Zobacz pełną wersję : Olej do Forda - dyskusja ogólna. Jaki? Czym się różnią, itp.?


rustin
15-04-2010, 13:15
dopiero zobaczyłem że ten olej http://ford.sklep.pl/pl,product,474376,olej,silnikowy,5w30,xr,synth,5,l itrow.html którym zalałem mk3 nie spełnia norm ACEA A1/B1.Czy to bardzo źle? zmienić na taki co spełnia normy?
czy coś się może stać silnikowi,panewkom,zaworom?

nokitel
15-04-2010, 14:29
tak bogiem a prawdą to nie ważne jakiej firmy zalejesz olej. Ten który masz u siebie stosuje masa osób i nic im sie nie dzieje. Ja używam Castrol Edge który również nie spełnia norm forda. Ważne jest byś lał 5w30 lub 5w40 (oczywiście nie firmy biedronka czy tesco). Gdy używasz auta na długich trasach lub katujesz to trzeba pomyśleć nad lepszym olejem który będzie dobrze smarował przy wysokich temperaturach.

tomiscorpio
15-04-2010, 14:38
koledzy cos wam sie pomylilo. Watpie zeby do mondka mialo byc a1 b1

ACEA A3/B4

Stabilny, utrzymujący właściwości olej do stosowania w silnikach benzynowych i silnikach wysokoprężnych o bezpośrednim wtrysku o wysokich charakterystykach pracy, jednak odpowiedni również dla zastosowań opisanych w punkcie A3/B3.


ACEA A1/B1

Olej przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych i silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych. Olej przeznaczony szczególnie do stosowania dla silników wykorzystujących oleje o niskim tarciu i niskiej lepkości o HTHS od 2,6 do 3,5MPa.s. oleje te mogą być nieodpowiednie do użycia w niektórych typach silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.


Wiec nie robcie zamieszania.

Olej masz dobry

rustin
15-04-2010, 20:09
pytam bo w książce jest napisane że ma być ACEA A1/B1 a mój maA CEA A3/B4

1olek
15-04-2010, 20:23
wszedzie pisze ze A1, nawet ostatnio zmienialem na Castrol Magnatec 5W-30 i pisze ze jest specjalnie do Forda i ma specyfikacje A1.

http://img526.imageshack.us/img526/5282/imgp2447.th.jpg (http://img526.imageshack.us/i/imgp2447.jpg/)

P.S. Ten z linku w opisie ma napisane ze nie spelnia specyfikacji Forda.

rustin
15-04-2010, 20:30
To akurat sam zauważyłem ale dopiero teraz.Pytam czy może coś się przez niego stać a nie czy spełnia normy.Chociaż niby ta A3/B4 jest lepsza.

Bizonek
15-04-2010, 21:18
Teoretycznie powinien byc lepszy bo jak sam napisales spelnia wyzsza norme. Jedyny minus to to ze nic tam nie pisze na temat Forda specyfikacji ktora to z kolei ma olej Fordowski Formula.

ufowroc
16-04-2010, 10:22
Ech norma fordowska WSS... ma gdzieś właściwości smarujące a mówi głównie o oszczędzaniu paliwa ( olej lekkobieżny ) i uważam, że nie warto tą specyfikacją się przejmować

trzycwierci
16-04-2010, 11:43
witam,
wczoraj zalałem silnik nowym olejem - formuła F, dotychczas jeździłem oczywiście na E, teoretycznie nic się nie powinno dziać, bo F zastępuje E, ale jest to jednak pełny syntetyk, niby nowoczesny, niskopiołowy, energooszczędny itp itd, ale zawsze jest cos za cos, zobaczymy jak to będzie w praktyce wyglądało

rustin
16-04-2010, 17:27
ale chyba nie powinno się nic stać panewkom,zaworom itd?

Horhe
16-04-2010, 17:34
http://img515.imageshack.us/img515/7025/zdjcia0010medium.jpg (http://img515.imageshack.us/i/zdjcia0010medium.jpg/)

rustin
16-04-2010, 18:22
że niby co to ma znaczyć bo nie rozumiem.

Horhe
16-04-2010, 18:57
znaczy to to, że zachwalam elfa. jak widać jest lepszy jakościowo. a cena obu jest rożna, na korzyść chwalonego rzecz jasna. identycznie jest z syntetykami.

rustin
16-04-2010, 19:03
Widziałeś wogólę o czym jest ten temat? chyba nie bardzo.Proponuję przeczytać pierwszy post

Horhe
16-04-2010, 19:12
temat jest taki, że zakupiłeś jakiś olej i nie do końca jesteś pewien czy dobrze zrobiłeś. za 105 zł pewnie kupiłbyś inny ale wybór już padł. a w Szczebrzeszynie to wiesz... :P

rustin
16-04-2010, 19:22
weź wogóle lepiej nie pisz jak nie rozumiesz prostego pytania.Chodzi o klasę oleju a nie jaki olej zalać będziesz mi doradzał bo to wiem . a co nie podoba ci się Szczebrzeszyn?

Horhe
16-04-2010, 19:50
temat nudny jak flaki z olejem. jaki olej, dlaczego taki olej, co myślicie o tym oleju, itp itd.
wg klasy ACEA norma A1 jest absolutnym minimum dla twojego modelu forda. Ty kupiłeś olej w klasie A3 dla silników benzynowych i B4 dla diesla. A3/B4 to zdaje się najwyższa klasa olei. Więc kupiłeś mu za dobry olej. Nie obawiałbym się o to, co napisałeś w 1 poście. To nie ma prawa się wydarzyć z tym olejem. Teraz pytanie dlaczego ten olej nie ma specyfikacji jakościowej forda? ano dlatego, że nie jest to olej forda. to jest jakiś mobil, być może nawet elf albo castrol (pewnie masz to na butelce drobnym drukiem) sprzedawca nie do końca wie co sprzedaje i zastrzega brak homologacji forda. co nie znaczy, że ten olej jej nie spełnia bądź nawet ją przewyższa. na przyszłość kupowałbym oleje w sklepie motoryzacyjnym przy warsztacie. a to z prostej przyczyny, castrol to castrol, elf to elf a mobil to mobil. co ty kupiłeś jest nie do końca jasne ale nie znaczy, że be czy fu.
a w Szczebrzeszynie to chrząszcz brzmi w trzcinie. :D

rustin
16-04-2010, 20:01
No i to jest odpowiedź na temat ale jeszcze jakbyś kliknął na ilnk to byś wiedział jaki olej kupiłem a dokładnie motorcrafta 5w30 :) i właśnie chodziło mi o te normy jak nie jest to a1/b1 tak jak każe książka tylko a3/b3 to czy może coś się stać silnikowi.

GrzegorzD
16-04-2010, 20:10
a co sie ma stac? to ma byc po prostu dobry jakosciowo olej o odpowiedniej gestosci i tyle.
ja castrolem spelniajacym normy A3/B3 czyli lepsze niz to co masz w instrukcji MKIII zalewam MKII i nic sie nie dzieje bo niby co by miało?

Horhe
16-04-2010, 20:15
widziałem widziałem, motorcraft który nie posiada homologacji forda :D dobre nie? :D odpowiedź jest prosta to nie motorcraft tylko jakiś olej który jest syntetykiem o nie wiadomym pochodzeniu. na pewno z któregoś koncernu paliwowego jak BP, Texaco, Shell itp. właśnie to mnie wkurza, że nie wiadomo co. za to lubią wykorzystywać logo motorcraft :/
i dlatego olej tylko w sklepie. 105+20 przesyłka? a byłby elf excelium :P

rustin
17-04-2010, 17:28
a wogólę ktoś jeździ na tym oleju motorcrafta czy tylko jak nie taki kupiłem jak trzeba ?:)

1olek
17-04-2010, 19:15
to pewnie olej na USA i fordy tam sprzedawane a oni go sciagaja do Europy ;)

Horhe
17-04-2010, 19:42
niestety amerykańce używają dziwnych płynów takich jak 5w20 np taki: http://www.allegro.pl/item964421977_olej_motorcraft_5w20_5w_20_do_ameryk anskich.html

1olek
17-04-2010, 19:43
amerykance maja swoje wynalazki ;)

Horhe
17-04-2010, 19:52
jedyne co Ci mogę powiedzieć rustin, to nie gryź się tym tematem bo nie warto. kupiłeś dobry olej i fordzik będzie śmigał na nim jak ta lala. ja np wmówiłem sobie, że elfik to świetny olej od totala z reklamą na bolidzie R. Kubicy. Siła autosugestii jest taka, że wydaje mi się, że silnik cichutko chodzi, olej po przejechaniu prawie tysiąca jest jeszcze trochę przeźroczysty i kontrolka gaśnie zaraz po zaskoczeniu silnika. technicznie na pewno jest niebo a moralnie... to wiesz zawsze możesz poczuć się lepiej. wymienisz sobie po 10kkm na jakiś markowy i będzie cacy ze wszystkim :D

1olek
17-04-2010, 20:18
ELF jest swietny, sam stosowalem ELF Evolution 5W-30 w moim MKII V6, teraz przesiadlem sie na Castrol Magnatec 5W-30 bo w Irlandii Elfa w sklepie jeszcze nie spotkalem a Castrol jest ogolnie dostepny.

