Zobacz pełną wersję : Xenony i Focus II - pomocy !!!!


mqba
10-01-2006, 19:49
Witam.

Czy ktoś może mi pomóc. Kupiłem nowiusieńkie xenony do Focusa II (są rewelacyjne!!). Niestety nie mam zielonego pojęcia w jaki sposób podłączyć je w miejsce lamp tradycyjnych. Same kostki są takie same lecz nie z tego nie wynika :( . Wygląda mi że te nowe xenony mają system doświetlania zakrętów :? i z tym sobie już nie radzę. Może ktoś, jakaś dobra dusz, może mi pomóc i podać nieco informacji w jaki sposób to zrobić.

Pozdrawiam
MQBA

jagrall
16-01-2006, 19:55
po pierwsze: same lampy to nie wszystko. musisz jeszcze OBOWIĄZKOWO mieć układ mycia lamp (spryskiwacze), układ samopoziomowania lamp i przetwornice napięcia.

Hildegard
22-01-2006, 17:10
Same kostki są takie same lecz nie z tego nie wynika Sad . Wygląda mi że te nowe xenony mają system doświetlania zakrętów

A mnie sie zdaje , ze kolega robi sobie poprostu jaja na tym forum :D .
Czy sie myle :?:

Bauma
22-01-2006, 17:22
A mnie sie zdaje , ze kolega robi sobie poprostu jaja na tym forum .
Czy sie myle
nie wiem
Wygląda mi że te nowe xenony mają system doświetlania zakrętów
obawiam sie ze ksenony w foce nie maja doswietlania. system adaptacyjny jest w zwyklych lampach

mqba
22-01-2006, 21:10
Jestem winien Wam trochę wyjaśnień.

Reflektory które zakupiłem nie mają jednak systemu doświetlania. Ten drugi siłownik który początkowo wziąłem za silnik sterujący doświetlaniem to tak naprawdę siłownik elektromagnetyczny którego zadaniem jest całkowite odsłonięcie palnika ksenonowego po włączeniu świateł „długich”. Po prostu wówczas ksenony wspomagają żarówki H1 w reflektorach drogowych (efekt jest niesamowity). Co do podłączenia reflektorów tak aby działały (za wyjątkiem regulacji wysokości, oczywiście mówię o ręcznej regulacji) to nie ma większego problemu. Wystarczy doprowadzić do przetwornicy ksenonów masę ‘-„ , np. z lamp drogowych (tak ja zrobiłem) i wszystko gra. Nie trzeba, jak w Mondeo, zwiększać wartości bezpiecznika odpowiedzialnego za lampy.

Teraz jeżeli chodzi o możliwość sterowania wysokością. Siłowniki w obu lampach działają na zupełnie innej zasadzie. Standardowe lampy sterowane są analogowe przez zwykły potencjometr natomiast te ksenony wygląda jakby były sterowane cyfrowo (potwierdziło się to w rozmowie z jednym z Kierowników serwisu forda – tak w ogóle to dziękuje za kontakt do niego ). Będę nad tym tematem jeszcze siedział tylko muszę zdobyć dokumentację techniczną do tego nowego siłownika.


Pozdrawiam

Hildegard
23-01-2006, 19:42
Jestem winien Wam trochę wyjaśnień.


Na poczatku myslalem , ze to zart :) Sorry !
mqba nie prosciej tobie bylo zamowic do Focusa II xenonow w salonie ?
Teraz musisz kombinowac ,a efekt i tak nie bedzie taki sam .

jagrall
25-01-2006, 19:38
nie prosciej tobie bylo zamowic do Focusa II xenonow w salonie ?

popieram, pewnie to co zaoszczędziłeś na samych lampach wydasz teraz na dostosowanie tego co masz, no chyba że brałeś auto z placu. w każdym razie powodzenia

ford_driver
31-01-2006, 21:30
Witam

xenony w oryginale maja spryskiwacze i automatyczna regulacje wysokosci
tylko takie sa zreszta homologowane w kazdym aucie na terenie UE
auto z samymi xenonami bez spryskiwaczy oraz bez automatycznej regulacji to auto niesprawne wg. przepisow

natomiast jesli chodzi o swiatla z doswietlaniem to to nie sa xenony tylko "zwykle" lampy

pozdrowienia

ford_rider

radek
01-06-2006, 20:50
Będę nad tym tematem jeszcze siedział tylko muszę zdobyć dokumentację techniczną do tego nowego siłownika.


