Zobacz pełną wersję : [Kuga 2008-2012] "Fuel computer, Data Error"


Ztadeusz
04-04-2010, 20:36
Od tygodnia jestem użytkownikiem Kugi 2008 TDCI 2,0 i mam 99 problemów.
Autoryzowany serwis nie uwzględnił gwarancji, bo pierwszy i jedyny wpis o przeglądzie serwisowym jest przy 30 800km.
Problemy: Wskazówkowy pomiar paliwa w zbiorniku jest zawyżony, 10l w baku to na wskaźniku 1/2 zbiornika - ale to szczegół.
Jak zapali się rezerwa, przy tym poziomie to wskaźnik wskazówkowy opada do zera, a komputer nie pokazuje zużycia paliwa średniego, chwilowego, średniej prędkości, ilości km do przejechania, itd. Jest za to komunikat "Fuel computer, Data Error". Po jakimś czasie gaśnie lampka od rezerwy, wskaźnik wskazówkowy wraca na zawyżony poziom paliwa i komputer pokazuje to co było niedostępne. Jest OK. Po jakimś czasie znowu zapala się rezerwa i jest jak opisałem wyżej. W/w przypadek występuje tylko przy niskim rzeczywistym poziomie paliwa.
Proszę o podpowiedź, pomoc.

wacek1
04-04-2010, 20:59
jak widac ktos sie pozbyl sprzetu, bo wadliwy
jedz do serwisu niech sprawdza komputer

Ztadeusz
20-05-2010, 09:10
kontynuacja Fuel computer, Data Error.
Może ktoś rozpracuje komunikat - błąd z komputera DTC A879

segram
26-01-2017, 12:09
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!

Inaczej B2879 - jest związany z problemami czujnika zbiornika paliwa pompa / transferu? Inaczej wymień bezpiecznik F111
Jeżeli masz diesla to 5A, Jeżeli benzyna to 15A

setaszi
29-01-2017, 21:24
jak się bezpiecznik przepala to coś nie działa cały czas bo nie ma prądu, a kolega pisze że raz działa raz nie . Uszkodzony pływak - do wymiany
do SEGRAM , a zapalał się Tobie komunikat:Fuel computer, Data Error ? wydaj mi się że jeżeli nie pracuje pompka/ spalony bezpiecznik/ to samo by się nie naprawiało jak kolega napisał

segram
30-01-2017, 08:46
jak się bezpiecznik przepala to coś nie działa cały czas bo nie ma prądu, a kolega pisze że raz działa raz nie . Uszkodzony pływak - do wymiany
do SEGRAM , a zapalał się Tobie komunikat:Fuel computer, Data Error ?

Nie miałem żadnego ale wystarczy trochę poczytać w necie i zobaczyć do czzego jest to skierowane. Miałe problem ze wskaznikiem paliwa który oszukiwał poziom. Po dalszym zagłebieniu zauważyłem przepalony bezpiecznik. Wymieniłem już jakis czas temu i bez zadnych problemów, a bezpiecznik jest caly :)

wydaj mi się że jeżeli nie pracuje pompka/ spalony bezpiecznik/ to samo by się nie naprawiało jak kolega napisał

Co do tego to pewnie i masz racje, jezeli po wlozeniu nowego bezpiecznika odrazu sie przepala tzn ze problem bedzie glebiej lezal :)

Bartazz
15-06-2020, 17:40
Problemy: Wskazówkowy pomiar paliwa w zbiorniku jest zawyżony, 10l w baku to na wskaźniku 1/2 zbiornika - ale to szczegół.
Jak zapali się rezerwa, przy tym poziomie to wskaźnik wskazówkowy opada do zera, a komputer nie pokazuje zużycia paliwa średniego, chwilowego, średniej prędkości, ilości km do przejechania, itd. Jest za to komunikat "Fuel computer, Data Error". Po jakimś czasie gaśnie lampka od rezerwy, wskaźnik wskazówkowy wraca na zawyżony poziom paliwa i komputer pokazuje to co było niedostępne. Po jakimś czasie znowu zapala się rezerwa i jest jak opisałem wyżej. W/w przypadek występuje tylko przy niskim rzeczywistym poziomie paliwa.

Witam. Odgrzewam temat bo mam identyczny problem.

Na Forscanie mam błąd B2879 - usterka pompy strumieniowej pompy paliwa

Auto zapala i jeździ bez zastrzeżeń

Bezpieczniek F111 5A cały. Wymienili mi też pływak w zbiorniku i nic to nie dało..... proszę o pomoc. Może ktoś poradził sobie z tym problemem.

