Zobacz pełną wersję : [modyfikacja] Czarne lampy i halogeny w MK3 - wykonanie i efekt końcowy
Cześć!
Jako, że postanowiłem w swoim Mondku coś zmienić, mając wolne popołudnie postawiłem na zrobienie lamp w czarnym macie.
Po kolei. Przerabiane lampy to oryginalne fordowskie.
Potrzebne były:
-farba w spray'u czarna matowa
-papier ścierny 220 i 280
-podstawowe narzędzia (kombinerki, płaski śrubokręt)
-nóż stołowy
Zastanawiałem się jak rozkleić lampę, jedni piszą, żę suszarka/opalarka, że wkrętakiem...ja po 15 min zabawy z suszarką postawiłem na metodę piekarnika. I o takowego po zdjęciu gumowej osłony z lampy ją włożyłem. Temperatura 70 stopni i czas jednego papierosa - kolo 5 min. Poważyłem klosz nożem i pięknie wszystko odeszło.
dalej to kwestia odkręcenia 2 wkrętów torxowych - jeden pod kloszem pozycyjnego a drugi na górze całej lampy i mamy ten srebrny element wyjęty.
Przy okazji wyczyściłem odbłyśniki od mijania i długich.
Przyszedł czas na zmatowienie i zdarcie starej błyszczącej powłoki żeby nowy lakier lepiej trzymał się podłoża. Tutaj sporo zabawy ale warto to zrobić dokładnie.
Potem przychodzi czas na malowanie. Małe ilości farby - łącznie malowałem z 8 warstw. Po każdej z racji tego, ze rano potrzebowałem auto, suszarką suszyłem i kolejna.
Po wyschnięciu to już tylko złożenie wszystkiego oraz czyszczenie klosza z obu stron.
Lampy sklejałem tym samym klejem który był, zakładałem klosze - 5 min w piekarniku i dociskałem aż zatrzaski załapały.
Koszt całej operacji to 28 zł...i 3h pracy na balkonie i koszt nowej suszarki dla Żony - ot takie przekupstwo, żeby oddała starą.
Efekt wg mnie super - teraz jeszcze do zrobienia to samo w halogenach i tutaj pytanie do was - wie ktoś jak szybko i sprawnie wyjąć halogeny ze zderzaka w MK3?
Fotki zamieszczam poniżej jak to po kolei przebiegało. Mam nadzieję, ze się komuś przyda opis - jakby w Krakowie potrzebna była pomoc przy tym zabiegu to służę.
http://img682.imageshack.us/img682/6125/p1040079f.jpg
http://img107.imageshack.us/img107/1582/p1040073.jpg
http://img687.imageshack.us/img687/925/p1040074v.jpg
http://img265.imageshack.us/img265/4345/p1040075r.jpg
http://img541.imageshack.us/img541/2443/p1040077.jpg
http://img338.imageshack.us/img338/9056/p1040081.jpg
http://img85.imageshack.us/img85/2820/p1040083d.jpg
http://img227.imageshack.us/img227/7438/p1040087.jpg
http://img265.imageshack.us/img265/6498/p1040089.jpg
http://img22.imageshack.us/img22/2176/p1040091t.jpg
Wojtek77 16-04-2010, 09:59 Gratuluje inwencji twórczej i samozaparcia! Efekt..SUPER! Bardzo mi się podoba.
jeszcze wywalic te zolte kapturki na kierunkach - gdzies na forum widzialem ze mozna takie dymione/bezbarwne/czarne kupic - wowczas bedzie malina (jak halogeny przemalujesz :) ) no i do takiego spojzenia to moze grill w czerni?
super efekt dobra robota,i ten piekarnik ha ha g:Da jeszcze umisz coś tam upiec
jendrekmak 16-04-2010, 12:33 w ciemnym nadwoziu to wygląda fajnie znacznie gorzej jest przy jasnych kolorach. ja mam srebrny lakier i zastanawiam się czy nie zrobić zamiast chromu w kolorze nadwozia. ktoś ostatnio też przyciemnił chrom wokół halogenów w zderzaku po lifcie. są nawet zdjęcia ale nie mogę ich znaleźć.
Kontynuując prace z wczoraj dziś do malowania poszły halogeny.
Z potrzebnych materiałów doszedł silikon montażowy bezbarwny.
Demontaż halogenów okazał się bardzo prosty. Od spodu dokładki zderzaka jest otwór przez który można dostać się do śruby halogena. Należy ją poluzować, nie odkręcać całkiem. Następnie poruszać halogenem i płaskim wkrętakiem podważyć dwa zaczepy przy górze szkła od strony zderzaka.
Potem odpięcie wtyczek i mamy je w rękach.
Halogeny nie są klejone termo-cośtam-klejem i opcja piekarnika się nie przyda. Trzeba podważać nożem i ciąć silikon przy szkle lampy. Chwilę to zajmuje ale da sie.
Dalsze postępowanie to odkręcenie odbłyśnika lampy i wyjęcie go z obudowy.
Tak otrzymany plastik zmatowiłem papierem ściernym 220.
Potem malowanie czarnym matowym lakierem kilkoma warstwami i po każdej suszarką przyspieszałem proces schnięcia.
Resztki kleju ze szkieł lamp usunąłem nożykiem do tapet. Tak, żeby potem łatwo było wpasować szkło w oprawę.
Składanie lamp mnie dostarczyło problemów - nie mogłem dobrać odpowiedniej ilości silikonu żeby lampa była szczelna...wypływał mi od wewnątrz...jak umiałem najlepiej tak zrobiłem. Jak z bliska się popatrzy to widać, że trochę wypełzło z pod szkła...
Poniżej fotki lamp. Wieczorem jak zaschnie silikon to wstawię w osobnym temacie cały czarny pyszczek Mondka.
http://img651.imageshack.us/img651/3296/p1040101awb.jpg
http://img101.imageshack.us/img101/5309/p1040102m.jpg
http://img228.imageshack.us/img228/3990/p1040100l.jpg
http://img255.imageshack.us/img255/3031/p1040104.jpg
http://img651.imageshack.us/img651/792/p1040105wf.jpg
http://img696.imageshack.us/img696/1553/p1040106z.jpg
jeszcze wywalic te zolte kapturki na kierunkach - gdzies na forum widzialem ze mozna takie dymione/bezbarwne/czarne kupic - wowczas bedzie malina (jak halogeny przemalujesz :) ) no i do takiego spojzenia to moze grill w czerni?
Mi się akurat pomarańczowe podobają, kwestia gustu :) A halogeny zrobione i post o nich jest już wieczorem będą fotki całego przodu.
Jak obiecałem wstawiam zdjęcia przodu Mondka z przemalowanymi lampami z poprzednich tematów.
http://img684.imageshack.us/img684/6729/p1040114w.jpg
http://img213.imageshack.us/img213/1073/p1040113m.jpg
http://img24.imageshack.us/img24/3589/p1040112k.jpg
http://img359.imageshack.us/img359/6500/p1040111.jpg
http://img85.imageshack.us/img85/3639/p1040109.jpg
http://img13.imageshack.us/img13/8671/p1040108y.jpg
http://img684.imageshack.us/img684/5178/p1040107w.jpg
GaBB mozesz napisac nazwe farby jakiej uzyłes do malowania lamp?
GaBB przyjechał byś dziś na piłke (temat w strefie małopolskiej) pokazał byś w naturze jak wyszło, od jakiegoś czasu właśnie myślę o takim zabiegu :)
Witam
Tak mnie "męczyło" że już gdzieś widziałem opis czarnienia lamp ... no i znalazłem
http://fordwiki.co.uk/index.php/Black_Eyes_-_Mk3
Arturek
Farba to MoTip Matt Black czy Black Matt :) Zwykła matowa czarna farba w spray'u :)
a nie boisz się, że od temperatury zacznie odłazić Ci farba?
Nie boje się :)
Juz jakiś czas tak jeżdzę i nic się nie dzieje.