Są jakieś postępy w temacie (sterowanie wysokością, poziomowanie i spryskiwacze)???

mark54
15-08-2006, 15:06
Ja wlasnie kupilem cale lampy bi-xenonowe prosto z niemiec,
bo u nas tylko zwykle ksenony oferuja do FFII.

Zamierzam to zainstalowac w ASO zgodnie z homologacja,
tzn razem z ukladem samopoziomowania i sprykiwaczami.

Ostatnio zakladalem te lampy tylko tak na probe, myslalem ze jezeli beda swiecic bez
regulacji i samozpoziomowania w miare poprawnie, to sobie tak chwile pojezdze....
http://img226.imageshack.us/img226/7708/zdjecie1tq1.th.jpg (http://img226.imageshack.us/my.php?image=zdjecie1tq1.jpg) http://img85.imageshack.us/img85/772/zdjecie2cr9.th.jpg (http://img85.imageshack.us/my.php?image=zdjecie2cr9.jpg)

Prowizorycznie zaklada sie je bardzo prosto bo wystarczy tylko doprowadzic mase
oddzielnym przewodem do przetwornicy, ktora znajduje sie bezposrednio pod lampa.
(tak jak opisal to mqba)
http://img138.imageshack.us/img138/5176/zdjecie3ng1.th.jpg (http://img138.imageshack.us/my.php?image=zdjecie3ng1.jpg)

Cala reszta polaczen zgadza sie z tym co jest na oryginalnej kostce od zwyklych lamp.
Oczywiscie przy takim podlaczeniu nie dziala reczna regulacja swiatel.
Niestety po zalozeniu lamp okazalo sie ze prawa lampa swieci duzo wyzej niz powinna
wiec na sprawdzeniu lamp w ciemnym garazu na razie sie skonczylo.
Ponizej zamieszczam zdjecia z moich eksperymentow, tj. porowanie tradycyjnych
swiatel mijania z xenonowymi.
http://img97.imageshack.us/img97/1670/1mijaniahi0.th.jpg (http://img97.imageshack.us/my.php?image=1mijaniahi0.jpg) http://img134.imageshack.us/img134/5103/1mijaniaxenonycx0.th.jpg (http://img134.imageshack.us/my.php?image=1mijaniaxenonycx0.jpg)

oraz tradycyjnych swiatel drogowych z xenonowymi
http://img142.imageshack.us/img142/1623/2dlugieek7.th.jpg (http://img142.imageshack.us/my.php?image=2dlugieek7.jpg) http://img143.imageshack.us/img143/120/2dlugiexenonyuu6.th.jpg (http://img143.imageshack.us/my.php?image=2dlugiexenonyuu6.jpg)

Ostatnio udalo mi sie juz dowiedziec jak sie ustawia wysokosc tych swiatel,
sluza do tego sruby na klucze imbusowe widoczne na ponizszych zdjeciach.
http://img142.imageshack.us/img142/5890/dsc09243xh6.th.jpg (http://img142.imageshack.us/my.php?image=dsc09243xh6.jpg) http://img149.imageshack.us/img149/1558/dsc09245ol9.th.jpg (http://img149.imageshack.us/my.php?image=dsc09245ol9.jpg)

Po ogladnieciu lampy od srodka widac ze sruba po lewej na zdjeciu
jest do regulacji bocznej a ta po prawej stronie do regulacji w pionie
i jest wspolna dla swiatel mijania i dlugich tj. zarowki H1 "wspomagajacej" xenony.

a tak wyglada wnetrze lampy bi-xenonowej po zdjeciu tylnego dekielka:
http://img101.imageshack.us/img101/453/dsc09246dh1.th.jpg (http://img101.imageshack.us/my.php?image=dsc09246dh1.jpg)

ettarchi
23-01-2007, 11:29
Udalo Ci sie kolego rozwiazac problem z dostosowaniem reflektorów ksenonowych do recznego sterowania wyokosci? Zastanawiam sie nad zakupem takich lampek, ale sterowanie chcialbym jednak miec. Nie chce oslepiac innych przy wiekszym zaladunku...
Powodzenia!

mark54
23-01-2007, 12:05
Niestety temat na razie stoi w miejscu.......
a lampy bi-xenonowe leza na polce w domu.

