Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Alufelgi dopasowanie, opinie
c.e.z.a.r 11-03-2010, 19:44 Witam wszystkich
Właśnie za chwilę będę zmieniać oponki w moim mondi, zimówki zostawiam na stallówkach, natomiast letnie (215/55R16 fabrycznie dane) chce załoźyć na alusie, dzwoniłem dzisiaj do salonu w którym kupowałem aby mi doradzili jakie rozstawy i jakie osadzenie itd. powinienem mieć do tych opon i mojego mondeo (2.0 TDCi, kombi 2009r.), odpowiedzieli mi że 6,5x16; 5x108, 50 jak szukam po felgach to dla osadzenia 50 sa tylko rozstawy 5x112 i to tylko dla rozmiaru 7,0x16 czy ktos z kolegów może mi pomóc dobrać felgi ...
dziekuję
pozdrawiam
cezar
Jeżeli weżmiesz z mniejszym ET czyli punktem osadzenie, felga będzie bardziej wychodzi tak jakby na zewnątrz auta. PAFFCIO ma chyba et 38 i bardzo fajnie to wygląda
c.e.z.a.r 11-03-2010, 20:16 czy moze byc np. do tych opon (215/55 R16) felga aluminiowa 7,0x16 ?
Dlatego lepiej się nie pytać w salonie... seryjna felga aluminiowa jest 7.0 x 16 i ma ET 52,5 o ile dobrze pamiętam.
Jak się pytałem o te dane w serwisie, to najpierw zapadła niezręczna cisza, potem było pytanie po kolegach dookoła, potem poszedł coś odczytać i odczytał, że ET jest 47 albo 48 :D A nie było to w roku 2007, tylko raptem pół roku temu, kiedy mk4 było już dostępne na rynku dobre 2 lata.
ET w felgach alu jest zawsze mniejsze niż w stalówce to chyba normalne :) felga alu bardziej wystaje niż stalowa. Ja mam ET45 Pafcio ma chyba ET35 tak mi się wydaje
Jak chcesz coś ze strony http://www.rtec.pl/ to pisz załatwię taniej ;)
c.e.z.a.r 12-03-2010, 16:09 witam wszystkich
dzięki za odpowiedzi
dzwoniłem do sklepu z felgami i gość wszedł w konfiguratora firmy AEZ wyszło tam ze do mojego mondiego można wziąć 7,0x16; 43; 5x108
czy to wydaje Wam sie dobra felga alu?
pozdro
cezar
Witam!
A ja plauję zakup:
Pirelli P 7 Cinturato 225/45R17 91 W
RIAL Ravenna 8,00x17 5x108,00 ET40,00
Myślicie, że dobry to będzie wybór?
Ps.
Wreszcie udało mi się przebrnąć przez rejestrację Modnka sprowadzonego
z Niemiec. U mnie była to droga przez mękę. :) Ale blachy już mam.
donpedro60 14-03-2010, 15:17 Witam!
A ja plauję zakup:
Pirelli P 7 Cinturato 225/45R17 91 W
RIAL Ravenna 8,00x17 5x108,00 ET40,00
Prawidlowo dobrane.Tylko to ET nie jestem pewny czy wejdzie,poniewaz oryginalne fordowskie 8-mio calowki maja o ile dobrze pamietam ET55
Witam!
A ja plauję zakup:
Pirelli P 7 Cinturato 225/45R17 91 W
RIAL Ravenna 8,00x17 5x108,00 ET40,00
Myślicie, że dobry to będzie wybór?
Mam tą Ravenne na wystawce w firmie ,wygląda całkiem ładnie, ET powinno pasować, ja mam ET45 Pafcio ET35 więc ET40 też powinno pasować ;)
Na wystawce w firmie? Jestem tu świeży więc nie znam ludzi.
Handlujesz tym? Czy kolekcjonujesz ;). Może się dogadamy jeśli handlujesz.
I do tego śląsk. To już w ogóle byłoby super.
Podaj na PW jakie masz ceny na te felgi i opony, to zobaczymy może się dogadamy ;)
Tak Śląsk a dokładnie Dąbrowa Górnicza :)
Jeśli do mk4 to odpada ten rozmiar ,poprawny to 235/45R17 97W XL niestety dużo droższe
Ale jakie znaczenie ma większa o 6kg nośność opony? Przecież to nie ciężarówka. :)
91 - 615 kg na oponę
97 - 730 kg na oponę
Różnica 115kg x 4 opony to mamy razem 460kg :)
Witam!
A ja plauję zakup:
Pirelli P 7 Cinturato 225/45R17 91 W
RIAL Ravenna 8,00x17 5x108,00 ET40,00
Myślicie, że dobry to będzie wybór?
Jeśli chodzi o opony to myślę, że nie. Nie chodzi o markę ale o rozmiar. Fabrycznie 17stki mają 235/45, co oznacza że opona oprócz tego, że węższa będzie też niższa. Pewnie odbije się to na przekłamaniach licznika. Być może nawet w normie, ale IMO ważniejsze jest to, że z tymi oponami auto może dziwnie wyglądać.
Eksperymentów, które robiłem z rozmiarami opon w swoich dotychczasowych autach nauczyły mnie jednej rzeczy. Wybór rozmiaru przez fabrykę to nie tylko kwestia właściwości jednych. Fabryka dobiera też opony pod kątem tego jak auto z nimi wygląda. 3maj się fabrycznego rozmiaru jeśli masz taką możliwość.
donpedro60 14-03-2010, 22:47 Nie przesadzaj.Miedzy 225 i 235 prawie nie zauwazysz roznicy a w stosunku do mojej 235/40/18 Twoja jest w plusie 0.3% a kolegi +1.7% w stosunku do mojej.To nie tragedia.
Dodam ze z fabrycznym indexem homologowanym 91V.Pozdr.
Jeżeli 31 mm (5%) w wysokości opony nie robi według Ciebie różnicy to nie mam pytań.
Dodam tylko że dopuszczalna roznica to 2% ;)
Generalnie z tego co poczytałem to jvc ma sporo racji w doborze opon. Aczkolwiek ;) nie do końca. Dopuszczalna różnica to rzeczywiście 2%. Ale nie bierze się to tylko z samej wysokości opony. Tutaj jest prosty kalkulator: http://www.v10.pl/narzedzia/Kalkulator,-,dobor,rozmiaru,opon,204.html
Przy założeniu, że fabryczne opony to 215/55/16 to wymagania <2% spełniają również:
1. 215/50/17 odchyłka 0,6%
2. 225/45/17 odchyłka 1,4%
3. 235/45/17 odchyłka 0,0% <- tutaj jvc dobrał najlepiej
Problem jest jedynie taki, że im szersza (215, 225, 235) tym tepsze trzymanie na suchej nawierzchni a gorsze na mokrej, nie mówiąc już o wpadnięciu w koleiny, których u nas niemało. Zdaje się że poszukam czegoś w rozmairze 215/50/17. (Albo zostanę przy tym co mam :570: )
Witam
Z tego co wiem to fabryczny rozmiar kół 16" do mondeo 7J16 ET 50
Mam pytania do kolegów, którzy mają felgi z mniejszym odsadzeniem
np ET 45 lub mniejsze
Czy przy dużym obciążeniu (a niestety wyjazdy wyjazdy urlopowe to box i rowery + pełen bagażnik) koła nie obcierają o ranty nadkoli bo jak wiadomo przy mniejszym ET felga bardziej wystaje na zewnątrz?
Mylimy dwie różne rzeczy co innego wskazania prędkościomierza a co innego różnica w średnicy koła, a taka jest dopuszczalna do 2% :)
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp
...
Przy założeniu, że fabryczne opony to 215/55/16 to wymagania <2% spełniają również:
1. 215/50/17 odchyłka 0,6%
2. 225/45/17 odchyłka 1,4%
3. 235/45/17 odchyłka 0,0% <- tutaj jvc dobrał najlepiej
...
Ostatniego rozmiaru jvc nie dobierał bo 235/45R17 to też rozmiar fabryczny. Ja na takich oponach odbierałem auto (i nie zakładało ich ASO) :)
No to jakie wybrać? Bo już zgłupiałem do reszty.
jeżeli fabrycznie miałeś 215/55/16 to znaczy, że optymalnym rozwiązaniem są 235/45/17
Nic nie będzie szwankować z elektroniką, prędkościomierzem itp.itd.
Co do komfortu i trakcji...od 2007 jeżdżę na 17 w tym rozmiarze i IMHO jest to najlepszy rozmiar zawierający kompromis z naszymi drogami i przyczepnością...zwłaszcza, że mój rozstaw kół jest "nieco" większy niż fabryczny właśnie dzięki ET 35 ;-p
Jeżeli chodzi o felgi to niestety, najważniejszym kryterium wyboru jest ich twardość.
Mam komplet DOTZ'a i AEZ'a i nie dają rady naszym drogom...muszę je co jakiś czas prostować... ja na pewno do mondeusza już DOTZ'a i AEZ nie kupię...są zbyt miękkie. Niestety mało który sprzedawca potrafi coś w temacie "twardości" felg powiedzieć...
Przetestowałem u siebie i szukam dalej...
a co do opon...skoro Pirelki to polecam P zero...mamy je z Roninem i są zajebiaszcze...
po raz pierwszy (dotychczas były GY, które w normalnych warunkach są b.dobre) przy dohamowaniach z 180-200 nie wytrzymują hamulce, a nie opony ;-p...
Na lato szykuję się na EBC, bo po zimie "nówki" motorcrafta są porzezane jak nie przymierzając asfalt na naszych drogach.
Właśnie założyłem EBC Green na obu osiach i tarcze ATE na przodzie :)
...i docieram :D
No to jakie wybrać? Bo już zgłupiałem do reszty.
Jeżeli nie chcesz eksperymentować to na lato bierz 235/45R17... a na zimę 215/55R16.
Dzięki tak zrobię. Zobaczę co z tego wyjdzie. Jak będzie super to oddam żonie moje aktualne auto (jedyne 14l/100km) a ja pojeżdże mondkiem (będzie taniej hehe).
Właśnie założyłem EBC Green na obu osiach i tarcze ATE na przodzie :).
Czyli klocki EBC (czemu green, a nie red'y? ;-) ), a tarcze ATE? Jakie tarcze? nacinane? wentylowane? pokaż fotkę?
Mi się bardzo podobią te czarne tarcze z EBC, które JVC sobie zamontował...
Paffcio - Greeny a nie Redy bo 1) miałem ograniczony budżet 2) trochę obawiałem się o trwałość tarcz przy Redach (chyba niepotrzebnie).
Tarcze EBC Ultimax (te czarne :D ) już zamawiałem u Pinkiego... ale okazało się, że będą dopiero pod koniec tego tygodnia a ja potrzebowałem na zeszły piątek.
Kupiłem więc ATE zwykłe wentylowane. W P406 stosowałem klocki i tarcze ATE i byłem b. zadowolony.
Na razie zrobione 200km, więc nie grzałem ich jeszcze... ale dzisiaj wracając z pracy już będę mógł :619:
Przy umiarkowanym hamowaniu czuję zauważalną różnicę w skuteczności hamowania (na plus ma się rozumieć ;) ).
Czarne to one są przez 100km , aż się lakier nie zedrze :D
Ciekawe jak długo będzie widać nacięcia? :)
2) trochę obawiałem się o trwałość tarcz przy Redach (chyba niepotrzebnie).
Przy umiarkowanym hamowaniu czuję zauważalną różnicę w skuteczności hamowania (na plus ma się rozumieć ;) ).
Czemu się obawiałeś, a teraz już nie?
Czekam na wrażenia :-)
Czarne to one są przez 100km , aż się lakier nie zedrze :D
eeeee to lipa ;-p
myślałem, że to jakiś "magiczny' stop i będą takie cały czas....
johnye300 16-03-2010, 19:14 Witam!
Jako, że nowy na forum się kulturalnie wypada przywitać :)
Auto zaprezentuje w odpowiednim dziale jak będzie już pogoda do robienia zdjęć.
