Zobacz pełną wersję : Olej castrol edge
Nie daje mi spokoju ta cała klasyfikacja olei, bo czym się różni Ford WSS-M2C917-A , od Ford WSS-M2C913-A lub Ford WSS-M2C913-B. Chodzi mi po głowie Castrol Edge TURBO DIESEL 5W-4O, a on ma właśnie Ford WSS-M2C917-A , a w instrukcji mojego mondka jest WSS-M2C913-B.
Więc mówiąc krótko, można lać castrol edge TURBO DIESEL 5W-4O i będzie wszystko ok z tymi normami czy dać sobie spokój i zalać tą Formulę F na co nie mam ochoty ??? Wcześniej miałem benzyniaka i lałem Castrol Magnatec i było git.
Co o tym myślicie?
A ta Formuła F to jest właśnie Castrol...
http://www.ford-esklep.pl/index.php?products=product&prod_id=1741
który zapewne jest tańszy od Castrola i jest go więcej , poruszałem już ten temat.
A ta Formuła F to jest właśnie Castrol...
http://www.ford-esklep.pl/index.php?products=product&prod_id=1741
który zapewne jest tańszy od Castrola i jest go więcej , poruszałem już ten temat.
tak jak z Coca-Colą od Coca-coli i PPHU Max (Zakład produkcyjny w Mokobodach)
która lepsza w smaku? niby to cola i to cola. także porównanie obu olei jest nie koniecznie trafne.
tak jak z Coca-Colą od Coca-coli i PPHU Max (Zakład produkcyjny w Mokobodach)
która lepsza w smaku? niby to cola i to cola. także porównanie obu olei jest nie koniecznie trafne.
To najpierw się kolego zorientuj kto dostarcza oleje dla Forda a potem dyskutuj, większość twoich postów to niekoniecznie trafne uszczypliwe uwagi
To najpierw się kolego zorientuj kto dostarcza oleje dla Forda a potem dyskutuj, większość twoich postów to niekoniecznie trafne uszczypliwe uwagi
chcesz powiedzieć, że ford F-formula to to samo co castrol edge? proszę cie nie lej wody, gdyż uczulony jestem na głupotę.
lej olej forda i nie zawracaj sobie głowy innymi, bo zgłupiejesz :))
chcesz powiedzieć, że ford F-formula to to samo co castrol edge? proszę cie nie lej wody, gdyż uczulony jestem na głupotę.
Dokładnie kolego
Dokładnie kolego
rewelacja, olej wg klasy ACEA A1/B1 ford F formula to to samo co A3/B3/B4 Edge. zmęczony jestem na spory, także życzę dobrej nocy i kładę się spać.
Witam wszystkich
Ja leję od 2 lat Castrol Edge 5W30 przejechane 35tys. i wszystko jest ok.
zalałbyś roślinnym tezby było hehe
to tak w formie żartu, a na serio, pewnie między tymi waszymi olejami nie ma różnicy dla silnika :O o tyle
to nie F1..
To najpierw się kolego zorientuj kto dostarcza oleje dla Forda a potem dyskutuj, większość twoich postów to niekoniecznie trafne uszczypliwe uwagi
Czy ktoś z Was ma jakiś "dowód" na to że w tych bańkach jest rzeczywiście castrol czy może kujawski z pierwszego tłoczenia :roll:
znajomek w hurtowni chemii do aut powiedział mi, że ponoć leją tam mobila...
Może nie wazne jest czy castrol czy kujawski byleby spełniał specyfikacje forda.
OK. Ale czy ktoś jeżdzi na tym Castrolu? I jes zadowolony?
Kiedyś ktoś się obszernie wypowiadał na forum na temat tego Castrola EDGE, ale ni cholery nie mogę tego znaleść.
Gość pisał szczegółowo o parametrach tego oleju w szczególności o jego niskopiołowości.
Miałem Toyote to lałem olej Toyoty, mam Forda to leje olej Ford...
Panowie polecam lekturę.
