![]() |
Ulter - końcówka wydechu
Skontaktowałem się w sprawie ozdobnej końcówki wydechu z firmą Ulter Sport. Ja mam na oku [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] (patrz też [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...])
Chętnie dokonają pomiarów eSia w celu dopasowania odpowiedniej końcówki. Stąd mój apel w tym wątku i celowo w dziale S-Max(!) by zgłosił się ktoś, kto wraz ze swoim eSiem (np. z Bielska-Białej czy woj.śląskiego) podjechałby do nich na przymiarkę. Najlepiej diesel, najlepiej 2.2 (z większym otworem w zderzaku i blendą) P.S. Przeciwników modów zewnętrznych proszę o wstrzemięźliwość w tym temacie ;) |
Odp: Ulter - końcówka wydechu do S-Max
Cytat:
|
Odp: Ulter - końcówka wydechu do S-Max
Chodzi o to, by nie ładować w wątek wpisów OT typu: a po co, mi się nie podoba, wiejski tuning itd itp
|
Odp: Ulter - końcówka wydechu do S-Max
Ja mialem N1-01 na KAII, bardzo fajnie brzmiala... :)
http://img.auto.cz/moje.auto.cz/img/...0906b3274e.jpg |
Odp: Ulter - końcówka wydechu do S-Max
Cytat:
PS Jeżeli będzie OT to bedzie kasowane i nagradzane. |
Odp: Ulter - końcówka wydechu
1 załącznik(i)
Witam,
ja zdecydowałem się na trochę mniejsze końcówki ulter: N1-57L oraz N1-57P ze średnicą kielicha 60mm w cenie 80,49 zł za sztukę efekt -możecie zobaczyc na fotkach z mojej galerii pozdrawiam XPrzemo |
Odp: Ulter - końcówka wydechu
2 załącznik(i)
Hmmmm, na początku zastanawiałem się właśnie nad tymi - a dokładnie lewą N1-57L - wydawało mi się jednak, że mają za małą średnicę w stosunku do dziury w zderzaku po założeniu blendy.
Ale jak teraz zobaczyłem pxl Twoje zdjęcie, to uznaję to za efekt całkowicie satysfakcjonujący :D Zrobiłem mały teścik - wyciąłem z papieru dwa owale 120x80 i 95x65 mm i przyłożyłem do blendy. 120 jest stanowczo za duża, rura wyglądałaby pewnie trochę karykaturalnie. Mam prośbę pxl, czy mógłbyś zmierzyć szerokość wcięcia w Twoim zderzaku, nawet po skosie (czyli większy promień/przekątna owalu)? Wydaje mi się, że powinno być tyle samo co przy kupionej przeze mnie blendzie - 16cm. W jaki sposób montowałeś końcówki do tłumików, spawałeś? Oprócz 12cm ozdobnej końcówki zostało coś jeszcze z 8cm kielicha montażowego? Możesz w wolnej chwili pstryknąć fotki ze zbliżeniem na miejsce zamontowania do tłumika? |
Odp: Ulter - końcówka wydechu
Cytat:
-jest tylko jeden mały mankament - ich skos jest troszkę inny niż skos blendy zderzaka, nie jest to jakaś wielka różnica oczywiście. Sam zastanawiałem się czy nie podstawic auta do producenta ULTER - oni mając oryginalny układ wydechowy i oczywiście auto do dyspozycji są w stanie wyprodukowac nową końcówkę z odpowiednimi skosami pod dany model - lecz w moim przypadku jest trochę daleko i nie po drodze (do nikąd..:( ) pozdrawiam XPrzemo |
Odp: Ulter - końcówka wydechu
A zderzak z dyfuzorem i drugi tłumik dokładałeś sam, czy taki już kupiłeś?
|
Odp: Ulter - końcówka wydechu
S-Max na "dwururce" wygląda bosko...
|
Odp: Ulter - końcówka wydechu
Cytat:
|
Odp: Ulter - końcówka wydechu
Cytat:
a! ok. 16cm - to raczej standard w eSiu. pzdr! XPrzemo |
Odp: Ulter - końcówka wydechu
Ja mam drobne inżynierskie wątpliwości. Układy wydechowe są projektowana, dobierane pod konkretny silnik przez producenta. Wydech ma bardzo duży wpływ na pracę silnika (najprościej mówiąc). Jeśli kolega dołożył drugi tłumik do 2.0 TDCi to gratuluję odwagi.
