Zobacz pełną wersję : Żywotnośc filtru DPF


snupolek
23-02-2010, 15:34
Czy jest jakaś konkretnie zdefiniowana żywotnośc filtru czastek stałych ?
Czy zalezy ona od wieku czy od przebiegu?
Z jakim kosztem wymiany nalezy sie liczyc ?

Wiem,ze wymiana w MB c220 to koszt ok 800 euro

Pablo_X
23-02-2010, 17:10
Specyfikacja techniczna producenta mówi o całym okresie eksploatacji auta (do końca jego dni).
Ale życie pokazuje, że w przypadku awarii układu EGR filtr może się tak zapchać, że umiera :(
Dotyczy to MK3 po lifcie w 2005 gdzie został zmieniony zawór EGR.

trtami
23-02-2010, 19:30
Specyfikacja techniczna producenta mówi o całym okresie eksploatacji auta (do końca jego dni).
Ale życie pokazuje, że w przypadku awarii układu EGR filtr może się tak zapchać, że umiera :(
Dotyczy to MK3 po lifcie w 2005 gdzie został zmieniony zawór EGR.

Zaczym DPF zdechnie auto nas o tym poinformuje,
ja już miałem po chipie oznaki ze DPF sie zapchal - jednak kod błedu jaki wystąpił wskazywał na to że filtr jeszcze ma mozliwośc wypalenia się - objawy były takie że auto przestawiło sie w tryb serwisowy i max predkosc to jakies 80km/h.

Z tego co doczytałem to sa dwa rodzaje błedów filtra DPF
jeden że jest mozliwośc wypalenia bo filtr sie zapchał w 80%
drugi - czeka nas tylko wymiana - nie ma mozliwości nawet fabrycznej regeneracji.
kodów błedów nie pamietam ale było gdzieś na grupach.

Ponieważ chip był robiony w Vtech to reakcja była natychmiastowa- dostałem poprawiony program i już od prawie roku nic niepokojacego nie zaobserwowałem.

Strzeszku
23-02-2010, 19:32
Ja bym się nie martwił filtrem, bo on spokojnie wytrzymuje 200 tyś km. Jego żywotność skraca się jeśli w większości jeździsz (stoisz) po mieście w korkach.

snupolek
23-02-2010, 19:53
Czy dobrze rozumuję, występuję tylko filtr DPF bez katalizatora a nie obok katalizatora?
DPF to katalizator dla diesla ?

danielr
23-02-2010, 20:56
DPF to taki nowocześniejszy katalizator dla diesla.
DPF = diesl particulate filter czyli filtr cząstek stałych.
Służy do tego, żeby nie przedostawała się do atmosfery sadza, związki siarki i inne chemiczne przyjemności.
Jeśli chodzi o DPF dla mkIV to jest on kompletnie inny niz np. w S-maxie (chociaż marketingowo też jest tam 2.0 tdci). W rozwiązaniach starszej generacji, zresztą nie tylko w fordach, DPF (albo np. w peugeocie FAP) posiada zbiorniczek z płynem, który uwalniany jest na potrzeby podwyższenia temperatury spalania. W DPF w mondeo mk4 (a przynajmniej w 2.0 tdci 140 koni) nie ma takiego zbiorniczka. Podwyższenie temperatury spalania osiąga się w wyniku zmiany sterowania wtryskami. NA czas wypalania włącza się inna mapa. Wg chyba niemieckiego (nie pamietam na 100%) forum w ostatniej fazie spalania podawana jest inna dawka paliwa. Stąd wszystkie objawy odczuwane przez użytkowniów tzn. np. bardziej basowy dźwięk z tłumika lub wolniej opadające obroty silnika - jest o tym już sporo na tym forum. Wraz ze wzrostem temperatury zaczyna też śmierdzieć spalenizną, też było na forum. Teoretycznie zakres działania DPF starszej generacji z tym "zbiorniczkiem" to ok. 60 tys km. Po takim przebiegu kończy się ten płyn pozwalający na podniesienie temperatury. Ten nowy DPF montowany w naszych mk4 powinien wystarczyć na cały okres eksploatacji no chyba, że mu się nie pozwoli wypalić.
Najłatwiej zapchać DPF nie kończąc procesu (lub kilku procesów pod rząd) wypalania.
Wtedy cała sadza i cały syf nie dopalony zostaje na filtrze i po prostu zmniejsza się jego przepustowość.

Skąd silnik wie, że DPF jest zapchany? Jak się zajrzy pod spód to są 2 kabelki od 2 czujników przed i za DPFem. Są to najprawdopodobniej czujniki ciśnienia przed i za filtrem. Strzelam, że jeżeli różnica między ciśnieniem przed i za katalizatorem jest za duża to włącza się proces wypalania.

DPF sam się najłatwiej oczyszcza przy wyższych obrotach (wyższe ciśnienie gazów na wylocie oraz wyższa temperatura). Najtrudniej żyje sie DPF na małych obrotach, w niskich temperaturach otoczenia. Stąd DPF ma najbardzie przerąbane w zimie w korkach w miastach i dużo częściej potrzebuje wypalenia. Po moim mondeo zauważam, że jeżdząc po Warszawie średnio 1 raz na 1-2 tankowania włącza się proces wypalania/oczyszczania tego ustrojstwa.

Boblo
23-02-2010, 22:01
Wszystko pięknie,.. tylko płyn "eloys" dolewany do paliwa w filtrach FAP służy nie do podwyższenia, a do obniżenia tamperatury wypalania filtra :one:
Gdyby nie ten płyn temp. wypalania byłaby wyższa, a walka idzie o to, żeby była ja najniższa.

snupolek
23-02-2010, 22:01
Dzięki za merytorycznie świetną odpowiedź !

Ciekawe,czy ktoś z forumowiczów wymieniał już DPF w swoim mk4

danielr
23-02-2010, 22:14
Wszystko pięknie,.. tylko płyn "eloys" dolewany do paliwa w filtrach FAP służy nie do podwyższenia, a do obniżenia tamperatury wypalania filtra :one:
Gdyby nie ten płyn temp. wypalania byłaby wyższa, a walka idzie o to, żeby była ja najniższa.

dlaczego chodzi Twoim zdaniem o obniżenie temperatury ?
Zwróć uwagę na objawy gdy DPF się wypala:
- chodzą obydwa wentylatory nawet gdy klima jest off (czyli silnik się chce chłodzić)
- czuć zapach czegoś palonego
- ludzie, którzy w mkIV mieli wypalany DPF w warunkach serwisowych w zamkniętych pomieszczeniach pisali, że prawie się plastiki stopiły

Wszystko wskazuje raczej na podniesienie temperatury.
Poza tym z chemii - niepełne spalanie (za mało tlenu, za niska temperatura) daje w efekcie sadze. Moim zdaniem w DPF podczas wypalania chodzi o PODNIESIENIE temperatury.

jakby coś definicja spalania :) http://pl.wikipedia.org/wiki/Sadza

Pablo_X
23-02-2010, 22:28
Gdyby nie ten płyn temp. wypalania byłaby wyższa, a walka idzie o to, żeby była ja najniższa. Zgadza się :P

Zamieszczam linka gdzie opisałem procedurę wypalania dpf
Jak przeprowadzana jest regeneracja DPF (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1353087&postcount=12)

Zresztą cały temat jest temu poświęcony.

danielr
23-02-2010, 22:36
No to nie wiem - mi z tego opisu wynika, że jednak walka idzie o to, żeby złapac te 600 stopni czyli jednak PODWYŻSZYĆ temperaturę spalania przy aktywnym oczyszczaniu dpf ;)

To w końcu podwyższyć czy obniżyć bo już się zaczynam gubić. Zawsze myślałem, że chodzi o podwyższenie ?

snupolek
23-02-2010, 23:02
Czasami czuję zapach jakby palonej parafiny
może być to jakiś objaw ?

Boblo
23-02-2010, 23:02
dlaczego chodzi Twoim zdaniem o obniżenie temperatury ?

Temperatura spalin to ok. 150 C. Temperatura wypalania to chyba coś ok. 500-600 C. Tak więc w czasie wypalania trzeba podnieść znacznie temperature co nie jest ani łatwe ani zdrowe dla auta. Gdyby temperatura była za niska to faktycznie wypalenie byłoby utrudnione / niepełne. Dlatego robi się wszystko co tylko można aby temperatura wypalania była jak najniższa, a przy tym wypalenie było efektywne. W FAP'ach pomaga płyn "eloys", który powoduje, iż skuteczne wypalanie filtra jest możliwe w niższej temperaturze.

danielr
23-02-2010, 23:17
Czasami czuję zapach jakby palonej parafiny
może być to jakiś objaw ?

Określeń jest coraz więcej :) "palona parafina" albo "tak jakby przypalone sprzęgło". W większości przypadków jest to chyba jednak DPF. Szczególnie w nowych autach.

TuneFORCE
24-02-2010, 08:08
1. Poprawnie wykonany chip tuning nie ma żadnego wpływu na FAP/DPF, jeśli po "programie" dzieje się coś z filtrem cz. st oznacza to że modyfikacja została przeprowadzona przez kowala.

2. Życie filtra cz. st. może zostać skrócone jeśli w aucie wystąpi usterka - np. turbina ostro "pluje" olejem, jeżeli zareagujemy szybko to sa szanse na uratowanie filtra jeśli nie - albo wymiana albo sunięcie.
Jeśli np. turbina puszcza olej do wydechu, to FAP/DPF zatyka się dużo szybciej, przez co częściej w wydechu mamy coś w rodzaju czopa utrudniającego przepływ spalin, ECU włącza procedurę wypalania dużo częściej przez co zużycie paliwa rośnie, nadmiar nieprzepalonego oleju napędowego dostaje się do leju, silnik jak i turbina pracują pod większym obciążeniem...

keisim
25-02-2010, 23:23
Czy dobrze rozumuję, występuję tylko filtr DPF bez katalizatora a nie obok katalizatora?
DPF to katalizator dla diesla ?

W MK4 2.0 TDCi filtr DPF zamontowany jest za katalizatorem.

Fotka zapożyczona z allegro.pl - po lewej katalizator, po prawej DPF.

snupolek
25-02-2010, 23:30
W MK4 2.0 TDCi filtr DPF zamontowany jest za katalizatorem.

Fotka zapożyczona z allegro.pl - po lewej katalizator, po prawej DPF.

To już kurcze nic nie rozumiem.... do czego katalizator w takim razie?

keisim
25-02-2010, 23:35
Cyt. "Katalizatory w dieslach usuwają tylko tlenki azotu. W najnowszych katalizatorach do silników wysokoprężnych są także dodatkowe filtry, usuwające cząsteczki sadzy."
:)
http://www.motofakty.pl/artykul/katalizator.html

snupolek
26-02-2010, 09:14
taa.... katalizator nowy ok 1800 zł, filtr DPF ok 3 tys zł
żeby sobie tlenek azotu nie fruwał
A sąsiad pali w piecu plastikowymi opakowaniami i ma to w pompie

Mz wyciąc te wszystkie przeszkadzajki i połączyć szeroką prostą rurą od kolektora po tylny zderzak

kasjopeja
26-02-2010, 10:32
Fakt śmierdzi często parafiną, a czasami zgniłym jajem (podobnie śmierdziało jajem jak benzyna strzelała z katalizatora) i spalanie chwilowe pokazuje horrendalne bez powodu.

