Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Ustawienie zbieżności/geometrii kół
Poszukuję danych do ustawienia zbieżności/geometrii w mondeo rocznik 2009.
Może ktoś ma wiedzę czy w mondeo od początku produkcji (2007) wprowadzano jakieś zmiany w parametrach ustawień geometrii??
Stacja diagnostyczna gdzie zwykle ustawiam zbieżność ma dane do mondeo rocznik 2008 a w serwisie poinformowano mnie iż każdy rocznik ma inne parametry.
Ktoś wie czy to rzeczywiście prawda??
Z tego co się orientuje do geometria kół jest do modelu a nie rocznika , zawiecha i układ kierowniczy przecież nie ulegają zmianie co roku tylko są różne w poszczególnych modelach
nie ze co roku tylko istotne jest jaka buda i jaki motor... kazdy szanujacy sie specu co ustawia geometrię ma taka fajna książeczke i tam jest konkretnie napisane... do jakiego modelu, jakiej budy i jakiego silnika
jendrekmak 09-03-2010, 22:17 teraz każdy szanujący się spec od geometrii ma komputer (a w nim dane a nie książki) i czujniki radiowe zakładane na każde z 4 kół. tym bardziej, że w mondeo z tyłu też powinno się często sprawdzać zbieżność. ja to robię raz w roku
No i mi właśnie spec mający komputer i cztery głowice podrapał się w głowę i stwierdził że w kompie to ma mondeo rok 2008 więc nie wie czy będzie ok. A serwis powiedział co napisałem - pytanie czy nie tylko po to by przyjechać do nich. :)
wydaje mi sie ze wlasnie po to ze bys tam sie do nich wybral bo przeciez to juz jest taka zaawansowana technologia a oni sa takimi specami ze tylko oni sobie z tym poradza. (ale to takie moja subiektywne zdanie) a co do zbieżności to powiem Ci bracie tak... komputery komputerami a ja i tak uważam ze najlepszą metodą sa sznureczki.... jedz tak z ciekaosci to takiego fachury co ustawia jescze starymi metodami i zobacz co on Ci powie...
albo jedz do takiego chłopa z komuterem co juz bedzie mial zaktualizowana baze danych :lol:
No co Ty? Kąty pochylenia też na sznureczki? :lol::lol:
Po takim ustawieniu to zeżre opony zanim zdążysz się dobrze rozpędzić :lol:
Ale ponawiam pytanie - może ktoś ma namiary na dane potrzebne do ustawienia geometrii? (albo znajomka w serwisie, który skseruje 2 kartki z ich książeczki) :mrgreen:
no nie mowie ze maja byc wlaśnie "sznureczki" ale starymi metodami, do nie dawna ustawiali starymi metodami i to nie w takich brykach i jakos sie nic nie dzialo wiec czemu ma byc inaczej u Ciebie????? problem nie jest w tym czym to ustawiasz lecz KTO Ci ustawia.
jendrekmak 09-03-2010, 22:38 MARR jedź i sprawdź u tego fachowca, nie przejmuj się. pewnie dlatego mają 2008 bo w 2007 dopiero skończyli mk3 i zaczęli mk4 więc ten rok był przejściowy a tak wrzuci 2008 i wie, że to na pewno mk4.
na 90% wyjdzie ci że kąt wyprzedzenia sworzni z przodu jest poza zakresem ale tym się nie przejmuj bo miesiąc po wyjechaniu z fabryki już tak bywa.
Największym problemem z ustawieniem geometrii w mondeo jest... sam mondeo :)
Mam jeszcze świeżo w pamięci to z jaką lubością MK3 pałaszował wewnętrzne krawędzie opon gdy tylko cokolwiek było nie tak z geometrią...:)
A co do zmiany "speca" od geometrii - temu ufam i wiem że jak nie jest pewien czy ma właściwe dane to nie zabierze się za ustawianie. Inny zaś powie "będzie pan zadowolony" i ustawi na czymkolwiek nawet na parametrach od MK3 - aby tylko skasować klienta.
