Zobacz pełną wersję : [1,6 TDCi] Focus mk2 Brak mocy po usunięciu filtra cząstek stałych
O_rdynator 08-05-2010, 14:49 czy moze mi ktos podpowiedziec gdzie na Śląsku moge naprawić mojego Fokusa: auto po usunięciu filtra cząstek stałych przez jakis tydzien mialo normalna moc po czym przestało się wkręcać na obroty powyżej 3000, nie wywaliło chec ani na diagnostyce nie ma zadnych błędów, ostatnio mechanik powiedział, że wszystkie urządzenia mające wpływ na moc są ok, i zasugerował,że może coś sknocili informatycy, którzy usunęli wspomniany filtr.Czy tak rzeczywiście może być? Gdzie to naprawić, byłm już u 5 mechaników i nic
...a kto Ci to robił...znaczy soft?...i jaką metodą...i czy robiony był chip przy okazji?
...a kto Ci to robił...znaczy soft?...i jaką metodą...i czy robiony był chip przy okazji?
że tak spytam a mechanicznie ci ten filtr usunęli czy dalej tam jest
że tak spytam a mechanicznie ci ten filtr usunęli czy dalej tam jest
...to wcale nie śmieszne...ostatnio pewne ASO Forda wyłączyło DPF programem od Vtecha...w 2 Foczkach...ale nie wpadli na to że trzeba go fizycznie usunąć:shock:...no i wylądowały u mnie:wink:
maureliusz 08-05-2010, 23:05 Nie wiem czemu, ale czuję... że to był Euro Car :-)))
Nie wiem czemu, ale czuję... że to był Euro Car :-)))
...pudłog:D
Myślę że z ocenami trzeba poczekać aż Ordynator poda trochę więcej szczegółów.
A tematem jestem zainteresowany bo w ciągu m-ca zamierzam to usunąć.
W moim planie jest:
Fizyczne usunięcie filtra/dpf (u tłumikarza), a potem jadę do Łowicza na programowe jego usunięcie.
...u nas przy okazji...w ramach promocji dodajemy parę kucyków co by większa radocha była z pozbycie się badziewiag:D
Myślę że z ocenami trzeba poczekać aż Ordynator poda trochę więcej szczegółów.
A tematem jestem zainteresowany bo w ciągu m-ca zamierzam to usunąć.
W moim planie jest:
Fizyczne usunięcie filtra/dpf (u tłumikarza), a potem jadę do Łowicza na programowe jego usunięcie.
Jedź śmiało do Łowicza usuną Ci filtr i wyłączą softowo i auto będzie chodziło jak trzeba. Wiem bo przerabiałem.
Pozdro
Ale w dalszym ciągu nie udzielono wyczerpującej odpowiedzi czy po wycięciu DPFa i sprawdzeniu wszystkich możliwych elementów odpowiedzialnych za moc w aucie pozostaje tylko wina nie do końca właściwej modyfikacji SOFTU samochodu.
Czy korekta może dać efekt, że auto będzie jeździło jak przed wycięciem filtra.
Bo jak wcześniej ciągnęło turbo od ok 1700 obr tak teraz nie jest praktycznie wyczuwalne wcale bądź czasem ma się wrażenie ze nieznacznie przyspieszy na obr ok 2700.
Proszę o odp.
...w sumie sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, jeśli wjechałeś na modyfikację i autko normalnie jeździło, a po wyjeździe przestało, to chyba jasne że coś jest do poprawy:P
No może i tak,
ale chciałem dokładnie się dowiedzieć, czy można w sofcie tak zamieszać, że turbo nie będzie się w ogóle załączało czy też dopiero po tych 2700 obr. Bo do tej pory myślałem, że turbiną sterują tylko spaliny, które przy wysokich obrotach silnika powodują przecież duże sprężanie powietrza a co za tym idzie powinien dobrze ciągnąć.
A może jakieś rady co do elektrozaworu podciśnienia, który między innymi steruje zmienną geometrią łopatek w turbo. Może tu coś nie do końca może grać w moim przypadku.
Co prawda pisałem, że wszystkie rzeczy odpowiedzialne za doładowanie były sprawdzone, ale to mi się teraz właśnie przypomniało.
