Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] podłączenie świateł dziennych LED
a_iverson 25-03-2010, 19:39 Witam wszystkich.
Jutro będę zakładał Ledy z S6 do mk3. Mam mały problem ze zrozumieniem instrukcji (jest po niemiecku).
Głównie chodzi mi o rozszyfrowanie PINów w ledach. Są 3 piny nr 1 to masa, numer 2 +12V i numer 3 kolejne +12V. Nie bardzo rozumiem to 2 razy +12V.
Wiecie o co z tym chodzi??
Wydawało mi się ze powinno być - i +...
poniżej link do strony z instrukcją:
http://www.passatplus.de/umbauteile/audi-s6-tfl/index.htm
jendrekmak 25-03-2010, 21:14 zrób test, podłącz na sucho przed montażem najpierw 1+ potem 2+, prawdopodobnie są różne natężenia światła, albo wyłączanie jeśli zaświecą się pozycyjne.
a jeśli chodzi o to urządzenie sd-2 to już je mam ale nie wiem skąd pociągnąć sygnał z alternatora o ładowaniu żeby światła włączały się po rozruchu silnika. pamiętasz może gdzie podłączałeś go u siebie?
misiek510 25-03-2010, 21:21 całkiem możliwe ze jeden zacisk ma + 12 po stacyjce a drugi + 12 po zapaleniu świateł tak aby dzienne w nocy były wyłączone.
jak zamontujesz zapodaj fotki do netu ;)
na bank drugi plus leci od pozycji
a_iverson 25-03-2010, 21:38 zrób test, podłącz na sucho przed montażem najpierw 1+ potem 2+, prawdopodobnie są różne natężenia światła, albo wyłączanie jeśli zaświecą się pozycyjne.
a jeśli chodzi o to urządzenie sd-2 to już je mam ale nie wiem skąd pociągnąć sygnał z alternatora o ładowaniu żeby światła włączały się po rozruchu silnika. pamiętasz może gdzie podłączałeś go u siebie?
Ja mam wpięte pod stacyjkę, nie pod alternator. Mniej roboty było. Poza tym urządzenie ma opóźnienie, ok 5 sekund po przekręceniu kluczyka zapalają się światła.
pozdr
Dzięki wszystkim za pomoc, potestuje jutro i dam znać jak wyszło.
Jak założę ledy i nowe koła wkleję parę zdjęć.
a_iverson 26-03-2010, 10:48 Zrobiłem elektrykę od ledów. Trochę to dziwne ale na to wyszło, że pod PIN 2 i 3 musi być wpięte stałe +12V, a PIN 1 to "-". Wg mnie wystarczyły by po prosru dwa piny jeden + drugi -, "ale co kraj to obyczaj"
Podłączyłem to pod regulator DRL z allegro i wszystko działa aż miło:)
Jutro ściągam zderzak i będę mocował światła.
jendrekmak 26-03-2010, 10:54 dziwne bo przecież po coś zrobili dwa przewody
Koniecznie wrzuć fotki. Ciekawe jak to wyjdzie.
jendrekmak 26-03-2010, 11:03 a_iverson nie kojarzę który masz zderzak przedni. ST czy zwykły?
a tutaj są zamontowane w st-ku, nie wiem czy takie same ale raczej chyba nie
ja jeśli będę zakładał to raczej okrągłe zamiast halogenów których i tak nie używam (patrz fotka focus2)
a_iverson 26-03-2010, 15:18 To właśnie te ledy.
Ja mam zderzak sportowy RS, ten podobny do ST. Będę montował trochę wyżej niż na tych zdjęciach. Chcę je wcisnąć w te przetłoczenia, bo halogenów czasem używam.
Speedy83 10-01-2012, 21:54 Witajcie. Mam problem :(
zakupielm ledy z kierunkowskazami oraz z automatem, mam instrukcje, ale jestem "troszke laikiem" :)
Nie chce ciagnac kabla az do stacyjki, gdzie mozna podpiac kabel by bylo prosciej, szybciej i latwiej??
a kabel od swiatel pozycyjnych to gdzie najlepiej gdzie sie wpiac??