TuneFORCE
26-02-2010, 18:39
kasjopeja podjedź gdzieś na diagnostykę bo tak to sobie można gdybać

keisim
27-02-2010, 20:54
...Mz wyciąc te wszystkie przeszkadzajki i połączyć szeroką prostą rurą od kolektora po tylny zderzak

Ojjj... w przypadku DPF to nie takie proste, coś o tym wiem ;) Przez pewien czas po wspawaniu rury zamiast DPF nie poczujesz żadnej różnicy, nawet kontrola MIL się nie zapali. Problemy zaczynają się po kilkudziesięciu - kilkuset km, pojawiają się błędy, MIL zaświeca się, sterownik próbuje wypalać DPFa... a wtedy lepiej żeby nikt za Tobą nie jechał :)
Vtech nie dał rady z wyłączeniem obsługi DPF w sterowniku silnika. Mimo wielu prób po kilkudziesięciu - kilkuset km od wgrania modyfikacji włączała się regeneracja. Na stronie nadal twierdzą, że w 2.0 TDCi wyłączają DPF. Może to mój egzemplarz jakiś oporny ;)

snupolek
27-02-2010, 21:50
Gdy kupowałem w lipcu 2007, to to,że DPF był gratis a w VW Passacie trzeba było dopłacić 3800 zł był wielkim bonusem marketingowców Forda w Poznaniu
Niestety,nikt nie umiał wtedy wyjaśnić mi po co konkretnie ten filtr i ile koni na niego pracuje, a jak zaczęły się kłopoty z DPF w NIemczech to już w życiu nikt o tym nie wspominał, ba, nawet teraz jak widzę w nowych prospektach mondeo ciężko znaleźć DPF jako "wyposażenie"

heko
28-02-2010, 08:16
Vtech nie dał rady z wyłączeniem obsługi DPF w sterowniku silnika. Mimo wielu prób
...już daje rade:one:

danielr
28-02-2010, 08:19
heko mógłbyś coś wiecej ? Jak się zachowuje samochód po wyłączeniu DPF ? Różnica między 2.0 136 koni bez DPF a 2.0 140 z DPF jest znaczna jeśli chodzi o oddawanie momentu i mocy i reagowanie na gaz. Ciekaw jestem czy po usunięciu DPF cos się poprawia ?

TuneFORCE
01-03-2010, 23:34
Jak się zachowuje samochód po wyłączeniu DPF?


Po "wywaleniu" FAPa nie ma żadnej odczuwalnej różnicy, auto jeździ jak jeździło:one:
Jeśli ktoś chce robić chip tuning to FAP/DPF tez nie jest żadnym problemem.
W przypadku niektórych samochód po wymontowaniu filtra i zrobieniu chip tuningu można uzyskać kilka, kilkanaście KM więcej niż w tym samym aucie z FAPem

kubuspuchaty
02-03-2010, 08:25
Ja mam prośbę do autora wątku, proszę zmień nazwę z filtru na filtra

danielr
02-03-2010, 08:54
Po "wywaleniu" FAPa nie ma żadnej odczuwalnej różnicy, auto jeździ jak jeździło:one:
Jeśli ktoś chce robić chip tuning to FAP/DPF tez nie jest żadnym problemem.
W przypadku niektórych samochód po wymontowaniu filtra i zrobieniu chip tuningu można uzyskać kilka, kilkanaście KM więcej niż w tym samym aucie z FAPem

TuneForce piszesz to w oparciu o doświadczenia z mondeo MKIV czy z samochodem, który masz w profilu ?

snupolek
02-03-2010, 10:22
a dlaczego ma być nieortograficznie ?


http://so.pwn.pl/lista.php?co=filtr

TuneFORCE
02-03-2010, 11:39
DanielR przerobiłem już mase tych fordów i jakoś w żadnym mocy nie przybyło i nie ważne czy 1.6 czy 2.0...można ewentualnie trochę bardziej ostry program zrobić bez obawy że filtr wyzionie ducha i to wszystko.

p.s w aucie z mojego opisu nie mam i nie miałem dpfa :619:

kubuspuchaty
02-03-2010, 13:42
a dlaczego ma być nieortograficznie ?


Ortograficznie jest ok ale nie gramatycznie, w tym zdaniu zdaje mi się występuje dopełniacz, który odpowiada na pytanie kogo? czego? ( filtra) a nie celownik komu?czemu? ( filtru, filtrowi ). Chociaż głowy za to bym nie położył:)

kejab
07-03-2010, 16:21
witam i pozdrawiam fordziarzy i mam do Was pytanko czy w okolicach rzeszowa jest jakis warsztat ktory zajmuje sie usuwaniem tego filtra czastek stalych. Dzieki z gory za informacje

donpedro60
07-03-2010, 18:22
Ortograficznie jest ok ale nie gramatycznie, w tym zdaniu zdaje mi się występuje dopełniacz, który odpowiada na pytanie kogo? czego? ( filtra) a nie celownik komu?czemu? ( filtru, filtrowi ). Chociaż głowy za to bym nie położył:)
Masz racje ze filtra a nie filtru.Ale co niektorym nie chce sie zajzec do slownika.
A czasami,to strasznie kole w oczy.Jak w tym przypadku.

heko
07-03-2010, 20:45
witam i pozdrawiam fordziarzy i mam do Was pytanko czy w okolicach rzeszowa jest jakis warsztat ktory zajmuje sie usuwaniem tego filtra czastek stalych. Dzieki z gory za informacje
..jeśli chodzi o usuwanie DPF...to każdy tłumikarz Ci go usunie...ale bez wyłączenia go programowo (w sterowniku silnika) ..długo nie pojeździsz...a tą usługę jak do tej pory w Fordach niewiele firm potrafi...
...jak chcesz to wpadnij do Krakowa... ..załatwimy sprawęg:P...więcej info na PW

TuneFORCE
07-03-2010, 23:49
...a tą usługę jak do tej pory w Fordach niewiele firm potrafi...

Ja Fordów/Volvo/Peugeotów z tym silnikiem przerobiłem masę i żadnego problemu nie miałem g:P

keisim
08-03-2010, 20:19
Heko miał na myśli wyłączenie obsługi DPF w sterowniku PCM (przed fizycznym usunięciem DPF) a z tym już jest więcej zabawy ;)

TuneFORCE
09-03-2010, 18:22
Heko miał na myśli wyłączenie obsługi DPF w sterowniku PCM (przed fizycznym usunięciem DPF) a z tym już jest więcej zabawy ;)

Wiem, tez się tym zajmuje :mrgreen:

majkel82
05-01-2012, 09:07
Witam,
Historia krótka jest taka, że kupiłem autko jak się okazało z przebitym mechanicznie DPFem (dziury na sitku), po roku jeżdżenia z palącą kontrolką silnika i zakończonej sprawie o zwrot kosztów, wreszcie mogę coś z tym zrobić. no właśnie. pytanie żółtodzioba - z cyklu wycinać albo nie wycinać. koszt podobny. takie pytania przychodzą mi do głowy:
1. czy to w ogóle jest sensowne - z perspektywy tego czy nie będzie to miało wpływu na inne podzespoły w niedalekiej przyszłości, ktoś już wyciął i jeździ co najmniej rok?
2. czy nie ma problemów zagranicą z ewentualnymi kontrolami - norma emisji spalin (u nas w PL nie podejrzewam;)
3. czy ktoś np. miał wycięty filtr i próbował sprzedawać autko? jak ludzie reagują? albo diagnosta przy sprawdzeniu przedzakupowym?:)
dodam tylko że autko ma 65kkm i jezdze raczej po trasie, spalanie od jakiegoś czasu też jest jakby wyższe.

dostałem też namiar na http://www.tdi-tuning.pl/home.htm - ktoś miał styczność? jakieś opinie?

jeśli jest coś jeszcze co powinienem wiedzieć to chętnie
z góry dzięki!


..jeśli chodzi o usuwanie DPF...to każdy tłumikarz Ci go usunie...ale bez wyłączenia go programowo (w sterowniku silnika) ..długo nie pojeździsz...a tą usługę jak do tej pory w Fordach niewiele firm potrafi...
...jak chcesz to wpadnij do Krakowa...do http://vtech.pl/ ..załatwimy sprawęg:P...więcej info na PW

heko
06-01-2012, 13:58
...jeśli DPF był przebity (zniszczony), to znaczy że były z nim problemy, myślę że problem tkwił nie w samym DPF, a w jego osprzęcie, więc wymiana na nowy nie rozwiąże problemu, trzeba by zrobić pełną diagnostykę czujników itd.
...samo pozbycie się dpf nie wpływa negatywnie na silnik, można by powiedzieć że pozytywnie, niema problemu z rozrzedzaniem oleju silnikowego paliwem :)

Kapsel_lg
07-01-2012, 13:36
dodam tylko że autko ma 65kkm i jezdze raczej po trasie, spalanie od jakiegoś czasu też jest jakby wyższe.

Masz je od nowości? Przecież ten przebieg wyraźnie wskazuje na kręcony licznik. Nie uwierzę w diesla kombi co przez 4 lata tyle kilometrów przejechał. Chyba że kupiłes nowe w salonie i sam to przejeździłeś.

A po co specjalnie dziurawić DPF?

Reszta jak mówi heko same plusy z jego pozbycia się, jedyny problem jak będą sprawdzać poziom zanieczyszczeń.

wesmond
07-01-2012, 19:48
Ja tam przelatałem już 192 000 km i nie mam problemów z DPF-em. Ale jak kiedyś się zatka to się zastanowię czy wydać kasę na wycięcie czy montaż nowego...

majkel82
09-01-2012, 09:53
dzięki za odpowiedzi!
Co do czujników - to jak diagnozowałem go wcześniej, kiedy stado fachowców szukało przyczyny usterki zanim wpadli żeby zdjąć po prostu filtr, to np. czujnik różnicy ciśnień był ok..to generalnie był jakiś ziomal z małej mieściny (nie ujmując nikomu bo sam z jakoś mega dużej nie jestem), jeździł na krótkich trasach, zatkał się, więc podjechał do Pana Mietka i ten domowym sposobem naprawił..
od nowości auta nie mam, ale rejestrowane było w 2008 (styczeń), kupiłem w 2010 (grudzień) to krajówka i sprawdzałem tam gdzie był kupiony i serwisowany, nie mam podstaw żeby podważać przebieg podawany przez ASO w sumie (chyba że gość zrobił między przeglądami np. 50kkm i cofał licznik na przeglądy w ASO..ale to już musiałbym mieć wyjątkowego pecha a gość musiałby być wyjątkowym krętaczem...).
no właśnie...jak będą sprawdzać poziom zanieczyszczeń..na przeglądach chyba tego nie robią (przynajmniej mój przeglądy przechodzi) - ale jeżdzę na nartki do Włoch czy Austrii (póki co żadnej kontroli nie miałem) stąd pytanie czy jak go wytnę to czasem pewnego dnia nie zatrzymają mi dowodu rejestracyjnego..
mieliście może jakieś doświadczenia z odsprzedażą?
i czy może jednak miał ktoś styczność z wymienionym warsztatem (http://www.tdi-tuning.pl/home.htm )?

Masz je od nowości? Przecież ten przebieg wyraźnie wskazuje na kręcony licznik. Nie uwierzę w diesla kombi co przez 4 lata tyle kilometrów przejechał. Chyba że kupiłes nowe w salonie i sam to przejeździłeś.

A po co specjalnie dziurawić DPF?

Reszta jak mówi heko same plusy z jego pozbycia się, jedyny problem jak będą sprawdzać poziom zanieczyszczeń.