Bartazz
16-06-2020, 13:33
Dzisiaj zatankowałem auto do pełna i ku mojemu zdziwieniu weszło 58,67l (pojemność zbiornika w Kudze to 60l)

Więc jak pojawia się ten komunikat na liczniku "Fuel computer, Data Error" i wskazówka leci momentalnie na zero i zapala się rezerwa to w zbiorniku już są opary. Co jest najgorsze przed wyskoczeniem tego komunikatu wskazówka pokazuje ponad połowę poziomu paliwa i człowiek jest nieświadomy, że jeździ już na resztkach. U mnie dokładnie wywaliło błąd przy przebiegu 609km więc spalanie trochę wychodzi duże i łudziłem się, że tego paliwa jeszcze jest.

Kiedy zatankowałem do pełna, komunikat z licznika znika, wskazówką leci nawet nad ponad full a w forscanie po sprawdzeniu błędów błąd B2879 jest w pamięci. Po skasowaniu błędów już się nie pojawia (pewnie do momentu aż znowu będzie ten komunikat na liczniku).

Na tą chwilę domyślam się, że najlepiej byłoby wymienić całą pompę w zbiorniku paliwa, bo pływak już miałem wymieniony ale jak widać bez efektów.

Pozostaje mi na tą chwilę zerować km i robić 500km i znowu tankować do pełna i problemu nie będzie, ale sam fakt, że mam to zepsute mnie wqrza.

Bartazz
19-06-2020, 17:51
Witam ponownie.

Temat nie daje mi spokoju i jestem na etapie wymiany całej kompletnej pompy paliwa która znajduje się w prawej komorze w zbiorniku.

W związku, że w lewej komorze miałem już wymieniony ten kompletny pływak (bez efektów), zrobiłem rewizje żeby nie ściągać zbiornika i dawać znowu auto do pseudo fachowców (uraz mam totalny do mechaników w Gnieźnie).

Spisałem jej symbol:
A2C53356148
9V419275AB

i zabrałem się do jej demontażu.

Zdziwiłem się, że przy tej pompie jest też pływak więc on też pokazuje poziom paliwa? W tej drugiej komorze jest drugi pływak?
https://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z1055/10556010/big/1.jpg?screen

Czytałem na forach angielskich, że kuga cierpi często na tą przypadłość i po wymianie kompletnej pompy wszystko wracało do normy.

Jak to nie będzie to, to się poddaje. (Licznik sprawdzałem, na innym też pokazywał fuel error więc to nie on).

Jak tylko poszukam jakąś dobrą do kupienia i ją wymienię, dam znać.

Pozdrawiam

Antej
19-06-2020, 17:55
kuga ma zbiornik siodłowy, wiec są dwie komory, trzeba to miec ujęte w konfiguracji licznika

Bartazz
19-06-2020, 18:11
kuga ma zbiornik siodłowy, wiec są dwie komory, trzeba to miec ujęte w konfiguracji licznika

Cześć Antej. No licznik wkładałem inny od kugi i zero efektów dlatego się nie odzywałem. Też wywalał błąd opisany wyżej.

Mimo, że:
- kompletny pływak w lewej komorze jest wymieniony
- licznik wkładałem inny na sprawdzenie
- to teraz wymienię tą kompletną pompę (mimo, że moja pracuje bez zastrzeżeń tylko ten wskaźnik)

Wiem, że cały czas twierdzisz, że to wina licznika... ale szczerze w to wątpię (tym bardziej, że wyrzuca ten błąd B2879 - usterka pompy strumieniowej pompy paliwa), chociaż moja wiedza w tym temacie jest mocno ograniczona i w żadnym wypadku nie podważam twojej diagnozy.
Nie wiem czy ta wymiana pompy pomoże ale sam jestem w stanie to ogarnąć, więc tym się jeszcze zajmę....

Odezwę się.

Bartazz
07-08-2020, 10:45
A więc wreszcie przyszedł czas, że się zająłem tą wymianę pompy paliwa która jest w zbiorniku.

Jednak tak jak pisałem wcześniej, wymiana okazała się strzałem w dziesiątkę!

Wskazówka paliwa pokazuje idealnie i komputer pokładowy również pokazuje prawidłowe dane o ilości pozostałych kilometrów do stacji. Również już nie wyrzuca komunikatu na liczniku "Fuel computer, Data Error".

Reasumując. Opiszę dokładnie problem poniżej dla przyszłych ludzi, którzy mogą mieć z tym problem.

Objawy:
Wskazówka paliwa prawie cały czas na full, przy końcu paliwa nagle spada na zero i wyrzuca komunikat opisany wcześniej. Zakłamania komputera pokładowego i tak naprawdę nie wiemy nigdy ile mamy paliwa w zbiorniku.