Wracając do tematu, wybraliśmy felgi:
Oryginalne 17' - http://moto.allegro.pl/item951576968_kola_alufelgi_felgi_aluminiowe_17_fo rd_mondeo_mk4.html#gallery
(nie ten konkretny egzemplarz)
a opony: CONTINENTAL SPORTconact 3 - 235/45/R17
Co sądzą pozostali posiadacze Mondeo na ten temat? :)
jendrekmak 16-03-2010, 19:25 rozumiem, że szerokość felg pod te opony to 8 cali
johnye300 16-03-2010, 19:46 zgadza się, opony już założone.
Posiadam na sprzedaż opony GOODYEAR EXCELLENCE 235/45/R17, które były wcześniej na alufelgach.
Cena za komplet: 400 zł
http://picasaweb.google.pl/johnyE300/Opony#
Jeżeli ktoś zainteresowany :)
Witam,
Zmieniłem opony zimowe na letnie i pojawił się problem z biciem kierownicy. Zimówki miałem w rozmiarze 215/55 R16 na stalówkach, natomiast na lato założyłem nowe Continental ContiSportContact 3 235/45 R17 na alufelgach ATT740 (przyzwoita cena) i powyżej 80km/h kierownica drży. Wydaje mi się, że podobny problem rozwiązał JVC (chodziło o jakąś nakładkę, czy coś takiego, którą trzeba zdjąć), jednak pomimo przeszukania forum nie udało mi się znaleźć tamtego postu. Będę wdzięczny za pomoc, gdyż przy ponownej wizycie w warsztacie chcę pokazać specom od opon, na co muszą zwrócić uwagę.
Podkładki które są na szpilkach trzeba wykręcić ,takie badziewne małe podkładeczki , po dwie na każdym kole ,felga nie oryginalna po prostu nie dolega dobrze do piasty przez nie :)
Masz na myśli podkładki, które niby to trzymają tarcze? Coś mniej więcej takiego : http://www.condesa.pl/151-224-large/podkladka-elastyczna-do-nagrzewnicy-gazowej-master.jpg ?
Ciekawi mnie dlaczego tylne tarcze są łapnięte śrubą do piasty a przednie nie... wiesz z jakiego powodu?
Tak, dokładnie o to mi chodzi ,Keisim może przez to Ci trzepie kierownicą ;)
Oj chciałbym żeby przez to... niestety u mnie tylko przy hamowaniu i na oryginalnych felach...
Ale mam już zestaw pomiarowy - dzisiaj albo jutro powinienem znać przyczynę :)
Właśnie się zastanawiałem, na co są te rozetki i dlaczego tylko na dwóch szpilkach.
To ja ponawiam pytanie - czy ktoś wie dlaczego tylne tarcze są łapnięte śrubą do piasty a przednie nie?
Witam. Czy ktoś jeździł Mondeo MK4 na takich felgach (LINK (http://www.allegro.pl/item995244571_felga_felgi_mondeo_mk4_5x108_x17_7_5 j_et52_5.html)).
Czy będą pasowały do MK4, bo w ASO powiedziano mi ze są od KUGI i do Mondeo nie zapasuja???
TOMGOL na takich jeździ w zimie (tylko chromowanych). Zapytaj jego. Powinien Ci pomóc.
Ale ja mam orginały z mk4 tylko że wychromowane
No właśnie. A te są od KUGI.
7.5x17 ET 52.5 więc niewielka różnica od oryginałów (ET55), a pan w ASO mowi: nie bedą pasować.
Co Wy na to?
donpedro60 10-04-2010, 23:00 Z tego co wiem to ET 55 maja 18 a 17 maja 52,5
I wg.mnie ma racje bo sa za bardzo wypukle i wszystkie krawezniki zaliczysz a Kuga ma opony baloniaste wiec to niezle wyglada.
Jak ET jest większe czyli będą bardziej siedzieć w śroku i poczas skretu mogą obcierać
moim skromnym zdaniem nie będzie to miało większego znaczenia, to zaledwie 2,5 mm, o tyle koło będzie bardziej wysunięte na zewnątrz względem oryginału. Ja osobiście mam na zimę felgi 7x17 z et 50 i wszystko jest w porządku. Najlepiej podjedź do innego ASO i zapytaj o zdanie lub innego "fachowca" w obecnym serwisie.
na 17'' mam ET 35 i wszystko gra więc 52,5 zamiast 55 nie gra roli.
PAFFCIO - a Ty to masz jakąś depresję? -> "Bądź NIEBIESKI - zarejestruj się - tylko po co, skoro nic to nie znaczy? :-/" :D
Kneflik to jest efekt dialogu z administracją i braku zrozumienia naszych postulatów dotyczcych lekkich zmian i podejscia do niektórych memberów
sorry za OT
PAFFCIO - a Ty to masz jakąś depresję?
tiaaa, zielona depresja mnie zdołowała ;-/
Oczywiście że te felgi będą pasować a Pan z ASO się zna jak zwykle na wszystkim i na niczym ;)
Dziękuje serdecznie.
Tez myślałem że 2,5 mm w ET nie gra roli, ale pan w ASO zburzył moją pewność i spokój wewnętrzny :) wiec wolałem się spytać.
Jeszcze raz DZIĘKI.
Witam
Panowie mam pytanie , przy wymianie na letnie alu zauważyłem brak pierścieni pcv w felgach, czy one są konieczne ? , zupełnie nie pamiętam czy miałem je w tamtym roku ( felgi oryginał)
PCV ? :D Jeśli chodzi o pierscienie centrujące to zwykle w oryginałach ich nie ma :)
A ja gdzieś wyczytałem że są jakieś podkładki. Ale zdaje się że nie w felgach tylko w piaście. No i jak się zakłada niefordowskie felgi to trzeba je wyjąć. Fordowskie felgi mają jakieś przefrezowania. Nie wiem czy mówimy o tym samym. W każdym razie PCV w feldzie nie ma.
Sa po 2 podkładki ale na szpilkach, niedawno było foto. Ja zmieniasz na inne fele to trzeba je sciągnąć. Keisim nawet podawał link http://www.condesa.pl/151-224-large/podkladka-elastyczna-do-nagrzewnicy-gazowej-master.jpg
Fota w linku to pierwsze lepsze co znalazłem w google'u... oryginał wygląda trochę inaczej.
chwilunia miszczowie, chwilunia...
w zależności od średnicy osadzenia felgi na piaście, która oczywiście jest niezmienna, w niektórych felgach (ja mam tak np, w Hanzo i zimowych Alessio) stosuje się plastikowe pierścienie w sytuacji gdy felgi mają inną średnicę (większą) osadzenia.
Reasumując, jeżeli fela ma większą średnicę osadzenia, muszą być założone pierścienie.
Moje były plastikowe i pomarańczowe na ten przykład ;-p
dokładnie pierścienie samocentrujące, też je mam w alutecach
No to chłopa żeśmy wprawili w konsternację. Załóż felgi - jak nie będzie telepać znaczy że nie miało być pierścieni. :)
Panowie czytajcie ze zrozumieniem ,czy ja nie wyraźnie pisałem ze w oryginalnych felgach nie ma pierścieni plastikowych ? :D
No własnie czytanie ze zrozumieniem :619:
Paffcio pisał, że ma je w Hanzo i Alessio a ja w Alutecu :D:D:D
Tak i to są oryginały z fabryki tak ?:D
nie, nie są.
Biorąc jednak pod uwagę wątpliwości 2 kolegów stwierdziłem, że wyjaśnię przyczynę i doprecyzuję, że nie chodzi o te podkładki przy szpilkach oraz że konieczność stosowania pierścieni centrujących wynika z różnicy w średnicy pasowania felgi i piasty, która może wystąpić przy felgach innych niż oryginalne ;-p
więc się nie czepiaj ;-ppp
Mirek jeszcze raz :)
Paweł napisał, że miał takie ale podał odrazu że do Hanzo i Alessio, Nie było tu słowa o orginałach :619:
No ale ktoś może nie wiedzieć że to nie są oryginały :)
Czepialiski a tak wogóle czemu Cie jeszcze nie widac na liście na przedspocie???????:D
Sorry za OT
Sezon mam,ale się coś może wymyśli ;)
no kurcze sezon w piątek o 19?? ... Ty to chyba masz bliziutko żeby podjechać ;)
a sobota to co ? dzień wolny ? hehe nie u mnie :D
To jeszcze napisz że zamierzasz przyjechać w sobote o 15:00
Kurcze ale robimy OT mam nadzieje że nam wybaczą ;)
memory, 5 i wszystko jasne
dzięki za wyjaśnienie
Pozdrawiam
Sa po 2 podkładki ale na szpilkach, niedawno było foto. Ja zmieniasz na inne fele to trzeba je sciągnąć. Keisim nawet podawał link http://www.condesa.pl/151-224-large/podkladka-elastyczna-do-nagrzewnicy-gazowej-master.jpg
Trzeba je KONIECZNIE ściągnąć i później wcale nie trzeba ich ponownie zakładać - co ja się nagłowiłem 1,5 roku temu, dlaczego po zmianie felg przed zimą czuję drgania na kierownicy - a to przez te nieszczęsne podkładki!
3 podejście - Czy ktoś wie dlaczego przednie tarcze nie są mocowane śrubą do piasty?
Może chodzi o to, że jak będziesz miał szybki PIT-STOP w ASO ze zmianą tarcz hamulcowych, to będzie szybciej o odkręcanie tych śrubek ;)
Tak poważnie nie mam pojęcia, ale jak będę miał okazję, zapytam jakiegś speca.
wydaje mi się, że nie jest to konieczne, tarcze są dociśnięte przez felgę a z plusów tego rozwiązania mogę jedynie wydumać iż nie grozi to zapieczeniem śrub.
Taaak.... a dlaczego tylne są przykręcone? :)
to powiem inaczej, "panowie-fachurowie" z forda cięli koszty żeby zmieścić się w budżecie ... no i wystarczyło ciąć na przedniej piaście ;P
może chodzi o to, że jak będziesz miał szybki pit-stop w aso ze zmianą tarcz hamulcowych, to będzie szybciej o odkręcanie tych śrubek ;) :)
to powiem inaczej, "panowie-fachurowie" z forda cięli koszty żeby zmieścić się w budżecie ... No i wystarczyło ciąć na przedniej piaście ;p :)
Podkładki które są na szpilkach trzeba wykręcić ,takie badziewne małe podkładeczki , po dwie na każdym kole ,felga nie oryginalna po prostu nie dolega dobrze do piasty przez nie :)
Dziękuję JVC za pomoc - faktycznie na przednich piastach na dwóch szpilkach były małe podkładki. Po ich zdjęciu problem z kierownicą znacząco zmalał, jednak nie do końca. Powyżej 120km/h kierownica nadal lekko bije. Spróbuję ponownie wyważyć alufelgi, gdyż żadna inna przyczyna nie przychodzi mi do głowy (felgi są fabrycznie nowe, geometria została niedawno ustawiona). Co ciekawe, na tylnych piastach nie było tych podkładek. Tak na marginesie, to trudno dostrzec te podkładki jak również trudno je wydłubać. Bez zdjęcia i wyjaśnień na forum nie byłbym w stanie ustalić przyczyny.
Wyważanie samych samych kół może nie wystarczyć
Najlepsze efekty dale wyważanie na samochodzie, w Warszawie robią to m.in. na Chłodnej, wówczas niwelowane jest również mogące występować nierównomierne rozkłady mas na tarczach i piastach.
Pozdrawiam
Ps. dopiero teraz zauważyłem, że Jesteś z Poznania
BlackJack 20-03-2011, 17:13 Witam,
Zbliża się sezon letni, więc czas odświeżyć temat.
W tej chwili w moim Mondku mam zimowki 215/55/16 (na takich wyjechałem z salonu) na alusach fordowskich. Na lato czeka na mnie u dealera do odbioru drugi komplet nówek alufelg (tylko inny wzór) razem z oponami. Jednak coraz bardziej zastanawiam się nad tym, czy jednak nie zafundować Mondkowi na lato felg 17”:D
Z jednej strony prościej byłoby założyć felgi fordowskie, jednak korci mnie w stronę „rasowych” felg. I tu się zaczyna problem, bo nie mam pojęcia jak się za to zabrać. Widzę, że polecacie opony 235/45/17, jednak brakuje mi jasnej informacji odnośnie parametrów felg. Na co należy zwrócić uwagę? Jaki konkretnie rozstaw itp itd?
