Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] brak przyspieszenia 1.6tdci


jony27
10-02-2010, 14:11
Witam wracając dziś z pracy zauwazyłem ze auto jest strasznie mułowate tak jakby turbo sie nie załączało jak dałem wiecej gazu tak 3/4 tyś to jakby przerywałoco to moze być????

bosiek
11-02-2010, 09:49
Proponuje użyć wyszukiwarki. Może to być rura dochodząca do intercooler-a ale sprawdź inne opinie.

vqsoft
11-02-2010, 19:11
a może być nieszczelny układ podciśnienia sterujący VTG

gucio1980
12-02-2010, 12:39
Witam.
Miałempodobne objawy w swoim Fordzie Focusie C-max 1.6 TDCi i po przeczyszczeniu zaworu recylkulacji spalin EGR objawy ustąpiły.

HYCHLA
12-02-2010, 12:57
Czesc. Najczęstszą przyczyna sa: albo Egr, albo rozszczelniony obwod turbawki. Autko sie dusi z braku tlenu:)

jony27
12-02-2010, 15:15
Witam możecie powiedziec gdzie dokładnie jest ten EGR i czy samemu mozna to naprawić..???

kolopeter
12-02-2010, 15:35
http://forum.fordclubpolska.org/search.php?searchid=1096108
nie jest tego duzo. wiec szybko znajdziesz gdzie jest

gucio1980
12-02-2010, 17:27
W moim c-max zawór EGR znajduje się poniżej filtra paliwa zaraz za nim, jest on przymocowany dwiema śrubkami na klucz 10, do zaworu dołączona jest taka srebrna rurka, która idzie od kolektora z lewej strony jest przymocowana 3 śrubkami, dwie przy wejściu do kolektora 1 w połowie rurki. Nie za wiele można z tym robić po za przeczyszczeniem wszystkiego benzyną (o ile nie padła w nim elektronika) ja tak zrobiłem i dodatkowo przedmuchałem go powietrzem pod ciśnieniem.
Żeby się dostać do zaworu trzeba zdemontować filtr paliwa (nie koniecznie odłączając go od przewodów), wycieraczki, potem odkręcić zbiorniczek płynu hamulcowego, plastiki pomiędzy szybą a maską i wtedy można brać się za odkręcanie zaworu, mi wszystko zajęło około 2 godziny to znaczy rozkręcenie, przeczyszczenie i skręcenie wszystkiego spowrotem.
Można też kupić używkę na allegro w cenach od 200 do 700zł ale wiadomo na co się trafi a nowy ponad 1000zł.
Albo:
http://wynns.pl/top/do%20ropy/233%20ERG3%20DIESEL.php

Nie daje oczywiście 100% pewności że u Ciebie będzie ta sama przyczyna czyli zabrudzony zawód EGR jak to miało miejsce u mnie ale opisany przez Ciebie objaw było identyczny jak u mnie. U mnie dodatkowo np. przy ruszaniu był odczuwalny chwilowy spadek obrotów i przy obrotach silnika między 1600 a 1900 czuć było szarpanie w trakcie jazdy. Po zatrzymaniu samochodu i zgaszeniu silnika na chwilę objaw braku mocy znikał na jakiś czas poczym znowu się pojawiał po kilkunastu kilometrach.

Mam nadzieje, że któryś z podanych przeze mnie rozwiązań pomoże. O ile oczywiście się na któreś zdecydujesz.

