Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Zablokowany zamek tylnej klapy, jak ją otworzyć?
zbyso42200 17-04-2010, 11:46 Witam;
chciałem posprzątać dzisiaj rano, a tu zonk. Nie działa otwieranie tylnej klapy. Ani z pilota, ani manualnie.
Jest jakieś cięgno do mechanicznego otwarcia ? Zmagał się już ktoś z takim problemem ?
pzdr.
jarecki46 17-04-2010, 17:30 Tak u mnie zimą ze dwa razy się zacięło,kilka razy zamykałem i otwierałem i też nie pomagało,aż w końcu dostał z otwartej w okolice zamka i odpuścił ;)
arczi_75 17-04-2010, 18:17 A mnie wymienili cały zamek tylnej klapy.
Tak u mnie zimą ze dwa razy się zacięło,kilka razy zamykałem i otwierałem i też nie pomagało,aż w końcu dostał z otwartej w okolice zamka i odpuścił ;)
u mnie podobnie, jednoczesny atak od środka i od zewnątrz i jakoś się udało...
Herbie77 21-04-2010, 08:30 Miałem 2-3 razy taki przypadek. Po mocniejszym dociśnięciu klapy zamek otwierał się. Byłem wtedy na urlopie i miałem na full zapakowany bagażnik. Od tej pory staram się nie pakować po samą klapę i nie ma problemu
Pzdr
arczi_75 21-04-2010, 11:32 Miałem 2-3 razy taki przypadek. Po mocniejszym dociśnięciu klapy zamek otwierał się. Byłem wtedy na urlopie i miałem na full zapakowany bagażnik. Od tej pory staram się nie pakować po samą klapę i nie ma problemu
Pzdr
Ciekawe bo u mnie nie miał znaczenia stan zapakowania bagażnika. Zamek się zacinał i d..a. Serwis 2 razy nie dopatrzył się problemu, im klapa otwierała się bez zająknięcia. W końcu z zaciętą klapą podjechałem do ASO i udowodniłem mocnym wyrazistym słowem :-D i pokazem problem. Diagnoza i reakcja była szybka - zamek do wymiany. Po kilkudniowym oczekiwaniu na zamek (tak jak w przypadku każdego innego elementu wyposażenia) wymienili go i odtąd (odpukać!) bez problemu. Chociaż uważam, że przy tak dużej i ciężkiej klapie powinna być automatycznie otwierana.
Kristoforos 21-04-2010, 12:24 ekhm... "tylna"
Dzięki że mnie wyręczyłeś ;)
Damjan78 02-01-2011, 14:41 Witam.
Miałem podobny problem,myślałem że klapa chwyciła uszczelki i przymarzła.Gdy naciskałem na przycisk "ptykało" ale klapa się nie otwierała.Pomogła rada kolegi poniżej naciskania na klapę i otwieranie.:lol:
I ja mialem ten problem.
Tylko ze wybralem troche malo eleganckie rozwizaznie tego progblemu.
Wlazlem do bagaznika i przy zamknietej klapie zdjalem obicie, odkrecilem zamek i na sile otwrzylem klape zostawiajac sam zamek zamkniety na klamrze.
Troche bylo to silowe rozwiazanie i potem nie dzialal mi czujnik otwarcia klapy.
Opisywalem juz ten problem.
Potem to naprawilem dobierajac sie jeszcze raz do zamka i rozbralem go na czesci pierwsze.
Od tamtej pory dziala wszystko bez zarzutu. Teraz mysle ze postapilem pochopnie, bo powinienem tak jak koledzy posilowac sie troche bardziej z klapa i podociskac ja mocniej.
frytaemi 03-01-2011, 14:50 a u mnie gdy wreście udało mnie się otworzyć w ziołem imbus gwiazdkowy i wypchnąłem zaczep zamka chyba to się tak nazywa i klapa śmiga aż miło
w ziołem imbus gwiazdkowy i wypchnąłem zaczep zamka chyba to się tak nazywa i klapa śmiga aż miłoTeż tak zrobiłem,maksymalnie zaczep do tyłu,teraz jak sama opada to się zamyka.
a u mnie gdy wreście udało mnie się otworzyć w ziołem imbus gwiazdkowy i wypchnąłem zaczep zamka chyba to się tak nazywa i klapa śmiga aż miło
"w ziołem" mnie zabiło :D:D:D
Też tak zrobiłem,maksymalnie zaczep do tyłu,teraz jak sama opada to się zamyka.
A to wczesniej Wam sie nie zamykalo?
A to wczesniej Wam sie nie zamykalo?
Jak go kupowałem to właściciel trzaskał ze dwa razy na pewno tak miał od nowości i tak jeżdził.
Mnie się to przytrafiło kiedy grzebałem w aucie. Po zatrzaśnięciu klapy nie mogłem już otworzyć (pstrykał przekaźnik. ale siłownik "milczał") - więc przejechałem się kawałek i po chwili włączył się alarm otwartych drzwi.
Może od wstrząsów, a może przez świeże powietrze - po prostu siłownik zaskoczył i po tym incydencie działa bez zarzutu (sprawdziłem - jest czysto, nic nie było przytrzaśnięte, bagażnik był pusty)
U mnie problem wystąpił po ostatniej dwudniowej odwilży. Tzn jak juz ta odwilż sie skończyła i znowu zmroziło to klapa ani drgnęła - nic nie pykało ani nie pstrykało. Pomogło wstawienie na cały dzień do garażu a później myjnia (po umyciu jeszcze pół godziny w tej myjni razem z autem siedziałem). Do dzis jest ok, myślę, że w czasie odwilży woda gdzieś sie tam powciskała a potem sobie zamarzła i spowodowała problem. Jak na razie klapa śmiga aż miło - chociaż i tak musze wymienić siłowniki bo juz nie mają siły podnosić.
Pozdrawiam!!
A ja dziś znów wyciągałem klamoty z bagażnika, składając tylni fotel :)
Ciekawe w którym to miejscu zawodzi.
W mondeo podobno był jakiś przekaźnik sterujący zamkami - w drzwiach kierowcy. Jak dostawał wilgoci to działy się cuda (i u mnie tak bywało) - czyżby w Smaxie było podobnie???
UPDATE:
Wzorem poprzedników, wlazłem do bagażnika i odkręciłem zaczep a nast. wyszamotałem zamek aż w końcu puścił.
Po kilkunastokrotnej "gimnastyce" zaczepu zamka, klapa zamyka się z wysokości 15 cm. i siłownik zamka pracuje wyraźnie lżej...
Prawdopodobna przyczyna: wiór plastiku z przerysowanej tapicerki mógł się dostać w ciasny mechanizm zamka... (znalazłem w środku coś takiego)
Ale to tylko przypuszczenie...
Witam,
właśnie wczoraj zablokowała mi się klapa bagażnika. Naciskając sensor klapy tylko coś pyka, ale klapy nie idzie otworzyć. W serwisie powiedzieli mi że pewnie zamek bagażnika do wymiany 170zł + 280zł robocizna.
Ma ktoś może jakiś pomysł? Czy można jakoś otworzyć bagażnik od środka?
Spróbuj dwa razy pod rząd nacisnąć przycisk otwierania samochodu. Jeżeli nie pomoże to naciśnij dwa razy przycisk od otwierania bagażnika. Powinno pomóc.
Pozdrawiam Maciek :)
Spróbuj dwa razy pod rząd nacisnąć przycisk otwierania samochodu. Jeżeli nie pomoże to naciśnij dwa razy przycisk od otwierania bagażnika. Powinno pomóc.
Pozdrawiam Maciek :)
Niestety próbowałem na różne sposoby i nic.
było...tu (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=97870) ;)
Bezpiecznik jest'' skrzynce bezpieczników''w tylnym lewym nadkolu - FA5 10A,czerwony-ale tobie pyka coś to znaczy że prąd jest,spróbuj przyciskac klapę lub stukać w nią i jednocześnie naciskać włącznik.
Też tak zrobiłem,maksymalnie zaczep do tyłu,teraz jak sama opada to się zamyka.
Mogę prosić o więcej szczegółów? Może jakieś zdjęcie?
Miałem wczoraj to samo. Zablokowana klapa, przycisk otwierania pykał czyli prąd chyba dochodził. Dzisiaj trochę pojeździłem po dziurach (Wrocław) i ku mojemu zdziwieniu cudownie klapa się otworzyła. Ale może faktycznie trzeba coś podregulować. Na razie psiknąłem solidnie WD-40.
Jest już OK. Dzisiaj trochę pojeździłem po dziurach i ku mojemu zdziwieniu za którymś razem klapa bez problemu się otworzyła. "Cudowne ozdrowienie".
Dzięki za pomoc!
Mam nadzieję, że się nie powtórzy.
arczi_75 09-03-2011, 19:03 Oj obawiam się, że się jednak może powtórzyć. Ja przez to przechodziłem, serwis uparcie wmawiał mi, że zamek tylnej klapy jest ok aż im udowodniłem, że jednak jest wadliwy. Na szczęście było to jeszcze na gwarancji.
Ale może faktycznie trzeba coś podregulować.Obok zaczepu są dwie zaślepki trzeba oczywiście je wyciągnąć i odkręcić śruby,zaczep cofnąć maksymalnie do tyłu,jeżeli za duży luz klapy to cofnąć trochę.
Obok zaczepu są dwie zaślepki trzeba oczywiście je wyciągnąć i odkręcić śruby,zaczep cofnąć maksymalnie do tyłu,jeżeli za duży luz klapy to cofnąć trochę.
dzięki wielkie, teraz czaję.
nie rozumiem że trzeba coś udowadniać w serwisie, przecież im płacą za naprawę, wymianę itp Wręcz powinni sami się domagać naszych odwiedzin bo mają z tego przecież kasę - może nie Pan który przyjmuję auto ale właściciel na pewno
Regulacja jest potrzebna,fabryka ustawia zaczep na środku żeby była regulacja + - ale przy nowych uszczelkach elektromagnes nie może przełamać takiego oporu.U mnie też trzymało mocno,popuściłem i teraz samoczynnie jak spada to się zamknie,zimą przy dużych mrozach też był problem.
Slartibartfast 10-03-2011, 10:07 Bezpiecznik jest '' skrzynce bezpieczników''w tylnym lewym nadkolu
To jakiś spec od ergonomii musiał nad tym pogłówkować... Zatnie się klapa i dostań się wtedy do bezpiecznika (jeszcze przy załadowanym bagażniku...)
zbyso42200 08-04-2011, 10:09 Czy kos wie w jaki sposób dobrać się do mechanizmu otwierania klapy ?