I kolejna sprawa: słyszałem, że najlepiej aby felgi były bez pierścienia dystansującego, bo łatwo go uszkodzić na wybojach i bicie koła murowane. Możecie coś w tej kwestii się wypowiedzieć?
Kolega Paffcio twierdzi, że Dotz’y i AEZ’y są za miękkie. A jak wygląda sprawa innych producentów, ktoś coś wie? Po prostu nie chciałbym co chwila ich prostować…
Byłoby fajnie, gdybyście doradzili felgę w cenie do 500zł (max. 600zł)/szt. Z tego co widzę w necie to w tym pułapie cenowym jest już jakiś wybór różnych producentów (m.in. ALUTEC, RIAL, BORBET), jednak nazwy mi niewiele mówią. No i pytanie jak z jakością i twardością felg w tym przedziale cenowym?
Pomóżcie koledzy, bo sezon letni coraz bliżej…
PS: Jeśli coś z tego wyjdzie, to do sprzedania będę miał nówki sztuki alusy fordowskie 16” + oponki Michelin:wink:
Na ALUTECu latam 3 sezon i nie mam problemu, sprawdzałem felgi i są proste.
Co do rozmiaru to 5x108
Co do ET nie może być mniejsze niż 38 w standardzie jest coś ok 52,5 jak się nie mylę
Opona 235/45/17 taka wychodziła w modelach przedliftowych na kołach 17
I kolejna sprawa: słyszałem, że najlepiej aby felgi były bez pierścienia dystansującego, bo łatwo go uszkodzić na wybojach i bicie koła murowane. Możecie coś w tej kwestii się wypowiedzieć?
Nieprawda, w zasadzie to tylko oryginalne felgi nie mają pierścienia centrującego
Co do felg to rial, ronal, borbet mam pewność że są OK, generalnie wszystkie z tej strony są OK http://www.rtec.pl/
uważaj na allegro na Chińczyki ;)
BlackJack 20-03-2011, 20:06 Opona 235/45/17 taka wychodziła w modelach przedliftowych na kołach 17
Tomgol, czyli coś nie tak z tym rozmiarem? Ja mam Mondka sprzed liftu właśnie.
Nieprawda, w zasadzie to tylko oryginalne felgi nie mają pierścienia centrującego
Co do felg to rial, ronal, borbet mam pewność że są OK, generalnie wszystkie z tej strony są OK http://www.rtec.pl/
uważaj na allegro na Chińczyki ;)
Dzięki JVC.
Chinole w ogóle nie wchodzą w grę. Rozumiem, że rtec.pl to jedyne słuszne źródło zakupu:wink: Ale u Twojej konkurencji jest taniej, chyba, że jakiś rabacik załatwisz?:p
Jeśli chodzi o pierścień, to właśnie nie wiem, bo np.: na konfiguratorze na felgi.pl można wybrać do Mondka felgi bez pierścienia i wtedy pokazują się m.in. właśnie te marki o których pisałem wyżej. Czyli jednak jakieś tam są...
Panowie, ja na serio nie wiem jak się do tego zabrać, napiszcie jakie konkretnie paramtery i rozmiary są najbardziej optymalne: 7 x 17, 7,5 x 17? I jaki najlepszy jest rozstaw?
I co sądzicie o alusach za 500zł? Dają radę czy jednak należałoby droższe?
JVC, fajny masz wzór swoich alusów. Co to za model jeśli można? Właśnie taki styl mi się podoba, tylko raczej bez chromu. Chodzi mi po głowie mix srebrengo z czarnym.
PS: Jeśli coś z tego wyjdzie, to do sprzedania będę miał nówki sztuki alusy fordowskie 16” + oponki Michelin
Jaki model alufelg?
Tomgol, czyli coś nie tak z tym rozmiarem? Ja mam Mondka sprzed liftu właśnie.
Jest to jak najbardziej poprawny rozmiar, taki też mam w homologacji
http://alutec.de/alutec_2007/index.php?option=com_content&task=blogsection&id=4&Itemid=121
BlackJack 20-03-2011, 20:12 Jaki model alufelg?
Wzór 5-ramienny Y D2XA8
Moje to Tomason TN1
Ja nie mówię że rtec to jedyne słuszne źródło :) podalem tylko przykład.
Jeśli chodzi o rozstaw to 5x108 to wiadomo , co do szerokości to ja mam 8x17 ,ale równie dobrze pasuje 7,5x17 , węższych raczej bym nie brał .Kwota 500zł to pojęcie względne, nowy wzór tej samej firmy może kosztować 600zł a starszy 450zł a jakość ,trwałość będzie taka sama.
aa i która to moja konkurencja bo nie bardzo wiem ;)
BlackJack 20-03-2011, 20:29 Jest to jak najbardziej poprawny rozmiar, taki też mam w homologacji
No właśnie, poruszyłeś ważną kwestię. Ja w homologacji mam 215/55/16, więc pytanie czy bez problemów mogę założyć 17"? Orientujesz sie coś w tym temacie?
Moje to Tomason TN1
Ja nie mówię że rtec to jedyne słuszne źródło :) podalem tylko przykład.
Jeśli chodzi o rozstaw to 5x108 to wiadomo , co do szerokości to ja mam 8x17 ,ale równie dobrze pasuje 7,5x17 , węższych raczej bym nie brał .Kwota 500zł to pojęcie względne, nowy wzór tej samej firmy może kosztować 600zł a starszy 450zł a jakość ,trwałość będzie taka sama.
aa i która to moja konkurencja bo nie bardzo wiem ;)
Oczywiście z mojej strony z tym jedynym słusznym źródłem to żarcik:wink: A co do konkurencji, to felgi.pl nie jest Twoją konkurencją?:wink:
A jak ma się kwestia spalania do 8x17 i 7,5x17? I dlaczego węższych nie polecasz?
I jakie konkretnie ET jest najbardziej optymalne? Bo zakres 38-52,5 wydaje się dośc mocno rozpięty...
Sorry Panowie za takie infantylne wręcz pytania, ale jestem kompletnie zielony w tym temacie, a po zimie chciałbym nadać mojemu Mondkowi rasowy wygląd. To bedzie nasz wspólny pierwszy letni sezon i chcę, żeby wypadł jak najlepiej:D
No właśnie, poruszyłeś ważną kwestię. Ja w homologacji mam 215/55/16, więc pytanie czy bez problemów mogę założyć 17"? Orientujesz sie coś w tym temacie?
Możesz bo ford ma również homologację na 17 cali i 235/45/17, pamiętam że jedynie przy 1.6 benzynie nie można było zamówić auta z tymi kołami
donpedro60 20-03-2011, 21:09 Ja mam w dowodzie rej.(dow.hiszp)trzy rozmiary kól:235/45 R17 94V,235/40 R18 91V,215/55 R16 93V.Tzn z takimi wychodzily z fabryki.
Z tego co sie orientuje to mozesz zalozyc kazde felgi jakie Ci tylko podejda do auta i zalozyc opony wg.tabeli przelicznika zachowujac proporcje i na przegladzie nie ma zadnego problemu.W praktyce do MK4 mozna zalozyc od 16" do az 20" z zachowaniem odpowiedniego ET,rozstawu srub i otworu centr.Z ET uwaga bo im szersza felga tym staranniej trzeba dobrac aby nie obcieralo od srodka lub od zewnatrz.
Ja mam dla przykladu D2UL2 8x18" ET 52,5.Fabryczne 17"mialy 7,5"szer.a 16" mialy 6,5".ET tych dwoch ostatnich nie znam.
Felga 7J jest po prostu trochę za wąska na rozmiar opony 235. Zwykle typowe ET dla 17" to 40-50. Co do strony rteca to tam są podane ceny detaliczne ,od tych cen jakieś 10-15% taniej ;)
Witam, jako posiadacz Focusa II z 2007 roku proszę właścicieli "Mondziaków" o pomoc w wyborze właściwego rozmiaru opon do kupionych przeze mnie nowych felg 7,5J 17 cali, w które standardowo wyposażane były niektóre Mondeo koło rocznika 2008:
http://www.shop1auto.com.au/Images%20vehicles/Ford/Mondeo_MK4.jpg
http://img385.imageshack.us/img385/8000/felgi17calialastnl2.jpg
Mam dylemat co do szerokości - dziś dzwoniłem do Autoplazy w Warszawie i uzyskałem informację, że do tych felg były fabrycznie dodawane opony o rozmiarze 235/45/17. Jednak czytając wypowiedzi w internecie wydaje się, że zdecydowanie więcej osób do felg właśnie o szerokości 7,5J i rozmiarze 17" zakłada opony 225/45/17. Rozumiem, że taka opona jest troszkę węższa więc przy takim profilu 45 jest ona również niższa? Mi chyba bardziej zależy na "siedemnastkach" ciut bardziej komfortowych niż sportowych - tak więc czy szerokość 235 będzie najbardziej odpowiednia? Jak jest w waszych Mondeo?
A tak wygląda mój Focus jeszcze na standardowych felgach - prawda, że przy tych dodatkach koła wydają się za małe?
http://img64.imageshack.us/img64/8191/dsc00244editokblank.jpg (http://img64.imageshack.us/i/dsc00244editokblank.jpg/)
http://img835.imageshack.us/img835/4103/dsc00261editokblank.jpg (http://img835.imageshack.us/i/dsc00261editokblank.jpg/)
Aby tylko takie koło zmieściło się do Focus'owych nadkoli...
Z góry dzięki za podpowiedzi :)
donpedro60 02-04-2011, 02:07 Do tych felg fabryka zaklada 235/45 ale urzytkownicy zakladaja 225/45 bo tansze.Pogorszenia komfortu raczej nie poczujesz ale troche spadnie ci predkosc max.bo to nie jest dokladny zamiennik.
A jakie masz fabryczne?
Teraz mam standardowe felgi 205/55/16 6,5J i teoretycznie odpowiednikiem przy 17" jest 225/45/17 - wtedy średnica koła będzie o 3mm większa od standardu a przy 235/45/17 już o 11mm jednak nie przekracza to sugerowanych 2%. Jednak tak jak napisałem trochę boję się pogorszenia komfortu dlatego troszke wyższa opona powinna być dla mnie lepsza.
Ale czy nie pogorszy się przyspieszenie i czy koło nie będzie nigdzie obcierało...?
DjJaNuSz 02-04-2011, 14:16 Witam wszystkich. Ja w mondeo 1,8tdci kombi fabrycznie miałem założone oponki 215/55 R16
teraz kupiłem alufelgi 17 i opony Pirelli P7 CINTURATO 235/45 R17. Kupując te opony miałem wątpliwości jak auto będzie się zachowywało, czy spalanie nie skoczy i czy nie pogorsza komfortu jazdy...Ale jak się okazało autko jeździ tak samo jak na fabrycznych gumach, z tą różnicą ze lepiej się trzyma na zakrętach.
http://img859.imageshack.us/img859/4707/dsc01654.jpg
http://img819.imageshack.us/img819/126/dsc01650iv.jpg
A tak wygląda na zimówkach
http://img857.imageshack.us/img857/188/dsc01455.jpg
Nieźle to wygląda :) A szerokość felgi masz 7,5 czy 8? Można wiedzieć gdzie i za ile kupiłeś te oponki w tym rozmiarze?
DjJaNuSz 02-04-2011, 14:32 Felgi są 7,5 dałem za nie 420zł za sztukę i oponki po 550zl. Cały komplet kupiony w Gorlicach w województwie Małopolskim.
trochę boję się pogorszenia komfortu dlatego troszke wyższa opona powinna być dla mnie lepsza. Proponuje 225/50/17'' np.S-max mój ma takie fabryczne.
czy spalanie nie skoczy i czy nie pogorsza komfortu jazdy...
Komfort się pogorszy tylko narazie jesteś zbyt zafascynowany nowym zakupem, jak również spalanie zapewne rózwież wzrośnie o 0,5-1 litr, to pewne :)
Również pewne jest to że na takich laczkach samochód jest po prostu przyklejony do asfaltu ,wiem bo już trzeci sezon mam banana na twarzy jak zmieniam na lenie ;)
DjJaNuSz 02-04-2011, 17:04 Profil 225/50 R17 będzie za wysoki... Na tej stronce jest niezły kalkulator doboru opon http://www.v10.pl/narzedzia/Kalkulator,-,dobor,rozmiaru,opon,204.html
Może i masz racje JVC ale u mnie spalanie na komputerze pokładowym spadło do 5,2l/100km jeszcze trochę pojeżdżę i sprawdzę spalanie starą metodą:) bo te komputery to ciągle kłamią.
