Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Podczas przyśpieszania mocne wibracje
Zakładam nowy temat (mimo iż znalazłem podobny to nie uzyskałem tam odpowiedzi ponieważ była tam mowa o Fordzie Mondeo)
Nabyłem Fokusika 2006 z silnikiem 1.6 TDCi 109 KM i prawie już wszystko gra oprócz jednej rzeczy...a mianowicie podczas przyśpieszania wpada w mocne wibracje. Pojawiają się one właściwie od 3 do 5 biegu - najmocniejsze...na 1 są właściwie niewyczuwalne na 2 już coś czuć, ale ujdzie....największe wibracje wystepują od ok 70 km/h....opony zostały wyważone i przerzucone z tyłu do przodu i odwrotnie....co może być przyczyną? Samochód był lekko uderzony w prawy bok więc można by wnioskować, że do wymiany jest półoś prawa i być może lewa też....a byc może to całkiem cos innego??jeśli macie jakieś pomysły lub spotkaliście sie z takim problemem to zapraszam do dyskusji....Pozdrawiam
Półosie.
Ok, dzięki...a jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy trzeba wymienić lewą czy prawą?? Druga sprawa jaki jest orientacyjny koszt takich półosi??
LuckyLuck 23-03-2010, 18:35 Ja dzisiaj z tego powodu bylem na stacji diagnostycznej bo zauwazylem tez takie, jedni obstawiali ze opony bo akurat zmienilem na letnie - a nie wiem jak bylo przed zimowymi bo nie ja jezdze tym autem, na stacji gosc stwierdzil ze problem moze byc - i jemu tak wychodzi z kompa itd - w zbieżnosci
Ja dzisiaj z tego powodu bylem na stacji diagnostycznej bo zauwazylem tez takie, jedni obstawiali ze opony bo akurat zmienilem na letnie - a nie wiem jak bylo przed zimowymi bo nie ja jezdze tym autem, na stacji gosc stwierdzil ze problem moze byc - i jemu tak wychodzi z kompa itd - w zbieżnosci
...no właśnie zbieżności jeszcze nie robiłem...przed wymianą półosi z pewnością sprawdzę zbieżność zdecydowanie taniej wychodzi w porównaniu z wymianą półosi,... a może pomoże;-)
maureliusz 23-03-2010, 20:26 Jeżeli to będzie zbieżność, to będę zdziwiony...chyba, że objawy źle opisane.
Moim osobistym zdaniem:
1. Jeżeli bicie występuje w okolicach prędkości rezonansowych 110-120km/h, a przy wyższych ustaje, to to jest problem wyważenia kół,
2. Jeżeli bicie występuje permanentnie podczas jazdy z wyższą prędkości od 60km/h to winą może być: wyważenie, krzywa felga, wybulona opona itp.,
3. Jeżeli bicie występuje tylko podczas przyśpieszania, to raczej na 99,9% jest to jakieś łożysko podpory wału, które wtedy jest obciążane lub luzy w zawieszeniu gałki, amortyzatory itp, ale zakładam, że to jest OK.
Jestem ciekawe jak zakończy się ten temat.
Jeżeli to będzie zbieżność, to będę zdziwiony...chyba, że objawy źle opisane.
Moim osobistym zdaniem:
1. Jeżeli bicie występuje w okolicach prędkości rezonansowych 110-120km/h, a przy wyższych ustaje, to to jest problem wyważenia kół,
2. Jeżeli bicie występuje permanentnie podczas jazdy z wyższą prędkości od 60km/h to winą może być: wyważenie, krzywa felga, wybulona opona itp.,
3. Jeżeli bicie występuje tylko podczas przyśpieszania, to raczej na 99,9% jest to jakieś łożysko podpory wału, które wtedy jest obciążane lub luzy w zawieszeniu gałki, amortyzatory itp, ale zakładam, że to jest OK.
Jestem ciekawe jak zakończy się ten temat.
...tez jestem bliższy teorii, że nie jest to wina ustawienia zbieżności, ale sprawdzić nie zaszkodzi - (jutro jadę).... jednak biorąc pod uwagę fakt że wcześniej posiadałem punto II i objawy były identyczne - dziwny zbieg okoliczności no cóż:027: pech...po wymianie półosi lewej i prawej drgania ustały....- wiadomo samochód samochodowi nie równy jednak chce wyeliminować te podstawowe możliwości.
W tym wypadku skłaniałbym się tak jak napisał maureliusz do pkt 3....co prawda nie wiele mi to mówi mam nadzieje że mechanik będzie czaił bazę....
Jeśli można wiedzieć ile takie ustrojstwo kosztuje - chodzi mi o łożysko podpory wału...