A po szlifowaniu i odtluszczeniu powierzchnia pod lakier jest na tyle solidna, że nic odpadać ani łuszczyć się nie powinno.
w moim podpisie macie foty jak to wygląda na jasnym lakierze auta
Aże tak się zapytam,czy lampy Focusa da sie rozebrać w ten sam sposób? tzn za pomocą piekarnika?
obstawiam ze zalezne jest to od kleju jakim polaczony jest klosz z obudowa. jesli zdaje sie byc on miekki to chyba tak. kleje twarde (jak np kierunki w moim modeo) sie przelamuje liczac ze szklo nie strzeli.
a tak z ciekawości bo mnie to zastanawia, nie jest to jakoś niezgodne z przepisami?? tzn nie będzie tak że się chłopaki w białych beretach przyczepią:P albo coś takiego??
do FF sa orginalnie zakładane lampy z czrnym środkiem więc chyba legalne a poza tym który policjant będzie się zastanawiał czy tak było fabrycznie czy nie
nie ma ingerencji w optyke, caly uklad od tylu rowniez jest oryginalny, zostaje tylko kwestia samego rozbierania lampy choc i tu mozna a nawet trzeba rozbierac w przypadku np regeneracji odblysnika wiec obstawiam ze wszystko zgodne z prawem, a przynajmniej sa podstawy aby sie spierac
Fajny efekt... cieszę się że są jeszcze na forum ludzie z podobnymi do moich pomysłami. Lampy MDO są ładne jednak po lakierowaniu wyglądają znakomicie - bez znaczenia jest tutaj kolor nadwozia. Przez chwilę panowała na forum tendencja do lakierowania wkładów na czarno - brrr = np. srebrny MDO z czarnymi wkładami, jednak ma ona tylko wtedy sens/urok kiedy wkład jest w kolorze nadwozia. Swoje lampy zrobiłem, żeby nie skłamać, w XI 2008r, oczywiście nasłuchałem się od specjalistów że lakier będzie schodzić, że dowód mi zabiorą, że na siłę BMW ze swego złoma robię itp jednak efekt końcowy jest zdecydowanie na +. Chciałem także poprawić wygląd halogenów - wkłady pod lakier nadwozia - jednak ostatecznie zdecydowałem się na zmianę zderzaka RS. Dlaczego? Nawet z wkładami i kratką zderzaka pod kolor wygląd psują wąsy pod lampami.... aż żal że jakiś spec od Forda wpadł na taki pomysł. Jeżeli ktoś ma odrobinę woli i parę zł do zainwestowania to warto jak GaBB poprawić małym nakładem wygląd MDO.
Dzieki za słowa uznania :)
Operacja malowania czeka mnie jeszcze raz...Spotkałem sie przodem z Oplem Vivaro...teraz będę robił jeszcze dokładniej, albo zrobię w kolor nadwozia - czyt. ciemny granat.
Panowie, a czy taki zabieg malowania wkładów lamp nie ma wpływu na jasność świecenia świateł?
Nie ma wpływu bo nie dotykasz odbłyśników ani szkła lampy. Dlatego na to jak one święcą kolor samego jej otoczenia (wkładu) nie ma wpływu :)
Przy okazji wyczyściłem odbłyśniki od mijania i długich.
W jaki sposób czyściłeś odbłyśniki, tzn. czym? Czy można samemu sobie odbłyśnik czyścić?
Mam w planach malować na czarno ten plastik tak jak Ty to zrobiłeś i przy okazji też bym wyczyścił odbłyśniki, tylko boję się to spieprzyć.
Ja zrobiłem czarne lampy w srebrnym mondeo i wygląda to bardzo dobrze :)
odbłyśniki czyściłem bawełnianą szmatka, woda, ludwikiem, a potem odtłuszczałem spirytusem do szelaku :)
No i również sobie zrobiłem czarne lampki i halogeny w swoim autku. Szczerze mówiąc to efekt jest rewelacyjny:lol:
Ja zrobiłem czarne lampy w srebrnym mondeo i wygląda to bardzo dobrze :)
...a mógłbyś wrzucić pare fotek?
Krzysiek 14-08-2010, 10:44 Kolega martinez07 przyciemniał w srebrnym Mondku swoje oczy ;)
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1366253&postcount=42
...a mógłbyś wrzucić pare fotek?
Czy można prosić o wiecej fotek auta ze srebrnym lakierem? :roll:
Jak nie zapomne to dzisiaj zrobie i wrzuce.
martinez07 18-08-2010, 15:28 Czy można prosić o wiecej fotek auta ze srebrnym lakierem? :roll:
Proszę bardzo :)
Obecnie doszedł jeszcze czarny grill i wygląda wg. rewelacyjnie (jeszcze nie robiłem fotek).
No i ta brzydka plama szpachli na masce zniknęła, bo wkurzyłem się i kupiłem "nową" maskę w kolorze nadwozia :)
pozdrawiam.
No nieżle to wygląda. Sie zaczynam napalać.
martinez07 20-08-2010, 16:34 No nieżle to wygląda. Sie zaczynam napalać.
Dzięki :)
Ważne jest tylko, aby dobrze potem uszczelnić lampy.
Osobiście użyłem najpierw jakiegoś zwykłego silikonu i niestety podchodziły parą, ale po rozebraniu, przeczyszczeniu i sklejeniu czarnym "uszczelniaczem dekarskim" marki Tytan, jest idealnie :)
pozdrawiam.
Speedy_xx 27-08-2010, 21:00 A jak ze świeceniem tych czarnych lamp? Te odbłyśniki miały chyba jakąś funkcję, a teraz czarne to niewiele odbijają światła.
Krzysiek 28-08-2010, 09:56 A jak ze świeceniem tych czarnych lamp? Te odbłyśniki miały chyba jakąś funkcję, a teraz czarne to niewiele odbijają światła.
Skoro jest zezwolenie na takie malowanie to widocznie światło rozprowadza się tak sam jak przed pomalowaniem.
Dzięki :)
Ważne jest tylko, aby dobrze potem uszczelnić lampy.
Osobiście użyłem najpierw jakiegoś zwykłego silikonu i niestety podchodziły parą, ale po rozebraniu, przeczyszczeniu i sklejeniu czarnym "uszczelniaczem dekarskim" marki Tytan, jest idealnie :)
pozdrawiam.
Przerabiałem ten sam temat, najpierw sylikon użyłem to jedna lampa mi parowała a druga nie. Pojeździłem tak kilka dni i patrzyć na to nie mogłem to zajechałem po uszczelniacz do matki Castoramy i jak ręką odjął 8)
Mam jeszcze pytanie do kolegi martinez07 nt zdjęcia z przodu auta - co masz wsadzona w miejsce żarówek W5W ? Bo to chyba nie zwykłe żarówki świecące na żółto, wygląda to na jakieś LED'y?
Zastanawiam się też nad zastosowaniem innej farby - na przykład czegoś takiego:
http://sklep.optionall.pl/art/2445,farba-zaroodporna-silikonowa-yuma-bondupal-czarny-mat-o/
Krzysiek 28-08-2010, 17:38 Jeżeli chcesz się bawić pędzelkiem i malować to nikt nie broni :)
Ja kupiłem podobną farbę, identyczne właściwości jak Twoja płynna, tylko, że w sprayu. Rach ciach, 2 minuty i wkłady pomalowane, ale jeżeli odpowiada Tobie płynna postać to próbuj, ja tam wolę spray. 8)
Hashenty 28-08-2010, 21:51 No to i Łukasz się pochwali swoimi lampami. Przyznam, że na forumowych zdjęciach mi się te reflektory za bardzo nie podobały i chyba z rok biłem się z myślami czy malować czy nie. Że zamiast poprawić, zespuję itd itp... I stwierdziłem pewnego dnia, że nie będę się pie#&*% w tańcu - w końcu nie chcę wymieniać silnika na inny, tylko klosze przemalować :) Opalarka, czarny mat za 7,50zł, arkusz papieru ściernego za 1,50zł i 3 godziny czasu. Efekt na żywo i na fotkach to 2 inne światy. Wiedziałem, że po wszystkim powiem "mogłem to zrobić wcześniej".
http://a.imageshack.us/img695/3196/czarnex.jpg
http://a.imageshack.us/img826/3462/img5540s.jpg
http://a.imageshack.us/img810/7845/img5541c.jpg
martinez07 30-08-2010, 20:22 Mam jeszcze pytanie do kolegi martinez07 nt zdjęcia z przodu auta - co masz wsadzona w miejsce żarówek W5W ? Bo to chyba nie zwykłe żarówki świecące na żółto, wygląda to na jakieś LED'y?