Bizonek
17-04-2010, 20:46
Rustin ja ma taki olej wlany do Fiesty benzynowej ZETEC i nic sie nie dzieje bo niby (jak to ktos napisal) co ma sie dziac. Kupilem go przez przypadek a wlasciwie przez niewiedze sprzedajacego. Powiedzial mi ze ten olej zastepuje Fordowska Formule F wiec go kupilem. Dopiero potem sie zorientowalem ze to nie prawda bo Formule F zastapil olej Formula E. Tak jak juz napisalem wczesniej klasa lepkosci jest taka samia (5W30) ale klasa jakosciowa wyzsza tylko nie ma specyfikacji forda.

Generalnie moje zdanie na temat oleju jest takie: Firma nie ma znaczenia - nalezy lac olej zgodnie ze specyfikacja producenta. W przypadku Fordow jest to 5W30 i klasa jakosciowa minimum A1 i to wszystko. A Firma to wedle upodobania.

rustin
18-04-2010, 07:46
W sumie też byłem pewny że to taki jak podaje książka dopiero potem zauważyłem że nie. Ale tych olei jest tyle że tragedia.Właśnie czytam i nie którzy nawet jak jest w książce klasa a1 to i tak leją a3 bo uważają że jest to dużo lepszy olej i bądz tu mądry.Zalać taki jak w książce forda czy jakiś lepszy valvolina z tym a3.W sumie w ksiązce jest podane że może być też olej ten klasowo wyższy.

leszcz
18-04-2010, 12:27
dopiero zobaczyłem że ten olej http://ford.sklep.pl/pl,product,474376,olej,silnikowy,5w30,xr,synth,5,l itrow.html którym zalałem mk3 nie spełnia norm ACEA A1/B1.Czy to bardzo źle? zmienić na taki co spełnia normy?
czy coś się może stać silnikowi,panewkom,zaworom?

Napisze tak kupiłem olej Motorcrafta do swojego MK3 ( byłego już ) i silnik chodził strasznie głośno ( nie jak klekot ale głośno ) . Mój mechanik stwierdził ale nie tylko on - po próbie organoleptycznej ze jest prawie jak woda . Troszke się przeraziłem poleciałem kupić Mobila1 i silniczek jak cudo zaczął pracować .
Teraz moje noew mondo jest zalane BP VISCO 500FE 5w30 i jest cichutki . Z tego co wyczytałem oleje BP mają specyfikację Forda wszystkie jego atesty też i są polecane na zachodzie do Fordzików.

Bizonek
18-04-2010, 12:30
Rustin uwazam ze robisz z igiel widly. Masz Motocrafta to go lej nic sie nie stanie. Jesli sie boisz to kup sobie taki jak zaleca producent czyli Fordowska Formule. A jesli masz za duzo kasy to sobie kup najdrozszy na rynku (byleby by sie zgadzala lepkosci i klasa jakosci byla A1 lub wyzsza).

rustin
18-04-2010, 20:21
zalałeś tego z czerwoną etykietą co ja?

Bizonek
18-04-2010, 21:20
Tak mam go w Fiescie benzynie ZETECU.

Dralion
19-04-2010, 08:31
swojego czasu szukałem oleju do swojego auta wg książkowej specyfikacji Forda WSS-M2C913-B 5W-30, to co znalazłem na naszym rynku:

- Aral HighTronic F
- BP Visco 5000FE
- CASTROL Magnatec A1
- Ford Formula F
- LOTOS Quazar F
- Mobil Super 3000 Formula FE
- Orlen PLATINUM SYNTHETIC F
- Shell Helix Ultra Extra (Helix F)
- STATOIL LazerWay F
- TEXACO Havoline Energy (?)
- Valvoline DuraBlend FE

może komuś pomoże w wyborze

benio
17-05-2010, 11:24
Przed zawirusowaniem mojego mundka zalałem Motul'em 5W30 i jak mi powiedział spec od chip-tunningu olej tej firmy (tylko 5W40) leją do przygotowywanych do rajdów "wyścigówek" (i wygrywają na nich) i lepszego nie mogłem wlać bo go po prostu nie ma.8)

Tylko jedna uwaga (jak mi powiedziano) - olej ten chłonie wilgoć i lepiej go wymieniać co 15 tys.km przy normalnej jeździe lub co 10 tys.km przy agresywnym "poruszaniu" się pojazdem.

andrzej_gorzynski
30-05-2010, 20:52
Tak dla jasności ford nie ma swoich olejów.Olej o którym piszecie to nic innego jak castrol ,który rozlewa olej dla forda pod jego logiem.To samo dotyczy oleju GM też jest rozlewany przez castrol i też można go forda.Ważne żeby było napisane 5W30. Oleje w/w marek przeznaczone są do silników benzynowych jak i wysokoprężnych.Cały trik polega na cenie zakupu jaki zapłacicie za Castrol,GM,czy Motocrafft.Pozdrawiam wszystkich .

asterix78
31-05-2010, 19:05
Podczas ostatniej wymiany oleju "mechanik" zalał mi silnik syntetykiem Liqui Moly 10W40 nie podając żadnych więcej specyfikacji. Powiedział że to dobry olej, tłumacząc że silnik z przebiegiem 250 tyś.km nie może pracować na 5W30 gdyż jest za rzadki. Teraz zbliża mi się termin wymiany oleju i nie wiem co robić, czy lać nadal 10w40 czy jechać do ASO i pozwolić żeby sami wybrali?

krisoporanku
01-06-2010, 17:18
ja od roku smigam na castrol edge 5w30, auto jest cichsze, mocniejsze i w ogóle nie bierze oleju.

rustin
01-06-2010, 17:25
mocniejszy napewno :)

asterix78
02-06-2010, 18:41
Czyli pomimo mojego przebiegu i oleju w silniku 10W40 mogę zaryzykować i zalać go 5W30?

pupek86
02-06-2010, 21:35
ja do mondziaka leje minerlany castrol do diesli 15W40 i jest gitara. zastanawialem sie zeby wrocic do pol syntetyka (poprzedni wlasciciel taki lal) ale z mineralnego juz chyba nie mozna zmieniac. mam racje?? btw, woz ma 244 tysie przebiegu.

robson646
22-10-2010, 11:37
Witam, a co powiecie na temat oleju Midland Avanza SAE 5W-30 słyszeliście wogóle o nim ja ostatnio u siebie wymieniałem na formułę F 5W30 ale znajomy mechanik zaproponował mi ostatnio tego midlanda i chciałbym sie co nie co na jego temat dowiedzieć....

rustin
22-10-2010, 11:43
zalej gulfa dla forda albo ravenola jak chcesz dobry olej

pupek86
22-10-2010, 13:57
albo valvoline

rustin
22-10-2010, 14:17
jeśli chodzi o valvoline do forda 5w30 to durablend a on ma gorsze właściwości od podanych przezemnie

pupek86
22-10-2010, 16:08
jeśli chodzi o valvoline do forda 5w30 to durablend a on ma gorsze właściwości od podanych przezemnie

być może i tak jest :) ja śmigam na mineralnym i planuję zalać valvoline turbodiesel 15w40

rustin
22-10-2010, 20:19
ja w klekocie zalewałem i zalewam max life 10w40 i jestem bardzo zadowolony,wcześniej też jeździł na mineralnym ale zaryzykowałem i nic się nie stalo.jak dobry silnik to są to bajki że silnik się rozszczelni

matrog19
27-10-2010, 22:13
Witam kolegów. Kilka dni temu odmłodziłem swój garaż i zakupiłem mk3 2002 tddi. Jak w każdym aucie trzeba wymienić w nim olej i kontynując ten temat chciałem zapytać co lejecie do swoich klekotów. Oczywiście chce zalać 5w30. Samochód serwisowany do końca 122tys km przebiegu. Tylko jaką tu firmę wybrać? Skłąniam sie do formuły F bo skoro serwisowany to pewnie tam to lali?

FrogsterPL
12-03-2012, 00:45
Dźbry! Jako że minęło już trochę czasu i Wojtek zgodził się otworzyć temat (dzięki!), chciałbym spytać, co nowego u Was w tematyce "olejowej". Jesteście zadowoleni z dotychczasowych wyborów? Jakieś zmiany?