Witaj a moze sproboj podniesc auto i je napedzic i sprawdzic podpore na polosi i od tego zaczynac bo po co masz wchodzic w nie potrzebne koszta
Jacek 07 24-03-2010, 08:44 Jestem w temacie. 1,6 TDCi 2005. Właśnie dałem do oglądu za 60 zeta (rozbiórka i sprawdzenie) Wyszła lewa półoś. Prosty test zrobił mi wulkanizator bo go męczyłem wcześniej. W czasie jazdy jak zaczynał dygotać włączył sprzęgło, ustało. Popatrzył na mnie i powiedział - wykluczam koła, wiesz dlaczego? :)
Półoś chyba z 1400 zeta, a sama ,,gruszka'' coś ze 700. Szukam na szrocie.
Jestem w temacie. 1,6 TDCi 2005. Właśnie dałem do oglądu za 60 zeta (rozbiórka i sprawdzenie) Wyszła lewa półoś. Prosty test zrobił mi wulkanizator bo go męczyłem wcześniej. W czasie jazdy jak zaczynał dygotać włączył sprzęgło, ustało. Popatrzył na mnie i powiedział - wykluczam koła, wiesz dlaczego? :)
Półoś chyba z 1400 zeta, a sama ,,gruszka'' coś ze 700. Szukam na szrocie.
Hmmm a skąd takie ceny??chyba z ASO? ja znalazłem półoś lewą i prawą po ok 400 zł - nową...dzisiaj jadę jeszcze na ustawienie zbieżności jak to nie pomoże to mechanik będzie musiał się temu bliżej przyjżeć...obstawiam przynajmniej 1 półośkę - a dlaczego? samochód był uderzony lekko od strony pasażera w okolice koła więc obstawiam prawą półośkę...
Ja miałem u siebie wariant 1 - prędkości rezonansowe niezależne od prędkości obrotowej, okazało się że problemem była zbieżność + sworznie wahaczy.
Jeżeli wibracje są przy stałej prędkości obrotowej (np. 1700-2000 obr/min) to może też świadczyć o przytkanym EGR.
znajomi mieli takie same objawy w Toyocie Avensis II, co ciekawe auto też było delikatnie uderzone w okolice prawego przedniego koła. U nich okazała się do wymiany półoś prawa, wątpie żeby obie półosie były do wymiany.
Półoś kosztuje w ASO jakieś chore pieniądze(do Avensisa coś pod 3tys zł), a znajomi kupili używke za 400zł i jeżdżą już 1,5roku.
korek007 24-03-2010, 20:39 ....sama ,,gruszka'' coś ze 700.....
Witam.
Masz na myśli przegub wewnętrzny ? Ja do mojej foki (1,6 benzyna) kupiłem zamiennik za 250 zł (lewy, krótki). Pół roku już wytrzymał.
Pozdrawiam.
Hmmm a skąd takie ceny??chyba z ASO? ja znalazłem półoś lewą i prawą po ok 400 zł - nową...dzisiaj jadę jeszcze na ustawienie zbieżności jak to nie pomoże to mechanik będzie musiał się temu bliżej przyjżeć...obstawiam przynajmniej 1 półośkę - a dlaczego? samochód był uderzony lekko od strony pasażera w okolice koła więc obstawiam prawą półośkę...
No więc tak..zbieżność została ustawiona...przód był lekko do poprawy tył ok....drgania niestety nadal są...w związku z czym będę zmuszony udać się do mechanika żeby zdiagnozował problem...ja obstawiam prawą półoś - tam gdzie samochód został uderzony - dzięki za wszystkie wskazówki od Was z pewnością są bardzo cenne...jak będę coś wiedział z pewnością się odezwę..
Witam...dzisiaj byłem u mechanika wymienić oponki na letnie....no i przy okazji przejechał się samochodem...zerknął na kanale od spodu i stwierdził że na 99% to prawa półośka...tym bardziej że widać wyciek z tej półosi....po świętach w takim razie czeka mnie wizyta u mechanika mam nadzieję że to właśnie to....i problem z wibracjami zniknie....?!
piotrek 74 31-03-2010, 20:07 no to jest nas dwóch 8)
dzisiaj sprawdzałem właśnie prawą półośkę i wygląda OK choć ma bardzo mały luz .jutro zabieram się z lewą (mówię oczywiście o przegubach wew .) bo ona mi wczoraj zgrzytał jak parkowałem .;)
korek007 01-04-2010, 12:05 ...że na 99% to prawa półośka...tym bardziej że widać wyciek z tej półosi....
