Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] Jak poznać czy jest filtr cząstek stałych
Witam
Mam zamiar kupiś c-maxa ogladałem jest fajny. Chcialbym jednak wiedzieć czy samochód ten posiada filtr cząstek stałych. Samochód ma 128 tyś km (wedlug wskazań licznika i zapewnień sprzedawcy). W necie po VIN znalażłem takie oto informacje:
Focus 04-08/Focus C-MAX 03-07, 2.0L Duratorq-TDCi (136PS) - DW10, Jeans Metalik
Numer VIN: WF0MXXGCDM5M79385
Numer homologacji (TAN): E13*2001/116*0109
Główne funkcje
Data produkcji: 02.03.2005
Model pojazdu: Focus 04-08/Focus C-MAX 03-07
Typ nadwozia: 5-drzwiowy UAV
Wersja: Seria 50
Silnik: 2.0L Duratorq-TDCi (136PS) - DW10
Przekładnia: 6-bieg. przekł. ręczn. - MMT6
Napęd: LHD FWD
Norma emisji spalin: 2000 EEC (EEC 7)
Klimatyzacja: Klim. dwustref. z aut. kontr. temp.
Obszar: (+)"I"
Lakier: Jeans Metalik
Materiał we wnętrzu: Linea/Kent
Czy powyższe dane wskazuja że ten samochód ma filtr cząstek stałych? Czy ma kontrole trakcji i ASR i ABS
Pozdrawaim
Robert
wg tego co ja wyczytałem na podstawie Vin, to nie masz ESP i filtra cząstek stałych. ABS masz, to jest w tych samochodach standardem.
"Norma emisji spalin: 2000 EEC (EEC 7)" - to pokazuje że nie ma filtra cząsteczek stałych.
pytanie ,czy chcesz mieć ten filtr cząstek stałych?
niuniek24 21-04-2010, 19:53 raczej chyba nie chce
raczej chyba nie chce
poproś o rozkodowanie vin- 12345mario,tam dowiesz się wszystkiego,albo wpisz w wyszukiwarce VIN
Filtr cząstek Diesel Co 120 000 km - Wymienić - tylko Duratorq-TDCi spełniający normy Etapu EURO IV, jeżeli dotyczy (LTS 25 280 1)
tunesquad 28-04-2010, 10:13 Sprawdziłem swojego i mam normę emisji spalin E3. Czy to oznacza brak DPF?
E3 Emissions jest zdradliwe. Jak przyjąłem że oznacza to brak DPF'a... i cóż, dostałem go w bonusie :)
Sprawdź swój VIN na stronie: http://www.fordpartsplus.co.uk/FordP...sDealerNetwork
Tam jak podałem swój, to napisało mi wprost - JEST DPF :)
Albo jedź do serwisu i poproś o wydruk danych pojazdu dla VIN - wtedy zobaczysz co naprawdę masz (powinieneś) mieć na pokładzie :)
Zerknij również do wątku: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=97689
tunesquad 28-04-2010, 10:43 hmm... na etis podaje mi normę E3, a na fordpartsplus E4 + DPF
chyba pojadę do dealera i będę miał pewność
Edit: Dzwoniłem do Mieszka w Łodzi i, uwaga!, gość twierdzi że po VIN nie mają możliwości sprawdzić czy auto ma DPF. Trzeba wejść pod auto i obejrzeć wydech w okolicy przegrody kabiny pasażerskiej. Jeśli wychodzą z niego dwie rurki i dodatkowo za zbiornikiem paliwa jest zbiorniczek na dopalacz to jest DPF
hmm... na etis podaje mi normę E3, a na fordpartsplus E4 + DPF
To gratuluję! Pewnie ucieszyłeś się tak samo jak ja :)
chyba pojadę do dealera i będę miał pewność
Edit: Dzwoniłem do Mieszka w Łodzi i, uwaga!, gość twierdzi że po VIN nie mają możliwości sprawdzić czy auto ma DPF. Trzeba wejść pod auto i obejrzeć wydech w okolicy przegrody kabiny pasażerskiej. Jeśli wychodzą z niego dwie rurki i dodatkowo za zbiornikiem paliwa jest zbiorniczek na dopalacz to jest DPF
No popatrz... a mi w Mieszku po VIN powiedzieli i dali śliczny wydruk z parametrami pojazdu, gdzie stało iż DPF jest na pokładzie.
Zdaje się że potwierdza się, że w tym serwisie odpowiedź na dane zagadnienie silnie zależy od tego z kim rozmawiasz. Potwierdza się to z resztą u innych forumowiczów z Łodzi - mają mieszane odczucia co do tego serwisu.
Ja osobiście (mimo że mieszkam obok nich) jeżdżę tam tylko w ostateczności.
tunesquad 28-04-2010, 11:15 To gratuluję! Pewnie ucieszyłeś się tak samo jak ja :)
Dokładnie, ale usmiech już mi zszedł. Zadzwoniłem do OMC Motors w W-wie i bez problemu mi sprawdzili. Wyrok: mam DPF...
tunesquad 21-05-2010, 10:03 Kolejne newsy odnośnie DPF.
Złapałem kontakt z diagnostą z ASO Forda. Podpięliśmy komputer i wykazał błędy DPF (zapchany aż miło). Okazało się jednak, że oprogramowanie diagnostyczne zawiera też funcjonalność pozwalającą regenerować DPF. Proces trwa 10 min i w tym czasie auto stojąc zaparkowane samoczynnie dodaje gazu i zwiększa ilość dawkowanego paliwa celem oczyszczenia filtra. Po tym ponowna diagnostyka filtra i jest OK. Koszt usługi - 150 zł (wraz ze sprawdzeniem wszystkiego, co jeszcze można było przez kompa sprawdzić). Po tym wszystkim spalanie w mieście spadło o 1l/100km.
To jest standardowa procedura dopalania serwisowego. Kiedy wyceniają to w serwisie, uwzględniają potencjalną konieczność dopełnienia czynnika dopalającego - co w sumie daje koszt koło 700 PLN.
Serwis w którym to miałem robić, zarzekał się że próby dopalania nie wykonają bez dopełnienia czynnika, a ponoć nie ma sposobu sprawdzenia jego poziomu poza dolaniem do pełna i sprawdzeniem ile weszło.