Jak juz pisalem wczesniej chcialem to wszystko poskladac w ASO
zgdonie z homologacja forda, a to niestety musi troszke kosztowac,
ale z tym liczylem juz na poczatku podjecia tematu.

Wlasciwie juz wszystko bylo dograne w ASO odnosnie montazu,
tym bardziej ze nie dawno cos takiego robili w Mondeo i wiedzieli
juz dokladnie co i jak, ale....... niespodziewanie mialem dosc duzy
wydatek (zakup garazu) no i teraz place raty kredytu zamiast
jezdzic na zrobionych xenonkach...... :fcp11

W kazdym razie jedna rzecz udalo mi sie jeszcze sprawdzic
odnosnie regulacji lamp.....

W takim ukladzie jak przygotowane sa oryginalne sa lampy do
pracy z ukladem samopoziomowania, nie da sie jedzic bez tego
ukladu, dlatego ze silownik przytrzymujacy pozycje lampy nie
jest zasilany i nie trzyma lampy na sztywno....
Efekt jest taki ze po wyregulowaniu swiatel w garazu, czy tez nawet
na diagnostyce po przejechaniu kilkunastu metrow po nierownej nawierzchni
wszytsko sie samo przestawia i lampy swieca gdzie chca.... :fcp20

Natomiast slyszalem ze mozna przelozyc caly silownik (silniczek krokowy)
ze zwyklej lampy do lampy xenonowej i wtedy regulacja bedzie dzialac
jak w zwyklej lampie z zarowka H7 i H1

ettarchi
23-01-2007, 12:30
Jaki koszt wyszedl Ci w ASO za instalacje do spryskiwaczy a jaki za samopoziomowanie? Informacje o zamianie silniczkow znalazles gdzies w sieci czy to informacja z forda?
P.S. Garaz tez jest wazny:)

mark54
23-01-2007, 14:36
Czesci do spryskiwaczy ≈ 1000 zl
Montaz drugie tyle, bo to zabawa dla mechanika na caly dzien.
Oczywiscie cena dotyczy czesci i robocizny w ASO.
Zdobylem tez kontakt do goscia co zaklada takie rzeczy za ok. 250 - 300zl,
ale trzeba mu zostawic auto na 2 dni, a to mi sie z nowym autem nie usmiecha
zwlaszcza ze goscia nie znam.

Co do ukladu samopoziomowania to nie mialem jeszcze ostatecznie ustalonej ceny...
tzn. mieli mi to wycenic i podeslac mailem, ale nie podeslali.... a od kiedy wyszedl temat
z garazem to ich na razie o to wiecej nie meczylem.... ale laczny koszt na pewno nie
mniejszy niz w przypadku spryskiwaczy, bo troche elementow trzeba jescze domontowac.

Co do zamiany silniczkow to mowil mi o tym gosciu od ktorego kupowalem lampy.
Facet sprzedaje lampy xenonowe do roznych samochodow i widac ze sie
troche na tym zna, wiec chyba infomacja jest dosyc wiarygodna.

ettarchi
23-01-2007, 19:18
Ceny w ASO dosc spore, ale to jednak ASO. Dzwonilem w kilka miejsc zeby zapytac o mozliwosc przelozenia silniczkow. Opinie niestety bardzo rozne, jedni nie slyszeli w ogole ze mozna przelozyc, inni twierdza ze dziala bez przekladania. Sa tez i tacy, ktorzy twierdza ze sie przeklada:) Skoro masz juz te lampy w garazu, to moze moglbys zerknac do nich czy faktycznie jest szansa na przelozenie silniczka:)

Jesli chodzi o uklad autoregulacji wysokosci i spryskiwacze to w zwiazku z prawem nie jest to az tak oczywiste. Auta w USA jesli maja fabryczne ksenony to nie posiadaja autoregulacji ani spryskiwaczy (chyba ze spryskiwacze bedzie chcial wlasciciel, ale to za doplata). W zwiazku z tym rzeczywista koniecznosc posiadania tych urzadzen (pod warunkiem rozsadnego koeszystania) nie wydaje sie byc niezbedna. Ciekaw jestem jak wyglada rejestracja takiego auta po sprowadzeniu do PL. Jesli ktos przelozy tylko lampy od wersji europejskiej to dalej nie ma wymaganych prawnie dwoch systemow, a lampy spelaniaja juz europejskie wymogi.

mark54
23-01-2007, 21:01
.... Opinie niestety bardzo rozne, jedni nie slyszeli w ogole ze mozna przelozyc, inni twierdza ze dziala bez przekladania. .......