Zacina mi się najprawdopodobniej mikrowyłącznik. Najprawdopodobniej łapie wodę, bo w oprawkach od oswietlenia tablicy też ją znalazłem.
pzdr.
ostatnia część.
Aha, ten czerwony pipek, to czujnik zamknięcia klapy.
greegi;
łeldan :568: - że jeszcze lamersko zapytam - jaka jest dokładnie kolejność fotek ? ;-)
greegi;
łeldan :568: - że jeszcze lamersko zapytam - jaka jest dokładnie kolejność fotek ? ;-)
Nie ma specjalnej chronologii. Pokazują one tylko zamek klapy i jego okolice.
Mam jeszcze pare fotek osłon z widokiem na umiejscowienie zaczepow. Ale to nie jest chyba az tak istotne. Bo co sie wylamie przy zdejmowaniu to sie wylamie. Nic sie nie da pomoc.
Oj obawiam się, że się jednak może powtórzyć. Ja przez to przechodziłem, serwis uparcie wmawiał mi, że zamek tylnej klapy jest ok aż im udowodniłem, że jednak jest wadliwy. Na szczęście było to jeszcze na gwarancji.
Dokładnie mam to samo. Mam Maxa z 2008 i tylna klapa właśnie pomimo słyszalnego działąnia elktromagnesu nie otwierała się. Po ruszeniu pojazdem na pierwszej dziurze odblokowałsię elektromagnes. Zastanawiam się jak samemu dokonać regulacji działania elektromagnesu.
Marcin111 23-04-2011, 17:26 Miałem to samo z rok temu.Dostałem się do bagażnika przez samochód 2 razy z kopa w okolice zamka i puściło.
Na szczęście problem się nie powtórzył do tej pory.
xenxen68 25-04-2011, 20:28 W ciągu roku miałem to dwa- trzy razy. Niefortunne, mocniejsze trzaśnięcie klapą i zamek zatrzaśnięty.Tydzień temu załatwiłem problem na amen. Niepotrzebne są siłowe rozwiązania. Należy przejechać się po wyboistych drogach, zamek klapy "puszcza" , choć czasami komputer tego nie sygnalizuje. Następnie podnosimy klapę, zdejmujemy zaślepki zaczepu zamka i przesuwamy zaczep na zewnątrz ok 2-3mm. Testowałem ustawienie zamka naprawdę mocnym trzaśnięciem klapą, zamek otwiera się lekko i za każdym razem. Pozdrawiam.
bonifacy60 01-05-2011, 21:30 :mrgreen:Wychodzi na to, że jak zwykle, nic na chama wszystko młotkiem:lol: Odpukać, do tej pory nie mam takich problemów.
technisat 02-05-2011, 14:41 u mnie nie otwiera się bagażnik i nie słychać działania elektromagnesu,a klamka jest zablokowana.co robić?
technisat 02-05-2011, 14:54 mam zablokowaną tylną klapę ,ale nie słychać działania elektromagnesu,a klamka jest jak zblokowana.włączę alarm i próbuję otworzyć tył pilotem a tu lampy migną,ale w zamku cisza-co robić?
u mnie nie otwiera się bagażnik i nie słychać działania elektromagnesu,a klamka jest zablokowana.co robić?
Zmienić bezpiecznik w skrzynce pod schowkiem po stronie pasażera.
Pzdr.
m.
technisat 03-05-2011, 09:29 KTÓRY,BO OD TYLNEJ KLAPY WG INSTRUKCJI IEST Z TYŁU w bagażniku ,ALE GDY NIE MA MODUŁU DRZWI(U MNIE GO NIE MA FA5-10A)inne bezpieczniki sprawdzałem ,przekażnik pod schowkiem cyka przy naciśnięciu pilota,a po dziurach jeżdżę niestety codziennie:(
Nie krzycz na mnie, bo się będę jąkał ;)
Sprawdź, czy F25 masz spalony. Zapewne masz też problem z wlewem paliwa? Nie da się otworzyć (albo można otworzyć pomimo zamkniętego zamka centralnego, już nie pamiętam efektu)?
Pozdrawiam
m.
zbyso42200 04-05-2011, 10:08 Jeździć póki co, z bagażami ładowanymi przez drzwi pasażera z tyłu. Zostawiać samochód na słońcu lub włozyć farelkę przez otwór do wymiany żarówek w klapie tylnej.
Nie blokowac drzwi w czasie jazdy. A jeśli trzeba - zwalniać blokadę przed wyłączeniem silnika.
Za którymś tam razem klapa odpuści.
To tak z własnego doświadczenia, a przed regulacją zamka.
pzdr.
technisat 05-05-2011, 18:33 mikrowyłącznik w tylnej klapie też raczej dobry,bo po jego wciśnięciu cyka przekaźnik w sterowniku pod schowkiem.jutro może otworzę klapę po podpięciu do kompa( jak to ponoć jest możliwe wg serwisu forda)
technisat 16-05-2011, 19:18 Jako ,że uszkodzenie sterownika nastąpiło po źle wykonanym odgrzybianiu chem.klimy,i nie działa mi tylna klapa,blokada wlewu paliwa ,czy domykanie szyb z pilota,naprawa samochodu idzie na koszt warsztatu z ubezpieczenia OC od działalności gospodarczej.Jadę do ASO i niech dają nowy sterownik.MAM NADZIEJĘ,ŻE MOJE KŁOPOTY SIĘ SKOŃCZĄ-ODGRZYBIANIE TYLKO OZONEM.Po com mechanik ściągał osłonę sterownika przed odgrzybianiem?
bonifacy60 16-05-2011, 19:28 idzie na koszt warsztatu z ubezpieczenia OC od działalności gospodarczej
to powinno iść w całości na koszt warsztatu. Oni dali ciała, więc oni płacą. Nie widzę podstaw, aby tracić zniżki w ubezpieczeniu tylko dlatego, że mechanik w serwisie był niedoinformowany.
Powodzenia
zbyso42200 16-05-2011, 20:22 U mnie po wyregulowaniu ucha od zamka już wszystko ok.
Nalezy wykonać test: jesli zamek nie zaskoczy na drugi ząb po puszczeniu klapy z wysokości 40-50 cm, to wycofać ucho do tyłu.
pzd.
to powinno iść w całości na koszt warsztatu. Oni dali ciała, więc oni płacą. Nie widzę podstaw, aby tracić zniżki w ubezpieczeniu tylko dlatego, że mechanik w serwisie był niedoinformowany.
Powodzenia
@bonifacy60:
Wydaje mi się że technisat miał na myślo ubezp OC warsztatu wiec to ich brocha czy zapłacą z kieszeni czy z OC.
wtam koledzy. dziś popołudniu zablokowałsie zamek klapy bagażnika . mysle ze dlatego ze trzasnąłem zasłabo klapą bo chciałem sprawdzić czy sie domknie mimo załadowania czegoś tak na styk kurde wnerwiłem sie ostro no ale kij i tak było gorąco więc była okazja dać sie spokój z robotą . pojchałem do domu wyładowłem co było i zabrałem sie za rozbieranie plastików poszło łatwo potem odkrencam zamek od klpy trzema srubami , po zrobieniu tego doszłem do wniosku że raczej bez pokrzywienia czegoś w klapie to nieotworze więc poszedłem po przecinak , przywaliłem ze 3 razy w zamek no dak powiedzmy na 2 z 10 łapie za pilota no i zaskoczyło oby to pierwszy i ostatni raz z zamkiem pozrdawiam
Następnym razem nie oblewaj zwycięstwa tak gorliwie, bo ciężko zrozumieć, o czym piszesz ;) Gratulacje - udana walka z materią cieszy!
Pozdrawiam
m-cin
rafal-korobczuk 26-05-2011, 11:05 Ja też tak miałem i jak się okazało po zdjeciu plastików zamek był suchy i czasem sie blokował -dostał trochę silikonu w sprayu i od tego czasu ok- także przed drastycznymi scenami walki z młotkiem i przecinakiem i wymienianiem całego zamka niedaj Boże w serwisie sprawdźcie czy zamek nie zacina sie bo pewnie jest suchy.
Pozdrawiam
Marcin111 27-05-2011, 06:42 U mnie po wyregulowaniu ucha od zamka już wszystko ok.
Nalezy wykonać test: jesli zamek nie zaskoczy na drugi ząb po puszczeniu klapy z wysokości 40-50 cm, to wycofać ucho do tyłu.
pzd.
A mógłbyś coś bliżej opisać jak regulować zamek,bo na pierwszy rzut oka to nie wiem za bardzo jak się zabrać za to
Pozdr
zbyso42200 27-05-2011, 13:03 1. wyjąć plastikowe zaślepki, znajdujące się po obu stronach ucha zamocowanego w podłodze bagażnika.
2. zapamietać aktualne położenie ucha zamka (np. zrobic fotkę) względem plastikowej listwy
3. poluzować śruby z łbem gwiazdkowym, kluczem torx T40
4. przesunąć ucho w kierunku na zewnątrz auta tak, żeby klapa zamykala sie calkowicie (tzn. na drugi ruch zęba) pod wlasnym ciężarem
5. sprawdzić metalową płytkę na której zamocowane jest ucho, czy nie ma śladów otarć lakieru. Jeśli są - to może oznaczać zbyt wysokie umieszczenie mechanizmu trzymajacego klapę w pozycji zamkniętej.
pzdr.
Tommsonn 04-02-2012, 22:01 Witam kolegów:).
Czytam i czytam o problemach z otwarciem bagażnika i ich rozwiązaniach i dochodzę do wniosku,że u mnie jest jeszcze inaczej:).
Przedwczoraj rano, przy minus 25 stopniach otworzyłem bagażnik przyciskiem na klapie bagażnika. Przy próbie zamknięcia udawało się dwukrotnie tylko na "pierwszy ząbek".Przy trzeciej już nie mogłem otworzyć bagażnika więc cała jazda była z brzeczykiem informującym o otwartym bagażniku. Potem grzałem suszarką okolice sensora i samego zamka od wewnątrz, w końcu udało się otworzyć bagażnik pilotem. Niestety przycisk na tylnej klapie nie działa nadal. Nie wiem czy to mróż, czy padł zamek czy bezpiecznik..
Może ktoś z Was ma pomysł jak rozwiązać ten problem?