Kapsel_lg
09-01-2012, 10:06
Kolego można mniej więcej sprawdzić wiarygodność przebiegu odczytując cykle wypalanie DPF (są tam podane prawidłowe wypalenia i nieudane próby wypalania - tak przynajmniej podał jeden z forumowiczów) i kalkulując to sobie. Oczywiście mogło się zdarzyć że ktoś kupił i się przejechał na zakupie dlatego sprzedał. Mój teść ma benzynowego Seata Toledo kupiony 7 lat temu w salonie - przebieg niecałe 60 tys. więc jak widać się da :D
Jednak dziurawienie DPF chyba nie spowoduje przestania wyświetlania komunikatu o błedzie i konieczności jego wymiany, wydaje się że ktoś bardziej zakombinował.

majkel82
09-01-2012, 10:18
hmm..musze to sprawdzic w takim razie - mam nadzieje ze wgranie nowego softu czy kasowanie pamieci nie kasuje takich danych..
co do dziurawienia, to tak, powoduje niestety. jak wykasujesz komputerowo błąd silnika (czyli w moim przypadku paląca się kontrolka engine) to pojawi się dopiero tak po 300km, kiedy komputer spróbuje 'sprawdzić' stan filtra. ale...jezdzę z tym błędem ponad rok już (zrobiłem 20kkm) - sprawdzałem z jednym ze speców (btw. poleconych mi tu na forum:) i wyszło na to, że na szczęści jak jest przebity, to paliwo nie cofa się do miski oleju więc wszystko ok - jedyny problem taki, ze jak cos się "skiepści" innego to nie będę widział, bo kontrolka silnika pali się ciągle.

Kolego można mniej więcej sprawdzić wiarygodność przebiegu odczytując cykle wypalanie DPF (są tam podane prawidłowe wypalenia i nieudane próby wypalania - tak przynajmniej podał jeden z forumowiczów) i kalkulując to sobie. Oczywiście mogło się zdarzyć że ktoś kupił i się przejechał na zakupie dlatego sprzedał. Mój teść ma benzynowego Seata Toledo kupiony 7 lat temu w salonie - przebieg niecałe 60 tys. więc jak widać się da :D
Jednak dziurawienie DPF chyba nie spowoduje przestania wyświetlania komunikatu o błedzie i konieczności jego wymiany, wydaje się że ktoś bardziej zakombinował.

heko
09-01-2012, 10:22
czy się paliwo "cofa" sprawdzaj na bagnecie oleju :)

danielr
09-01-2012, 11:39
co do dziurawienia, to tak, powoduje niestety. jak wykasujesz komputerowo błąd silnika (czyli w moim przypadku paląca się kontrolka engine) to pojawi się dopiero tak po 300km, kiedy komputer spróbuje 'sprawdzić' stan filtra. ale...jezdzę z tym błędem ponad rok już (zrobiłem 20kkm) - sprawdzałem z jednym ze speców (btw. poleconych mi tu na forum:) i wyszło na to, że na szczęści jak jest przebity, to paliwo nie cofa się do miski oleju więc wszystko ok - jedyny problem taki, ze jak cos się "skiepści" innego to nie będę widział, bo kontrolka silnika pali się ciągle.

DPF nie ma żadnych czujników na sprawdzenie jego stanu za wyjątkiem 2 prostych czujników ciśnienia spalin przed i za filtrem. Błędne wartości z tych czujników (za duża, za mała rozbieżność, niezgodne z oczekiwanymi) pewnie powodują błąd.

To kiedy uaktywnić proces wypalania, wynika z algorytmu w kompie silnika - czas nagrzewania, temperatura otoczenia. Nie ma związku ze stanem filtra. Samochód nie wie w jakim stanie jest filtr.

Jak się uaktywni wypalanie to podawana jest większa dawka paliwa przez wtryski. Dlatego w instrukcji piszą , żeby w tym czasie jechać na wysokich obrotach , żeby się spaliło. Najgorzej gdy zgasisz silnik w trakcie wypalania - wtedy to nie spalone ścieka do oleju.
Nie za bardzo wiem jakim cudem miałaby tu pomagać dziura w DPFie ? Jakby paliwo trafiało do DPF to miałbyś bombę pod tyłkiem :)

Moim zdaniem masz teraz samochód w takim stanie:
- ogłupione czujniki, bo ciśnienie spalin wykracza poza normy i oczekiwane wartości w wyniku rozwiercenia filtra
- możliwe, że silnik podejmuje próby wypalenia ale z powodu lewych odczytów z czujników odpuszcza i wywala błąd albo po prostu wie, że ma błąd więc nie próbuje się wypalać
- plusem jest to, że skoro jeździsz z błędem parę tys km i nie wszedł w tryb awaryjny to raczej nie ma ryzyka wielkiego, że jakieś błędy namnożą się dodatkowo (chyba). Ale nie byłbym np. pewien czy nie masz jakiejś delikatniejszej/innej niż normalnie mapy wtrysków w tej chwili w związku z błędami silnika. Niech się koledzy od tuningu wypowiedzą. Współczesne silniki mają po kilkadziesiąt map podobno.

Do pełnego rozwiązania problemu powinieneś albo wrzucić nowy DPF albo deaktywować go w komputerze.

heko
09-01-2012, 11:50
samo diagnoza PCM w takim przypadku wywali błąd, bo ciśnienie dpf to "anomalia", jeśli nie przybywa oleju to znaczy że nie regeneruje, bo niema odpowiednich parametrów (ciśnienie, temperatura silnika, temp. dpf itd) samo zapełnienie wyliczone nie pomoże...wiec filterek się zapycha, ale nadal jeździ, bo jest przewiercony :)

Kapsel_lg
09-01-2012, 12:28
Heko tak tyle że musi to powodować wzrost głośności auta bo spaliny wylatuja wywierconymi otworami a nie wydechem, natomiast wyliczanie ma na celu orientacyjne sprawdzenie przebiegu czyli jak ma że wypalał 200 razy a robi to średnio co ok. 800 km to wyjdzie że ma ok 160 tys a nie 65 przebiegu.

Tak mi się wydaje. Oczywiście podziurawienie go miało na celu oszczędności bo poprzedni uzytkownik "zajechał" DPF a wiadomo że sprawdzając w kompie ilośc nieudanych prób wypalenia i powołując się na instrukcję obsługi auta ASO powiedziało że ma sobie wymienić na własny koszt. Było kiedyś o takim przypadku w TV (babka jeździła od domu do marketu raptem z 1 km i też tak się własnie stało)

heko
09-01-2012, 12:43
...całkowite wywalenie dpf nie wpływa na głośność wydechu w MK4, więc przewiercone dziurki tym bardziej
...z tym wyliczaniem przebiegu?...hmmm, może by to i miało sens, tylko że dane z ids są jakieś niespójne w tej dziedzinie

danielr
09-01-2012, 13:00
Z ciekawości - a może jest jakaś opcja, żeby podmienić czujniki przy DPF na coś, co będzie podawało zawsze dobre informacje dla PCMu ? Jakiś rezystorek, śrubka, dziurka, kurka rurka :)
Nikt tego nie ćwiczył jeszcze ? To by załatwiło sprawę kolegi.

heko
09-01-2012, 13:05
...hehe, takie próby, to były początki, aż wynaleziono emulatory, ale to półśrodek

Kapsel_lg
09-01-2012, 13:26
...całkowite wywalenie dpf nie wpływa na głośność wydechu w MK4, więc przewiercone dziurki tym bardziej
...z tym wyliczaniem przebiegu?...hmmm, może by to i miało sens, tylko że dane z ids są jakieś niespójne w tej dziedzinie

Całkowite nie bo w jego miejsce chyba trafia kawałek rury, ale dziura?

Dlatego to orientacyjne wyliczenie jest (i to mocno) ale może pomóc w weryfikacji przebiegu.

majkel82
09-01-2012, 13:43
jest jeszcze chyba jakiś czujnik pod maską co to odbiera info od tych przed i za filtrem bodaj..wiem tyle, że po podłączeniu pokazywał różnicę ciśnień prawie żadną - czyli by się zgadzało bo jest przekłuty (w załączeniu zdjęcie dla zainteresowanych).

DPF nie ma żadnych czujników na sprawdzenie jego stanu za wyjątkiem 2 prostych czujników ciśnienia spalin przed i za filtrem. Błędne wartości z tych czujników (za duża, za mała rozbieżność, niezgodne z oczekiwanymi) pewnie powodują błąd.

To kiedy uaktywnić proces wypalania, wynika z algorytmu w kompie silnika - czas nagrzewania, temperatura otoczenia. Nie ma związku ze stanem filtra. Samochód nie wie w jakim stanie jest filtr.

Jak się uaktywni wypalanie to podawana jest większa dawka paliwa przez wtryski. Dlatego w instrukcji piszą , żeby w tym czasie jechać na wysokich obrotach , żeby się spaliło. Najgorzej gdy zgasisz silnik w trakcie wypalania - wtedy to nie spalone ścieka do oleju.
Nie za bardzo wiem jakim cudem miałaby tu pomagać dziura w DPFie ? Jakby paliwo trafiało do DPF to miałbyś bombę pod tyłkiem :)

no to teraz to już kompletnie się trzęsę co będzie:/ bo generalnie przy wymianie oleju ostatniej i przy okazji wizyt zawsze się upewniałem że poziom oleju jest ok - i podobno był. no i gdyby się rozrzedził to nie powinna jakaś kontrolka oleju alarmować?


Moim zdaniem masz teraz samochód w takim stanie:
- ogłupione czujniki, bo ciśnienie spalin wykracza poza normy i oczekiwane wartości w wyniku rozwiercenia filtra
- możliwe, że silnik podejmuje próby wypalenia ale z powodu lewych odczytów z czujników odpuszcza i wywala błąd albo po prostu wie, że ma błąd więc nie próbuje się wypalać
- plusem jest to, że skoro jeździsz z błędem parę tys km i nie wszedł w tryb awaryjny to raczej nie ma ryzyka wielkiego, że jakieś błędy namnożą się dodatkowo (chyba). Ale nie byłbym np. pewien czy nie masz jakiejś delikatniejszej/innej niż normalnie mapy wtrysków w tej chwili w związku z błędami silnika. Niech się koledzy od tuningu wypowiedzą. Współczesne silniki mają po kilkadziesiąt map podobno.

no właśnie ani razu nie wszedł w tryb awaryjny...ale wymieniam go w końcu chyba. choć mój stres narasta, bo od jakiegoś miesiąca nasila się dziwny odgłos przy jeździe - tzn. przy 2,5 - 3 tys obrotów po puszczeniu gazu, słychać jakby "ocieranie" albo coś w rodzaju "obracania" się jakieś części w zamkniętym kole (np. pralce:)..przy czym na postoju gazowanie do tych obrotów i puszczanie gazu nie powoduje takiego efektu - więc albo coś w układzie jezdnym się zużywa albo jak mnie już ktoś nastraszył, że to może turbina...matko...

Do pełnego rozwiązania problemu powinieneś albo wrzucić nowy DPF albo deaktywować go w komputerze.

już prawie jestem zdecydowany na zakup takiego regenerowanego w ASO - jest sporo tańszy od nowego i ma gwarancje normalną 2letnią.

dzięki!

heko
09-01-2012, 13:46
ładnie zmasakrowany :D...a nie kopci Ci na biało czasami??

Kapsel_lg
09-01-2012, 14:02
a to on go w środku podziurawił. Myślałem że na zewnątrz (czyli jasne że nie będzie głośniejszy).