Jedno moge zagwarantowac na 100% po zalozeniu lamp bi-xenonowych zadna regulacja polozenia nie dziala !! :584:

A na silniczki popatrze w wolnej chwili, ale z tego co pamietam jak ogladalem lampy to nie powinno byc specjalnie z tym klopotu.
Jedyny problem moze wynikac z innego podlaczenia pinow w zlaczce, tzn przewodow zasilajacych na kostce laczeniowej przy lampie.

Natomiast ASO nigdy tanie nie bylo.... ale jezeli do zwyklych xenonow montowanych fabrycznie trzeba doplacic 4300zl to zalozenie ich w terminie pozniejszym za ok. 6000-7000 zl (lacznie z lampami bi-xenonowymi) nie wydaje mi sie wcale zdzierstwem....

Co do zapisow w prawie na temat spryskiwaczy i samopoziomowania to slyszalem rozne opinie i trudno mi powiedziec co jest prawdziwe.....
Nie mniej jednak jesli kiedys doszlo by do jakiego wypadku lub stluczki np. w nocy (ptfuu, ptfuu.... prze lewe ramie i odpukac w niemalowane) i gosc twierdzilby ze go oslepiles to diabli wiedza czego moga sie czepiac niebiescy albo jeszcze pozniej inni mondrale z ubezpieczalni.....

Dlatego ja bym wolal miec to zalozone zgodnie z homologacja forda i miec na to papier z ASO, tzn chocby rachunek za taki montaz.

ettarchi
24-01-2007, 19:24
W takim razie jesli bedziesz mial chwile, to prosze zerknij do srodka i napisz co o tym sadzisz. W kostce pewnie bedzie trzeba przestawic kilka pinow, ale to akurat nie klopot. Napewno zamontowanie lamp wraz z doposazeniem samochodu w spryskiwacze i samopoziomowanie jest najlepszym wyjsciem, ja jednak raczej wolalbym pozostac na recznej regulacji...

Fabryczne lampy bez samopoziomowania i spryskiwaczy sa napewno duzo lepszym rozwiazaniem niz wszystkie xenon KITy z allegro i inne tym podobne pomysly.

mark54
25-01-2007, 16:20
No wiec lampe xenonowa dokladnie poogladalem...
Wymontowanie silniczka krokowego to zaden problem, przykrecony jest na 2 srubach ale zeby je odkrecic potrzebny jest srubokret gwiazdkowy (nie mylic z krzyzakowym).
Ja taki sobie kupilem w castoramie a jego rozmiar to T10 5x100, bo potrzebny byl mi rowniez do rozkrecenia lampy.
W przeciwnienstiwe do zwyklych lamp tylny dekiel przy lampie xenonowej jest jeszcze dodatkowo przykrecony jedną śrubką.
Nie udalo mi sie natomiast dobrac do zlaczki zasilajacej lampe, tzn nie bylem jej w stanie wymontowac zeby moc sie dostac do poszczegolnych pinow.
W zalaczeniu wrzucam kilka zdjec......
Gdyby co, to zdjecia w pelnym rozmiarze 7Mpixels moge ci podeslac na maila.

http://img297.imageshack.us/img297/2985/dsc093101lw.th.jpg (http://img297.imageshack.us/my.php?image=dsc093101lw.jpg) http://img440.imageshack.us/img440/4352/dsc093112dv.th.jpg (http://img440.imageshack.us/my.php?image=dsc093112dv.jpg) http://img267.imageshack.us/img267/4816/dsc093128vi.th.jpg (http://img267.imageshack.us/my.php?image=dsc093128vi.jpg) http://img252.imageshack.us/img252/8417/dsc093133og.th.jpg (http://img252.imageshack.us/my.php?image=dsc093133og.jpg) http://img201.imageshack.us/img201/803/dsc093158ra.th.jpg (http://img201.imageshack.us/my.php?image=dsc093158ra.jpg) http://img265.imageshack.us/img265/7784/dsc093166xb.th.jpg (http://img265.imageshack.us/my.php?image=dsc093166xb.jpg) http://img259.imageshack.us/img259/3341/dsc093188rp.th.jpg (http://img259.imageshack.us/my.php?image=dsc093188rp.jpg)

