Zobacz pełną wersję : Przekaźnik kierunkowskazów problem


hannab
16-03-2010, 19:05
mianowicie zachowuje się tak jak gdyby uszkodzeniu uległa żarówka jednak po sprawdzeniu żarówki i styki w porządku.
włącznik awaryjnych również O.K. może ktoś spotkał się z podobnym problemem.
Czy jest to awaria przekaźnika kierunków.
( nadmieniam,że kolega rozładował mi akumulator , następnie próbował odpalać go chyba po przez prostownik z funkcją startu, być może spowodował jakieś zwarcie)
Pozdrawiam wszystkich i proszę o jakąś podpowiedź.

wojtekjanus
16-03-2010, 19:23
Transit ma oprócz przerywacza kierunków (przy kolumnie kierownicy) dwa przekaźniki dodatkowe kierunków - po jednym na stronę. Zlokalizowane są pod skrzynką bezpieczników w komorze silnika (pozycja AR2 i AR4). Zacznij od ich sprawdzenia (zaśniedziałe styki, spróbuj zamienić miejscami, to dużo powie).
Drugie pytanie - czy masz fabryczny hak?

emsi1903
17-03-2010, 17:56
Ja miałem taki problem: Czasem po włączeniu kierunkowskazu działał on bez przerwy a czasem dobrze. Działo się tak bez reguły. Awaryjne działały tak jak powinny. Uszkodzony został przerywacz pod kolumną kierowicy. U mnie jest on 5cio pinowy. Po rozebraniu wtyczki zamieniłem miejscami kable kierunkowskazów z awaryjnymi. Wtedy miałem dobre kierunki a brak awaryjnych. Padła jedna sekcja w omawianym przerywaczu.

wojtekjanus
17-03-2010, 18:04
Tu niestety kolega hannab nie napisał, czy to jest na obu kierunkach (prawdopodobnie przerywacz lub opornik instalacji fabrycznej haka padł), czy tylko na jednej stronie (może być uszkodzony dodatkowy przekaźnik pod skrzynką - a najczęściej jego styki)...

hannab
19-03-2010, 21:33
Dzięki kolegom za podpowiedzi , sprawdzę wszystkie możliwości i napiszę jaki efekt. Na teraz mogę powiedzieć, że dowiedziałem się,że to napewno nie awaria przerywacza kierunków pod kierownicą kupiłem nowy 145zł, co tam będę miał w zapasie :) żadnej zmiany a i dodam,że hak jest ale nie oryginał a kierunki tak samo zachowują się w lewo i w prawo.
Teraz daje mi do myślenia hak ,sprawdzę i zaraz odpiszę jaki efekt.Tyle,że haka nie używam i nie używałem gdy nastąpiła awaria.
Jeszcze raz dzięki za rady.

wojtekjanus
20-03-2010, 07:56
Kolega emsi1903 podpowiedział dobry sposób na sprawdzenie obwodów migaczy. Nie sugeruj się tym, że kupiłeś nowy przerywacz, inny. Już nie takie numery z tym były....

Przerywacz kierunków ma pięć wyjść. Zamień miejscami wyjście oznaczone 1 (przewód zielono-czerwony) z wyjściem 3 (przewód niebiesko-pomarańczowy).
Wyjście 1 obsługuje kierunki jednej lub drugiej strony (źle), wyjście 3 obsługuje światła awaryjne (są ok). Jeżeli po zamianie migacze będą ok, to jednoznacznie winny będzie przerywacz.
Jeżeli nadal będzie źle, to szukałbym przyczyny w podłączeniach skrzynek bezpieczników (i w fabrycznym haku).

bksfuo
23-03-2010, 18:15
właśnie szukałem odpowiedzi bo zadałem takie same pytanie objawy: kierunek w lewo i wprawo w trybie przyśpieszonym awaryjne normalnie. hamując miga kontrolka przeciwmgielnych jak by masy brak??...

Po za tym podgrzewanie lusterek oraz tylna szyba nie działa..

pali mi szybko prawą żarówkę *mijania

te objawy wyskoczyly przez zimę

wojtekjanus
23-03-2010, 18:51
Co do migaczy masz opis, co i jak szukać.
Co do ogrzewania: czy po włączeniu ogrzewania szyby i lusterek zapala się wtórnik we włączniku? Lampka zasilana jest z tego samego przekaźnika co spirale grzejne. Jeżeli się zapala, to przekaźnik jest ok i szukać trzeba za nim na przewodach prądowych.

Co do światła mijania: lewe i prawe wisi na tym samym przekaźniku, mają tylko oddzielne bezpieczniki. Więc albo zmień markę żarówki (jest mnóstwo chłamu na rynku), albo można podejrzewać, że lampa jest źle przykręcona i drży, roztrząsając włókno.