Zobacz pełną wersję : [Fusion] Halogeny - montaż


Gosia01
05-04-2010, 18:27
Witam, mam Fusiona z 2007 r, chcę zamontować halogeny, pod zderzakiem są przewody, wiem, że muszę zakupić włącznik, ale czy coś jeszcze trzeba "dorobić" oprócz halogenów myślę o dodatkowych przewodach, przekaźnikach czy też bezpiecznikach ?

pedro0
05-04-2010, 21:07
Witam musisz miec włącznik i halogeny kable juz są tylko podłączyć

jarekwalus78
05-04-2010, 21:40
Potrzebne będą jeszcze nowe ramki do halogenów.Skoro kable już są,tylko podłączyć,to do czego jest dodatkowa wiązka w zestawie?

kubaw20055
05-04-2010, 22:35
Potrzebne będą jeszcze nowe ramki do halogenów.Skoro kable już są,tylko podłączyć,to do czego jest dodatkowa wiązka w zestawie?

Pewnie do prawego halogenu, bo kabel jest wyprowadzony na lewej podłużnicy:?:

maciek911
05-04-2010, 23:36
Ładnie poprawiony temat ... :)

jarekwalus78
06-04-2010, 20:03
Pewnie do prawego halogenu, bo kabel jest wyprowadzony na lewej podłużnicy:?:

Do prawego halogenu raczej nie,bo tam jest już kabel poprowadzony.Montowałeś już u siebie halogeny?Bo miałeś taki zamiar,jak dobrze pamiętam.

kubaw20055
06-04-2010, 21:42
Jeszcze nie montowałem, ale przed wakacjami na pewno się pojawią. Co do kabla to u mnie jest tylko na lewej podłużnicy a stojąc przodem do maski to z prawej strony na wys. zbiornika spryskiwacza;)

Gosia01
06-04-2010, 21:43
Wiem już więcej, ale po postach chcę dodać: są osobne przewody po prawej i lewej stronie więc pewnie poza tym co Koledzy, a może i Koleżanki napisaliście tylko halogeny, włącznik i ramki do kupienia i zamontowania. No chyba, że wypadnie coś ekstra.

kubaw20055
06-04-2010, 21:50
hmmm... byłem w garażu tak na szybko i popatrzyłem tu i tam i faktycznie jest drugi kabel, tylko że ja miałem wciśnięty pod zbiornik płynu chłodzącego (?) g:P

Skolmi
06-04-2010, 22:10
Ekstra na pewno wyjdzie podciągnięcie kabli od przełącznika do zegarów odpowiadających za kontrolkę halogenów.

siala
13-10-2010, 16:42
Witam i o rade pytam problem polega na tym ze po wymianie wlacznika swiatel z funkcja na halogeny brak jest wszystkiego tylko swieci z tylu przeciwmgielne wlacznik jest uzywany z forda fiesty,czy cos zrobilem nie tak a moze wlacznik jest uszkodzony,ktos ma moze jakas rade.

pawel182
13-10-2010, 21:15
Witam i o rade pytam problem polega na tym ze po wymianie wlacznika swiatel z funkcja na halogeny brak jest wszystkiego tylko swieci z tylu przeciwmgielne wlacznik jest uzywany z forda fiesty,czy cos zrobilem nie tak a moze wlacznik jest uszkodzony,ktos ma moze jakas rade.

Pierwszą rzeczą jaką bym zrobił to podpiął stary włącznik i sprawdził czy wszystko działą OK. Jeśłi tak tzn, że najprawdopodobniej kupiłeś uszkodzony włącznik. Jeśłi na starym włączniku rónież nie będą działąć światła to sprawdziłbym wszystkie bezpieczniki.

siala
14-10-2010, 10:05
Wszystkie bezpieczniki sa OK,wiec raczej jest uszkodzony przelacznik,to jest wlasnie kupowanie za pare groszy a sprzedawca zapewnial ze jest sprawdzony.

pawel182
14-10-2010, 11:30
Wszystkie bezpieczniki sa OK,wiec raczej jest uszkodzony przelacznik,to jest wlasnie kupowanie za pare groszy a sprzedawca zapewnial ze jest sprawdzony.

Czyli jak podłączysz stary przełącznik to wszystko działa OK? To w takim razie na 100% włącznik.
PS.ewentualnie zobacz czy ten włącznik nie ma zaśniedziałych styków i je przeczyść.

Skolmi
14-10-2010, 19:06
Były włączniki, niby identyczne, o różnych numerach seryjnych.
Jest zatem mała szansa, że masz po prostu nie taki co trzeba.

siala
15-10-2010, 10:13
Tak na starym dzial jak powinno dalem wlasnie znajommemu elektrykowi aby go spr.dolkadnie chyba ze faktycznie niby to samo ale jak pisze Skolmi rozni sie cos .Jak to rozgryze dolkadniej to dam znac aby ktos takiego bledu nie popelnil.Pozdrawiam

siala
17-10-2010, 10:01
Juz wiem na 100% uszkodzony jest wlacznik,kupilem go allegro sprzedawca zapewnial ze jest sprawny niestety pomylil sie i to bardzo,mam szczescie tylko ze mozna go bedzie naprawic.Uwazajcie zatem,pozdrawiam wszystkich i dziekuje za rady.