FOCUSFAN
04-02-2007, 01:04
Czesc wszystkim!
Ja na marginesie tych wszystkich rozwazan na temat montarzu xenonow do Focusa II chcialbym zapytac czym tak naprawde roznia sie reflektory xenonowe od bixenonowych.
Nadmienie ze jestem szczesliwym posiadaczem Focusa II i mam fabryczne xenony ktore zamowilem podczas kupna auta. No wlasnie - xenony czy bixenony - poniewaz w katalogu w jezyku polskim mowia o tych lampach ze daja jasniejsze swiatlo zarowno mijania jak i drogowe. Wiem ze okreslenie bixenony oznacza ze swiatla drogowe tzw. dlugie tez sa wykonane w technologi xenonowej. Wiem takze ze w przypadku bixenonow umieszcza sie dodatkowo zarowki tradycyjne - halogenowe, ktore sluza do dawania sygnalow swietlnych tzw " mrugniecia". Te zarowki dodatkowo wspomagaja xenony po wlaczeniu swiatel drogowych a same xenony swieca mocniej bo odchyla sie wspomniana przez kolege blaszka ktora normalnie je przyslania. I ja tak wlasnie mam. Wiec czy mam xenony czy bixenony :fcp9

mark54
04-02-2007, 15:03
... Wiec czy mam xenony czy bixenony :fcp9
Z tego co piszesz to by wynikalo ze masz bi-xenony, ale....
W polskich salonach focusy nie byly oferowane z reflektorami bi-xenonowymi.
Tego typu lampy zawsze sa wyraznie nazywane jako bi-xenonowe.
...w katalogu w jezyku polskim mowia o tych lampach ze daja jasniejsze swiatlo zarowno mijania jak i drogowe.
Jest to pewnie doslowne tlumaczenie z zagranicznych katalogow.
Ja tez dlugo dyskutowalem przy zamawianiu auta na temat tego zapisu, ale po kilku telefonach sprzedawcy do serwisantow ustalono ze sa to jednak zwykle xenony, czyli ze tylko swiatla mijania sa xenonowe a swiatla dlugie z zarowkami H1 wspomagaja ksenony po wlaczeniu swiatel drogowych.
Z tego powodu wlasnie zrezygnowalem z zamowienia xenonow....
Gdybym chociaz wtedy wiedzial ze na rynku niemieckim te same focusy oferowane sa z lampami bi-xenonowymi to bym sie nie zastanawial, bo wystarczyloby potem kupic lamy bi-xenonowe i je podlaczyc w miejsce zwyklych xenonow bez zadnych przerobek.
...Wiem takze ze w przypadku bixenonow umieszcza sie dodatkowo zarowki tradycyjne - halogenowe, ktore sluza do dawania sygnalow swietlnych tzw " mrugniecia". Te zarowki dodatkowo wspomagaja xenony po wlaczeniu swiatel drogowych a same xenony swieca mocniej bo odchyla sie wspomniana przez kolege blaszka ktora normalnie je przyslania.
Jak najbardziej masz racje.... z tym ze ja nie powiedzialbym ze xenony w tym przypadku swieca jasniej (bo swieca caly czas tak samo) tylko daja wiecej swiatla bo swieca cala powierzchnia soczewki ktora przy swiatlach mijania jest w polowie przyslonieta.

No i tu sie pojawia moja watpliwosc....
Czy aby na pewno w Twoim przypadku po wlaczniu swiatel dlugich przeslona przy xenonach sie calkowicie "otwiera" i soczeka swieci pelna powierzchnia ?
Pytam dlatego ze rozmawialem juz z kilkoma uzytkownikami focusow II z xenonami i potwierdzili ze sa to tylko zwykle xenony.
Pozatym swiatla dlugie pochodzace od bi-xenonow sa tak mocne ze na scianie zwykle zarowki H1 wygladaja jak "dwie swieczki"

FOCUSFAN
04-02-2007, 18:35
No i tu sie pojawia moja watpliwosc....
Czy aby na pewno w Twoim przypadku po wlaczniu swiatel dlugich przeslona przy xenonach sie calkowicie "otwiera" i soczeka swieci pelna powierzchnia ?
Pytam dlatego ze rozmawialem juz z kilkoma uzytkownikami focusow II z xenonami i potwierdzili ze sa to tylko zwykle xenony.
Pozatym swiatla dlugie pochodzace od bi-xenonow sa tak mocne ze na scianie zwykle zarowki H1 wygladaja jak "dwie swieczki"
Czyli wspomniana przeslona to "atrybut" bixenonow czy xenony tez ja posiadaja?
To jest raz , a dwa to az mi sie w glowie nie miesci zeby ford tak roznicowal oswietlenie xenonowe na dwa rynki zbytu (Niemcy i Polska) czy to jest pewna wiadomosc...?

mark54
04-02-2007, 18:51
Ruchoma przeslona to atrybut wlasnie bi-xenonow.
Zwykle xenony maja taka przeslone ale umocowana na stale.

