Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] silnik krokowy 1.6 benzyna - czy działa jak sprawdzić ?
lukasz1981 08-02-2010, 19:27 witam, od jakiegoś czasu borykam się z wysokimi obrotami w moim fokusie, zaczynam od krokowca i cóż podkładka pod krokowcem jest cała zaślepiona nie ma otworów tak jak jest to w silniczku krokowym - moje pytanie czy to normalne, i jak sprawdzic " na sucho" czy silniczek jest sprawny proszę o pilną pomoc !!!1
kuchcik78 08-02-2010, 20:59 Tam powinna byc gumowa uszczelka w ksztalcie tych otworow.Zrob w nich dziure jak nie masz uszczelki org. a jak odepniesz krokowca to powinien silnik zgasnac i wtedy jest dobry.Mozesz go wyczyscic jest opisane na forum bardzo prosta czynnosc.Uszczelke sama jest ciezko dostac.Pozdrawiam.
lukasz1981 09-02-2010, 04:39 Tam powinna byc gumowa uszczelka w ksztalcie tych otworow.Zrob w nich dziure jak nie masz uszczelki org. a jak odepniesz krokowca to powinien silnik zgasnac i wtedy jest dobry.Mozesz go wyczyscic jest opisane na forum bardzo prosta czynnosc.Uszczelke sama jest ciezko dostac.Pozdrawiam.
witam jak odepne krokowca i zapale samochod to on rpacuje na wysokich obrotach non stop tak z 3 tysiace , poszukam tej instrukcji czyszczenia i zobacze jakie efekty
kuchcik78 09-02-2010, 10:16 ale najpierw musisz zrobic porzadek z ta uszczelka bo inaczej nie bedzie efekktu.A krokowy to sprawdzamy tak odpalamy auto i wtedy odpinamy krokowy na chodzacym silniku nie odpalamy auta na odlaczonym silniczku.Mozesz go jeszcze sprawdzic inaczej dmuchajac w jeden otwor przy silniczku powinno prawie wogole nie przechodzic powietrze do tego drugiego otworu,sprawdz czy ten grzybek dobrze chodzi na tej sprezynie<jakims waskim wkretakiem>.Powinno pomoc dobre wyczyszczenie.Pozdrawiam.
tomiscorpio 09-02-2010, 11:56 ale najpierw musisz zrobic porzadek z ta uszczelka bo inaczej nie bedzie efekktu.A krokowy to sprawdzamy tak odpalamy auto i wtedy odpinamy krokowy na chodzacym silniku nie odpalamy auta na odlaczonym silniczku.Mozesz go jeszcze sprawdzic inaczej dmuchajac w jeden otwor przy silniczku powinno prawie wogole nie przechodzic powietrze do tego drugiego otworu,sprawdz czy ten grzybek dobrze chodzi na tej sprezynie<jakims waskim wkretakiem>.Powinno pomoc dobre wyczyszczenie.Pozdrawiam.
po wlaczeniu zaplonu krokowiec jest w pozycji otwartej , wiec jezeli go wtedy wykrecisz i dmuchniesz to na 100% bedzie dmuchalo
Uszczelka nie ma zakrywac dziur , a potem zrobic jak koledzy pisali .
Chociaz escort z odlaczonym krokowcem zawsze gasnie. Nawet jak na wylaczonym sie odlaczy.
kuchcik78 09-02-2010, 14:09 po wlaczeniu zaplonu krokowiec jest w pozycji otwartej , wiec jezeli go wtedy wykrecisz i dmuchniesz to na 100% bedzie dmuchalo
Uszczelka nie ma zakrywac dziur , a potem zrobic jak koledzy pisali .
Chociaz escort z odlaczonym krokowcem zawsze gasnie. Nawet jak na wylaczonym sie odlaczy.
Zgadza sie ale mi chodzilo zeby go zdemontowal z auta i wtedy dmuchnal ,moze troche nieprecyzyjnie opisalem.
lukasz1981 09-02-2010, 17:16 witajcie , i cóż cały czas pod górke, wyciągnołem krokowca, przemyłem wysuszyłem i dalej lipa a co dziwniejsze jak samochod jest zapalony i ma podniesione obroty tak z 2000 to jak odłacze wtyczke od krokowca to silnik nie gasnie pracuje bez zmian, jak dobrze zrozumiałe wasze rade oznacza to że jest padnięty czy się myle
mariusz01041975 18-02-2010, 08:22 Witam ja miałem podobny problem, na zimnym silniku Escort 1.6 16V 90KM, mi gasł i tak z 3 razy musiałem go odpalać żyeby było ok.
Postanowiłem wyczyśćić SILNICZEK KROKOWY, wymontowałem go , przemyłem , przed podłaaczaniem odpiołem akumulator, podpiołem KROKOWY, podłączyłem akumulator i .... próba odpalenia, ZA ŻADNE SKARBY NIE MOGE GO TERAZ URUCHOMIĆ, TAK JAKBY NIE BYŁO WCALE WOLNYCH OBROTÓW.
GDY PRZY ODPALANIU DODAM TROCHE GAZU TO ODPALA I ,SILNIK CHODZI GDZY TRZYMAM PEDAŁ GAZU ,A GDY PUSZCZE PEDAŁ GAZU SILNIK GAŚNIE, co to się stało czy ktoś mógłby mi pomóc ?
rafi1985 10-03-2015, 18:43 odswiezam..
Dzis sie okazalo ze nie mam uszczelki pod krokowcem (silnik 1.4). Czy taka uszczelka bedzie pasowala do mojej Foczki?? link:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Uszczelka-zaworu-wolnych-obrotow-Mondeo-7165249-FORD/2634
Bump: albo taka http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Uszczelka-zaworu-wolnych-obrotow-7090339-FORD/2380
Wydaje mi się ze dzis jak wykrecilem to mialem takie 2 pierscienie...
korek007 10-03-2015, 18:53 Uszczelka do krokowca do tego silnika (do 07.2000 r.) jest taka, jak w tym drugim linku - nielinku, tj. dwa połączone pierścienie.
rafi1985 10-03-2015, 18:56 bo dzis jak rozebralem to sporo bylo piachu w tej plastikowej obudowie i dlatego sie wystraszylem ze chyba przez niego auto mi swiruje
Szybkie pytanie.
Jezeli na uruchomionym silniku odlaczam na zywca wtyczke od krokowca, a silnik utrzymuje (ledwo co) 400 obrotow to krokowiec jest zepsuty?
Ps. Czyszczony juz "ze 100 razy". Problem oczywiscie dotyczy zbyt wysokich obrotow biegu jalowego.
To znaczy że działa, bo jak by nie było reakcji, to nie działa.
Jak układ dolotowy nie zasysa lewego powietrza, to silnik po odłączeniu wtyczki od krokowca gaśnie (choc nie u wszystkich) , znaczy że zamknął dolot powietrza potrzebnego dla wolnych obrotów.
A jak spada do 400, to znaczy że są nieszczelności i podciśnienie w silniku zaciąga powietrze zewnętrzne wystarczające oo tych 400 obrotów.
|