TuneFORCE
09-01-2012, 14:12
Gdyby ktoś chciał poczytać o DPFie...to tutaj takie "łopatologiczne" wytłumaczenie:
http://fapserwis.pl/dpfinfo.html

majkel82
09-01-2012, 14:15
ani nie kopci, nie wchodzi w awaryjny, nie wciąga oleju (podobno), i chyba głośniejszy nie jest - choć wydaje mi się że jak wchodzę na 3tys to robi się wyraźnie głośniejszy niż do tej granicy.
ale super zmartwiony jestem teraz tą opowiastką o mapach na wtryskach i tych odgłosach o których napisałem - jak wspomniałem uczę się tutaj generalnie, ale jak pamiętam rozmowy to wtryski i turbina to najdroższe gadżety..jeszcze jak napisali koledzy o prawdopodobnie przekręconym liczniku...to zaraz mnie coś trafi :/

a to on go w środku podziurawił. Myślałem że na zewnątrz (czyli jasne że nie będzie głośniejszy).

heko
09-01-2012, 14:20
wtryski w 2.o raczej nie są problematyczne, więc spoko :)

danielr
09-01-2012, 22:12
Wtryski w tych silnikach są czołgowe - nie lecą tak szybko ;)
Turbina o ile była studzona też raczej da radę dłużej niż krócej.
a z tym DPFem tak się nie nie przejmuj bo skoro przejechałes 20 tys. km i nic ci nie przeszkadzało to w zasadzie mozna powiedzieć , że masz spokój.
Dla spokoju proponuję zmieniać olej częściej niż to jest zalecane i dociągniesz do 500 tys. km :)

heko
09-01-2012, 22:16
i dociągniesz do 500 tys. km
g:Dg:P

Kapsel_lg
09-01-2012, 22:26
danielr urodzony optymista hehehe... 500 tys życzę wszystkim i sobie też

danielr
09-01-2012, 22:29
oj tam oj tam... bedzie Pan zadowoloooony :)
A tak serio kiedyś podpytywałem mechanika w ASO w Wawie i podobno ktoś S-maxem dopiłował taki przebieg bez większych problemów. A mondeo ma udoskonalony silnik jeśli chodzi o DPF :)

heko
09-01-2012, 22:34
miałem na rolkach Mondka z 2008r...z przebiegiem 300tkm...a to było w 2010 :lol: ...i wciąż działało...

jvc
10-01-2012, 07:28
Heko chcesz powiedzieć ze gość robił 200km dziennie ? Jak Tirem normalnie ? :D

heko
10-01-2012, 07:30
...hehe, to nie rzadkie przypadki diesli z Niemiec np....

dawid
10-01-2012, 08:24
Jak kupowałem swoje mondeo to staly roczne Mondeo 2.0 TDCI z przebiegiem 140-150 tys. km.

majkel82
10-01-2012, 08:24
wymienie to ustrojstwo na nie dziurawe i zobaczymy co dalej - jak ostatnio (2-3 mce) temu podpinałem pod kompa to żadnych innych błędów oprócz tego DPFa nie miał.
a co do tego odgłosu - to potęguje się jak już się silnik rozgrzeje, 2gi, 3gi bieg i 3 tys obrotow, puszczenie gazu i coś tam rzęzi...radio nastawione na "8" załatwia temat. jak gazuję go kiedy stoi to nie ma tego efektu. natomiast czy nie jest tak, że turbina jednak działa ciut inaczej przy jeździe i osiąganiu obrotów silnika na biegu od jej działania na biegu jałowym - zakładam że jakaś różnica jest.
no ale nic, jutro Franciszek jedzie do lekarza więc zobaczymy - dam znać pewnie później.


Wtryski w tych silnikach są czołgowe - nie lecą tak szybko ;)
Turbina o ile była studzona też raczej da radę dłużej niż krócej.
a z tym DPFem tak się nie nie przejmuj bo skoro przejechałes 20 tys. km i nic ci nie przeszkadzało to w zasadzie mozna powiedzieć , że masz spokój.
Dla spokoju proponuję zmieniać olej częściej niż to jest zalecane i dociągniesz do 500 tys. km :)

heko
10-01-2012, 08:50
na postoju, nawet mocno gazując, turbina nie napompuje więcej niż 0,5...0,8 bar...a na drodze już przy 2000 obr. może pompować ponad 1,5bar

mrk26
10-01-2012, 15:13
na postoju, nawet mocno gazując, turbina nie napompuje więcej niż 0,5...0,8 bar...a na drodze już przy 2000 obr. może pompować ponad 1,5bar

Mądrego to i miło poczytać :P

a tak w temacie filtra DPF, czy ktoś może dokładnie tu napisać jak wygląda ten proces, wiem, czytałem, gdzieś te paliwo idzie, gdzieś się spala, jak się nie spali to do miski olejowej ścieka, ale tak dokładnie z kąd, do kąd i po co? a jak nie to gdzie z powrotem? Please :D

heko
10-01-2012, 15:17
...było sporo na forum
krótko:...dodatkowy dotrysk paliwa, nadmiar nie spalonego przedostaje się przez pierścienie tłokowe i spływa do oleju...rośnie poziom oleju (rozcieńczenie oleju!!!)

wesmond
10-01-2012, 16:11
miałem na rolkach Mondka z 2008r...z przebiegiem 300tkm...a to było w 2010 :lol: ...i wciąż działało...

A za dwa lata na allegro będzie miał 210 000 km i serwisowany!!!!

majkel82
10-01-2012, 16:26
no dobra, pięknie. to może jakie są objawy psucia turbiny? pewnie po tych co opisałem nie bardzo da radę coś wywnioskować..bo jeśli jest "rozszczelniona" to rozumiem że d..a blada, bo chyba jedynie daje się to naprawiać jak np. łopatki są
wyekploatowane czy coś w ten deseń...
...ale ja mam szczęście do tej pięknej marki (bo kiedyś ojciec miał Oriona i to była miazga delikatnie mówiąc), a tyle się nabiegałem i naszukałem - poprzedni wózek, Opla kupiłem z pierwszego strzału i w zasadzie w ciemno, 5-cio latek i działał przez 5 kolejnych lat, gdzie oprócz części ekploatacyjnych wymieniłem jedynie alternator, wrrr.

na postoju, nawet mocno gazując, turbina nie napompuje więcej niż 0,5...0,8 bar...a na drodze już przy 2000 obr. może pompować ponad 1,5bar

Kapsel_lg
10-01-2012, 17:36
dopełnienie do wypowiedzi heko: dodatkowe paliwo powoduje gwałtowny wzrost temperatury i spala zgromadzoną sadzę.

mikoz1
07-02-2012, 08:44
Napiszcie, jeśli ktoś miał w mk4 problem z dpf - potrzeba wymiany czy choćby wzrost poziomu oleju. Ciekaw jestem jak to jest w naszych autkach w porównaniu do innych marek. Mój brat ma insignię, dużo więcej jeździ w trasie i po 15 tys dolało mu 400 ml oleju - tzn tyle w ASO Opla mu upuścili. Ja mniej jeżdżę i więcej po mieście. Puki co zero problemów.

wesmond
07-02-2012, 10:10
U mnie nic nie wzrasta więc to chyba nie zależy od DPF a raczej od oprogramowania jakie wrzuca w silnik producent np. Fiat, VW.....

danielr
07-02-2012, 10:23
zależy wyłącznie od tego jak przebiega procedura wypalania. Gdy ją przerwiesz to paliwo rozcieńcza olej niestety. Dlatego mając świadomość, że DPF się właśnie zaczął wypalać polecam za wszelką cenę dokończyć ten proces i nie gasić silnika. Mi się to zdarzyło ze 2 razy , że akurat dojeżdżałem do garażu gdy się DPF wypalał i jednak przejechałem te kilkanascie km więcej co mam nadzieje wyszło mu na zdrowie ;)

heko
07-02-2012, 11:31
...przez 100tkm nigdy nie wiedziałem kiedy się wypala, olewałem i do dzisiaj działa bezawaryjnie, a życie miał ciężkie, dokoksowany na 180KM :P
...to nie Oplel, DPF daje długo radę i do tej pory usuwałem je tylko z kilku sztk. ale miały po 200tkm i jeździły na taxi

Holy
01-03-2012, 13:59
W jaki sposób rozpoznać czy dpf się wypala? Od kupna samochodu zrobiłem jakies 2k km i nie zauważyłem żeby jakaś kontrolka się zaświeciła

smoki3
01-03-2012, 14:10
Jak zaczniesz spalać dwa razy więcej ON na setkę i zacznie przybywać oleju w silniku momentalnie się zorientujesz, że filtr jest zapchany. Pociskaj obroty minimalne 2000 obr/min i nie będziesz miał kłopotów z filtrem cząsteczek.

Pulse
01-03-2012, 14:54
Siedząc za kierownicą dość trudno zauważyć, że przybywa Ci oleju w silniku. :D
Ja nauczyłem się rozpoznawać wypalania DPFu po basowym dźwięku spod auta (jakbyś miał nieszczelny układ wydechowy) i po gorącu dobijającym spod auta (latem wystarczy stanąć przy aucie i czujesz ciepło na nogach, zimą trochę to utrudnione przez grubsze odzienie). No i wskaznik chwilowego spalania pokazuje znacznie wyższe spalanie niż zazwyczaj.

wojtbf1
02-03-2012, 20:04
Włączają się jeszcze wentylatory, i z tego względu najszybciej można poznać że DPF zaczął się wypalać......

kopydleusz
03-03-2012, 21:08
Ciepła spod auta nie odczułem, ale reszta jest taka, jak piszecie. Wczoraj mi autko uruchomiło wypalanie DPFa i miałem następujące objawy:

* dźwięk silnika jak rasowe, sportowe auto (tak przyjemnie mruczał, żeby nie powiedzieć warczał)
* wentylator sprawiał wrażenie, że został chce robić za śmigło w samolocie (takiego pędu wentylatora jeszcze nie słyszałem)
* spalanie chwilowe bez klimy wzrosło z 0,5-0,6 do 1,2-1,3 na postoju, czyli tak, jakbym miał klimę, a wiadomo, że poniżej 4 stopni Celsjusza nie ma szans na uruchomienie sprężarki.

wojtbf1: "wentylatory" to trochę na wyrost, skoro nasze auto ma tylko jeden wentylator.