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=32201&highlight=olej+silnikowy&page=64
http://www.forumsamochodowe.pl/oleje/
W forach są różne opinie o oleju FORD FORMULA F. Jedni chwalą drudzy narzekają.
Najważniejsze wg mnie są następujące parametry.
1. Klasa lepkości - sześć klas "zimowych" (5W, 10W, 15W, 20W, 25W) i pięć letnich (20, 30, 40, 50, 60)
2. Liczba zasadowa TBN (TBN - Total Base Number). Oznacza zdolność oleju do neutralizacji kwasów pochodzących z produktów spalania paliwa. Im większa zawartość siarki w paliwie, tym większa powinna być liczba zasadowa oleju. Oleje do silników wysokoprężnych (diesel'i) powinny mieć wyższą TBN ze względu na cięższe warunki pracy. Do Diesla (z tego co czytałem) zaleca się wartości TBN w okolicach 10 i powyżej 10 (np. mobil 0W40 ma 9, a shell 5W40 ma 12.7). Castrol EGDE 5W30 dla odmiany ma TBN tylko 6,0. Za to ma najniższy spośród olejów poziom spopielenia który wynosi 0.6 % wt. I to jest OK. Im wskaźnik ten niższy tym mniej w silniku odkłada się nagarów i spopielin z procesu spalania. Ma to też bezpośredni wpływ na emisję spalin i czystość układu wydechowego w tym oczywiście katalizatora i co najważniejsze samego silnika.
3. Wskaźnik lepkości, czyli podatności na zmiany lepkości oleju wraz ze wzrostem temperaturu. Im wyższy wskaźnik, tym mniejsza zmiana lepkości wraz z temperaturą i tym lepiej.
4. Parametr HTHS (High Temperature High Shear). Dla silników Forda zalecany jest taki olej który spełnia określoną przez producenta normę :FORD WSS M2C 913B. Dla normy tej szczególne znaczenie ma (ze wzgledu na cechy konstrukcyjne silników Forda i nie tylko Forda - tzw "wąskie kanaliki") parametr HTHS (High Temperature High Shear), który powinien wynosić pomiędzy 2,9 a 3,5. Parametr ten powoduje zmiejszenie zuzycia paliwa, ale to jak dla mnie ma małe znaczenie. Liczy się tak naprawdę coś innego. Otóż oleje o parametrze HTHS określonym wyżej mają inną pompowalność niż oleje o parametrze HTHS wyższym niż 3,5. Praktycznie jeżeli zalejemy silnik Forda który wymaga normy WSS M2C 913B olejem, który na parametr HTHS wyższy niż 3,5 spowoduje to, że sinik badzie smarowany ale nie taka ilością oleju jak powinien - zatrzeć się nie zatrze, ale przebieg do "naprawy głównej" napewno będzie niższy jak silnika zalanego olejem zgodnym z normą.
Te parametry (ten ostani jest rzadziej podawany) można znaleźć w necie szukając informacji o danym oleju.
CIEKAWE DLACZEGO NIE MOŻNA NIGDZIE ZNALEŻĆ INFORMACJI NA TEMAT CHARAKTERYSTYKI FIZYKOCHEMICZNEJ OLEJU FORMULA F5W30?
cezarg1410 24-04-2010, 16:00 Te wszystkie normy to jest tylko śpiewka producenta. Musi się zgadzać norma API i A/B. To tyle. Ja sam leje Edga TD 5w-40 i wszystko jest git mimo że też mam normę Forda z końcówką 13 :)
Nie zgadzam się z tym, że to "te normy to śpiewka producenta".
Masz racię musi się zgadzać API. A np. parametr HTHS jest ściśle powiązany z API i ACEA np. A1/B1 - ktrórą rekomenduje FORD do Modedo TDCi. Jeśli HTHS wznosi więcej niż 3,5 to ACEA już jest oznaczane jako A3/B3.