Z góry dziękuję
Tommsonn 08-02-2012, 15:43 To może w inny sposób zapytam, bo mrozy odpuściły a zamek klapy nadal trzyma:(.
Czy otwieranie pilotem steruje tą samą częścią zamka co mikrowłącznik/klamka tylnej klapy?
Tommsonn 19-02-2012, 12:19 Jakby ktoś mógł w swoim s-maxie zwrócić uwagę czy zamek tylnej klapy reaguje tak samo na naciśnięcie przycisku na pilocie jak na naciśnięcie mikrowłącznika..byłbym bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam
U mnie po wyregulowaniu ucha od zamka już wszystko ok.
Nalezy wykonać test: jesli zamek nie zaskoczy na drugi ząb po puszczeniu klapy z wysokości 40-50 cm, to wycofać ucho do tyłu.
pzd.
Mam podobne problemy z zamkiem. Przymierzam się do regulacji zamka wg Twojej metody
To może w inny sposób zapytam, bo mrozy odpuściły a zamek klapy nadal trzyma:(.
..'
Na razie jak zamek załapie na pierwszą zapadkę to dociskam klapę i udaje mi się albo ponownie ją otworzyć i trzasnąć że cały samochód się trzęsie i klapa się porządnie zamknęła, albo załapuje na drugą zapadkę.
Zresztą jak ma kłopoty z otwarciem klapy to najpierw próbują ją docisnąć (czyli pcham plastik z oświetleniem tablicy obiema rękoma w dół) i zazwyczaj pomaga.
Michał
ostatnia część.
Aha, ten czerwony pipek, to czujnik zamknięcia klapy.
Koledzy a to urządzonko po prawej od czujnika to co to jest?Bo mam wyjęty cały ten plastik z zamka ale tej części nie mam akurat a jest problem z zamkiem.
Forumowicze mam prośbę.W związku z tym że padł zamek z bagażnika-tak mówi elektryk, musiałem zakupić nowy zamek.Na panelu przy zegarach jest info o otwartym bagażniku.Został on dobrany po numerze Vin auta i otrzymałem taki oto-8M51-R442A66-DA oryginał.Niestety elektryk mówi że zamek nie działa mimo iż coś tak w kompie grzebał. Kazał kupić zamek o symbolu 3M51-R442A66AR gdyż taki był zamontowany ten co się popsuł.Tyle że nigdzie nie mogę go dostać.I nie wiem czy zamiast początkowej liczby 3 nie powinno być 8, czy elektryk do d....Nie wiem tez czy ręczne otwieranie na klapie było sprawdzane i czy dziala poprawnie.Czy u was tez występował problem z doborem i ewentualnie doradźcie jak to zrobić.Z góry dziękuje za pomoc
Po pierwsze sprawdź, czy aby na pewno zamek się popsuł, czy tylko czujnik zamknięcia nie kontaktuje.
Z moich doświadczeń wynika, że prędzej może być to drugie. W końcu sam piszesz że masz info na zegarach o otwartym bagażniku. Samo ryglowanie zamka nie ma nic wspólnego z czujnikiem (poza mechanicznym sprzężeniem)
Popatrz na moje fotki, które kiedyś wklejałem. Tam masz pokazane jak wygląda ten czujnik.
Przypuszczam jednak, że umoczyłeś kasę niepotrzebnie na nowym zamku
el_guapo 15-12-2013, 13:08 Witam
Dziś i mnie dopadła klątwa zablokowanej klapy.
Symptomy:
1. Klapka wlewu paliwa działa
2. Klapa bagażnika nie otwiera się
3. Po naciśnięciu mikrowłącznika w klapie bagażnika, coś tam stuka, ale klapa stoi jak zamurowana.
Czy rozwiązaniem będzie dociskanie klapy z jednoczesną próbą otwarcia?
motorek4612 13-01-2014, 16:39 To ja mam pytanie, w sobotę zdechło mi aku, dosłownie umarło, jak się dostać do bagażnika bez prądu w aucie??? Czy jest opcja zrobienia jakiegoś awaryjnego otwierania, np wyprowadzenie jakiejs linki do wewnątrz i "W" razie w ciągniemy żeby otworzyć klapę???
Może brzmi to śmiesznie proste .
Włóż kluczyk do zamka i otwórz drzwi od kierowcy .
motorek4612 13-01-2014, 22:27 Może brzmi to śmiesznie proste .
Włóż kluczyk do zamka i otwórz drzwi od kierowcy .
tak zrobiłem ale otworzyłem tylko drzwi kierowcy, reszta bez pradu byla martwa...dosłownie,o ile kazde z drzwi mogłem ososbno otworzyc tak klape bagaznika??????jak jak tam zamka nie ma na kluczyk?????
A.... to teraz się rozumiemy .
Musisz dostać się do cięgna zamka centralnego , ale do tego trzeba by było zdjąć tapicerkę z tylnych drzwi .
Więc moja rada
podłącz na chwilę jakiś akumulator nawet wystarczy poprzez kable rozruchowe i będziesz miał zasilanie wystarczające do zamka centralnego .
Pomysł ciekawy z tym awaryjnym otwieraniem , wystarczyło by zamocować jakąś taśmę ( jak w tylnych fotelach ) zamocowaną na cięgnie przy tym zamku .
motorek4612 14-01-2014, 15:27 Pomysł ciekawy z tym awaryjnym otwieraniem , wystarczyło by zamocować jakąś taśmę ( jak w tylnych fotelach ) zamocowaną na cięgnie przy tym zamku .
No właśnie o to mi chodzi, tylko ze u mnie to narazie działa, , aku zmieniłem i wszystko wróciło do normy,ale taki patent byłby dobry, będę musiał popatrzeć jak to działa i coś zmodzic tak żeby zrobić takie awaryjne otwieranie.Bo tak na dobra sprawę to ford nie pomyślał, mógł chociaż zamek zwykły wstawić jak np jest w sharanie:)
bonifacy60 15-01-2014, 07:52 Witam,
miałem już wcześniej problem z zamkiem, ale ten udało mi się naprawić samemu (pęknięty ślimak w mechanizmie). Wtedy jednak coś terkotało w środku, a teraz klapa zamknięta, a zamek milczy jak zaklęty. Nie reaguje na pilota czy też na próbę ręcznego otwierania. Może ktoś wie czy jakiś bezpiecznik, a jeśli tak , to który, odpowiada za zasilanie zamka bagażnika? W instrukcji nie mogłem znaleźć, albo nie umiem szukać:(
Czy sprawdzałeś ten bezpiecznik w tylnej skrzynce ?
wycinek z instrukcji Bezpieczniki str. 203
Ryglowanie tyłu pojazdu (bez modułów drzwi
FA5 10 czerwony tylnych)
.... Choć wydaje mi się że dotyczy tylko drzwi 2 rzędu.
ale jak nie sprawdzisz ... to się nie dowiesz .
bonifacy60 15-01-2014, 19:33 Dzięki, sprawdziłem, ale niestety bez wizyty u elektryka się nie obejdzie:(
nie czytałem od początku wątku, ale bezpiecznik tylnej klapy- przynajmniej u mnie- znajduje się z przodu nad nogami pasażera.
To może podaj który to bezpiecznik w tej skrzynce , bo w instrukcji na str. 200 i 201 jest ta skrzynka i opis bezpieczników ale o bezpieczniku tylnej klapy nic nie napisali .
Witam, dopadł mnie problem z klapą, u mnie miało miejsce coś takiego: po zaparkowaniu garażu zostawiłem w aucie kluczyki w stacyjce (sam stał kilka dni) podjechałem na myjkę i zauważyłem że klapka wlewu paliwa jest otwarta zamknąłem i po powrocie do domu chciałem otworzyć bagażnik a tu zonk nie zamek nie chce puścić. Pytanie moje takie, czy w s-max jest jakiś mechanizm blokujący, czy po prostu zablokował się zamek mechanicznie i stąd mój problem z otwarciem. Dziękuję za ew pomoc
PS. Udało się, faktycznie 2-3 ciosy w okolicy zamka i puszcza.
nie czytałem od początku wątku, ale bezpiecznik tylnej klapy- przynajmniej u mnie- znajduje się z przodu nad nogami pasażera.
Witam,dzięki koledze który podpowiedział że bezpiecznik od klapy bagażnika i od wlewu paliwa znajduje się pod deską rozdzielczą od strony pasażera to dzisiaj bym już rozcinał tylną klapę.Moi drodzy bezpiecznik 10 Amper znajduje się z przodu z lewej strony a nie z tyłu w bagażniku.Pozdro FORD s-max 1,8 TDCI 2007 moje 32 auto -REWELACJA
tomzetec 15-07-2016, 18:38 Odświeżę wątek. Zamek tylnej klapy przepala mi bezpiecznik, tzn. po wymianie spalonego mogę otworzyć 2-3 razy zamek i bach, znowu spalony. Czy winą tego może być sam zamek, ciężko chodzi ślimak czy coś i stąd takie obciążenie? Jestem na wakacjach i zaraz po powrocie chciałbym to obadać, a na teraz mam komplet bezpieczników. Przy poprzedniej awarii padła wiązka łącząca klapę z karoserią (lewa gumka) ale wymieniłem wszystkie uszkodzone kable, porządnie polutowałem poza miejscem uginania i zaizolowałem - więc raczej wykluczam to miejsce. Dzięki za podpowiedzi.
Witam.
Niestety i mnie dopadła zablokowana klapa, ale jednak nie do końca.
Sprawa dość dziwna. Pakuje auto na wakacje, wszystko ok i oczywiście mam dołożyć ostatnią rzecz do bagażnika a tu zonk - klapa nie otwiera się.
Klikam w zamek raz, drugi, dziesiąty - nic.
Próba 2-kliku z kluczyka - nic.
Przyglądam się dokładniej i przy wciskaniu przycisku na klapie mrugają 2 razy światła pozycyjne na klapie.
Po krótkiej debacie i szybciej wizycie w 1 lepszym warsztacie poleciałem w trasę :) Damy rade przez tylne siedzenia.
W trakcie jazdy spadł deszcz, uruchomiłem tylną wycieraczkę i 1 "przejazd" wolny a przy drugim wycieraczka zatrzymała się w pionie.
Na 1 lepszym postoju łapie z ciekawości za klapę - otwiera się bez problemów :O
Wsiadam odpalam a tu dyskoteka komunikatów na desce: "Klapa otwarta", " Uszkodzona żarówka hamowania" i tak co chwila na zmianę. Dodam, że wszystkie żarówki sprawne, a klapa zamknięta fizycznie. Po jakimś czasie zatrzymało się na "Klapa otwarta" wciskam "OK" i lecę dalej.