Ja aktualnie Mondeo Mk3 mam zalane Castrolem 5W40, ale przed przeglądem i wymianą oleju planuję kupić olej Ford Formula F. Dlaczego ten (kolejność punktów przypadkowa)?

1) klasa jakości SM według klasyfikacji API (większość innych olejów ma SL lub SJ - swoją drogą, niezmiernie mnie dziwi, że np. Motul ma SJ; inna sprawa, że API to organizacja amerykańska, oni tam wszystko mają dziwne :D)
2) spełnia normę WSS-M2C913-C (w pełni kompatybilne ze starszymi A i B)
3) Formula F nie jest produktem Castrola, jak często się o tym czyta (i przy okazji pomstuje - z tego co widzę, podstawowe oleje Castrola nie są szczególnie lubiane ;)). Formula F to produkt BP Lubricants - właściwości ma bardzo zbliżone do wspomnianego już w temacie oleju BP Visco 5000FE (nie mylić z 5000 "bez FE"!), kto wie czy to nie ten sam olej?
4) cena!

Klasyfikacjami Ax/Bx się nieszczególnie przejmuję, bo każda strona opisuje inaczej, o co z tym niby chodzi. Co prawda BP Visco 5000 FE to olej klasy A5/B5, a instrukcja zaleca A1/B1 (lub ewentualnie A3/B3), ale to chyba nie szkodzi, skoro norma M2C913 jest spełniona...

Co ciekawe, nie mogłem nigdzie znaleźć odpowiednika z logo BP do kupienia - z serii Visco 5000 są tylko te "bez FE" :) Brałem jeszcze pod uwagę między innymi Valvoline, Mobil, Lotos, Texaco i Motula, ale biorąc pod uwagę stosunek ceny do właściwości (i wymagania stawiane w instrukcji - zalecanym olejem dla Mk3 był Formula E, więc chyba nie ma po co przepłacać) chyba już się zdecydowałem, choć nie wykluczam możliwości zmian, jeśli ktoś podrzuci ciekawy pomysł i uzasadni :) Jak tam u Was sprawy się mają?

rustin
12-03-2012, 18:28
Popatrz na takie rzeczy jak tbn i ccs. Ravenol bije wszystkie oleje na głowę jeśli chodzi i specyfikację forda

TOMAS
12-03-2012, 18:57
Ravenol

A to skąd z Biedronki??

Slawko
12-03-2012, 19:01
Ravenol od 66 lat tworzy, produkuje i udoskonala środki smarowe będące odpowiedzią na zróżnicowane potrzeby swoich klientów. Zapewnienie najwyższych parametrów oraz doskonałej jakości naszych produktów spełniających najnowsze normy jest głównym celem inżynierów oraz pracowników firmy, badających, testujących i tworzących oleje i smary Ravenol w laboratoriach i zakładach produkcyjnych w mieście Werther w zachodnich Niemczech. Strategia przedsiębiorstwa Ravenol Ravensberger Schmierstoffvertrieb GmbH zakładająca produkcję olejów i smarów w jednym zakładzie produkcyjnym pozwala na utrzymanie stałej i niezmiennej wysokiej jakości swoich produktów. Cały proces produkcyjny nadzoruje rozbudowany system zarządzania jakością, dzięki któremu mamy gwarancję wysokiej jakości na każdym etapie produkcji, od surowców do gotowego produktu. Nasze bazy olejowe zawsze mają doskonałe parametry, a nasze receptury dodatków uszlachetniających są podstawą doskonałych parametrów olejów Ravenol.
Oleje Ravenol są zalecane przez wiodących producentów branży motoryzacyjnej takich jak:
Daimler Chrysler-Mercedes Benz (MB) , ZF, General Mortors(GM), Aisin Warner, Jatco, VW, BMW Porsche, MAN, Scania, Volvo, MTU, Deutz, Steyr Motors oraz Cummins.
W ofercie produktowej posiadamy oleje przekładniowe do automatycznych (ATF) i manualnych skrzyń biegów, oleje silnikowe do samochodów, oleje silnikowe do motocykli (MA2) , oleje do skuterów, płyny i koncentraty chłodnicze G11 i G12+, produkty chemii warsztatowej, kosmetyki oraz gamę smarów motoryzacyjnych.
Produkty Ravenol obecne są w Polsce od blisko 10 lat, z roku na rok zyskując coraz szersze uznanie zarówno wśród mechaników jak i konsumentów poszukujących olejów o doskonałych parametrach oraz zapewniających wyższe osiągi. W procesie rozwoju dystrybucji od 2009 roku Ravenol w Polsce oficjalnie reprezentuje Spółka Skaven. Dzisiaj produkty Ravenol dostępne są na terenie całej Polski za pośrednictwem rekomendowanych dystrybutorów marki Ravenol.
nie, z Niemiec :P
http://www.ravenol.pl/

TOMAS
12-03-2012, 20:39
Dzięki Sławko

FrogsterPL
12-03-2012, 20:46
Poszperałem, poczytałem. W internecie co prawda nie znalazłem żadnego miejsca, gdzie dałoby się kupić olej 5W30 FO od Ravenola, ale z tego co widzę na ich stronie, można te oleje dorwać w sklepach FOTA (w Krakowie są dwa, w Kędzierzynie-Koźlu jeden).

http://www.ravenol.pl/samochody-osobowe/57-ravenol-5w-30-fo.html

Przyznam, że specyfikacja zachęcająca, dzięki za wrzucenie tego :) A wie ktoś, jaka cena orientacyjna za 5 litrów?

rustin
13-03-2012, 17:32
Ravenol no name ? Polska mentalność castrol, mobil itd, to dopiero są olej na równi z wybornym z biedronki. Nie zalał bym tego do swojego auta, płaci się tylko za markę i tylko to większość leje a parametry ma do ************ . Ravenol jeden z lepszych olei tak jak royal purple, fuchs , midland itp. Ja kupuję bezpośredni ze strony ravenola , przynajmniej nie trafie na podróbę jak to można nawet wpaść w sklepie z castrolem

Kubus88
13-03-2012, 19:08
Spotkał się ktoś z tym:
1.http://xado.pl/oleje/p%C3%B3%C5%82syntetyczne-oleje-silnikowe/xado-atomic-oil-10w-40-sl-cf
2.http://xado.pl/oleje/p%C3%B3%C5%82syntetyczne-oleje-silnikowe/xado-atomic-oil-10w-40-sl-ci-4

:?:

rustin
13-03-2012, 20:13
Taki ccs co ma ten olej to masakra, co prawda jest to 10w a nie 5w ale ja bym tego nie zalał raczej. Może 5w30 do forda jest lepszy

FrogsterPL
13-03-2012, 20:18
rustin, czy mógłbyś napisać coś więcej o TBN (to chyba coś o nazwie "liczba zasadowa"?) i CCS (lepkość dynamiczna?)? Co to jest, ile powinno wynosić itd.? Bo w temacie te kwestie nie były poruszane, i w przypadku niektórych olejów w ogóle ciężko znaleźć te informacje (do Ravenola też znalazłem tylko jeden z tych wskaźników, TBN - http://www.ravenol.pl/karty/ravenol_5w-30_fo.pdf).

Zdaję sobie oczywiście sprawę, że to można znaleźć w Google, ale skoro tak na to zwracasz uwagę to podejrzewam, że opiszesz to lepiej, i będziemy też mieć coś przydatnego na ten temat na FCP :)