Tak, wrzuciłem tam LED'y, które zresztą trochę nie pasują kolorystycznie do zwykłej lampy (lepiej pasowałyby do ksenonów), ale jeśli wierzyć testom, to do końca mojego użytkowania samochodu nie będę musiał wymieniać żarówek postojowych :)
...Efekt na żywo i na fotkach to 2 inne światy. Wiedziałem, że po wszystkim powiem "mogłem to zrobić wcześniej".
Zgadzam się w 100% - lampki lepiej wyglądają na żywo, chociaż i tak na fotkach jest super :)
Witamy w klubie "czarnych oczu" ;)
pozdrawiam :)
Panowie - przeszukałem całego neta, znalazłem jedno fajne zdjęcie które może kogoś zainspirować.... ja jestem zachwycony i tylko czekam na przypływ gotówki... mianowicie black & angel eyes w srebrnym MKIII.... co myślicie? :P
P.S. Hashenty - jakie masz żarówki H7 ?
Dorzucam jeszcze znalezione światła dla MKIII czarnej maści.. łooogień! ;)
Krzysiek 13-09-2010, 17:19 Co do czarnego to jeżdżę już na takich wkładach od marca br roku, halogenów nie ruszam, bo czarne lampy ze srebrnym grillem i srebrnymi halogenami daje fajny efekt. Podejrzewam, że do innych kolorów nadwozia czarne wkłady też dobrze by wyglądały. Po prostu MKIII ma takie lampy, że czarne wkłady do każdego koloru będą pasowały 8)
http://img171.imageshack.us/img171/9626/20100219025.th.jpg (http://img171.imageshack.us/i/20100219025.jpg/)
Hashenty 13-09-2010, 18:55 P.S. Hashenty - jakie masz żarówki H7 ?
UKey ja w miejsce H7 mam palniki o barwie 6000k - założyłem zestaw HID.
GaBB - super wyszło. Może podjąłbyś się takiej operacji na Focusie IFL? Oczywiście nie za darmo, chcę przyciemnić wkłady, a nie wymieniać lampy co każdy mi proponuje.
margraba 25-10-2010, 15:14 Też mi się podoba i chcę zrobić tak w swoim MKIII po lekkiej stłuczce. Reflektory czarne kupię na alle i nie będę nowych od razu otwierał. Zakupiłem już zderzak polifta z halogenami i próbuję zdjąć klosze z halonów... Wychodzi mi ciemna du... , bo nie wiedzieć czemu mam jakieś śmieszne garby od wewnątrz na szkle i nie mogę się tam dostać żadnym nożem ni skalpelem. Już nawet popękał w kilku miejscach i odłamał się uchwyt mocujący ale to jeszcze idzie skleić poxipolem. Jest możliwe, że moje są jakieś inne, np angole?
A inna sprawa, to czy idzie jakoś zamontować takie ringi bez zdejmowania kloszy? Z góry wielkie dzięki za nawet najdrobniejszą podpowiedź.
http://allegro.pl/ccfl-ringi-vw-golf-iv-v-mondeo-focus-10xjasniej-i1272737337.html
Krzysiek 25-10-2010, 15:24 Nie masz innego wyjścia jak zdemontować klosze i zakładać ringi, bez tego się nie obejdzie....
szkot666 04-11-2010, 12:04 witam, ja mam srbrnego Mondeo i tez pomalowalem lampy na czarno ,troche mi to dluzej zajeło niż koledze ale dałem rade. Ponadto pomalowalem całego grila na czarny mat (mam auto z przed FL ) , do tego mam ciemne szyby i wg mnie wszystko wyglada bardzo interesująco. pozdrawiam
jendrekmak 06-11-2010, 09:32 Może podjąłbyś się takiej operacji na Focusie IFL?
w foce mk1 fl mam wkłady pomalowane na kolor nadwozia (magnum grey metalic) i wygląda to ok. ringów nie mam bo nie lubię
mianowicie black & angel eyes w srebrnym MKIII.... co myślicie?czarne mi nie pasują bo za duży kontrast ale zastanawiam się żeby zamiast chromu zrobić kolor nadwozia. generalnie nie lubię chromu a w chromie pozostały mi tylko lampy
wg mnie wszystko wyglada bardzo interesująco. wrzuć foty to inni też zobaczą
szkot666 08-11-2010, 07:01 wrzuce fotki jak tylko bedzie troche słońca , zeby wszystko było ładnie widac.
mi własnie chodziło o ten kontrast , przednia pas jest caly ciemny i to wyglada tak troche "sportowo" , wcześniej myslałem o brewkach , ale jak zobaczyłem czarne lampy to jednak brewki odpadly.
pozdrawiam
kolego steell mam pytanko, czy nie masz problemow z policja z racji postojowych swiatel w twoim autku?? No i wroce do tematu z legalnoscia, pytalem na komendzie i powiedzieli mi ze " przy takich zmianach jest potrzebna wzmianka w dowodzie rejestracyjnym podbita przez diagnoste" co wydaje mi sie bez sensu z racji tego, jak juz wczesniej napisane w focusie sa takie reflektory montowane seryjnie..
ale nie malujesz odblysnika tylko wypelnienie. nic nie trzeba i kolor dowolny mozna miec - niech szukaja dziury
szkot666 26-11-2010, 20:46 witam , tak wyglada srebrne mk3 przed FL z czarnymi lampami i czarnym grillem
witam, macie problem z parowaniem lamp po przemalowaniu?
bo nie wiem czy wina jest w zle uszczelnionych lampach, czy po prostu jakas wilgoc sie dostala podczas skladania...
szkot666 29-11-2010, 12:33 wg mnie nieszczelnosc, jedna juz robilem , teraz drugi mi leciutko paruje ale do wiosny musi tak byc
martinez07 29-11-2010, 21:41 Niestety.
U mnie to samo, w końcu zakupiłem klej w tubie Super Fix i zrobiłem raz jeszcze (jeden na razie).
Na razie spokój, jak do wiosny przetrzyma, napiszę dokładnie co to za ustrojstwo :)
U mnie to wyglada tylko na zaparowane, temperatura w lampie spadla (ostygla po wylaczeniu swiatel na noc) i para zniknela... tak ze nie wiem. Kolego ale ten klej chyba jak juz sklei to nic wiecej sie nie zrobi z tym tak?:P
martinez07 30-11-2010, 20:19 U mnie to wyglada tylko na zaparowane, temperatura w lampie spadla (ostygla po wylaczeniu swiatel na noc) i para zniknela... tak ze nie wiem. Kolego ale ten klej chyba jak juz sklei to nic wiecej sie nie zrobi z tym tak?:P
Taką mam nadzieję :)
witam, u mnie problem z lekkim parowaniem zniknal... Podejrzewam, ze mogla to byc wilgoc ktora dostala sie podczas skladania lamp "do kupy", wyparowala i jest dobrze:P radze wszystkim poczekac kilka dni zanim bedziecie jeszcze raz rozbierali lampe zeby uszczelniac od nowa:)
szkot666 07-12-2010, 06:57 ja wlasnie mam odwrotnie , pół roku był spokój a teraz lekkie parowanie , ale jak wspominałem nie chce mi sie tego na razie robić (chociaż metoda z piekarnikiem jest tak ciekawa ze az mnie korci żeby ją wypróbować)
pzdr
ja rozbieralem lampy za pomoca suszarki do lakierow samochodowych, polegalo to na podgrzaniu miejsc w ktorych sa zatrzaski i odgieciu ich, gdy plastik stal sie elastyczny. Nastepnie lekkie podgrzewanie masy uszczelniajacej i odginanie klosza cienkim srubowkretem plaskim/nozem. Szkot sprawdz sobie jeszcze czy masz dobrze domkniete te wieczka z tylu, na polskich drogach moglo sie poluzowac:P i powoduje dostawanie sie wilgoci do srodka:/
szkot666 07-12-2010, 11:21 ja podgrzewalem suszarka do wlosow..................... na razie zostawiam , tak na prawde to jak juz mam rozbierac to wymieniłbym klosze bo te moje sa strasznie podrapane........... musze sie rozejrzec za ładnymi kloszami.