Pasivt
06-03-2012, 18:38
A ja mam takie pytanie.... Czy zapchany DPF może powodować "szarpanie" autem?
Mój Focus przy 140 tyś. km zaczął niedawno "szarpać", głównie koło 2000 obr/min i trzymaniu stałej prędkości na trasie. Początkowo myślałem, ze to filtr paliwa się zapchał. Wymieniłem, ale szarpanie nie ustało, więc odwiedziłem warsztat. Komputer wykazał dwa błędy: EGR i proces dopalania filtra. Z bólem, ale wymieniłem EGR'a na nowy, szarpanie ustało na jakieś 100 km, po czym wszystko wróciło od nowa. Ponowne zczytanie błędów: został jedynie DPF. Zaczynam się zastanawiać czy wywalenie DPF'a rozwiąże problem...

heko
06-03-2012, 20:20
..nowy egr był raczej nietrafionym wydatkiem, wystarczy go przeczyścić i częściowo przyślepić, albo całkiem, wtedy mamy błyskawiczną diagnozę :)
...zależy jakie błędy dpf wywala, są różne, oczywiście wyłączenie go na stałe wyeliminuje problemy

TuneFORCE
07-03-2012, 22:51
A ja mam takie pytanie...

eh.. widzisz problem jest taki że ludzie nie potrafią diagnozować samochodów a z drugiej strony klienci chcieliby rezultat immediately...a tak się nie da, zwłaszcza że Ford to złośliwa bestia i czasami przy zwykłej diagnostyce komputerowej może wprowadzić błąd...dlatego EGR był pewnie wymieniony niepotrzebnie

Pulse
11-04-2012, 09:46
Kolejna ciekawostka/objaw zaobserwowana przy okazji wypalania DPFu. Dzisiaj ranienko złapało mnie wypalanie na postoju.
Z racji tego że było chłodno, a do tego małżonka załatwiała swoje sprawy co mogło potrwać, zostawiłem silnik włączony aby się trochę pogrzać. W pewnym momencie coś kliknęło w desce rozdzielczej i zaraz po tym w kabinie było słychać znacznie więcej basu w dziwięku silnika niż jeszcze przed kilkoma sekundami. Ten objaw znamy.
Silnik zostawiłem włączony i otworzyłem maskę. Wentylator kręcił jak przy włączonej klimie przy trzydziestostopniowym upale (pomimo chłodu). To też znamy.
Pododawałem nieco gazu. Przy podkręcaniu silnika do ok. 2000 obrotów basowy dziwięk wzmagał się w centralnej części podwozia (tam gdzie zapewne jest filtr).
I teraz nowość.
Najciekawsze było jednak to, że podczas podkręcania silnika na wyższe obroty (nawet nieznaczenego) z wydechu dobiegało coś w rodzaju strzałów. Ci, którzy słyszeli jak pracują dwusuwy będą widzieli jak to dokładnie było słychać. Po kilku minutach zabawy usłyszałem ponownie coś jakby podwójny klik. Miałem uchylone drzwi i ten klik dobiegł spod samochodu i ponownie z deski. Zaraz po tym basowy dzwięk ustał, wentylator stanął a przy podkręcaniu silnika nie było już żadnego dziwięku spod auta i strzełów z wydechu tylko zwyczajny "ryk" silnika.

eclipse
11-04-2012, 10:02
Czyli znaczyło by to że może również dopalać na postoju :D

heko
11-04-2012, 10:41
oczywiście że na postoju nastąpi regeneracja, jeśli tylko warunki, temperatura na to pozwala

koko
17-07-2012, 12:57
Witam.
Mam pytanie, czytam forum i wszystko się zgadza u mnie oprócz jednej rzeczy, przy wypalaniu DPF na postoju zauważyłem iż leci mi biały dym z pod prawego nadkola. Pierwszy raz myślałem że coś się pali ale znalazłem info na forum i tak się kulam. Innych niepokojących objawów nie ma, moc, spalanie, kontrolki wszystko w normie. Znalazłem na Youtube podobny objaw w oplu i pisało coś o uszkodzonym łączniku elastycznym w wydechu. Czy coś takiego jest w MK4?

Dodam auto mam od nowości 2009 2,2 200kM Vtech 97000km.

Dzięki za jakąś podpowiedź.

heko
17-07-2012, 13:32
no raczej jest jakaś nieszczelność

koko
17-07-2012, 14:20
Ale gdzie, skoro normalnie nic nie leci, tylko przy wypalaniu.

heko
17-07-2012, 15:53
na 100% coś leci, tylko nie widać, trzeba oblookać dokładnie z kanału

eclipse
17-07-2012, 17:20
Pod prawym nadkolem - może to być debasto. może się załancza.

keisim
18-07-2012, 07:01
Jezeli dobrze pamietam, w prawym nadkolu zamontowany jest czujnik roznicy cisnien DPF (in/out). Dochodza do niego dwie rurki z DPFa. Moze przy nim jest nieszczelnosc... (?)

koko
21-11-2012, 14:54
Witam.
Mam pytanie, czytam forum i wszystko się zgadza u mnie oprócz jednej rzeczy, przy wypalaniu DPF na postoju zauważyłem iż leci mi biały dym z pod prawego nadkola. Pierwszy raz myślałem że coś się pali ale znalazłem info na forum i tak się kulam. Innych niepokojących objawów nie ma, moc, spalanie, kontrolki wszystko w normie. Znalazłem na Youtube podobny objaw w oplu i pisało coś o uszkodzonym łączniku elastycznym w wydechu. Czy coś takiego jest w MK4?

Dodam auto mam od nowości 2009 2,2 200kM Vtech 97000km.

Dzięki za jakąś podpowiedź.


Sprawa rozwiązana winna rurka zasilająca turbo w olej, (wada forda) z rurki sączył się olej który lądował na kolektorze normalnie delikatnie parował ale podczas wypalania DPF walił dym całą komorą silnika i kumulował się pod prawym nadkolem. Wymiana rurki (przyszła inna konstrukcja) i problem znikł, długi czas oczekiwania na rurkę i z 300zł kosztów.

PZDR

8Bodzio8
09-12-2012, 13:38
Co do tematu że nie do końca wiadomo czy DPF się wypala czy nie czy istnieje możliwość podłączenia np zwykłej diody sygnalizującej aktywowanie wypalania się DPF ?? Była by to najprostsza metoda aby proces wypalania został w pełni zakończony. Podejrzewam, że przez brak świadomości o pracy tego wypalania prowadzi do gaszenia silnika przez użytkowników i dalej do zapychania się filtra. Głównie mówię tu o kierowcach jeżdżących na niewielkich odcinkach.

heko
09-12-2012, 18:17
...niema takiej możliwości, w Fordzie nic poza komputerem diagnostycznym nie pokaże...a takie jeżdżące tylko na krótkich odcinkach, właściwie niema możliwości zregenerować DPF

p.s Tarnów
21-01-2013, 10:31
Mam Kuge z 2008 r 2.0 TDCI przejechane ok. 75000 km, od pewnego czasu wyświetla mi się żółta kontrolka silniczka i wyskakuje błąd filtra DPF. Znajomy 2 razy kasował mi błąd ale po przejachaniu kilkuset km powraca, robiłem tak jak piszą w instrukcji ( przejechałem ok. 50 km na 3 tyś obrotów) i po dwoch dniach odpalam rano auto kontrolka znikła. Po tygodniu kontrolka pojawia się , tym razem został wyciągnięty filtr i przepukany delikatnym strumieniem tak aby nie uszkodzić porcelanowego wkładu + wykasowanie błedu. Po przejechaniu kilkudziesięciu km niestety kontrolka znowu się pojawiła - auto zachowuje się w miare normalnie i nie czuje zadnej straty mocy.

danielr
21-01-2013, 10:42
@p.s. Tarnów: możliwe, że błąd wynika z uszkodzonego jednego z 2 czujników (przed i za DPF). One porównują chyba ciśnienie spalin przed filtrem i za filtrem i na tej podstawie określają stopień zapchania filtra. Jeżeli czujnik zgłupiał to może generować błąd. Sam DPF nie ma żadnych czujników.

eclipse
21-01-2013, 11:33
Potwierdzam słowa Danielr . http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=149961 tu raczej powinieneś poczytać .
A co do tego dopalania na trasie to nigdy go tak nie dopalisz jeśli robisz dopalanie na 5'tym biegu to możesz i 500 km przejechać sobie jest o tym na forum . Powinieneś sprowokować to na 3'ce i nie rozpędzać tego samochodu więcej niż 70 góra 80/godz. trzymając stałą prędkość bez używania tempomatu hamowania czy zmian biegów tak jest w instrukcji. DPF musi się dobrze nagrzać .

heko
21-01-2013, 11:40
Kolego, po co dublujesz zapytania?... http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=1942793#post1942793

p.s Tarnów
21-01-2013, 11:52
Przepraszam faktycznie zrobiłem dubla , ale nigdzie nie mogłem znaleźć tematu KUGI i DPF (jestem pierwszy raz na tym forum z tąd ten błąd)

edimk4
12-05-2013, 11:54
Witam,
po podłączeniu do komputera wykazało zapchany PDF.
Za pierwszym razem nie udało się go przepalić tak był zapchany.
Następnie został przeczyszczony karszerem pod ćiśnieniem i wlano specjalny płyn.
Wszystko ładnie ale auto od czasu do czasu przerywa w trakcie dodawania gazu.
Jakby nie dostawał paliwa.
Kolejna wizyta u mechanika komputer wykazał awarię zaworu EGR.
Konieczna była wymiana.
Po wymianie znaczna różnica na lepsze podczas jazdy ale od czasu do czasu nadal się dławi i teraz sama już nie wiem...zastanawiam się nad całkowitym usunięciem DPF.
Nie wiem czy to może być przyczyną słabnięcia auta?
Czy może zakup nowego filtra i montaż ?
Słyszałam też ,że po ściągnięciu filtra zwiększa się zużycie ON i jest głośniejszy.

Proszę o pomoc i odp. na powyższe :)
pozdrawiam

heko
12-05-2013, 12:07
...odniosę się po pierwsze do ostatniego pytania....totalna BZDURA, prawidłowe usunięcie DPF powoduje zmniejszenie zużycia paliwa :)
...co do reszty, szarpanie zazwyczaj powoduje uszkodzony EGR i czasami włączająca się regeneracja filtra

edimk4
12-05-2013, 12:24
Dzięki wielkie za odp. :)
EGR tak jak napisałam wymieniony został na nowy ale sytuacja ze słabnięciem auta powtarza się nadal.
Np. przy zmianie biegu po naciśnięciu pedału gazu auto nie reaguje jak powinno.
Czyli słabnie dopiero po kilku sekundach nabiera obrotów.
Przysłowiowo "Ty mu w gaz a on zgasł " u mnie nie gaśnie ale muli/słabnie.
Nie wiem już sama co może być przyczyną ,można osiwieć a jeszcze bym nie chciała ;) :D
Co do EGR jeszcze...skoro wymieniony to co dalej?

heko
12-05-2013, 12:30
...ogarnięty warsztat i diagnostyka :) ...szkoda że nie dopisałaś skąd jesteś

edimk4
12-05-2013, 12:37
Z Wałbrzycha ... do Krakowa mam daleko ;)
Nie wiem jak z tą diagnostyką ,diagnozują diagnozują czyszcząc mi kieszenie z kasy a efekty jak widać mierne.
Konkret pytanie-usuwać ten DPF ? Może wówczas Mundek zacznie ładniej jeździć.
Czy niech jeszcze posłuży?

heko
12-05-2013, 12:45
...jaki przebieg ma auto?

Towarzysz
12-05-2013, 12:50
A czy DPF w mondeo nie jest suchy? ;o

heko
12-05-2013, 12:51
...jest

edimk4
12-05-2013, 12:52
...jaki przebieg ma auto?

172.tys

heko
12-05-2013, 12:56
...no to jesli użytkujesz auto w mieście i na krótkich odcinkach, raczej trzeba "przyjrzeć" się DPF-owi

edimk4
12-05-2013, 13:28
...no to jesli użytkujesz auto w mieście i na krótkich odcinkach, raczej trzeba "przyjrzeć" się DPF-owi

to fakt w mieście użytkuję ale i w trasie również.
Raz na 2 miesiące jednorazowa trasa coś ok. 1tys km
Latem wyjazdy na urlop ok.5-6tys.

Przyglądali się nie raz temu DPF i nic nie wskórali :?