Powodzenia i pozdrawiam.

niuniek24
13-02-2010, 10:46
Używał ktoś tego http://wynns.pl/top/do%20ropy/233%20ERG3%20DIESEL.php

HYCHLA
13-02-2010, 11:46
Witam.
Jeszcze o takim czyms nieslyszalem ale wydaje mi sie ze pomysl dobry. Jak kiedys rozebralem zespol przepustnicy zeby czujnik cisnienia doladowania przeczyscic to sie zalamalem jak zobaczylem ile jest tam syfu ktory wrzucany jest ponownie do obiegu przez egr. Dotyczy to wszystkich nowoczesnych dieseli.
Kiedys znalazlem artukul na forum TDI jak to olej w dolocie zalal zespol przepustnicy (silnik krokowy,zebatki i cala elektryke sterujaca) doslownie wszystko plywalo. Spowodowalo to wyrobienie zebow zebatek i przepustnica zawieszala sie w pozycji otwartej. Tak wiec od czasu do czasu zajzec tam i przeczyscic ten syf napewno niezaszkodzi.
Pozro.:569:

jony27
13-02-2010, 16:10
dzieki za pomoc ale co do tego egr mozna tak jezdzic jakis czas czy moze sie cos sypnac.Chodzi oto czy moge z tym poczekac az sie rozciepli czy naprawiac to jak najszybciej???

gucio1980
13-02-2010, 18:09
Witam!!!
Ja nie zwlekałem z tym zbyt długo wiec nie wiem czy na dłuższą metę można z tym jeździć i nic Ci nie padnie. Zabrałem się za czyszczenie po około 2 tygodniach od pierwszych objawów. A poza tym kilka razy przy wyprzedzaniu brakło mi mocy i mogło być nie fajnie, no i spalanie wcześniej pokazywało średnio 11L a teraz 7,4L. Jeśli Ci się nie chce na razie z tym bawić to tu: (http://wynns.pl/top/index.php) jest ten preparat o którym pisałem w dobrej cenie 37zł z przesyłką w innych miejscach trzeba zapłacić około 49zł + koszty przesyłki.
Pozdrawiam.

jony27
14-02-2010, 13:20
Witam dzis wykreciłem ten egr i przeczysciłem treoche WD40 oraz ROZCIENCZALNIKIEM NITRO pozkładałem i dalej to samo jak dodaje gazu miedzy 3000 a 3500 tys obr. to cos tak przerywa i kopci na biało

marcinglowka
14-02-2010, 13:49
Witam. Mam podobny problem z C-maxem. 1.6 TDCI a więc auto nie ma ducha przy obrotach od 1 tyś do 2 tyś. Normalnie masakra po przekroczeniu 2tyś rakieta. Wymieniłem gruchę z turbiny bo zmienna geometria nie chodziła. Po wymianie nic nie pomogło. Zawór egr też wymieniłem (niepotrzebnie). Mój mechanik stwierdził że cały układ musi się wyczyścić bo jak auto jeździło z uszkodzoną geometrią to cały układ się zasyfił. Mam pytanko może ktoś wie coś na ten temat .Pozdrawiam

jony27
14-02-2010, 14:02
Sory objaw ustąpiłtylko niewiem czy to przez to po przemyciu i poskreceniu jak zapaliłem to było to samo ale poczekałem az sie nagrzeje do temp.90 st.zaczęło chodzic normalnie i nie kopci lecz jak troche przejechałem to wyskoczyło mi "usterka układu silnika"

jony27
14-02-2010, 14:23
jeszcze jedno po rozebraniu podszybia zobaczyłem po lewej stronie silnika taki gumowy wezyk wychodzący jakby po silnika ale niewiem czy on sie odczepił od czegos bo niewiem gdzie bo wpiac lub od czego on jest????

vqsoft
14-02-2010, 15:16
Witam. Mam podobny problem z C-maxem. 1.6 TDCI a więc auto nie ma ducha przy obrotach od 1 tyś do 2 tyś. Normalnie masakra po przekroczeniu 2tyś rakieta. Wymieniłem gruchę z turbiny bo zmienna geometria nie chodziła. Po wymianie nic nie pomogło. Zawór egr też wymieniłem (niepotrzebnie). Mój mechanik stwierdził że cały układ musi się wyczyścić bo jak auto jeździło z uszkodzoną geometrią to cały układ się zasyfił. Mam pytanko może ktoś wie coś na ten temat .Pozdrawiam

a teraz działa ci sterowanie kierownicami ? w trakcie przy gazówki laga sie rusza?