Dodam, że na postoju jak gazuje to przewody gumowe od IC są baz zmian czyli miękkie :(
..oczywiście że można, turbina sterowana jest elektronicznie, programowo, geometrią i dawkowaniem paliwa, więc za nim wymienisz pół silnika, trzeba to sprawdzić
Ja miałem taką sytuację, że po wycięciu DPF auto po jamimś czasi zmuliło. Po wycince DPFa w garażu zauważyłęm, że wtyczka przy akumulatorze jest wypięta to zadzwoniłem do fachmana który to robił żeby zapytać czy tak ma być czy zapomniał ją wpiąć - powiedział żeby to zostawić, że to jest wtyczka od czujnika różnicy ciśnień.
A dokładnie pojeździłem z 3-4 dni od wycięcia. Feralnej niedzieli zapakowany z dwumiesięcznym dzieckiem zdziwiłem się 90 km od domu że auto nie ciągnie. Tak jakby turbina wogóle nie dawała, lekkie wzniesienie i auto słabło musiałem redukować do 4. Fakt, faktem po wycięciu czasami jakby przez sekundę traciło na mocy. W poniedziałek dokulałem się do warsztatu, tam zbadali dokładnie auto, żadnych błędów na IDS-sie, turbo, osprzęt i elektrykę sprawdzili i dalej nic - zrobili update softu i jak ręką odjął. Pojechałem jeszcze raz do fachmana od DPF i wgrywał jeszcze raz soft - wpiął wcześniej wspomnianą wtyczkę i auto latało.
przy 1.6 nie odpina się różnicówki ...
Koledzy proszę o pomoc,
Fakt Faktem mam Volvo v50 1.6d 109km 2006r jednak z tego co mi wiadomo te same silnik sa w fordach.
Otóż po wycięciu filtra cząstek stałych pojawił się problem....
Podłaczeniu do kompa pojawił sie komunikat o zapchanym DPF wiec zdecydowalem sie na jego usuniecie.
Operację wycięcia sam nastepnie pojechalem do Vtecha w Olsztynie na zmienę softu.
Po wgraniu nowego softa auto po przejechaniu ok 20 km wyświetliło komunikat:
awaria systemu antypoślizgowego. bądź bład układu antypoślizgowego po czym po ponownym uruchonieniu silnika blad znikł i pojawił sie znowu po przekroczeniu 140 i tak w kółko.
Panowie z Vtechu stwierdzili ze w środek puchy trzeba wspawac rure i bedzie wszystko dobrze.
Tak tez zrobilem.
po tygodniu jednak pewnej słonecznej niedzieli jadąc ulica auto przy 50 km/h zaczelo szarpać i pojaiwła się sterta komunikatów typu awaria układu sterowania awaria sterowania silnika i auto staneło bez mozliwości odpalenia.
po odpięciu Akumulatora wszystko wróciło do normy z tym że bylo zamulone tak jakby turbina nie dzialala.
Następnie znowu odwiedzilem V tech i po ponownym przegraniu softu auto jezdzi juz normalnie z tym ze do 140 i wtedy tez pojawia sie komunikat o błedzie systemu antypoślizgowego.....
Ludzie z Vtechu stwierdzili ze to wada mechaniczna gdyz na kompie nic sie nie pokazuje i soft dziala poprawnie.
PROSZE O POMOC W ROZWIAZANIU TEGO PROBLEMU.
nie wiem co mam wymienic gdyż częsci takie jak: turbina, Zawór egr były wymienione...
Proszę o konkretne pomysły i porady gdyz zależy mi bardzo na czasie.
...myślę że to przeładowanie turbiny, błąd systemu antypoślizgowego w Volvo jest informacją o usterce, ale nie koniecznie w/w...należałoby podpiąć diagnozę, powinny pojawić się błędy turbiny...i to jest, choć trudne... do ogarnięcia softem
Czyli według ciebie to nie jest usterka mechaniczna?? Niestety ludzie z Vtechu w Olsztynie nie potrafili nic juz z tym oprogramowaniem zrobić... badz tez nie chcieli.. sam nie wiem.. czy też moze nie maja przeznaczonego do tego oprogramowania??..
myslisz że wizyta w autoryzowanym serwisie badz tez u specow od volva typu:
volvo tech badź volvosystem może pomoc i szybciej to zdjagnozują??
z checią przejechalbym sie do ciebie jednak to ok 600 km
chciałbym dodać jeszcze że dzwonilem do firmy od której kupilem turbo i oni zalecali wymianę czujnika ciśnienia turbiny- mniej wiecej tak to brzmialo..???
co ty bys polecil wymienic czy jednak skupic sie tylko na sofcie??