Pseudo mechanicy wywalili mi zbiornik, układ wydechowy aby dostać się do pływaka który jest w lewej komorze twierdząc, że pływak jest uszkodzony.
Po zakupie i wymianie (koszt 430zł) oczywiście efektu żadnego i auto oddane.

Zaprzyjaźniony kolega z forum który ma ogromną wiedzę (Antej) sugerował, że mogą być problemy z licznikiem ale podmieniałem na inny i efektów też nie było.

A wiec zakupiłem oryginalną kompletną pompę paliwa z koszem i pływakiem (są dwa pływaki - jeden w lewej komorze a drugi w prawej przy pompie) za kwotę 85zł!
u mnie nr pompy to 9V419275AB

Wymiana:
Demontaż całej kanapy tylnej (śruby torx i 15-stka) aby dostać się do podłogi.
Zrobienie otworu (rewizji) aby dostać się do niej od góry bez ściągania znowu zbiornika (trzy cięcia).
Odłączenie 2x przewodów paliwowych i wtyczki zasilającej
Przy odkręceniu krążka mocującego pompę w prawej komorze zbiornika (napiszę, że jest ciężko go odkręcić - najlepiej jak 2x osoby jednocześnie płaskimi śrubokrętami, zapierającymi się o te wystające zapadki na tym krążku, delikatnie pukają młotkiem po przeciwnych strona jednocześnie)
Po wyjęciu pompy, trzeba odłączyć 1x wtyczkę zasilającą, 1x rurkę przelewową i 1x wtyczkę paliwową)
Wymieniamy pompę na inną w odwrotnej kolejności i po problemie.
Na końcu te cięcia, uszczelniłem masą uszczelniającą bolla i pomalowałem w kolor karoserii więc nawet nie widać, że było coś ingerowane a na przyszłość przy w razie kolejnej awarii będę miał znowu dojście.

Przy demontażu kanapy demontowałem też 2x plastiki progowe i 2x tylne plastiki przy kanapie, oczywiście odchylałem też uszczelki i tam jakieś 2x styropiany po bokach i 2x gąbki. Jest też jeszcze taki filc na podłodze.

Myślę, że każdy sobie może z tym poradzić sam a na pewno dużo zaoszczędzić nie oddając auta na kilka dni do mechanika.

Starałem się opisać dokładnie tą awarię i wymianę tej pompy, ponieważ nigdzie w Polsce nikt nie opisał tego przypadku a przyczyną była tylko pompa a tak naprawdę pewnie ten drugi pływak wsunięty po prawej stronie przy jej koszu.

Pozdrawiam

maygic
08-08-2020, 19:41
Cześć Wszystkim,

Szukajka po błedzie mi niczego sensowengo nie zwróciła. Na desce pokazuje mi komunikat Fuel Computer Error i pusty bak. Czasem to znika ale wraca więc podpiąłem do forscana i dostaje:

IC B2627-60 - Otworty obwód nr 2 czujnika poziomu paliwa

I tu moje pytanie: gdzie tego szukać fizycznie?

Dzięki

Bartazz
14-08-2020, 15:59
Ja po prostu zakupiłem kompletną używaną pompę paliwa z koszem i pływakiem za 85zł i wymieniłem komplet - teraz mam po problemie i nie zawracałem sobie głowy z czujnikami, pływakiem itp.

Bartazz
20-08-2020, 13:11
Panowie i Panie to znowu Ja. Ten samochód mnie już rozbraja :?

Przed wyjazdem na wakacje zatankowałem auto do pełna i weszło do pierwszego odbicia gdzieś za 182zł i dolałem dodatkowo 3x odbiciami do kwoty 190zł - mówię tak do równego żeby było ;)

Wracając z kasy, żona mi mówi, że jakiś gość się dziwnie patrzył na nasze auto i kiedy je obszedłem to oczom nie dowierzałem. Przy prawym tylnym kole, ropa leciała ciurkiem. Zrobiła się duża kałuża i jadąc jeszcze przez chwilę, za sobą miałem mały ślad ubywającego paliwa. Dojeżdżając do parkingu po jakiś 1,5km z auta już przestało lecieć ciągiem i tylko co jakiś czas spadła kropla. Po ujechaniu może z 50km już zero wycieku. Nie mam pojęcia ile wyleciało ale na moje lekko ponad 2l?

Co znowu jest z tym cudem techniki?