Urlop udany, komunikaty te same na desce, ale w drodze powrotnej pojawiło się jeszcze coś. Co chwila zapalało się oświetlenie nóg.
Co dziwne przy komunikacie otwarty bagażnik to powinno się świecić w bagażniku, a nie w kabinie. W bagażniku ciemno.
Po powrocie nagle wszystko się uspokoiło. Brak komunikatów, ciemno w środku, klapa się otwiera, a wycieraczka wróciła na swoje miejsce.
Jednak nie dawało mi to spokoju i dziś potestowałem przypadki, bo znowu zaczęły się dziwne rzeczy od rana.
Nagle przy wrzuceniu wstecznego i hamulec - wyskoczył komunikat, zapaliło się oświetlenie wewnątrz i klapy zacięta. Wyłączyłem silnik, uruchomiłem ponownie, jazda na wprost tylko i ciemno w środku, komunikat co chwila szaleje.
Ruszyłem tylną wycieraczką - drgnęła kawałek - komunikat otwartej klapy na stałe, klapa się otwiera, jasno w środku.
Ruszyłem ponownie wycieraczką tylną - klapa zacięta, jasno w środku, komunikat o klapie i żarówce stopu szaleje na zmianę, a wycieraczka ani drgnie.
Wyłączyłem silnik i stacyjke. Po chwili uruchomienie silnika, próba wycieraczki i proszę, bagażnik się otwiera, komunikat o klapie na stałe, jasno w środku. Finalnie to i żarówka od 3-lampy stopu się przepaliła, ale jej nie miałem jak dziś wymienić.
Zauważyłem jeszcze, że nawet jak klapę da się otworzyć to występuje 2-krotne mrugnięcie pozycjami na klapie oraz oświetleniem w bagażniku. Oświetlenie kabiny nie mruga.
Czy ktoś miał podobny przypadek? Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Przypadki jakie przychodzą mi do głowy to:
1. Uszkodzony zamek klapy - ale dlaczego jednak w określonej sytuacji działa bez zarzutu.
2. Uszkodzony czujnik zamknięcia klapy - jak go sprawdzić ?
3. Przetarta wiązka klapy - gumki wyglądają prawie jak nowe, kabli nie oglądałem.
4. Uszkodzony styk otwierania klapy - ale to z kluczyka zawsze by działało.
5. Uszkodzony włącznik tylnej wycieraczki - ale jaki to ma związek ??
I skąd ta całą dyskoteka ???
Aku był wymieniany na wiosnę zeszłego roku.
2.0 TDCi, automat, 130 hp.
rumunn95 15-08-2016, 06:59 Zwarcie w gumowym przegubie pomiedzy klapa a karoseria ostatnio lutowalem kable dla ziomka w wołowinie v50 guma idealna ale w srodku saigon a te kable w volvo to masakra
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Faktycznie, błahostka.
Przerwał się przewód od masy w tej wiązce do klapy.
Zalutowane, zaizolowane wszystko śmiga :D
Drive_maD 01-09-2016, 21:53 Nie krzycz na mnie, bo się będę jąkał ;)
Sprawdź, czy F25 masz spalony. Zapewne masz też problem z wlewem paliwa? Nie da się otworzyć (albo można otworzyć pomimo zamkniętego zamka centralnego, już nie pamiętam efektu)?
Pozdrawiam
m.
Witam
Proszę o pomoc w otwarciu klapy w s-maxie. Najpierw miałem właśnie problem z wlewem paliwa (wyciągnięcie silniczka od środka pomogło, ale teraz klapka jest otwarta), a teraz nie da się otworzyć klapy bagażnika. Wszystkie rady z tematu zawiodły, bezpiecznik jest dobry, pchanie od środka i z zewnątrz nie pomogło, klikanie dwa razy w pilot też nie, jeżdżenie po dziurach też nic. A bezpiecznika FA5 10 nie mam puste miejsce. Nie stosowałem jeszcze tylko metody z buta, ale to może na koniec.
Nie wiem jak dostać się do klapy żeby przejrzeć kable, bo tak jak ktoś pisał może się przerwał.
Proszę o jakieś rady jak się do niej dobrać, czy może wykręcenie zamka od środka pomoże i będzie można otworzyć klapę? Jak zmusić ją do otwarcia.
bazyl7989 07-09-2016, 17:48 Aby otworzyć klapę "bez prądu" potrzeba zdewastować plastikową osłonę zamka, w jej prawym dolnym rogu patrząc od środka (tuż przy prawym zaczepie zamka). W obudowie metalowej będzie mała dziurka przez którą otworzycie zamek i klapę (Na zasadzie dźwigni, wąskim śrubokrętem). Proponuję po otworzeniu bagażnika ściągnąć ową plastikową osłonę zamka, aby bez problemu otwierać bagażnik w przypadku zatrzaśnięcia. Bądź zrobić dziurę w ww. osłonie przed jej założeniem.
Bez problemu otwiera się klapa od środka.
Jestem na etapie kupna nowego zamka, ponieważ obecny zaczął szwankować. Działa bez zarzutu po czym zatrzaśnie się na amen.
Mam 4 piny/wejścia w kostce i na 1 jest prąd na 2 kolejnych nie mam a na 4 po przyciśnięciu przycisku na pilocie bądź klapie jest prąd. Wnioskuję że to jest wina samego zamka. Jak pomoże jego wymiana to dam znać.
Pozdrawiam
prosimy o zdjecia ! ... żeby ,,dobrze zdewastować" ;)
Drive_maD 07-09-2016, 18:40 Ja też proszę o zdjęcia na pewno pomogą. Dzięki za rady na pewno się przydadzą.
Wysłane z mojego S5 przy użyciu Tapatalka
Dobrze było by jeśli ktoś kto taki problem będzie rozwiązywał mógłby zrobić dokładną fotorelację z zabiegu. Myśle że w przyszłości przyda się nie jednemu użytkownikowi ;-)
rumunn95 08-09-2016, 13:02 Moze zrobic jakas awaryjna dzwigienke przed awaria zeby pozniej nie bylo problemu
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
bazyl7989 11-09-2016, 14:39 Tak to wygląda od środka po zdjęciu osłony zamka. Ta mała dziurka po prawej pozwala na otwarcie klapy od środka.
http://s10.ifotos.pl/mini/201609111_ahwhxeq.jpg (http://ifotos.pl/z/ahwhxeq/)
rumunn95 11-09-2016, 17:30 O widzisz ciekawe jak w mondku bo gdzies czytałem ze trzeba rwac plastiki
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Drive_maD 11-09-2016, 21:51 Tak to wygląda od środka po zdjęciu osłony zamka. Ta mała dziurka po prawej pozwala na otwarcie klapy od środka.
Dziękuję za odpowiedź i zdjęcie, może kiedyś się przyda.
Wczoraj przy zamykaniu auta przez pomyłkę nacisnąłem otwieranie i odruchowo spróbowałem otworzyć klapę i .... się otwarła. Po dwóch tygodniach sam puścił, bawiłem się bezpiecznikami bo coś sprawdzałem z zapalniczką i nie wiem czy to miało związek, ale puścił, a może już wcześniej, bo nie sprawdzałem od kilku dni.
Faktycznie, błahostka.
Przerwał się przewód od masy w tej wiązce do klapy.
Zalutowane, zaizolowane wszystko śmiga :D
A wracając do tego co chciałem powiedzieć to po otwarciu od razu zabrałem się do rozebrania gumowej rurki z lewej strony, kable od strony auta były ok, ale od strony klapy już nie, dwa czarno-białe były przetarte i jeden czarny też. Pokleiłem je taśmą izolacyjną i na razie klapa się otwiera, zapobiegawczo zdjąłem plastikową osłoną progu w razie kolejnej blokady. Nie wiem czy powodem były kable zobaczymy.
Muszę jeszcze przejrzeć kable po prawej stronie może tam też coś jest nie tak i pomoże na wlew paliwa, który też się nie otwiera.
Po prawej stronie idzie tylko rurka do spryskiwacza.
Odgrzeję temat, dziś również mnie dopadł problem z dostaniem się do bagażnika tradycyjną metodą.
U mnie temat jest o tyle inny, że:
1. Klapka wlewu paliwa (i jej bezpiecznik pod nogami pasażera) jest ok - działa.
2. Po naciśnięciu przycisku otwarcia bagażnika - cisza.
3. Po naciśnięciu przycisku otwarcia bagażnika na pilocie - cisza
4. Całe oświetlenie klapy działa
5. Bezpiecznika FA5 w tylnej skrzynce nie posiadam.
Jakieś pomysły/rady? Z góry dzięki Wam za pomoc
pawel_wojt 15-12-2016, 20:11 może uszkodzone przewody w wiązce elektrycznej po lewej stronie auta?
akurat w tej wiązce jest przewód odpowiedzialny za działanie zamka w klapie
Czy ktoś próbował otworzyć klapę z "martwym" zamkiem? Jakieś porady jak w Maxie zrobić to bezinwazyjnie, tj. nie niszcząc zbyt dużo?
Kolega wcześniej (str. 9 tego tematu) pokazał fotkę z wyciętym kawałkiem plastiku. Czy ciął obudowę zamka? Ktoś jeszcze próbował lub ma jakieś inne pomysły?
Rozwiązanie dla potomnych: przy zamkniętej klapie i niedziałającym, martwym zamku (nie cykają przekaźniki), po sprawdzeniu bezpieczników, nieudanej próbie otwarcia zamka z pilota itp; gdy dojdziemy do wniosku, że wszystko inne zawiodło i decydujemy się na inwazyjne otwarcie klapy:
0. Pracujemy od strony bagażnika (do którego dostajemy się oczywiście tylnymi drzwiami)
1. Zdejmujemy dwie zaślepki i luzujemy śruby (gwiazdkowy torx) trzymające "ucho", o które blokuje się (zaczepia) zamek.
2. Odpychamy klepę maksymalnie (jest ok. 1cm luźniej, niż pierwotnie, widzimy dzięki temu 1cm więcej dolnej krawędzi obudowy zamka).
3. Odginamy plastikową osłonę zamka - jej prawą stronę, podejście śrubokrętem od strony "ucha", jak najniżej (praktycznie lewy dolny róg prawej części zamka).