I czy ktors szanowny Kolega ma moze zdjecia jak to zrobil??
pozdrawiam i dziekuje za pomoc
p.s. Nie moge wyciagnac lampy, czy jest jakis zaczep na dole?? jak sie dostac??
pozycyjne możesz brać od lamp, +12V pojawiające się po przekręceniu kluczyka znalazłem w skrzynce bezpieczników w komorze silnika, żeby nie obciążać układu użyłem znalezionego napięcia do uruchomienia przekaźnika czasowego z regulowaną zwłoką a napięcie zasilające który podłącza ten przekaźnik wziąłem z akumulatora.
Światła uruchamiają mi się po około 30 sekundach od przekręcenia kluczyka co całkowicie wystarczy na zadziałanie świec żarowych.
franczesko 10-01-2012, 22:51 Jeśli chcesz wyciągnąć lampę musisz wyjąc 2 wsuwki, po lewej i po prawej, ale najpierw zdemontuj gril będziesz miał dostęp do tej wsuwki po lewej stronie. Wyciągamy lampę, odpinamy kostkę, i juz mamy wszystko na wierzchu :)
p.s. Nie moge wyciagnac lampy, czy jest jakis zaczep na dole?? jak sie dostac?? chodzi o lampy główne czy o lampy przeciwmgielne?
te pierwsze mają dwie wsuwane od góry blokady /trzeba je całkiem wyciągnąć, dodatkowo trzeba zdjąć kratkę /tę gdzie wchodzi kluczyk/ bo lampy są dodatkowo zahaczone od strony wewnętrznej.
Jeżeli chodzi o przeciwmgielne to od spodu każdy z nich ma wkręconą śrubę na imbus.
Speedy83 10-01-2012, 23:04 Dzięki serdeczne za wszystkie szybkie odpowiedzi, wlasnie chodziło mi o to by sie podpiąć pod np skrzynke z bezpiecznikami, a nie latac z kablami po calym samochodzie.
Co do lamp chodzilo mi o gorne, ale i przy okazji dowiedzialem sie jak i dolne wydobyc.
mam nadzieje ze uda mi sie podlaczyc te ledy.
dzikuje Wam serdecznie za pomoc, sam bym nie doszedl do tego.
pozdrawiam serdecznie
Speedy83 11-01-2012, 23:42 A mam jeszcze male pytanko, w ktorym miejscu wpinaliscie sie pod tą stacyjke?
Ktoredy wprowadziliscie kabel do wewnatrz :)
Czy mozna wycignac ta dolna kratke w zderzaku, bo mysle ze latwiej mi sie zamontuje lampy jak go wyjme.
pozdrawiam
A_iverson,
wiesz może skąd pociągnąć sygnał z alternatora o ładowaniu w Mdo Mk3, aby światła włączały się po rozruchu silnika - pytał o to Jendrekmak?
Po co ciągnąć pod stacyjkę, szukasz gdzie pojawia się prąd w skrzynce bezpieczników pod machą po włączeniu zapłonu i tam podkładasz kabelek i zaciskasz bezpiecznikiem. Miernik w ręce i 5 minut roboty. Później mogę skoczyć do auta i zobaczyć który to jest u mnie.
Speedy83 18-01-2012, 18:56 Po co ciągnąć pod stacyjkę, szukasz gdzie pojawia się prąd w skrzynce bezpieczników pod machą po włączeniu zapłonu i tam podkładasz kabelek i zaciskasz bezpiecznikiem. Miernik w ręce i 5 minut roboty. Później mogę skoczyć do auta i zobaczyć który to jest u mnie.
Światełka podłaczylem pod skrzynke z bezpiecznikami przy silniku, z zamocowaniem jest spory problem bo nie idzie nigdzie reki wcisnąć.