Co do zroznicowania oferty to dla sprawdzenia moge polecic np. polska (http://www.ford.pl) i niemiecka (http://www.ford.de) strone internetowa forda.
Na kazdej z nich jest tzw. konfigurator, w ktorym wybierasz swoj model auta, jego wersje nadwozia, kolor, silnik itp.... a na koncu dodatki.
No i wlasnie na niemieckiej stronie sa bi-xenony a na polskiej xenony.

[ Dodano: 2007-02-04, 20:14 ]
a tutaj jeszcze kilka slow o xenonach i bi-xenonach:
http://www.ksenony.koszalin.pl/

FOCUSFAN
05-02-2007, 20:30
Wielkie dzieki za obszerne wyjasnienia. Troche moja wiedza na temat reflektorow xenonowych (i bixenonowych) sie wzbogacila. Chociaz nadal na 100 % nie jestem przekonany ktore z nich posiada moj wozek. Latem robilem taki test na polnej drodze noca: przy wlaczonych swiatlach mijania przytrzymywalem dzwignie od dlugich tak jak do mrugniecia ale zeby nie zaskoczyla na pozycje dlugich - i robilo sie jasniej. Ale gdy pociagnalem dzwignie mocniej tak aby wlaczyly sie dlugie bez koniecznosci trzymania dzwigni - to robilo sie super jasno az po horyzont. Roznica byla wyraznie odczuwalna na tzw. oko. Wiec moze jednak mam te bixenony - a przynajmniej warto jest w to wierzyc. :fcp18

PS. Sprawdzilem konfiguratory: polski i niemiecki i rzeczywiscie jest tak jak pisales. Nie
moge tygo jednak zrozumiec. Przeciez oba panstwa naleza do Unii Europejskiej.
Polska nie jest jakas Mongolia czy Pakistanem. To bardzo dziwna polityka ze strony
Forda... :fcp5

mark54
06-02-2007, 19:51
... Przeciez oba panstwa naleza do Unii Europejskiej.... :fcp5
Jednak jak widac dla niektorych dalej jestesmy jakims "3-cim swiatem" :fcp11

Ale wracajac do tematu...
Czytajac Twoje opisy wygladaloby na to ze chyba jednak masz bi-xenony,
ale dziwi mnie jeszcze jedna sprawa.
Napisales, ze:
...przy wlaczonych swiatlach mijania przytrzymywalem dzwignie od dlugich tak jak do mrugniecia ale zeby nie zaskoczyla na pozycje dlugich - i robilo sie jasniej. Ale gdy pociagnalem dzwignie mocniej tak aby wlaczyly sie dlugie bez koniecznosci trzymania dzwigni - to robilo sie super jasno az po horyzont.
U mnie po zalozeniu lamp bi-xenonowych nie zauwazylem roznicy pomiedzy mrugnieciem swiatlami a wlaczeniem swiatel dlugich na stale, oczywiscie mowa o przypadku gdy swiatla mijania sa wlaczone.
Jesli np. w ciagu dnia swiatla mijania mam wylaczone to tzw. mrugniecie odbywa sie tylko przy uzyciu swiatel dlugich pochodzcych od zarowek H1. Jest to zreszta logiczne, bo z technicznego punktu widzenia nie mam mozliwosci mrugania xenonami jesli sa wylaczone. Poprostu nie da sie ich zaswiecic w "momencie", ale to juz zapewne znasz z wlasnego doswiadczenia i wiesz ze xenony musza sie chwile "rozgrzac" (tzn. rozświetlic) od momentu wlaczenia.
Natomiast w przypadku lamp bi-xenonowych jest mozliwe mrugniecie xenonami poprzez chwilowe otwarcie przeslony umieszczonej w lampie ale pod warunkiem ze wczesniej te swiatla byly juz zalaczone.
I w takim przypadku u mnie mrugniecie odbywa sie jednoczesnie poprzez otwarcie przeslony na soczewce xenonow i zaswiecenie zarowek H1.
Nie probowalem tego robic nigdy w jakis szczegolnie delikatny sposob, tzn delikatnie ciagnac za przelacznik swiatel aby sprawdzic czy cos sie zaswieci pierwsze.
Przypuszczam ze za wlaczenie zarowek H1 i otwarcie przeslony bedzie odpowiadac jeden i ten sam przelacznik (przekaznik), wiec nie powinno byc takiej sytuacji ze jeden element moze sie zaswiecic wczesniej a drugi pozniej....
Zgodnie z powyzszym tokiem rozumowania powinna miec miejsce jeszcze nastepujaca sytuacja: w przypadku wylaczonych xenonow tzn. swiatel mijania, podczas mrugniecia powinny sie zapalic tylko zarowki H1 ale powinna tez otworzyc sie przeslona na soczewce xenonow pomimo tego ze xenony beda w tym momencie wylaczone.
Osobiscie juz nie pamietam czy tak jest w praktyce, ale cos mi chodzi po glowie ze wlasnie tak jest....