Mk4 po lifcie wychodzi na 215/50R17 przy okazji w cholerę droższe od 235/45R17 :D
Rijndael 02-04-2011, 17:21 Mk4 po lifcie wychodzi na 215/50R17
A nie mówiłem, że to dobry rozmiar do mk4? ;) Widzę, że Ford też w końcu doszedł do tego wniosku. ;)
donpedro60 02-04-2011, 18:18 A nie mówiłem, że to dobry rozmiar do mk4? ;) Widzę, że Ford też w końcu doszedł do tego wniosku. ;)
Kolega Kuras77 chyba chce zalozyc do Fokusa a nie do Mondeo.
Proponuje abys przemyslal 225/45 (bedziesz troche bardziej czul nierownosci)i sa tylko o +0.38% wieksze no i sporo tansze od 235/45 gdzie roznica juz jest +1,77%
215/50 to +2,3% no i cena-odpada(prawnie nie dopuszczalne) a 225/50 to juz wogole grubo wychodzi poza margines dopuszczalnej tolerancji +3,79
Być może ,ale już zapewne nie ma takiego fun z jazdy jak na 235/45R17 ;)
Być może ,ale już zapewne nie ma takiego fun z jazdy jak na 235/45R17 ;)
Ale dlaczego?
Szersza opona i niższy profil = lepsze pokonywanie zakrętów,większa stabilność jazdy, oczywiście mówimy o normalnych drogach bez kolein ;)
Szersza opona i niższy profil = lepsze pokonywanie zakrętów,większa stabilność jazdy, oczywiście mówimy o normalnych drogach bez kolein ;)
i to wszystko w twiom 1.8TDCI?? Nie przesadzasz? Myślisz że szerokość 215 dla Twojego silnika i budy mondeo nie wystarczy?
Zapewniam Cię że nie trzeba mieć ponad 200KM żeby czuć przyjemność z jazdy... Nie twierdzę że nie wystarczy ,ale mówię że jest różnica i to duża w prowadzeniu ,miałem w swoim 1,8 tdci oryginalnie 215/55R16 i świadomie zmieniłem na 235/45R17 więc wiem co piszę.
Zapewniam Cię że nie trzeba mieć ponad 200KM żeby czuć przyjemność z jazdy... Nie twierdzę że nie wystarczy ,ale mówię że jest różnica i to duża w prowadzeniu ,miałem w swoim 1,8 tdci oryginalnie 215/55R16 i świadomie zmieniłem na 235/45R17 więc wiem co piszę.
Zapewniam Cie iż można mieć przyjemnośc z jazdy także komarkiem. Wydaje mi sie że nie ma co dorabiac ideologii co do opon. Także miałem w swoim życiu kilka samochodów i kilkanaście kompletów opon więc wiem co piszę.
Dzięki za rady :) Ja znalazłem pod Warszawą opony GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 2 235/45R17 94Y ROK PRODUKCJI 2010/2011 MADE IN GERMANY za 499zł a w rozmiarze 225 podobne opony są tańsze zaledwie o 20zł więc różnica jest niewielka. A że chciałbym by moje koła były większe i zależy mi też na komforcie to wezmę właśnie 235. Do tego mam już dystanse 10mm bo ET nowych felg to 55 a standardowe w Focusie II mają 52,5 tak więc nowe opony wejdą do środka jakieś 7mm a na zewnątrz 23mm w stosunku do obecnych. W piątek wymiana :)
Trzeba je KONIECZNIE ściągnąć i później wcale nie trzeba ich ponownie zakładać - co ja się nagłowiłem 1,5 roku temu, dlaczego po zmianie felg przed zimą czuję drgania na kierownicy - a to przez te nieszczęsne podkładki!
A czy te podkładki są też założone jak się kupiło auto ze felgami stalowymi? Kupiłem alufelgi i jestem ciekaw czy muszę zwrócić na to uwagę u wulkanizatora?
Na forum jest trochę informacji nt. bijących tarcz hamulcowych. Czy nie jest to właśnie związane z nieoryginalnymi felgami i brakiem tych podkładek? Może to powoduje jakieś złe ułożenie tarcz?
Dzięki za rady :) Ja znalazłem pod Warszawą opony GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 2 235/45R17 94Y ROK PRODUKCJI 2010/2011 MADE IN GERMANY za 499zł a w rozmiarze 225 podobne opony są tańsze zaledwie o 20zł więc różnica jest niewielka. A że chciałbym by moje koła były większe i zależy mi też na komforcie to wezmę właśnie 235. Do tego mam już dystanse 10mm bo ET nowych felg to 55 a standardowe w Focusie II mają 52,5 tak więc nowe opony wejdą do środka jakieś 7mm a na zewnątrz 23mm w stosunku do obecnych. W piątek wymiana :)
F1 tył ząbkuje i buczy. Mnie wystarczyły na 45 000 km i się skończyły teraz szukam czegoś innego.
Dzięki - akurat wczoraj je zakupiłem... ;) Tylko że ja mam GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 2 a Ty pewnie 1. No i zdecydowałem się na rozmiar 225. Jutro zakładam je na auto ale już siedzą na felgach i wyglądają obłędnie :D
Daj znać, jak się sprawują pod względem komfortu i hałasu, pls....
Ok, ale nie będę pewnie zbyt obiektywny ponieważ od razu wymieniam oba przednie łożyska bo strasznie już huczą... ;)
No i zdecydowałem się na rozmiar 225
225/45R17 ? Jeśli tak to trochę bez sensu
Mirek ale to kółka będą w Foce II
aa mylą mi się te tematy coś ostatnio ,sorry ;)
Sorry za zamotkę i pisanie w tym wątku o oponach do Focusa II ale po prostu felgi które zakładam są od Mondeo :)
BlackJack 07-04-2011, 21:54 Witam wszystkich. Ja w mondeo 1,8tdci kombi fabrycznie miałem założone oponki 215/55 R16
teraz kupiłem alufelgi 17 i opony Pirelli P7 CINTURATO 235/45 R17. Kupując te opony miałem wątpliwości jak auto będzie się zachowywało, czy spalanie nie skoczy i czy nie pogorsza komfortu jazdy...Ale jak się okazało autko jeździ tak samo jak na fabrycznych gumach, z tą różnicą ze lepiej się trzyma na zakrętach.
http://img859.imageshack.us/img859/4707/dsc01654.jpg
Rasowo to wygląda:) Zastanawiałem sie nad takimi, jednak ten czarny środek nie do końca mnie osobiście przekonuje, ale wiadomo, kwestia gustu:)
Mi za to po głowie chodzi AEZ Tidore Dark http://www.alcar.pl/6635_PL.0?webbid=1&webdid=387&meta_title=|%20AEZ%20Tidore%20dark
Środek grafitowy, dzięki czemu widać całą felgę, ale poprzez ramiona zachodzące na obręb felgi, felga bedzie wydawac się jeszcze większa;)
Do tego przepisowe wg instrukcji opony 235/45/17, chociaz ciut obawiam się skutków "ubocznych" takiej zmiany (obecnie zimówki 205/55/16), no, ale może nie bedzie tak źle;)
Panowie, proszę o poradę. Mam u siebie fabrycznie opony 205/55/R16 na felgach stalowych o 6,5x16. Fabryczne alufelgi też są 6,5x16, jednak ja kupiłem sobie Dezent RI DARK 7x16 et48. Teraz zastanawiam się czy
1. opony 205 nie będą za wąskie do felg 7".
2. jak zmienię sobie na opony 215/55/R16 czyli o 1,71% większe, niż przewiduje homologacja, to auto straci coś mocy, będzie więcej spalać paliwa?
3. czy zmiana opon na inne, niż homologowane może mieć jakieś skutki prawne - z policją, firmą ubezpieczeniową?
Ad 1. - nie, na takim rozmiarze jeździłem w oplu vectrze tj. 205/55/16 felga 7x16 i taki rozmiar przewidywał producent
Ad 2. - ja nie odczułem zmiejszenia osiągów samochodu przy przejściu na 17, opony 215/50/17 a mam taki silnik jak Ty - wiem że zaraz rzucą się na mnie bo oczywiście 1,6 "ledwo się toczy"
Ad 3. - trudno powiedzieć w sprawach spornych - gwarancja, ubezpieczenie może to być brane pod uwagę
Pozdrawiam
Ad 2. - ja nie odczułem zmiejszenia osiągów samochodu przy przejściu na 17, opony 215/50/17 a mam taki silnik jak Ty - wiem że zaraz rzucą się na mnie bo oczywiście 1,6 "ledwo się toczy"
Ej tam zaraz rzucą się:surprise: Ale nie wiem czy możliwe jest jeszcze zmniejszenie osiągów 1,6:roll:
Rijndael 08-04-2011, 13:58 Panowie, proszę o poradę. Mam u siebie fabrycznie opony 205/55/R16 na felgach stalowych o 6,5x16. Fabryczne alufelgi też są 6,5x16, jednak ja kupiłem sobie Dezent RI DARK 7x16 et48. Teraz zastanawiam się czy
1. opony 205 nie będą za wąskie do felg 7".
Nie będą. Możesz spokojnie zakładac.
2. jak zmienię sobie na opony 215/55/R16 czyli o 1,71% większe, niż przewiduje homologacja, to auto straci coś mocy, będzie więcej spalać paliwa?
To jeszcze zależy jakie masz w tej chwili i na jakie zmienisz, ale raczej nie ma to sensu przy Twoim silniku. Szczególnie, że rozmiar 205/55 jest tańszy, więc w tej samej cenie kupisz lepsze gumy, a to już będzie wyraźna różnica na plus.
3. czy zmiana opon na inne, niż homologowane może mieć jakieś skutki prawne - z policją, firmą ubezpieczeniową?
To trzeba sprawdzić co dokładnie mówi homologacja. Możliwe, że felgi też masz niehomologowane. ;) Ale tak w praktyce... nikt się raczej tym za bardzo nie przejmuje, jeśli różnica jest niewielka, chociaż oczywiście zawsze można mieć pecha...
bardziej się zastanawiam czy po prostu felgi 7" przy oponie 205 nie będą zbyt narażone na uszkodzenie
założyłem alufelgi, wyglądają super, przy okazji zauważyłem, że przy piaście (czy jak to nazwać, chodzi o część, na której zamontowana jest felga) jest dużo rdzy, a samochód ma dopiero pół roku. Czym usunąć tą rdzę? Czy trzeba z tym żyć? Przy innych samochodach tego nie widziałem.
Update: ta zardzewiala cześć to środek tarczy, który nie podlega scieraniu.
I co panowie da się coś zrobić z tą rdzą?
BlackJack 11-04-2011, 23:30 Panowie pomocy!
Jak pisałem wcześniej, przymierzałem sie do zakupu alusów 17 cali AEZ Tidore Dark. Do nich chciałem założyć opony o rozmiarze zgodnym z zaleceniami Forda, czyli 235/45/17.
Jednak problem polega na tym, że AEZ akurat do tych felg (7x17) zaleca inne rozmiary opon, tj:
- 215/50R17 91
- 215/50R17 95
- 225/45R17 91*
- 225/45R17 91Y*
Według specyfikacji AEZ'ta, opony 235/45/17 są zalecane tylko do felg o rozmiarze 7,5x17, a niestety w tym rozmiarze wybór jest niewielki - nie tylko u AEZ, ale ogólnie u wszystkich producentów. Oczywiście pech chce, że Tidore Dark akurat w tym rozmiarze nie wystepuje:(
W związku z tym mam kilka pytań:
1. Czy nie bedzie problemu jeśli do tych felg 7x17 założę opony 235/45/17 czyli niezgodny z zaleceniami AEZ?
2. Czy w takim przypadku jednak lepiej założyć rozmair opony zalecany przez AEZ? Ale wtedy rozmiar opony nie bedzie zgodny z zaleceniami Forda... I koło się zamyka...