Jesli ktos bedzie chcial zdjecie z info gdzie podlaczylem swiatla do jazdy dziennej z automatem to niech pisze. postaram sie takie zrobic.
p.s. Potzrebuje sie podpiąć pod kierunkowskaz, poniewaz mam taka funkcje w swoich ledach. Musze lewy led podpial pod lewy kierunek itd, wiecie w ktorym miejscu sie podpiac najlepiej? Boje sie ciac cala kostke co idzie do lampy, bo nie trafie za pierwszym razem w kierunek :)
Mozecie jakos pomóc?
pozdrawiam
jendrekmak 18-01-2012, 20:58 wiesz może skąd pociągnąć sygnał z alternatora o ładowaniu w Mdo Mk3, aby światła włączały się po rozruchu silnikaja wiem skąd tylko jest jeden problem, mianowicie jak jest zimno to włączają się dodatkowe odbiorniki (szyba przednia i podgrzewacz cieczy) i sygnał o ładowaniu spada poniżej pewnego napięcia i dzienne się nie włączają dopóki silnik się nie rozgrzeje. dlatego szukam mocniejszego/stabilnego źródła sygnału ładowania
pin 7 złącza licznika zielono-czarny kabel, również złącze C34 pin 4, oraz złącze GEM C426 pin 18
tylko sygnał ma ok 3V który teoretycznie wystarcza do uruchomienia SD2. dopiero po automatycznym włączeniu się podgrzewania szyby przedniej i ew. pogrzewacza cieczy napięcie spada poniżej 3V i wtedy nie załącza się SD2
Speedy83 18-01-2012, 22:24 Nie wiem czy dobrze zrobilem, ale ja podlaczylem +12 do bezpiecznika nr 28, a sygnał od swiatel by wylaczaly ledy podlaczylem pod 16. Jak na razie wszystko działa i jest ok.
http://img685.imageshack.us/img685/7657/01podmask.jpg
By speedy83pl (http://profile.imageshack.us/user/speedy83pl) at 2012-01-18
a wiadomo gdzie sie podlacze pod kierunki??
pozdro
p.s. jak tu wstawić zdjęcie?? chcialem wstawić rozpiske bezpieczników przy silniku :(
wrzuć na imageshack.us, a później skopiuj link dla forum i wklej tutaj;]
Speedy83 19-01-2012, 22:12 Moje światła działają tak, ze wlaczaja sie od razu jak mam stacyjke na II. Pobor pradu nie jest za duzy wiec nie powinno jakos szczegolnie przeszkadzac w rozruchu.
Jako ciekawostka ktora mi sie podoba to jest to, ze jak wylacze silnik to one jeszcze sie pala przez jakies 6 sekund, domyslam sie ze nie niektorych to moze nie ruszac, ale mnie sie to podoba :)
a_iverson 20-01-2012, 07:29 \
Jako ciekawostka ktora mi sie podoba to jest to, ze jak wylacze silnik to one jeszcze sie pala przez jakies 6 sekund, domyslam sie ze nie niektorych to moze nie ruszac, ale mnie sie to podoba :)
To zasługa bezpiecznika nr28, prąd pozostaje na nim dłużej... też tak mam :)
a wiadomo gdzie sie podlacze pod kierunki??
Chcesz aby Ci przygasały po włączeniu kierunków??
Najlepiej bezpośrednio do kabla od kierunków z tej wiązki, która wchodzi w lampę. Kolor kabla pomarańczowo szary.
Speedy83 20-01-2012, 12:42 Chcesz aby Ci przygasały po włączeniu kierunków??
Najlepiej bezpośrednio do kabla od kierunków z tej wiązki, która wchodzi w lampę. Kolor kabla pomarańczowo szary.[/QUOTE]
Nie, wiesz co mam w ledach funkcje kierunkowskazu i moze to fajnie wyglądać:) ale nie chce rozbebeszac całej kostki :)
ale dzisiaj chyba podlacze sie pod przednie lampy :)
a_iverson 20-01-2012, 17:26 Nie trzeba kostki rozwalać. Kupujesz dwie takie złączki:
http://allegro.pl/szybkozlaczki-samochodowe-1-04-2-63mm-10szt-i2016613260.html
i wpinasz się zaraz za kostką w pomarańczowe kable...
darmodziej 20-01-2012, 18:09 jak jest zimno to włączają się dodatkowe odbiorniki (szyba przednia i podgrzewacz cieczy) i sygnał o ładowaniu spada poniżej pewnego napięcia i dzienne się nie włączają dopóki silnik się nie rozgrzeje. dlatego szukam mocniejszego/stabilnego źródła sygnału ładowania
Podłącz pod kontrolkę ładowania, ona zawsze gaśnie po uruchomieniu silnika.