P.S.
Moze w fabryce zalozyli ci bi-xenony, bo akurat nie mieli na magazynie zwyklych lamp xenonowych ? :fcp20

FOCUSFAN
06-02-2007, 22:09
No to bylo by super gdybym mial jednak te bixenony. Jeszcze jedno doswiadczenie wykonalem : stalem na przeciw auta i przy wlaczonych swiatlach mijania poprosilem kogos o zapalenie dlugich - przy czym gruba tektura zaslanialem sobie te wewnetrzne halogeny zeby mnie nie oslepialy. W takiej sytuacji widzialem tylko te zewnetrzne i przysiegam ze po wlaczeniu dlugich zaczynaly swiecic mocniej. Tzn efekt byl taki ze swieca mocniej - wiec moze wlasnie ta blaszka sie odchylila.
A wracajac do specyfikacji wyposazenia - to z tym zeczywiscie jest troche zamieszania, a przynajmniej bylo. Gdy ja zamawialem swojego focusa to byl poczatek sprzedazy w Polsce (wiosna 2005) i praktycznie na ulicach nie widywalo sie tego modelu. Zamowilem dosyc bogato wyposazona wersje FX Gold (wtedy chyba nie bylo Platinium) i doposazylem jeszcze w pare drobiazgow m.in. te nieszczesne xenony czy jak je tam zwal. Ale mielismy niezlego zgryza ze sprzedawca z Autoplazy czy klapli od spryskiwaczy beda w tej wersji polakierowane na kolor nadwozia czy czarne, poniewaz na niektorych zdjeciach reklamujacych focusa 2 takie czarne spryskiwacze wlasnie widnialy. Sprzedawca byl bezradny bo to byl jeden z pierwszych zamawianych focusow drugiej gen. i nie mogl go z niczym porownac . Te auta ktore widzial wczesniej nie miale xenonow. Bal sie troche bo dalem mala zaliczke na samochod i gdybym sie rozmyslil to on by zostal z wypasionym focusem w wersji 3d na xenonach. Mowil ze nikt od niego tak drogirgo auta nie kupi (cena przekroczyla 82 tys.) No ale to byl rok 2005 - xenony nie byly wtedy tak popularne jak dzis. Zreszta i dzis malo jezdzi aut w klasie kompakt na xenonach (to raczej przywilej klas wyzszych). Ja sam widzialem oprocz mojego chyba 1 lub 2 focusy na xenonach. (w -wa i opkolice). Ale wracajac do tematu caly czas do odbioru auta nie bylem pewien czy spryskiwacze beda lakierowane czy czarne. Odbior byl w czerwcu. Z ulga stwierdzilem ze mam klapki od spryskiwaczy polakierowane. Dzisiaj to chyba juz standard.
Ogolnie jestem z samochodu zadowolony nawet bardzo ale pojawil sie Focus ST i nie daje mi to spac. Juz kombinuje jak tu sprzedac diesla i kupic ST ... ale to juz zupelnie inna historia...

pozdrawiam wszystkich szczesliwych wlascicieli focusow

ford_driver
06-02-2007, 22:23
FOCUSFAN masz automatyczna klime ??