4. Naszym oczom ukaże się wcięcie w metalowej obudowie zamka (metalowa obudowa jest bezpośrednio pod plastikową osłoną)
5. We wcięcie wciskamy cienki, długi, płaski śrubokręt i "gmeramy" nim próbując trafić na biały (w każdym razie jasny) trzpień, po czym pchamy/wciskamy go w górę - w tym momencie zamek się odryglowuje
Podsumowując mój przypadek: nie wiedząc dokładnie, gdzie znajdę wcięcie w obudowie do awaryjnego otwierania, zdewastowałem trochę część plastikowej osłony zamka.
Sam zamek automagicznie się naprawił... Po otwarciu klapy "manualnie", wcisnąłem zamek, odryglowuję pilotem (byłem pewien, że ani drgnie) i... zadziałał bez zarzutu. Zamknąłem więc klapę, otworzyłem "klamką" i również zadziałał...
Pomyślałem, że przewody elektryczne inaczej się ułożyły w przelotce przy odchylaniu klapy, raz styka, raz nie... Jako, że byłem przygotowany na łatanie elektryki na przelotce między klapą a karoserią, zdjąłem gumową uszczelkę przy przelotce, obejrzałem wiązkę i na moje oko laika wygląda jak nowa... Próbowałem ją uginać na wszelkie możliwe sposoby i za każdym razem zamek klapy działa ok... Poskładałem więc wszystko (przy okazji przesmarowałem "od zewnątrz", tzn. bez rozbierania, zamek teflonem) i czekam aż znów się odezwie (lub raczej przestanie się odzywać). Teraz, bogatszy już o doświadczenie z awaryjnym otwieraniem klapy.
Edit:
Post smaruję z tabletu, jak będę przy kompie, zaznaczę gdzie dokładnie znajduje się awaryjne wcięcie w obudowie.
sunshine2016 05-01-2017, 20:18 Witam,
Dopadł mnie problem z otwarciem klapy. Rozebrałem tylne plastiki, odkręciłem zaczep dolny, zamek z klapy, co pozwoliło mi na otwarcie klapy.
Przycisk, który znajduje się w klapie sprawdziłem omomierzem wydaje się być dobry, zamek który jest w klapie po naciśnięciu przycisku, a także z pilota "pyka".
Zamek rozwierciłem wydaje się że jest sprawny.
Powiedzcie czy należy sprawdzić jeszcze jakieś elementy ? Przestudiowałem temat, ale brakuje mi pomysłu.
Pozdrawiam SM
Najprostsza i (wydaje się) najrozsądniejsza analiza:
1. Czy zamek wydaje dźwięki przy próbie otwarcia, czy słychać przekaźniki? Jeśli tak, to najpewniej dokonał żywota plastikowy ślimak w zamku lub (w lepszym przypadku) wystarczy regulacja "ucha"/zaczepu zamka. Jeśli nie:
2. Sprawdzamy, czy rygluje/odryglowuje się klapka wlewu paliwa (podobno są z zamkiem klapy na jednym bezpieczniku). Jeśli nie, wymień bezpiecznik, jeśli tak:
3. Sprawdzamy, czy działa otwarcie klapy z pilota. Jeśli tak -> winny mikrostyk, jeśli nie:
4. Otwieramy klapę "ręcznie" i wtedy bierzemy do ręki miernik - winny jest sam zamek lub wiązka, która wg "zeznań" Kolegów lubi się łamać/przecierać na przelotce po lewej stronie między karoserią a klapą.
sunshine2016 Co masz na myśli pisząc, że rozwierciłeś zamek? Skoro zamek "pyka", to i bez omomierza mikrostyk wydaje się sprawny... Czy po otwarciu klapy i wciśnięciu (np. śrubokrętem) blokady zamka, da się go przyciskiem bądź pilotem odryglować? Jeśli tak - wyreguluj (przesuń w stronę zderzaka) zaczep. Jeśli nie - uszkodzony może być plastikowy ślimak w zamku. W takim wypadku możesz kupić nowy zamek, sam ślimak (widziałem na alle...) lub wzorując się na poradach z forum - spróbować go naprawić.
Edit:
Mała obrazkowa podpowiedź jak otworzyć ręcznie klapę z "martwym" zamkiem
http://www.justanswer.com/uk-ford/6vh27-ford-max-ford-max-rear-door-will-not-open-hear.html
Jeśli to prawda to najsensowniejszym i najmniej inwazyjnym jest wywiercenie tego otworu fi 6 , ale to chyba najlepiej wtedy kiedy jeszcze się otwiera pokrywa . Ciekawe czy ktoś to w swoim już praktykował ?
morawska42 06-01-2017, 14:26 Może ktoś wie jak odkręcić , zdemontować zamek tylnej klapy. Udało mi się zdemontować całą listwę razem z zamkiem i nie mogę go odkręcić , żeby wymienić na nowy
Trzeba zdjąć zewnętrzne plastiki i będzie dostęp .
sunshine2016 10-01-2017, 20:09 Witam,
_sobol_ miałeś rację, przyczyną problemu z otwarciem klapy był pęknięty "ślimak". Kupiłem nowy używany zamek i wszystko działa.
Jedyny problem jaki pozostał to gdy nacisnę dwa razy przycisk zamykania, po kilku sekundach alarm piszczy trzy razy. Czy ktoś wie jaki jest powód? Zamek mam dokładnie taki sam jak ten zepsuty.
Zrobię kilka zdjęć plastików i otwartego zamka, to wrzucę dla potomnych.
Witam,
Mam problem z otwieraniem bagażnika przyciskiem na klapie. Mogę to zrobić tylko pilotem. Dzisiaj rozkręciłem z tyłu panel w celu wymiany mikroprzełącznika, jednak po sprawdzeniu miernikiem okazało się że mikroprzełącznik działa. Kabel przy przycisku też nie jest przerwany. Po skręceniu wszystkiego zauważyłem, że jak próbuję zamknąć klapę to tak mniej więcej w połowie drogi słychać jak zamek klapy pracuje. Domyślam się że gdzieś jest przetarty kabel. Posiada ktoś może schemat instalacji w tylnej klapie? Może ktoś ma pomysł który to kabel może być przetarty? Z tego co zauważyłem od klamki jeden kabel idzie do zamka klapy a drugi wchodzi gdzieś do kabiny czy tak?
Odgrzeję kotleta ;)
Dzisiaj dopadła mnie zablokowana klapka wlewu paliwa (s-max z 2010r). Wg instrukcji, bezpiecznik odpowiedzialny za ten element jest w centralnej skrzynce bezpieczników (kabina, przód od strony pasażera) to F8 "Zasilanie odryglowywania pokrywy wlewu paliwa". Sprawdziłem, jest ok.
Jednak przy odryglowywaniu zamków centralnych, nie słychać aby klapka wlewu była odblokowywana. Na siłę też nie poszła ;)
Czy można jakoś ręcznie to odblokować? Z powyższego wątku nie wynika to. Zatem - czy należy dobrać się od strony bagażnika do jakiegoś silniczka?
Ja dopiszę do wypowiedzi odnośnie klapy miałem też z nią problem nie mogłem otworzyć ani z guzika na klapie ani z pilota awaryjnego otwarcia nie ma, dusiłem na maksa w dół i guzik poszło rozebrałem zamek ślimak był calutki całą przyczyną było brak smarowania zamek chodził ciężko po na smarowaniu objawy znikły klapa jak nowa. Co do zakupu całych zamków chyba się nie opłaca jak na allegro jest cały ślimak za 18zł.
http://allegro.pl/zamek-klapy-bagaznika-walek-ford-s-max-galaxy-ii-i6072977278.html
U mnie problem zaczął się objawiać komunikatem o niezamkniętej klapie bagażnika. Po wciśnięciu OK pojawiał się komunikat o problemie ze światłem stop (rzeczywiście - żarówka była spalona, ale po wymianie komunikat dalej bywał, a żarówka świeciła). Do tego dochodziły problemy z otwieraniem bagażnika (zablokowana klapa, a próbowałem otwierać z przycisku na pilocie i na klapie).
Przez dwa dni komunikaty pojawiały się i znikały. Generalnie upierdliwe małe disco.
Stawiałem na zamek. Zastosowałem WD-40 + smar teflonowy. Jakby pomogło na chwilę.
Ale następnego dnia komunikaty były już na stałe. No i zauważyłem problem z tylną wycieraczką. Czyli jednak przewody/elektryka.
Dobrałem się do tego dziś. Kilka przewodów miało popękane osłonki i jeden był złamany. Na razie skręciłem go palcami, ale będzie trzeba to polutować.
Generalnie jestem mocno wkurzony. W moim Focusie MK1 przerabiałem ten temat 3 razy. Miałem nadzieję, że pożegnałem się z nim przy przesiadce do S-Maksa. A tu taki zonk. Czy ja do jasnej cholery nadużywam klapy bagażnika??? Wożę dzieciaki do szkoły, więc jest trochę klapnięć w ciągu dnia. Ale drodzy projektanci z Forda - bez przesady! Czas to w końcu ogarnąć :-)
Przerabiał ktoś może temat wymiany całej wiązki? Chcę sobie kupić najwięcej czasu, jak tylko się da.
--
petee
Ale drodzy projektanci z Forda - bez przesady! Czas to w końcu ogarnąć :-)
Przerabiał ktoś może temat wymiany całej wiązki? Chcę sobie kupić najwięcej czasu, jak tylko się da.
Heh. Byłem w ASO w innej sprawie i zagadnąłem o temat wiązki. Pan pocieszył mnie tym, że on w swoim Mondeo też tak ma i łata to na bieżąco.
A wymiana wiązki (bez robienia dokładnej kalkulacji) to jakieś 2k PLN. Także też będę łatał na bieżąco :-)
--
petee
Przemek_Docent 28-06-2017, 10:18 Witam,
Mam problem z otwieraniem bagażnika przyciskiem na klapie. Mogę to zrobić tylko pilotem. Dzisiaj rozkręciłem z tyłu panel w celu wymiany mikroprzełącznika, jednak po sprawdzeniu miernikiem okazało się że mikroprzełącznik działa. Kabel przy przycisku też nie jest przerwany. Po skręceniu wszystkiego zauważyłem, że jak próbuję zamknąć klapę to tak mniej więcej w połowie drogi słychać jak zamek klapy pracuje. Domyślam się że gdzieś jest przetarty kabel. Posiada ktoś może schemat instalacji w tylnej klapie? Może ktoś ma pomysł który to kabel może być przetarty? Z tego co zauważyłem od klamki jeden kabel idzie do zamka klapy a drugi wchodzi gdzieś do kabiny czy tak?Cześć
Właśnie mam DOKŁADNIE to samo. To prawie na pewno przetarty/złamany kabelek między karoserią, a klapą... Ćwiczyłem to już w kilku samochodach z elektryką doprowadzaną do klapy. Planuję "wypiąć" tę gumową karbowaną osłonę na obu końcach i obejrzeć kable. Często od razu widać, który jest złamany...