ADIAS
14-02-2010, 15:43
po lewej jest atki wężyk na końcu powinien być taki zaworek filterek odpowietrznik on nigdzie nie jest podłanczany.Ta maż olej w kolektrze ssącym to nie z egra tylko z odmy! a nagar w egrze to ze niespalonych cząstek oleju i paliwa bo to wszystko sobie krąży w kółko bo ekolodzy sobie tak wymyślili gorące spaliny mgiełka oleju mamy kaput egr !!!! ja u siebie dałem odme w kosmos egr zaślepka i mam sucho i czysto jeszcze kata wywale i bedzie nie te auto

jony27
14-02-2010, 16:00
Witam musze stwierdzic z przykroscia ze znowu to samo na zimnym silniku kop[ci na biało a jak dodam gazu tak 3000 tys obr. to wtedy zaczyna kopcic i jakby przerywał a wyzej chyba normalnie,a gdy sie silnik nagrzeje to jest ok

ADIAS
14-02-2010, 16:18
jak zimno i masz kata czy dpf każdy silnik kopci na biało !!! bo to silniki ekonomiczne nie stary diezel! jak zagrzeje sie to git bo to para wodna spotyka sie z zimnym powietrzem ! jak by na gorącym kopcił też to by wskazywało że bierze wode z ukł chłodzenia ale wtedy by ci płynu brakło co jakiś czas a tak odolnie to w wydechu sie gromaedzi woda dlatego trzeba wydech wyżażyć tzn dać mu w palnik na trasie! bywa tak że w niektorych autach wierci sie dziurke w ostatnim tłumiku aby pozbyć sie wody bo potrafi zamarznąć wydech na amen i auto mówi stop! jak przerywa sprawdz jeszcze ten egr ostatecznie bym go zaślepił zostawiając dziurke fi 5 mm m,oże on fiksuje i przerywa

jony27
14-02-2010, 16:21
jak zimno i masz kata czy dpf każdy silnik kopci na biało !!! bo to silniki ekonomiczne nie stary diezel! jak zagrzeje sie to git bo to para wodna spotyka sie z zimnym powietrzem ! jak by na gorącym kopcił też to by wskazywało że bierze wode z ukł chłodzenia ale wtedy by ci płynu brakło co jakiś czas a tak odolnie to w wydechu sie gromaedzi woda dlatego trzeba wydech wyżażyć tzn dać mu w palnik na trasie! bywa tak że w niektorych autach wierci sie dziurke w ostatnim tłumiku aby pozbyć sie wody bo potrafi zamarznąć wydech na amen i auto mówi stop!

A co z tymi obrotani i jakby dławieniem przy 3 tys obr .

ADIAS
14-02-2010, 16:52
dławienie przy 3000tyś trudno wyrokować może być wiele może ten egr szwankuje lub sterowanie turbawką ale by pewnie czek engine wywaliło może sztanga zacina może nieszczelność w dolocie trzeba kolejno oblukać! Jak dodajesz gazu to do 3 tyś idzie czy nie a potem strzał mocy czy jak ?

gucio1980
14-02-2010, 16:54
Witam
Z przykrością musze stwierdzić że i u mnie tez dnia dzisiejszego objawy powróciły :( Jadąc na trasie chciałem wyprzedzić samochód, pedał w podłogę a tu obroty max silnik wyje a na zegarze 100km/h i ani pół kilometra wiecej nie chce przyspieszyć. Gdy zmieniam bieg na wyższy to tylko obroty spadną ale autko i tak więcj niż 100km/h nie poleci. Jak na razie porządnie go przegazowałem i jest oki EGR trochę się sam przeczyścił ale zamówiłem już na necie Wynn's EGR 3 DIESEL i potraktuje go tym specyfikiem. Zaaplikuje trochę do turbiny a resztę bezpośrednio do kolektora. Może co pomoże!!!