Jak Ci mechanik zrobił dopalanie "standalone" i podziałało to trzeba się tylko cieszyć. Obawiam się jednak, że w Twoim przypadku rezultaty mogą być krótkotrwałe. Pisałeś niedawno, że przegoniłeś auto po trasie i się poprawiło - takie dopalanie serwisowe symuluje właśnie przepędzenia auta po trasie. Skoro po Twojej próbie dopalenia (z opisu wynika że podręcznikowo wykonanej) teraz robiłeś to serwisowo, to obawiam się że DPF masz w schyłkowym stanie... :(
tunesquad 21-05-2010, 13:16 Przebieg mam niecałe 98tys więc płyn powinien jeszcze być bo uzupełnienie jest przewidziane co 60tys. Może i ASO dolewa tego płynu przy okazji dopalania ale robią to co 60tys km. Z etis wygenerowałem kartę przeglądu na 100tys km i na 120tys km, i tylko w tym drugim przypadku otrzymałem coś takiego: Dolej EOLYS176 i zresetuj pamiec zgodnie z instrukcjami serwisowymi w TIS – 1,6/2,0 Duratorq-TDCi z poziomem emisji spalin Etapu EURO IV i filtrem czastek stalych (DPF), jesli dotyczy (LTS 23 563 4)
Zobaczymy jak długo wytrzyma. Diagnosta stwierdził, że spokojnie rok pojeżdżę po takim dopaleniu
a przy 120tys km to nie przewiduje się wymiany filtra?
tunesquad 22-05-2010, 07:05 Zgadza się. I przy okazji dolewa się płynu.
tunesquad 10-06-2010, 20:27 Skoro po Twojej próbie dopalenia (z opisu wynika że podręcznikowo wykonanej) teraz robiłeś to serwisowo, to obawiam się że DPF masz w schyłkowym stanie... :(
Wygląda na to, że Kolega ma rację. Po krótkim czasie spalanie znów wzrosło i tym razem przekroczyło 10 l/100 km w mieście. Ponowna diagnostyka wskazuje na DPF. Po weekendzie max idzie na warsztat, na wyjęcie filtra i czyszczenie. Zobaczymy na ile to pomoże choć zdaję sobie sprawę, że pewnie skończy się na ekstrakcji.
Tak w ogóle to byłem dziś na Tuwima w Łodzi, w sklepie z oryginalnymi częściami Forda. Filtr kosztuje 4100 a zestaw do uzupełnienia Eolys 1100 zł. Kurde, chyba ktoś u Forda ma nieźle namieszane pod sufitem.
Na alledrogo zestaw 1L płynu + potrzebny do uzupełnienia sprzęt kosztuje w tej chwili 150 zł.
Z tego co ja sie orientuje to silniki 1.6tdci 90KM nie maja dpf-a , a silniki 1.6tdci 100km maja dpfa, jest to tez chyab zalezne od rocznika czy do 2005 czy pwyzej 2006
Hej,
W 2.0 TDCI wystarczy (chyba) zdjąć górną osłone silnika i jeśli jest dolot powietrza rozdwojony to ma DPF jeśli pojedynczy to DPFa brak...
Mirek
jamartor 19-06-2010, 14:09 Witam
Ja dowiedziałem się o tym, że mam ten filtr w nieciekawy sposób. Wzrosło mi spalanie z ok 6,5-7l do ponad 9l (jazda głównie w mieście). Do tego auto zrobiło się mułowate. Diagnostyka wykazała błąd DPF. Zostało przeprowadzone programowe dopalanie (na szczęście nie w ASO) i na 2 tyg był spokój. Ponieważ spalanie znów wzrosło, bogatszy już o wiedzę odnośnie DPF, przegoniłem auto po trasie celem dopalenia. Pomogło na kolejne 2 tyg a potem znów średnia 9l. Postanowiłem dopalić go na dobre i przez 4 wieczory wyjeżdżałem na trasę. Skutek był właściwie żaden. Skontaktowałem się z łódzkim dealerem V Techu i filtr został usunięty.
Jak się okazało podczas wycinania był zapchany na amen. Ale o dziwo nie sadzą a tlenkiem ceru czyli pozostałością po płynie EOLYS 176 służącym do dopalania filtra. Wydech został tak przerobiony, że z zewnątrz nic nie widać. Puszka była rozcięta na samym końcu, w miejscu gdzie był oryginalny spaw. Następnie filtr został przewiercony w kilku miejscach i wybity. Po zaspawaniu nie ma po tym śladu. Całości dopełniło wgranie oprogramowania przygotowanego przez V Tech.
Jak na razie nie ma żadnych problemów, auto pali poniżej 7l w mieście, żadnych świecących kontrolek i "spokojna głowa". Jedyna różnica, to przy dodawaniu gazu widać lekką mgiełkę wydobywającą się z wydechu.
Podsumowując, jak auto ma ok. 100 tys km to nie ma co się zastanawiać tylko trzeba DPF wywalić i problem ustępuje dożywotnio. Co prawda, obserwując wyjmowanie filtra doszedłem do wniosku, że dałoby się go wyczyścić bo tlenek ceru osadza się jako ceglasty pył i wodą pod ciśnieniem oraz kompresorem byłby do usunięcia (i nawet przez chwilę pomyślałem, żeby zaoszczędzić trochę kasy i tak zrobić) ale po jakimś czasie problem znów by wrócił, szczególnie jeśli auto jeździ głównie po mieście więc na dłuższą metę nie miałoby to większego sensu.
P.S. Polecam artykuł w aktualnym wydaniu Poradnika Auto Świata, daje do myślenia odnośnie jakości i niezawodności DPFa.
sprawdziłem swój vin na stronce zapodanej w jednym z pierwszych postów i oto wynik:
undefined: WF0WXXGCDW5K64196
undefined: 2005-10-13+01:00
undefined: Focus 04-08/Focus C-MAX 03-07
undefined: 4 Door Estate
undefined: 1.6L Duratorq-TDCi (110PS) - DV6
undefined: 5-Speed Manual Transaxle - MTX75
undefined: Stage IV + DPF Emissions
undefined: LHD FWD
rozumiem ze filt niestety mam??:(
tunesquad 19-06-2010, 21:38 Niestety, wygląda na to że masz. Jak auto ma 100 tys lub więcej przebiegu to powoli trzeba przygotować 1,5 tys zł na wywalenie tego badziewia.