Yotez
21-10-2010, 08:39
Przełącznik masz sprawny! Problem tkwi w braku 1 kabla w instalacji - ja u siebie zakładałem halogeny i efekt był taki sam - nie świeciły. Po założeniu i podłączeniu przełącznika i halogenów trzeba jeszcze poprowadzić kabel ze złączki znajdującej się po prawej stronie przy podłodze pasażera (przód) do przełącznika świateł i następnie kolejny od przełącznika do wtyczki przy zegarach - po tej operacji wszystko działa bez problemu.
PS
Halogeny podpinamy poprzez wiązkę elektryczną do 1 wtyczki znajdującej się w okolicach podłużnicy - nie ma drugiej wtyczki.

siala
22-10-2010, 10:28
Dzieki za info myslalem ze taka tylko wystarczy operacja bo wiazki juz sa oryginalnie poprowadzone do zderzaka tylko podpiac halogeny a przelacznik faktycznie byl uszkodzony nie stylki ale ten trzpien ktory odpowiada za przelaczanie teraz juz dziala.Niestety dalej nie dzialaja halogeny reszta jest nie wiedzialem ze trzeba jeszcze cos dodatkowego zrobic jak piszesz.Mam tylko pytanie tej wiazki mam szukac w wewn.auta od str.pasazera jak piszesz?pozdrawiam

siala
22-10-2010, 16:59
Zrobilem kilka zdjec moze powiecie czy tam gdzies trzeba podlaczyc ten dodatkowy przewod.

pawel182
23-10-2010, 23:54
Z tego co wiem halogeny są zasilane bezpośrednio z włącznika bez żadych przekaźników...?

kubaw20055
24-10-2010, 09:53
A u mnie wtyczka jest kompletna z wszystkimi kablami, może tylko w modelu przed liftem trzeba dołożyć ten kabelek?:roll:

kubaw20055
05-11-2010, 19:40
No i niestety poległem podczas montażu!:p Po wstępnych oględzinach byłem święcie przekonany, że w aucie jest już wszystko - niestety pomyliłem się. Wszystko pięknie, kable są wyprowadzone do zderzaka, wszystko już założone wraz z włącznikiem świateł i ... i nic. Okazało się, że jednak brakuje jakiegoś kabla/i bo światła nie świecą i nie działa kontrolka. Jeśłi ktoś może pomóc to proszę najlepiej o fotkę skąd dokładnie wyprowadzić te kable i dokąd (wiem tylko, że ze skrzynki bezp. do włącznika i stamtąd do licznika). :mad:

pawel182
05-11-2010, 22:12
A bezpiecznik masz? :)
Ja u siebie ciągłem calutką instalacje ale to było tyle czasu tem że ho ho :D Generalnie idzie jeden kabalek od bezpiecznika F50 (20A) na włącznik świateł (pin nr 7). A z włącznika z pin-u nr 3 idzie przewodzik na halogeny i do licznika. Do licznika wchodzi we wtyczce na pin nr 6.

PS.pamiętaj że ja mam Fieste i to przed FL :) ale chyba u Ciebie powinno być tak samo

kubaw20055
05-11-2010, 23:22
A bezpiecznik masz? :)
Ja u siebie ciągłem calutką instalacje ale to było tyle czasu tem że ho ho :D Generalnie idzie jeden kabalek od bezpiecznika F50 (20A) na włącznik świateł (pin nr 7). A z włącznika z pin-u nr 3 idzie przewodzik na halogeny i do licznika. Do licznika wchodzi we wtyczce na pin nr 6.

PS.pamiętaj że ja mam Fieste i to przed FL :) ale chyba u Ciebie powinno być tak samo

Dzięki za podpowiedź. Bezpiecznik jest na swoim miejscu i będę musiał się pomęczyć z tymi kablami (tylko nie wiem jakie kable kupić i gdzie znajdę te blaszki/końcówki do wtyczek?)

pawel182
06-11-2010, 16:33
Dzięki za podpowiedź. Bezpiecznik jest na swoim miejscu i będę musiał się pomęczyć z tymi kablami (tylko nie wiem jakie kable kupić i gdzie znajdę te blaszki/końcówki do wtyczek?)


Odgrzebałem w głowie temat i sprawdziłem w samochodzie dla pewności. Czyli tak: Bezpiecznik od halogenów to F50 (20A) znajduje się na samym dole (4-ty od prawej). Od niego idzie kabelek do włącznika świateł i jednocześnie zasila zarówno tylne światło halogenowe jak i przednie halogeny. Czyli ja u siebie nie musiałem ciągnąc żadnego przewodu od skrzynki do włącznika. Musiałem tylko pociągnąc od włącznika do zderzaka i od włącznika do licznika.
Oczywiście ja mam model przed FL i np u mnie jest do halogenów tylko jedna wtyczka przy jednej prowadnicy (u Ciebie jak dobrze pamiętam masz chyba juz dwie - przy każdej z prowadnic - przynajmniej tak mnie sie coś kojarzy że tak pisałęś...?).

kubaw20055
06-11-2010, 18:29
Rozgrzebałem dzisiaj auto, ale nic nie działa - próbowałem z tymi kablami, wyjmowałem licznik (ale tam nie bardzo jest jak i gdzie podłączyć jakikolwiek przewód):mad: wygląda na to, że nie dochodzi napięcie do kabli w zderzaku/? Może winny jest włącznik. Nie wiem czy się da, ale czy można podłączyć przewody pod zwykły włącznik tak, żeby przednie halogeny się świeciły i wtedy będę wiedział czy to wina włącznika czy może czegoś innego?:? Dodam, że mam włącznik z Fiesty z 2008 roku, ale nie wiem czy to ma coś do rzeczy? Wg sprzedawcy jest sprawny. Może zrobię zdjęcie mojej wtyczki i będzie wiadomo czy wszystko jest czy może czegoś brakuje?