Wiesz już może, który odpowiada za otwieranie?
Drive_maD 13-07-2017, 18:37 Odgrzeję kotleta ;)
Dzisiaj dopadła mnie zablokowana klapka wlewu paliwa (s-max z 2010r). Wg instrukcji, bezpiecznik odpowiedzialny za ten element jest w centralnej skrzynce bezpieczników (kabina, przód od strony pasażera) to F8 "Zasilanie odryglowywania pokrywy wlewu paliwa". Sprawdziłem, jest ok.
Jednak przy odryglowywaniu zamków centralnych, nie słychać aby klapka wlewu była odblokowywana. Na siłę też nie poszła ;)
Czy można jakoś ręcznie to odblokować? Z powyższego wątku nie wynika to. Zatem - czy należy dobrać się od strony bagażnika do jakiegoś silniczka?Nie wiem czy jeszcze potrzebne, ale może komuś się przyda.
Też miałem podobny problem z wlewem paliwa bo nie chciał się otworzyć. Wystarczy od strony bagażnika wyciągnąć wygłuszenie i ręką przekręcić silniczek o 45 stopni i wyjdzie.
A co do silniczka to nie działał i już chciałem zamawiać nowy, ale chcieli coś koło 150 zł. Więc najpierw go rozebrałem i okazało sie że drucik od silniczka do nóżki podłączeniowej się wyłamał. Wystarczył kawałek nowego, złożenie i zaczęło działać. Było to jakieś pół roku temu i do dziś zero problemów.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Dla potomnych - dziś cały dzień spędziłem przy rozebraniu zamka, mikrostyku - wszędzie prąd dochodził, a nic nie działało. Bezpiecznik o którym pisaliście (w bagażniku FA5 10 A *czerwony) był włożony, ALE okazało się że w skrzynce pasażera nie było bezpiecznika F25 10A *czerwony (pokrywa wlewu paliwa) ! Po włożeniu bezpiecznika wszystko ożyło !
Polecam dobrze przeglądnąć wszystko.
Ps. u mnie również kable popękały na przejściu bagażnik-kabina.
Teodor2424 11-01-2018, 08:45 mam zablokowaną tylną klapę ,ale nie słychać działania elektromagnesu,a klamka jest jak zblokowana.włączę alarm i próbuję otworzyć tył pilotem a tu lampy migną,ale w zamku cisza-co robić?
No i pierwszy problem z Fordem, taki sam jak wyżej kolegi.
Sprawdzałem już wszystkie bezpieczniki i te pod schowkiem i te w tylnym lewym nadkolu. Wszystkie całe. Co mogę dalej zrobić?
Teodor2424 23-01-2018, 14:53 Czy ktoś moze mi pomóc bo już mnie wkurza niemoc otwarcia bagaznika, coś z tym muszę zrobić. Jak dostać się do zamka i otworzyć od środka tą klapę??
Teodor2424 23-01-2018, 21:41 Dodam tylko że otworzyłem klapę. Rozkrecajac od środka uchwyt zamka od karoserii, zdejmując przy tym nakładkę na próg. Rozebralem tapicerkę klapy. Potem zdjąłem pasek chromowany klapy z mikro wyłącznikiem ułamując 3 zaczepy . Zacząłem od dupy strony bo stycznik jest ok. Rozebrałem zamek trzeba było go odblokować wkładając i popychajac w środku srubokrecikiem białą plastikowa zapadkę. Rozebralem go dalej podłączyłem na krótko i silniczek obraca zebatką. Doszedłem do tego który kabelek z 4 dochodzacych do zamka jest odpowiedzialny za otwarcie. No i dupa. Nie dochodzi do niego napięciea powinno jak wciskam na pilocie 2x klapa. I co teraz? Gdzie są te bezpieczniki czy stycznik odpowiedzialny za zamek. Dodam tylko że wlew paliwa otwiera się normalnie. Jakieś podpowiedzi bo mam rozkreocne całe auto a potrzebuje je użytkować.
Teodor2424 24-01-2018, 23:31 No i znalazłem, chociaż trochę jestem zniesmaczony brakiem reakcji kolegów na moje pytania.
PP rozebrani całej klapy wylamaniu kilku zaczepow doszedłem do tego że cała ta zabawa była niepotrzebna.
Winowajcą okazał się ulamany przewód we wiazce przechodzącej od klapy do nadwozia. Polutowane i wszystko gra. Oprócz właśnie bezsensowne rozbieraniabklapy i mechanizmów.
Mogliście mnie trochę naprowadzić na ten trop ale widocznie albo nikomu się nie chciało albo nikt nie wiedział w co wątpię
Gdybyś czytał więcej forum i ten wątek na pewno byś pamiętał że kable to najczęstsza przyczyna niedomagań .
A u mnie pomogło odłączenie akumulatora. Co oczywiście nie uchroni przed wymianą zamka.
lupus0000 01-06-2018, 12:18 Większość problemów z klapą to przerwana wiązka. Trzeba patrzeć wpierw stojąc twarzą do bagaznika po lewej u góry. Ten po prawej to płyn do spryskiwacza.
Pada tez sam włącznik w klapie. W środku jest mikrostyk dociskany plastikowym elementem na sprężynkach. One padają. U mnie rdza je załatwiła.
Co do otwierania zamka - wiercenie w odległości 5 i 6 mm nic nie dało. Otwór w osłonie jest w innym miejscu. Na fotkach macie porównanie dwóch typów bo kupiłem drugi ale ma więcej pinow w złączu.
https://photos.app.goo.gl/UEU7PxBgidWn038u2
https://photos.app.goo.gl/GbRVn8Ycbd2h8J8q1
https://photos.app.goo.gl/CRxvh26FDfgB7gRw9
Dodam tylko że otworzyłem klapę. Rozkrecajac od środka uchwyt zamka od karoserii, zdejmując przy tym nakładkę na próg. Rozebralem tapicerkę klapy. Potem zdjąłem pasek chromowany klapy z mikro wyłącznikiem ułamując 3 zaczepy ��. Zacząłem od dupy strony bo stycznik jest ok. Rozebrałem zamek trzeba było go odblokować wkładając i popychajac w środku srubokrecikiem białą plastikowa zapadkę. Rozebralem go dalej podłączyłem na krótko i silniczek obraca zebatką. Doszedłem do tego który kabelek z 4 dochodzacych do zamka jest odpowiedzialny za otwarcie. No i dupa. Nie dochodzi do niego napięciea powinno jak wciskam na pilocie 2x klapa. I co teraz? Gdzie są te bezpieczniki czy stycznik odpowiedzialny za zamek. Dodam tylko że wlew paliwa otwiera się normalnie. Jakieś podpowiedzi bo mam rozkreocne całe auto a potrzebuje je użytkować.
Teodor zastanawiam się ja dobrać się od wew do zamka,
co i jak odkręcić jak uchwyty, mocowania są zasłonięte (klapa jest zamknięta)
dylu2006 09-09-2018, 19:42 Po kolei dla potomnych (dotyczy przedlifta):
1. Od środka w nakładce progowej wyjąć dwie zaślepki (są blisko zamka) i odkręcić rygiel od karoserii - torx 40 chyba.
2. Odkręcić dwie śruby w nakładce progowej (od środka schowka) i podważyć/szarpnąć nakładkę, żeby wyskoczyła z zaczepów (4 sztuki) i się zluzowała. Pchnąć silnie klapę od środka i podnieść razem z ryglem i nakładką. Stawia opór bo nakładkę trzyma jeszcze uszczelka klapy.
3. Wyrwać tapicerkę plastikową klapy - trzyma się na wielu klipsach plus jeden kołek w uchwycie do zamykania klapy.
4. Odkręcić zamek od klapy - torx 40 chyba.
5. Od strony wewnętrznej zamka usunąć część plastiku zasłaniającego otwór do awaryjnego otwierania zamka i cienkim śrubokrętem/drutem przesunąć zapadkę w lewo. Zamek otwarty i uwolniony od rygla :)
6. Wymienić lub naprawić zamek - u mnie pękła zębatka-ślimak - dostępna jest na znanym serwisie aukcyjnym.
7. Poskładać wszystko do kupy z powrotem.
Z perspektywy czasu dochodzę do wniosku, że prościej jest od razu zlokalizować otwór do awaryjnego otwierania zamka usuwając część platiku od razu z wnętrza bagażnika i otworzyć śrubokrętem/drutem.
Poprzedni sposób demontażu podałem, bo nie zawsze pewnie bedzie można awaryjnie otworzyć przez otwór.
Pozdrawiam i życzę owocnej walki - zdjęcia z lokalizacją otworu koledzy już podali.
Wysłane z mojego ZUK Z2131 przy użyciu Tapatalka
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2657116&postcount=89
w tym poscie jest za mała fotka i nie sposób dojrzeć szczegółów mógłby ktoś to skorygować i powiększyć .
To teraz poproszę o taki Tutorial dla S-MAXa POLIFCIE !
Witam Kolegów,
Podbijam temat,
Również miałem w najbardziej nieoczekiwanym momencie problem z zamkiem (wyjazd na Wigilię, auto spakowane, w ostatniej chwili coś chciałem dopakować no i lipa - bagażnik nie chciał się otworzyć, zamek w klapie milczał jak zaklęty..)
Szybka decyzja - wyciągamy graty od środka i przepakowujemy do innego (na szczęście było L:))
Ale nie o tym, u mnie na szczęście powodem usterki był urwany kabel w wiązce, co jak wiem z forum często się zdarza..
Tylko dlaczego w aucie po niecałych 5 latach eksploatacji?
Jak widać na zdjęciu 1 kabel urwany a 5 kolejnym niewiele do tego brakuje!
Gdzie te pały z Forda kupują te kable - na złomowiskach czy co?