EDIT: Pisałam również o conversie ot tutaj ... [http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=173420
wiesz może co mogło być przyczyną jego dziwnego zachowania?

heko
12-05-2013, 13:40
wyjazd raz na 2 mieś nic nie zmienia...raz w tyg. i ofszem
"przyjżeć" się, miałem na myśli podziękowaniu mu na zawsze :P

edimk4
12-05-2013, 13:46
wyjazd raz na 2 mieś nic nie zmienia...raz w tyg. i ofszem
"przyjżeć" się, miałem na myśli podziękowaniu mu na zawsze :P

aaa ciężko łapię :p
zatem chyba podziękuję, bo inaczej to ich przyglądanie coraz więcej będzie mnie kosztować :D

cosik może o conversie ? :wink:

EDIT: OK już doczytałam :)
Dziękuję bardzo za wszelaką pomoc.

chase1
12-05-2013, 14:09
Np. przy zmianie biegu po naciśnięciu pedału gazu auto nie reaguje jak powinno.
Czyli słabnie dopiero po kilku sekundach nabiera obrotów.
Przysłowiowo "Ty mu w gaz a on zgasł " u mnie nie gaśnie ale muli/słabnie.


moj mondeo ostatnio zachowuje sie podobnie:
- czasami obroty spadaja tak ze zgasnie (kilka razy zdazylo mi sie to gdy dojezdzalem do swiatel, wczesniej "hamowanie" silnikiem, pozniej przy bardzo malej predkosci na biegu jalowym lub z wcisnietym sprzeglem + hamulec -> nagle widze ze wskazowka obrotow opadla)
- czasami czuc jakby szarpniecie, po czym po chwili jedzie/przyspiesza normalnie.
sam nie wiem co to moze byc.
komputer wykrywa blad p0428
niewiem - wymieniac ten czujnik ?
gdzie on sie w ogole w mondku znajduje / jak sie do niego dostac - zebym mogl sprawdzic jego numer ?

edimk4
12-05-2013, 14:44
Właśnie doczytałam w googlach ,że usunięcie filtru DPF to...
-oszczędność pieniędzy (likwidacja kosztów związanych z obsługą filtra, np. uzupełnianie płynu),

-zwiększenie mocy i mniejsze spalanie,

-dłuższa żywotność silnika,

-usunięcie awaryjnych trybów pracy i usterek kosztownych czujników, wynikających z nieprawidłowego działania DPF,

-bardziej ekonomiczna i dynamiczna eksploatacja auta.

Jeśli to wszystko prawda to nadszedł czas aby się go pozbyć :D

heko
12-05-2013, 15:31
nigdy nie namawiam na siłę na usuwanie, ale jak widać, fakty mówią za siebie :)

metys4
12-08-2013, 19:22
Witam wszystkich forumowiczów,
drodzy forumowicze chciałem was prosić o diagnozę mojego mondeo 2.0 TDCI 140PS, które kupiłem trzy tygodnie temu i już wiem co to serwis.
Tydzień temu jechałem do pracy i nagle samochód stracił moc, auto kręciło się do dwóch tysięcy na każdym biegu powyżej nie chciało jechać. Po przejechaniu tak 5 km odzyskało moc i w tym momencie dojechałem na parking. Po 8 godzinach po odpaleniu okazało się, że moc wróciła i autko ciągnie do 5000 obrotów przejechałem tak 2-5km i znów brak mocy.Zatrzymałem się na poboczy zgasiłem i po paru minutach odpaliłem przegazowałem i ładnie się wkręcił na obroty ale z każdym razem te obroty dochodziły do coraz niższego pułapu aż prawie zaczynało gasnąć.Po 20 minutach po odpaleniu auto miało moc i przejechało kolejne 1-2 km i znów to samo. Tak jechałem z 3 przerwami 15 km i na ostatnim odcinku pod górkę zaczęło strasznie kopcić na czarno (pojawił się zółty silniczek)po czym zgasło i gdy próbowałem ostatni raz odpalić coś jakby delikatni strzeliło i zaczęło syczeć.Auto odstawiłem do serwisu diagnoza pęknięty jeden z wężyków ciśnieniowych które wchodzą do DPF.Pan w serwisie powiedział żebym kupił metr wężyka ciśnieniowego w sklepie motoryzacyjnym ponieważ z tym pękniętym nie mogą zrobić statycznego wypalania DPF-u. Po wymianie okazało się, że filtr jest zapchany i muszą wyczyścić go jakimś środkiem chemicznym.Następnie po wyczyszczeniu powiedzieli, że dalej nie mogą go wypalić ponieważ jest tak strasznie zawalony że grzeje się w takim stopniu że ten wężyk który kupiłem się topi i rozłazi i tylko wymiana wchodzi w grę. W związku z tym mam kilka pytań
-czy to możliwe że bez wcześniejszych spadków mocy i dziwnych objawów tak nagle DPF się zapchał ?
- czy nie powinien wyskoczyć jakiś błąd - (jedyny błąd jaki wyskoczył to w ostatnie fazie mojej jazdy jak kopcił na czarno błąd P0299 no chyba że przez OBD2 nie jestem w stanie odczytać wszystkich błędów)?
-czy ten wężyk który kupiłem nie powinien być jakiś przystosowany do wysokich tem.?
auto jak jest zimne odpala i działa normalnie przez parę minut a pózniej robi się stopniowo coraz słabsze.

jaceks
12-08-2013, 23:30
wymień wężyk na porządny i jedź do aso na wymuszone wypalanie filtra.
wężyk musi być odporny na temperature spalin w trakcie wypalania, a więc raczej nie gumowy.
jeśli to nie pomoże, to tylko wymiana na nowy albo wycięcie+program

metys4
13-08-2013, 14:32
a gdzie dostanę taki porządny wężyk? szukałem ale nigdzie nie mogę dostać

wojptak
15-08-2013, 19:59
Ja jakiś miesiąc temu tez miałem problem z DPF. Najpierw skończył się płyn do wypalania a następnie padł całkiem filtr. Od jakiegoś czasu zauważył, że często uruchamia się procedura wypalania. Próbowałem jazdy po autostradzie ale nic to nie dało. W moim serwisie (nie ASO) próbowali wypalić statycznie ale ie dało się. Dlatego wypalili zewnętrznie za 1000 zł. Ja na razie, po przejechaniu jakieś 5000 km nie ma problemów. Kilka razy zauważyłem (tak mi się wydaje), że jest uruchomiona procedura wypalania ale trwała bardzo krótko. Na pewno jest mniejsze spalanie. Przed wypalaniem komputer pokazywał mi średnie spalanie już 5.5 a po wypalaniu spadło do 5.1. Myślę, że na początek można spróbować wypalania.

heko
15-08-2013, 20:09
...za 1000zł. ??!!

metys4
16-08-2013, 18:23
po zmianie wężyka w ASO próbują wypalić filtr pan mówi patrząc w komputer, że dziwne bo system pokazuje mu że wypalanie w toku czas postępuje ale auto nie wchodzi na obroty co to może być?

metys4
21-08-2013, 08:41
Filtr DPF wymieniony i co? i dalej to samo jak auto osiągnie temperaturę 90C zaczyna tracić moc aż zaczyna się dławić i gaśnie a po wystygnięciu działa normalnie. Proszę o pomoc bo za chwilę każą mi turbinę wymienić i dalej będzie jak było :mad:

danielr
21-08-2013, 08:54
a błędy kompa jakieś są ?

heko
21-08-2013, 08:57
...wymieniony?...a co z procedurą, diagnostyką itd?

danielr
21-08-2013, 09:20
To może od początku - skąd w ogóle ten wspaniały serwis wie , że należy szukać problemu wokół DPF ? Bo mu klient pokazał urwany przewód ?

metys4
21-08-2013, 09:53
Według pana z ASO wszystkie błędy jakie pokazał komputer wskazują na uszkodzenie DPF i byli pewni że to jest przyczyna spadku mocy na ciepłym silniku ale jak widać przyczyna dalej nie jest znana. Jak pisałem ja przez OBD2 bluetooth i program w telefonie Torque pokazał jeden błąd P0299 który wyskoczył dopiero pod koniec jazdy o czym pisałem wcześniej. Czy to możliwe że oni widzą więcej nic ja?

heko
21-08-2013, 10:04
...tak, IDS pokaże wiecej, ale nie można się sugerować tylko i wyłacznie kodami błędów, trzeba obserwować parametry silnika

metys4
21-08-2013, 11:13
Właśnie otrzymałem telefon z ASO że jeszcze katalizator jest do wymiany :<
spotkaliście się z taką awarią?
czy jest możliwe że wszystko działa a po rozgrzaniu silnika przestaje?

danielr
21-08-2013, 12:44
hmm.. zawsze byłem przekonany, że DPF to jest właśnie katalizator. Jeśli Ci go wymienili to chcą go ponownie wymienić???

heko
21-08-2013, 13:25
..no nie, zaraz za turbiną jest kat, a pod podłogą DPF

metys4
21-08-2013, 14:04
Zadzwonili że po odłączeniu całego układu razem katalizatorem auto działa normalnie a więc wychodzi na to że to katalizator.
W związku z tym jakie widzicie rozwiązanie bo nowy kosztuje kupę kasy i czy naprawdę jest to możliwe żeby tak z dnia na dzień padł?

heko
21-08-2013, 14:10
osobiście jeszcze nie widziałem padniętego kata w tych autach...jeśli y tak było, wrzuciłbym używkę

metys4
21-08-2013, 14:45
... i tu nasuwa się pytanie bo nigdzie nie znalazłem takiego przypadku żeby po nagrzaniu dopiero tracił moc i czy to nie będzie tylko chwilowe usunięcie usterki ale nie zdiagnozowanie przyczyny zapchania katalizatora

heko
21-08-2013, 14:54
dla mnie jest to nielogiczne, trzeba szukać powodów usterki

conci1
13-05-2014, 16:13
Witam,
czy ktoś z Was wymieniał filtr dpf?
Jeśli tak to na jaki wydatek trzeba się przygotować?
Moje auto dzisiaj wylądowało w ASO z błędem silnika i okazało się, że jakiś przewód do dpf jest walnięty. Koszt wymiany koło 800zł. Po wymianie będą mogli sprawdzić czy filtr działa. Jeśli nie to do wymiany. Niestety zapomniałem zapytać o ewentualny koszt.

Kuba

chase1
13-05-2014, 20:41
Olej taką naprawę - wywal dpf'a - w krk masz od tego ludzi. Zapłacisz trochę więcej, ale problem raz na zawsze z głowy, bez zgadywania co może być problemem.

arni3200
16-06-2014, 14:48
Witam szanownych uzytkowników Mondka mk4 . Nawiązujac do tematu FAP-a własnie jestem po wymianie owego filtra koszt zakupu wraz z założeniem wyniósł mnie w garnicach 1000 zł dla nie znajomych ciut wiecej ale nie do tego zmierzam. Otóż są dostepne na naszym rynku FAP-y dedykowne do mk4 angielskiej firmy BM CATALYST kod produktu BM11023 . Na ebayu kosztuje wraz z wysyłką około 900 zł ale są również dostepne u nas w kraju w hurtowniach moto. Nie ma sensu usówac i wgrywac jakies dziwne mapy do kompa puzniej same problemy . Jak narazie działa wszystko pieknie błędy pogasły i jest ok.

heko
16-06-2014, 15:14
...tjaaa...a świstak zawija... :P
dziwne mapy mówisz?...no cóż, takie też widziałem :D
pojeździsz na tym 10-20tkm o ile w ogóle, to pogadamy :D

danielr
16-06-2014, 15:17
pojeździsz na tym 10-20tkm o ile w ogóle, to pogadamy :D

Dlaczego miałby mieć problemy ? Możesz rozwinąć?