ADIAS
14-02-2010, 17:07
ja bym tego nie sikał w pół godziny w kwadrans ! masz egra na wierzchu 4 śrubki ,wycieraczki i podszybie dosłownie moment jak masz na wierchu to wsio sprawdzisz! i wyczyścisz jak należy atak leczenie syfa pudrem! .......popraw w tytule na MK2

gucio1980
14-02-2010, 17:36
Już raz czyściłem egra, tydzień było ok i dzisiaj znowu to samo i żeby było śmieszniej brakło mi mocy w tym samym miejscu co ostatnio dokładnie tydzień te temu robiłem tą samą trasę co dzisiaj. Ostatnio wyczyściłem zawór egr i rurkę dochodzącą do kolektora ale syf mógł jeszcze zostać w kolektorze. Tym razem przeczyszczę tym specyfikiem kolektor i trochę do turbawki zapodam. Jak przeprowadzę zabieg to dam znać czy coś pomogło i czy ten Wynn's 3 egr jest coś wart.

vqsoft
14-02-2010, 19:51
bałbym sie czyścić tym silnik i uklad dolotowy, tym bardziej wiedząc co siedzi w kolektorze ( chodzi mi o syf z odmy i egra) jak zaaplikujesz ten preparat to ten caly syf zaciągnie silnik - może go przemieli przez zawory i wypluje - i teraz takie kawalki koksu wpadną na łopatki turbiny :( więc przemyśl ten pomysł

sterowiec68
14-02-2010, 20:10
Głupie pytanie. A czy ktoś z problemami z tego wątku sprawdził samochód na kompie ? EGR nawet sprawny będzie zawsze zasyfiony. A przyczyna może leżeć zupełnie gdzie indziej.

ADIAS
14-02-2010, 22:04
moze przemieli moze nie ! jak ci pod zawór coś złapie to po tobie ! głowice trza zwalić reszta to pryszcz chłopak prubuje sobie radzić bez kompa sam bym tak zrobił . Sprawdż czy może sie zacina ze zużycia a nie z nagaru!

sterowiec68
15-02-2010, 08:21
Każdy robi jak lubi. 50 złotych nie majątek a przynajmniej pokaże gdzie szukać. Wogóle skąd pewność że to EGR, skoro doraźne środki nie pomagają ? Będzie metodą sprawdzania po kolei wszystkiego eliminował , to co tu napiszemy ? Pewnie, że jak ktoś ma czas to niech sie bawi. Potem dolot, choć mam nadzieję że przy okazji EGRa był sprawdzany, potem sprężarka czy się nie przycina, może sterownik... I tak do wiosny,zamiast jeździć, dłubanina w garażu. Może i nie jestem mechanikiem ale jako użytkownik wiem jedno. Zanim sie weźmie za robotę, warto sprawdzić czy napewno we właściwe miejsce wsadzamy ręce.

HYCHLA
15-02-2010, 10:35
Witam. Sterowiec68 dobrze mowi. Podpiac sie pod WDS-a i sprawdzic co komp ma do powiedzenia. Moze byc Egr, moze byc obwod turbo albo sama grucha, przeplywka, sterownik albo problem z podawaniem paliwa. Czesc z tego mozna sprawdzic kompem, wyeliminowac i szukac dalej. Czyszczenie egr-a moze nawet nie miec nic z tym wspolnego a jak juz czyscic to rozebrac to cale brudastwo i wtedy uzyc tego specyfiku. Napewno pomoze przy usuwaniu. Taka moja opinia.
Pozdro.

jony27
15-02-2010, 14:47
Witam dzisiaj to samo na zimnym silniiku słaby i przy 3 tys przycina a jak jest ciepły (90)st. to jest ok i nie przycina obrotów

jony27
15-02-2010, 20:56
witam takie pytanko a moze to byc przeplywomierz????i czy idzie go jakos przeczyscić??

jony27
17-02-2010, 15:06
Witam wczoraj samochód naprawiłem :mianowicie wymontowałem przepływomierz i go przedmuchałem spr. powietrzem oraz filtr paliwa odwodniłem i objawy ustąpiły :razz:niewiem czy to było przyczyną ale ustąpiło.Dzieki za zainteresowanie sie moim tematem.Pozdrawiam.