3. Czy jednak lepiej poszukać felg o rozmiarze 7,5x17 i do nich opony 235/45/17?
Pomóżcie, bo zaraz zwariuję, a sezon letni za pasem:roll:
Ja mam 8x17 i jest ok, moim zdaniem 7J jest za wąska do rozmiaru 235
Rijndael 11-04-2011, 23:38 Nie zakładaj 235 ani nawet 225 na felgę 7". Na tą felgę załóż 215/50, zresztą to i tak jest optymalna szerokość do tego auta.
BlackJack 11-04-2011, 23:48 Dzięki za szybkie odpowiedzi:)
Skłaniam się raczej do zaleceń Forda, żeby w razie czego nie mieć problemów, że sie nie trzymam homologacji, więc myślę, że zdecyduję się na laczki 235/45.
Problem tylko pozostaje z felgą. Właśnie tez tak słyszałem, że 7J bedzie za wąska.
-> JVC: AEZ do opon 235/17 zaleca 7,5J, jednak mówisz, że 8J tez bedzie dobre? Bo jeśli tak, to Tidore Dark występuje w 8J:)
A jakie wtedy ET powinno być? Jak najbardziej zbliżone do 50?
Rinadel a jeździłeś na 235/45R17 w mondeo mk4 ? Domyślam się że w swoim masz węższe opony i masz z tym problem jakiś :D
Ja bym tam na 215/50R17 nie zamienił ,akurat dwa tygodnie temu zmieniałem opony na nowe i wybrałem świadomie ponownie 235/45R17 :) Faktem jest że zapewne 215 jest najbardziej racjonalnym wyborem ,ale nie zawsze robimy to co nakazuje nam rozsądek ;)
BlackJack ja mam 8x17 ET45 i wszystko gra
założyłem alufelgi, wyglądają super, przy okazji zauważyłem, że przy piaście (czy jak to nazwać, chodzi o część, na której zamontowana jest felga) jest dużo rdzy, a samochód ma dopiero pół roku. Czym usunąć tą rdzę? Czy trzeba z tym żyć? Przy innych samochodach tego nie widziałem.
Update: ta zardzewiala cześć to środek tarczy, który nie podlega scieraniu.
http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=26175&d=1302504643
I co panowie da się coś zrobić z tą rdzą?
I co panowie z tą rdzą się da coś zrobić?
jendrekmak 12-04-2011, 09:19 możesz zdjąć oczyścić i pomalować farbą odporną na temperaturę. jeśli tak zostawisz też nic specjalnego się nie będzie działo tylko się będziesz denerwował że widać rudego
a można to czymś doczyścić i posmarować smarem?
jendrekmak 12-04-2011, 14:54 rudego to głównie mechanicznie czyli jakaś szczotka stalowa. posmarować? wystarczy na chwilę zwłaszcza jak sobie poszalejesz trochę i hamulce się będą grzały
Malyyniak 26-05-2011, 01:16 Witam, podepne sie do tematu, mam okazje kupic felgi jak w linku ponizej, do tego oponki 55 x 225, bedzie ladnie pasowac do MK4 czy moze bedzie gdzies obciera?
zapomnialem o linku :)
http://www.alloywheelworld.co.uk/product.php/416/fondmetal-7600-7x16-alloy-wheels-and-tyres-finished-in-titanium-polished/514479b6cc26b377eac5e18d25f5e3af
Co do opon to rozmiar beznadziejny , taki duży balon przy profilu 55 na pewno dobrze nie wpłynie stabilność samochodu.
Felgi kwestia gustu ,ale brzydkei nie są ;)
Witam
Chciałbym kupić takie oryginalne felgi ,jak w aukcji poniżej
http://allegro.pl/ford-18-oryginal-mondeo-galaxy-s-max-focus-i1865376630.html
Do tego oponę 235/40/18 (rozmiar opony będzie dobry?)
-Przy załadunku auta nie będzie ocierało?
-Ile może spalanie wzrosnąć ?
-Czy komfort jazdy będzie ok?
Pozdrawiam
Ps.Obecnie jeżdżę na 215/50/16
Rozmiar jest dobry ,nic nie będzie obcierać , spalanie może wzrosnąć o jakieś 0,5 - 1 litr.
Komfort będzie niestety wyczuwalnie gorszy , natomiast trzymanie samochodu na zakrętach i stabilność pierwsza klasa, no chyba że trafimy na koleiny.
Sprawdź dobrze te felgi bo jeśli są nowe to cena mocno podejrzana jak na oryginał forda
stuff102 09-10-2011, 10:24 Witam
Chciałbym kupić takie oryginalne felgi ,jak w aukcji poniżej
http://allegro.pl/ford-18-oryginal-mondeo-galaxy-s-max-focus-i1865376630.html
Do tego oponę 235/40/18 (rozmiar opony będzie dobry?)
-Przy załadunku auta nie będzie ocierało?
-Ile może spalanie wzrosnąć ?
-Czy komfort jazdy będzie ok?
Pozdrawiam
Ps.Obecnie jeżdżę na 215/50/16
Witam
Przypadkiem jestem właścicielem takowych felg i powiem tak:
- nic nie ociera
- nie mam porównania gdyż mam je od poczatku
- co do komfortu hmmm na naszych dziurawych drogach powiem szczerze jest masakra...czujesz każdą dziurkę. Na równej drodze jest ok.
Sam osobiście zamierzam kupić 215/50/16 :) ewentualnie 17 ale nigdy więcej z takim małym profilem.
Jakbyśmy mieli w Polsce idealne drogi to felgi byłyby idealne.
Największy plus takich alusi to ich wygląd:) auto prezentuje się rewelacyjnie.
Rozmiar jest dobry ,nic nie będzie obcierać , spalanie może wzrosnąć o jakieś 0,5 - 1 litr.
Komfort będzie niestety wyczuwalnie gorszy , natomiast trzymanie samochodu na zakrętach i stabilność pierwsza klasa, no chyba że trafimy na koleiny.
Sprawdź dobrze te felgi bo jeśli są nowe to cena mocno podejrzana jak na oryginał forda
Co do kolein potwierdzam ... nie jest idealnie
215/50/16
Oboje mylicie rozmiar , chyba chodzi 215/55R16 ;)
Sam osobiście zamierzam kupić 215/50/16 ewentualnie 17 ale nigdy więcej z takim małym profilem.
To może się dogadacie hehe
stuff102 09-10-2011, 10:37 [QUOTE=jvc;1719102]Oboje mylicie rozmiar , chyba chodzi 215/55R16 ;)
Pewnie masz racje, grunt żeby profil był większy.
Na tej aukcji napisano, że nie są to chińskie repliki. Rozumiem więc, że sporo takich pewnie jest w sprzedaży. Mam jedne upatrzone, 16-calowe, nieoryginalne do forda, ale zastanawiam się jaka powinna być cena za sztukę aby się nie naciąć? Z drugiej strony, czy te chińskie to rzeczywiście buble?
Marianosik 09-10-2011, 13:35 Jeździ ktoś z Was na tych felgach:
http://allegro.pl/nowe-felgi-ford-s-max-16-cali-polerowane-piekne-i1865017671.html
Mam opony 205/55R16
tomiscorpio 09-10-2011, 13:42 na 8 calowa fele 225-235 najlepiej.
"-Ile może spalanie wzrosnąć ?
-Czy komfort jazdy będzie ok?"
no zalezy bardzo duzo od opony , wogole ten komfort. Ja mialem avony 225 u siebie w scorpio indeks predkosci W , to opona wazyla jakies 3 kg wiecej niz kazda inna 205 z indeksem V , do tego byla tak twarda , ze efekt jazdy byl jak na obreczach od powozu:D
@stuff102 @jvc
Rzeczywiście macie racje teraz mam 215/55/16
Jeździ ktoś z Was na tych felgach: http://allegro.pl/nowe-felgi-ford-s-...865017671.html
Kolejne Chińczyki , wyglądają ładnie i to wszystko.
tomiscorpio na zdjęciu jest karton z 18" , a w opisie 6,5x16 ;)
Za chwilę zaczną podrabiać opony tak ze nikt się nie połapie że to podróby,normalnie masakra..
tomiscorpio 09-10-2011, 16:25 jvc o tych pisalem http://allegro.pl/ford-18-oryginal-mondeo-galaxy-s-max-focus-i1865376630.html
a te z linka marianosika to tak 16 cali 6.5 szerokosc , taki rozmiar jak mam w scorpio , 215 od biedy a najlepiej 205 zakladac na 6.5 cala. Chociaz ford do scorpio wciskal tam 225 to wyglada tak sobie , taki balon sie wylewa na boki.
Na tej aukcji napisano, że nie są to chińskie repliki. Rozumiem więc, że sporo takich pewnie jest w sprzedaży. Mam jedne upatrzone, 16-calowe, nieoryginalne do forda, ale zastanawiam się jaka powinna być cena za sztukę aby się nie naciąć? Z drugiej strony, czy te chińskie to rzeczywiście buble?
Ponawiam swoje pytanie :D
Szukaj w markowych felgach a nie no name, nie wiem jak Ci doradzić , rial,ronal, borbet, aez, proline,alutec, to tak na szybko. 16" kupisz mniej więcej od 400zł w górę...
Chińczyk nic dobrego nie wróży...
kopydleusz 10-10-2011, 14:57 Co do marek felg - mam 17'' aet i niby wszystko ok (jakieś 600 za sztukę teraz kosztują), ale komfort jazdy nieporównywalnie gorszy od zimówek.
lato - 235/40R17
zima - 205/55R16
Teraz mam nowe na zimę 215/55R16 i mam nadzieję, że będzie jeszcze przyjemniej.
Ponawiam swoje pytanie :D
Moim zdaniem nie jest to bubel,bardzo dużo zakłady oponiarskie zakładają takich felg i mają pozytywną opinię o nich [jak twardość przy zakladaniu maszyną na oponę].Mam znajomych którzy jeżdzą i nic się nie dzieje.
murzyn6666 10-10-2011, 17:29 ja mam w swoim mk3 chińczyki 17" do tego opona matador mp46 hectorra 205/50 i bardzo dobrze się jeździ. wcześniej na tych felgach miałem bridgestone potenza 225/50 i jeździło się na nich jeszcze lepiej, ale do mojego mondziaka za szerokie były, czasem z tyłu coś otarło, więc je zmieniłem. ale co do felgi, kupiłem je używane, właśnie z tymi bridgestonami i są wg mnie ok, nie krzywią się jak to niektórzy twierdzą. na zimę mam originalne fele forda alu 16" z oponą 205/55 i już jedną z nich prostowałem.
Z chińczykami jest taki problem że producentów może być i pięćdziesięciu i nie można ich wrzucić wszystkich do jednego wora ;)
murzyn6666 10-10-2011, 18:24 jak się kupi, to się okaże :P mi się udało ;) wam też życzę szczęścia:)
Odgrzeję kotleta, żeby nie zakładać nowego wątku.
Chciałbym do poliftowego MK4 założyć niestandardowe felgi. Ale tu pojawia się mały problem. Wg. katalogu Forda dostępne są felgi 8x18 ET 55, 8x19 ET 55 i 8,5x20 ET 50. Tymczasem konfiguratory opon jako felgi pasujące podają również rozmiary 8,5x18 oraz 8,5x19. Do tego ET waha się w zakresie 35 - 45. Felga, która najbardziej mi się podoba, ma wymiary 8,5x19 ET 35.
Chciałbym spróbować zachować posiadany profil opony, a ponieważ producent wymienia w swoim katalogu opony 235x40x18 i 235x40x19, to chyba się da. Chwilowo pomijam prawie 4% różnicę w średnicy opon, skoro Ford taką dopuszcza zarówno w katalogu, jak też w oficjalnej instrukcji.
No i teraz pytanie do osób znających temat. Czy rozmiar felgi 8,5x19 ET 35 (przy oponie 235x40x19) w ogóle ma sens? Czy felga nie jest ciut za szeroka? I czy zmieści się w nadkolu, skoro wg. katalogu można tam wpakować nawet 8,5x20, ale niestety z ET 50? Sama felga wizualnie podoba mi się bardzo, ale nie chciałbym przesadzić. Dodatkowo zastanawia mnie fakt, że felgi 19" w każdym konfiguratorze występują w szerokości 8,5" i są podobno dedykowane do Forda MK4. Czy ktoś mógłby doradzić mi coś w tej kwestii?