Witam Was wszystkich,
muszę przyznać, że efekt niesamowity :surprise:
Zastanawiam się jednak czy jest szansa pomalowania w taki sam sposób ksenonów?
Widziałem tego typu lampy zrobione przez jakąś firmę tuningową (produkcja "nie garażowa") - ładne oryginalne czarne, aczkolwiek cena za ksenon to ok 2500 zł więc wysoka :(
Jeszcze raz gratuluje śmiałkom :surprise: "efekt niebiański" :P
A moze mi ktos powiedziec jak zrobic wspomniane wczesniej angel eyes. @ strony dalej jest zdjecie mondeo wlasnie z takim czyms
Witam Koledzy mam pytanie ktoś próbował rozebrać lampę w mondejce mk4 bo pięknie wyglądają czarne wkłady :619:
A moze mi ktos powiedziec jak zrobic wspomniane wczesniej angel eyes. @ strony dalej jest zdjecie mondeo wlasnie z takim czyms
Kolego trzeba zdjąć klosz i przymocować "oczko" to wkładu:)
Raszowski 20-03-2011, 01:41 Ciekawe jak to wygląda na srebrnym mondku :)
Raszowski a nie łaska przeczytać cały temat i zobaczyć fotki !!!
post nr 53 http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1547198&postcount=53
post nr 33 http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1492847&postcount=33
kacperek_27 15-05-2011, 08:30 Panowie, jak wyglądają Wasze lampy po malowaniu? Już trochę czasu minęło. Farba nie odchodzi? Nic się nie dzieje?
W nadchodzącym tygodniu biorę się za swoje.
Pozdrawiam
Krzysiek 15-05-2011, 11:17 Jak wkłady są pokryte farbą wysokotemperaturową to nie ma prawa nic się dziać, bynajmniej u mnie tak jest.
Bardziej trzeba zwrócić uwagę na odpowiedni środek służący do sklejenia lamp.....
Tak sobie czytam temat i z kilkoma sprawami się nie zgodze (z doświadczenia)
1. tego typu przeróbki lamp sa niezgodne z przepisami i zabieraja za to dowód
2. Pozbawienie wkladów odblasku znacznie osłabia siłe światła głównie w bliskiej okolicy, tego typu lampy mają "martwy punkt" w odległości do ok 10m od samochodu.
Porównywałem swoje lampy z lampami kolegi który pomalował wkłady,
różnica w sile światła jest spora, a jak jade z nim w nocy i w dodatku w deszcz to jestem przerażony.
kacperek_27 15-05-2011, 13:23 Hm?
Przecież malowane są same wkłady a nie odbłyśniki. Przykładem może byc pierwsza lepsza ''Polówka'' mojego brata z 2010r., która fabrycznie ma czarne lampy, ale oczywiście odbłyśniki srebrne.
Za co moją zabrac dowód? Przecież Mondek mógł wyjechac z fabryki z takimi lampami.
Dodatkowo na szybko aukcja z alledrogo: http://allegro.pl/lampy-reflektory-ford-mondeo-mk3-00-07-black-depo-i1607738345.html
Pozdrawiam
Hm?
Przecież malowane są same wkłady a nie odbłyśniki. Przykładem może byc pierwsza lepsza ''Polówka'' mojego brata z 2010r., która fabrycznie ma czarne lampy, ale oczywiście odbłyśniki srebrne.
Za co moją zabrac dowód? Przecież Mondek mógł wyjechac z fabryki z takimi lampami.
Dodatkowo na szybko aukcja z alledrogo: http://allegro.pl/lampy-reflektory-ford-mondeo-mk3-00-07-black-depo-i1607738345.html
Pozdrawiam
Uwierz mi, mam tu diagnoste obok siebie, nie wolno ingerować w oryginalne oświetlenie "rozporządzenie ministra infrastruktury z 2001 kwiecień któryś tam" mój kumpel teraz dokładnie nie pamięta bo piwko robimy ;)
Homologacja jest ważna tylko wtedy kiedy produkt nie jest przerabiany, jaka kolwiek ingerencja w zespół świetlny (nie ogranicza się to tylko do lampy ale i sposobu zasilania) powoduje utratę tej że homologacji.
Nowe VW mają lampy przystosowane do tego typu liftu i maja inne odbłyśniki.
Co do aukcji z allegro- żadne lampy firmy DEPO nie mają homologacji i znajdują się na czarnej liście policji i diagnostów, a to że mają bite "E4" na lampie nic nie znaczy (to tak samo jak przyjeżdza klient na przegląd z folią na przednich szybach i udowadnia że jego folia ma homologacje bo przecież jest naklejka pod folią i jemu wolno)
Dodatkowo wg. polskiego prawa (to samo rozporządzenie) zespół świateł postojowych musi się składać z jednego punktu świetlnego na reflektor. Tzn że używanie tzw. ringów w polsce jest niedopuszczalne. Jest to aukrat paranoja bo na podstawie tego przepisu policja może zatrzymać dowód właścicielowi nowego BMW...
Wielu kierowcom wydaje się że policja to gamonie a na stacji przeglądów to dziadki się nie znają. Nic bardziej mylnego - policja jak i diagności są na bierząco doszkalani i wiedzą więcej niż Wam się wydaje... Poprostu nie należy im zachodzić za skórę a tym bardziej traktować ich jak idiotów
Krzysiek 15-05-2011, 16:08 Kolego nikt nie każe Tobie ingerować w swoje lampy. Wszystko jest kwestią wyboru, tylko dziwi mnie trochę fakt, że u mnie przegląd auto przeszło bezproblemowo, diagnosta nie miał żadnych uwag co do oświetlenia przedniego. 2 razy policja mnie już zatrzymywała do rutynowej kontroli i także przednie lampy nie budziły zastrzeżeń, więc trochę śmieszą mnie takie opinie, które nie mają raczej żadnego poparcia, bo gdyby zabierali dowody i zatrzymywali nagminnie z powodu zmiany koloru wkładów to większość by tego nie robiła i odpowiednia informacja by poszła na forum. Póki co nic takowego się nie dzieje, każdy po przemalowaniu jeździ i na nic nie narzeka, no może na jakość kleju użytego do sklejenia lamp :mrgreen:
A ja wcale nie chce w nic ingerować, tak sobie czytalem post i komentuje, bo ktos wcześniej pytał czy to legalne.
To że nikt Cie nie zatrzymał to nie znaczy że wolno, poczytaj sobie przepisy bo nieznajomość ich nie zwalnia Cię z odpowiedzialności. Pamiętaj że policja i stacje kontroli nie czepiają się wszystkiego, bo gdyby tak było to zapewniam Cię że nawet nowe samochody miały by zabierane dowody rej. Tak dla przykładu mało kto o tym wspomina, ale tablica rejestracyjna musi być w sposób trwały przymocowana do pojazdu co za tym idzie nie wolno jej mocować w tzw ramce bo to uchwyt pośredni tylko musi byc w sposób ordynarny wkrętami przykręcona do zderzaka/klapy. Nie wolno też bezpośrednio przy tablicy umieszczać żadnych innych oznaczeń przez co rozumie się np reklamę ASO na i tak "nielegalnej" ramce.
