Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] silnik krokowy 1.6 benzyna - czy działa jak sprawdzić ?


lukasz1981
08-02-2010, 19:27
witam, od jakiegoś czasu borykam się z wysokimi obrotami w moim fokusie, zaczynam od krokowca i cóż podkładka pod krokowcem jest cała zaślepiona nie ma otworów tak jak jest to w silniczku krokowym - moje pytanie czy to normalne, i jak sprawdzic " na sucho" czy silniczek jest sprawny proszę o pilną pomoc !!!1

kuchcik78
08-02-2010, 20:59
Tam powinna byc gumowa uszczelka w ksztalcie tych otworow.Zrob w nich dziure jak nie masz uszczelki org. a jak odepniesz krokowca to powinien silnik zgasnac i wtedy jest dobry.Mozesz go wyczyscic jest opisane na forum bardzo prosta czynnosc.Uszczelke sama jest ciezko dostac.Pozdrawiam.

lukasz1981
09-02-2010, 04:39
Tam powinna byc gumowa uszczelka w ksztalcie tych otworow.Zrob w nich dziure jak nie masz uszczelki org. a jak odepniesz krokowca to powinien silnik zgasnac i wtedy jest dobry.Mozesz go wyczyscic jest opisane na forum bardzo prosta czynnosc.Uszczelke sama jest ciezko dostac.Pozdrawiam.

witam jak odepne krokowca i zapale samochod to on rpacuje na wysokich obrotach non stop tak z 3 tysiace , poszukam tej instrukcji czyszczenia i zobacze jakie efekty

kuchcik78
09-02-2010, 10:16
ale najpierw musisz zrobic porzadek z ta uszczelka bo inaczej nie bedzie efekktu.A krokowy to sprawdzamy tak odpalamy auto i wtedy odpinamy krokowy na chodzacym silniku nie odpalamy auta na odlaczonym silniczku.Mozesz go jeszcze sprawdzic inaczej dmuchajac w jeden otwor przy silniczku powinno prawie wogole nie przechodzic powietrze do tego drugiego otworu,sprawdz czy ten grzybek dobrze chodzi na tej sprezynie<jakims waskim wkretakiem>.Powinno pomoc dobre wyczyszczenie.Pozdrawiam.

tomiscorpio
09-02-2010, 11:56
ale najpierw musisz zrobic porzadek z ta uszczelka bo inaczej nie bedzie efekktu.A krokowy to sprawdzamy tak odpalamy auto i wtedy odpinamy krokowy na chodzacym silniku nie odpalamy auta na odlaczonym silniczku.Mozesz go jeszcze sprawdzic inaczej dmuchajac w jeden otwor przy silniczku powinno prawie wogole nie przechodzic powietrze do tego drugiego otworu,sprawdz czy ten grzybek dobrze chodzi na tej sprezynie<jakims waskim wkretakiem>.Powinno pomoc dobre wyczyszczenie.Pozdrawiam.

po wlaczeniu zaplonu krokowiec jest w pozycji otwartej , wiec jezeli go wtedy wykrecisz i dmuchniesz to na 100% bedzie dmuchalo

Uszczelka nie ma zakrywac dziur , a potem zrobic jak koledzy pisali .
Chociaz escort z odlaczonym krokowcem zawsze gasnie. Nawet jak na wylaczonym sie odlaczy.

kuchcik78
09-02-2010, 14:09
po wlaczeniu zaplonu krokowiec jest w pozycji otwartej , wiec jezeli go wtedy wykrecisz i dmuchniesz to na 100% bedzie dmuchalo

Uszczelka nie ma zakrywac dziur , a potem zrobic jak koledzy pisali .
Chociaz escort z odlaczonym krokowcem zawsze gasnie. Nawet jak na wylaczonym sie odlaczy.

Zgadza sie ale mi chodzilo zeby go zdemontowal z auta i wtedy dmuchnal ,moze troche nieprecyzyjnie opisalem.

lukasz1981
09-02-2010, 17:16
witajcie , i cóż cały czas pod górke, wyciągnołem krokowca, przemyłem wysuszyłem i dalej lipa a co dziwniejsze jak samochod jest zapalony i ma podniesione obroty tak z 2000 to jak odłacze wtyczke od krokowca to silnik nie gasnie pracuje bez zmian, jak dobrze zrozumiałe wasze rade oznacza to że jest padnięty czy się myle

mariusz01041975
18-02-2010, 08:22
Witam ja miałem podobny problem, na zimnym silniku Escort 1.6 16V 90KM, mi gasł i tak z 3 razy musiałem go odpalać żyeby było ok.
Postanowiłem wyczyśćić SILNICZEK KROKOWY, wymontowałem go , przemyłem , przed podłaaczaniem odpiołem akumulator, podpiołem KROKOWY, podłączyłem akumulator i .... próba odpalenia, ZA ŻADNE SKARBY NIE MOGE GO TERAZ URUCHOMIĆ, TAK JAKBY NIE BYŁO WCALE WOLNYCH OBROTÓW.
GDY PRZY ODPALANIU DODAM TROCHE GAZU TO ODPALA I ,SILNIK CHODZI GDZY TRZYMAM PEDAŁ GAZU ,A GDY PUSZCZE PEDAŁ GAZU SILNIK GAŚNIE, co to się stało czy ktoś mógłby mi pomóc ?

rafi1985
10-03-2015, 18:43
odswiezam..

Dzis sie okazalo ze nie mam uszczelki pod krokowcem (silnik 1.4). Czy taka uszczelka bedzie pasowala do mojej Foczki?? link:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Uszczelka-zaworu-wolnych-obrotow-Mondeo-7165249-FORD/2634

Bump: albo taka http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Uszczelka-zaworu-wolnych-obrotow-7090339-FORD/2380

Wydaje mi się ze dzis jak wykrecilem to mialem takie 2 pierscienie...

korek007
10-03-2015, 18:53
Uszczelka do krokowca do tego silnika (do 07.2000 r.) jest taka, jak w tym drugim linku - nielinku, tj. dwa połączone pierścienie.

rafi1985
10-03-2015, 18:56
bo dzis jak rozebralem to sporo bylo piachu w tej plastikowej obudowie i dlatego sie wystraszylem ze chyba przez niego auto mi swiruje

4kk
06-08-2017, 22:27
Szybkie pytanie.

Jezeli na uruchomionym silniku odlaczam na zywca wtyczke od krokowca, a silnik utrzymuje (ledwo co) 400 obrotow to krokowiec jest zepsuty?

Ps. Czyszczony juz "ze 100 razy". Problem oczywiscie dotyczy zbyt wysokich obrotow biegu jalowego.

salom
07-08-2017, 11:08
To znaczy że działa, bo jak by nie było reakcji, to nie działa.
Jak układ dolotowy nie zasysa lewego powietrza, to silnik po odłączeniu wtyczki od krokowca gaśnie (choc nie u wszystkich) , znaczy że zamknął dolot powietrza potrzebnego dla wolnych obrotów.
A jak spada do 400, to znaczy że są nieszczelności i podciśnienie w silniku zaciąga powietrze zewnętrzne wystarczające oo tych 400 obrotów.