rustin
13-03-2012, 20:54
Duratec,jego moc i konstrukcja wskazują na lepkość 5W/40 jednak sama konstrukcja i specyfikacje Forda skłaniają się ku 5W/30 ze względu na fakt, że silniki Forda są lepiej spasowane niż np te VW. Ford w swoich silnikach stosuje nietypowe wymiary kanałów smarujących które w konsekwencji wymagają innej scisle określonej lepkości ( konkretnie 2,9-3,5 PaS ). Nie wszystkie oleje 5w 30 ją spełniają.
We wszystkich motorach benzynowych paliwo przedostaje się do oleju silnikowego, pogarszając jego zdolności smarne - co może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
przy każdym rozruchu na zimno (także w lecie, jeśli temperatura bloku silnika nie sięga 50 st., mówimy o rozruchu na zimno) do oleju przenika kilka kropel benzyny. Dzieje się tak, ponieważ trochę paliwa zawsze kondensuje się na zimnych ściankach cylindra, zamiast ulec spaleniu. Pozostaje na ściankach i tam miesza się z filmem olejowym - bo pierścienie tłokowe zgarniają je w dół, w stronę miski olejowej. Jeśli po uruchomieniu samochód przejedzie dłuższą trasę, olej w jego silniku osiągnie wystarczająco wysoką temperaturę roboczą - co najmniej 80 st. - i benzyna zacznie z niego wyparowywać. Aby jednak w ogóle zaczęła parować, trzeba przejechać co najmniej 15 km. To też zresztą może inaczej wyglądać w różnych jednostkach napędowych.
Trzeba tutaj brać pod uwagę CCS.
CCS to lepkości strukturalna oleju mierzona w temp -30C ...niekiedy "cwane" firmy podają CCS mierzony np dla -20C lub -25C
Im mniejszy CCS przy -30C tym lepiej dobry/bardzo dobry olej 5W/40 czy 5W/30 ma CCS na poziomie 4900 (lub nawet zdecydowanie mniej - tego własnie wymaga FORD! - niski CCS) do 5700. Standardowy CCS to około 5900-6100 ....CCS powyżej 6200 to już "lekko zadużo" ....oznacza że olej w tej te będzie wyglądał jak przymrożony miód (tak obrazowo).
Jeśli olej ma lepkość strukturalną ( CCS w -30°C mPa*s) od 6200 do 6600 ---> zdecydowanie wynik ten powinien być poniżej 6000 mPa*s – istnieje przypuszczenie że przy zimnym starcie w okresie jesień–zima silnik będzie przez pierwsze sekundy pracy słabo smarowany ze względu na fakt iż po uruchomieniu zimnego silnika, olej musi przebyć drogę do górnej części silnika, gdzie spływa z powrotem w dół. Ponieważ olej jest niezbędny do smarowania silnika, musi przemieszczać się szybko a zbyt duża lepkość strukturalna w ujemnej temperaturze nie pozwoli mu na to). Proste - dlatego sama temeratura płynięcia to nie wszystko.
Kiedy silnik rozgrzeję się, wyższa lepkość oleju oznacza że oleju nie rozrzedzi się i będzie na bieżąco oddzielać części trące cieniutką warstwą oleju. Więc olej zawsze utrzymuje równowagę, musi przepływać sprawnie gdy silnik jest zimny, ale również zachować wystarczająco gęstość na wyższych temperaturach, aby zachować części metalowe nasmarowane i oddzielone od siebie.Punk płyniecia nie jest tak ważny w przypadku FORDA jak lepkość strukturalna w temp.- 30 C ! Konstrukcja silników Forda wymaga stosowania olejów o niskiej lepkości strukturalnej CCS.
TBN oczywiście wysoki jest wskazany ale najnowsze oleje mają poziom TBN normowany - okreslony wymogami ACEA a dodatkowo najnowsze układy katalizatorów i filtrów cząstek stałych powodująże zastosowanie dużej ilości środków/substancji czyszcących silnik jest niemożliwa gdyż wpływa to negatywnie na prawidłową pracę w/w ukłądów.

szmelcmax
13-03-2012, 21:02
A wie ktoś, jaka cena orientacyjna za 5 litrów? Witam. Jak dobrze pamiętam, to chyba 186 zł życzyli sobie ostatnio w Focie. Zamówiłem dla siebie bo sklep mam blisko. Na stronie Ravenola jest taniej, ale nie wiem czy to aktualne dane i przesyłka też kosztuje. Olej Formuła 5w40 nie spełnił moich oczekiwań podczas ujemnych temperatur i dlatego go zmieniam. Przy dodatnich bardzo dobrze się sprawuje.

rustin
13-03-2012, 21:05
Ja kupuję z ich sklepu oleje i ceny są aktualne, zawsze dorzucają jakieś gratisy jak bryloki czy długopisy. Za 5 ravenol fo z przesyłką jest chyba 135zł, więc drogo płacisz.

szmelcmax
13-03-2012, 21:10
więc drogo płacisz. Jeszcze nie kupiłem. Na razie brak towaru. Będę potrzebował do dwóch aut, a więc przesyłka większa i zapewne droższa. Ale sprawdzę jeszcze raz na stronie Ravenola.

FrogsterPL
13-03-2012, 22:19
Dzięki za dokładny opis :)

A można gdzieś znaleźć wskaźniki CCS i TBN dla oleju Ford Formula F lub BP Visco 5000 FE? Szukałem, ale nie udało mi się zlokalizować :| Cena tego Ravenola na poziomie 135 zł z wliczoną już przesyłką wygląda całkiem przyzwoicie, zakładając oczywiście że faktycznie jest dobry (jak wspomniałem, jego CCS też nie znalazłem, tylko TBN).

Jeszcze co do oleju do S-Maxa - to jest benzynowe 2.0? Jeśli tak, to fordowski olej Formula S/SD 5W40 raczej nie był optymalnym wyborem wg mnie.

kuba_del
14-03-2012, 08:02
no to zaczalem sie po glowie drapac,za tydzien mam przeglad gwarancyjny ten drugi przy przebiegu 40 tys km. na liczniku w tej chwili 35 tys km. oczywiscie w ASO zaleja mi zapewne fordowski olej,nie wiem jak to sie ma do warunkow gwarancji jesli bym chcial inny wlac ,zapytam i zobaczymy co powiedza

FrogsterPL
14-03-2012, 08:33
W ASO chyba dają zwykle wybór między fordowskim a Castrolem...

kuba_del
14-03-2012, 08:41
W ASO chyba dają zwykle wybór między fordowskim a Castrolem...

no wlasnie,castrol troche drozszy ale sie zastanawiam czy jest sens brac,czy rzeczywiscie jest lepszy od fordowskiego,te kilka euro zawsze mozna doplacic jesli jest lepszy dla silnika...czytalem rozne opinie,pisali ,ze na castrolu silnik pracuje ciszej ,inni ze nie ma roznicy wiec prosze o opinie jesli ktos jezdzil na castrolu jak to wyglada

FrogsterPL
14-03-2012, 08:46
Z tego co ja widzę, na fordowską Formulę F raczej się nie skarżą (może przez niską cenę?), za to na Castrola się zdarza - głównie na tańszego Magnateca (na EDGE chyba mniej)... tak mi się wydaje przynajmniej, po lekturze kilkudziesięciu (kilkuset?) postów na ten temat ;)

kuba_del
14-03-2012, 08:52
ja poprzednim moim mondeo przelatalem ponad 180 tys km. wlasnie na fordowskiej formule i bez kitu super auto chodzilo,przy okolo 170 tys km. musialem wymienic jakis modul w turbinie i to wszystko z awarii

wiktor20501
14-03-2012, 09:37
Szkoda,że producenci aut nie wyszczególniają olejów biorąc pod uwagę konkretny model silnika np. Ford ma silniki PSA i swoje konstrukcje a są to zupełnie inne silniki. Ford podaje specyfikację oleju nie biorąc tego pod uwagę. I tak w instrukcji forda focusa podana jest jedna specyfikacja oleju nie bierze się pod uwagę,że focus może być wyposażony w różne silniki. Wymagana specyfikacja oleju powinna być podana pod konkretny model silnika np.Tdci a nie markę pojazdu.
Idąc tym tokiem rozumowania temat postu nie powinien brzmieć : olej do forda lecz olej do silnika .... (i tu typ).

FrogsterPL
14-03-2012, 10:20
A których silników dotyczy norma WSS-M2C917? Może fordowskie benzyniaki i diesle powinny chodzić na olejach zgodnych z normą 913, a silniki od PSA i VW na olejach zgodnych z 917? Tak zgaduję tylko...

EDIT:

W innym wątku (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1435544&postcount=19) kolega Yarro wkleił trochę danych na temat Formuli F oraz dwóch olejów Castrola... podobno wszystko uzyskane "u źródła", co mnie niebywale dziwi, zważywszy na to co napisałem wcześniej - że Formula F ma na etykiecie wpisane BP Lubricants a nie Castrola... Czytałem co prawda o jakimś połączeniu tych firm, ale chyba by przez to nie robili ludzi w jajo?

kuba_del
14-03-2012, 10:24
teraz mi gwozdzia zabiles ;) nie mam pojecia

cliner
14-03-2012, 12:18
Castrol to oczywiscie marka handlowa koncernu BP.Wedlug Forda to 5W30 jest najlepszy do wszystkich typow silnikow,ale do volvo 2.5t lepiej wlac troszke inny.Ja testuje Castrol Edge 10W60,ale jeszcze zbyt krotko.Pierwsze wrazenie to lepsze wchodzenie na obroty,turbina zwawa tez jakby lepiej. Olej byl wymieniany poprzednio w servisie Forda,wlali go tylko 1.5l wiecej.Teraz ominalem tych fachowcow i wymiana u znajomego mechanika.

rustin
14-03-2012, 13:13
Nie wiem czy 10w to dobry pomysł do nowego silnika pb z turbo. Ale może się mylę.

szmelcmax
14-03-2012, 17:26
Jeszcze co do oleju do S-Maxa - to jest benzynowe 2.0? Jeśli tak, to fordowski olej Formula S/SD 5W40 raczej nie był optymalnym wyborem wg mnie. Teraz i ja to wiem. Ale tak jak napisałem - w ujemnych temperaturach. Latem wszystko ok. i oszczędność na paliwie ok. 0.5 l. w stosunku do F 5w30.

dziab
14-03-2012, 18:50
A których silników dotyczy norma WSS-M2C917? Może fordowskie benzyniaki i diesle powinny chodzić na olejach zgodnych z normą 913, a silniki od PSA i VW na olejach zgodnych z 917? Tak zgaduję tylko...

