Zobacz pełną wersję : [Kuga 2008-2012] Przycisk FORD POWER


slivka
30-03-2010, 11:29
witam,
czy ktoś z Was ma przycisk do odpalania ford power i ma problemy? czy komuś udało się rozwiązać?
ja już byłem x razy w serwisie i co chwile programują komputer i mówią że to wina akumulatora.

dziś powiedzieli ze moze trzeba wymienic sterownik...

emare37
30-03-2010, 12:04
to niech wymieniaja a nie tylko gadaja..serwisow jest pelno

a chyba z kluczyka tez mozna odpalac a nie tylko z przycisku

Tommi30
30-03-2010, 13:03
W ciągu 3 miesięcy w mojej Kudze również kilka razy przycisk nie zadziałał. Także jest coś na rzeczy.

CzłowiekŻelazko
04-04-2010, 22:12
Tommi30 - czy i jak rozwiązałeś problem? Zdarzyło Ci się nie odjechać i czekać na assistance/lawetę?

andyvip
05-04-2010, 17:39
Też ma problemy z przyciskiem FORD POWER. W serwisie nie stwierdzono żadnego błędu podobnie jak z radiem SONY ktore raz gra a czasami sie zawiesza i kupa.
Nie mam pojecia co z tym zrobic. Juz sie boje jak bym był np. na Chorwacji i naciskam a tam komunikat KLUCZYK NIE ROZPOZNANY.

Przemeq
05-04-2010, 18:20
U mnie (12k, od września) ani raz nie było problemu z ford power. Może to jakaś seria?

TOMAS
05-04-2010, 18:50
KLUCZYK NIE ROZPOZNANY.

Wtedy jak w mondeo mk4 kluczyk 10, sciągasz kleme plusową, zakłądasz ją po 5 minutach i odpalasz auto bez problemu. W mondeo mk4 ten problem eliminowano zmianą softu ;)

adriansz01
05-04-2010, 20:43
... KLUCZYK NIE ROZPOZNANY...

Zdarzylo mi sie moze dwa razy od roku, ale zawsze pomagalo wylaczenie i zalaczenie stacyjki jeszcze raz.

CzłowiekŻelazko
05-04-2010, 22:10
adriansz01 - wyłączenie przez naciśnięcie przycisku i wyłączenie obwodów elektrycznych, czy odłączenie akumulatora?

Czy ktoś wie, jak bez Conversa sygnalizuje się konieczność wymiany baterii w pilocie?

adriansz01
06-04-2010, 10:20
Poprostu. Bez wcisnietego sprzegla nacisnalem przycisk Power zeby wylaczyc stacyjke i pozniej juz ze sprzeglem zeby wlaczyc silnik.

CzłowiekŻelazko
06-04-2010, 16:15
Zaczerpnięte z www.fordmondeo.org - wymiana baterii w pilocie:

For vehicles with the keyless system built after 30 August 2007:

1 Press and hold push buttons on the edges of the remote control to release the cover. NOTE: The cover jacks up for a couple of millimetres only!

2 Remove the cover of the remote control.

3 Remove the key blade.

4 Twist a flat-bladed screw driver in the position shown to separate the two halves of the remote control.

5 Carefully insert a flat-bladed screw driver in the position shown to open the remote control.

6 Remove and discard the remote control battery.

- Install a new remote control battery (3V CR 2032) with the + facing downwards. To assemble the remote control, reverse the procedure.

... a na problemy z nierozpoznawaniem kluczyka nawet po wymianie baterii, któryś z userów poleca przeczyszczenie styków przy baterii w pilocie. Ponoć jak ręką odjął.

Tommi30
06-04-2010, 22:10
Tommi30 - czy i jak rozwiązałeś problem? Zdarzyło Ci się nie odjechać i czekać na assistance/lawetę?

Naciskałem tak długo aż zadziałał... ;)

CzłowiekŻelazko
09-04-2010, 22:18
Ktoś korzystał z awaryjnej zbliżeniowej procedury uruchomienia samochodu?

Lilu13
09-04-2010, 22:43
1. Kedys synus z kolega ( na I komuni) wsiedli do wozu i zaczeli wszystko przyciskac a ja z kluczykiem chadzalem opodal, po impresce do domku, wsiadmy, przycisk FORD POWER i nic wozek umarl, zadnego komunikatu, nic sie nie zapala i nic nie dziala jednym slowem panika i laweta ?, wydlubalem zaslepke ze stacyjki wlozylem kluczyk i wszystko ruszylo.
2. Wozek stal ze dwa miechy w garazu chce otworzyc i wejsc, a tu nic samochod umarl, musialem otworzyc kluczykiem i ponowna procedura z zaslepka.