Pozdrawiam
Lukaszko 31-08-2012, 12:46 Witam.
Przymierzam się do zakupu felg aluminiowych na zimę. Budżet nie pozwala szaleć i mam takie typy:
http://www.felgi.pl/felga/dezent/re/ford/mondeo/kombi/iv/2-0/16/p%3d65#tabs
http://www.felgi.pl/felga/dezent/re-dark/ford/mondeo/kombi/iv/2-0/16/p%3d65
http://www.felgi.pl/felga/ronal/r42/ford/mondeo/kombi/iv/2-0/16/p%3d65
http://www.felgi.pl/felga/alutec/grip-polar/ford/mondeo/kombi/iv/2-0/16/p%3d65
Co polecacie?
Macie jakieś opinie o tych firmach?
Mój kolor to sea gray metalic jest w przymierzalni na tych stronach, to ten na dole.
Lukaszko 03-09-2012, 06:45 Na polu bitwy zostaje tylko DEZENT RE (http://www.felgi.pl/felga/dezent/re/ford/mondeo/kombi/iv/2-0/16/p%3d65#tabs) 6,50x16 5x108.00 50,00.
Tak wygląda na moim aucie
http://img35.imageshack.us/img35/4317/fordmondeodezentre16.jpg
Co o tym myślicie?
JVC widzę że ty jesteś w temacie felg, powiedz co sądzisz o marce DEZENT? Niby niemiecki itp ale cena powoduje że mam wątpliwości.
Marka jest OK, nie widziałem żeby były z nimi jakieś problemy, na zimę się nadają ,ale u nas po tym co sypią po drogach to można się spodziewać ze po 3 latach jakieś kwiatki wyjdą.
Lukaszko 03-09-2012, 07:20 Tzn jakie kwiatki, rdza?
Jest na to jakiś sposób, piaskownie i lakierowanie przywróci je dożycia, czy jak już rdza złapie to kosz?
Są jakieś lepsze alusy na zimę?
Zastanawiałem się długo nad stalówkami ale komplet stalówek plus nakrętek i kołpaków nie jest wcale dużo tańszy od alu a wygląd jednak inny.
Ja dużo zakładałem z firmy rial , jak na razie nie ma problemów, musisz patrzeć na to żeby były to normalnie pomalowane alusy, żeby lakier nie był taki zbyt świecący. Rdzewieć nie będą ,ale robią się takie białe naloty, oczywiście zawsze to po czasie można pomalować.Generalnie masz gwarancję ze 2 lata wiec nie ma się co bać pod warunkiem że maja oznaczenie że nadają się na zimę. Ja w mondeo zostawiłem oryginalne na zimę a na lato kupiłem inne, a żonie w clio założyłem riala i teraz będzie trzeci sezon jak jest OK.
Lukaszko 03-09-2012, 08:09 Ja oryginały mam już trochę wyjechane i boję się że zimą zaczną korodować dlatego zostawiam je na lato, pozatym bardziej mi się podobają.
Z riala w 16 nie ma nic sensownego co by mi się podobało.
A te dezenty mają oznaczenie na zimę i mają 3 lata gwarancji.
Witam serdecznie ,
Mam do Was pytanko , nie znam sie na tych rozmiarach felg a chciałem kupić alufelgi pod opony 235/45/17 do mondka (przed lift. 2009 r )(rozmiar opony jak fabrycznie 17 ) czy te oznaczone na aukcji allegro by pasowały ?
oznaczenia ma 5X 108 7X 17H2 ET 55 lub ew. 5X 108 7JX 17H2 ET50
http://allegro.pl/oryginalne-17cali-ford-focus-mondeo-c-max-s-max-i2611643040.html
lub ew to
http://allegro.pl/oryginalne-17cali-ford-focus-mondeo-c-max-s-max-i2611643139.html
dziękuję z góry za odp.
pozdrawiam,
Grzesiek
jendrekmak 01-10-2012, 21:58 wydaje mi się, że przy szerokości opony 235 lepsze by były felgi 7,5 cala niż 7,0. przy 225 fabrycznie w fordzie były felgi właśnie 7,5 więc tym bardziej takie powinny być przy 235 lub nawet 8,0 cali
dzięki za odp , to szukam innych :)
FILIP1912 02-10-2012, 19:26 Witam ja mam 17 felgi 7,5c.et40 pasuj ,opona 235x45.
Szukam kompletu alufelg na zime i znalazlem takie i prosze o opinie:
http://allegro.pl/alufelgi-16-5x108-ford-mondeo-focus-kuga-s-max-i2674520065.html
http://allegro.pl/nowe-felgi-16-5x108-ford-focus-mondeo-kuga-s-max-i2684989879.html
http://allegro.pl/felgi-16-5x108-ford-mondeo-focus-ii-kuga-c-max-i2685995526.html
Jesli jest ktos kto juz ich uzywal to prosze o opinie. Nastepny krok to beda opony zimowe (chyba Dunlop 4D). Dodam ze obecnie mam 18" 235/45 R18 a planuje zalozyc 215/60 R16 na zime.
jendrekmak 08-10-2012, 07:33 wszystkie te felgi to chińczyki więc nie ma różnicy, które wybierzesz
Przecież polerowanych się nie bierze na zimę bo wychodzą później piękne kwiatki od naszej solanki :D
Tez sie wlasnie zastanawialem co sie moze stac z polerka po zime od soli zwlaszcza ze to chinczyki. Chyba wybiore cos bez polerki na zime i mam nadzieje ze uda sie je wywazyc:)
Kupie nie polerowane ten model poliftowego S-maxa :http://allegro.pl/felgi-16-5x108-ford-mondeo-focus-s-max-c-max-i2634573274.html
Lukaszko 10-10-2012, 08:54 Witam.
Kupiłem nakrętki zabezpieczające McGard - SU 24157SU ale one są bez pływającego stożka. Pozostałe wymiary są ok. Czy będą one pasować do oryginalnych felg forda?
Czy do fordowskich felg koniecznie musi być pływający stożek?
Czym grozi brak tego stożka?
Zedrzesz lakier z felgi w miejscu syku z nakrętką.
Gdzieś słyszałem, że kołnierz zabezpiecza też nakrętkę przed nagrzewaniem od felgi, ale nie wiem czy nie jest to tylko jakaś demagogia marketingowa.
Lukaszko 10-10-2012, 13:21 A dlaczego do innych felg pływający stożek nie jest wymagany, fordowskie felgi są jakieś specyficzne?
W MK3 miałem felgi aluminiowe DOTZ 7Jx16H2 ET37. Miał takie z oponami letnimi 205/55/16 jak go kupiłem.
Czy może mi ktoś powiedzieć czy felgi te wraz z oponami 215/55/16 będą pasowały do mondeo MK4?
Chciałem je założyć na zimę, ale nie wiem czy się nadają.
Witam.
Kupiłem nakrętki zabezpieczające McGard - SU 24157SU ale one są bez pływającego stożka. Pozostałe wymiary są ok. Czy będą one pasować do oryginalnych felg forda?
Czy do fordowskich felg koniecznie musi być pływający stożek?
Czym grozi brak tego stożka?
Mam takie same i jest git 8)
Lukaszko 13-10-2012, 12:18 Chyba jednak nie są git. Dziś sprawdzałem jak siedzą te zabezpieczenia w feldze oryginalnej i dezent. I w obu jest problem bo się "kolebią" tzn kąt stożka jest inny niż otworu w feldze. Na oryginalnych śrubach forda nie ma tego problemu, siedzą stabilnie. Więc wydaj mi się że zabezpieczenia są źle dobrane!
Proszę ekspertów o opinię jak w 100% sprawdzić że nakrętka(zabezpieczenie) jest dobrze dopasowana??
kolego lepiej nie eksperymentować przy takich rzeczach lepiej już założyć poprawne nakrętki niż w najgorszym wypadku stracić koło na drodze a w najlepszym wyrobić sobie gniazda w felgach i mieć do wyrzucenia felgę. widziałem na własne oczy jak źle dobrana nakrętka przy wymianie kuł nie chciała się odkręcić dobrze że to w domu to zawsze jakaś rurka przedłużająca klucz się znajdzie żeby odkręcić a na drodze to trochę lipa przy wymianie:) wiec moim zdaniem lepiej nie prowokować losu.
Właśnie zamówiłem zimówki na swoje 17` ki i pewno już na nich zostaną.
Planuję na wiosnę założyć 18` lub większe.
Ciekaw jestem wszelkich opinii na temat użytkowania Mondeo z felgami 18+
Przeglądając różne rodzaje felg najbardziej mi odpowiada wzór Y
Np: http://allegro.pl/alufelga-20-ford-1szt-i2678959048.html
takie coś tylko bez tego czarnego ;)
http://foto.1j.pl/upload/7cfcb54968f97b34bd5644ab5f02e537.jpg (http://foto.1j.pl/image/szctjo/)
A może ktoś ma taki komplecik w dobrym stanie i chce się go pozbyć ? ;)
Na 18 da się bez problemu jeździć:)
Witam,
mam nadzieję, że się w dobry temat wstrzeliłem.
Proszę doradźcie, które felgi wybrać. Wiem, że to kwestia gustu, ale jestem ciekaw opinii innych.
Poniżej moje dwa typy:
http://images.tinypic.pl/i/00208/abdksx28jur0_t.jpg (http://www.tinypic.pl/abdksx28jur0)
oraz
http://files.tinypic.pl/i/00208/k9o5m8pzbvdw_t.jpg (http://www.tinypic.pl/k9o5m8pzbvdw)
Dodam, że auto dokładnie takie jak na fotce.
Proszę o głosy, która felga wygląda lepiej.
Kuba
Lukaszko 05-11-2012, 14:13 Nad tymi drugimi też się zastanawiałem(mam identyczny kolor jak ty), zobacz parę postów wyżej ale ostatecznie z nich zrezygnowałem bo słyszałem że z szarymi felgami może być problem zimą, tzn bardzo widać na nich brud i rysy.
Na zimę warto brać proste wzory(i tanie), ja wybrałem Dezent RE.
Nad Dezent RE też się zastanawiam.
Czy masz jakieś foto auta z tymi felgami?
Kuba
IMO drugie - bo optycznie wydają się większe , niż są w rzeczywistości.
kopydleusz 05-11-2012, 17:43 Zacytuję w tej kwestii moją żonę: "obie brzydkie, ale te drugie wyglądają jak brudne, więc lepiej już te pierwsze".
Ciemnoszare felgi nie są zbyt atrakcyjne. Wolę srebrne, albo czarne.
W celu utrudnienia dodaje jeszcze trzeci model:
http://files.tinypic.pl/i/00208/mbtyocc0ssaj_t.jpg (http://www.tinypic.pl/mbtyocc0ssaj)
Na chwilę obecną chyba to jest mój faworyt.
Pasują do tego auta?
Te miałem w Focusie i pozostał sentyment. Szkoda, że nie ma wersji zimowej.
http://images.tinypic.pl/i/00208/ms6yjkolfa2s_t.jpg (http://www.tinypic.pl/ms6yjkolfa2s)
Kuba
Lukaszko 05-11-2012, 19:49 Czy masz jakieś foto auta z tymi felgami?
Nie mam bo felgi leżą w garażu i czekają na śnieg.
Na żywo wyglądają lepiej niż na foto, prosty solidny wygląd, napewno ładniejsze niż stal a niewiele droższe.
Nie mam bo felgi leżą w garażu i czekają na śnieg.
Na żywo wyglądają lepiej niż na foto, prosty solidny wygląd, napewno ładniejsze niż stal a niewiele droższe.
A czy łatwo je ugiąć?
Lukaszko 05-11-2012, 20:12 Nie bardzo rozumiem?
Ja ich jeszcze nie używałem kupiłem na ten sezon.
Nie bardzo rozumiem?
Ja ich jeszcze nie używałem kupiłem na ten sezon.
Chodziło mi o to czy felgi są podatne na dziury. Widziałem, że do co do niektórych modeli ludzie pisali, że są miękkie.
Zdecydowałem się na Dezent RE. Teraz tylko parametry. Które brać:
6,50x16 et 40 lub 50
oraz 7x16 et 48.
Opona będzie 215/55.