pawel182
06-11-2010, 20:54
Wyjmij włącznik i miernikiem sprawdź czy po włączeniu halogenów masz przejście pomiędzy pinem 7 i 3 oraz 7 i 2

kubaw20055
07-11-2010, 09:47
Zdobyłem nowe informacje nt włącznika:p Być może istotne. Otóż pierwsze co zauważyłem to niezgodność w numerach - mój stary przełącznik ma 04 0637 10 a "nowy" 04 0637 00 i ponadto zauważyłem, że czuć go dosyć ostrym zapachem spalenizny na co wcześniej ie zwróciłem uwagi:mad: Po trzecie nie będę przeciągać kabelka do licznika bo światła z licznikiem nie mają wiele wspólnego, ponieważ przy odłączonym liczniku wszystkie światła działają - nie ma tylko brzęczyka. Po czwarte z bezpiecznika F50 wychodzą już jakieś kabelki, ale tylko z jednej "celi" - w sumie we wszystkich tak jest. Nie wiem już co o tym myśleć. Kupiłem halogeny, które robią za atrapy?!/:mad::p:mad:

Skolmi
07-11-2010, 14:10
nie będę przeciągać kabelka do licznika bo światła z licznikiem nie mają wiele wspólnego

mają - kontrolkę

btw, pogrzeb dokładnie w archiwum, bo była instrukcja instalacji z pinami itd. w modelu przedliftowym co prawda, ale w elektryce chyba dużych różnic nie ma

kubaw20055
07-11-2010, 14:26
Niestety szukałem kilkakrotnie i nic konkretnego nie znalazłem, tylko to co już wiem. Z kontrolką nie chcę się bawić bo z wyjęciem licznika u mnie była masakra - po prostu jest tam tak ciasno i nie można go wypchnąć bo co chwilę się klinuje. :mad: Najlepiej by było, gdyby ktoś wrzucił fotkę dokładnie co, skąd i do czego ( dodam, że nie mam kabla do pinu 83b, ale robiłem wczoraj prowizorycznie połączenie z bezpiecznika F50 i nic), nie ma nadal napięcia na wtyczkach przy zderzaku:mad::mad::mad::mad:

Jitter
07-11-2010, 15:07
kubaw20055, może schemacik coś Ci podpowie? Na czerwono zaznaczyłem przednie lampy przeciwmgielne.

Skolmi
07-11-2010, 16:19
Niestety szukałem kilkakrotnie i nic konkretnego nie znalazłem

Po prostu nie masz dostępu do strefy klubowej, bo w niej jest:

Wystarczy połączyć 3pin wł. świateł z 6pimem kostki w zestawie zegarów i 9pinem w kostce po prawej stronie mniejwięcej pod wył. zderzeniowym są tam trzy kostki ale tylko w jednej brakuje po stronie męskiej przewodu, a po stronie żenśkiej jest przewód zielono niebieski. I już halogeny świecą :)

pawel182
07-11-2010, 18:42
Niestety szukałem kilkakrotnie i nic konkretnego nie znalazłem, tylko to co już wiem. Z kontrolką nie chcę się bawić bo z wyjęciem licznika u mnie była masakra - po prostu jest tam tak ciasno i nie można go wypchnąć bo co chwilę się klinuje. :mad: Najlepiej by było, gdyby ktoś wrzucił fotkę dokładnie co, skąd i do czego ( dodam, że nie mam kabla do pinu 83b, ale robiłem wczoraj prowizorycznie połączenie z bezpiecznika F50 i nic), nie ma nadal napięcia na wtyczkach przy zderzaku:mad::mad::mad::mad:


Oj widze że samemu sie nie chce podziałać z mierniczkiem przy tym włączniku... :D

Praktycznie sam sobie odpowiedziałeś chyba w czym tkwi Twoja porażka z tymi halogenami :P
Kabelek z bezpiecznika F50 idzie do włącznika na pin oznaczony Xr. Z pin-u 83a idzie kabelek na tylny halogen a z pin-u 83b idzie kabelek do przednich halogenów. Czyli jaki wniosek: brakuje Ci własnei tego kabelka który zasila halogeny. Musisz sprawdzić dokąd idą te kable od prowadnic - być może tak jak ktos pisał wcześniej kończy się on na tej wtyczce przy skrzynce bezpieczników.... W każdym razie będziesz musiał pociągnąc kabelek z pinu 83b do halogenów z przodu.

Ja u siebie nie miałem wcale instalcji więc z pinu 83b poleciałem kabelkiem prosto do prowadnicy gdzie zrobiłem wtyczke aby można było zawsze odpiąć halogeny. Mase wziąłem prosto z aku.

Co do licznika - tak jak było powiedziane wcześniej jak się nie podłączysz to nie będziesz miał działającej kontrolki włączonych halogenów przednich.