A ma ktoś schemat z kontrolką ładowania?
jendrekmak 31-01-2012, 07:48 Podłącz pod kontrolkę ładowania, ona zawsze gaśnie po uruchomieniu silnika. kontrolka ładowania jest pod tym pinem, o którym pisałem a tam jest napięcie ok 3V. w końcu jest to dioda a nie żarówka. nie wszędzie w aucie jest napięcie 12V a kontrolkami steruje GEM który działa na niskich napięciach
edek1984 10-03-2012, 13:40 Mam parę pytań odnośnie montażu świateł dziennych led:
Jak wpieliście się pod bezpieczniki? Zacisnęliście kabel bezpiecznikiem? Wlutowywaliście się w kable czy za pomocą jakichś szybkozłączek?
Mam w swoim mondku czujnik zmierzchu, czy będzie on współgrał z automatem od ledów (chodzi o to żeby ledy automatycznie się wyłączały jak się zrobi ciemno i zapalały w dzień)?
By ni episac wszystkiego od początku i nie zakładać nowego tematu zwrócę sie z pewną sprawą do Was w tym temacie.
Czy istnieje taka możliwość by ze świateł przeciwmgielnych w Mondeo mk3 (przed liftem) zrobić światła dzienne?
Chodzi mi o to ze chciałbym by te przednie p/mgielne włączały sie tak jak światła dzienne (odpalam auto i same się włączaja tylko i wyłącznie przedniep/m), jak bym pokrętłem włączył mijania to wiadomo, że by gasły, ale np gdy bym kiedyś potrzebował świateł p/mgielnych (jechałbym we mgle)to najzwyklej w świecie bym mogł je włączyć razem ze światłami mijania.
Wie ktoś jak się do tego zabrac czy mam szukać elektryka?
Zaznaczam, że wiem iż jest to niezgodne z przepisami oraż, że nie chcę montować świateł LED.
rednaxelA 10-08-2013, 11:01 Nie prosciej wsadzic zworke miedzy piny 4 i 6 kostki wlacznika swiatel? bedziesz mial same mijania jako dzienne tak jak fabrycznie.
nie!!! chyba wyraznie napisalem jakiego efektu oczekuje... zadne inne rozwiazanie nie interesuje.
rudolfus 10-08-2013, 17:54 Panowie mam problem. Mianowicie próbował dziś podłączyć światła dzienne led pod skrzynkę bezpieczników. Jak już wcześniej kolega Speedy83 pisał, podpiąłem +12 pod bezpieczniki nr 28 i okazała się że ledy świecą zarówno gdy zapłon jest włączony jak i wyłączony. Co ciekawe zacząłem tan kabelek podpinać pod pozostałe bezpieczniki gdy zapłon był wyłączony, kluczyk wyjęty i za każdym razem ledy świeciły. Pytanie co jest grane? Tak jakby wszystkie bezpieczniki dostawały napięcie gdy zapłon jest wyłączony. Czy ktoś ma pomysł jak podłączyć(do którego bezpiecznika pod maską podłączyć ledy żeby zapalały się dopiero po włączeniu zapłonu?
Witam wszystkich na forum, mam identyczną sytuację, jak przedmówca. W skrzyni bezpieczników przy akumulatorze jest napięcie na bezpiecznikach przez cały czas, niezależnie od stanu zapłonu. Właśnie czytając wszystkie wcześniejsze posty zastanawiałem się, czy w mojej instalacji jest coś uszkodzone, a może to zależy od wersji?
witam , mam problem jak koledzy powyżej. czy mógłby ktoś podpowiedzieć czemu w bezpieczniku 28 jest cały czas prąd? pozdrawiam
jendrekmak 24-10-2013, 07:08 koledzy wszystko by chcieli zrobić w komorze silnika a tak się w prosty sposób nie da. kable bez prądu przed zapłonem są głównie w kabinie więc trzeba ciągnąć stamtąd kabelki zarówno do włączania ledów jak i do podłączenia konkretnych świateł tak jak chciał kolega np. halogeny albo długie
Zasilanie +12 po zapłoniehttp://imageshack.com/a/img546/9315/zmf9.jpg (http://imageshack.com/i/f6zmf9j) skrzynka w komorze silnika zielona wtyczka zielono-niebieski przewód (podłączony już czerwony od świateł LED).