...jedynym sposobem na sprawdzenie jest wgranie softu fabrycznego i jazda z diagnozą, obserwowanie temp. na wydechu i ciśnienia doładowania...jeśli pojawią się przeładowania, to trzeba zweryfikować sposób/szczelność wewnętrzną wspawanej rury, silniki te podatne są na overboosty, jeśli wydech zaraz pod turbiną jest zbyt "obszerny"...wlot i wylot spalin w puszce DPF są pod kątem, więc dość ciężko jest to porządnie zrobić
...rozumiem że turbina została wymieniona, zachodzi pytanie czy jest dobrze wyregulowana, może cięgno geometrii jest zbyt krótkie...
...a może jedno i drugie..?...czyli luźny wydech i regulacja turbiny...?
No niby po tym jak pojechalem do v techu wgrali mi oni z powrotem soft fabryczny jednak dzialo sie mniej wiecej to samo z ta roznica ze blad sie nie pojawial tyle ze silnik do 140 tak samo "ciagnal" pozniej moc spadala i po zejsciu do 80 km/h znowu szedl normalnie do 140...
Turbo wymienialem przy 170 tys a teraz mam 180... przed wycieciem dpf dziala idealnie:/
a co do tej turbiny to dowiem sie jaka byla jej srednica i pod jakim kątem
jeśli na serii było podobnie, trzeba jednak sprawdzić puchę DPF...musi być troszkę restrykcyjna jeśli chodzi o przepływ spalin
sam juz nie wiem...
Otoz prawde mowiac na usuniecie dpf zdecydowalem sie dosc spontanicznie... Najpierw zostal on usuniety mechanicznie ( czyli wypaproszony caly srodek puszki bez wspawywania rury) jednak po tej operacji w aucie nie pokazaly sie zadne komunikaty bledy.. Samochod szedl jak strzala zbieral sie bez problemu powyzej 150 z tym ze po zatrzymaniu po jezdzie czsami pojawialo sie bardzo intensywne dymienie ktore mnie zaniepokoilo... Wtedy wlasnie pojechalem do vtechu do olsztyna.. Jednak po przejechaniu 60 km nie zauwazylem juz zadnego dymienie... Ludzie z vtechu powiedzieli jednak ze wgranie softu jest konieczne wiec sie na to zdecydowalem.. Po wgraniu nowego softu podczas powrotu do domu po przejechaniu 20 km zaczely sie problemy ktore trwaja do dzis. Po telefonie do vtechu stwierdzili ze trzeba wspawac ta rure.. Podczs ponownej wizyty tak jak mowilem wgranie softu oryg czy zmodyfikowanego nic nie dalo...
Pewien mechanic mowil cos o wymianie sprzegla ze to moze byc zwiazane z antyposlizgiem jednak nie wydaje mi sie ze to jest zrodlo problemu..
Najpierw pojade chyba do jakiegos servisu zeby podlaczyli mi go pod kompa..
Chyba ze ty moze polecisz mi jakas firme / osobe z warszawy badz trojmiasta ktora jest kumata w tych sprawach???
night_84 08-01-2012, 18:37 po jakim czasie/kilometrach zapycha się filtr, i czy trzeba go jakoś "eksploatować"?
wszystko zalezy od stylu i warunkow jazdy. Potrzeba to sie go pozbywac...ale w twoim przypadku najpierw potrzeba pozbywac sie sitka od turbiny.
night_84 09-01-2012, 17:11 mam 43k przebiegu 2007, taki rarytasik na rynku ;) w sumie to przesądziło o zakupie, nic o fordach nie wiem, taki szczał z wczoraj na dzisiaj, proszę o wyrozumiałość, ponieważ nie był to samochód o którym się naczytałem.
Co to za sitko?
sitko w rurce zasilającej turbinkę w olej...jak się zapcha, to turbinka mówi papa :D
Poniewaz to jest inny temat to niemozemy o wszystkim pisac
poczytaj te linki ..wystarczy w google wpisac ;)
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=125434&page=3
http://www.autocentrum.pl/autorentgen/ford/focus/ii/turbina-w-16-tdci-109-km-55725141/
http://fordclub.kei.pl/vbulletin2/showthread.php?p=1496599
|
|