Porównaj dane na www.etis.ford.com i www.fordpartsplus.co.uk, będziesz mieć pewność
A ja doszłem do swoich danych i mam ten DPF czy nie ????/
Główne funkcje
Data produkcji: 22.03.2005
Model pojazdu: Focus 04-08/Focus C-MAX 03-07
Typ nadwozia: 5-drzwiowy UAV
Wersja: Seria 45
Silnik: Diesel 1,6 DOHC TCI (90 KM)
Przekładnia: 5-biegowa ręczna - MTX75
Napęd: LHD FWD
Norma emisji spalin: Etap IV ograniczania emisji
Klimatyzacja: Klim. dwustref. z aut. kontr. temp.
Obszar: (+)"F"
Lakier: Bialy Diamond
Materiał we wnętrzu: Humy/Mondus
Z tego wynika, że tak... podobno jak jest Euro IV to jest DPF, a jak jest Euro III to nie ma.
Franuss jak zwykle pisze żeby pisać...
sterowiec68 24-06-2010, 11:28 Nie do końca tym razem. W moim 1,8 bez DPFa, z VIN też wychodzi :
,,Norma emisji spalin: Etap IV ograniczania emisji . ,,
To ja już całkiem głupi jestem... to może ja nie mam DPF :)
Mój VIN:
Data produkcji: 05.05.2006
Model pojazdu: Focus 04-08/Focus C-MAX 03-07
Typ nadwozia: 5-drzwiowy UAV
Wersja: Seria 50
Silnik: 2.0L Duratorq-TDCi (136PS) - DW10
Przekładnia: 6-bieg. przekł. ręczn. - MMT6
Napęd: LHD FWD
Norma emisji spalin: Etap IV ograniczania emisji
Klimatyzacja: Klim. dwustref. z aut. kontr. temp.
Obszar: (+)"F"
Lakier: Sea Grey Metalik
Materiał we wnętrzu: Louis Leather
EDIT: z tego wynika, że rzeczywiście nie mam DPF... ciekawe tylko dlaczego w dwóch ASO powiedziano mi, że DPF mam...
Z tego wynika, że tak... podobno jak jest Euro IV to jest DPF, a jak jest Euro III to nie ma.
Franuss jak zwykle pisze żeby pisać...
Dobrze zastanów się zanim coś o kimś piszesz :surprise:
sterowiec68 24-06-2010, 13:55 Ja też byłem zdziwiony :). Ale tak w tym http://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do;jsessionid=A2EED7005889E641A BEFCEA32C41D004.dulv1367 kodołamaczu wychodzi. Z resztą temat DPF w 1,8 TDCi ,do tego robionym na rynek polski jest raczej oczywisty . Ni ma :).
To ja już całkiem głupi jestem... to może ja nie mam DPF :)
Mój VIN:
Data produkcji: 05.05.2006
Model pojazdu: Focus 04-08/Focus C-MAX 03-07
Typ nadwozia: 5-drzwiowy UAV
Wersja: Seria 50
Silnik: 2.0L Duratorq-TDCi (136PS) - DW10
Przekładnia: 6-bieg. przekł. ręczn. - MMT6
Napęd: LHD FWD
Norma emisji spalin: Etap IV ograniczania emisji
Klimatyzacja: Klim. dwustref. z aut. kontr. temp.
Obszar: (+)"F"
Lakier: Sea Grey Metalik
Materiał we wnętrzu: Louis Leather
EDIT: z tego wynika, że rzeczywiście nie mam DPF... ciekawe tylko dlaczego w dwóch ASO powiedziano mi, że DPF mam...
Prośba...
Zamiast dywagować mam czy nie mam...
Otwórz maske... zdejmij osłone silnika... popatrz przy samym prawie zamku maski na tzw. dolot... jak masz go "rozwidlony" (http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/10/93/23/14/1093231484) to masz DPFa jak nie to ... lucky you...
Mirek
Byłem, sprawdziłem... mam dolot pojedynczy. To jest pewne info, że jest to równoznaczne z brakiem DPFa?? W ASO byli pewni że mam ;]
Dobrze zastanów się zanim coś o kimś piszesz :surprise:
I kto to mówi :)
Byłem, sprawdziłem... mam dolot pojedynczy. To jest pewne info, że jest to równoznaczne z brakiem DPFa?? W ASO byli pewni że mam ;]
Z posiadanych przeze mnie informacji... masz szczescie...
Mirek
ja tam wiem ze silniki 1.6 tdci 90KM do roku 2005 lub 2006 nie maja dpfa a silniki 110KM maja ponoc wszystkie jak i turpawke z zmienną geometrią .
bednarpb 02-07-2010, 13:35 moze bedzie pomocna ta stronka
http://ford.sklep.pl/pl,category,171905,1,6,tdci.html
wyraznie widac ze w wersjach z DPF jest rozgalezienie rury intercoolera
wiec wystarczy podniesc maske i wszystko jasne... (mam nadzieje)
cantona75 11-10-2010, 10:33 witam
jestem nowy i skorzystalem z podanych wczesniej linkow odnosnie sprawdzenia czy auto ma filtr dpf czy nie...
i oto wyniki:
etis.ford:
Główne funkcje
Data produkcji: 15.05.2006
Model pojazdu: Focus 04-08/Focus C-MAX 03-07
Typ nadwozia: Kombi
Wersja: Seria 32
Silnik: Diesel 1.6 DOHC TCI (110 KM)
Przekładnia: 5-biegowa ręczna - MTX75
Napęd: LHD FWD
Norma emisji spalin:E3 Emissions
Klimatyzacja: Układ Klimatyz. Ze Sterow. Ręcznym
Obszar: (+)"D"
Lakier: Sea Grey Metalik
fordpartsplus.co.uk:
undefined: 2006-05-15+01:00
undefined: Focus 04-08/Focus C-MAX 03-07
undefined: 4 Door Estate
undefined: 1.6L Duratorq-TDCi (110PS) - DV6
undefined: 5-Speed Manual Trans - MTX75
undefined: Stage IV + DPF Emissions
undefined: LHD FWD
co Wy na to? ma ten filtr czy nie?