HYCHLA
17-02-2010, 19:53
Czesc. Ciesze sie ze max jest juz zdrowy a my jestesmy bogatsi w wiedze o jedno doswiadczenie wiecej:lol:.
Pozdro.

gucio1980
20-02-2010, 06:45
Witam
Tak jak pisałem wcześniej zakupiłem specyfik o nazwie Wynn's 3 egr i użyłem tego do przeczyszczenia układu dolotowego i recyrkulacji spalin EGR. Moje wnioski są następujące: objaw braku mocy jak na razie się nie pojawił, natomiast spadek obrotów podczas ruszania samochodem zdarza się jeszcze czasem ale rzadko tak samo szarpanie w trakcie jazdy przy obrotach silnika między 1600 a 1900. Tak więc myślę że ten Wynn's 3 egr trochę może pomógł ale całkowicie nie usunął problemu. Przeczyściłem ostatnio też przepływomierz ale w moim przypadku nic to nie poprawiło. Na razie moc powróciła i można spokojniej jeździć to szarpanie nie jest takie bardzo odczuwalne i też nie jest zawsze trochę może wkurzać dławienie podczas ruszania szczególnie kiedy trzeba szybciej ruszyć na krzyżówce. Będę szukać dalej przyczyny tego stanu, może uda mi się gdzieś tanio EGR dostać to go wymienię i wtedy wykluczę tę ewentualność. Na początek podjadę gdzieś pod komputer podłączę a dalej się zobaczy.
Pozdrawiam gucio1980.

SMUTNYINDYK
20-02-2010, 23:39
Posłuchaj-miałem skomplikowaną awarię[nie będę tu wdawał się w szczegóły], która też objawiała sie poszarpywaniem w zakresie obr. 15000-2000obr/min.Na tą przyległość zalecono mi test w ASO przy pomocy porządnego, takiego"ASOWSKIEGO" IDS-a. I co się okazało? Komputer diagnostyczny wykazał potrzebę wymianę softu silnika. Wgrano całkowicie nowy SOFT i szarpanie ustało. Wprawdzie na nowym sofcie test wykazał dwa błędy: zawór EGR zablokowany w położeniu zamkniętym, oraz wysokie napięcie w obwodzie sterującym recyrkulacją spalin, ale nie zdecydowałem się na wymianę EGR[cena z wymianą ok.1500zl] tylko mi przemyli w już nie ASO. Myślę jednak że bez tego mycia chyba też by nie szarpało. Miałem też potrzebę wymiany turbiny, ale to już inna bajka nie związana z tym szarpaniem. Zacząłbym od sprawdzenia tego SOFTU to 320zl brutto razem z wymianą na nowy, a masz najnowsze oprogramowanie. Ja też przecież mam silnik 16 TDCI 109KM bez DPF z 2004r.

gucio1980
21-02-2010, 16:22
Witam
Dzięki smutnyindyku za zainteresowanie i za rade ale problem już zlokalizowałem i tymczasowo rozwiązałem problemem był zawór EGR, dzisiaj go odpiąłem i wszystko wróciło do normy nic nie szarpie i się nie dławi ale świeci się kontrolka awarii silnika więc muszę go spowrotem podłączyć i zaślepię go metalową blaszką i będzie oki a kiedyś może jak mi się gdzieś tanio trafi to go wymienię.