Aha i po mojej wymianie pompy paliwa na inną okazało się teraz, że ten pływak co mi wcześniej wymieniali w lewej komorze gdzie musieli cały bak wywalać - coś źle mi go podłączyli chyba bo przy zatankowania auta do pełna wskazówka teraz nie pokazuje full tylko pokazuje na 3/4 poziomu i potem przy 1/2 raz się trochę podniosła i niby teraz spada do zera tak jak powinna. Tylko po przejechaniu 790km trasy przy prędkości przelotowej ok130km/h pokazuje mi więcej jak 1/4 jeszcze paliwa i do stacji na komputerze 270km w co niewierzę (1060km zrobiłaby przy szybkiej jeździe na autostradzie z klimą? średnie spalanie pokazuje 6,1l). Niby działa ale nie do końca znowu ten poziom pokazuje wiarygodnie.... brak słów.

Bartazz
24-08-2020, 10:58
Przy prawym tylnym kole, ropa leciała ciurkiem. Zrobiła się duża kałuża i jadąc jeszcze przez chwilę, za sobą miałem mały ślad ubywającego paliwa.


Up Up

Bartazz
26-08-2020, 22:57
Co do wylewania paliwa doczytałem, że to podobno normalne. W instrukcji jest napisane, że nalewać do max 2x odbicia i dużo ludzi miało ten sam przypadek w swoich fordach (zwłaszcza w kudze) więc już się tym nie zamartwiam tylko będę teraz tankował do 1x odbicia.

Co do wskazówki paliwa niestety nadal jest zonk.

Przejechałem ponad 800km na pełnym zbiorniku (wskazówka pokazywała 1/4 że jeszcze niby mam paliwo) i nagle dzisiaj spadła mi na 0, zapaliła się rezerwa i wywaliło komunikat fuel error.
Na tej poprzedniej pompie w ogóle była porażka bo pokazywała mi cały czas full i błąd wyskakiwał niespodziewanie.
Teraz na tej którą kupiłem (używka za małe pieniądze) na początku myślałem, że jest dobrze kiedy po montażu wskaźnik pokazywał mi 1/2 i po zatankowaniu za 30zł lekko się podniósł ale niestety jednak wariuje i dzisiaj pokazał znowu swoje oblicze.

Albo kupiłem znowu pompę z zwalonym czujnikiem i pływakiem (tylko z innymi objawami niż w poprzedniej pompie) albo już sam nie wiem.

Zamówiłem przed chwilą jeszcze raz kompletną pompę już droższą i z niby gwarancją ale też używkę i znowu czeka mnie wymiana.

Jeżeli kolejna okaże się porażką to albo muszę mieć takie szczęście albo powodów usterki może być kilka i trudnych do zdiagnozowania.

Pozdrawiam i życzcie mi szczęścia :/

Bartazz
01-09-2020, 12:29
Niestety zakup innej pompy kompletnej z pływakiem nic nie dał. Nadal pokazuje błędnie. (Przy zatankowaniu do pełna pokazuje nadal 3/4 poziomu i wskaźnik działa tylko w zakresie od 3/4 do 1/4 więc nic się nie zmieniło). Dziwi mnie tylko to, że na tej pierwszej pompie pokazywał cały czas full więc Ja już teraz jestem totalnie rozbity....

Chyba Antej zwracam Tobie honor i to musi być licznik..... albo w ostateczności gdzieś jakiś kabelek coś nie łączy.

Co do tankowania znowu porażka. Mimo tego, że zalałem go do pierwszego odbicia i poczekałem te 10 sekund, pod autem przy prawym tylnym kole robi się kałuża - po odkręceniu takiej małej osłony od spodu, ropa wylatuje ciurkiem z tylnej podłużnicy takim jakby jakimś małym korkiem zaślepiającym mały otwór (wylatuje może 1-2l) i później już nie leci bo zrobiłem trasę 800km więc paliwo na tą trasę wystarczyło ale niestety znowu na stacji zrobiłem bałagan.
Brak słów.... auto oddałem dzisiaj do mechanika.

Antej
01-09-2020, 12:33
przyjedziesz w koncu to sie przekonasz, mam swój typ,ale to Twoja kasa i Twoje nerwy.

Bartazz
01-09-2020, 18:38
Wracam od mechanika. Wywalają mi zbiornik bo nie mogą zdiagnozować tego wycieku. Jak naprawią mi tą wylewającą ropę to przyjadę. Pozdr

maygic
05-07-2021, 20:07
Bartazz, poradziłeś sobie ze swoim problemem?