Moim zdaniem o braku DPF świadczy w naszy przypadku norma emisji spalin pod nazwą: 2000 EEC (EEC 7)
damiasek 12-10-2010, 09:25 moze bedzie pomocna ta stronka
http://ford.sklep.pl/pl,category,171905,1,6,tdci.html
wyraznie widac ze w wersjach z DPF jest rozgalezienie rury intercoolera
wiec wystarczy podniesc maske i wszystko jasne... (mam nadzieje)
Oraz dodatkowo na puszce z katalizatorem i DPF-em są widoczne podłączone przewody, w wersji bez DFP tych przewodów nie ma. Puszka ta jest poniżej turbiny. Poniżej fotki.
Pozdrawiam
Damian
Znalazłem trochę sadzy pod osłoną turbiny i poszukując przedmuchu natrafiłem w swoim maxiu na coś, co chyba jest naszym ukochanym filtrem cząstek stałych :( (strzałka zielona) Oświećcie mnie, bo nie idą do tej gruchy żadne wężyki, więc jest nadzieja, że jest to np. pierwszy stopień tłumika.
http://p0.grono.net/101/101927/101927154.jpg
Przedmuch mam z miejsca, które wskazuje strzałka czerwona. Czy ma to poza estetyką jakieś konsekwencje? Jeśli tak, to jak temu zaradzić? Na razie poluzowałem pierścień dociskający, obróciłem go trochę, ponownie dokręciłem i będę obserwował co będzie dalej.
Niech ktoś bardziej zorientowany stwierdzi, czy mam filtr cząstek stałych, czy nie. Z papierów wynika, że raczej nie, ale... :(
Pozdrawiam,
Biperek
damiasek 17-10-2010, 18:17 Ta puszka to katalizator. Brak podłączonych przewodów wskazuje na brak DPF. Post wyżej masz dwa zdjęcia do porównania, może nie najwyższej jakości(robione telefonem) ale widać o co chodzi.
Pozdrawiam
Damian
Witam, jestem przed zakupem foczki, szukam auta z 2007 roku. Czy ktoś ma wiedzę na temat DPF od tego rocznika??? Czy był już we wszystkich 1,6 tdci czy nadal różnie??? A co np. z 1,8 tdci - występowało tam to ustrojstwo???
1.6TDCI 90KM - nie występowało(chyba)
1.6TDCI 109KM - różnie
1.8 TDCI 115KM - nie występowało
2.0TDCI 136KM - różnie
colin barbazynca 04-02-2011, 07:51 Witam, jestem przed zakupem foczki, szukam auta z 2007 roku. Czy ktoś ma wiedzę na temat DPF od tego rocznika??? Czy był już we wszystkich 1,6 tdci czy nadal różnie??? A co np. z 1,8 tdci - występowało tam to ustrojstwo???
Wpisujesz VIN w etis.ford.com i w opisie samochodu bedzie czy ma emissions stage IV + DPF a dodatkowo jak otworzysz karty przegladow przy 60 i 120tys to bedzie info o dolaniu plynu EOLYS a przy 120tys wymianie calego filtra.
Cala minuta jest na to potrzebna.
Wpisujesz VIN w etis.ford.com i w opisie samochodu bedzie czy ma emissions stage IV + DPF a dodatkowo jak otworzysz karty przegladow przy 60 i 120tys to bedzie info o dolaniu plynu EOLYS a przy 120tys wymianie calego filtra.
Cala minuta jest na to potrzebna.
Bardzo Ci dziękuję za pomoc. Ta mała kropelka jadu w ostatnim zdaniu była nie potrzebna:-))
jedno jest pewne...tak na odległość...jesli autko z Niemiec...od 2006 wszystkie poza 1.8 mają obowiązkowo DPF
...a co do zakupu...nie patrzył bym na to czy jest DPF, czy go niema ...usunięcie nie stwarza żadnych problemów...ważniejszy będzie stan techniczny, przebieg i stan nadwozia... g:)
jedno jest pewne...tak na odległość...jesli autko z Niemiec...od 2006 wszystkie poza 1.8 mają obowiązkowo DPF
...a co do zakupu...nie patrzył bym na to czy jest DPF, czy go niema ...usunięcie nie stwarza żadnych problemów...ważniejszy będzie stan techniczny, przebieg i stan nadwozia... g:)
No nie wiem, czytając o perturbacjach tych którzy usunęli DPF nie jestem przekonany. A orientujesz się jaki jest koszt usunięcia DPF i przeprogramowania ECU ???
...heh...robię to na co dzień...i jeszcze nie miałem reklamacji:wink:...koszt dla forumowiczów jest niewysoki...wiec tym się nie przejmuj kupując autko za 20...30 tyś, zł....patrz aby zdrowe byłog:)
wyrebski1 13-02-2011, 09:08 Czyli jak jest tak; Norma emisji spalin: 2000 EEC (EEC 7) to na bank nie ma tego filtra? Czytałem sobie ten temat i tak wywnioskowałem.
Nie wiem czy tak jest wszystkich foczkach ale ja sprawdziłem po wyglądzie rury od intercolera.
Na tych rysunkach http://ford.sklep.pl/pl,category,171905,1,6,tdci.html
widać różnicę w budowie rezonatora.
Ja udrożniłem DPF 1200km temu :) (Wałbrzych)
na razie wszystko OK
wyrebski1 17-02-2011, 08:14 może i dobry pomysł, muszę to zobaczyć bo właśnie przyglądam się przed zakupem C-maxa.
colin barbazynca 17-02-2011, 11:09 Ta rura jest zdaje sie tylko w mk1 1.6. Lepiej po VIN sprawdzic, ew poszukac zbiornika plyny kolo tylnego zawieszenia pod autem.
Druga sprawa, to jak auto mialo za granica serwisy w ASO i bylo przy 120tys km na takowym to powinno miec nowy filtr, ktory jeszcze troche pojezdzi.
wITAM. mÓJ VIN TO:WSOMXXGCDM3J46735 , CZY posiada filtr cz astek stałych? pozdro
Na początek to kolega zechce poprawnie zapisać (na przyszłość:568:) swój VIN WF0MXXGCDM3J46735. Wszystkim będzie łatwiej...