EDIT:

W innym wątku (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1435544&postcount=19) kolega Yarro wkleił trochę danych na temat Formuli F oraz dwóch olejów Castrola... podobno wszystko uzyskane "u źródła", co mnie niebywale dziwi, zważywszy na to co napisałem wcześniej - że Formula F ma na etykiecie wpisane BP Lubricants a nie Castrola... Czytałem co prawda o jakimś połączeniu tych firm, ale chyba by przez to nie robili ludzi w jajo?

Norma WSS-M2C917-A jesli chodzi o oleje fordowskie znajduje sie wylacznie na oleju 5W-40 S/SD i jest to odpowiednik normy VW 505.01, stosowany glownie w Galaxy TDI.
Dodam jeszcze ze Castrol jest oczywiscie czescia grupy BP.

wiktor20501
15-03-2012, 18:15
http://olejeismary.blogspot.com/2011/03/oleje-silnikowe-do-silnikow-euro-4-z.html

fliper
20-03-2012, 15:52
Witam. Nabyłem niedawno foke MK I 1,4 16v '98r. Jakim olejem zalać auto(półsyntetyk,mineralny) nie wiem jakim olejem był zalewany.Przebieg niecałe 170000. Z góry dzięki i pozdro

FrogsterPL
20-03-2012, 23:33
Na pewno nie mineralnym... A według instrukcji te Focusy powinny jeździć na jakim oleju? 5W30, 5W40, 10W40 czy jeszcze jakimś innym?

Slawko
21-03-2012, 06:06
te Focusy powinny jeździć na jakim oleju?jaki by nie był, to co najmniej 5W30 i to na dodatek o specyfikacji forda.

Wojtek
21-03-2012, 07:38
Sie ma.

Możecie mi się dziwić , ale ja do swojego Mondeo 1.8 B wlewam tylko 0W30 Castrol ( na Costrola mam sporą zniżkę ). Auto ma obecnie przejechane około 400 tyś.km , z czego ja zrobiłem około 150 tyś.km.
Nigdy nie patrzyłem na jakieś specyfikacje w/g Forda.
Nie wiem czy to za sprawą oleju czy trafił mi się dobry model , ale silnik chodzi cichutko i jest bez najmniejszych wycieków.
Wszyscy którzy mieli okazję jechać ze mną lub za mną mogą potwierdzić , że jest to chyba najszybsze 115 KM w klubie :D
Dodam , że przy silniku jeszcze nic nie było robione. Żadne uszczelniacze , zawory nie były ustawiane itp.

Moim zdaniem , te wszystkie oleje się niczym nie różnią i to jest tylko wprowadzanie nowych znaczków na opakowaniach , aby użytkownicy danej marki aut kupowali olej od danego producenta.

Był kiedyś test oleju Mobil i Orlen. Oba 5W40.
W/g danych na opakowaniu lepszy Mobil.
W/g testów laboratoryjnych Orlen dużo lepszy niż Mobil.

Z tego co czytam na Forum , to niektórzy zbyt wielką wagę przywiązują do marki oleju i cyferek na opakowaniu. Myślą , że im więcej cyferek , tym olej lepszy...
Najpierw należy doprowadzić silnik ( wtryski , uszczelniacze itp ) do sprawności , a dopiero później patrzeć na cyferki i ładną nalepkę pod maską...

Ale to tylko moje zdanie.

Pozdrawiam
Wojtek.

radekg32
30-03-2012, 18:35
A powiedzcie mi jaki mam olej wlac syntetyk czy polsyntetyk przy przebiegu wg stanu licznika okolo 200 000tys km ?Podejrzewam,ze jest sporo wyzszy no ale coz........
I wogole ile tego oleju kupic 6 litrow ?

Maniack___1211
30-03-2012, 18:40
Do 2.0 tddi wchodzi 5,5 litra, do górnej kreśki bagnetu czyli max. A olej półsyntetyczny 10w40, no chyba ze wlejesz full syntetyk , wybór nalezy do ciebie.

radekg32
30-03-2012, 18:48
No na pewno pol syntetyki sa tansze ale nie o to chodzi.Czy bedzie jakas roznica w pracy silnika miedzy 1 a 2 ?

benio
30-03-2012, 22:36
A powiedzcie mi jaki mam olej wlac syntetyk czy polsyntetyk przy przebiegu wg stanu licznika okolo 200 000tys km?...

Jeżeli nie ubywa to na pewno full syntetyk ze względu na turbinę.

FrogsterPL
31-03-2012, 12:31
Zdecydowanie tak jak mówi kolega benio - jeśli oleju nie ubywa lub ubywa niewiele, to tylko syntetyk.

radekg32
31-03-2012, 21:31
Co sadzicie o tych olejach ?
http://moto.allegro.pl/valvoline-durablend-5w30-fe-ford-kurier-faktura-6l-i2215499435.html

http://moto.allegro.pl/olej-silnikowy-ford-formula-f-5w30-6l-filtr-ol-i2219846660.html

http://moto.allegro.pl/ford-formula-f-6l-5l-1l-5w30-5w-30-dpf-niemiecki-i2225226574.html

FrogsterPL
01-04-2012, 00:56
Nr 2 i nr 3 to ten sam olej... A Valvoline jeszcze nikt z tego tematu chyba nie używał, więc może być ciężko z opiniami. Ale sam producent jest w porządku, nie sądzę żeby olej był chłamowaty ;)

radekg32
01-04-2012, 08:29
Zastanawia mnie roznica w cenie miedzy 2 a 3.Niby to samo a 50 zł roznicy nie liczac ceny filtra za max.20/25 zł.
A skoro "Valvoline" nikt jeszcze nie zastosowal[czytaj wyrazil opini ] nie bede tym pierwszym :P
Jeszcze raz pytanie odnosnie ilosci oleju do mnie,kolega Maniack___1211 napisal ze 5,5 l,a wg instrukcji niby 6,5 l wiec jak to sie ma do rzeczywistosci ?

benio
05-04-2012, 09:47
Może poniższe informacje przy wyborze oleju będą pomocne.

radekg32
05-04-2012, 14:55
Może poniższe informacje przy wyborze oleju będą pomocne.

Dzieki bardzo,postanowilem go zalac jednak fordowska formula 5W30,teraz spokoj na 15 tys km.;)
Weszlo niecale 5.5 l wiec ciutke zostalo w razie czego na dolewke :P

dziab
05-04-2012, 18:58
Dla tych ktorzy jeszcze nie slyszeli o zmianach w olejach fordowskich oto kilka szczegolow:
- od kilku dni dostepny w sprzedazy jest nowy olej Motorcraft 5W-30 A5 z norma forda 913C, ktorym mozna zastapic bardzo popularny Ford Formula F 5W-30
- niedlugo pojawi sie Ford Castrol Magnatec Professional 5W-30 A5 z nowa norma 913D, ktory zastapi stosowany w wiekszosci serwisow olej Ford Formula F 5W-30
- bedzie tez nowa norma dla oleju 5W-20 dla silnikow EcoBoost oraz nowy produkt w lepkosci 5W-40

FrogsterPL
05-04-2012, 21:03
Ten nowy 5W40 pewnie zastąpi Formulę S/SD?

dziab
06-04-2012, 18:04
Ten nowy 5W40 pewnie zastąpi Formulę S/SD?
..dokladnie tak a bedzie nazywal sie Ford Castrol Magnatec Professional OE 5W-40 z norma 917A stosowany do nowego Ka i Galaxy TDI

FrogsterPL
06-04-2012, 23:29
Do nowego Ka? Hmmm... oleje stosowane w volkswagenowskich TDI spełniają też normy fiatowskie (bo Ka to w końcu Fiat Panda/500)?