FOCUSFAN
06-02-2007, 23:20
Mam a o co chodzi?

ford_driver
06-02-2007, 23:29
z ciekawosci ile cie kosztowala ?

byla w wersji FX czy doplacales ?

ford pzrez pewnien czas stosowal dosc wysoka doplata za klimatronik chyba 7500 zl i to mialo sens w przypadku silnika nie 2.0 tdci ale w przypadku tego cennika doplata powinna wynoscic tylko 3000 lub 2500 zl tak jak stosowal to na innych rynkach tak bylo w 2005 roku podczas gdy w tych samych latach tak wyoka doplata nie obowiazywala na innych pardziej "konkurencyjnych" rynkach

sam tez zamawialem auto w chyba sierpniu 2005 ale ja budowalem auto na bazie zwyklego katalogowego sport-a
natomiast calkiem dalem ciala z ksenonami - niestety ich nie zamowilem

pozdrowienia

ford_driver

FOCUSFAN
07-02-2007, 16:04
Jezeli mnie pamiec nie myli to automatyczna klima byla w seryjnym wyposazeniu tej promocyjnej wersji FX GOLD (tak na 85%). Zreszta ta wersja takze bazowala na wersji sport byly m.in. felgi 16", sportowe zawieszenie i sportowe fotele (to wszystko standard).Wszystkie klamki i lusterka w lakierze tylko listwa boczna i ta do otwierania bagaznika - czarne.
Xenony polecam jak najbardziej. Po pierwsze swieca duzo lepiej od zwyklych lamp halogenowych, a po drugie powoduja wiekszy "szacunek" u innych kierowcow (prawie wszyscy zjezdzaja z lewego pasa gdy widza w lusterku zblizajace sie xenony)

PS. Mam pare fotek ale chyba nie umiem zamiescic

[ Dodano: 2007-02-16, 13:57 ]
Chyba to juz koniec naszych dywagacji na temat xenonow czy bixenonow w focusie II. Napisalem do Ford Polska z prosba o wyjasnienie dlaczego w polskiej ofercie (w tzw konfiguratorze) internetowej w opcjach do focusa II widnieja swiatla xenonowe a wtakiej samej ofercie na rynek niemiecki reflektory bixenonowe. W odpowiedzi przeczytalem ze w obydwu ofertach mowa jest o tych samych reflektorach. :fcp1

mark54
14-03-2007, 16:32
Dawno tu nie zagladalem.......
i nie zauwazylem Twojej aktualizacji na temat xenonow a raczej bi-xenonow.

Osobiscie niezabardzo moge sie zgodzic z informacja otrzymana przez ciebie
od Forda poniewaz wiele osob w polsce ma FFII z ksenonami i sa to zwykle ksenony.
Ja osobiscie pytalem juz kiedys innych uzytkownikow z forum focusa ktorzy maja
na wyposazeniu u siebie lampy xenonowe i potwierdzali za sa to tylko zwykle ksenony...

No i komu tu wierzyc ?

P.S.
Ja tez juz dawno temu pisalem w tej sprawie do Ford Polska, ale nie dostalem zadnej odpowiedzi.

FOCUSFAN
14-03-2007, 21:16
No widzisz. To niezbyt dobrze swiadczy o firmie "FORD POLSKA". Ja co prawda dostalem odpowiedz, ale po pierwsze - minelo ladnych pare dni jesli nie tygodni od wyslania e-mailem mojego zapytania (do Audi napisalem w sobote wieczorem a odpowiedz dostalem w poniedzialek rano), ale moze maja duzo roboty i malo czasu :fcp4
A po drugie to nie wiem czy zauwazyles jak niejasno jest sformuowana odpowiedz - "obydwie oferty dotycza tych samych swiatel" - ...? Czyli jakich xenonow czy bixenonow???
Zaluje ze z rozpedu wyslalem e-maila z podziekowaniem za odpowiedz a nie drazylem dalej tego tematu, zreszta to byla kobitka a one mimo wszystko znaja sie na sprawach technicznych troche mniej :fcp1

pozdrawiam
focusfan

ford_driver
14-03-2007, 21:28
Ja kiedys dzwonilem do Forda Polska w prostej sprawie wieklosci tarcz hamulcowych w FFII czas odpowiedzi jakies 5 moze 6 godzin
dokladnie to chodzilo o minimalna wielkosc felg do wyzej wspomnianego auta odrazu przez tel nikt nie umial mi udzielic informacji czas rozmowy jakies pol godziny :-)
ale musze przyznac ze obiecali ze oddzwonia i oddzwonili

pozdrowienia

ford_driver