Tak więc sam widzisz wszystko zalezy na kogo trafisz i jak bardzo podpadniesz.
Jedyne co można odszukać w rozporządzeniach dotyczące tablic rejestracyjnych
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. (z późn. zm.) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r. załącznik nr5
które mówi
§ 1. 1. Miejsce przewidziane do umieszczenia tylnej tablicy rejestracyjnej powinno stanowić równą, prostokątną powierzchnię o następujących minimalnych wymiarach:
1) dla pojazdów samochodowych mających cztery i więcej kół:
a) szerokość 520 mm i wysokość 120 mm albo
b) szerokość 340 mm i wysokość 240 mm;
2) dla motocykli i czterokołowych pojazdów samochodowych o maksymalnej mocy silnika do 15 kW - szerokość 280 mm i wysokość 210 mm;
3) dla motorowerów i czterokołowych pojazdów samochodowych o masie własnej do 350 kg i maksymalnej mocy netto silnika nieprzekraczającej 4kW:
a) szerokość 100 mm i wysokość 175 mm albo
b) szerokość 145 mm i wysokość 210 mm;
4) dla ciągników rolniczych - szerokość 240 mm i wysokość 165 mm.
2. Miejsce to powinno być takie, aby po zamocowaniu tablice spełniały następujące wymagania:
1) położenie tablicy względem osi podłużnej pojazdu:
a) środek tablicy nie może być położony na prawo od wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu,
b) lewa krawędź tablicy nie może być położona na lewo od pionowej płaszczyzny równoległej do wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu i przechodzącej przez jego lewy obrys;
2) tablica powinna być prostopadła z dokładnością do 2° do wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu;
3) tablica powinna być pionowa z dokładnością do 5°; jeżeli jednak jest to konieczne ze względu na kształt pojazdu, może ona być odchylona od pionu:
a) nie więcej niż o 30°, gdy powierzchnia ze znakami rejestracyjnymi jest skierowana ku górze i pod warunkiem, że górna krawędź tablicy jest nie wyżej niż 1,20 m nad ziemią, a dla ciągnika rolniczego 1,72 m nad ziemią; warunku wysokości nad ziemią nie stosuje się do pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3,
b) nie więcej niż o 15°, gdy powierzchnia ze znakami rejestracyjnymi jest skierowana ku dołowi i pod warunkiem, że górna krawędź tablicy jest powyżej 1,20 m nad ziemią, a w przypadku ciągnika rolniczego 1,72 m nad ziemią; warunku wysokości nad ziemią nie stosuje się do pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3;
4) wysokość położenia tablicy nad ziemią:
a) wysokość położenia dolnej krawędzi tablicy nad ziemią nie może być mniejsza niż 0,30 m, a dla ciągnika rolniczego nie może być mniejsza niż 0,73 m oraz 0,20 m dla pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3,
b) wysokość położenia górnej krawędzi tablicy nad ziemią nie może być większa niż 1,20 m, a dla ciągnika rolniczego nie może być większa niż 1,72 m; jeżeli jednak wymóg ten nie może być spełniony w praktyce, wysokość położenia może przekraczać 1,20 m, lecz powinna być tak zbliżona do tego wymagania, jak to jest możliwe ze względu na konstrukcję pojazdu, i nie może w żadnym przypadku przekraczać 2 m, a dla ciągnika rolniczego 2,75 m; w przypadku pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, wysokość ta nie może przekraczać 1,50 m;
5) wymagania widoczności geometrycznej:
tablica powinna być widoczna z przestrzeni zawartej wewnątrz następujących czterech płaszczyzn:
a) dwóch płaszczyzn pionowych stycznych do bocznych krawędzi tablicy i tworzących kąty 30° na zewnątrz ze środkową wzdłużną płaszczyzną pojazdu,
b) płaszczyzny stycznej do górnej krawędzi tablicy i tworzącej kąt 15° do góry od poziomu oraz 30° dla pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3,
c) płaszczyzny poziomej przechodzącej przez dolną krawędź tablicy (5° do dołu od poziomu dla pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3); jeżeli jednak wysokość położenia górnej krawędzi tablicy nad ziemią jest większa niż 1,20 m, to ta płaszczyzna powinna tworzyć kąt 15° do dołu od poziomu;
6) wysokości położenia podawane w pkt 3-5 należy określać na pojeździe w stanie nieobciążonym.
§ 2. Kształtu i wymiarów miejsca przewidzianego do umieszczenia przednich tablic rejestracyjnych nie określa się.
nigdzie nie doczytałem o tym ze nie można stosować ramek pod tablice, i może na tym zakończmy bo zaczyna się już robić OT
kolega kiokio cosik sobie powymyslal bo aby autka w nasztm kraju zostaly dopuszczone do sprzedazy musza otrzymac nasza homologacje a wiec zostac sprawdzone pod kazdym wzgledem... nie ma opcji aby fabryczne auto mialo jakies niedociagniecia
kontynuujac nikt tu nie malowal odblysnikow, a jedynie tworzywo bedace wypelnieniem pomiedzy szyba a odblysnikiem
seat ibiza poprzedniej generacji mial opcje wyjscia z tym elementem w kolorze nadwozia w wersjach sportowych...
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/0262.htm
i gdzie u licha napisane jest ze Dodatkowo wg. polskiego prawa (to samo rozporządzenie) zespół świateł postojowych musi się składać z jednego punktu świetlnego na reflektor ?
szkot666 16-05-2011, 06:54 ja na przepisach sie nie znam ale wiem na pewno ze: przemalowanie lamp nie wplywa na jakosc swiecenia oraz ze czarne lampy w extremalnych sytuacjach bezpieczniejsze od oryginału - dostał ktos po oczach słoncem odbitym w takiej lampie ?
co do przepisów, ja jeżdze z wystrzelona poduszka i diagnosta mowi ze policja mi zabierze dowód............... a w zeszlym roku sprawdzalem w PZM-ocie przed wyjazdem na chorwacje czy moge miec z tego tytułu problemy , uslyszalem ze nie bo to moja sprawa.... poduszka pasażera jest wyposażeniem dodatkowym i czy dziala czy nie nikogo nie interesuje.........
najlepiej omijać kontrole............czyli jeżdzić 50 km/h
radekg32 04-09-2011, 21:50 Witam,dzis kolega zapytal mnie za ile bym mu pomalowal lampy w jego mondku.
Widzial jaki jest efekt u mnie i spodobalo mu sie to :)
Jak myslicie ile zawolac za taka zabawe ?Wiem po sobie ile mi to czasu zajeło wiec chyba koszt tego musi byc jakos proporcjonalny.
50 ZŁ + materiały, jak dla kolegi, jak dla obcego to myślę, że 150 zł
radekg32 08-09-2011, 21:01 50 ZŁ + materiały, jak dla kolegi, jak dla obcego to myślę, że 150 zł
No to chyba bedzie cos po srodku kolo 100 :)Jednak jakies ryzyko jest ,ze klosz peknie a nawet dla kolegi za pol armo chyba sie nie robi....
Cobretti 08-09-2011, 21:51 Kolego GaBB .. pokaż jak to świeci w nocy - reflektory główne i halogenki...
bo robota pierwszo-rzędowa :)
tylko do białego to by raczej nie pasiło ... chyba
http://img148.imageshack.us/img148/8306/connect3.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/148/connect3.jpg/)
Koledzy a pochwalcie się jak w Focusie MKI fl odklejaliście szkło od obudowy? Metodą 'piekarnikową' czy suszarką/opalarką? Długo wam to zajęło?
miko1972 09-01-2012, 17:52 Koledzy a pochwalcie się jak w Focusie MKI fl odklejaliście szkło od obudowy? Metodą 'piekarnikową' czy suszarką/opalarką? Długo wam to zajęło?