CzłowiekŻelazko
10-04-2010, 00:05
Lilu13 - stacyjka działa jak normalna: przekręcenie w pozycję III, odpalenie i powrót do pozycji II, czy tylko włożenie, a odpalenie przyciskiem? Nie gaśnie Ci silnik chwilę po odpaleniu i nie daje się uruchomić przez 1-2 minuty?

Lilu13
10-04-2010, 10:57
Tylko wlozenie kluczyka, nie mozna przekrecic i odpalenie przyciskiem. Silnik nie gaśnie chwilę po odpaleniu normalnie funkcjonuje.

Opis procedury:
1. Odkrycie klapki
2. Wlozenie kluczyka
3. Przycisk Forda
4. Chwile pochodzi
5. Wylanczam przyciskiem Forda
6. Wyciagam kluczyk
7. Zatykam klapke
8. Można odpalac przyciskiem Forda i narazie wszystko dziala.

CzłowiekŻelazko
10-04-2010, 15:52
Lilu13 - a w przypadku nr 2 nie czekałeś, aż system zadziała (z lekkim opóźnieniem jak podaje instrukcja)? Ponoć po 5 dniach przechodzi w stan uśpienia dla oszczędzenia akumulatora. Alarm się włączył? Z włączonym alarmem mogłeś odpalić brykę wg schematu podanego przez Ciebie w ostatnim poście i wszystko się uspokoiło?

Lilu13
11-04-2010, 17:53
Alarm (firmowy fordowski) byl uzbrojony i nie zadzialal (troche sie wk...), otworzylem samochod kluczykiem, przycisk FORD POWER nie zadzilal uspinie na dobre, powyzsza procedura i od tamtej pory wszystko OK!, poprostu samochod trzeba uzywac.

Enmar
10-05-2010, 20:10
Cześć ,ja także mam problemy z odpaleniem auta przyciskiem ford power , serwis nie potrafi sobie z tym poradzić. Proszę o więcej informacji na temat tej usterki i czy komuś udało się go rozwiązać ?

Lilu13
13-05-2010, 15:36
Jeżeli masz problemy z odpaleniem przyciskiem FORD POWER przynieś z domku drugi kluczyk (musisz mieć obydwa w samochodzie) i spróbuj odpalić. Jeśli nie odpali to tylko Serwis, dużo Mondeo z 08/09 czasami tylko odpalało z dwoma kluczykami dziwne ale prawdziwe.

Tommi30
18-05-2010, 08:25
Coś z tym przyciskiem jednak musi być nie tak. Ostatnio średnio 2 razy w tygodniu nie chce zadziałać. Dopiero po kilkukrotnym naciśnięciu odpala. Mam zachwile I przegląd to postaram sie czegoś dowiedzieć bo chyba jest to wada fabryczna.

anatol
18-05-2010, 09:26
Gdyby była to wada fabryczna to narzekała by wiekszość ludzi. U mnie odpala za pierwszym razem. Na razie się nie zdarzyło żeby nie zadziałał. Myślę, że nie jest to też wina pilota, bo jesli otwierasz auto to automatycznie immobiliser jest odczytany. Być może gdzieś błąd w oprogramowaniu startowym.

Pasiu
21-05-2010, 09:51
Ja byłem na przeglądzie na początku maja i zgłosiłem to w serwisie, po tygodniu do mnie zadzwonili i powiedzieli że jest to wina softu. Przy najbliższej okazji w serwisie wgrają nowy soft i będzie ok. Czas zmiany softu serwis powiedział, że będzie to trwało +/- 30 min.

Pozdrawiam

korbtrix
24-05-2010, 23:25
u mnie nie dzialalo, 2gi kluczyk nie pomógł, nawet kierownica awaryjnie nie chciala sie odblokowac... laweta pomogla, a w serwisie dokonali soft resetu komputera (zdjeli kleme z akumulatora na 10min - tak powiedzieli) :)))) no i do dzis od 2 miesiecy dziala bez zarzutu, a dzialy sie dziwne rzeczy oj dziwne z lankami diodami i przyciskiem power ... az w koncu w ogole umarł, ale juz działa oczywiscie jak pisałem wczesniej

b@rth
25-05-2010, 00:01
u mnie nie dzialalo, 2gi kluczyk nie pomógł, nawet kierownica awaryjnie nie chciala sie odblokowac... laweta pomogla, a w serwisie dokonali soft resetu komputera (zdjeli kleme z akumulatora na 10min - tak powiedzieli) :)))) no i do dzis od 2 miesiecy dziala bez zarzutu, a dzialy sie dziwne rzeczy oj dziwne z lankami diodami i przyciskiem power ... az w koncu w ogole umarł, ale juz działa oczywiscie jak pisałem wczesniej

a ile masz przejechanych km, w jakich okolicznosciach przyrody to wystapilo ?