Powodzenia i czekamy na działające halogeny :)

pawel182
07-11-2010, 18:50
Po prostu nie masz dostępu do strefy klubowej, bo w niej jest:


Też nie mam chyba do niej dostępu :( dlaczego? i jak można sobie załatwić dostęp? :)

kubaw20055
07-11-2010, 19:01
W końcu!!!!!! Wszystko działa, okazało się, że nie było kabla w tej kostce przy prawym nadkolu, ale już instalacja zrobiona i wszystko złożone i nawet działa/świeci. Dzięki wszystkim za pomoc:pg:):!:

pawel182
07-11-2010, 19:40
W końcu!!!!!! Wszystko działa, okazało się, że nie było kabla w tej kostce przy prawym nadkolu, ale już instalacja zrobiona i wszystko złożone i nawet działa/świeci. Dzięki wszystkim za pomoc:pg:):!:


Czyli tak jak pisałem? Pociągłeś do tej kostki kabelek z pin-u 83b?

PS.a kontrolka działa? :D

kubaw20055
07-11-2010, 20:02
Czyli tak jak pisałem? Pociągłeś do tej kostki kabelek z pin-u 83b?

PS.a kontrolka działa? :D

Halogeny świecą pięknie, jednak za kontrolkę zabiorę sięw przyszły weekend bo na ten weekend wystarczy mi już nerwów, ale już wszystko wiem co i jak więc nie będzie problemów;)
Jeszcze raz DZIĘKI

Jitter
08-11-2010, 16:13
Też nie mam chyba do niej dostępu :( dlaczego? i jak można sobie załatwić dostęp? :)

Opłacisz składkę, "przytyjesz" w nicku i...gotowe ;)

PS: kubaw20055: gratuluję wytrwałości :D

kubaw20055
08-11-2010, 20:34
PS: kubaw20055: gratuluję wytrwałości :D

A dziękuję:p:D

dembi
11-11-2010, 22:09
Kubaw20055, a może zrobiłbyś jakąś fotorelację z montażu halogenów.
Też w przyszłości chciałbym zamontować u siebie halogeny.
Niestety z elektryki jestem słaby :roll:

DELIKFENT
14-11-2010, 20:16
Kubaw20055 twój fusion był produkowany na polski rynek czy na zachodni?? Ja w swojej fieście dokładałem halogeny i po wymianie przełącznika na taki z funkcją halogenów wszystko elegancko działa, włącznie z kontrolką na zegarach.

kubaw20055
14-11-2010, 20:51
Niestety na polski i coraz bardziej tego żałuję. Czy my jesteśmy ludźmi 3 kategorii, że za te same pieniądze, co na zachodzie "wciskają" nam takie golasy?! Wg mnie producent kompromituje się sprzedając nowy samochód za prawie 50 tys. bez choćby el. przednich szyb, a o lusterkach już nie wspomnę, czy nawet o centralnym zamku, za który również trzeba dopłacać (co im daje oszczędność na 1 kablu od halogenów tak jak w było u mnie?)... po prostu brak słów. Natomiast co do fotorelacji to na razie nie mam za bardzo czasu, ale w przyszły weekend może coś zrobię i przy okazji zajmę się uaktywnieniem kontrolki halogenów...:roll::razz:

martulka669
05-11-2011, 18:21
przepraszam za odswierzanie starego tematu ale mysle ze komus to pomoze.

Cytat:



Napisał Expert


Wystarczy połączyć 3pin wł. świateł z 6pimem kostki w zestawie zegarów i 9pinem w kostce po prawej stronie mniejwięcej pod wył. zderzeniowym są tam trzy kostki ale tylko w jednej brakuje po stronie męskiej przewodu, a po stronie żenśkiej jest przewód zielono niebieski. I już halogeny świecą

dokladnie tak trzeba bylo zrobic i zadzialalo. w moim fusionie byly kable do halogenow ale w kostce przy przelaczniku juz nie. Wystarczylo pociagnac z 3 pinu kostki do 9 pinu (wchodzi tam kabel zielono niebieski) kostki znajdujacej sie przy kogach pasażera w plastikach miedzy progiem a czujnikiem zderzeniowym (ciezko je znalesc). I halogeny dzialaja :)

Dzieki za cytat instrukcji ze strefy klubowej !!

Skolmi
05-11-2011, 21:05
A ja dziękuję za skorzystanie z opcji "Szukaj" :)

Klocek7
06-02-2014, 17:25
Koledzy i Koleżanki - mam pytanie ...
Chociaż na wstępnie - SORRY za "odgrzanie kotleta" - ale:
- miałem "zdarzenie" parkingowe i konieczna była wymiana zderzaka przedniego
(ja mam Fuzję w opcji bez halogenów :( ) a nadarzyła się okazja zakupić zderzak z halogenami (od wersji PLUS) i teraz mam mały kłopot, ponieważ Panowie Diagności w ramach przeglądu poinformowali mnie, że skoro są halogeny, to mają świecić :(
No i kłopot gotowy - stąd proszę o info:

Czy w Fuzji z 2005r. bez halog. jest ta sama instal. elektr. co w wersji PLUS z halogenami ???

I czy wystarczy , wobec tego, poczytać czy też muszę "pokombinować" z elektryką ???