Kuba
Lukaszko 06-11-2012, 12:13 A jak sprawdzić czy felga jest miękka? Pod palcami się nie ugina;)
6,50x16 ET 50 takie są fabrycznie i takie są dedykowane do forda.
Jak będziesz kupować, to napisz że to mondeo to dadzą ci zestaw pod forda(pasują śruby fordowskie i nie potrzeba pierścienia centrującego).
westblack 06-11-2012, 21:00 http://www.felgi-opony.com/Aktualnosci/Szerokosc_opony__a_szerokosc_felgi_,3,32,15.html
Sebastekatowice 12-11-2012, 13:09 Doskonały wybór felg alu oraz serwis alu jest:569: w Katowicach na ul. Twardej 7 wjazd od Panewnickiej-główna droga w KATOWICACH LIGOCIE. Tel. 32-252-44-76
http://www.zumi.pl/2254498,Alufelgi_Serwis_Andrzej_Drygas,Katowice,fi rma.html#!s=homePage
Wracam do tematu podkładek, niestety trochę późno przejrzałem cały temat. Ale: zmieniałem dzisiaj koła na zimówki i u wulkanizatora okazało się że są po dwie podkładki na przednich kołach. Ponieważ nikt nie wiedział :oops: co to jest wulkanizator wywalił je i założył koła. Letnie mam oryginalne alusy a podkładek będzie brak. Podpowiedzcie czy przy zmianie na letnie trzeba założyć nowe podkładki a jeśli tak to skąd mam wiedzieć na które śruby?
Nie trzeba ich w ogóle zakładać, jak bardzo chcesz to kupisz pewnie w ASO za parę złotych. Zakładasz jak najbardziej po przekątnej .
jendrekmak 24-11-2012, 12:02 Wracam do tematu podkładekdomyślam się, że chodzi o podkładki na szpilkach w piaście. są to tylko montażowe podkładki (z reguły 2 szt. na koło) żeby przytrzymać tarczę blisko piasty po to żeby zminimalizować możliwość dostania się jakiegoś "brudu" pomiędzy piastę i tarczę w czego wyniku może pojawić się bicie tarczy hamulcowej przy hamowaniu bo traci ona właściwą płaszczyznę pracy (nie jest wtedy idealnie prostopadła do osi obrotu koła). w wielu autach nie ma takich podkładek i jakoś to działa a w niektórych zamiast tych podkładek jest dodatkowa śruba mocująca tarczę do piasty pomiędzy szpilkami
przy nieoryginalnych felgach aluminiowych mogą te podkładki niestety przeszkadzać bo otwór na szpilkę w feldze jest dużo mniejszy niż w oryginałach forda i wtedy może dojść do zniszczenia takich podkładek i minimalnego bicia felgi bo podkładki są "rozpłaszczone" pomiędzy tarczą a felgą.
michalkoczur 18-12-2012, 20:02 koledzy
jesli ktos jezdzi na felgach 7,5 lub 8x17 ET 40 plus oponki 235x45 - czy moglby zrobic zdjecie boczne zeby zobaczyc jak sie ma kolo do boku auta? czy wystaje czy jest na rowno czy jak...
pozdrawiam i dzieki
Ja mam 8x17 ,ale na lato...
Nie wystaje bo nie może,mondek to napompowany samochód ;)
michalkoczur 18-12-2012, 20:34 czyli mozna smialo brac? bo wyliczylem ze jest to o okolo 2.5 cm bardziej na zewnatrz niz teraz u mnie i nie bylem pewny czy nie za bardzo na zewnatrz:)
Nie wystaje poza błotnik na pewno, u mnie ET45 jest
westblack 22-12-2012, 21:10 U mnie jest 8,5 z ET40 na styk
Klepię z fona
U mnie ET37 przy feldze 7x16 - nie wystaje. :)
radekrogo 11-02-2013, 06:51 Taka ciekawostka ze Stanów, nie widziałem jeszcze felg w czarnym do MK4.
http://www.ebay.com/itm/19-BLACK-FORD-FACTORY-MONDEO-MK4-RS-ST-EUROPEAN-OEM-WHEELS-RIMS-TIRES-/321031337825?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4abef57761&vxp=mtr
Chodzi mi po głowie aby na wiosnę zająć się nieco felgami. Mam fabryczne piętnastoramienne 17 stki z wersji Titanium X. Są polerowane od frontu. Myślę aby je pomalować na grafit i dodać polerkę od frontu, co przy kolorze auta (ten rzadszy srebrny) powinno dać niezły efekt.
Wyobrażam sobie, że będzie to coś podobnego do tej felgi, oczywiście z tą różnicą że felga będzie oryginalna fordowska a nie chińska podróbka: http://moto.allegro.pl/felgi-15-5x108-ford-focus-mondeo-polerka-grafit-i2992285559.html
Albo coś jak to tylko z mniejszą różnicą między kolorami, tak aby to wciąż był jednek kolor a nie dwa jak tu: http://moto.allegro.pl/audi-80-b4-ford-4x108-15-grafit-polerka-i3003383656.html
Kolego radekrogo na te felgi natknolem sie jesienia na allegro jak szukalem felg na zime. Sa rozne wariacje felgi ronala np takie:
http://allegro.pl/3228-felgi-alu-18-5x112-audi-chrysler-ford-seat-i2994094096.html
http://allegro.pl/felgi-aluminiowe-18-5x108-et53-ford-i2948516177.html
Wszystko produkcja w chinach. BBS tez produkuje w chinach:)
Ronal w PL:)
Pulse w pierwszym linku jest nasz fordowski ronal. sam ma takiego w s-maxie 18" czeka na wiosne:) Przez ta polerke po kilku latach zaczynaja wychodzic ladne kwiatki:) Niestety pierwszy wlasciciel auta nie pomyslal zeby felgi zabezpieczyc woskiem chociaz 1 w roku.
radekrogo 11-02-2013, 23:19 Kolego radekrogo na te felgi natknolem sie jesienia na allegro jak szukalem felg na zime.
Przypatrz się dobrze zdjęciom, te są jednolite i cale czarne bez żadnej polerki, to tylko efekt optyczny na zdjęciu.
kmicic-lt 19-04-2013, 11:26 Mam pytanko, bo naczytalem sie tych wszystkich postow i zglupialem. Czy felgi 8Jx18'' et35 (z oponami 235/40/18) podejda mi do Mondeo mk4?
Chyba nie, prędzej ET55 (przynajmniej ja takie mam).
westblack 23-04-2013, 20:18 35 chyba za małe
Panowie, nie mogę się jednoznacznie doczytać i doszukać, jakie jest ET w MK4 fabrycznie wyposażonym w alusy 7,5x17 i oponki 235/45.
Chcę kupić inne felgi, ale nie chcę zmieniać ET.
Jakie więc mam kupić?
Naprawdę nikt nie wie, czy też nikt już tu nie zagląda?
gluszczenko 27-06-2013, 11:24 od dobrych 5 lat jezdze mondkiem i juz chyba przywyklem do niekompetencji ludzi pracujacych w salonie w rze ... wyslalem zapytanie, dzwonilem z prosba o podanie ET. nawet model felg wyslalem. w sluchawce uslyszalem niezreczna cisze, pozniej pytanie po kolegach a na sam koniec przelaczyli mnie do dzialu czesci, gdzie uprzejmy Pan poinformowal ze sprawdzi i oddzwoni, co nigdy nie mialo miejsca.
eh, chlopaki pomozcie, czy 8,00x17 - 45,00 - 5x108.00 (http://www.felgi.pl/felga/mak/corsa/ford/mondeo/4-5-drzwi/iv/2-0-tdci/17/p%3d65) podejda bez problemu? mozecie przy okazji polecic jakies gumki do tego?
pzdr
LittleJacob 27-06-2013, 12:44 Czy oryginalne fordowskie osiemnastki (chodzi o ten wzór http://tablica.pl/oferta/idealne-felgi-18-cali-ronal-ford-mondeo-mk3-mk4-focus-mk2-CID5-ID2BNyj.html#c958968f32 ) to rozsądny wybór? Z oponą powiedzmy 225/40? Czy nie bedzie cos wystawało, obdzierało itp.?
Misiecki 27-06-2013, 13:33 Panowie mi ostatnio zaczał chodzić plan taki zeby postawić mondeo na 17 ale pożyczonych do francuzów. W Ps przymierzyłem felgi (nie na moim aucie, pierwsze lepsze zdjęcie bokiem w kolorze PB) i wyglądaja naprawde nieźle moim zdaniem (tym bardziej że jakoś nie podobają mi się fordwoskie 17)
http://obrazki.elektroda.pl/9512314900_1372336215_thumb.jpg (http://obrazki.elektroda.pl/9512314900_1372336215.jpg)
Czy oryginalne fordowskie osiemnastki
TAKIE (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1986516&postcount=109) ładniejsze ;)
Tez mi sie podoba ten wzor Y
Mam taki wlasnie ale zaciekawilo mnie ze Ford ma wiele modyfikacji tego wzoru. Inne sa na autach w wersji S a np. inne w Kuga (nie ma dziury miedzy widelkami Y). Jedne maja bardziej rownolegle krawedzie ramion, inne bardziej trojkatne. I to caly czas mowie o origo Forda. Jest gdzies kompletny katalog wzorow oferowanych przez forda?
gluszczenko 27-06-2013, 14:09 TAKIE (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1986516&postcount=109) ładniejsze ;)
slicznotki! zastanawiam sie nad 17'kami, gdzie kupiles?
mialem brac https://www.felgi.pl/felga/dezent/re/ford/mondeo/4-5-drzwi/iv/2-0-tdci/17/p%3d65 ale dosc pospolite ;]
A nie lepsze jednak od MAKów, czy DEZENTów oryginalne, fordowskie?
Czasami można "upolować" kółka w niezłej cenie. Ja np. miesiąc temu kupiłem zestaw całych kół do swojego s-maxa. Kolega z naszego forum odebrał swojego s-maxa na 17'' piętnastoramiennych felgach, a postanowił zakupić 18'', właśnie model Y (jak to określił, nie zwrócił uwagi na letnie, skupiając się, aby dorzucili mu zimówki).
Kupiłem więc całe koła, nowe, bez przebiegu, za 3k. Na wolnym rynku zapłaciłbym tyle (w najtańszym, internetowym sklepie) za same opony michelin w tym rozmiarze (225/50R17), bez gwarancji daty produkcji (nawet 2-letnie sprzedają jako nowe).
Dzięki temu pogodziłem kółka letnie i zimowe - teraz oba komplety mają oddzielne zestawy alusków :-)
gluszczenko 01-07-2013, 09:28 A nie lepsze jednak od MAKów, czy DEZENTów oryginalne, fordowskie?
bardzo mi sie podobaja takie http://img04.tablica.pl/images_tablicapl/77413387_1_644x461_felgi-18-ford-s-max-mondeo-galaxy-kuga-focus-c-max-szczecin.jpg fele, choc 18stki to dla mnie za duzo, nie przekladam wygladu ponad komfort jazdy. szukam takich perelek, w dobrej cenie juz jakis czas... brak szczescia :(
a ktos ma podpowiedz w sprawie ET?
slicznotki! zastanawiam sie nad 17'kami, gdzie kupiles?
Szukałem zamienników ale siekieś dziwne wszystkie były ;)
Te co mam teraz to wzór fabrycznie montowany w Focusie ST z 2013r (http://www.ford.pl/Samochody_osobowe/FocusST)
Niestety ten wzór w Mondeo fabrycznie występuje tylko w wersji 19 cali.
A kupiłem w ASO :D
gluszczenko 01-07-2013, 09:46 A kupiłem w ASO :D
a za ile mozna wiedziec ;] ?
bartoszek 01-07-2013, 09:52 a za ile mozna wiedziec ;] ?
zapewne za drogo :)
zapewne za drogo :)
Wszystko jest względne ... na alledrogo w tym czasie jak kupowałem były podobne praktycznie nowe za około 3kpln .. ale bez faktury VAT 23%
wydaje mi się, że te, które podrzuciłeś, nie występują jako 17''.