Po drugie - jeśli kolega zechciał by pisać jakoś sensownie w kwestii wielkości liter - trochę oczy bolą...
Po trzecie - mniej więcej 156 razy było napisane, że na stronie www.etis.ford.com można samemu sobie przeczytać co w samochodzie jest (lub być powinno)...
Po czwarte - skąd pomysł, że w 2004 roku montowali DPFy?
Po piąte - kolegi samochód nie ma DPFa i spełnia normę emisji 2000 EEC (EEC 7) - czyli do EURO kawałek...
Stratuss 29-04-2013, 10:33 Witajcie!
Poczytałem troche o tym filtrze DPF, i juz zgłupiałem całkiem...
Czy w silnikach benzynowych standardowo nie ma DPF? Tylko są w silnikach na olej napędowy?
Proszę o pomoc w rozwiązaniu zagadki...
luki6262 29-04-2013, 13:49 Witajcie!
Poczytałem troche o tym filtrze DPF, i juz zgłupiałem całkiem...
Czy w silnikach benzynowych standardowo nie ma DPF? Tylko są w silnikach na olej napędowy?
Proszę o pomoc w rozwiązaniu zagadki...
Na razie tylko diesel. Napisałem "tylko" bo "zielonym" różne głupie rzeczy do głowy przychodzą. Bodajże od 2014 wszystkie nowe diesle mają spełniać normę euro VI. Jak zawsze zapłaci za to kupujący.
DPF służy do dopalania sadzy i to jest jego główne zadanie.
Jego nazwa to skrót od DIESEL Particulate Filter (FAP, to bodajże francuska nazwa).
Został wprowadzony po to, aby silniki wysokoprężne mogły spełnić normę EURO5, chyba żaden silnik Diesela bez FAP/DPF nie osiągnął normy emisji spalin powyżej EURO4.
Także spokojna głowa - w benzyniakach nie ma.
Stratuss 30-04-2013, 06:20 Panowie wrzoch i luki6262 - bardzo dziękuję... faktycznie skrót mówi sam za siebie! :p
marcin112233pl 09-05-2013, 21:58 Jaki wpływ ma wycięcie filtra dpf/fap, na sondę splin na stacji kontroli pojazdów? Mi wydaję się że, wycięcie nie ma wpływu na czystość spalin, tylko na sadze że nie dymi za autkiem. Czy ktoś sprawdzał spaliny przed wycięciem filtra i po wycięciu?
...wielokrotnie sprawdzane, dobrze zrobiona wycinka nie spowoduje przekroczenia norm
pawelek6671 10-05-2013, 10:55 witam.czy wszystkie silniki 2.0 tdci 140 km smax posiadaja dpf?
Rocznik nie jest wyrocznią czy auto ma filtr .Moje auto jest z 30.06.2004 i posiada PDF.
Po wprowadzeniu Euro4 w centrach niemieckich miast wielu posiadaczy samochodów z Euro3 zamontowało indywidualnie filtr.
Takiego właśnie szukałem.Starsze,tańsze i z nowym filtrem.Jak wytniecie filtr to zostawicie auto kilka km od centrum.A frajda z filtru też jest. Brak dymu za samochodem to synonim nowych czasów.
tjaaaa :)
http://m.onet.pl/moto,ebsjy
bodziofila 11-05-2013, 19:39 synoim nowych czasow,wole komune bez filtra........
luki6262 11-05-2013, 21:51 Rocznik nie jest wyrocznią czy auto ma filtr .Moje auto jest z 30.06.2004 i posiada PDF.
Tak, tak, PDF. Czy Twoje auto z "PDF" też jest takie ekologiczne, gdy filtr jest przepalany?
tomek105 12-05-2013, 19:13 co za nonsens :) jeszcze nie słyszałem, żeby ktoś kupował auto i szukał wg klucza "starszy rocznik z nowym filtrem" bo sobie niby jakiś Urlik czy Andreas założył bo tak kocha środowisko. ehhhhh
co za nonsens :) jeszcze nie słyszałem, żeby ktoś kupował auto i szukał wg klucza "starszy rocznik z nowym filtrem" bo sobie niby jakiś Urlik czy Andreas założył bo tak kocha środowisko. ehhhhh
To nie takie proste - jak poszukasz to się dowiesz, że w Bundes państwo daje pieniądze na wymianę DPF raz w ciągu życia samochodu...
luki6262 12-05-2013, 19:57 w Bundes państwo daje pieniądze na wymianę DPF raz w ciągu życia samochodu...
W Polsce rząd wolałby sobie zmienić całą flotę niż dać obywatelowi jakiegoś grosza. U nas jedynie co możemy dostać aby być bardziej ekologiczni to mandat :)
Co oznacza emisja spalin 2000 EEC (EEC 7), jest DPF czy nie ma ?????
luki6262 13-05-2013, 10:30 Co oznacza emisja spalin 2000 EEC (EEC 7), jest DPF czy nie ma ?????
Nie ma. W 1.6 tdci z dpf-em na etisie jest napisane : Emisja spalin Euro IV + DPF
Co oznacza emisja spalin 2000 EEC (EEC 7)... ?????
Emisja spalin 2000 EEC (EEC 7) (http://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_standard_emisji_spalin) - bez DPF'u.
tomusp17 28-05-2013, 10:25 Witam,
Również widze po numerze vin: Emisja spalin 2000 EEC (EEC7), czyli bez DPF'u, ale..
Auto spadło strasznie na mocy, można powiedzieć, że prawie odcina paliw2o przy 120 km/h, a poza tym spalanie znacznie wzrosło.. czyli typowe objawy zapchanego DPF'u.
Czyli co może tego być przyczyną?
... czyli typowe objawy zapchanego DPF'u. ...
Poza filtrem cząstek stałych stosowanym nie we wszystkich pojazdach jest jeszcze katalizator (wszystkie auta są w niego wyposażone), po zapchaniu którego występują takie same objawy jak napisałeś dla DPF-u. Ale po za tym spadek mocy i wzrost spalania to do sprawdzenia m.in.:
- układ dolotowy powietrza (filtr),
- szczelność rur za turbo,
- stan turbiny,
- jakość oleju,
- jakość paliwa.