Zainspirowany tematem i wyglądem lampek podjąłem działania w swym FF MK1!
Odklejenie obudowy od korpusu zajęło około 40 minut. Posłużyła mi do tego opalarka, szeroki nóż i śrubokręt!
Witam. Jakiego kleju używaliście do sklejenia pożniej szkła??
miko1972 04-07-2012, 20:22 Witam. Jakiego kleju używaliście do sklejenia pożniej szkła??
Pierwotnie użyłem kleju do szyb ale lampy zaczęły parować więc skorzystałem z uszczelniacza dekarskiego. Jest kilka rodzajów uszczelniaczy, a ja użyłem do rynien itp.
radekg32 04-07-2012, 21:38 Witam. Jakiego kleju używaliście do sklejenia pożniej szkła??
Ja uzylem tego samego co byl ;P
Po prostu jak rozklejalem szkla uzywalem suszarki,i potem analogicznie podgrzewalem zeby masa zmiekla i docislem i po zabawie.
Ani razu nie zdarzylo sie zeby mi zaparowaly.A juz ponad rok czasu minal ;)
wojtekdg 14-07-2012, 13:01 Dzisiaj pomalowałem na czarny mat wkłady reflektorów. Super efekt. Najwięcej roboty jest z czyszczeniem wkładów papierem ściernym z tego niklu.
Do sklejenia z powrotem użyłem (tak dla pewności, żeby nie parowały takiego czegoś :) http://www.soudal.pl/index.php/uszczelniacze/polimery-ms/fix-all-classic.html na prawdę warto). Cała zabawa zajęła mi coś ponad 3 godzin.
Witam. Ja w moim mondku też przeprowadziłem taką operacje na lampach i wygląda świetnie. Zajeło mi to też ok.3 godzin. Uwagi jakimi moge się podzielić to:
1. do matowienia wkładów polecam czyścik do rur miedzianych
2. po pomalowaniu wkładów suszyć je w podwyższonej temperaturze
http://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=853&pictureid=4303
Większość rzeczy już kupiona, jeszcze tylko zastanawiam się czym wyczyścić klosz, bo od starości lekko podszedl żółtą barwa. Czy tylko umyć gąbka, czy jakiś papier ścienny? Czekam na pomoc i w tej kwestii i później będą fotki z poczynań.
wojtekdg 21-09-2012, 20:51 Większość rzeczy już kupiona, jeszcze tylko zastanawiam się czym wyczyścić klosz, bo od starości lekko podszedl żółtą barwa. Czy tylko umyć gąbka, czy jakiś papier ścienny? Czekam na pomoc i w tej kwestii i później będą fotki z poczynań.
Są pasty do polerowania, a potem warto to zabezpieczyć bezbarwnym.
a czy myślał ktos o założeniu ringów przy okazji roklejenia?
No to lampy pomalowane, soczewki bixenon wlozona i ring też jest, zdjęcia już niedługo :) a jutro diagnosta i ustawienie świateł i zobaczymy jak będzie :) widoczność o wiele lepsza, więc warto było.. koszt 400zł i kilka godzin pracy :)
sa i fotki w trakcie pracy:
http://imageshack.us/a/img827/57/imag0695y.jpg
http://imageshack.us/a/img94/3931/imag0693n.jpg
i efekt koncowy:
http://imageshack.us/a/img32/4598/imag0701v.jpg
http://imageshack.us/a/img19/9317/imag0700v.jpg
http://imageshack.us/a/img853/8280/imag0697b.jpg
pozdrawiam i dzieki za pomoc :)
Witam.
Czarne lampy mnie totalnie zainspirowały. Faktycznie prosta robota i szybka. Natomiast halogeny przeciwmgielne to już dramat. Niestety nie jestem tak zdolny i cierpliwy jak autor tego tematu ale dałem rade ;) Troszeczkę musiałem je połatać silikonem po malowaniu.
Wielkie dzięki stary za ten temat... autko jest jeszcze ładniejsze.
A przy okazji przerobiłem sobie zamiennik lampy na orginał. Przełożyłem z wersji angielskiej pomarańczową błystkę migacza oraz klosz... nie do poznania ;)
Pozdrawiam
Artur
WormsCrew88 11-01-2013, 16:19 GaBB mozesz napisac nazwe farby jakiej uzyłes do malowania lamp?
Prosił bym o nazwę na PW o takiej sztuczce jeszcze nie słyszałem i właśnie dla tego się tu zarejestrowałem. Efekt końcowy super gratuluje.
Kolego: http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1426624&postcount=12
W temacie - padła już odpowiedź
jestem ciekaw jak by wyglądały pomalowane lampy w mojej MK2 z 98r
hirotaro 15-01-2013, 18:49 w MK2 nie da się chyba tego wykonać :/
plebanBielawa 16-01-2013, 17:17 w MK2 nie da się chyba tego wykonać :/
Wszystko się da
http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/57545-Wykonanie-lamp-Black-Eye-s-w-Mondeo-MKII?highlight=black
hirotaro 16-01-2013, 19:58 no OK przekonałeś mnie ;)
barney1308 22-01-2013, 13:02 No kolego d.....e urywa dobra robota
AutoOdNowa 21-02-2013, 23:04 Są pasty do polerowania, a potem warto to zabezpieczyć bezbarwnym.
Albo polerowanie, albo lakierowanie.
Jedno wyklucza drugie.
W obu przypadkach usuwamy uszkodzoną warstwę pierwotnie zabezpieczającą poliwęglan przed uv i czynnikami zewnętrznymi.
Potem to już róznie w zalezności od tego czy kończąca ma byc polerka czy lakierowanie.
U mnie koszt takiej 40 minutowej zabawy w polerowanie to 50 zł za szt.
Kazdy potrafi to zrobić poprawnie, lecz nie mając niczego koszt materiałów będzie większy niż usługa u mnie.
Dlaczego tak niski koszt?
Najlepsza reklama dla mnie i najmniejszy wysiłek z mega efektem.
Jak to robię?
Maszynka pneumatyczna o skoku 3mm i krążek P360 o średnicy 150mm.
Usuwanie uszkodzonej warstwy.
Dalej na maszynce papier P400 i wstepne wykańczanie, likwidacja rys po 320-360.
To było na sucho.
Mozna klocek i na mokro zaczynajac od papieru P500-600, ale to dłużej trwa.
Następnie P800, 1200, 1500, 2000 - - -tu juz lampa jest prawie przeźroczysta.
Nastepnie polerka.
Dwa systemy - na sucho pasty 3M zielony korek i wykończenie żółtym korkiem, utrwalenie niebieskim korkiem.
To opcja gdy robie tylko lampy.
Gdy poleruję całe auto a nie jest ono za nowe, polerka bardziej ekonomiczna czyli pasta farecla G3.
Robi identyczna robote, lecz ze względu na technologie brudzi rozpryskując wkoło białe kropki.
Więcej tu maskowania całego przodu auta gdyby same lampy robic.
Lakierowanie.
Kończymy na mokro P800-1000.
Dajemy pzp (bezbarwny podkład nadający przyczepnośc ) i na niego bez matowania aplikujemy lakier bezbarwny.
Po pracy.
No, jesli komus wyjdzie strukturka nie do końca rozlana to matowanie P2000 i polerka.
Z reguły nie powinno byc problemu z rozlaniem klaru na takich małych elementach.
Klar nie spray, nie jakiś najtańszy syf.
Mój sprawdzony lakier bezbarwny to najnowszy produkt spies hecker którego cena to ok 200zł za jeden litr.
Uzywa się go 50 gram aplikując na 1.5 warstwy zgodnie z zaleceniem producenta dla lakieru typu vhs.
plebanBielawa 23-02-2013, 18:02 Moja propozycja odnośnie ponownego sklejania halogenów jest aby użyć czarnego silikonu dekarskiego.
