daniel111
06-02-2010, 11:47
Czy można sprawdzić i w jaki sposób hydrauliczne popychacze ??
Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] jak sprawdzić popychacz hydrauliczny? daniel111 06-02-2010, 11:47 Czy można sprawdzić i w jaki sposób hydrauliczne popychacze ?? M.A.G. 06-02-2010, 14:37 Nie znam się na mechanice, ale na pewno można - zwłaszcza, jeżeli zalecana jest kontrola luzów zaworowych po X kilometrach. Zależy na kogo trafisz, ja chciałem w Foce luzy zaworów sprawdzić i trafiłem na "mechaników", którzy twierdzili, że nie trzeba bo przecież luzy reguluje ciśnienie oleju:!!: W Foce wyglądało to tak: - zdjęcie osłony pokrywy zaworów (najlepiej wtedy wymienić uszczelkę na nową i dać silikon temperaturowy) - ustawianie poszczególnych tłoków w max górnym położeniu i wykonanie pomiarów szczelinomierzem Pomiar robiłem przy ok 168 000 km (Ford zaleca pomiar w Foce przy 150), nie wiem przy ilu zaleca się w Galaxy ale zapewne procedura jest podobna - wszystkie pomiary mieściły się w normie u mnie, jezeli nic Ci nie stuka i puka w silniku to raczej nie ma co tam grzebać:wink: Jeżeli się mylę niech naprostują mnie bardziej obeznani z tematem:wink: piotr14758 06-02-2010, 19:12 Zależy na kogo trafisz, ja chciałem w Foce luzy zaworów sprawdzić i trafiłem na "mechaników", którzy twierdzili, że nie trzeba bo przecież luzy reguluje ciśnienie oleju I to jest prawda! Hydrauliczne popychacze nie są regulowane i szczelinomierz nic du nie da! Regulacja odbywa się tylko w przypadku normalnych popychaczy z wymiennymi płytkami. Nie wiem jakie są popychacze w silniku 2.0 ale jeżeli hydrauliczne nie wymagają regulacji. Popychacze hydrauliczne można sprawdzić "dopychając" je ręcznie np za pomocą śrubokręta w górnym położeniu krzywki. Powinny być "twarde". jeżeli dają się wcisnąć to podlegają wymianie. Przemek_PC 06-02-2010, 19:37 MAG no to wykazałeś się niesamowitym refleksem bo żeby przy odpalonym silniku mierzyć luz zaworowy to trzeba być Turbodymomenem. No bo chyba nie mierzyłeś na wyłączonym silniku kiedy to nie ma ciśnienia oleju i popychacze hydrauliczne nie pracują? subratri 06-02-2010, 22:13 no kolego MAG, pojechałeś :) Aż się Piotr włączył do rozmowy - pierwszy raz od roku :) :564: piotr14758 06-02-2010, 22:23 pierwszy raz od roku :564: Przepraszam że odbiegam od tematu. Zaglądam czasami na forum ale odzywam się sporadycznie, szczególnie jak widzę poważne błędy w rozwiązywaniu problemów. Pozdrawiam. M.A.G. 06-02-2010, 22:25 Ja miałem regulację płytkami:!::!: W ogóle mój były Focus to dziwoląg był - nawet w ASO mieli problemy, żeby części dobierać. Rocznik 2002 z lutego, przejściówka międzyliftingowa - niby po liftingu a np. pasek wieloklinowy o długości przed FL - popatrzcie nawet na www.ford.sklep.pl - roczniki pasujących części do Focusa od 08/1998 - 02/2002 i od 02/2002 - 05/2005 zawsze nie miałem pewności (i sprzedawca w ASO) czy części z pokrywających się miesięcy będą pasować:surprise: P.S.1 skoro jest regulacja hydrauliczna to dlaczego w książce serwisowej pisało, że należy przeprowadzić pomiar luzu zaworów:?: P.S.2 w drugim przypadku wymienia się całe popychacze/szklanki P.S.3 dyskusja na forum Focus Klub Polska - http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=22649&highlight=luz+zawor%F3w piotr14758 06-02-2010, 22:30 Ja miałem regulację płytkami Czyli nie miałeś popychaczy hydraulicznych. Dla mnie temat do zamknięcia. daniel111 07-02-2010, 08:22 Dzięki wszystkim za pomoc dwoje19 07-02-2010, 16:32 Czy można sprawdzić i w jaki sposób hydrauliczne popychacze ?? Należy zmierzyć luz między krzywką i tależykiem popychacza. Jeżeli luz jest większy niż 0,20mm w silniku benzynowym i 0,10 w silniku wysokoprężnym, należy wymienić popychacz hydrauliczny na nowy. Kiedy luz jest mniejszy albo nie ma go wcale, to wciśnij do dołu popychacz za pomocą klina. Jeżeli teraz można włożyć blaszkę 0,20mm szczelinomierza między krzywkę i popychacz, nadaje się on także do wymiany. W silniku wysokoprężnym wymiana popychacza jest koniecza , jeżeli podczas jego wciskania jest wyczuwalny jałowy ruch do chwili otwarcia zaworu, większy niż 0,10mm. Po zamontowaniu nowego popychacza nie wolno uruchamiać silnika przez około 20minut. Jego hydrauliczne elementy wyrównawcze muszą się najpierw ułożyć (w przeciwnym razie zawory mogą uderzyć w tłok). PS. wszystko robimy oczywiście na wyłączonym silniku... Szym0n 15-02-2010, 07:23 A czy wymiana popychaczy w benzynce 2.0 16V Mondeo MK3 to jakaś skomplikowana sprawa? Może ktoś opisać chociaż z grubsza -jak to zrobić? Pozdrawiam, kor1011 16-02-2010, 21:13 Jeżeli luz jest większy niż 0,20mm w silniku benzynowym i 0,10 w silniku wysokoprężnym, należy wymienić popychacz hydrauliczny na nowyNapisz proszę,czy to są jakieś dane fabryczne ,czy podajesz to raczej z doświadczenia.Mi nie przyszło nigdy do głowy żeby badać luz w hydraulice szczelinomierzem.Wydawało mi się ,że luz powinien być 0. Szym0n 17-02-2010, 06:10 Napisz proszę,czy to są jakieś dane fabryczne. Ja znalazłem na stronie Mondeo Klub Polska takie dane odnośnie prawidłowych luzów zaworowych (podobno według katalogu): ssący 0,22-0,28 wydechowy 0,27-0,33 Ale to dotyczyło silników w mondkach dwoje19 17-02-2010, 09:13 Napisz proszę,czy to są jakieś dane fabryczne ,czy podajesz to raczej z doświadczenia Dane książkowe i jak najbardziej z doświadczenia :). Bo zawsze jest pewna tolerancja i dla popychaczy hydr. wynosi jak podałem. |