dziab
07-04-2012, 11:06
Do nowego Ka? Hmmm... oleje stosowane w volkswagenowskich TDI spełniają też normy fiatowskie (bo Ka to w końcu Fiat Panda/500)?
..do tej pory do nowego Ka stosowano 5W-40 S/SD, teraz bedzie ten Castrol na ktorym napewno obok normy VW 505.01 znajdzie sie odpowiednia norma do silnikow Fiata

pablolinda
12-04-2012, 12:05
Witam jeździł ktoś na ELF EVOLUTION SXR 5W30 ??Jak się sprawował?? Wycztałem na http://forum.fordclubpolska.org/olej_silnikowy_ale-t32201p34.html że powinien byś dobrym zamienikiem do naszych fordów . A wogóle to chce przejś z mobil super s 10W40 bo Taki załałem jak kupilem 3 lata temu mondka po namowach starszego sprzedawcy ze przy przebiegu 128 tyś taki nalezy już wlać. Teraz jak się dokształciłem bo przedtem nie miałem internetu to doszedlem do wniosku ze powinienem zmienić na 5W30 a mam teraz 150 tyś tylko nie moge się zdecydować na jaki a juz przeczytałem wszystkie mozliwe posty o olejach. Ale najbardziej skłaniam się ku temu elfowi tylko potrzebuje kilku opini jak sie sprawował bo ktos napisał ze jaest za żadki .I bądź tu mądry i wybież dobry.:shock:

FrogsterPL
12-04-2012, 13:06
Ja raczej bym tego Elfa nie brał - nie spełnia norm forda, tylko Renault i Nissana. Faktycznie może mieć bardziej/mniej płynny niż powinien.

pablolinda
12-04-2012, 13:20
No niby nie spełania ale z tego co przeczytałem parametry ma dobre a nawet lepsze niz zalecane . A co byś polecił na taką zmiąne i czy dobrze że chcę zmienić ??Bo już kręćka dostaje im wiecej czytam tym trudniej mi wybrać .

FrogsterPL
12-04-2012, 17:02
Według mnie dobrze, że chcesz zmienić, ale nic konkretnego nie polecę raczej - osobiście u siebie zamierzam w maju zalać Ford Formula F.

rustin
12-04-2012, 19:24
Ravenol FO 5w30

pablolinda
12-04-2012, 19:58
Nikt nie używał Elfa ??

Szejk.Ahmed
12-04-2012, 20:15
Człowieku nie kombinuj i jak chcesz lać lepszy olej to lej ale ze specyfikacją Forda
Motul 8100 Eco-nergy 5W30
Motul Specific Ford 913C 5W30
Millers Oils XF LONGLIFE C1 5w30
Millers Oils XF LONGLIFE ECO 5w30
Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W30

pablolinda
12-04-2012, 22:44
rustin długo już jeździsz na tym Ravenol FO 5w30 patrzyłem w slkepie na stronie u nich to narazie nie dostępny jest 5L

rustin
13-04-2012, 07:27
Pisałem już o tym kiedyś, najpierw był fordowski, lekko brał olej, powiedzmy od wymiany do wymiany 1l, potem właśnie ravenol , dolałem może 0,5l i przy nim zostałem, potem na forum zobaczyłem test gulfa i spróbowałem , bez rewelacji olej ubywał od max do min między wymianami ( ta sama gęstość oleji) i teraz ravenol. Mam go też w matizie , moblia trzeba było dolewać co jakiś czas, teraz zrobione 5 tys km i dolewałem raz może 250ml. Silnik lepiej pracuje i ciszej , takie są moje odczucia.

FrogsterPL
13-04-2012, 10:41
Mi nie bierze ani grama oleju, ciągle mam ten sam poziom... więc raczej nie będę kombinować ;)

Gorzej jeśli zacznie brać po zmianie z 5W40 (aktualnie) na 5W30, ale mam nadzieję że nie :P

pablolinda
13-04-2012, 11:00
Chyba narazie na tą zmiane zdecyduje się na Ford Formula F i zobaczę jak się bedzie sprawować a za rok pomyśle o jakimś lepszym. Z tych które wymienił Szejk.Ahmed to u mnie byłby chyba dostępny tylko Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W30 ale pewny nie jestem bo jeszcze nie pytałem.

rustin
13-04-2012, 11:00
Chodziło o to że ten olej np mniej odparowuje niż inne a nie że silnik bierze olej.

milky
18-04-2012, 07:05
A co sądzicie o olejach GM? GM to skrót od General Motors? Czytałem opinie na wielu forach internetowych i nie znalazłem ani jednej negatywnej opinii. Trzeba przyznać, że w porównaniu do wielkich koncernów jak choćby Castrol ceny olejów GM są relatywnie tanie. Znalazłem w jednym sklepie olej mineralny GM (http://www.motocentrum.pl/olej-mineralny-15w40-gm-5l,1-1685-15w405gm-430507,pr) w atrakcyjnej cenie. Cały czas zastanawiam się nad jego zakupem. Jakie są Wasze doświadczenia?

Pozdrawiam

Marek
18-04-2012, 07:52
Znalazłem w jednym sklepie olej mineralny GM w atrakcyjnej cenie.

Taaa.....faktycznie atrakcyjna:D

Za 10w40 GM płaciłem ostatnio 56zł/5l :)

Do essa nie mniej jak 10w40 i było to nie raz opisywane.Daruj sobie mineralny.

21pirlo21
25-04-2012, 15:45
To mój pierwszy post na forum, więc Witam Wszystkich serdecznie.

Mam pytanie odnośnie oleju silnikowego do Forda Focusa Mk1 2000r 1.8 TDDi.
Zarówno w Instrukcji obsługi która jest dołączona do pojazdu, jak i na stronie internetowej http://ford.sklep.pl/ jest napisane, że ma to być olej o oznaczeniu 5W-30.
Mój ojciec spiera się ze mną, że jest to już samochód 12 letni, jest zużyty i nie można do niego wlać oryginalnego oleju tylko inny o innym stężeniu.
Ja natomiast uważam, że olej 5W-30 który jest podawany oryginalnie, jako olej który można użyć do wymiany jest jak najbardziej dobry i właśnie do tej wymiany się nadaje.
Pytanie moje brzmi następująco: Kto ma rację? Czy długość użytkowania samochodu wpływa na to jaki olej można użyć do wymiany? Czy nie mogę użyć tego który jest podawany oryginalnie?

Proszę o pomoc w rozwiązaniu sporu.
Z góry dziękuję

Pozdrawiam
Mateusz

benio
25-04-2012, 15:55
Jak już pisałem tutaj -> http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1808334&postcount=83 jeżeli nie ubywa lej taki jaki zaleca producent. Pamiętaj o turbinie, która jest tym lepiej smarowana im żadszy jest olej. Obecne silniki to nie takie jak kiedyś, gdzie im starsze to lany był do nich gorszy olej.
Tutaj ta metoda jest błędna.
Tzn. Ty masz rację z całym szacunkiem do Twojego taty.

FrogsterPL
25-04-2012, 19:03
Tak jak pisze benio - jeśli silnik nie zużywa dużych ilości oleju, należy jak najdłużej jeździć na zalecanym. To najzdrowsze dla mechaniki, niezależnie od typu silnika!

21pirlo21
25-04-2012, 21:17
Dziękuję bardzo za odpowiedź.

Jeszcze tylko jedna sprawa. Jeśli samochód jest zalany innym olejem gorszym/lepszym, czy można bez obaw zalać go tym który radzi producent, czy będzie taka wymiana miała wtedy jakieś negatywne skutki. Oczywiście nie chodzi mi tutaj o dolewanie, tylko o pełną wymianę.

benio
25-04-2012, 21:32
Jeżeli silnik był zalany gorszym olejem to wymiana na lepszy 5W30 w najgorszym przypadku spowodować może wycieki. Ale to nie zaszkodzi samemu silnikowi pod warunkiem, że będzie się pilnować poziom oleju na miarce.
Pamiętaj również o wymianie filtra oleju, co za każdym razem jest koniecznością.

augusti
25-04-2012, 21:43
A co myślicie o tym nowym (najnowszym) Castrol do Forda- reklamy szumne .. :-) zalał to cudo już ktoś?
http://etransport.pl/wiadomosc,18748,wspolna_promocja_castrol_i_ford.ht ml

FrogsterPL
25-04-2012, 21:53
Nie widzę tam nic konkretnego nt. tego Castrola... marketingowy bełkot :D Mogliby chociaż napisać, czym się różni od poprzedniego.

21pirlo21
26-04-2012, 08:52
Dzięki benio, myślę, że problem rozwiązany.

Miłego dnia,
Mateusz

Wojtek
08-05-2012, 22:34
Suladan a , dlaczego Ci się nie chce poczytać tego tematu ????
Masz tu wszystko napisane.

Suladan
08-05-2012, 22:37
Przepraszam ale jestem strasznie zaganiany i po prostu szukam konkretnej odpowiedzi, nie mam zbytnio czasu studiować wszystkich stron. Czy mógłbym prosić o jakąś propozycję?
Byłbym bardzo wdzięczny.
Z poważaniem, Michał.

Wojtek
08-05-2012, 23:16
Rozumiem , ale w Regulaminie jest jasno napisane , że nie dublujemy tematów/postów.
Zanim zadasz pytanie , upewnij się , że nikt już tego nie zrobił przed Tobą.