no to z ty specem masz racje, najważniejsze jest ze bys byl goscia pewien ze ci nie zrobi lipy. wiecej Ci nie pomoge bo nie mam dojscia do serwicu... no chyba ze jakis maly wlam zorganizujemy:lol:
jendrekmak 09-03-2010, 22:51 no to sprawdź w sklepie i się przekonasz, że wahacze i inne części do zawieszenia w MK4 są datowane od 2007 w górę bez względu na model rocznikowy i silnikowy a gdyby było tak jak ten spec twierdzi to by się różniły w specyfikacjach
no to sprawdź w sklepie i się przekonasz, że wahacze i inne części do zawieszenia w MK4 są datowane od 2007 w górę bez względu na model rocznikowy i silnikowy a gdyby było tak jak ten spec twierdzi to by się różniły w specyfikacjach
No w sumie... logiczne :)
Ale... ja jestem laik w tych tematach - myślisz że zmiana nastawień zawieszenia (tzn geometrii) powoduje automatycznie zmianę części - podzespołów?
jendrekmak 09-03-2010, 23:07 wychodzę z założenia, że karoseria a w niej mocowanie górne mcphersonów z przodu oraz sanki pod silnik raczej nie są zmieniane zbyt często w trakcie produkcji a to są główne punkty mocowania zawieszenia reszta to czysta geometria i jeśli wahacze są takie same to nie powinno być różnic. problemem pozostaje tylko obciążenie przodu w zależności od wersji silnikowej ale to jest raczej uwzględnione w tym komputerze do geometrii
w sumie to chłopina moze miec i racje.... Tylko, MOZE miec. proponuje sie upewnic, a jak sie dowiesz to daj znac, sam jestem ciekaw czy tak faktycznie jeste.
są specjalne karty diagnostyczne z ustawami, do których powinna być dostosowana geometria. Poziom techniczny zwieszenia w mondziaku jest taki że stanowczo odradzam robienie ustawów w "Pana Zdzisia". Jedź do ASO i TYLKO tam to zrób, a i tak upewnij się, że mają odpowiedni sprzęt. Powinieneś dostać wydruk z pomiarem przed i po ustawieniu.
w załączeniu ustawienia dla mondziaka
PAFFCIO - pdf, który podpiąłeś zdobyty został bodajże w 2007r. a kolega ma egzemplarz z 2009. Być może (?) "coś" się w międzyczasie zmieniło ;)
Uuuuu.., 2007?
A już się ucieszyłem..:(
A co do "pana Zdzisia" - ja ustawiałem do tej pory zbieżność w swoim mieście w serwisie Renault więc trudno podejrzewać ich o brak maszyn(z resztą poprzednie mondeo MK3 też robiłem u nich i wszystko było OK)
Do dealera mam 150 km i perspektywę zostawienia ponad 200 zł a tutaj robią na miejscu, szybko, dobrze i za...90zł !!
nie mają tylko najnowszych danych do mondeo więc nie chcą ryzykować...
nie mają tylko najnowszych danych do mondeo więc nie chcą ryzykować...
Jeszcze raz powiem, zawieszenie mondeo NIE JEST banalne do ustawienia. Świadczy o tym fakt, że z tego co wiem, nie wszystkie ASO w Wawie mają pełną linię komputerową do diagnostyki podwozia i zawieszenia. Jak w takim razie robią tę diagnostykę, nie wiem. Wiem, że byłem u Lipskiego i otrzymane wydruki świadczą, że regulacji podlega więcej niż kilka punktów w zawieszeniu, a biorąc pod uwagę, że nastawy optymalne mają tolerancję na poziomie minut kątowych...to...chyba jednak trzeba miec niezły sprzęt i wiedzieć co i jak ruszyć... dlatego nie wiem czy salon renault da radę, bo wydaje mi się, że jednakowoż renówka i mondziak w temacie zawieszenia daleko od siebie odbiegają, z resztą tak samo jak zawieszenie mk.IV i mk.III. No ale to moja opinia.
Wrzucam swoją ostatnią diagnostykę geometrii, może to da jakiś pogląd na temat....
http://picasaweb.google.com/Paffcio71/Geometria?feat=directlink
Jeżeli będzie potrzeba to mogę zainteresowanym wysłać na maila...kontakt na PW
W ASO forda jest akcja promocyjna za 99zł ustawienie pełnej geometrii auta
Wiem, wiem, skorzystałem już z tej okazji :)
Też chciałem ale podobno skończyła się 4.05 :(
Michał ja robiłem 08.05 jak do Ciebie dzwoniłem
Może by tak otworzyć temat z promocyjnymi akcjami Forda i każdy kto wie o akcji informowałby o tym na forum. Ułatwiłoby to korzystanie z takich akcji promocyjnych przez więc osób.
