Zobacz pełną wersję : Ford Transit 2.0TDDi 100KM 2002 rok. ,,Saplakowaty,,


sławomir miciul
07-12-2005, 22:15
Byłem w ASO i niby wszystko OK. Jedyną wątpliwość mieli do zaworu EGR, ale myślę że to raczej z doświadczenia a nie ze sprawdzenia pojazdu taka diagnoza.Generalnie auto bez problemu pali(chociaż jak się nagrzeje to mam wrażenie że pali ciężej), pali w normie(ok.8,5 l.)nie kopci ale jaet słaby, na piątce to ledwo kołami toczy a max. prędkość to 125 km/godz. i to trzeba z górki bujać.Podgadywałem gościa z takim samym autem i mówił że jego Transit to 160km/godz. leci a piątka ma problem jak przyczepkę podczepi.Wspominał również coś o blokadzie elektronicznej na kompie - czy coś takiego może dawać takie objawy?Muszę spr. to zaślepienie zaworu EGR lecz nie bardzo wiem gdzie tego szukać a w ASO nie bardzo chcieli mi go pokazać, bynajmniej migali się.Z mechaniką radzę sobi więc nie miał bym problemu ze zrobiemiem tego zaślepienia.Jeżeli można to proszę o rady również na mejla - canon75@wp.pl.Pozdrawiam wszystkich.Sławek.

Maciosgracios
08-12-2005, 16:03
Tz zawór egr ma duzy wpływ na spalanie w komozev silnika ale ja bym wstepnie sprawdził czy układ wtryskowy nie nawala

sławomir miciul
08-12-2005, 21:30
No właśnie, dzisiaj postawiłem na warsztat i ,,zaślepili,, ten zawór EGR i ............ i nie ma żadnej różnicy, a nawet chyba gorzej wchodzi w obroty - ale ta różnica jest bardzo mało odczuwalna. A nawiązując do tych obrotów - nie mam porównania bo nigdy wcześniej nie miałem diesla bo zawsze na benzyniakach - ale przy wciśnięciu pedału gazu reaguje jakby z opóźnieniem, być może ten typ silnika tak ma. Stawiając auto w ASO prosiłem o diagnozę-ustalenie spadku mocy - i czy po podłączeniu pod komputer nie ma możliwości spr. układu paliwowego? No ale spr. poszukać jakiegoś mechanika, który potrafi znaleźć w czym tkwi problem. Jeżeli to ustalę a dowiem się co było to napiszę.Być może ktoś wie co to może być więc niech się podzieli info. Pozdrawiam. Sławek

zmpaml
29-12-2005, 21:34
sławek sprawdź czy się nieprzetarł przewód podciśnieniowy idący do wnętrza pojazu , on jest koloru białego średnicy ok 4 mm przeciera się w okolicach ekranu termicznego z aluminium nad turbosprężarką wtedy jest spadek podciśnienia i łopadki turbiny które są sterowane pociśnieniem moą się słabo otwierać, komputer niezarejestruje błędu a podejżenie w testach jest na zawóe EGR

sławomir miciul
30-12-2005, 18:50
Myślałem że już po temacie.....a tu jeszcze dobry człowiek się znalazł. Byłem przed chwilą,mimo że jest ciemno,ale nie mogłem usiedzieć,....szukałem białego przewodu i nic takiego nie znalazłem. Przewody podciśnieniowe są w takim układzie(u mnie, stojąc przed autem) - od filtra powietrza ; dochodzi do jakiegoś rozgałęźnika który jet umieszczony przy społowieniu silnika ze skrzynią biegów,dochodzi do niego również kostka,zasila lub odbiera inf. być może do komputera. z rozgałęźnika dochodzi do przewodu który łączy Serwo z jakąś dużą puszką połączoną z kolektorem wydech.
Inny przewód jest dokładnie przy turbo,jest krótki . idzie od małej puszeczki która ma jakieś cięgło metalowe ; dalej przechodzi w dolną część turbo. Jak możesz to napisz do mnie na mejla , może wtedy coś się wyjaśni. Narazie pozdrawiam i wszystkiego najlepszego w nowym roku.Sławek


canon75@wp.pl

[ Dodano: 2005-12-30, 19:51 ]
Druga fotka z opisem.

zmpaml
31-12-2005, 14:18
sławku źle Cię zrozumiałem myślałem że masz TDCI
a to zmienia postać żeczy
mapisz czy coś było robione przy pompie lub silniku??
przed usterką
może od czego on stracił moc???

sławomir miciul
31-12-2005, 17:55
Mam go dopiero 1,5 miesiąca. Jest sprowadzony z Francji. Nie wiem czy ktoś w nim grzebał czy nie.Był taki od początku.
Jeszcze jedno, to raczej nie może być turbo bo auto ma problem już przy ruszaniu, potrzeba mu większych obrotów aby ruszyć. Mam wrażenie że czasami jest lepiej a czasem gorzej. To co zauwarzyłem to przy pompie jest mokro. W tygodniu będę dzwonił do serwisu w Elblągu, może tam coś znajdą.
Narazie pozdrawiam i wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku i jak najmniej problemów.............ogólnie i nie tylko z autem.