Proponuję zapoznać się z Regulaminem , który zaakceptowałeś przy rejestracji.

Pozdrawiam
Wojtek.

Suladan
09-05-2012, 12:33
Po prostu myślałem, że każdemu można zasugerować jakiś inny olej zważając na przebieg oraz inne czynniki. No cóż w takim razie poczytam. Dziekuję, pozdrawiam :)

Martini3g
04-06-2012, 12:13
Kilka dni temu kupiłem 5l oleju motorcrafta, o którym pisał dziab w wypowiedzi nr 90 w owym wątku. Stosuje ktoś go? Ma ktoś o nim jakieś zdanie?
Dodam, że za 5l zapłaciłem po jakimś tam rabacie 109pln, a za 1l 25pln.

mkaminski100
09-06-2012, 08:39
Czy orientuje sie ktos czy nadal w obrocie w Polsce jest Formula E albo jaki olej mu odpowiada (semi synthetic)?
Po zmianie z E na F (oba 5W30) zauwazylem, ze silniki zaczynaja sie pocic na uszczelkach i w dolocie pojawia sie zauwazalnie wiecej oleju (sprawdzane na 4 autach).

dziab
10-06-2012, 09:47
Formula E zostala wycofana na dobre

mkaminski100
10-06-2012, 10:16
A czy ktos sie moze orientuje jakie sa jego zamienniki jakie mozna obecnie kupic?

luki6262
12-06-2012, 16:16
witam. Widziałem, że któryś z kolegów tutaj kupił olej motula, lecz nie powiedział jak się sprawuje i jakie są jego odczucia. W tym tygodniu chce wymienić olej oraz filtry Zastanawiam się nad olejem Motul 8100 Eco-Clean Plus C2 5w30. Czy bedzie on się nadawał do 1.6 tdci 110 km z Fap-em?

wiktor20501
14-06-2012, 15:49
Nie wiem jak Motul się sprawuje ale posiada specyfikację PSA czyli konstruktora i producenta tego silnika (Francja) tak więc nadaje się idealnie.

benio
14-06-2012, 17:00
... Zastanawiam się nad olejem Motul 8100 Eco-Clean Plus C2 5w30. Czy bedzie on się nadawał do 1.6 tdci 110 km z Fap-em?
Ja od początku zakupu jeżdżę na Motulu 5W30 8100. Jak pierwszy raz wymieniłem olej na Motula to widziałem różnicę na duży plus. Silnik lepiej i szybciej wkręcał się na obroty. Teraz przy każdej wymianie nie odczuwam już takiej różnicy bo wymieniam na taki sam i nie mam zamiaru zastosować innego.
Jeżeli Luki w swoim Fordziku masz FAP-a to oczywiście zastosuj olej z do silników z filtrem cząsteczek stałych (http://www.autolab.pl/artykuly/klasyfikacja-i-zastosowanie-olejow-silnikowych/art-2.html).

luki6262
14-06-2012, 22:19
dzięki benio, mam nadzieje, że cena = jakość. Za 5 l zapłace 260 zł. Nie wiem jaki wcześniej miałem olej ale auto było serwisowane w niemczech w fordzie także pewno jest formuła wlana.

FrogsterPL
14-06-2012, 22:50
...albo Castrol ;)

benio
14-06-2012, 22:53
Luki tylko uważaj na falsyfikaty. Gdzieś na forum były fotki jak poznać, że to oryginał a nie podróba Motula.

luki6262
15-06-2012, 20:07
Luki tylko uważaj na falsyfikaty. Gdzieś na forum były fotki jak poznać, że to oryginał a nie podróba Motula.

jakbyś mi podał chociaż dział gdzie to znalazłeś to byłbym Ci bardzo wdzięczny. A jakbyś podrzucił link to już wogóle byłbym w niebo wzięty xd

Kupiłem tego motula i mam nadzieje że to oryginał, jakby pomogło to mogę fotke wkleić.

znalazłem gdzieś w gogle, wygląda on tak http://www.autochemia24.pl/data/gfx/pictures/large/2/4/1642_2.jpg

benio
15-06-2012, 21:09
Znalazłem fotki porównujące podróby z oryginałami na Forum Mondeo.
http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/66593-Uwag-na-podr%C3%B3by-motula-i-nie-tylko!!!

luki6262
15-06-2012, 21:25
wielkie dzięki benio:)
Tylną etykiete mam taką jak oryginał a z przodu to tak jak na tym zdjęciu co wkleiłem. Mam nadzieję ze kupiłem oryginał bo troche mnie to kosztowało xd

benio
15-06-2012, 22:00
A kupiłeś w sklepie stacjonarnym, czy przez internet?

luki6262
15-06-2012, 22:03
zamówiłem w sklepie z częsciami. Na nastepny dzień miałem olej. (sklep nie internetowy, stacjonarny w Bielsku- Białej)

lemon
21-06-2012, 00:27
Mi tez wychodzi ze mam oryginal:)

benek
26-06-2012, 16:56
Ja dzisiaj zalałem Motula po raz trzeci. Pierwszy był Motul 913C dedykowany do forda , a dwa ostatnie to Motul eco-nergy 5w30 z najnowszą specyfikacją ......913C i myślę że jest lepszy od pierwszego poza zużyciem paliwa, ale to jest też spowodowane demontażem klapek w kolektorze. Polecam oba te oleje. tutaj troszkę danych dla zainteresowanych http://www.opieoils.co.uk/pdfs/motul/Specific_913C_5W-30_(GB).pdf
http://www.opieoils.co.uk/pdfs/motul/8100_Eco-nergy_5W-30.pdf
Wcześniej jeździłem na Ford Formula i Valvoline durablend.

lemon
26-06-2012, 22:11
benek - przywolane oleje spelniaja ta sama norme 913C wiec Eco clean nie moze spelniac najnowszej normy (najnowsza to 913D - oleje Castrola). 913C Specific zawiera o polowe mniej popiolow (0.49% do 0.98% w przypadku Eco Clean). Generalnie bardzo podobne oleje.

benek
27-06-2012, 00:07
Tak masz rację oba spełniają tą samą normę 913C , tylko eco-nergy (nie eco-clean) ma HTHS - 3,41 ,a 913c - 3,1 co dla mnie ma duże znaczenie i z tego powodu zostaję przy Motulu Eco-Nergy- lepsza ochrona. Pozdrawiam.

miras1
27-06-2012, 14:28
Mam silnik 2.0 TDDi przebieg 267 tyś.
Jaki olej polecilibyście?

benio
27-06-2012, 14:41
Zasada jest prosta.
Jak nie ubywa to zawsze syntetyk 5W30, a firmę w zależnosci od zasobności portfela, ale ze specyfikacją Forda.
Ja dzisiaj wlałem 5W30 Motula 8100 Clean+ z klasyfikacją C1.

Wojtek
27-06-2012, 14:57
miras1 , przeczytałeś ten temat od początku ????
Moje pytanie jest czysto teoretyczne , więc nie odpowiadaj.

Przeczytaj ten temat , to będziesz wiedział.

krystian69
27-06-2012, 19:44
co sadzicie o tym oleju RAVENOL 5W-30 FO do Ford Focus Mk2 1.6 Duratec Ti-VCT (115 KM) Kombi benzyna ? nie chce lać do silnika byle czego :/ czy lepiej zalać FORMULA F 5W30 ? obecnie nie wiem jaki siedzi w środku bo w książce serwisowej nie pisze :/

lemon
27-06-2012, 22:23
Jesli olej ma spelniac norme 913C to ten olej bedzie ok: http://www.ravenol.de/products?part=436
Jest to olej klasy A5/B5 wiec jest dobry tylko troche TBN-ow ma malo - 6,7 mg KOH/g
Dla porownania Motul Specific 913C ma 8,5 a Eco Nergy 10.

rustin
28-06-2012, 16:38
jak już ravenol to 5w30 FO . ma dużo lepsze parametry , lepsze od motula

dziab
28-06-2012, 17:04
jak już ravenol to 5w30 FO . ma dużo lepsze parametry , lepsze od motula
..napisz prosze ktore parametry ma lepsze

rustin
28-06-2012, 18:11
znasz się czy muszę pisać?
http://www.ravenol.pl/karty/ravenol_5w-30_fo.pdf
http://www.motorspot.com/Specific_Ford_913B_5W-30_8143_(GB).PDF
http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/200/Specific%20913C%205W-30%20(GB).pdf?1323967170
I teraz porównaj cenę motula a ravenola.
Ravenol podaje ccs a motul jakoś nie a szkoda bo bardzo ważny parametr, jeden z ważniejszych

lemon
28-06-2012, 18:26
Wiem dlaczego ten olej jest taki tani - odpowiedz jest tutaj:
RAVENOL FO 5W-30 is a synthetic engine oil based on high-viscosity hydrockacking base oil.
oto link zeby nie bylo ze sobie cos wymyslilem: http://ravenol.de/products?l=en&part=314