heko
16-06-2014, 15:29
niestety, statystyki to pokazują
nie mówię tu o jednym przykładzie, kolegi, wujka itd. tylko o dziesiątkach obsługiwanych aut
problemem nie jest sam filtr, bo te są odporne, tylko stan reszty podzespołów silnika, sposób jazdy (miejska, krótkie odcinki) jakość paliwa itd.
po prostu to sprawa czasu, kiedy kłopoty powrócą

danielr
16-06-2014, 15:54
@heko: Nie wiem czy do końca dobrze Cię odczytałem ale to by prowadziło do wniosku , że jeśli pojawiają się problemy z DPF to nie wymieniać go ani na oryginał ani na zamiennik tylko pozbywać się auta, bo kłopoty powrócą ? :)

heko
16-06-2014, 16:07
..to znaczy że należy znacznie więcej sprawdzić/wymienić niż sam filterek :)
albo wymienić i traktować jak materiały eksploatacyjne :)
albo usunąć i na zawsze mieć spokój...w tym silniku to jednorazowa i 100% bezproblemowa akcja :)

danielr
16-06-2014, 16:10
Aaaa :) nie wymieniaj filtra, bo problemem są inne podzespoły, styl jazdy itd . Ale jak usuniesz (u mnie) DPF to te inne podzespoły się normalnie wezmą i same naprawią przy tym samym stylu jazdy :) oj Heko Heko :) marketing level ninja :)

heko
16-06-2014, 16:28
o czym Ty gadasz!!
na szybkie zużywanie/zapychanie dpf wpływ mają:
-warunki jazdy (bez dpf nic groźnego się nie dzieje)
-jakość paliwa
-sprawność układu wtryskowego
-szczelność układu dolotowego
-sprawność EGR
-turbo (ilość oleju jakie przerzuci do układu dolotowego)
itd.

w każdym z tych przypadków, silnik może jeszcze dłuuugo sprawnie pracować...ale dla DPF może to być spore obciążenie

danielr
16-06-2014, 16:49
Spoko. To było w kategorii żartu. Bardziej chodziło mi o to, skąd teoria, że na zamienniku przejeździ się tylko 20 tys km. Pytam serio, bo mój DPF ma od nowości przejechane 230 tys. km bez najmniejszego problemu. Jedyny kłopot jaki miałem to rozszczelnienie się (korozja) łącznika elastycznego na rurze przed DPF. Po wspawaniu nowego łącznika auto jeździ nadal bez zarzutu. Myślałem, że może masz jakieś info, że te zamienniki są słabsze czy coś innego jest z nimi nie tak.

Usunięcie DPF to na pewno jest jeden ze sposobów rozwiązania problemu ale trzeba też pamiętać, że bez DPF nie wjedzie się np. do Berlina do niektórych stref (tzn. wjechać to się wjedzie ale można dostać gigantyczny mandat gdyby komuś do łba strzeliło sprawdzić skład spalin takiego delikwenta).

marek malbork
24-06-2014, 06:37
witam wszystkich forumowiczów. Pozwoliłem sobie napisać parę słów na temat tego ustrojstwa o nazwie pdf ,kosztowało mnie to sporo nerwów.(powrót z Chorwacji z wyciętym pdfem + dziura w przewodzie intercoolera+choineczka na desce rozdzielczej-katastrofa, trasa ok.1700km.) Jeżdżę bez pdfa rok czasu i na razie zero problemów ,moim zdaniem auto trochę mocniejsze, kontrolki wszystkie działają spoko, olej w normie -przyczyna awarii zapchany całkowicie pdf-pozdrawiam.

jvc
24-06-2014, 06:44
Chyba DPF :p

siwy05
24-06-2014, 08:34
Ma ktoś sposób jak stwierdzić czy DPF już był unieszkodliwiony przez poprzedniego właściciela? Zrobiłem mondeo prawie 4000km i ni cholery nigdy nie zauważyłem wypalania filtra, możliwe, że działo się to w trasie, niemal co tydzień robię po 250-350km w jedną stronę i wtedy się wypala.

jvc
24-06-2014, 08:44
To akurat normalne że nie zauważasz, naprawdę trzeba się postarać żeby to zauważyć. Generalnie na postoju można się zorientować ,ale w czasie jazdy to ciężko.
Ja przez 16 tyś km dwa razy tylko przyłapałem mondka na wypalaniu i to na postoju :)

siwy05
24-06-2014, 09:42
Ludzie chyba lekko mówiąc demonizują DPFy, jak dla mnie jest totalnie bezobsługowy i ciężko dostrzec jego działanie, pod warunkiem, że nie lata się wiecznie po mieście. A jeżdże dwoma autami z tym czymś, w Audi udało mi się przyłapać drania po tym, że wentylatory chodziły i tyle.

marek malbork
24-06-2014, 12:32
witam ponownie,mam pytanie: czy brak dpf może mieć wpływ na zużycie paliwa? albo na zużycie oleju?
pozdro.:lol:

heko
24-06-2014, 12:56
tak...brak dpf obniża spalanie i nie powoduje wzrostu poziomu oleju

arni3200
27-06-2014, 15:33
Kolego "HEKO" piszesz głupoty i tyle. Z twoich wypocin wynika ze jak usunie sie fap-a to inne kłopoty znikną o jakich kłopotach mowa pytam ??? Ktoś mądrzejszy od ciebie (bez urazy ) pracował nad tym aby to wszystko współgrało razem i nie wmawiaj mi że jak usuniesz fapa to auto pracuje na tym samym oprogramowaniu co z fapem bo tak NIE JEST. Ja z doswiadczenia wiem że takie oprogramowania sa zmieniane przez nazwijmy to programistów w domowych garażach lub pożal sie boże nędzne firmy tuningowe. Nie ma oryginalnego oprogramowania do sterownia procesami bez FAP-a dlatego też zdecydowałem o wymianie filtra bo to te same pieniadze co usuniecie . Blędy pogasły same gdy komputer zmierzył cisnienie na wyjsciu i wejsciu czyli nowy zamienny fap jest drożny a skoro działa i nie różni sie niczym od starego to po co przepłacać ??? Rasumując jeżeli założyłbym oryginalny za 4.8 tys czy działał by lepiej otóż nie sądzę aby tak było a skoro nie widać różnicy to po co przepłacać ? Pozatym cieszę sie że pojawiają sie takie zamienniki bo jest to alternatywa dla pseudo warsztatów usuwających fapy , dpf-y itp bo z doświadczenia wiem że jak coś spiepszą wówczas umywają raczki i zostajesz sam ze swoim problemem. Kolejna sprawa nie każe nikomy wymieniać zasugerowałym jedynie że jest taka alternatywa a nie tak jak ty wciskam ludziom kit że tylko usuniecie jest najlepszym rozwiazaniem , niech kazdy kto potrzebuje pomocy w tym temacie poczyta posty i rozważy która opcja jest dla niego lepsza. ps. na wymieniomy fapie mam już prawie 3 tys km i nic sie nie dzieje

heko
27-06-2014, 16:31
...ehhh, szkoda gadać, tyle wiesz, ile zjesz, opowiadasz pierdoły, nie mając rzadnego doświadczenia, poza swoim, jednym autem...miałbyś takich przez przez 5..6..7lat dziesiątki, jak nie setki, to byś inaczej gadał
a ASO w Krk. przechodzili z nimi dantejskie sceny, łacznie z wymianami na nowy, ico, kończyło się wywaleniem chwasta
też miałem takich sporo...więc nie podejmuję polemiki z niedoświadczonym laikiem :P

arni3200
28-06-2014, 10:47
Gadasz jakbys wszystkie rozumy pozjadał a tak nie jest , miałem już ponad 30 samochodów w swoim zyciu wiec doswiadczenie mam pozatym z wyksztrałcenia jestem technikiem mechanikiem ale mniejsza z tym. Wychodze z założenia ze jak kogoś stać na konia to i powinno go być stać na bat dlatego nie uznaję półsrodków nie stać mnie na to dlatego wymieniam to co sie psuje a nie usuwam . Miałem dwa mk3 w jednym poszły wtryski i dwumasa za obie operacje wyłozyłem ponad 5 tys i nie szukałem używek. Nie każdy ma ten komfort że tak może zrobić ale za to ma wybór ale ty uznajesz widze tylko swoja racje bo wydaje ci sie ze zjadłes wszystkie rozumy....... mam nadzieje ze wkrótce ktos wyprowadzi cie z tego błedu . Pozdrawiam życzę miłego dnia cześć

heko
28-06-2014, 11:27
no i pogadali...
tak gwoli precyzji...mam prawie 50 lat, przejechałem 3mln km i mam także odrobinkę doświadczenia...bo z autami grzebię całe swoje "krótkie" życie...a od 2007r mam do czynienia z setkami serwisowanych u mnie aut z dpf-em

stingerA6
28-06-2014, 13:30
anri3200 dlaczego starasz się narzucać swój pogląd wszystkim za wszelką cenę? Przez takie stwierdzenia ja odbieram cię jako producenta/ handlowca zamienników PDF i FAP bo tak je za wszelką cenę zachwalasz.
Teraz moje zdanie i moja przygoda (na szczęście krótka z DPFem).
Miałem okazję powozić autko z DPFem (ot takie zwykłe Audi Q7 3.0 tdi ABT 300PS). Radość z jazdy przednia do czasu wizyty w salonie i diagnozy o zapełnieniu DPF w ponad 90%, co uniemożliwia rozpoczęcie przez auto procesu wypalania. Jako że miałem spore zniżki w ASO Audi zaproponowano mi promocję na wymianę tego dziadostwa pseudoekologicznego za jedyne.....8500 zł. Swoje zrobił styl mojej jazdy głownie po mieście.
Kolejna przygoda (nie moja) z DPF - Opel Zafira szwagra. Założenie przy kupnie - dpf nie jest straszny bo codziennie szwagier pokonuje ok. 60 km w jedna strone do pracy. Efekt po 5 tyś pokonanych - filtr zapchany w prawie 100% - na chwilę obecną mechaniczne czyszczenie filtra + wypalanie stacjonarne serwisowe + trasa 2x po 1500 km. Na chwile obecna spokój....ale na ile? Pewnie na pare tys km. Winna u szwagra okazała sie trasa do pracy biegnaca nie przez autostrady i ekspresówki, tylko standardowe "drogi" lokalne co nie sprzyjało prawidlowemu wypaleniu filtr (pomógł brak kontrolki i momentu wychwycenia rozpoczęscie wypalania) co skutkowało częstym przerywaniem tego procesu.
Pacjent nr 3 - Peuteot 5008 z FAP kolegi - po przejechaniu 7 tyś jako jako taksówka, filtr zapochany na maksa. Na chwilę obecną ze wzgledu na styl jazdy, filtr wyeliminowany i problem znikł.
Reasumując ja odradzam to pseudoekologiczne dziadostwo, które potrafi zdrenować kieszeń właściciela (w postaci częstych wymian rozrzedzonego, przez spływający ON, oleju w silniku i wymina kosztowna samego tego ustrojstwa).
Wyjścia są trzy:
1. Szukać autek bez tego badziewia - coraz trudniesze w nowych rocznikach
2. Wywalić dziada mechanicznie + fachowe zastąpienie ECU softem producenta z wersji bez DPF
3. Kupic benzynę i problem z dziadostwam znać tylko z postów innych (ja tak uczyniłem, co też nie było proste bo benzynek jest ok. 10% na ryunku wtórnym).