Wszystkie te przyczyny problemów nie powodują wyświetlania jakichkolwiek błędów.
jkrzysztof28 07-07-2013, 19:11 Witam.Koledzy może ktos podpowie czy mam DPF czy nie ?
Z góry dzieki za odpowiedź .
Primary Features
Build Date: 02.04.2008
Vehicle Line: S-Max/Galaxy 2006-
Body Style: 5 Door SAV (S-MAX)
Version: Series 60
Engine: Duratorq 2.0L DOHC CR TC Dsl 143PS
Transmission: 6 Speed Manual Transaxle - MMT6
Drive: LHD FWD
Emission: Stage 4 Requirement LDT
Air Conditioning: Dual Zone Auto Temp Control A/C
Territory: (+)"B"
Paint: Stardust Silver (Metallic)
Interior Fabric: Napoli Perforated / Charcoal/Ebony
Witam.Koledzy może ktos podpowie czy mam DPF czy nie ? ...
Podaj VIN tutaj (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2041523#post2041523).
matik185 25-08-2013, 21:44 Wybaczcie ze odswieze stary temat:
VIN: WF0MXXGCDM7D24853
ProductionDate: 2007-03-10Z
VehicleLine: Focus 04-08/Focus C-MAX 03-07
BodyStyle: 5 Door UAV
EngineType: 1.8L Duratorq-DI HPCR (115PS) Lynx
Transmission: 5-Speed Manual Trans - MTX75
EmissionRequirements: Stage IV Emissions
Drive: LHD FWD
Wypowie sie ktos ? DPF ?
matik185 25-08-2013, 21:53 dzięki wielkie ;)
a ESP ? da sie coś wydumac z tego ? Przeprowadzalem dzis kontrole TEST zegarow.. kontrolka LED od ESP jest - tzn. swiecila sie przy tescie ale domniemam ze to nie daje pewnosci ze ESP jest..
gregor75 25-08-2013, 22:05 Bez el. uk. stabilizacji toru jazdy
niestety , brak
WF0SXXGCDS8G22974 jest filtr czastek stałych ?
vxz80 nie masz DPF-a Etap IV ograniczania emisji
piotrekone12 17-02-2014, 17:05 Nie ma filtra cząstek stałych
Norma emisji spalin IV
Z DPF (filtrem cząstek stałych) miałby V normę emisji spalin
Focus 2008-, Lynx Diesel 1,8 TC (115 KM) HPCR, Moondust Silver (metalik)
Numer VIN: WF0SXXGCDS8G22974
Numer homologacji (TAN): E13*2001/116*0144, E13*2001/116*0157
Główne funkcje
Data produkcji: 15.04.2008
Model pojazdu: Focus 2008-
Typ nadwozia: Kombi
Wersja: Seria 32
Silnik: Lynx Diesel 1,8 TC (115 KM) HPCR
Przekładnia: 5-biegowa ręczna - MTX75
Napęd: LHD FWD
Norma emisji spalin: Etap IV ograniczania emisji
Klimatyzacja: Układ Klimatyz. Ze Sterow. Ręcznym
Obszar: (+)"PL"
Lakier: Moondust Silver (metalik)
Materiał we wnętrzu: Ecrin / Srebrny/Ebony
luki6262 17-02-2014, 20:44 1.8 TDCi nie posiadały nigdy filtrów cząstek stałych.
piotrekone12 17-02-2014, 20:52 Troszkę o silniku 1.8 TDCi
Silnik 1.8 TDCI z systemem Common Raill pojawiły się w 2001 roku. W zależności od modelu posiadał moc 100KM,115KM oraz 125KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Rail. Początkowo był on realizowany przy pomocy układu wtrysków Delphi. Były one stosunkowo trwałe, a naprawa nie pociągała wysokich kosztów. W roku 2004 wprowadzono tzw. piezo wtryskiwacze Siemens. Ich bezsprzeczną zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, oraz mała usterkowość. Po stronie minusów należy zapisać wysoki koszt nowego elementu oraz trudną regenerację. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Właściciele pojazdów z silnikiem 1.8TDCI chwalą sobie dynamikę jednostek oraz bardzo niskie poziomy spalania. Silnik nigdy nie kooperował z filtrem cząstek stałych. Do największych wad silnika należy szybko zużywające się koło dwumasowe przeciętnie wytrzymuje przebiegi 120 -140 tyś. Trzeba również zwrócić uwagę na odpowiedni dobór paska rozrządu. W zależności od okresu produkcji ford stosował rożne koła zębate dlatego aby nie dopuścić do przedwczesnego zerwania paska rozrządu niezwykle istotnym jest odpowiedni jego dobór.
Witam
Wracając do tematu DPF'u, w załączeniu obrazek- jak macie taki katalizator z przysłowiową 1 rurą to nie macie dpf'u, a jak z kolektora idą 2 rury to jest dpf. To chyba wszystkim wyjaśni sprawę.
pozdrawiam
ale to nie ma znaczenia, w 1.8TDCI nigdy nie było DPF
piotrekone12 20-02-2014, 18:45 Witam
Wracając do tematu DPF'u, w załączeniu obrazek- jak macie taki katalizator z przysłowiową 1 rurą to nie macie dpf'u, a jak z kolektora idą 2 rury to jest dpf. To chyba wszystkim wyjaśni sprawę.
pozdrawiam
Skąd to zdjęcie?
Jesteś w 100% pewien, że pochodzi z 1.8 TDCi ?
1.8 TDCi nie posiadało DPF
Ale tu nie ma DPFa tylko katalizator
W moim 1,6 tdci 90kM 2006 nie ma. Ale ASO po vinie twierdziło że ma, mokry. Pewien niezależny mechanik chciał usuwać ten dpf, twierdząc że jest sucha wersja....
Objawy-samochód wpadł w tryb awaryjny i dawał max do 3000 obrotów.
W rezultacie były to świece i pęknięta rura przy filtrze powietrza...ale 3 speców w tym ASO stawiało na dpf.
Vin pokazuje Etap IV ograniczania emisji.
piotrekone12 22-02-2014, 13:17 Jak etap IV - to auto bez DPFa
Auta z DPFem maja V etap emisji spalin
To już wiemy ;) a dowiedziałam się tego TUTAJ - w FCPowej kopalni wiedzy!