Rapalek
25-05-2010, 06:26
czytam i nie wierze.........u mnie nic sie nie dzieje (pfuu wypluć) i zaczynam z z lekką nutką niepewności dotykać tego przycisku. Czuje andrenaline heheh.

korbtrix
02-06-2010, 08:53
a ile masz przejechanych km, w jakich okolicznosciach przyrody to wystapilo ?

wtedy miałem przejechane 21.000, było to własnie w dniu w którym chciałem się umówić na pierwszy przegląd

pierwsze symptomy wystąpiły podczas jazdy, wszystko migało tak jakby było jakieś zwarcie, w nieregularnych cyklach, słychać było też działające w ten rytm przekaźniki
w serwisie powiedzieli że jeszcze nie widzieli czegoś takiego i żebym lepiej zostawił samochód, ale skoro naprawa miała się rozpocząć dopiero za trzy dni to wziąłem samochód i na własne ryzyko że gdzieś stanie. No i 2 dni później przestało wszystko działać tak jak opisywałem poniżej. Najśmieszniejsze w tym wszystkim, a jednocześnie przyprawiające o dreszczyk jest to że nie dało się odblokować kierownicy....

Wtedy jeszcze nie wiedziałem, że nowe samochody forda mają ten program pomoc, mogłem zadzwonić z placu przed serwisem to by mi dali samochód zastępczy jakby nie naprawili do końca dnia... w sumie miło się zaskoczyłem jak się o tej usłudze forda dowiedziałem :))

Rapalek
04-06-2010, 06:12
korbtrix & B@rth.........przerażenie mnie ogarnia o czym piszecie.

że co? dzwonie w razie awari i przyjadą po cara i drugi nam dadzą?

MarSz
28-03-2017, 07:42
Witam,

wiem, że temat stary ale pozwolę sobie go odkopać bo problem pojawił się u mnie.

Kuga 2008 - do tej pory nie było problemów przez jakieś 5 lat (poza dwoma przypadkami, gdzie wymiana baterii pomogła).


Ostatnio codziennie mam problem z odpaleniem i często dopiero za którymś razem się to udaje (choć czasem i za pierwszym). Często podczas jazdy na kilka - kilkanaście sekund pojawia się komunikat "kluczyk nie rozpoznany" z sygnałem dzwiękowym. Po tym czasie znika i jest ok.

Wygląda to na jakieś przerywane problemy z komunikacją z kluczykiem.
Baterie wymieniłem, przeczyściłem styki. Oczywiście drugi kluczyk nie pomaga i jest to samo wiec to raczej nie kwestia samego pilota.

Może to w czymś pomoże - zaobserwowałem jeszcze następujące rzeczy:
1. jakiś czas temu gasło i powracało podświetlenie przycisku Ford Power. Ostatnio tego nie widzę - ale może to też dlatego, że teraz mniej jeżdzę po zmroku (dłuższy dzień) a w świetle dziennym nie rzuca się to tak w oczy
2. Ostatnio (mniej wiecej równolegle z problemem z kluczykiem) zaczął się pojawiać taki sam efekt na wyświetlaczu klimatyzacji. Gaśnie i włącza się w sposób losowy na ok 1 s albo i krócej. Nie jestem w stanie stwierdzić, czy tylko wyświetlacz gaśnie a klima działa czy cały system się wyłącza bo są to za krótkie przerwy (nie jestem w stanie zaobserwować).

Nie próbowałem polecanego resetu poprzez odłączenie klemy - chcę z tym poczekać do weekednu bo wtedy będę miał więcej czasu - teraz samochód jest potrzebny na bardzo krótkie dzienne dystanse i mimo problemów z odpaleniem nie chciałbym go unieruchamiać.

Również w sobotę może będę miał możliwość podłączyć pod komputer i odczytać błędy.

Piszę bo chciałbym mieć jakieś lepsze rozeznanie przed ewentualnym wstawieniem samochodu do warsztatu (jeśli to będzie konieczne) bo przy takich objawach to może się skończyć unieruchomieniem samochodu w warsztacie na długo i szukanie nie wiadomo czego.

A liczę, że może ktoś coś podpowie - czy szukać raczej zaśniedziałych styków (jeśli tak to gdzie - w którym miejscu mogą być przewody odpowiedzialne łącznie za stacyjkę lub rozpoznanie kluczyka oraz klimatyzację - albo tylko jej wyświetlacz), a może to kwestia anteny wewnętrznej (no właśnie - jak na razie nie zdarzyło mi się bym nie mógł wejść do samochodu - tylko problem pojawia się przy rozpoznaniu kluczyka wewnątrz), a może to uszkodzona wiązka (wtedy to już szukanie) a może jakiś znany ogólnie problem z softem, komputerem etc.

Będę wdzięczny za każde sugestie i podpowiedzi.