THX za każdą odp. :)

Ps.: Wy macie młodsze wersje stąd pytam

kubaw20055
06-02-2014, 17:39
Przed liftingiem może nie być wyprowadzonej wiązki do zderzaka (po liftingu na 99 % już jest) - trzeba popatrzeć czy do podłużnic nie ma przyczepionych 2 kabelków z wtyczkami (mają białe osłony, więc łatwo je rozpoznać). Poza tym trzeba wymienić włącznik świateł na taki z halogenami, podciągnąć kabelek z kostki prawego nadkola do włącznika świateł i następnie kolejny kabelek z włącznika świateł do licznika, żeby działała też kontrolka halogenów :( W razie braku wiązki można ja kupić na allegro i da się ją samodzielnie zamontować ;)

Klocek7
06-02-2014, 18:25
"kuba20055" dzięki za konkrety !!! :)
Ale, że zawsze szukam "dziury w całym" tak sobie myślę:
- czy nie można by zamontować halogenów na osobnym włączniku np. na konsoli środkowej obok włącznika podgrzewania szyby tylnej , przy pomocy adekwatnego włącznika, zamiast przepinać włącznik świateł na ten z opcją halogenów ??? :pomysl:
Tak jak było w dawnych POLONEZACH ???
Oczywiście na zewn. bezpieczniku i przekaźniku ??? :>
Co o tym myślisz?

kubaw20055
06-02-2014, 18:45
Pokuszę się o cytat z Kilera: "...trochę mi trąci amatorką ten cały plan":P Lepiej wymienić przełącznik - można kupić praktycznie za grosze na allegro ;) Lepiej podłączyć się do oryginalnej instalacji niż samodzielnie robić jakieś "obejścia" - będzie porządniej ;)

lm261
06-02-2014, 22:47
Ja w miejsce halogenów wstawiłem lampy do jazdy dziennej.Fusion po lifcie ma 100%wyprowadzone wiązki do halogenów.Trzeba zwrócić uwagę na włącznik świateł.
Stara wersja ma włącznik zaokrąglony z jednej strony natomiast po lifcie prostokątny.

Klocek7
07-02-2014, 20:48
"Im261" - THX za info !
Mój Fusion , jak się okazało, ma instal. elektr, pod halogeny, ale nie do końca = brak połączeń "na kabelkach" za to wiązka jest :)

Ws.: przełącznika = zamówiłem już ten z "wyjściem" na hologeny i tylko czeka mnie dłubanie w instalacji :( - masakra jak tam "trza się nakombinoewać" :P

Ps.: relację foto zamieszczę po .. :)

Jitter
08-02-2014, 13:07
Ps.: relację foto zamieszczę po ..

Super! :one: Przyszłe pokolenia Fuzjonistów będą Tobie wdzięczne :)
PS: Relacja zostanie umieszczona w odpowiednim dziale.

Klocek7
10-02-2014, 10:58
I, oczywiście, nie obejdzie się bez ZONKa :shock: :
- włącznik MAM :D - ale, który to jest "pin nr7" ??? :roll: (Nr części to: 2S6T 13A024 CA)
U mnie mam 2 rzędy pinów w gnieździe włącznika, ale na żadnym nie ma oznaczenia "7" :( , tylko:
(patrząc wg zgodności znaków na kostce, czyli nie "do góry nogami"; mam takie oznaczenia "pin-ów")
- w dolnym szeregu (kolejno: 2 wąskie + 2 szerokie +___+ 2 wąskie + 1 szeroki + 1 wąski) = 58d + 31 + 30 + P +___+ 58l./R + (brak oznaczenia) + 0 (zero) + 58
- w górnym szeregu (kolejno: 4 wąskie +___+ 4 szeroki) = G + 83a + 83b + 52 +___+ "?" (brak opisu) + 56 + Xr + 15

Czy ów "pin nr7" to siódmy z kolei w dolnym szeregu, licząc od lewej strony ??? :<
---------------------------------
AKTUALIZACJA:
M A M !!!!!!
Dzięki "pawel182" i miernika :D (cholera, kto szuka ten nie błądzi :P)
Wg opisu Pawła:
- z bezp. "F50" kabelek na włącznik na "pin nr7" = "pin Xr" !!!
- z włącznika kabelek z "pin nr3" = "pin 83b" na halogeny i kontrolkę
Teraz tylko - do roboty ....

Klocek7
10-02-2014, 21:38
Pisałem o FOTO-Relacji, może jednak nie od razu wszystko na raz :)
Kontynuując wątek "pin-ów" - oto włącznik z opcją na halogeny, kostka i wspomniane rozwiązanie problemu (jw. :) )

https://lh5.googleusercontent.com/-4HO3KWdQ47Y/Uvk2O3SsSyI/AAAAAAAAAiQ/SlYBdfW8zQE/s640/20140210_102025.jpg

i kostka:

https://lh5.googleusercontent.com/-nwg7ryMf1z4/Uvk2aV2qwdI/AAAAAAAAAiY/4xBQxdE3Lzs/s640/20140210_102110.jpg

(ów 7-my i 3-ci pin to te w górnym szeregu od lewej :)

Jeśli myślicie o "dakładaniu" halo... to uzbrójcie się w cierpliwość, bo:

https://lh4.googleusercontent.com/-NBB9qA1KtuU/Uvk2EGzuaWI/AAAAAAAAAiI/TbfYFsSiJ3w/s512/20140207_162342.jpg

mało macie miejsca :(

Ale część instalacji już była:

https://lh5.googleusercontent.com/-66Kx9ngCE4U/Uvk1a7h0Z5I/AAAAAAAAAhw/I-R-my8r4Gk/s640/20140207_135739.JPG

i widok jak poprzednio, od dołu ale już bez zaślepki:

https://lh6.googleusercontent.com/-FuSt15ZtFM4/Uvk1w-wRD0I/AAAAAAAAAiA/q1AFXy5FCk0/s640/20140207_135751.jpg