Wyciek (np. oleju ze skrzyni przez uszczelniacz) nie przesądza o stanie przegubów. A stan przegubów wewnętrznych bez ich demontażu raczej trudno zweryfikować. Powodem wibracji przy przyspieszaniu mogą być wyżłobienia powierzchni wewnątrz kielicha, w miejscu gdzie pracują te "główki" krzyzaka. Bez rozebrania przegubu trudno to ustalić. Przynajmniej tak było w moim przypadku.
Pozdrawiam.
no to jest nas dwóch 8)
dzisiaj sprawdzałem właśnie prawą półośkę i wygląda OK choć ma bardzo mały luz .jutro zabieram się z lewą (mówię oczywiście o przegubach wew .) bo ona mi wczoraj zgrzytał jak parkowałem .;)
Witam....
Udało się kolego zrobić coś w temacie "wibracji"?? Jaka przyczyna była w Twoim przypadku?...Ja w przyszłym tygodniu jestem umówiony na wizytę mechanika - póki co da się z tym jeździć - jak nie dociskam do końca;-):D
Jacek 07 08-04-2010, 14:06 No to gdzie moge szukac tych półosi co to się chwalicie że tak tanio? A właściwie przegubu wewnętrznego lewego.
Nic sie do tej pory nie psuło to i rozeznania w częściach nie mam.
piotrek 74 08-04-2010, 19:32 dzisiaj rozebrałem oba jak kolega pisał wcześniej po wyczyszczeniu z smaru znalazłem wyżłobienie w tym kielichu na jednej ściance i wyszczerbienie niestety ta droższa -prawa, jutra napiszą czy mój zabieg pomógł ,ale już zaczynam szykować 720 zł (nowy do 1,8 tddi) bo używka może być taka sama
Ps. masz rację nie forsuj a jeszcze troszkę pojeździsz ale w dalszą trasę nie wybierał bym się
piotrek 74 09-04-2010, 15:27 nic nie pomogło jutro jadę na wymianę na nowy poniżej 600pln z wymianą :evil:,pan do którego dzwoniłem sam mi powiedział jak samochód zachowuje się ja tylko potwierdziłem :shock:
piotrek 74 10-04-2010, 14:59 po wymianie jest:D
Witam...ja również po wymianie... z tym że jak się okazało do wyminany nie była cała półośka- prawa tylko jakaś końcówka przy kole - kielich czy grzybek jakoś tak to określił mechanik - koszt razem z wymianą 350 zł....- a jaka radocha z jazdy g:D
Problem został rozwiązany więc zamykam temat....
Pozdrawiam
Jacek 07 29-04-2010, 11:04 Widze ze juz po problemach :)
U mnie jeszcze jest dalej. Ale dowiedzialem sie ciekawej rzeczy - na przyszlosc (dla innych) bo zamierzam wykorzystac. Otorz jest firma www.polosie.pl ktora regeneruje wysylkowo. Nie lekcewazcie bo dorabia tez mocniejsze do tuningu i ma niezly sprzet do tego (wywiad gospodarczy)
Ja w kazdym razie zamierzam skorzystac.
senior1313 22-06-2010, 22:50 Witam...ja również po wymianie... z tym że jak się okazało do wyminany nie była cała półośka- prawa tylko jakaś końcówka przy kole - kielich czy grzybek jakoś tak to określił mechanik - koszt razem z wymianą 350 zł....- a jaka radocha z jazdy g:D
Problem został rozwiązany więc zamykam temat....
Pozdrawiam
Witam, Ja mam taki problem w zakresie od 80km/h do 90km/h auto wpada w drgania, pochodzą z przodu samochodu. Praktycznie na każdym biegu 3,4,5 zwłaszcza podczas dynamicznego przyspieszenia.
Po wciśnięcia sprzęgła zanikają. Czy mój przypadek jest podobny do twojego? Bo z tego co wyczytałem to twoje auto drgało przy przyspieszaniu, na każdym biegu i w całym zakresie prędkości.
Witam...Jeśli masz wyważone opony i zrobioną zbierzność, a drgania nadal występują to prawdopodobnie masz ten sam przypadek....chodź z drugiej strony jeśli te drgania występują w tak wąskim przedziale 80-90 km to w pierwszej kolejności radziłbym sprawdzić opony i felgi.......
Pozdrawiam i powodzenia
mam tak samo, zbieram kasę na wymianę lewego przegubu wewnętrznego...
szulzykk 07-07-2010, 08:16 Witam, a jak myslicie...niedawno kupilem MK3 i klient od ktorego kupilem twiedzi ze poloska lewa przy skrzyni jest do wymiany. Nie negowalem i i tak kupilem furke bo w zajebiaszczym ogolnie stanie jest ;) Nie wiem czy dobrze mi sie ta poloska objawia podczas jazdy ale przy przyspieszaniu i dochodzeniu do 60km/h samochod wpada w wibracje. Dodatkowo podczas wciskania sprzegla wibracje ustaja :( Czekam na odpowiedzi i podpowiedzi. Pozdrawiam
maureliusz 07-07-2010, 20:19 Wszystko wskazuje, że to półoś.
a koniecznie trzeba wymieniać całą półoś? nie wystarczy wymiana samego przegubu wewnętrznego?
a koniecznie trzeba wymieniać całą półoś? nie wystarczy wymiana samego przegubu wewnętrznego?