Mintaa
13-08-2021, 10:15
Bartazz

Udało się coś zrobić? Mam chyba podobny problem. Wskazówka od baku pokazuje chyba dobrze natomiast komputer po zatankowaniu za 200 zł wskazuje że do przejechania zostało 5km. Szukałem już na forum ale nikt nie miał takiego problemu w kudze. Może Antej coś wiesz na ten temat? Nie wywala żadnego błędu poza "odl do opróżnienia 5 km"

Antej
13-08-2021, 10:20
Albo źle ustawiony licznik albo walnięty jeden z pływaków.
Może ktoś się bawił konfiguracją po kablu.
Problemy ze wskazaniem poziomu paliwa sa też przy uszkodzonym liczniku.

Bez diagnostyki i podmianek to takie wróżenie.

Od patrzenia samo się nie naprawi (chociaż o takie były przypadki, tyle że problem i tak wracał).

Z tego co pamiętam to wtej Kuge już było sporo rzeźby przy wiązkach.

Mintaa
13-08-2021, 11:00
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!

Nie ma mnie w domu aktualnie ale poleciłem ojcu odpięcie akumulatora. Licznik się zresetował i pokazuje 85 km.

Miszczu1974
20-11-2023, 21:32
Wracam do tematu komunikat fuel komputer data error, Kuga 2009, wskaźnik paliwa na 0 kontrolka rezerwy pali się mimo zatankowanego paliwa

Bump:

marko44
26-11-2023, 12:38
Witam. Podzielę się opisem mojego przypadku. Po zakupie Kugi 2.0 136 Km rok pr.2009 świeciła się rezerwa i wskazówka pokazywała stan prawie zero więc dolałem 15l paliwa , wskazania nie zmieniły się. komunikatu Fuel computer, Data Error nie było, ale podczas jazdy zaświecił się komunikat błąd silnika. Z kodu błędu wynikało za niskie lub za wysokie ciśnienie paliwa. Samochód trafił do mechanika który stwierdził dużo rdzy i wody w obudowie filtra paliwa. Skończyło się płukaniem zbiornika i przewodów oraz wymianą prawego pływaka wraz z pompą paliwa (jest to jeden zespół). Rdza była z skorodowanych prowadnic obudowy całego zespołu pompa pływak. Lewy pływak pozostał stary nie był skorodowany. Po zalaniu 15l paliwa wskazówka poziomu paliwa nie podniosła się świeciła się rezerwa i pojawił się komunikat Fuel computer Data Error. Zatankowałem do pełna wskazania wróciły, Przejechałem 400 km gdy wskazania spadły ciut poniżej połowy komunikat powrócił. Ważne w moim przypadku, wskazania ile jest jeszcze do przejechania kilometrów były dokładnie pokazywane. Jeździłem tak jeszcze kilka miesięcy tankowałem tylko częściej co 400 km. Przyszedł czas by usterkę usunąć. Wertowałem forum Kugi , już byłem skłonny wymienić zegary jak sugerował kol. Antej ale na forum Włoskim i Brytyjskim znalazłem sugestie że to może być lewy pływak, Więc skupiłem się na nim. Stary skorodowany miałem po wymianie, oprócz korozji jest sprawny, dokupiłem lewy używany, wykonałem pomiary oporności rezystorów pływaków: prawy 200 omów, lewy zakupiony 200 omów, Ruchy pływaków powodowały zmianę od zera (pełny zbiornik) do 200omów (pusty zbiornik) Wszedłem w tryb serwisowy zegarów i tam parametr Fuel AD1 input wynosił 45 active a Fuel AD2 input wynosił 241 pasive. Po objawach u siebie myślałem że jest przerwa na rezystorze pływaka lewego ale po wyjęciu zbiornika okazało się że nie. Oporność rezystora wynosiła 240 omów, podobnie jak pokazywał test zegarów. Podłączyłem zestaw pływaków już bez zbiornika do instalacji Kugi i wykonałem symulację:Lewy pływak nie powoduje zmian wskazań paliwomierza, tylko prawy, ale mój uszkodzony lewy jeżeli nie miał więcej jak 200 omów czyli nie opuszczony na sam dół nie powodował komunikatu Fuel computer Data error, i paliwomierz pokazywał prawidłowo. Błąd pokazywał się tylko zaraz po przekroczeniu 200 omów. Po wymianie lewego pływaka na sprawny problem znikł. Zaznaczam że u mnie gdy błąd się pojawiał to dystans do przejechania był wyświetlany prawidłowo. 13 lat w paliwie spowodował wzrost oporności rezystora, ja tak to sobie tłumaczę bo instalacja była sprawdzona i jest OK. Na zdjęciach widać tryb serwisowy zegarów, dwa ostatnie przy pełnym prawie baku.