Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Regulacja zaworów w silniku zetec 1,6


sevenup
25-02-2010, 21:29
Witam, prosze o informacje od znawców tematu czy w silniku 1,6 benzyna rocznik 2001 wymagana jest regulacja zaworów, czy tez regulacja odbywa się samoczynnie za pomocą hydrauliki. Pytam, bo przy przyspieszaniu wyraźnie słyszę spod maski klekotanie (chyba zaworów).Dodam ,ze objawy pojawily sie po wymianie paska rozrzadu. Dzieki za pomoc-sevenup

conris
25-02-2010, 21:51
Często tak bywa ,Przesuniecie o jeden ząb daje objawy jak opóżniony lub przyspieszony zapłon.Tu nie skorygujesz aparatem zapłonowym, Cewki mocowane na stałe i komputer.Dziury w tłkoku nie zrobi ale punkt zapłonu się zmienia.Stąd przydzwania.

Assan
26-02-2010, 04:19
silniki Focusa 1.4 i 1.6 mają popychacze hydrauliczne ale regulację płytkową,wymagana kontrola i ewentualna korekta co 150 tys km

sevenup
26-02-2010, 06:57
Często tak bywa ,Przesuniecie o jeden ząb daje objawy jak opóżniony lub przyspieszony zapłon.Tu nie skorygujesz aparatem zapłonowym, Cewki mocowane na stałe i komputer.Dziury w tłkoku nie zrobi ale punkt zapłonu się zmienia.Stąd przydzwania.

Dzięki Conris za infiormację. Czy oznacza to że czeka mnie wizyta w serwisie czy można to zrobic poza ASO?

niko123
26-02-2010, 08:08
silniki Focusa 1.4 i 1.6 mają popychacze hydrauliczne ale regulację płytkową,wymagana kontrola i ewentualna korekta co 150 tys km

Kuzyn ma 1.6 2001 z sierpnia i już nie płytki a szklanki.

conris
26-02-2010, 18:46
>>svenup
Ja bym dla pewności i gwarancji na robotę robił rozrząd w ASO..Albo u Fordziarza,co zna się na rzeczy.Przypdkowi mechanicy nie znają "myków" jakie kryje każda marka.
Kiedyś robiłem rozrząd w corolli E10 "po znajomości "i też miałem podobny problem .
Nie dość że dzwoniła, to za mocno był ustawiony naciąg,i szumiała na wałkach,
Może u Ciebie da radę w ramach reklamacji,

Assan
26-02-2010, 19:39
Kuzyn ma 1.6 2001 z sierpnia i już nie płytki a szklanki. Możesz się wyrazić bardziej profesjonalnie? jakie szklanki?,ma tak samo jak reszta silników hydraulikę+płytki regulacyjne

niko123
26-02-2010, 19:53
Możesz się wyrazić bardziej profesjonalnie? jakie szklanki?,ma tak samo jak reszta silników hydraulikę+płytki regulacyjne

Całe popychacze się wymienia tzw.szklanki -różnie na to mówią.Każdy popychacz ma różną grubość denka

silnik 1,6 se do 15.01.01 były stosowane płytki a od 15.01.01 były stosowane szklanki.

płytki 15zł 1 płytka
szklanki max 16 x 70 zł


http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=22649&highlight=regulacja+zawor%F3w&page=2

Assan
26-02-2010, 20:01
więc popychacze hydrauliczne a nie szklanki

niko123
26-02-2010, 20:03
więc popychacze hydrauliczne a nie szklanki

Wszyscy to nazywają szklanki to ja też tak napisałem :)
Mogę wkleić 1000 taki postów z szklankami.

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic952314.html
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=3447

wicia.w
26-02-2010, 20:04
Assan coś cisie pokręciło zetec -se mają popychacz szklankowy mechaniczny i przy regulacji wymienia się całą szklankę w zależności od luzu.A zetec-e ma popychacze szklankowy i płytkę regulacyjną luz zaworowy .A tak na wiejski rozum poco by była regulacja zaworów jak by była hydraulika .Ford zaleca regulacje co 150tys.

niko123
26-02-2010, 20:11
''Ford zaleca regulacje co 150tys.'' - właśnie zawsze mnie zastanawiało czemu dopiero po 150 tyś ? to w pełni bezpieczne ?
Pytam bo ojciec ma od nowości skode felicje 1.3 mpi i aso zaleca co 60 tyś. a tu focus przy 150 tyś. :)
No ale w Felicji regulacja to chwila i 50 zł za robociznę a w focusie z 300-700zł. robocizna z częściami.