Bezbarwny jednak widać chociaż na tej wysokości nie rzuca to się w oczy.
jestemKamil 17-03-2013, 15:21 Witam, wykonałem to malowanie w piątek, zeszło się trochę dłużej niż opisane, ale ogólnie świetny poradnik. Tak samo wykonane lampy na allegro kosztują około 400 zł. a tu? lakier mat za 22 zł, silikon za 15 i papier ścierny i zrobione :) ja ze swojej strony mogę dodać że halogeny też można włożyć do piekarnika, klej łatwiej puszcza :) dzięki za pomysł
Pochwal sie efektem. To w końcu dział foto ;)
GaBB świetny efekt lamp... ale ta naklejka na lusterku... żenada !
Przemas1988 02-06-2013, 19:59 Witam efekt faktycznie bajeczny. Mam pytanie , z racji braku czasu i zdolności manualnych chętnie zleciłbym komuś przyciemnianie lamp plus jeśli byłby w stanie montaż ringow w moich xenonach . Zna ktoś kogoś kto by się tego podjął w Szczecinie i okolicach?
Albo polerowanie, albo lakierowanie.
Jedno wyklucza drugie.
Lakierowanie.
Kończymy na mokro P800-1000.
Dajemy pzp (bezbarwny podkład nadający przyczepnośc ) i na niego bez matowania aplikujemy lakier bezbarwny.
Po pracy.
No, jesli komus wyjdzie strukturka nie do końca rozlana to matowanie P2000 i polerka.
Z reguły nie powinno byc problemu z rozlaniem klaru na takich małych elementach.
Klar nie spray, nie jakiś najtańszy syf.
Mój sprawdzony lakier bezbarwny to najnowszy produkt spies hecker którego cena to ok 200zł za jeden litr.
Uzywa się go 50 gram aplikując na 1.5 warstwy zgodnie z zaleceniem producenta dla lakieru typu vhs.
Ponowie pytanie do kolegi jesli kolega juz to robil..pytam z ciekawosci dla wiedzy (bo mam 2 stare dobre lampy ktore udalo mi sie wymienic w ramach OC ale jakis madrek wczesniej je polerowal) a jesli by mi sie cos stalo to bede wiedzial ze moge stare uratowac.
rozumiem ze jesli chcialbym uratowac Lampe to musze ja lakierowac tylko czemu nie moge bardziej polerowac tylko lakierowac nie spolerowana do konca? bo lakier odpadnie?
I drugie pytanie czy kolega juz to stosowal i jak to wyglada z czasem czy nic sie nie dzieje z lakierem pod wplywem swiatla i ciepla z lampy? czy to wyglada pozniej dobrze jak oryginal?
Andradiel90 30-06-2013, 14:55 Witam,
Jak tylko będę na urlopie w Polsce zaraz zajmę się moim mk3 ;)
Pomaluje mu te lampy z przodu na czarno ;)
Jednak zastanawiam się jeszcze nad tyłem
http://www.youtube.com/watch?v=3f9mGouZCI4
Malował ktoś może?? I ma zdjęcia w Granatowym jak się to prezntuje? I Jak prawnie to wygląda czy panowie P nie będą mieli problemów ?
Przy okazji, czy wymienić żarówki w moim MK3?? Coś proponujecie ?
Jestem posiadaczem mk3 od kilku dni więc dopiero zaczynam czytać
(Nie chce robić CHOINKI :D)
Nie zgodne z prawem, nie powinno przejść okresowych, na drodze dobry powód do odebrania dowodu. Gdybym miał z Tobą stłuczkę z mojej winy (najechanie na tył) byłby to świetny pretekst do zwalenia winy na Ciebie.
hirotaro 30-06-2013, 17:47 byłby to świetny pretekst do zwalenia winy na Ciebie.
dokładnie mało widoczne światło do tego ubezpieczyciel może odmówić w takim przypadku pokrycia szkody i wtedy wykładasz z własnej kieszeni ;)
Przemas1988 07-07-2013, 12:36 Witam. Mógłby ktoś napisać jak należy przygotować lampę z xenonem do włożenia do piekarnika?
Sebastian8844 08-07-2013, 12:46 Hashenty widze że też masz niebieskiego mondka, nie myślałeś żeby pomalować na kolor nadwozia? Bo mam taki w sedanie i zastanawiam się jaki kolorek bedzie lepiej pasowal. No a ten czarny u ciebie wygląda super.
Halogeny masz okrągłe? też malowałeś?
hirotaro 08-07-2013, 13:05 Witam. Mógłby ktoś napisać jak należy przygotować lampę z xenonem do włożenia do piekarnika?
wszystko opisane dokładnie w pierwszym poście, dokładnie tak samo się to wszystko rozkręca, dla pewności żeby nic się nie stało może warto odkręcić przetwornice wyjąć żarnik i starter
Sebastian jak malować to na czarno albo wogóle
Sebastian8844 08-07-2013, 13:14 Nie zgodne z prawem, nie powinno przejść okresowych, na drodze dobry powód do odebrania dowodu. Gdybym miał z Tobą stłuczkę z mojej winy (najechanie na tył) byłby to świetny pretekst do zwalenia winy na Ciebie.
I jak to w końcu jest z tymi przednimi lampami, bo niby nie zgodne, ale piszą niektórzy że przeglądy przechodzą, kontrole policji mieli i żadnych zastrzeżeń.
Wie ktoś jak to w końcu jest z tą homologacją?
Głupie pytanie, ale miał ktoś może swoim mondziakiem stłuczkę z takimi lampami? jak to wygląda ze strony ubezpieczyciela..?
Sprawa dość dziwna bo ktoś napisał że to nie legalne a to ze na allegro mozna kupic takie lampy http://allegro.pl/lampy-reflektory-ford-mondeo-mk3-00-07-black-depo-i3374533487.html nic nie znaczy bo one nie mają homologacji i ta firma jest powszechnie znana na stacjach diagnostycznych i w policji.
No ok ale to znaczy że kupie sobie takie lampy na allegro nie roklejam ich nie ingeruje a pozniej w razie stłuczki ja mam po tyłku? coś nie halo..
Oj kolego czytasz mega wyrywkowo. Zacytowany przez Ciebie fragment mojej wypowiedzi dotyczył pytania w poście #109 o przyciemnianie lakierem lamp tylnych (ogólnie ma się to do jakiegokolwiek przyciemniania czy ingerowania w klosze lamp i wszelkie elementy odblaskowe i związane z wiązką światła lamp tylnych i przednich).
Tutaj Koledzy uskuteczniają przeróbkę "ozdobnej" części reflektorów i halogenów nie mającej wpływu na snop światła...
Sebastian8844 09-07-2013, 08:04 Czyli przednie lampy można tak pomalować, nie będzie problemów w razie stłuczki?
EdmundMk3 11-07-2013, 18:06 Dziś pomalowałem lampy według instrukcji GaBB'a. Wyszło zajebiście :) Wrzucę jutro zdjęcia.
Może to zbieg okoliczności ale padł mi silniczek od świateł w lampie po stronie kierowcy. Przed piekarnikiem działał :P Ale i tak jestem zadowolony z roboty. Mi to zajęło 4 godziny przez dużą staranność i dokładność w działaniu :) Na pewno pomaluje jeszcze halogeny ale to już po weekendzie. Jak by ktoś chciał pomocy to mogę przyjechać na terenie Warszawy i okolic :) Koszt 24 zł spray czarny mat i 50 groszy za papier ścierny :)
Sebastian8844 29-07-2013, 20:38 To wrzuć fotki jeśli możesz, bo korci mnie coraz bardziej:)
XxXSTUDIXxX 11-08-2013, 12:23 Witam też chce zmienić lampy jak i halogeny dodatkowo dokupiłem ringi które też chce założyć.
U siebie posiadam lampy z xenonami.
I tu moje pytanie czym skleić z powrotem lampy? Bo z samym malowaniem i przygotowaniem lamp nie będzie problemu.
ok nie mam tematu doczytałem dokładnie
Koledzy poradźcie jaka jest średnica tej plastikowej wkładki w którą wstawia się żarówkę w poliftowym halogenie.