Niestety specjalistów TAKICH nie innych w Radomiu na pęczki...
Jak etap IV - to auto bez DPFa
Auta z DPFem maja V etap emisji spalin
Niestety nie jest to takie proste. Były auta etapu IV z cDPF - na przykład mój C-max 2.0tdci 110PS z PowerShift:one:
Napisane jak wół: Emission: Stage IV + CDPF Emissions. W takiej sytuacji w etis jest wyraźnie zaznaczone czy DPF jest czy nie.
cDPF to jest DPF "suchy".
piotrekone12 22-02-2014, 19:25 Niestety nie jest to takie proste. Były auta etapu IV z cDPF - na przykład mój C-max 2.0tdci 110PS z PowerShift:one:
Napisane jak wół: Emission: Stage IV + CDPF Emissions. W takiej sytuacji w etis jest wyraźnie zaznaczone czy DPF jest czy nie.
cDPF to jest DPF "suchy".
Czyli nie jest to takie proste.
Dzięki tedi_k za informacje.
Człowiek uczy się dzięki forum, hehe...
Czyli nie jest to takie proste.
Dzięki tedi_k za informacje.
Człowiek uczy się dzięki forum, hehe...
Oj tak!
Pozycja nr 13 na tabliczce znamionowej pojazdu (http://fiestamk5.republika.pl/porady/tabliczka.htm) (w moim umocowana jest na słupku B poniżej zaczepu drzwi pasażera) określa obecność lub brak filtra cząstek stałych.
Jeżeli wpis jest:
0.5x - jest fitr (Opel Zafira Klub Polska (http://www.zafiraklub.pl/forum/viewtopic.php?t=10372)),
1.3x - brak filtra (Vectra Klub Polska (http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/30763-filtr-dpf-w-vc/page__view__findpost__p__347337)).
Pozycja nr 13 na tabliczce znamionowej pojazdu (http://fiestamk5.republika.pl/porady/tabliczka.htm) (w moim umocowana jest na słupku B poniżej zaczepu drzwi pasażera) określa obecność lub brak filtra cząstek stałych.
Jeżeli wpis jest:
0.5x - jest fitr (Opel Zafira Klub Polska (http://www.zafiraklub.pl/forum/viewtopic.php?t=10372)),
1.3x - brak filtra (Vectra Klub Polska (http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/30763-filtr-dpf-w-vc/page__view__findpost__p__347337)).
tak jest poprawnie
Ford Focus tabliczka na słupku B prawym
Pozycja 11: Kody poziomu emisji spalin / na tabliczce na samym dole po lewej stronie tabliczki w małym kwadraciku/.
Kod Emisja spalin
K - Poziom V
S - 2000 EEC (Etap III)
V - Poziom IV + filtr cząstek stałych Diesel (DPF)
7 - Poziom IV
robin0521 23-03-2016, 09:42 Witam, ja mam takiego Forda fOCUSA c-MAX,,,CZY JEST W NIM FILTR CZĄSTEK STAŁYCH ?
FORD
Model
FOCUS / FOCUS C-MAX
Seria
SERIA 50
Klasa pojazdu
SMALL FAMILY CAR
Typ pojazdu
COMPACT CARS
Silnik
2.0L DURATORQ-TDCI (136PS) - DW10
Skrzynia biegów
6-BIEG. PRZEKł. RęCZN. - MMT6
Układ kierowniczy
AVAILABLE
Układ kierowniczy
LHD FWD
Emisja spalin
2000 EEC (EEC 7)
Liczba drzwi
5
Liczba miejsc
5
Miejsce montazu
SAARLOUIS (GERMANY)
Kraj pochodzenia
NIEMCY
endrius33 23-03-2016, 10:27 Podaj VIN
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
robin0521 23-03-2016, 12:46 Vin
WF0MXXGCDM4A77713
GOLDSKOR 23-03-2016, 13:24 witam
mam pytanie czy ktos robił czyszczenie na suwak 4 filtra dpf?
endrius33 23-03-2016, 13:29 Vin
WF0MXXGCDM4A77713
dane auta:
Główne funkcje
Data produkcji: 10.04.2004
Model pojazdu: Focus 04-08/Focus C-MAX 03-07
Typ nadwozia: 5-drzwiowy UAV
Wersja: Seria 50
Silnik: 2.0L Duratorq-TDCi (136PS) - DW10
Przekładnia: 6-bieg. przekł. ręczn. - MMT6
Napęd: LHD FWD
Norma emisji spalin: 2000 EEC (EEC 7)
Klimatyzacja: Klim. dwustref. z aut. kontr. temp.
Obszar: (+)"D"
Lakier: Panther Black Metalik
Materiał we wnętrzu: Linea / Kent / Dark Flint
Mniej ważne funkcje
• Wyprodukowano w fabr.w Saarlouis
• Zestaw bezpiecznych zamków nr 2
• Bez wielofun.pak.do celów marketin.
• Poziom marketingowy 1
• Z elektroniczna kontr.statecznosci
• Z automatycznym zamykaniem okien
• Szyby prz. otw. elekt.1 przyc.
• Okna tylne zamyk./otwierane 1 dotkn
• Szyba ciemna
• Z Ogrzewanš Szybš Przedniš
• Ze standardowš konsolš dachowš
• Konsola cała podłoga i podłokiet.
• Z przednimi dywanikami podlogowymi
• Z osłonami przeciwsłonecznymi
• Z pokrywš przestrzeni bagażowej
• Z elektrochrom.lust.wstecznym
• Fotel kier. reg. aut./ogrz.-podw.
• El.reg./ogrz.lust.pas.z lamp.dln
• Bez Podłokietn. rodk. Fotela Prz.
• Z rodk. zagłówkiem z tyłu
• Z ręcznie reg. podporš lęd. kier.
• Z Ogrzewanym Fotelem
• Z Ogrzewanym Fotelem
• Z Elektr. 2-Kier.Reg.Siedz.Kierowcy
• Z reczn.4-kier.reg. siedz.pas.
• Bez sprzegu przyczepy
• Kluczyk skład.ze zdalnym ster.