-waldi-
26-02-2010, 22:01
Miałem na stole dwa silniki 1,6 jeden FYDC z 2000r i drugi FYDD z 2001 i oba miały popychacze hydrauliczne.
Jeżeli po zmianie rozrządu pojawił się taki dźwięk to rozrząd jest źle ustawiony i nie jest to przesunięcie o ząb, bo nie ma takiej możliwości, tylko o jakiś kąt wałka/wałków

kto wymieniał rozrząd i czym blokował wał i wałki? wałki to jeszcze widać ale z wałem trzeba mieć odpowiedni trzpień, bo zwykłą śrubą nie zawsze odpowiednio się ustawi

sevenup
27-02-2010, 06:28
Miałem na stole dwa silniki 1,6 jeden FYDC z 2000r i drugi FYDD z 2001 i oba miały popychacze hydrauliczne.
Jeżeli po zmianie rozrządu pojawił się taki dźwięk to rozrząd jest źle ustawiony i nie jest to przesunięcie o ząb, bo nie ma takiej możliwości, tylko o jakiś kąt wałka/wałków

kto wymieniał rozrząd i czym blokował wał i wałki? wałki to jeszcze widać ale z wałem trzeba mieć odpowiedni trzpień, bo zwykłą śrubą nie zawsze odpowiednio się ustawi
(Do Waldi)
Rozrząd (pasek+rolka) wymieniał "zaprzyjaźniony" mechanik i jak mi sie wydawało powinien miec pojęcie. Tymczasem wymiana trwała 2 tygodnie,został zaskoczony koniecznością blokowania wałków i całość sie posypała. Po odbiorze auta focus nie palił jak należy, tj nie za pierwszym razem jak dotychcczas, w ramach reklamacji cos poprawił i jest o tyle lepiej że auto pali za pierwszym ale teraz dosłuchałem się "klekotania" zaworów przy dodawaniu gazu więc dalej jest coś nie halo. Co wg Ciebie trzeba zrobić? Regulować zawory czy ponownie ustawic rozrząd.

conris
27-02-2010, 07:39
Miałem na stole dwa silniki 1,6 jeden FYDC z 2000r i drugi FYDD z 2001 i oba miały popychacze hydrauliczne.
Jeżeli po zmianie rozrządu pojawił się taki dźwięk to rozrząd jest źle ustawiony i nie jest to przesunięcie o ząb, bo nie ma takiej możliwości, tylko o jakiś kąt wałka/wałków

kto wymieniał rozrząd i czym blokował wał i wałki? wałki to jeszcze widać ale z wałem trzeba mieć odpowiedni trzpień, bo zwykłą śrubą nie zawsze odpowiednio się ustawi

Przesunięcie kątowe równa się przesunięciu i ząb lub kilka. Przecież wałki w głowicy obracają koła pasowe z nacięciami pod pasek lub łańcuch.A na wale korbowym tez jest koło albo zębatka pod łańcuch albo pasowe pod pasek rozrządu.
Pisząc o przesunięciu jasnym jest ze chodzi o ZŁE zgranie faz. wystarczy aby jeden z tych elementów obrotowych nie współgrał (jak każe instrukcja serwisowa ) i będzie efekt jak w problemie,

tomiscorpio
27-02-2010, 08:23
proponuje nie jezdzic , tylko zobaczyc ustawienie walkow i rozrzadu.

Cos czuje ze zwalil pasek walkow nie zablokowal a potem nie mogl ustawic.
Bo z tym jest juz ciut wiecej roboty

Assan
27-02-2010, 12:09
wicia.w nic mi sie nie pokręciło,znam dość dobrze budowę tego silnika i ma hydraulikę

-waldi-
27-02-2010, 12:31
Przesunięcie kątowe równa się przesunięciu i ząb lub kilka. Przecież wałki w głowicy obracają koła pasowe z nacięciami pod pasek lub łańcuch.A na wale korbowym tez jest koło albo zębatka pod łańcuch albo pasowe pod pasek rozrządu
w tym silniku nie ma znaków do ustawiania rozrządu, dla tego pisze że nie ma możliwości pomyłki o ząb czy więcej - o to mi chodzi

Marcin78
06-03-2010, 23:30
wicia.w nic mi sie nie pokręciło,znam dość dobrze budowę tego silnika i ma hydraulikę

hmm, to jak wytłumaczysz stosowanie popychaczy o danych wymiarach ? skoro byłaby hydraulika to wątpię aby były potrzebne odpowiednie wymiary ....

wicia.w
07-03-2010, 19:38
Miałem na stole dwa silniki 1,6 jeden FYDC z 2000r i drugi FYDD z 2001 i oba miały popychacze hydrauliczne.

TO dlaczego jeśli mają hydraulikę to w książce z danymi technicznymi podają luzy zaworowe ssący 0,20 a wydech o,35

Marcin78
07-03-2010, 19:46
TO dlaczego jeśli mają hydraulikę to w książce z danymi technicznymi podają luzy zaworowe ssący 0,20 a wydech o,35


no właśnie

a o dziwo w Zetec-E do 98 nie podają wymiarów luzów ... bo właśnie to zastępuje hydraulika ....

radkins20
07-03-2010, 20:54
jak w trakcie jazdy wychodzi spod maski klekotanie przy dodawaniu gazu co zrobić? głównie jak nie zredukuje biegu i np. rozpędzam się z 20 km/godz na 3 biegu? to też kwestia paska rozrządu?

