Zobacz pełną wersję : [Fusion] Spadajace obroty
Witam,
moj ojciec ma problem z obrotami w Fusion 1.4, moze ktos z szanownych forumowiczow mial podobny problem?
Mianowicie po uruchomieniu silnika obroty spadaja grubo ponizej 1000obr/min i czasami silnik gasnie. Jak sie przygazuje po uruchomieniu silnika to silnik pracuje normalnie.
Wiecie moze co to moze byc?
Pozdr
ironiusz 06-05-2010, 16:02 ja obstawiam silnik krokowy
mam podobny problem z mondeo
Witam,mam fuziona benzyna1,4,nie wiem czy to problem ale u mnie jest tak ze po odpaleniu silnika zimnego obroty sa od 1300 do 1600 oczywiscie jak nie jade po zagrzaniu spadaja do 800 ale jak sie juz jedzie i np.po rozpedzeniu wlaczy sie go na luz(bieg jalowy)to spadna do 1000 lub 1100 dopiero po calkowitym zatrzymaniu spadna na 800.Kiedys rozmawialem z kolega powiedzial ze za wszystko odpowiada silnik krokowy najlepiej go wyczyscic lub wymienic.
witam kolego masz brudny krokowy ,zdejmij rure od filtra i spruboj go przetrzec szmatka i zobaczysz ze juz troche pomoze a po wyjeciu i wyczyszczeniu wruci wszystko do normy,pozdrawiam
Wielkie dzieki za szybki odzew bede musial to sprawdzic - tak jak radzicie.
ironiusz 09-05-2010, 12:37 jak tam pomogło przeczyszczenie krokowca??
Witam - u mnie było podobnie, wymieniłem filtr paliwa/powietrza i świece i dalej nic - podjechałem do dobrego warsztatu - wyczyszczono przepływomierz "zaprogramowano" coś tam i jak ręką odjął.
Pozdrawiam
Programują m.in. obroty biegu jałowego. Przerabiałem temat przepustnicy w innym aucie (Daewoo Lanos).
Fusion-Kraków 17-05-2010, 07:52 A ja mam pytanie bardziej ogólne jakie powinny być obroty na biegu jałowym tak w ujęciu książkowym?
kubaw20055 17-05-2010, 18:56 Na ciepło ok. 900, na zimno wahają się od ok. 1100-1300g:)
Witam.
Czy mógłby mi ktoś pomóc dokładnie zlokalizować w Fusionie, ten silniczek krokowy (zawór bocznikowy powietrza lub nastawnik biegu jałowego) różnie to nazywają oraz w jaki sposób to najlepiej wyczyścić?
Witam
W temacie spadajacych obrotów. zy odpowiedzialnym jest silnik krokowy? Serwis chce wymienić przepustnicę ( koszt 1200 zł) twierdząc, że tu nie ma krokowca.
Pozdrawiam
Dołączam się do "pm19" .......... może jakaś odpowiedź ???
Dla poszukujących przepustnicy oraz sposobu na jego wyczyszczenie:
http://www.fusionguru.ru/articles.php?article_id=117
Dla nie władających rosyjskim polecam np. Google Translate.
cyberrmen 23-06-2011, 21:51 Witam.
Czy mógłby mi ktoś pomóc dokładnie zlokalizować w Fusionie, ten silniczek krokowy (zawór bocznikowy powietrza lub nastawnik biegu jałowego) różnie to nazywają oraz w jaki sposób to najlepiej wyczyścić?
Ja tam mechanikiem nie jestem ale o ile dobrze się orientuje to w fusionie 1.4 benzyna nie ma silnika krokowego. Przepustnica jest sterowana elektronicznie i to chyba dlatego. Jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi i odrazu napisze gdzie ten silniczek(najlepiej jakas fotka).
MarK_1989PL 23-01-2018, 15:38 Cześć,
Nieco odkopię temat bo mam podobny problem, ale w nietypowej wersji.
Otóż na luzie obroty mi pływają, ale tylko w dół. W ogóle mam sporo niższe od tych podawanych przez kolegów. W normalnych warunkach mam oko 850, a chwilami spadają do 750. Wtedy już czuć wibracje i po ułamku sekundy wracają do tych 850. Nie dzieje się to nieustannie sinusoidą, czasem przez minutę jest ok, czasem dosłownie co sekundę. Zaznaczam, że nigdy auto nie gaśnie, nigdy też obroty nie pływają w górę. No i dzieje się to tylko na luzie, podczas jazdy samochód reaguje bezproblemowo.
Strzelam - czy przyczyną może być wymiana sondy lambda na inną bo od Denso? Spadło mi po tym spalanie, ale zastanawiam się, czy potem nie trzyma ona silnika na zbyt ubogiej mieszance? Bo problemu nie ma na zimnym silniku.
Może być sonda . . . objawy i Twoje info że była wymieniana sonda tak sugerują.
Najlepiej podjechać do jakiegoś mechanika co ma Diagnoskop i sprawdzić pracę sondy jakie daje napięcie oraz na wykresie jak wygląda sinusoida. Powinna być wysoka i gęsta, napięcia od 0,2 do 0,8 z krótkim okresem czyli dużą częstotliwością. Im mniej i bardziej płasko tym słabiej.
Krótko o sondzie lambda, . . ma ona za zadanie wychwytywać i mierzyć cząstki tlenu w spalinach, im ich więcej tym mieszanka uboższa i odwrotnie. Info podaje do kompa, ten przetwarza i dawkuje paliwo do ukł. zasilania, tak aby skład mieszanki był optymalny, nie pamiętam dokładnie wartości ale na "coś tam" paliwa musi być "coś tam" powietrza czyli tzw. wartość Lambda. Jeśli sonda źle podaje bo . . . jest zużyta, zanieczyszczona . . .to zaczynają się problem ze składem mieszanki i obroty falują.
MarK_1989PL 03-02-2018, 20:21 Hej,
Dzięki za odpowiedź. Problem w tym, że sonda wymieniona rok temu i to raczej na porządną (Denso), ponadto sprawdziłem i na zimnym silniku efekt jednak też występuje, a sonda zaczyna działać dopiero jak się nagrzeje. Co dziwne jak jestem na luzie i wcisnę gaz do 2,5k obrotów to też potrafi minimalnie spaść i wrócić, dokładnie tak jak na luzie i przy minimalnych obrotach.
Powiedział bym, że gubi zapłon, albo coś w tym stylu, ale... wbijam bieg pedał w podłogę i nic. Silnik działa idealnie płynnie.
Wyczyść przepustnicę - to kosztuje grosze, a może pomóc. Jaki jest stopień jej otwarcia po nagrzaniu? Powinno być ok 5%. Wypadanie zapłonu moim zdaniem wywaliłoby błąd i było bardzo odczuwalne w trakcie jazdy - szarpanie.
Czy był wymieniany filtr paliwa? Serwisówki podają, żeby go wymienić co 160000km. ale na polskie warunki to zdecydowanie za rzadko. Po wymianie u mnie silnik zaczął pracować wzorowo.
Witam - u mnie było podobnie, wymieniłem filtr paliwa/powietrza i świece i dalej nic - podjechałem do dobrego warsztatu - wyczyszczono przepływomierz "zaprogramowano" coś tam i jak ręką odjął.
Pozdrawiam
Chyba przepustnice - pisałem o tym w którymś posie
Ponoć w Fuzji to normalka czyścic trzeba
MarK_1989PL 09-05-2018, 10:42 U mnie ostatecznie pomogła wymiana świec właśnie.
|
|