwierzył i kupił, a później musiał odsyłać

pawel_szp
17-01-2014, 19:11
Dzięki za informacje. Po prostu zastanawiałem się jakie macie doświadczenia, że tak stanowczo odradzaliście zakupu.

lukaszek_socho
25-09-2015, 21:43
Miał ktoś do czynienia z ELM327 bluetooth dostępnym na allegro za 20-30zł. Wiem, że cena może być tak niska jak jakość, ale zastanawiam się czy do czytania błędów w Escorcie potrzebne mi coś lepszego?

Jest taki za 50zł http://allegro.pl/elm-327-1-4-b-bluetooth-bezprzewodowa-obd-obd2-pl-i4970970611.html
I taki za 30zł http://allegro.pl/interfejs-obd-scan-bluetooth-elm327-obd2-mini-24h-i5600589608.html

Myślicie, że ten po 50 zeta to coś lepszego??

radekbox
25-09-2015, 22:04
mam na USB, ale żeby zaczął chodzić trzeba było m.in. ciąć ścieżkę na płytce (opis przeróbki na forum mondeo)
łączy się ze wszystkimi modułami, w tym z ABS, ale poduchy niestety nie

lukaszek_socho
25-09-2015, 22:47
Masz pewnie coś wyglądającego jak ten z linku za 50 zł tylko z kablem?
Masz wersję 1.4a czy 1.4b? Podobno w tych 1.4b już płytkę poprawili. Z drugiej strony jak kupię tego na bluetooth to będzie lipa jak nie zadziała bo płytka może być inna i nie da się wg instrukcji poprawić.
Liczyłem raczej na tego bezprzewodowego bo on działa pod androidem. Póki co nie mam laptopa, żeby się bawić wersją na USB.

S3ci0r
26-09-2015, 00:45
że niby to rusza EEC IV?

darnel
26-09-2015, 00:56
Ja chętnie to kupię i sprawdzę. Na drutach, blutach, etc. Dam znać

S3ci0r
26-09-2015, 01:55
nie ma opcji żeby to ruszyło EEC IV, natomiast V bez problemu obsłuży

radekbox
26-09-2015, 07:30
Masz pewnie coś wyglądającego jak ten z linku za 50 zł tylko z kablem?
tak, dokładnie.
kupowałem ze 3 lata temu

lukaszek_socho
26-09-2015, 09:45
Wiadomo, że EEC IV nie ruszy, ale u mnie jest EEC V więc powinno działać. Są posty, że kolegom w Fordach Ka coś tam czyta.
Po przemyśleniu wezmę chyba ten za 50 zł na próbę... Te za 30zł to jakoś tak wyglądają dupnie w dodatku widać ,ze najwięcej tego z Chin idzie. Pewnie Ci co wysyłają z PL kupili tego cały karton i robią interes sprzedając to za grosze.

darnel
28-09-2015, 22:59
Czyli nadal EEC IV Mission imposible... No trudno. Zdam się na ucho, oko, trochę wiedzy... ;)

M4riusz
06-10-2015, 23:56
W 1.6 16v z 98r. też nic nie zdziałam?
Mondeo 2.0 Zetec były już na EEC V?

lukaszek_socho
08-10-2015, 17:00
Interfejs zakupiony i już po testach :D

Wszyscy sprzedawcy, z którymi rozmawiałem twierdzili, że na 100% z Fordem połączy się tylko przerobiony interfejs ELM 327 na USB lub RS232. Co do wersji BT i WiFi to twierdzili, że się nie połączy lub połączy, ale to loteria.

Jeden ze sprzedawców polecił mi iCar2 jako ten co z Fordem i Escortem 1.3 z EEC V łączy się na 100%.

Faktycznie interfejs łączy się z Fordem i współpracuje ze wszystkimi programami dostępnymi na Android (nie mam laptopa, więc nie wiem jak będzie z Forscanem na Windowsa)

Jeśli chodzi o efektywność prezentowania danych to najlepiej wygląda Torque (wersja pro pozwalajaca kasować błędy 15 zł). Dane są czytelnie prezentowane, nawet laik znajdzie odpowiedni wskaźnik bo te odczytane PIDy pokazuje na zielono. Niestety Torque czyta tylko błędy OBD II. Nie czyta ABS, PATS i PCM. Błędy pokazuje dopiero po pewnym czasie jazdy. Kilka razy rozłączył się z iCar2, aby znów połączyć trzeba było wyjąć ICar-a z gniazda OBD.

Jeśli chodzi o najlepszą diagnostykę to najlepiej sprawdził się Forscan Lite (21,05zł). Czyta błędy OBD, PCM, PATS i ABS. Pokazuje dane samochodu, model, marka, pojemnosć, wersje sterowników. Troszkę trudniejszy w obsłudze, trzeba trochę podłubać żeby wydobyć odpowiednie PIDy.
Zdarzyło mu się rozłączyć z iCar2, ale wystarczy nacisnąć połącz i po 3 sek jest połączony.

Taki Facet
24-01-2016, 22:40
Witam. Tak jak w tytule, dlaczego obd nie chce się połączyć z samochodem?
(Pod gniazdo diagnostyczne podpinam Elm327.)

lukaszek_socho
24-01-2016, 23:31
ELM327 dogaduje się tylko z komputerem silnika w wersji EEC V a Ty w 1.6 16V masz pewnie EEC IV.