Światła do jazdy dziennej były na trzy przewody jeden dodatkowy po podaniu zasilania na dodatkowy kabel światła się wyłączały. Ja podłączyłem do przewodu pomarańczowo- niebieskiego od świateł pozycyjnych przy reflektorze środkowy pin, z chwilą włączenia pozycyjnych ledy gasły
http://imageshack.com/a/img51/8899/xthn.jpg (http://imageshack.com/i/1fxthnj)
a gdyby tak wpiąć przekaźnik stykami NZ na ledy a stykami sterującymi na xenony
to powinno działać również z włączonym AUTO i czy takie rozwiązanie ktoś już próbował ?
Waldek84 17-05-2014, 18:35 Na wszystkich bezpiecznikach w skrzynce w komorze silnika mam napięcie bez włożonego kluczyka. Chyba rzeczywiście trzeba będzie z kabiny ciągnąć kable, chyba zdecyduję się na podłączenie pod zapalniczkę.
Na wszystkich bezpiecznikach w skrzynce w komorze silnika mam napięcie bez włożonego kluczyka.
Nie możliwe. Musi być pod którymś bezpiecznikiem + po stacyjce. Miernik w garsć i musisz znaleźć.
tommy314 19-10-2015, 11:12 Witam.
Bardzo proszę o pomoc. Spędziłem wiele czasu na przeszukiwaniu forum, aby dowiedzieć się, gdzie mam podłączyć "+" od tych świateł dziennych i wszędzie pisze, że przez stacyjkę trzeba. Niestety nigdzie pod maską nie potrafię zlokalizować odpowiedniego przewodu. Ewentualnie jeśli trzeba koniecznie przeciągnąć do skrzynki pod bezpieczniki, to którędy najlepiej?
Mondeo Mk3 2.0 tdci 2004r.
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam wszystkich
Tomek
Jakich "tych" świateł dziennych? MK3 nie miało fabrycznych więc dokładasz jakieś...
Nie wiedząc niczego o nich, nie mając schematów nikt pomocy nie udzieli.
Aby sterować światłami (zależnie od modelu) dziennymi musisz mieć:
- "+ do zasialania" - zwykle po bezpieczniku z aku
- "+ do ich załączania" - kwestia modelu: po stacyjce, napięcie ładowania z alternatora
- "+ do ich wyłączania" - zwykle ze świateł pozycyjnych - aby dzienne gasły gdy włączasz normalne światła
- "-" czyli po prostu masę
Napisz co mówi instrukcja a poszukamy miejsca gdzie możesz się wpiąć.
tommy314 19-10-2015, 12:16 Mam czarny pod masę, żółty pod postojówkę i czerwony pod plus właśnie z tym plusem mam problem.
Bump: Mam czarny pod masę, żółty pod postojówkę i czerwony pod plus właśnie z tym plusem mam problem.
Bump: Mam czarny pod masę, żółty pod postojówkę i czerwony pod plus właśnie z tym plusem mam problem.
Kolego zmień tytuł tematu
przeczytaj to
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=145988
potem to
http://forum.fordclubpolska.org/announcement.php?f=187&a=49
to dobra rada inaczej Twój temat pójdzie do poczekalni
W skrzynce bezpieczników pod maską znajdziesz miernikiem, włączając i wyłączając zapłon.
W skrzynce bezpieczników pod maską znajdziesz miernikiem, włączając i wyłączając zapłon.
W skrzynce bezpieczników pod maską znajdziesz miernikiem, włączając i wyłączając zapłon.
(skoro tak lubisz po 3x)
|