Tyle moich wypocin. Możecie się ze mna zgodzić bądź nie - ale na pewno nikt mnie nie przekona do nabijajacego kabzy ekologom i producentom dziadostwa znanego DPF/FAP.

ps. rada dla posiadaczy autek z filtrem - co ok. 500 km koniecznie wykonać trasę umożliwiającą jazdę przez ok. 10-15 min z prędkością obrotową ok. 2500 obr.

bolo15
07-07-2014, 21:23
Ja w swoim Focusie 1,6 tdci wywaliłem fapa, wgrałem odpowiedni soft i jestem szczęśliwy. Większa moc, mniejsze zużycie paliwa. Po prostu lala.
:568:

janek001
07-07-2014, 21:49
HEKO wie co pisze chwasta należy usunąć i ceszyć się niskim spalaniem i dłuższym życiem turbiny , bo przeciesz w czasie dopalania żwiększa się temperatura na turbinie do 700 stopni turbina się szybciej kończy i gdzie tu ekologia ?

wicio 82
04-10-2014, 19:33
Witam forumowiczow,
kiedys bylem aktywny w klubie audi a teraz mam 2 galaxy: mk2 1,9 tdi 115km jak w audi i mk3 2.0 tdci 140 km gdzie jestem laikiem. Potrzebuje info i porady. Galaxy mk3 2.0 tdci 140km kupilem 10 miesiecy temu i zrobilem 50.000 tys km glownie trasa bezproblemowo az wywalilo 'usterka silnika', auto jest obecnie w trybie awaryjnym tzn bez turbo. Kupujac auto handlarz poinformowal mnie ze dpf jest wyciety bo auto bylo zamulone. Po takim czasie i przebiegu obecnie ponad 200.000 tys km po podlaczeniu kompa pokazuje blad filtra dpf i blad dodatek do paliwa. Ktos wie w czym rzecz? I pytanie jaki mam filtr suchy czy mokry? Czy na boshu czy siemensie?

heko
04-10-2014, 19:40
masz suchy filtr na siemensie sid 206, bez dodatku, przynajmniej tak powinno być
ale ten błąd dodatku jest ciekawy, może trafiłeś na jakąś ciekawostkę i masz silnik/dpf jak w Focusie, czyli mokry na siemensie sid 803a

slawek-kali
04-10-2014, 21:58
Odpowiadając na temat: Nie mam pojęcia jaka jest żywotność, ale mam nakręcone 198 tys. i nic się nie dzieje :wink:

Usunąć i tak nie mogę, bo nie przejdę przez TUV...

wicio 82
04-10-2014, 22:05
nie chcialem pisac mialem zapalenie pluc, wyslalem auto na lawecie bo wliczone w OC/AC do vtech nie pisze gdzie bo nie chce robic autoreklamy. Prosilem o diagnoze i telefon. Po paru godzinach dzwonie z ciekawosci zapytac i podpowiedziec jakie objawy po roku i co poprzedni mechanik stwierdzil a w sluchawce slysze auto juz jezdzi zaraz do odbioru. Pojechalem a gosc mowi ze ulgowo 1000zł a ja w szoku co? ile? nawet pan nie zadzwonil jak prosilem i zostawilem swoj numer! Mowilem ze za duzo bo nie dawal zadnej gwarancji gdyz nie on wycinal rok temu PDF stwierdzil. No wiec po dyskusji gosc powiedzial ze przywroci mi do poprzedniego stanu i nie musze placic zeby nie robic autoreklamy gdyz mam firme transportowa a moze ze zazadalem rachunku i potwierdzenia z opisem uslugi. Coz cofnal program kompem 30 min i oddal auto bezgotowkowo. Dla mnie to lodziarz jakich malo juz kiedys sie nacialem wiec takich odrazu wyczuwam. W dodatku dzwoniac po roznych firmach i opisujac problem twierdza ze rok i 50 tys km to raczej w programie w sterowniku trzeba tylko cos wylaczyc za jakas 100. Ewentualnie inne firmy renomowane z opiniami klientow kasuja w Polsce 400zł i to rozumiem. Jest ktos moze z mojej okolicy badz wypowie sie na ten temat?

wicio 82
08-10-2014, 13:51
i po klopocie. Program to SID 206 na siemensie. 30 min i nowa mapka oczywiscie poprawna i z gwarancja, bledy wykasowane i zapominam o DPF. 5 stowek ale od reki fachowo zrobione na moich oczach. Lodziarze z v... biora min 1000zł odradzam bo mieli mi zrobic analize i wycene a oni zrobili i 1000 chcieli wymusic wiec wgrali ory mapke z filtrem i bez gotowkowo sie pozegnalismy. Apropo forum Forda to slabizna Ci co wiedza powinni sie podzielic wiedza i poradzic a nie sie chwalic i reklamowac. Forum powinno miec inny cel!

ropi
16-11-2014, 22:44
Mam focusa mk2 1,6 tdci 109KM z automatyczną skrzynią cvt. Czy jak przejdę na manuala by potrzymać obroty powyżej 2tys przez 40km to wypalę ?

heko
16-11-2014, 23:19
tak/nie
zależy od warunków jakie wyliczy sterownik silnika, więc możesz przejechać 40km i nic się nie wydarzy

wkg
11-04-2015, 00:30
Btw ... O ile spadnie zuzycie w mk4 2.0 tdci po wycieciu dpf ?
I czy mozna w nim zaslepic egr ?

heko
11-04-2015, 08:30
w zależności w jakim był stanie...nawet do 1l.
można zaślepić

chase1
13-04-2015, 13:22
w zależności w jakim był stanie...nawet do 1l.
nie zauważyłem zmiany.

karex
16-11-2016, 17:57
Witam.
Odgrzeję kotleta.

Czy mogą się wypowiedzieć użytkownicy silnika DW10C w Mondeo?

Ja opiszę swoją sytuację.
Mondeo 2012 rok TDCi 140 KM, silnik DW10C. Najechane 197 tys km, głównie trasy, ale drogami lokalnymi/wojewódzkimi.
Przy przebiegu ok 100 tys km DPF wypalał się co około 700-800 km, teraz przy prawie 200 tys mam wrażenie, że wypala się co ok 300-400 km. Spalanie mam wrażenie jakby było większe o ok 0,5 litra niż przy 100 tys km, tak poza tym wszystko OK. Tankuję tylko na BP, zwykły ON.

Zastanawiam się ile jeszcze pociągnie i czy jest suchy, czy mokry ten DPF, ewentualnie jak mu pomóc. Ostatnie wypalanie było wczoraj w "szybszej trasie".

Oczywiście biorę pod uwagę prędzej, czy później wizytę u Heko (nawet dzisiaj byłem w Kraku, ale brak czasu i zresztą bez umawiania się to nawet nie ma co zawracać gitary :-P )

fordes
16-11-2016, 18:39
Filtr jest suchy a niektórzy koledzy raportują przy prawie 300 kkm nadal sprawny filtr.

juri2069
16-11-2016, 21:53
Ja mam ok 229 kkm i wypala się co 300-400 km od około 2 lat. Brak uwag

rumunn95
17-11-2016, 05:04
U mnie ponad 280kkm forscan pokazuje wypalanie co 480-500 km jazda miejska

Wysłane z mojego LG-D802

Thomsit
17-11-2016, 06:16
Witam.
Odgrzeję kotleta.

Czy mogą się wypowiedzieć użytkownicy silnika DW10C w Mondeo?

Ja opiszę swoją sytuację.
Mondeo 2012 rok TDCi 140 KM, silnik DW10C. Najechane 197 tys km, głównie trasy, ale drogami lokalnymi/wojewódzkimi.
Przy przebiegu ok 100 tys km DPF wypalał się co około 700-800 km, teraz przy prawie 200 tys mam wrażenie, że wypala się co ok 300-400 km. Spalanie mam wrażenie jakby było większe o ok 0,5 litra niż przy 100 tys km, tak poza tym wszystko OK. Tankuję tylko na BP, zwykły ON.

Zastanawiam się ile jeszcze pociągnie i czy jest suchy, czy mokry ten DPF, ewentualnie jak mu pomóc. Ostatnie wypalanie było wczoraj w "szybszej trasie".

Oczywiście biorę pod uwagę prędzej, czy później wizytę u Heko (nawet dzisiaj byłem w Kraku, ale brak czasu i zresztą bez umawiania się to nawet nie ma co zawracać gitary :-P )

Polecam liquid moly do dpfa sam stosuje mimo i jezdze trase i polecam zmibic paliwo na ultimate albo statoil diesel plus miles to drugie to najczystszy diesel w pl chcesz zobaczyc zrob porownanie kolorystyczne ultimata i tego ze statoila.

Fakt ze tankujac finskie paliwo u mnie wypala sie grubo co 1500 tys km.albjezdze tez i miasto

latar
17-11-2016, 07:37
Jak się utrzymuje temperaturę spalin powyżej 550C to filtr jest ciągle czysty:619:

fordes
17-11-2016, 18:31
polecam zmibic paliwo na ultimate albo statoil diesel plus miles

Już było -można ale nie ma sensu dopłacać do paliw , wystarczy dobry ON z pewnej stacji. Ludzie robią naprawdę mega przebiegi a ich auta nie "widziały" paliw premium. Warto kupować dobry ON :one:

karex
17-11-2016, 19:53
Bardzo dziękuję za odpowiedzi :) Uspokoiliście mnie.
Od przedwczoraj do dzisiaj przejechałem 900 km i wychodzi mi na słuch i czucie, że wypalenie było ok 700 km temu, więc dziwne.

W związku z powyższym, odniosę się do tego:
U mnie ponad 280kkm forscan pokazuje wypalanie co 480-500 km jazda miejska
Jak to sprawdzasz? Zwykły OBD i Forscan Lite na androidzie?
Mam Torqe Pro na Androidzie, ale takiego PIDa nie mam (lub nie umiem znaleźć) do podglądu DPFa.
Jak się utrzymuje temperaturę spalin powyżej 550C to filtr jest ciągle czysty
Eeech ja mam spokojny styl jazdy :)


Trochę EOT:
A Statoil omijam. Dwie zimy pod rząd kilka lat temu (jeszcze w Mondeo MK3), mroźne dni w styczniu, zawsze tankowałem na BP, ale raz miałem mało paliwa to wlałem do pełna na Statoil w Zduńskiej Woli, następnego dnia mam jechać na pogrzeb, a mi auto nie idzie na obrotach gaśnie/szarpie jakby paliwa nie było. Nie wiedziałem co jest grane pierwszej zimy, błąd na OBD, że za mało paliwa, wiedziałem, że wtryski bardzo leją na końcówkach więc kupiłem 4 rozpylacze i zmieniłem (i tak musiałem to zrobić, żeby tłoków nie wypalić, bo już raz miałem błąd spalania stukowego). Dwa dni później wyjechałem z garażu i było OK. Rok później to samo, zatankowałem znowu w styczniu na tym samym Statoilu i następnego dnia "deja vu" sprzed roku co jest kurka wodna, Rano mam jechać w trasę 230 km, a auto ma jakieś fochy. Wstawiłem do garażu i wyjąłem filtr, zlewam z "odstojnika" a tu parafina. Oczywiście złożyłem reklamację, oczywiście nie uznana. Potem rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i mówił, że kilka osób miało problem w styczniu ze Statoilem. Odpuściłem sobie i nie drążyłem z braku czasu tematu, chociaż teraz tego żałuję. Dodam, że auta normalnie nie garażuję - nie chce mi się. Kiedyś opisywałem na forum ta przygodę ze szczegółami. Gdyby mi ktoś mówił, to bym nie uwierzył, ale sam doświadczyłem. Życie...

rumunn95
17-11-2016, 20:30
karex uzywam zwyklego elma i forscan na winde i sa dwa pidy;
DSLCR - Odleglosc od ostatniej ukoczonej regeneracji
DSLRT - Odleglosc przejechana od ostatniej proby przeprowadzenia regeneracji

latar
18-11-2016, 07:12
karex nie ma takiego PIDu. Ale da się pośrednio. Jeżeli podczas spokojnej jazdy temperatura spalin EGT wzrośnie to 600C tzn, że filtr się dopala.

rumunn95 to w przedlifcie, DW10. W polifcie DW10C ich niestety nie ma. Za to jest:
DPF_LOAD - ogólne zapełnienie filtra (w procentach jakieś fordoskiej normy)
DPF_SOOT_LD - zapełnienie filtra sadzą (w procentach jakieś fordoskiej normy)