Assan
08-03-2010, 04:18
Marcin78 i wicia.w przeczytajcie ten temat od poczatku jeszcze raz i jeszcze raz i jak nie wyciągniecie wniosków to jeszcze raz,nie chce mi sie po kilka razy pisac tego samego.Wiem co kupowałem do swojego silnika przy remoncie więc przestancie bo i tak nic nie da naskakiwanie na mnie

Marcin78
08-03-2010, 09:36
jak w trakcie jazdy wychodzi spod maski klekotanie przy dodawaniu gazu co zrobić? głównie jak nie zredukuje biegu i np. rozpędzam się z 20 km/godz na 3 biegu? to też kwestia paska rozrządu?

3 bieg przy 20 km/h ?? biedny silnik .... co to może być ? tego pewnie producent nie przewidział :)

Marcin78
08-03-2010, 09:50
Marcin78 i wicia.w przeczytajcie ten temat od poczatku jeszcze raz i jeszcze raz i jak nie wyciągniecie wniosków to jeszcze raz,nie chce mi sie po kilka razy pisac tego samego.Wiem co kupowałem do swojego silnika przy remoncie więc przestancie bo i tak nic nie da naskakiwanie na mnie


nikt nie naskakuje, tylko trochę mnie to zaciekawiło, a posiadasz może zdjęcie tej "hydrauliki" ?

Marcin78
08-03-2010, 18:17
Opis 1,4L Zetec-SE (mm) 1,6 l Zetec-SE (mm)
Sterowanie zaworami Popychacz szklankowy Popychacz szklankowy
Luz zaworowy (przy zimnym silniku), zawór dolotowy 0.17 - 0.23 0.17 - 0.23
Luz zaworowy (przy zimnym silniku), zawór wydechowy 0.27 - 0.33 0.31 - 0.37

robertsobol1983
13-04-2016, 19:25
Witam Panowie. Posiadam Fokusa 1,8 benzyna 115km 2002r. Przy 167 000 miałem robioną głowicę gdyż właśnie u mnie w silniku okazało się że jest jakaś mechaniczna (nie hydrauliczna) regulacja luzów zaworowych za pomocą jakiś płytek czy cuś i nikt tego nie pilnował i wypaliło 2 zawory, gniazda zaworów także poszły do remontu przy okazji wiadomo planowanie głowicy itp. Głowica rozleciała się jeszcze gdy auto jeździło na benzynie.
Po robocie i chyba 1000km miałem przyjechać na sprawdzenie luzu zaworowego i było ok. Teraz zrobiłem już jakieś 45 000km od czasu remontu i zauważyłem że z okolic silnika a dokładnie z ssącego wydobywają się takie dziwne głuche stuki takie puchanie jakby głuche. Mechanik od razu ten co robił mi wcześniej głowicę to powiedział że luz mi się zbił i trzeba znowu wyregulować.
Wszystko było by ok gdyby do niego dało się dostać na dniach a zazwyczaj trwa to tygodniami lub miesiącami i jestem w kropce. Niestety to jest w okolicy jedyny mechanik u nas w Miliczu co by potrafił to zrobić bo inni od razu mi odmawiali wykręcając się ze nie mają sprzętu do tego i inne prostackie wymówki, lub kłócili się ze mną że ja tam mach hydraulikę i pierdziele głupoty....
Mam prośbę. Czy zna ktoś w okolicy Wrocławia lub Krotoszyna jakiegoś mechanika co by mi to zrobił lub druga prośba ja mam trochę czasu prywatnego, chęci i z zainteresowania jestem domowym mechanikiem - w golfie sam sobie kąt synchronizacji wałka poprawiałem, czy wymieniam sobie w większości sam różne części w autach czy to w silniku, czy zawieszeniu czy nawet elektryczne naprawy robię więc prośba moja taka czy może mnie ktoś poinstruować jak to się robi czy da namiary na jakieś schematy itp to może sam to zrobię, bo przynajmniej wiem że jak będę miał dobrą lekturę to to zrobię dobrze a nie dam komuś by mi to spartolił....

Basra
13-04-2016, 20:27
Witam

Silnik 1,6 Zetec-E ma regulowane popychacze szklankowe.Luz zaworowy korygujemy wymieniając podkładki w popychaczach.Natomiast silniki 1,4 i 1,6 Zetec-SE do stycznia 2001,regulacja płytkami.Od stycznia 2001 regulacja popychaczami.

pozdrawiam

alfonso
28-12-2016, 08:15
Wiem że temat stary i nie dotyczy 1.8 lecz podepnę się po i tak nie ma sensu zakładać osobnego wątku.
Jak by wyglądała sprawa regulacji w 1.8 16V z 2000r?
Macie jakieś dane serwisowe, poradniki no i czy kolega z ok. Wołomina podjął by się? Ile płaciliście za taką usługę? Moja foka nie miała zaworów ruszanych od nowości. Przydało by się już zerknąć.

M4r3k77
28-12-2016, 22:03
Tam nie było hydrauliki. Sprawdzenie luzu zaworowego zaleca się co 150kkm a co 160kkm wymiane paska rozrządu. Więc lepiej przy 150 sprawdzić luzy i wymienić pasek. Ale tam jeżeli nie było gazu nie było potrzeby regulacji. A koledze zalecam zalać lepszego paliwa lub 98 oktan i minie spalanie stukowe.