Jedź kolego do mechanika on najlepiej Ci powie czy cała półos czy nie....może być pokrzywiona cała półos, a może wystarczy wymienić tylko przegub wew...przez neta ciężko stwierdzić....
Pozdro
U mnie było to samo, wymieniłem obydwa przeguby wewnętrzne i jest super! 8)
Mocne drgania był tylko podczas mocnego przyspieszania na 3 biegu (koło 3000obr. 80km/h),4 (od 2000obr 80km/h) i 5 (od jakichś 1700 obr. 90km/h).
Przeciwko dwumasie świadczyło to, że nie było żadnych stuknięć przy odpalaniu/gaszeniu, dodatkowo wibracje były naprawdę mocne.
Jeśli byłaby krzywa półoś, to wibracje rosłyby ze wzrostem prędkości, a wpływ przyspieszania byłby mały.
Nowe przeguby firmy DriveShaftParts kupione od "ARMON TECHNIKA", błyskawiczna wysyłka :)
PS. polecam założyć stare osłony przegubów jeśli są dobre, bo nowe coraz częściej robią z gownolitu :(
mick1973 15-01-2014, 08:09 Witam . Przymierzam sie do wymiany półosi w mojej foczce. Od jakiegoś czasu próbuje wyszukać jakiś zamiennik prawej półosi lub samego przegubu wewnętrznego. Ma ktoś z kolegów może dostęp do etisa żeby sprawdzić czy do 2,0 B automata pasuje od innych modeli czy jest tam jeszcze inny typ.
Nasze auta są dość popularne więć może wspólnymi siłami udało by się jakąś rozpiske zrobić (rocznik,silnik,skrzynia, ilości zębów,długość przegubu -półosi). Zostało by dla potomnych ,nam i mechanikom było by łatwiej a i ASO straciło by monopol na te części. :570:
jarek_ka5 26-02-2017, 21:09 Witam. Mam podobny problem z wibracjami przy mk3 kombi. Przy prędkości 100/120 km/h jadąc po S8 samochód co pewien czas wpada w wibracje. Nie jest to trwałe gdyż czasami jedzie bez problemu, a czasami są te wibracje. Co dziwne jadąc podobnymi prędkościami po A4 problem ten wcale nie wystąpił, ani razu. Po mieście brak problemów tego typu. Jak myślisz - zbieżność czy półosie? Wibracje dotyczą tylko przyspieszenia, przy puszczeniu gazu ustają.
Adi_Grabczyk 05-03-2017, 15:19 Potwierdzam to co wyżej napisano. Wibracje przy przyspieszaniu na wyższych biegach powodowały u mnie przeguby wewnętrzne. Przy okazji wymieniłem łożysko podporowe i teraz jest cisza i spokój. Co prawda to sytuacja nie z Focusa ale z Pumy, jednak konstrukcja układu przeniesienia napędu (poza parametrami przegubów, łożysk i półosi) jest niemal identyczna.
Karolsxp 03-05-2017, 19:37 Witam mam podobny problem przyspieszam jak jadę np ekspresówką to nagle jak chcę wyprzedzić pedał w podłogę i zaczyna tak go bujać ale dodam że nie zawsze to się zdarza i pytanie czy półoś może takie coś robić? czy bardziej przegub i czy to na pewno to? po mieście jak jeżdżę to nie występuje to ale w trasie tak przy np wyższych prędkościach.
Ja nic nie wymieniłem i wibracji się pozbyłem ceramizerEM
Podłącze się do tematu. Mianowicie na 2 biegu w przedziale 2.5-3.5 tys obrotów wyczuwalne wibracje. Wymieniłem 2 półośki nic nie pomogło. Mechanik rozkłada ręce bo nie ma pomysłu co to może być. Forumowicze piszą o poduszkach silnika, ale czy nie trzepało by przez cały czas, a może poduszka skrzyni, nie mam pojęcia. Dziś byłem u innego magika który powiedział że może byc to skrzynia walnięta. Ręce opadają bo nie wiem co mam robić. Nie jest sztuka wymieniać wszystkiego co może być przyczyną, a diagnoza która będzie trafna może mnie trochę kosztować.
|
|