Mam nadzieję że to ostatnia usterka bo rozstaję się właśnie z autem, chociaż nie bez żalu bo to jak dotychczas moje najlepsze auto ze stajni Forda (przepuściłem już przez moje łapy 3 mondziaki) i mimo zrobionych prawie 300 kkm praktycznie nigdy mnie nie zawiodło.
Pozdrawiam noworocznie wszystkich Forumowiczów - wiele ciekawych rzeczy dowiedziałem sie tutaj i żegnam Was, bo zmieniam "barwy" :)
Witam .
Moje doświadczenia; Do mechanicznego otwarcia zamka wystarczy wykonać prowizoryczne cięgło z drutu z haczykiem na jego końcu. Załączam dwie fotki.
Na jednej, żółtym kolorem zaznaczyłem obszar widoczny od wewnątrz pojazdu, niebieską strzałką niewidoczny otwór do którego można by włożyć pręt ( wkrętak ) w celu zwolnienia rygla. Widać też prowizoryczne cięgło Wygięcie na przeciwległym do haczyka końcu pozwala zorientować się w ułożeniu haczyka.
Na drugiej fotce widać jak wprowadzić cięgło ( wsuwając przybliżyć do ścianki z otworem, haczykiem w głąb zamka ) Po wyczuciu ,że głębiej się nie da, starać się zaczepić za element ( normalnie przesuwany wkrętakiem w otworze ) i pociągnąć. Zamek w moim samochodzie przed uszkodzeniem głośniej pracował.
Potwierdzam, że warto wysłuchać czy w skrzynce nad nogami pasażera słychać delikatne pykanie przekaźnika w reakcji na przycisk klapy , podwójny pilota ( wówczas nie ma co rozbierać wyłącznika pokrywy bagażnika ).
Przy okazji - w siedmioletnim S-max izolacja przewodów w lewej wiązce pokrywy była już znacząco popękana Warto zabezpieczyć.
Jeśli ktoś ma wątpliwości czy żyły przewodów popękały można w szereg z opisanym bezpiecznikiem włączyć amperomierz.
Ja wczoraj walczyłem z awaryjnym otwieraniem klapy bagażnika.
Okazało się że winowajcą była standardowo wiązka. Jeden z przewodów (wcześniej już przez poprzedniego właściciela lutowany) urwany, i dodatkowo 4 przewody z wiązki z pękniętą izolacją.
Jak znajdę trochę więcej czasu to chyba przetnę tam wszystko i wlutuję 20cm przewody żeby tą wiązkę przedłużyć i "odświeżyć" kable na tym przejściu. Może starczy na dłużej.
Witam,
Jak w temacie - niespodziewanie i bez żadnych wstępnych problemów, zablokował mi się zamek tylnej klapy - nie mogę go otworzyć w żaden sposób.
a) Nie odblokowuje się z pilota z opcji otwierania wszystkich drzwi - odblokowują się tylko drzwi, (otwieranie mikrowyłącznikiem jest nieskuteczne)
b) Nie otwiera się ani też nie odblokowuje z opcji kliknięcia dwukrotnego w klawisz pilota otwierający tylko klapę
c) nie odblokowuje się z kluczyka (otwieranie mikrowyłącznikiem jest nieskuteczne)
d) wlew paliwa otwiera się normalnie
e) w czasie próby otwierania podwójnym kliknięciem pilota siedząc w środku słychać cykający stycznik pod nogami pasażera, zapalają się także kierunkowskazy, ale zamek milczy na głucho
f) nie pomaga stukanie pukanie, naciskanie klapy
g) bezpiecznik F11 pod nogami pasażera sprawdzony - jest OK ( odpowiedzialny wg instrukcji za zasilanie zwalniania pokrywy bagażnika)
h) naciskanie przycisku(mikrowyłącznika) otwierającego w klapie (po wcześniejszym dwukrotnym kliknięciu na pilocie otwarcia klapy) nie daje żadnego odgłosu elektromagnesu ani zamka , ale powoduje ciche cykanie przekaźnika w skrzynce bezpiecznikowej przy nogach pasażera
No i na koniec - niestety jest to wersja z kratką i nie mogę dostać się do bagażnika od środka .
ps. Zdemontowałem już kratę wykręcając ręce na wszystkie strony aby odkręcić śruby będące od strony bagażnika.
Czy ktoś ma jakieś pomysły co zrobić ?
Powyższy problem dotyczy S-maxa 2010r
Witam
Odpowiadam na niektóre pytania.
Miałem problem z tylna klapą, brak reakcji na pilota i przycisk ręczny, po wciśnięciu pedału hamulca pojawiał się komunikat otwarta klapa bagażnika i mrugały światła.
Musiałem ręcznie otworzyć klapę, odblokować ją.
Wszystko robimy z wewnątrz bagażnika.
Należy wypiąć dwie zaślepki przy zatrzasku zamka, następnie odkręcić dwie śruby Torx 30 mocujące pałąk zatrzasku zamka, śruby spadną do wewnątrz bagażnika/schowka i wtedy możemy otworzyć tylna klapę bez żadnych uszkodzeń i kombinowania.
Moja awaria polegała na przerwaniu jednego z kabelków w górnej, lewej wiązce w gumowym peszlu klapy bagażnika, polutowałem i jest wszystko ok, powodzenia.
markus28 28-12-2019, 08:39 Witajcie mam podobny problem w MK1 nie otwiera mi się tylna klapa. Niestety ani z pilota ani z przycisku wewnątrz nie ma żadnej reakcji. Zastanawiam się czy może jakiś bezpiecznik?? Czy problem z zamkiem. Spotkał się już ktoś z takim problemem??
Witajcie mam podobny problem w MK1 nie otwiera mi się tylna klapa. Niestety ani z pilota ani z przycisku wewnątrz nie ma żadnej reakcji. Zastanawiam się czy może jakiś bezpiecznik?? Czy problem z zamkiem. Spotkał się już ktoś z takim problemem??
Widzę, że nie przeczytałeś wątku, skuś się chociaż na kilka ostatnich wypowiedzi a znaleźć odpowiedź będzie Ci dane.
Najprędzej uszkodziły Ci się przewody w peszli miedzy dachem a klapą, ale to pewnie wiesz bo przecież przeczytałeś. Tak czy inaczej musisz wejść do bagażnika przez drzwi pasażera i spróbować ostrym szpikulcem przebić się w plastikowej osłonie zamka (łatwo, plastik jest miękki) ale trzeba trafić w otwór wskazany na zdjęciu w poście nr 123 przez kolegę WALD10. Ciężko jest trafić więc jeśli się nie uda należy zdemontować dwie małe zaślepki w progu bagażnika by dostać się do śrub trzymających "ucho", po odkręceniu klapa wyjdzie razem z uchem. Gdy już otworzysz odsłoń peszlę z lewej strony i zobaczysz przerwane przewody.
ani z pilota ani z przycisku wewnątrz
Spotkał się już ktoś z takim problemem??
Prawdę mówiąc nie jesteś pionierem ...;) któremu nie otwiera się z przycisku wewnątrz, bo mnie i wielu innym użytkownikom również nie, bo to jest normalny objaw w tych autach .
Takiego przycisku nie mają te samochody, więc podejrzewam że masz Maxia na indywidualne zamówienie i
ze specjalnym przyciskiem wewnątrz do otwierania klapy :?
Porada przedmówcy w tym przypadku niezbędna ...... normą jest że najpierw czytamy interesujące posty potem zadajemy pytania .
Maximus_89 13-02-2020, 16:24 Hej,
Również i mnie dopadła nie otwierająca się klapą bagażnika. Po dostaniu się do środka i mechanicznym otwarciu zamka, rozebraniu go do mikrostyku, przeczyszczeniu i założeniu z powrotem klapa otwiera się z kluczyka i przycisku na klapie.
Wydaje mi się jednak że przycisk w klapie wydaje nienaturalne dźwięki podczas pracy.
Zauważyłem również że komputer nie sygnalizuje otwarcia klapy bagażnika i nie ma oświetlenia w bagażniku.
Przewody sprawdziłem, są sprawne.
Czy za to odpowiedzialny jest miktostyk w zamku czyli ten czerwony grzybek czy styk w klapie nad tablicą rejestracyjna.
Koszt zakupu zamka ori to 295zl dlatego pytam żeby nie wydawać zbednie pieniędzy.
Pozdrawiam
Maximus_89 20-02-2020, 14:02 U mnie pomogła wymiana zamka, niestety miktostyk w zamku był tak uszkodzony że tylko wymiana podzialala.
Niepokoi mnie jednak jeszcze jedna rzecz. Obecnie podczas zamykania klapy, po jej domknieciu słychać dość mocno słyszalny "pyk" w okolicach między lewą lampa a listwa nad tablicą rejestracyjna gdzie znajduje się klampka bagażnika.
Czy ktoś wie coś to mogłoby być.?
u mnie uszkodzona wiązka która idzie do klapy naprawa 210 zł
Pino1982 12-04-2020, 16:25 W moim przypadku pomogla rada kolegi ktroy wspominal o tylniej wycieraczce.
Faktycznie wycieraczka sie zawiesila ale klapa nadal nic. Powtorzylem kilka razy czynnosc z otworzeniem i zamknieciem auta oraz przekręceniu kluczyka.
Po kazdym razie spr czy bagaznik sie otwiera. Chyba za 4 razem sie otworzyl i wycieraczka tez wrocila po załączeniu do pozycji ZERO.
W zamek poszla dawka W40. Minął tydzień i narazie śmiga.
Pozdr
Mam prośbę w temacie. Czy u Was zamek reaguje na przycisk lub plota w każdej pozycji klapy? U mnie po podniesieniu klapy o ok 10 cm lub wyżej tylko kierunki mrugają i słychać stycznik. Nie wiem czy TTTM czy jednak coś mi się przegina po podniesieniu klapy. Instalacja wygląda ok.
jurgen8888 22-08-2020, 09:33 Witam
Przeczytałem cały temat ale u mnie sytuacja inna. Zacząłem otwierać mechanicznie poprzez mala dziurke nawet szybko poszlo ale... hak bagaznika ktory trzyma ucho w dalszym ciagu pozostal na swoim miejscu i trzyma go... z tego powodu nie mogę otworzyć bagażnika i co dalej...
Mam ten sam problem, klapa zamknięta na amen i w przyszłym tygodniu naprawa u elektryka. Kiedy wymieniłem bezpiecznik w samochodzie w miejscu pod nogami pasażera, naciskając na pilocie otwarcie bagażnika, właśnie przepalał się bezpiecznik. Żadnej reakcji, żadnego dźwięku ze strony mechanizmu otwierania. Cisza.