Wstawiał może ktoś w miejsce tej wkładki okrągłe ledy do jazdy dziennej?
Przemas1988 14-09-2013, 16:24 Czy w zachodnio pomorskim ktoś by pomógł w tym zabiegu ? :D
A ja mam jeszcze inne pytanko - czy taką samą operację malowania na czarno da radę zrobić w reflektorach z zenonami? Czy są jakieś przeciwwskazania?
hirotaro 09-10-2013, 15:11 da rade
Depcioszekk 22-11-2013, 22:10 w ciemnym nadwoziu to wygląda fajnie znacznie gorzej jest przy jasnych kolorach. ja mam srebrny lakier i zastanawiam się czy nie zrobić zamiast chromu w kolorze nadwozia. ktoś ostatnio też przyciemnił chrom wokół halogenów w zderzaku po lifcie. są nawet zdjęcia ale nie mogę ich znaleźć.
Wręcz przeciwnie ciemne lampy w jasnych nadwoziach to piękny efekt trzeba tylko nie pzesadzić z kolorem lampy najlepiej zastosować grafitowy zamiast czarnego i efekt świetny... polecam
jak myślicie, do granatowego nadwozia, wpadającego w bardzie w niebieski niż czarny, jakie lampy bardziej by pasowały czarne ? czy pod kolor budy ?
Witam.
Bardzo spodobał mi sie pomysł, jaki został rzucony z czarnymi lampami. Opisze swoją wymianę wkładów. Gumy które są na lampach u mnie wymagają wymiany, ale poczekam na dobry moment to je wymienię. Ustawiłem piekarnik na 85'C gdyż na 70 to było za mało i klej nie chciał puścić - resztę jak pisze w 1 poście nożyk i ładnie odchodzi. Aby wykręcić drugiego torxa trzeba wyciągnąć klosz postojówki - i tutaj uwaga bo są na zatrzaski które trzeba podważać aby niczego nie wyłamać. Jak odkręcimy już wkład lampy to cała przyjemna zabawa z matowieniem przed nami. Tak jak napisane zostało - warto to zrobić porządnie. Przy zakładaniu trzeba uważać przy wkładaniu klosza postojówki. Czas jaki mi to zajęło - takiemu laikowi który robi domowymi sposobami -t około 5godzin. Efekt - zadowalający! mega! dziś biorę się za halogeny i zobaczymy jaki będzie efekt końcowy.
Mam pytanie do tych co malowali lampy w srebrnym - robiliście także grill? malowaliście czy zostawialiście w oryginale? Mam zamiar maznąć także grill ale jak widzę te załamania i już widze jak męczę sie z tym to zastanawiam się czy warto. Ma ktoś zrobione zdjęcie?
http://zapodaj.net/dfaf2705877ae.jpg.html
hirotaro 14-05-2014, 11:46 Generalnie duzo osob sprzed liftu zaklada grill po lifcie ladny chrom a ty chcesz go walnac w kolor, mysle ze w oryginale bedzie to lepieh wygladalo niz w czerni
Naskrobane z HitoTatkoFonu...
ahm moje niedoprecyzowanie. Chrom, obwódka grilla zostaje bardziej chodziło mi o te krateczki co są w środku.
Niestety co do halogenów - z racji, że lewy jest pęknięty na kloszu i oba nie chcą wyjść (pewnie nie wyciągane od nowości nigdy w życiu) to postanowiłem wstrzymać się z akcją malowania halogenów. Jak ktoś zna łatwiejszy sposób na wyrobione gwinty w 10 letnich zapieczonych śrubach z chęcią skorzystam z małej podpowiedzi.
Witam. Moim pierwszym zamierzeniem była wymiana bebechów w lampie ale po przeczytaniu tego tematu stwierdziłem że czemu by nie spróbować więc pomalowałem i ja ale udało mi sie jeszcze bardziej usprawnić cały zabieg otóż pomysł z piekarnikiem super sprawa ale matowienie papierem ściernym już nie bałdzo. Ja zastosowałem płyn do mycia silników i chrom z plastiku dosłownie sam spływa tak że mamy czysty gładki plastik bez grama chromu. Jutro może wrzucę jakieś foty. Pozdrawiam.
Tak wygląda wypełnienie lampy po zastosowaniu preparatu do mycia silników. Korci mnie żeby zrobić je na biało.
hirotaro 28-08-2014, 06:08 Calkiem fajnie hehe
Witam ponownie w temacie, wrzucam fotki jak wygląda biała lampa na aucie i chciałbym poznać wasze opinie... tak co bym wiochy nie zrobił.
Mi osobiście bardziej czarna się podoba do tego samochodu, ale to kwestia gustu.
marlon7676 02-09-2014, 14:29 Czarne zdecydowanie lepiej się prezentują :619:
W sumie czarne dają taki efekt ,,cicho ciemny,, a białe może wyglądają tak bardziej agresywnie tylko że za bardzo rzucają się w oczy np panom w niebieskich mundurkach.
Ale co mają do tego niebieskie mundurki?
Zostaw czarne, zostaw... :)
A mundurki? nic, ale czepić się czegoś trzeba :)
He no właśnie tym bardziej że białe to takie naprawdę nietypowe tym bardziej że białych oryginalnych( w sensie nowych ) nie kupisz a czarne już tak co prawda też bez homologacji no ale czarnych tak jakoś się nie czepiają ale ok zostawiam czarne.
gdyby zrobić białe lampy i np grill to efekt byłby ciekawy ;)
czarne wychodziły też oryginalnie, więc są mniej podejrzane od białych ;)
gdyby zrobić białe lampy i np grill to efekt byłby ciekawy ;)
Hmm no o grilu to nie pomyślałem.... ciekawe ciekawe. Jak skombinuję jakiś to prysne na biało i się zobaczy, chociaż kumpel namawia mnie żeby tą kratkę w grill'u walnąć na czarny mat bo obecnie jest szara (popielata).
hirotaro 05-09-2014, 22:28 Grill i lampy biale moze byc ciekawe
w białym aucie jak najbardziej ciekawie ale nie w czarnym.... będzie wyglądało jak wielki pryszcz na czole nastolatka. Ja bym zostawił czarne i dla zabawy jakbyś miał jakiś grill prysnął go na czarno albo pod kolor nadwozia.
Seat robi bocanegra - to byłaby wersja biała. Jak dla mnie z białym grillem a dalej z halogenami i białą kratką na dole, efekt przyjemny i dalece odmienny od tego co mijamy na drogach.
Np takie http://www.glogow24.com/2011/08/18/unikalny-mondeo-mk3-bialy-mat-gaz-zaw-gwintowane-pakiet-st220/
maxiutek 27-04-2016, 17:33 witam, a co powiecie na coś takiego? od dawna się zabierałem za tego moda ponieważ chromowana blenda xenonu mocno już prześwitywała i porobiły się na niej takie jakby dziurki. poprostu chrom się utlenił. Efekty pracy poniżej. Dodatkowo wyczyściłem odbłyśnik i soczewkę xenonu i sprawność światła poprawiła się znacząco .
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/f90269bf6062.jpg (https://naforum.zapodaj.net/f90269bf6062.jpg.html)
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/9a1355b8b54b.jpg (https://naforum.zapodaj.net/9a1355b8b54b.jpg.html)
Witam, odkopie troche temat. Chce w moim srebrnym ( jak na razie ... ) mondeo zrobic czarne lampy i mysle czy na ali express nie zamowic od razu ringi ... Bedzie to współgrało ? I drugie pytanie czy da sie coś podobnego zrobić z tylną lampa ? Nie podoba mi sie przyciemnienie całej lampy tylnej, ale chciałbym zciemnić troche klosz, lecz nie miejsca gdzie święcą się zaróki tj. "kółeczko" od postojowych i stopu, migacze i wsteczny miałby być takie jasne jak są a reszte zciemnić
|