C.D.N. ...... :D

Ps.: sorki za "biel" na zdjęciach ale drogowcy soli nie żałowali ... :(

Klocek7
11-02-2014, 16:46
I mam do Was jedno pytanie:
- halogeny to 2 x 55W; jakim "cudem" są zasilane z tak małego "pin nr 3" = "pin 83b" z włącznika świateł ??? :shock:
Bo potem idzie kabelek za kostkę pod nogami pasażera a potem na gniazdo na podłużnicy i na halogeny => gdzie przekaźnik ???:shock::shock::shock:
Przecież to-to .... trafi :(
A u Was działa po przeróbkach bez kłopotów???

Klocek7
11-02-2014, 18:02
Umiejscowienie kostki z brakującym przewodem do => wiązki halogenów na podłużnicy:

https://lh4.googleusercontent.com/-QG0q6WBVwYY/UvpFcmV3vEI/AAAAAAAAAjM/m8_ynKRE540/s640/20140211_121833.jpg

I sama kostka:

https://lh4.googleusercontent.com/-WBnP4ZTkKvY/UvpFh_8SKpI/AAAAAAAAAjU/fdG-VazASDQ/s640/20140211_121921.jpg

to ta zielona a kabelek niebiesko/zielony "obecny" to ten wygięty; Wy musicie dołożyć na 2-giej części kostki w puste oczko, kabelek z "pin 83b" = "pin nr3" włącznika świateł.

https://lh5.googleusercontent.com/-OmT2jXGvw94/UvpFKprEhgI/AAAAAAAAAjE/b23pbSENby8/s512/20140211_121800.jpg

Wybaczcie jakość fotek ale padła bateria w aparacie i było bez flesza :(

Ps.: nie wiem jak Wy ale ja zakładam "dodatkowy" przekaźnik za ostatnią kostką (za tą zieloną), pod maską silnika = za duże prądy będą płynąć przez przekaźnik i tak malutki pin.
Przekaźnik otrzyma więc z zielonej kostki wysterowanie a załączenie będzie bezp. z akuma przez bezp. liniowy o takim samym zabezpieczeniu natężenia mocy jak w bezp. "F50" czyli 20A (albo nawet mniej bo 15A :) )

Klocek7
12-02-2014, 21:39
Kontynuując mój wątek o braku przekaźnika na halogeny, sprawa wygląda tak:
- ze skrzynki bezp. z bezp."F50" prąd idzie bezpośrednio na włącznik świateł, potem , połączony bezpośrednio kabelkiem z kostką zieloną pod osłoną słupka przedniego drzwi, w nogach pasażera, łączy na wyjście na wiązkę na podłużnicy => do halogenów -

*** NIGDZIE PO DRODZE NIE MA PRZEKAŹNIKA ***

Sam montowałem instalację (zgodnie, z resztą, z Waszymi instrikcjami!) i osobiście sprawdziłem ostatnią linię: od zielonej kostki na gniazdo na podłużnicy, metodą "na miernik" i "na żarówkę" - efekt: jest ciągłe połączenie na TYM odcinku, i, oczywiście, po odpięciu innych dróg ewentualnego obiegu prądu.
Konkluzja: H-11 na halogenie = 55Wat; 2 x halogen = 110Wat przy 12V = +/- 10A
I to wszystko na takim maciupeńkim pinie ("pin nr 83b" we włączniku świateł, o polu przekroju ok. 0,5mm2 !!! - że nie wspomnę o samym przełączniku !!! )
Wniosek: KONIECZNOŚĆ ZASTOSOWANIA PRZEKAŹNIKA MOCY PRZY WYJŚCIU NA HALOGENY w celu ochrony włącznika świateł i uniknięcia ew.przepaleń w instal. elektr. !
Zakupiłem:

https://lh5.googleusercontent.com/-Mrwq67WZ53k/UvvV15um2jI/AAAAAAAAAjs/wjaAsoWe41I/s640/20140212_163032.jpg

i łącząc pod maską - biorąc podpięcie od akuma a wysterowanie z "zielonek kostki" (czyli z ..... => patrz połaczenia) wprowadziłem "modyfikację"
Taaaak, wiem, mogłem to uczynić "jak Pan Bóg Przykazał" na Fordowskich częściach i w skrzynce głównej bezp. ale tak było "mniej zachodu" i TANIEJ :)

A propos: w cenie niecałych 30 zeta zmontowałem "przy okazji" kabel halogenów :) :

https://lh4.googleusercontent.com/-5F3o3yz_ncs/UvvWJcQf7EI/AAAAAAAAAj0/Cw0ACv6Dz7Q/s640/20140212_184637.jpg

na razie bez wtyku głównego, ale to kwestia jednej wizyty na szrocie :P :D

Klocek7
13-02-2014, 17:18
Udręczę Was o te halogeny, ale ... nie ma dymu bez ognia :/
A mianowicie:

- czy u Was przy włączonych światłach do jazdy dziennej (czyli tzw. krótkich) , i przy załączonych halogenach następuje automatyczne wyłączenie halogenów po przełączeniu na światła drogowe (tzw. długie) ??? :roll:

Uwaga: pytanie do tych, co "przerabiali" instalację / dokładali halogeny wg opisu w tym temacie !

kubaw20055
13-02-2014, 19:02
Udręczę Was o te halogeny, ale ... nie ma dymu bez ognia :/
A mianowicie:

- czy u Was przy włączonych światłach do jazdy dziennej (czyli tzw. krótkich) , i przy załączonych halogenach następuje automatyczne wyłączenie halogenów po przełączeniu na światła drogowe (tzw. długie) ??? :roll:

Uwaga: pytanie do tych, co "przerabiali" instalację / dokładali halogeny wg opisu w tym temacie !