zmpaml
01-01-2006, 19:15
wiesz jednak się musisz zgłosić o serwisu autoryzowango boscha
jeżeli są jakieś wycieki z pompy tylko oni mogą postawić pełną diagnozę
pozdrawiam

WRT
02-01-2006, 20:15
Witam kolege zmpamlnapisałeśdo slawkao jakimś przewodzie białym który idzie do wnętrza pojazdu i sie lubi przetrzeć , ja mam silnik Tdci i niemogę tego przewodu zlokalizować ,bo chciałbym sprawdzić czy już niema jakiś oznak przetarcia ,jeżeli możesz coś więcej o tym napisać , gdzie i poco on do tej kabiny idzie ,z góry dziękuje .Pozdrawiam

zmpaml
03-01-2006, 18:08
Cze WRT
ten podciśnieniowy przewód przeciera się o ekran aluminjowy który jest umieszczony nad turbiną idzie on do wnętrza pojazdu do układu sterowania nawiewiem
brak dobrego podciśnienia powodujesłabe otwieranie się łopatek "kierownicy" turbiny
brak dobrego podciśnienia niewpływa źle na sterowanie nawiewami
pozdrawiam

sławomir miciul
12-01-2006, 20:43
Byłem w poniedziałek w serwisie w Elblągu, sprawdzili auto i okazało się że jest uszkodzona
chłodnica Interkulera, zajeło im to dosłownie chwilę.( a Olsztyn? kiepsko - taka prosta usterka i nie znaleziona!!!) Dodatkowo sprawdzili mi stan okładzin chamulc. zawieszenie - wzieli tylko 100 zł. - brawo!!!!
Zamówiłem w jednej firmie używaną(bo nowa to koszt 1100 zł.) za 400 zł. z gwar. i fakt. Vat. Przed chwilą zakończyłem jej wymianę. Po sprawdzeniu mojej ,faktycznie ,jest do du...... ,Jak sprawdzę auto jak się teraz spisuje to coś tam dopiszę.

Dowiedziałem się też od ich serwisanta od elektroniki - że w moim aucie jest tylko 75 KM a nie 100 KM. Mimo że mam auto z silnikiem (wg. ich katalogu)100 KM. Abym miał pełną moc musiałbym zmienić soft w kompie.
Poprosiłem prywatnie o zmianę takiego softu ale miał z jakiegoś nowszego modelu i nie chciał się zainstalować.Umówiłem się za dwa tygodnie , i ma mieć na 85KM i 95 KM , może wtedy coś z tego wyjdzie.A może ktoś zna jakiegoś magika co i 100KM by zainstalował. Pozdrawiam i narazka.

zmpaml
13-01-2006, 19:43
Sławek
jeśli masz interkuler to niemasz 75 konnego bo on jej niema
nie idź z nim w jakieś układy.
wiesz mi, ja też jestem elektronikiem ale nie robie w ASO
on Ci powiedział to napoczątku czy na końcu diagnozy??
ty masz ten samochód od początku??
a ile chciał za wgranie softu na lewo??

sławomir miciul
13-01-2006, 20:50
Witaj! Masz rację z tym że silniki 75KM nie miały intercoolera, sprawdzałem wcześniej w internecie poszukując wszelkich danych i natknołem się na taki opis.
Ten elektronik nie chciał mnie naciągnąć na 100%!!! Jeden z Mistrzów tego działu to dobry kolega mojeg szwagra. Transity maję część nr. nadwozia i silnika takie same a u mnnie są całkiem inne - z tego wniosek że silnik musiał być wymieniony bo wg. obecnych nr. to on ma 100KM a nie 75.( a wg. nr. nadwozia miał zamontowany silnik 75 KM) Być może że soft został ze starego silnika.Ciekawi mnie tylko powód tej wymiany ale tego to raczej nigdy się nie dowiem.
Nie mogę pisać o wszystkim ale wszystko było OK!
Pozdrawiam

[ Dodano: 24-01-2006 ]
Witam ponownie.

Sprawdziłem nowe osiągi auta. No i muszę przyznać że nie wiele się zmieniło.Autko ma nieznaczny wzrost mocy(lżej jest mu ruszyć) ale przy piątym biegu nie wielka różnica.
Wyraźniej słychać pracę turbiny. na piątym biegu zaczyna pracować przy około 70 km/h, no i tylko ją słychać bo przyrostu mocy nie czuć - podobny efekt jak przy ślizgającym się sprzęgle - dajesz gazu,auto zwiększa obroty a prędkość ta sama.
Obawiam się że może być gdzieś problem z wymianą silnika - być może trzeba będzie wymienić sterownik i oprogramowanie z 75 KM na 100 KM takie jakie powinno być do tego silnika. Może własnie w tym tkwi problem.Będę próbował wymienić narazie oprogramowanie, może to wystarczy?100KM odpada bo ten sterownik takiego nie przyjmuje.
Jak coś się zmieni to opiszę.