• Ze skórz galka dzwigni zm. biegów
• Z Blokadš Drzwi
• Ze zdalnym otwieraniem drzwi
• Z automat.wycieraczkš szyby przedn.
• Ze Spryskiwaczem Reflektora
• Air Curtain Restrnt LH
• Kurtyna powietrzna - prawa strona
• Z intel.ograniczn. pod.pow.kierowcy
• Z 'intel.'ograniczn.pod.pow. pasaz.
• Z bocznš podusz.pow.- str. kierowcy
• Z bocznš podusz.pow.- str. Pasażera
• Koło zapasowe mini stalowe
• Koł.ze stop.lek.6.5 X 16" - Styl B
• 205/55VR-16 BSW Tyre
• Nieblokujšce nakrętki kół
• Z Zawieszeniem Standardowym
• Z elektrycznym hamulcem postojowym
• Z tylnymi ham. tarczow.
• Ze wspomag. awaryjnym hamulców
• Układ ABS na wszystkie koła
• Standardowe siedzenie przednie
• 4-ramienna kierownica skórzana
• Ze Sterowaniem Prędkociš
• Z dod. nagrzewnicš/programowalnš
• Konwencjonalne wskaniki - Poziom 2
• Z oporn.nast. w zest.wskan.
• Z prędkociom. km/h
• Z komput. pokład.
• Z ukladem wspomag.przy parkow.tylem
• Z przedn.ukł.pomocy przy park.
• Bez zestawu do zamontowania radia
• (+)RDS
• Z gniazdem A/V
• Z antenš rodk.
• Wyp. bogate CDX6 + Radio AM/FM
• Pakiet wyposażenia systemu ICE 7
• Z 8 głonikami serii z bog.wyp.
• Ze Sterow.Radiem Na Kolumn. Kierown
• Z zest. dla palacza
• Reflektor ksenonowy
• Z Przednimi Lampami Przeciwmgieln.
• Z autom. reg. poz. wiec. reflekt.
• Z automatycznym ster. reflektorów
robin0521 23-03-2016, 16:14 Więc mam jeszcze jedno pytanie, a mianowicie jesli niemam filtra cząstek stałych to po co jest zbiorniczek na adblue ?...
Ford focus c-max 2.0 tdci 136km, wersja ghia, rok produkcji 2004
Cześć. Mam pytanie. Dziś byłem u znajomego w celu sprawdzenia ile mocy KM może mi dodać. Po podłączeniu komputera okazało się ze mam DPF pokazało mu temperaturę filtra DPF i tu moje zdziwienie ze mam owy filtr. Po rozkodowaniu numeru VIN widać ze go nie ma. Pytanie. Komu wierzyć? Mechanikowi czy VIN jest wiarygodny?
przecież to widać gołym okiem
pod turbiną masz katalizator/dpf
jeśli jest w połowie puszki czujnik temperatury, to ma dpf
królewska 25-02-2017, 23:00 Norma emisji spalin: 2000 EEC (EEC 7) - to oznacza, że nie ma dpf?
damiancmax 26-02-2017, 21:28 przecież to widać gołym okiem
pod turbiną masz katalizator/dpf
jeśli jest w połowie puszki czujnik temperatury, to ma dpf
Ja mam C-Maxa 2.0 tdci. Jeżdżę nim jakieś pół roku. Znajomy od którego kupiłem auto zapewniał mnie, że dpf jest usunięty. Ostatnio byłem na przeglądzie, oglądałem od spodu auto i widziałem dużą puszkę (kata) z sondą i jakimiś przewodami. Możliwe, że jest po prostu pusta w środku?
endrius33 27-02-2017, 03:09 Możliwe że masz ją pustą i zmieniomy jest soft
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Lexsensei 27-02-2017, 11:39 Zerknij na końcówkę rury wydechowej. Jak jest czarna to brak DPF, jak czysta to DPF jest ;)
To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.
W Niemczech znalazłem autko jak w tytule z faktycznym przebiegiem 150.000km. Podobno 1. 8 nie miały filtra dpf a w opisie w ogłoszeniu sprzedawca napisal: ze autko chodzi bardzo dobrze tylko czasami na zimnym silniku zapala się kontrolka silnika i gaśnie po rozgrzaniu silnika. Mechanik twierdzi ze to prawdopodobnie zapchany filtr dpf bo właściciel auta mówił ze jeździł po mieście na krótkich trasach."
I teraz ma zagwostke co do obecnosci filtra dpf. Nie mam VIN bo dopiero dziś znajomy podjedzie obejrzeć auto. Jeśli się okaże ze to nie dpf to co może być przyczyną zapalania się kontrolki.
Wiem ze napiszecie aby podpiąć pod kompa ale nie mam takiej możliwości tam.
Jeśli auto działa bez problemów to może to jakaś pierdola jest?
Ja mam 1,8 (85kW) i faktycznie fabrycznie DPF nie występuje. Silnik jest produkcji niemieckiej a nie koncernu PSA (czy jakoś tam podobnie).
Co do kontrolki się nie wypowiem, ale na pewno warto poczekac na VIN i posprawdzac.
Pozdrawiam
1.8 Tdci nigdy nie miały dpfa nawet chyab nei było możliwość doposażenia auta w Niemczech o takie ustrojstwo.
Witajcie.
Odgrzeję temat. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, czy w tym aucie jest filtr DPF?? Nie miałem nigdy styczności z tym filtrem, a ostatnio po odpaleniu w aucie czuć spaliny przez chwilę, a auto mam od ok. miesiąca, i nie wiem, czy nie muszę go przypadkiem "wypalić" (filtra). VIN WF0SXXGBWS7P77882. Z góry dziękuję za odpowiedź.
mazurłódz 05-01-2021, 20:27 koledzy wchodzę na tą stronę etisford bo chcę też po vinie sprawdzić czy mam dpf ale tylko wychodzą mi bardzo okrojone informacje o aucie , nie wiem gdzie dalej szukać , pomoże ktoś ?? WF0EXXGCDE8B84023
Etap IV ograniczania emisji
Wyjaśnienia masz w temacie
mazurłódz 05-01-2021, 21:44 ok dzięki kolego ,
Bump: wychodzi że nie mam tego "dobra " jest oki
|