U mnie nie ma takiego zjawiska, halogeny świecą nadal po włączeniu świateł mijania i drogowych ;)

Klocek7
13-02-2014, 20:56
I tu "kuba" siedzimy w ... "kaczym kuprze" :(
Bo, wg przepisów, halogeny powinny gasnąć z chwilą włączenia świateł drogowych, czyli tzw. długich :(

Mamy BŁAD w schemie podłączeń :shock:

(następny, nie licząc przekaźnika, bo z "pin nr 83b = pin nr 3" ma być wyjście na kontrolkę halogenów - to ta po lewej zegara przędkościomierza, na dole od wskazówki )
A halogeny powinny być podłączone pod światła mijania = krótkie :<
Który to "pin" na włączniku świateł ??? :roll:

Jitter
13-02-2014, 21:25
Wg schematu....przekaźnik powinien być:

EDIT: Dzięki, Paweł - oczywiście chodzi o włącznik. Halogeny są sterowane bezpośrednio spod niego.

pawel182
13-02-2014, 21:39
Wg schematu....przekaźnik powinien być:

A gdzie ten przekaźnik ma cewkę?
Weź....spójrz na oznaczenie tego Twojego "przekaźnika"
N120 Interruttore luci - czyli włącznik świateł :)

Bump: I tu "kuba" siedzimy w ... "kaczym kuprze" :(
Bo, wg przepisów, halogeny powinny gasnąć z chwilą włączenia świateł drogowych, czyli tzw. długich :(

Skąd to wyczytałeś?

Jitter
13-02-2014, 21:48
N120 Interruttore luci - czyli włącznik świateł

Masz rację, Paweł, moje niedopatrzenie :oops:

Wniosek? Halogeny są włączane bezpośrednio za pomocą włącznika. EOT.

Klocek7
13-02-2014, 22:02
"pawel182" - 6 godz. temu wróciłem z Warsztatu => spec. Ford [Dębica - obwodnica - Roman KUTA ul. Budzisz] z regulacji i spr. "czeka".
I fakt, miałem wcześniej Escorta 1,6 i tam ; tak samo; sprawdzali wyłączenie się
halogenów i św.p-mgłowego tylnego po załączeniu św. drogowych = długich.

Jitter
13-02-2014, 22:18
Aż jutro rano sprawdzę, jak to jest u mnie....hmmm....

pawel182
13-02-2014, 22:35
"pawel182" - 6 godz. temu wróciłem z Warsztatu => spec. Ford [Dębica - obwodnica - Roman KUTA ul. Budzisz] z regulacji i spr. "czeka".
I fakt, miałem wcześniej Escorta 1,6 i tam ; tak samo; sprawdzali wyłączenie się
halogenów i św.p-mgłowego tylnego po załączeniu św. drogowych = długich.

To znaczy, że musiałeś mieć coś schrzanione w instalacji (według mnie) skoro wyłączały Ci się halogeny po włączeniu "długich".
Powiedzmy, że jest mgła. Zapalam światło przeciwmgielne z tyłu i wyłącza mi się ono kiedy zapalę "długie" ....? Bez sensu a do tego to stwarza niebezpieczeństwo.
Jedyne co to powinny wyłączyć się światła "krótkie" kiedy zapalasz "długie" jak i powinny wyłączyć się światła do jazdy dziennej kiedy zapalasz "krótkie".

Klocek7
13-02-2014, 23:45
"paweł182" -
Świateł drogowych = długich NIE UŻYJESZ w złej widoczności = mgle !!!
Tylko do oświetlenia drogi podczas DOBREJ widoczności - bo inaczej "zrobi Ci się mleko" przed przednią szybą - dlatego stosujesz wtedy halogeny, które doświetlają "podłogę" nie tworząc "mlecznej ściany" czyli równocześnie ze światłami krótkimi = mijania.
Stąd załączanie się halogenów razem ze światłami długimi = drogowymi jest bezcelowe w warunkach złej widoczności.
Fakt, dawniej był taki prikaz (o samowyłączaniu się halo... po załączeniu długich) może teraz jest uchylony... :roll:

I, po "dorobieniu" halogenów w moim FF wg otrzymanej od Was instrukcji, i u mnie halogeny się nie wyłączają po załączeniu długich - pytam, czy tak być powinno???

Jitter
14-02-2014, 00:21
Klocek7, tak, jak wspomniałem wcześniej - rano sprawdzę i napiszę Tobie, jak to działa w oryginale.