Witam ponownie chłopaki!!
Mam wyniki geometrii kół w załączniku, czy jesteście w stanie mi powiedzieć czy jest prawidłowy??(wyniki są po poprzednim właścicielu).
Odgrzewam, ale tylko w tym wątku znalazłem jakieś konkrety
Czy ktoś może potwiedzić, że parametry zbieżności dla mondeo mk4, które umieścił Paffcio w poście #17 są nadal aktualne (dane z 2007 roku).
Czy może coś się w międzyczasie zmieniło?
Mam auto z 2009 roku i nie wiem czy czegoś nie zmienili w międzyczasie.
Pozdrawiam
Jeżeli nie jesteś pewien kątów ustawienia to można je sprawdzić w autodacie, na pewno są aktualne ;)
Szymonek11 01-10-2013, 18:53 Odświeżam nieco temat. Kupiłem właśnie nowe opony letnie i muszę ustawić geometrię. Lada dzień pewnie trzeba będzie zakładać zimówki. Jak radzicie założyć teraz letnie i ustawić na nich geometrię czy ustawiać na używanych zimówkach. Dodam, że zimówki na oddzielnych felgach.
zmiana kół nie powinna wpływać geometrie zawieszenia
Szymonek11 02-10-2013, 12:25 Fachowcem nie jestem ale np. jak ustawiasz geometrię na nierówno napompowanych albo niesymetrycznie zdartych oponach to wydaje się, że ma to jakiś wpływ? Sprostujcie jeśli się mylę.
Jednym z początkowych punktów procedury regulacji geometrii jest ustawienie prawidłowego ciśnienia w kołach.
Ale nierówno zdarte gumy, albo krzywa (ale wyważona) felga nie dają mi także spokoju.
Szymonek11 02-10-2013, 12:40 Czyli najlepiej ustawiać geometrię na nowych jednakowo napompowanych oponach?
Geometria zawieszenia nie zależy od opon/kół. No chyba, że Twój magik od geometrii z tych co to im rąbek spódnicy w tańcu zawadza...:wink:
Każdy sensowny fachman od geometrii rozpoczyna od sprawdzenia/wyrównania ciśnienia w oponach. Zdarcie bieżnika nie ma wpływu a felga by musiała być w 8 aby coś było nie hallo...
Szymonek11 02-10-2013, 14:18 Dzięki tedi_k. To będę ustawiał na starych oponach.
Szymonek11 21-10-2013, 14:54 Jednak ustawiłem na nowych letnich. Przy okazji magik od geometrii powiedział, że w mkIV nie ma możliwości regulacji kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Powiedzcie proszę czy tak jest rzeczywiście?
rapidziory 15-04-2016, 22:15 Cześć,
czy ktoś może zna prawidłowe wartości (normy i tolerancję) geometrii w Mondeo mk4?
Pozdrawiam
Ford zna:
http://workshop-manuals.com/ford/mondeo_2007.5_02.2007/mechanical_repairs/2_chassis/204_suspension/204-00_suspension_system_general_information/specifications/
Koledzy po ustawieniu geometrii laserem mam lekko przestawioną kierownicę. Mam wrażenie, że auto prowadzi się gorzej niż przed ustawieniem. Pojechałem na ponowne sprawdzenie ustawienie i specjalista stwierdził że wszystko jest ok. Postanowiłem jednak jeszcze raz sprawdzić ustawienie w innym miejscu na geometrii 3D i tam fachowiec stwierdził, że geometria wymaga korekty. Czy ktoś z Was zna się na tym i potrafi powiedzieć czy mam prawidłową ustawioną geometrię na podstawie załączonego wydruku?
Witam
Dla tylnej osi poprawna wartość dla zbieżności to 24 minuty w plusie, plus-minus 8 minut.
pozdrawiam
Dziękuje adminowi z przekierowanie posta na właściwe tory.
Mam pytanie... zbieżność całkowita kół przednich Mondeo MK4 - 1,4 mm ale zastanawiam się na jakiej odległości od środka koła?
|