Zablokowanie klapy tylnej bagażnika, często było poprzedzane komunikatem o usterce hamulca tylnego, który raz się pojawiał i potem znikał.
Czy mogło to mieć wpływ na rozładowanie się akumulatora (s-max diesel), ponieważ już dwukrotnie musiałem mieć rozruch przy pomocy kabli? (akumulator ma też ok. 5 lat, ale nie robił problemów)?
(Dodam, że po wgraniu nowego softu widzę na wyświetlaczu poziom napięcia na akumulatorze: ok. 12 V na postoju, a w czasie jazdy napięcie wędruje sobie od 13,3 do 14,8 V.)
Zmuś się do przeczytania postu nr 128, wiem, że to nie takie proste ale spróbuj. Sam rozwiążesz swój problem.
jarek0912 30-10-2020, 05:42 Witam.Mam s-maxa 2009 r,Ja także miałem problem z zamkiem klapy oraz mikrowlacznikiem, do tego doszło brak prawego światła cofania.Wymątowałem zamek oraz mikrowyłacznik.Sprawdziłem czy dochodzi prad do zamka i do lampy(światło cofania).Brak pradu, bezpieczniki sprawdzone.Wymieniłem mikro wyłacznik ,rozebralem wiazke elektryczna (wychodzaca z slupka do klapy) .przewody czarne ciekie doprowadzajace prad urwane(na zamek i swiatło cofania) jeszcze trzy przewody byly uszkodzone jakby ktos naciol izolacje.Naprawilem instalacje i wszystko działa
Witam. mam te same przypadłości w smaxie co Pafnucy. czy udało się rozwiązać problem ? co było przyczyną?
Arczi115 16-12-2020, 21:20 Załączam fotki do poniższego. Właśnie wykonałem operację otwarcia tylnej klapy, niestety przed przeczytaniem tego, czyli rozebrałem od środka całą klapę, wykręciłem rygiel i zamek, dramat. Żeby nie zrobić żadnego awaryjnego otwierania... :evil:
116824
116825
116826
116827
Rozwiązanie dla potomnych: przy zamkniętej klapie i niedziałającym, martwym zamku (nie cykają przekaźniki), po sprawdzeniu bezpieczników, nieudanej próbie otwarcia zamka z pilota itp; gdy dojdziemy do wniosku, że wszystko inne zawiodło i decydujemy się na inwazyjne otwarcie klapy:
0. Pracujemy od strony bagażnika (do którego dostajemy się oczywiście tylnymi drzwiami)
1. Zdejmujemy dwie zaślepki i luzujemy śruby (gwiazdkowy torx) trzymające "ucho", o które blokuje się (zaczepia) zamek.
2. Odpychamy klepę maksymalnie (jest ok. 1cm luźniej, niż pierwotnie, widzimy dzięki temu 1cm więcej dolnej krawędzi obudowy zamka).
3. Odginamy plastikową osłonę zamka - jej prawą stronę, podejście śrubokrętem od strony "ucha", jak najniżej (praktycznie lewy dolny róg prawej części zamka).
4. Naszym oczom ukaże się wcięcie w metalowej obudowie zamka (metalowa obudowa jest bezpośrednio pod plastikową osłoną)
5. We wcięcie wciskamy cienki, długi, płaski śrubokręt i "gmeramy" nim próbując trafić na biały (w każdym razie jasny) trzpień, po czym pchamy/wciskamy go w górę - w tym momencie zamek się odryglowuje
Podsumowując mój przypadek: nie wiedząc dokładnie, gdzie znajdę wcięcie w obudowie do awaryjnego otwierania, zdewastowałem trochę część plastikowej osłony zamka.
Sam zamek automagicznie się naprawił... Po otwarciu klapy "manualnie", wcisnąłem zamek, odryglowuję pilotem (byłem pewien, że ani drgnie) i... zadziałał bez zarzutu. Zamknąłem więc klapę, otworzyłem "klamką" i również zadziałał...
Pomyślałem, że przewody elektryczne inaczej się ułożyły w przelotce przy odchylaniu klapy, raz styka, raz nie... Jako, że byłem przygotowany na łatanie elektryki na przelotce między klapą a karoserią, zdjąłem gumową uszczelkę przy przelotce, obejrzałem wiązkę i na moje oko laika wygląda jak nowa... Próbowałem ją uginać na wszelkie możliwe sposoby i za każdym razem zamek klapy działa ok... Poskładałem więc wszystko (przy okazji przesmarowałem "od zewnątrz", tzn. bez rozbierania, zamek teflonem) i czekam aż znów się odezwie (lub raczej przestanie się odzywać). Teraz, bogatszy już o doświadczenie z awaryjnym otwieraniem klapy.
Edit:
Post smaruję z tabletu, jak będę przy kompie, zaznaczę gdzie dokładnie znajduje się awaryjne wcięcie w obudowie.
Witam wszystkich forumowiczów. Niedawno stałem się posiadaczem zgrabnego s-maxa z 2011 r. I od razu przyszło mi do głowy wymienić oświetlenie tablicy rejestracyjnej na led żeby wszystkie światełka miały ta sama barwę. Zestaw plug and play zamówiony na allegro, wymiana bajecznie prosta, lampki świeca super. Efekt? Zablokowana Klapa bagażnika, zamek nie reaguje na naciskanie, z pilota też nie działa. Dodatkowo padło sterowanie szyb z panela kierowcy. Przekopałem więc forum i zaczynając od rzeczy najprostszych szukałem przepalonego bezpiecznika. Sprawdziłem bezpieczniki odpowiedzialne za zamek i szyby w tylnej i przedniej skrzynce - całe. No ale jak już sprawdzam to sprawdzę wszystkie. No i znalazłem. Bezpiecznik w przedniej skrzynce odpowiedzialny na oświetlenie wnętrza. Wymieniłem i nagle wszystko znów zaczęło działać. Czemu? Pojęcia nie mam ale ważne że działa. Może komuś przyda się opis mojego przypadku. Pozdrowionka.
Novy1977 11-04-2021, 12:54 witam mam pytanie właśnie wysiadł mi zamek tylnej klapy w S maxie rocznik 2008 ,nr katalogowy na którym widnieje na zamku to 8M51-R442A66-AB. ( 4 pinowy)
Po sprawdzeniu ogłoszeń wyszło że jest to zamek od forda focusa2 .Nie kumam zgłupiałem nie wiem jaki kupić teraz, proszę o pomoc . Pozdrawiam .
slawek-kali 11-04-2021, 13:56 bo to bylo montowane w wielu modelach.. kuga. smax, galaxy, mondeo , focus, cmax...
Novy1977 11-04-2021, 15:05 bo to bylo montowane w wielu modelach.. kuga. smax, galaxy, mondeo , focus, cmax...
Czyli mogę śmiało zamówić ten zamek od Focusa?
Dopadło i mnie, po rozebraniu przelotki ukazały się zerwane przewody, niestety wszystkie są czarne, cienkie, 4 z nich prowadzą do zamka, jeden do silniczka wycieraczki. - pacjent S-Max 2007r 2,5T
Wiecie czy komunikacja z zamkiem jest po CANie ? czy klasycznie - 2 przewody do mikrostyku informujacego o zamknieciu, i 2 do silniczka otwierajacego zamek ?
jakoś perspektywa 5! czyli 120 kombinacji mnie lekko przeraża.
niestety schematy rosyjskie pokazuja ze w przypadku 4 pinowych zamkow jest to komunikacja CAN i zupa blada,
Jakies porady - cokolwiek ?
z tego co juz sprawdzilem zamkniecie zamka powoduje zwarcie na 2 przewodach, a przy otwartym 3 pozostaja zwarte do masy - wstepne podlaczenia nie przyniosly efektu, bo gdy uruchomilem zamek to swiatla w bagazniku zapalaly sie po zamknieciu klapy a nie przy otwartej.
http://www.mikomplex.hekko24.pl/wp-content/uploads/2021/10/20211012_194816-scaled.jpg
Bump: Dopadło i mnie, po rozebraniu przelotki ukazały się zerwane przewody, niestety wszystkie są czarne, cienkie, 4 z nich prowadzą do zamka, jeden do silniczka wycieraczki. - pacjent S-Max 2007r 2,5T
Wiecie czy komunikacja z zamkiem jest po CANie ? czy klasycznie - 2 przewody do mikrostyku informujacego o zamknieciu, i 2 do silniczka otwierajacego zamek ?
jakoś perspektywa 5! czyli 120 kombinacji mnie lekko przeraża.
niestety schematy rosyjskie pokazuja ze w przypadku 4 pinowych zamkow jest to komunikacja CAN i zupa blada,
Jakies porady - cokolwiek ?
z tego co juz sprawdzilem zamkniecie zamka powoduje zwarcie na 2 przewodach, a przy otwartym 3 pozostaja zwarte do masy - wstepne podlaczenia nie przyniosly efektu, bo gdy uruchomilem zamek to swiatla w bagazniku zapalaly sie po zamknieciu klapy a nie przy otwartej.
od strony nadwozia mam na jednym +3V, na drugim +12(chyba wtedy jak sa swiatla wnetrza zapalone - ale to jeszcze musze sprawdzic), pozostałe zwarte do masy
wycieraczka działa (wprawdzie zatrzymuje roznie) mimo odlaczonego jednego przewodu
EDIT: Zrobione - piny w zamku tylnej klapy (bo nigdzie nie znalazłem)
licząc od prawej pusty, pusty, +12V - oświetlenie, +3V - czujnik zamknięcia, masa, zasilanie silniczka - otwieranie
polutowane, zabezpieczone i działa
http://www.mikomplex.hekko24.pl/wp-content/uploads/2021/10/20211012_194816-scaled.jpg
zdjecie (http://www.mikomplex.hekko24.pl/wp-content/uploads/2021/10/20211012_194816-scaled.jpg)
Przemson 20-12-2021, 21:20 Witam podłączę się do tematu . U mnie w moim fordzie identyczna sytuacja od wczoraj komunikaty i dyskoteka przy każdym naciśnięciu hamulca. Po przejechaniu po nierównościach czasami się samo odblokuje ale po pierwszym otwarciu klapy znowu następuje blokada i komunikaty. Nie mam zielonego pojęcia jak do tego się zabrać . Możne ktoś przerabiał i podpowie jak ogarnąć to cholerstwo. Pozdrawiam 😎
|
|