Co do ET - nie wiem jak dla Mondeo, ale w s-maxie fabrycznie dostałem felgi z ET 52,5. Ogólnie fordowskie oscylują w okolicy 52,5 - 55.
iestety ten wzór w Mondeo fabrycznie występuje tylko w wersji 19 cali.
ano właśnie, z kolei w s-maxie występuje jako 18'' - właśnie na nie zmieniał Kolega, od którego kupiłem jego komplet 17''.
fajny odcień http://allegro.pl/s-max-galaxy-mk3-mondeo-mk4-kola-aluminiowe-18-i3360022770.html
bardzo mi sie podobaja takie http://img04.tablica.pl/images_tablicapl/77413387_1_644x461_felgi-18-ford-s-max-mondeo-galaxy-kuga-focus-c-max-szczecin.jpg fele, choc 18stki to dla mnie za duzo, nie przekladam wygladu ponad komfort jazdy. szukam takich perelek, w dobrej cenie juz jakis czas... brak szczescia :(
Zalezy co dla Ciebie jest dobra cena. Pare tyg temu widzialem takie 18tki w Krakowie za 1200 PLN - ale byly dosc podrapane. Tydzien pozniej znalazlem w CZ za 11000 Kc (jakies 1700PLN) - jedna fela ma mala ryske przy krawedzi, pozostale jak nowki: nieremontowane, proste etc. Oczywiscie mowa caly czas o origo Forda. No ale moze mialem szczescie.
http://img209.imageshack.us/img209/4378/1qcc.jpg
ano właśnie, z kolei w s-maxie występuje jako 18'' - właśnie na nie zmieniał Kolega, od którego kupiłem jego komplet 17''.
trzeba uwazac bo mimo wszystko sie roznia (moga sie roznic). Np. Y-style do kugi nie maja otworow miedzy widelkami. Sam juz widzialem pare wersji Y-style w fordzie: z roznie profilowanymi ramionami
gluszczenko 02-07-2013, 17:16 Zalezy co dla Ciebie jest dobra cena. Pare tyg temu widzialem takie 18tki w Krakowie za 1200 PLN - ale byly dosc podrapane. Tydzien pozniej znalazlem w CZ za 11000 Kc (jakies 1700PLN) - jedna fela ma mala ryske przy krawedzi, pozostale jak nowki: nieremontowane, proste etc. Oczywiscie mowa caly czas o origo Forda. No ale moze mialem szczescie.
Szukam caly czas, poki co musze kupic nowe gumki na moje stare, wyswiechtane juz D2YCH'y fordowskie 15sto ramienne, ktore moim zdaniem sa najleszymi fabrycznymi :)
Tak czy inaczej, macie moze opinie na temat Fulda SportControl 235/45R17 97 Y XL V1 ? Czy to nie ten temat?
jrk-gliwice 06-07-2013, 13:15 Witam, przeczytalem to juz pare razy ale mam dalej metlik w glowie. Chce zmienic zimowe stalowki 16, na letnie 17 alusy, chodzi mi wylacznie o oryginalne fordowskie, przeszukuje allegro od pewnego czasu i jest tam duzo ofert tylko rozne rodzaje felg, raz 7x17 albo 7,5x 17 oraz rozne et 50 albo 52,5 albo 55,
i tu rodzi sie moje pytanie ktore beda dokladnie pasowac do Mondeo w hatchbacku 2.0 140KM 2008r.
Planuje zakup uzywanych oryginalnych felg a do tego nowych opon, i rowniez jaki jest dobry rozmiar opon, widzialem ze zalecane sa 235/45 ale sa i 205/50
caly czas zastanawiam sie nad tymi
http://allegro.pl/ford-mondeo-grand-c-max-kola-lato-nowe-continental-i3354411722.html
Prosze o odpowiedz
gluszczenko 08-07-2013, 10:06 koniec koncow zdecydowalem sie na felgi MAK http://www.felgi.pl/felga/mak/corsa/ford/mondeo/4-5-drzwi/iv/2-0-tdci/17/7-50%2c8-00%2c8-50%2c9-00/p%3d102 ... do tego oponki Fulda SportControl 235/45R17 97 Y XL V1
pytanie: czy brozstaw 5x108.00 i ET 45 podejdzie do mondka bez zadnych nakladek?
bede wdzieczny za odp. podesle fotki jak juz zaloze ;]
Witam, przeczytalem to juz pare razy ale mam dalej metlik w glowie. Chce zmienic zimowe stalowki 16, na letnie 17 alusy, chodzi mi wylacznie o oryginalne fordowskie, przeszukuje allegro od pewnego czasu i jest tam duzo ofert tylko rozne rodzaje felg, raz 7x17 albo 7,5x 17 oraz rozne et 50 albo 52,5 albo 55,
i tu rodzi sie moje pytanie ktore beda dokladnie pasowac do Mondeo w hatchbacku 2.0 140KM 2008r.
Planuje zakup uzywanych oryginalnych felg a do tego nowych opon, i rowniez jaki jest dobry rozmiar opon, widzialem ze zalecane sa 235/45 ale sa i 205/50
caly czas zastanawiam sie nad tymi
http://allegro.pl/ford-mondeo-grand-c-max-kola-lato-nowe-continental-i3354411722.html
Prosze o odpowiedz
Fabryczne felgi 17" do Mondeo to: 5x108, ET55 (pisze z pamięci ale na 99% jest właśnie tak). Opony to tego to R17/235/45 do wersji 2,0 Pb. Mniejsze opony bywały w wersjach 1,6 Pb. Wszystkie dane sprzed liftingu.
Felgi z aukcji, którą podałeś są raczej do C-Maxa, sądząc po rozmiarze opony. Nie ma podanego ET a te w C-Maxie wynosi 50, a nie 55 jak w MDO.
pytanie: czy brozstaw 5x108.00 i ET 45 podejdzie do mondka bez zadnych nakladek?
Będzie pasować.
Żona ma identyczne w clio i trzeci sezon nie ma z nimi żadnych problemów.
gluszczenko 08-07-2013, 10:35 Będzie pasować.
Dzieki! Biore zatem :]
Jak to jest z jakością felg, Nie chodzi mi o tzw. "Chińczyki" tylko markowe, a są w bardzo różnych cenach, np:
http://www.felgi.pl/felgi/ford/mondeo/4-5-drzwi/iv/2-0#&&/wEXCAUHU3J0UHJtcwWPATUxMsKnMcKn4pSC4paSMMKnMcKn4pS C4paSNDA5NsKnMcKn4pSk4paSMTAyNMKnMcKn4pSk4paSMjA0O MKnMcKn4pSk4paSMTY3NzcyMTbCpzHCp+KUpOKWkjHCpzHCp+K UpOKWkjLCpzHCp+KUpOKWkjjCpzHCp+KUpOKWkjI2ODQzNTQ1N sKnMcKn4pSkBQNJUFAFAjIwBQdQYXJ0TmFtBQROVUxMBQdQcmR jcklkBQIxMwUHQ1NQVVZpcwUD4pSkBQRCUElkBQEyBQNDUGcFA TEFA0RpYQUCMTbLhzb+PrUnVZfPajy3FIOY925kYA==
W czym jest gorsza ta na początku od tej na końcu ? pomijając modę ? Podobnie jest w przypadku innych marek.
jendrekmak 03-09-2013, 09:48 skład stopu, jakość wykończenia - tak samo mógł byś zapytać o opony w danym rozmiarze bo jedna i druga jest przecież z gumy
najlepsze jest to ze kiedys myslalem iz alu felgi musza byc lzejsze od blaszanych a to zwyle nie jest prawda.
Pytanie wiec, jaka przewage maja alusy od normalnych felg?
kuba1961 03-09-2013, 12:04 Właśnie. Zawsze czytałem że mniejsza masa nieresorowana. A też niedawno stwierdziłem że alusy są cięższe. Czyli marketing działa na nas. Reklama dźwignią handlu.
Jak to jest z jakością felg, Nie chodzi mi o tzw. "Chińczyki" tylko markowe, a są w bardzo różnych cenach, np:
http://www.felgi.pl/felgi/ford/monde...y3FIOY925kYA==
skład stopu, jakość wykończenia
Niby tak, ale trudno dla osoby nie wnikającej w temat coś znaleźć konkretnego na stronach producenta, odnoszę wrażenie że to w większości tylko różnica w wyglądzie(mam na myśli jednego producenta). Jako że mi nie koniecznie podobają się te najdroższe... a nie chce kupić byle czego, stąd te pytanie.
najlepsze jest to ze kiedys myslalem iz alu felgi musza byc lzejsze od blaszanych a to zwyle nie jest prawda.
Pytanie wiec, jaka przewage maja alusy od normalnych felg?
Owszem są lżejsze, ale to raczej z innej półki cenowej :) inne zalety, aluminium lepiej ciepło odprowadza z hamulców, nie rdzewieją tak jak stalowe... wygląd, rzecz gustu, a jeszcze jedno, przez "szprychy aluminiowe" lepiej można ocenić stan tarcz i klocków, podczas kupowania auta :)
No wiadomo ze kwestia polki cenowej, bo wyczynowe na pewno sa lzejsze: maja mniejsza bezwladnosc wiec ulatwiaja przespieszanie i hamowanie. Na zwyklych drogach to ci ryba jak odprowadzaja cieplo.
Te "drogowe", nawet te drogie (originaly od Forda chyba prawie 4k za 4 sztuki) sa ciezsze od blaszanych. A te ostatnie sa 10x tansze. Wiec niech sobie rdzewieja.
Mam wrazenie ze jezdzimy na alu bo sa ladne/modne/nowoczesne
kuba1961 03-09-2013, 22:06 Też tak też myślę. Element tuningu optycznego.
Trzeba jednak liczyć masę całego zestawu, felga i opona, a tu już może być różnie.
Ja mam stalowe 16", ale opona jest znacznie większa niż w AL 17" czy 18", więc przypuszczalnie cały zestaw może być lżejszy dla AL.
Nie zalapalem chyba. Porownuj ten sam rozmiar felgi.
Rownie dobrze mozesz kupic 17" blaszana (z 18" juz nie jestem tak pewny)
W kazdym razie wiele aut jezdzi z alu 15, 16 i 17".
leonard17 04-09-2013, 16:14 Pytanie czy do mondeo o rozstawie 5x108 i otworze centrującym 63,3 wejdą felgi od renówki gdzie rozstaw jest ten sam ale otwór centrujący 60, różnica jest 3,3mm , czy ktoś coś takiego sprawdzał w praktyce? Czy jest mozliwość przetoczenia tych 3,3mm chciałbym usłyszeć konkretną odpowiedz czy jest to możliwe?
Bump: juz wiem że przetoczyc mozna tylko jak to wygląda w czasie jazdy, chodzi o to czy ktoś jezdzi lub jezdził na takim alusie przetoczonym czy nic nie bije , czy nie ma uszczerbku na wygladzie czy bezpiecznie itp?
gregor75 04-09-2013, 20:59 moim zdaniem nie bardzo jest to bezpieczne
gluszczenko 07-09-2013, 11:25 Okay! Nowiutkie 17stki + kapcie, pasują idealnie; co myślicie?
kuba1961 07-09-2013, 11:47 To sprawa gustu, ja takie szprychy lubię. Ładnie wygląda Mundek
Żonie kupiłem te maki 3 lata temu ,jak na razie spisują się super, nie krzywią się,nic się nie łuszczy itp...
Oczywiście to felgi typowe na lato z racji tego że są polerowane ramiona.
Do białego też moim zdaniem pasują :)
http://img9.imageshack.us/img9/913/cwxs.jpg
kuba1961 08-09-2013, 06:07 Pyszne. Bardzo pyszne.
Koledzy z pracy wygwizdali mnie za takie felgi. A ja zapytałem się jaki wygląd maja felgi samochodów rajdowych ? No i zrobiło się cichutko :).
Dużo szprych to duża sztywność i elastyczność.
Bardzo pyszne.
gluszczenko 08-09-2013, 16:00 Żonie kupiłem te maki 3 lata temu ,jak na razie spisują się super, nie krzywią się,nic się nie łuszczy itp...
Oczywiście to felgi typowe na lato z racji tego że są polerowane ramiona.
Do białego też moim zdaniem pasują :)
http://img9.imageshack.us/img9/913/cwxs.jpg
ładnie się biała strzała prezentuje :) poczytałem trochę zanim zakupiłem, ogólnie ludzie zadowoleni, a mi wzór bardzo odpowiada.
|
|