Otóż oleje o parametrze HTHS określonym wyżej niż 3,5 mają inną pompowalność niż oleje o parametrze HTHS wyższym niż 3,5. Praktycznie jeżeli zalejemy silnik Forda który wymaga normy WSS M2C 913B olejem, który na parametr HTHS wyższy niż 3,5 spowoduje to, że sinik badzie smarowany, ale nie taka ilością oleju jak powinien - zatrzeć się nie zatrze, ale przebieg do "naprawy głównej" napewno będzie niższy jak silnika zalanego olejem zgodnym z normą.
Oczywiście można powiedzieć, że nasze Mondea to nie FORMULA 1 i to wszystko to jest ble, ble, ble, gadanie, bo jak mam taki olej czy inny i nic się nie dzieje, jestem zadowolony. Ale taka jest prawda.
Otóż oleje o parametrze HTHS określonym wyżej niż 3,5 mają inną pompowalność niż oleje o parametrze HTHS wyższym niż 3,5. Praktycznie jeżeli zalejemy silnik Forda który wymaga normy WSS M2C 913B olejem, który na parametr HTHS wyższy niż 3,5 spowoduje to, że sinik badzie smarowany, ale nie taka ilością oleju jak powinien - zatrzeć się nie zatrze, ale przebieg do "naprawy głównej" napewno będzie niższy jak silnika zalanego olejem zgodnym z normą.
Oczywiście można powiedzieć, że nasze Mondea to nie FORMULA 1 i to wszystko to jest ble, ble, ble, gadanie, bo jak mam taki olej czy inny i nic się nie dzieje, jestem zadowolony. Ale taka jest prawda.
prawda jest taka, że silnik forda to nie jego wynalazek i nic nadzwyczajnego i świetnego w nim nie ma w porównaniu do innych marek. każdy z wyżej wymienionych olei będzie świetny do tego samochodu. każdy inny samochód posiada silnik spalinowy jak każdy ford. ten cały motorcrat olej czy ford f formula to najtańszy szajs spełniający maksymalnie niską normę forda. smarować smaruje, chłodzić chłodzi, konserwować konserwuje, myć myje. To, że ktoś ma życzenie zalać lepszy, droższy i markowy której marce ufa to jego sprawa. proszę mi nie pisać głupot o skróconych okresach naprawczych bo za dobry olej. wszystko to kit dla mas.
kris1980 08-05-2010, 07:35 Kolego jak masz parametry fordowskie podane to się stosuj do nich.Lej olej forda i tyle na temat!!!Wyobraz sobie że jesteś szczęśliwym posiadaczem FERRARI a lejesz olej od Fiata!!!Dbaj o mondzia tak jak należy a on ci się odwdzięczy!!!!!
W końcu wydobyłem parametry oleju FORD FORMULA F 5W30
Info pochodzi z pewnego źródła, bo od producenta, czyli firmy CASTROL.
FORD FORMULA F 5W30
wskaźnik lepkości 160,00
Lepkość HTHS 3,00
Popiół siarczanowy 1,30
Całkowita liczba zasadowa TBN 9,00
temperatura płynięcia -45,00
dla porównania dwa droższe o jakieś 60% albo lepiej oleje ze specyfikacją fordowską WSS-M2C-913A i WSS-M2C-913B:
Castrol SLX Proffesional Longtec A5 5W30[/B]
wskaźnik lepkości 163,00
Lepkość HTHS ok. 3,00
Popiół siarczanowy 1,20
Całkowita liczba zasadowa TBN 10,50
temperatura płynięcia -45,00
Castrol EDGE 5W-30
wskaźnik lepkości 160,00
Lepkość HTHS ok. 3,00
Popiół siarczanowy 0,60
Całkowita liczba zasadowa TBN 6,00
temperatura płynięcia brak danych
Gdyby Formula F 5W30 miał tylko TBN trochę lepsze ok. 11, to by było idealnie.
Ale i tak wniosek jest taki, że nie ma co przepłacać i lać Formula F 5W30 !!!
|
|