Skolmi
14-02-2014, 06:27
Bo, wg przepisów, halogeny powinny gasnąć z chwilą włączenia świateł drogowych, czyli tzw. długich :(


W nas obowiązujących przepisach nic takiego nie ma:

2.Połączenia elektryczne powinny zapewniać, aby:
1)światła pozycyjne przednie i tylne, światła obrysowe (jeśli pojazd jest w nie wyposażony), światła pozycyjne boczne (jeśli pojazd jest w nie wyposażony) i światła oświetlające tylną tablicę rejestracyjną mogły być włączane i wyłączane tylko jednocześnie; warunek ten nie obowiązuje, gdy światła pozycyjne pełnią funkcję świateł postojowych lub kiedy światła pozycyjne boczne migają (świecą światłem przerywanym) razem z kierunkowskazami po tej samej stronie pojazdu;
2)światła drogowe, mijania i przeciwmgłowe przednie nie mogły być włączone, jeżeli nie są włączone równocześnie światła wymienione w pkt 1; przepisu nie stosuje się do świateł drogowych lub mijania, kiedy są używane do wysyłania krótkich, przerywanych sygnałów ostrzegawczych.

Klocek7
14-02-2014, 12:16
Być może mój mechanik miał na myśli stare przepisy sprzed aktualizacji ... :roll:

Ps.: pisałem: "...Fakt, dawniej był taki prikaz (o samowyłączaniu się halo... po załączeniu długich) może teraz jest uchylony... "
Dzięki "skolmi" za aktualizację do nowych przepisów :)

Jitter
15-02-2014, 21:53
W nawiązaniu do obietnicy:

Oryginalnie zamontowane światła przeciwmgielne pracują wraz z kolejno przełączanymi: światłami postojowymi, mijania i drogowymi (tymi ostatnimi również w trybie "migania" manetką), a wyłączane są w pozycji "0" (wyłącznik jest "samoistnie ciągnięty" do pozycji "wyłączenia" świateł przeciwmgielnych w chwili obracania nim do tejże zerowej pozycji).

Klocek7
15-02-2014, 22:16
THX "Jitter" za szczegółowy opis - tego potrzebowałem :)

kubaw20055
16-02-2014, 10:05
THX "Jitter" za szczegółowy opis - tego potrzebowałem :)


Kawałek wyżej pisałem o tym samym :P

Klocek7
17-02-2014, 22:36
"kuba..." - bez spiny :)
Po prostu lepiej wiedzieć z dwóch źródeł niż oprzeć się tylko na jednym info :D
Pzdr. i DZIĘKI za pomoc :)

Ps.: THX dla WSZYSTKICH !

mustafek
13-01-2015, 09:40
Witam. Mam fuzje bez halogenów ,postanowiłem to zmienić i kupiłem nówke halogeny przełącznik i kable. Z montażem uporałem się w godzinę, włączam i nic:(. Jeżeli chodzi o elektryke to jestem noga. czytałem o prodłączeniu kabli w piny z3 na 7 itd ale to nie wychodzi. czy ktoś mógł by napisać krok po kroku jak co i gdzie?. Mam Fuzję z 2003

Yotez
14-01-2015, 08:52
Jeśli z elektryki jesteś noga to odpuść sobie - podjedź do dobrego elektryka samochodowego - poradzi sobie bez problemów. Ja miałem tak samo i o ile montaż halogenów w zderzak + wiązka w komorze silnika i przełącznik w kabinie poszło bez problemu o tyle z kablami odpuściłem. W naszym modelu brakuje kabla z okolic podłogi prawego boczku od strony pasażera (przód) do przełącznika świateł i dodatkowo jeśli chciałbyś aby świeciła ci się lampka włączonych przeciwmgłowych w zestawie zegarów, to kolejny kabelek od przełącznika świateł do zegarów - pinów już nie pamiętam, ale elektryk dał radę w 15 minut.
Powodzenia.

mustafek
21-01-2015, 11:28
ok, dzięki

wtk84
20-05-2015, 21:21
Przy okazji wykręcenia całej lampy dostrzegłem że jest kostka z kablem do halogenów,czy wystarczy w takim wypadku jeśli zamontuje halogeny i pewnie bezpiecznik trzeba dołożyć do rozdzielni?Czy trzeba jeszcze coś dodatkowo wykonać?

sarachen
24-05-2015, 14:24
A w przełączniku od świateł masz opcje na halogeny z przodu?

wtk84
24-05-2015, 20:59
Hmm i to jest pytanie na które nieznam odpowiedzi.Mam model z 2006 roku wyposażenie silver ,a niezabardzo znam się na funkcjach.Albo jak mogę to sprawdzić?

kubaw20055
24-05-2015, 22:20
Hmm i to jest pytanie na które nieznam odpowiedzi.Mam model z 2006 roku wyposażenie silver ,a niezabardzo znam się na funkcjach.Albo jak mogę to sprawdzić?

Przełącznik na pewno nie ma funkcji halogenów przednich i trzeba go wymienić na 2 stopniowy, ale bez funkcji auto jeśli nie posiada się takiego czujnika. Poza tym trzeba podłączyć 2 kable wychodzące z wtyczki od włącznika świateł: jeden do kostki w okolicy prawego nadkola i jeden do licznika, aby działała kontrolka hhalogenów przednich. Reszta instalacji z pozostałym okablowaniem i bezpiecznikiem jest już w samochodzie ;)

szagrad
09-04-2017, 19:43
Takie prozaiczne pytanie jak wyciągnąć przełącznik świateł w Fieście mk6 przed liftem?