Jest to olej hydrokrakowany a nie 100% syntetyk ja w przypadku Motula.

krystian69
28-06-2012, 20:46
hehe duzo to nie moge wywnioskować bo jeśli chodzi o olej do silnika to nie mam w ogóle pojecia czyli według was co zalać do tego silnika co mam ?

rustin
28-06-2012, 20:49
a wiesz co to olej na technologi syntetycznej i czym się różni od hydrokraka?

rustin
28-06-2012, 20:52
podpowiem
Oleje w technologii syntetycznej / HC technologii – baza hydrokrakowana
a wiesz jakim olejem jest motul?
napewno nie 100% syntetykiem

krystian69
28-06-2012, 20:54
olej na technologi syntetycznej to taki że jest zrobiony na obraz syntytecznego a czym sie rózni od hydrokraka to nie wiem :/

czyli jaki bedzie najlepszy według ciebie ?

lemon
28-06-2012, 21:00
rustin czy to mi zadajesz pytanie? Oczywiscie ze wiem a jak ty nie wiesz to wystarczy zagooglowac i wszystko bedzie jasne. Oleje Motula sa olejami 100% syntetycznymi a nie HC. Oleje typu HC to polsyntetyki z odpowiednimi pakietami dodatkow. Im wiecej dodatkow tym lepszy olej ktory spelnia kolejne normy itd. HC sa oczywiscie tansze w produkcji niz syntetyki dlatego tez wiele tanich syntetykow to oleje HC a nie 100% syntetyki.

krystian69
28-06-2012, 21:13
czyli jakim zalać ? napewno 5w30 ?

rustin
28-06-2012, 21:25
http://www.motorspot.com/Specific_Ford_913B_5W-30_8143_(GB).PDF
a ja tu widzę technosythese czyli technologia syntetyczna a nie 100% syntetyk jak piszesz więc tobie proponuje zagoglować
chyba że mówisz o tym
http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/200/Specific%20913C%205W-30%20(GB).pdf?1323967170
a on ma kiepskie parametry

lemon
28-06-2012, 21:29
krystian69 jak jeszcze nie wiesz to zapytaj google. Ja znalazlem takie cos
tu masz odnosnie oleju do twojego silnika: http://fordclub.kei.pl/vbulletin2/showthread.php?t=108405&page=2
Pytanie ile chcesz przeznaczyc kasy na olej. Generalnie jest tak im tanszy tym mniej syntetyczny. Ma byc 913C i 5W30. Wszystko jasne?

rustin
28-06-2012, 21:36
to jest chyba najlepsze stwierdzenie i wyznacznik jakim się kierować, im tańszy tym mniej syntetyczny, padłem :)

lemon
28-06-2012, 21:44
rustin pierwszy 913B to olej typu HC a nastepny to 100% syntetyk. Nie sadze aby pelny syntetyk byl gorszy of olejow HC. Jestem ciekaw jak dlugo taki HC trzyma swoje parametry testowe? Na pewno nie tak dlugo jak pelny syntetyk.
A co powiesz o parametrach tego oleju: http://www.opieoils.co.uk/pdfs/motul/8100_Eco-nergy_5W-30.pdf
Tez jest slaby. Ja osobiscie uzywam Motula Specific 913C i po doslownie kilkunastu kilometrach zrobil sie czarny jak swieta ziemia co swiadczy ile syfu zostawil oporzedni olej ktory mail przejechane jais 1k. Jak kupowalem auto to mialem za darmo wymiane oleju ale nie wiedzialem jakim badziewiem byl zalany silnik wiec zmienilem na Motula i wiem ze zrobilem dobrze. Silnik rowniez mniej pali w trasie. Na tym samym odcinku i to pod wiatr spalanie spadlo z 6,6 na 6,3 wiec calkiem sporo.

FrogsterPL
28-06-2012, 21:49
A czy czasem w dieslach olej ZAWSZE nie robi się niemal od razu czarny? Czytałem jakiś czas temu, że jeśli się taki nie zrobi to oznacza, że nieprawidłowo spełnia swoje zadanie i nie wyłapuje np. żadnych ewentualnych zanieczyszczeń.

rustin
28-06-2012, 21:54
parametry mówią za siebie a nie że nie sądzisz. ten co teraz podałeś jest lepszy ale powiedz jakie on ma ccs?
FrogsterPL ma rację więc takie spostrzeżenia wcale nie są wyznacznikiem jakości oleju, daj go na badania, zrób po nim płukankę czy coś to można coś stwierdzić

lemon
28-06-2012, 21:54
W dieslu na bagnecie wyglada na czarny ale wystarczy wytrzec bagnet w cos czystego by zobaczyc ze kolor jest ciemno brazowy a nie czarny. W innych autach tak zawsze mialem tylko teraz po wytarciu bagneta olej byl czarny a nie ciemno brazowy. Mysle ze po kilku wymianach olej bedzie ciemno brazowy a nie czarny.

A czy czasem w dieslach olej ZAWSZE nie robi się niemal od razu czarny? Czytałem jakiś czas temu, że jeśli się taki nie zrobi to oznacza, że nieprawidłowo spełnia swoje zadanie i nie wyłapuje np. żadnych ewentualnych zanieczyszczeń.

No wlasnie jest dokladnie odwrotnie i dlatego jest czarny.

parametry mówią za siebie a nie że nie sądzisz. ten co teraz podałeś jest lepszy ale powiedz jakie on ma ccs?
FrogsterPL ma rację więc takie spostrzeżenia wcale nie są wyznacznikiem jakości oleju, daj go na badania, zrób po nim płukankę czy coś to można coś stwierdzić

Ty sie uczepiles parametrow jakby one byly utrzymywane przez olej HC w calym okresie eksploatacji. Jesli uwazac ze HC jest lepszy od pelnego syntetyka to spoko ja nie mam nic przeciwko temu (co nie znaczy ze sie zgadzam). I kup sobie revanol bo to dobry olej typu HC jak wiekszosc na rynku.

rustin
28-06-2012, 22:10
uczepiłem? a na czym się sugerować ? tym że olej jest czarny? czy ceną?
właśnie się parametrami zainteresuj to bzdur nie będziesz pisał i innych w błąd wprowadzał bo potem wszędzie taki bajki się szerzą przez takich jak ty.
Co do ravenola zalewam go do każdego swojego auta i w rodzinie.
I czytaj ze zrozumieniem, nie było mowy że hydrokrak jest lepszy od syntetyku pełnego tylko ravenol od motula itd. Jedynie motul który podałeś jest ok ale nie ma podanego ccs.

krystian69
28-06-2012, 22:13
juz olej wybrałem i padło na Motul 8100 eco-nergy 5w30 ford 913c

waldemar251
28-06-2012, 22:17
jaki olej mam wlać do mojego mondeo mam 161 tys przebiegu 2.0 tddi kupilem tydzien temu

lemon
28-06-2012, 22:19
uczepiłem? a na czym się sugerować ? tym że olej jest czarny? czy ceną?
właśnie się parametrami zainteresuj to bzdur nie będziesz pisał i innych w błąd wprowadzał bo potem wszędzie taki bajki się szerzą przez takich jak ty.
Co do ravenola zalewam go do każdego swojego auta i w rodzinie.
I czytaj ze zrozumieniem, nie było mowy że hydrokrak jest lepszy od syntetyku pełnego tylko ravenol od motula itd. Jedynie motul który podałeś jest ok ale nie ma podanego ccs.

Sciemniasz ziomus teraz na maksa. Ja bajki pisze - a co ja brzecha jestem czy inny czeslaw milosz? Prosze cie przeczytaj co ja wczesniej napisalem i co ty za glupoty wypisujesz. Przeciez Revanol ktory wczesniej przywolales to jest nic innego jak HC - polsyntetyk a Motul 913C Specific to 100% syntetyk.
I kto tu jest Maria Konopnicka?

krystian69 - nie chwal sie:)

waldemar251 uzyj funkcji szukaj albo google

FrogsterPL
28-06-2012, 22:23
A Ty użyj funkcji "Edycja", bo ja po Tobie nie będę ciągle sprzątać i łączyć Twoich postów -.-

lemon
28-06-2012, 22:27
FrogsterPL- Sorry dude - will try my best:)

Wojtek
28-06-2012, 22:46
Ja mam dość tego Waszego spamu i pisaniu piąty raz o tym samym.
Mam serdecznie dość sprzątania w tym temacie zbędnych postów.

Zrobiliście śmietnik z tematu jakich mało....

Moim zdaniem ten temat został już w 1000% wyczerpany merytorycznie.

Pozdrawiam
Wojtek.