Druga opcja to taka, że to atrapa. Dla mnie to kicz, ale np Corolla w jakiejś tam usportowionej wersji miała (ma) taką atrapę fabrycznie. Faktycznie Esio dymiący na biało z dwóch rur wygląda pięknie... Zapytano się mnie kilka razy co mam pod maską widząc te dwie rury z niklowanymi końcówkami. |
Odp: Ulter - końcówka wydechu
Ale drugi równolegly tłumik nie powinien powodować zmniejszenia poziomu przepływu spalin, zagrożenie więc raczej niewielkie.
pxl, Jakiego rzędu to są koszty? Zderzak ,tłumik... Czy jakieś elementy były koszmarnie drogie (np zwykła rura w niebotycznej cenie)? Pytałem kiedyś w ASO i ori końcówka do wydechu 2.2TDCI stoi około 220zł... |
Odp: Ulter - końcówka wydechu
Właśnie o to chodzi, że musi być właściwe tłumienie, to jest dokładnie obliczane. Wcale nie znaczy, że jak mniejsze opory to lepiej.
|
Odp: Ulter - końcówka wydechu
Cytat:
nie za bardzo to dobre dla silnika, chyba że zrobi to profesjonalny zakład itd itp mi kiedyś w citroenie urwał się tłumik 1sekcji zaraz za kolektorem, było bardzo głośno, ale silnik pracował strasznie nierówno i bynajmniej auto nie przyspieszało lepiej a wręcz gorzej sl |
Odp: Ulter - końcówka wydechu
Silnik spalinowy nie może pracować bez wydechu, co potwierdza grizzly własnym przykładem. Amatorskie zmiany tego układu to nieporozumienie, i brak wiedzy. Stanowczo odradzam.
|
Odp: Ulter - końcówka wydechu
Nasze S-Maxy nie kopcą nie dymią więc śmiało 2 wydech jako atrapę można zapodać :)
Gorzej w zimie :) |
Odp: Ulter - końcówka wydechu
Ale wydech to nie układ elektryczny, żeby stosować prawo Ohma :)
Najbliżej mu do układu pneumatycznego. Równoległość powinna przynajmniej w teorii nie zmieniać tego tłumienia bo spaliny choć trafiają do dwóch tłumików to każdy z nich przepuści tyle m3/min ile dała mu fabryka. Porównując do prostego układu pompka+zaworek np bezpieczeństwa (silnik+tłumik), to jesli zawór ma określone tłumienie (tzn trzyma do określonego ciśnienia, powyżej tego ciśnienia wypuszcza), to dodanie drugiego równolegle nie zmieni tej przepływności/tłumienia - zawory będą "popuszczać"/tamować z taką samą siłą. Zwiększa się drożność układu - może wypuścić więcej powietrza przy zachowaniu bezpiecznego ciśnienia wewnątrz P.S. I nikt mnie nie przekona że białe jest białe a czarne jest czarne! |
Odp: Ulter - końcówka wydechu
Slarti, ty już lepiej te kontynenty trzaskaj, bo z silnikami niespecjalnie Ci idzie ;)
Trochę ci się pomyliły konstrukcje silnika :) Tłumiki z "dławieniem" stosuje się w dwusuwach - tu nie ma zaworów i ważne jest przepłukiwanie komory spalania, tak żeby świeża mieszanka wypełniła ją równomiernie i nie wyleciała do wydechu. Silnik czterosuwowy może pracować bez tłumika - zadaniem jego jest stłumienie hałasu. Przy okazji kradnie trochę mocy. A nierówna praca corsy była pewnie spowodowana brakiem odczytu z sondy lambda. Zawory bezpieczeństwa - porównanie nietrafione. W tłumiku nie ma żadnych elementów ruchomych, membran czy czegoś takiego. Nawet w tłumikach dwusuwów - tam są stożkowe komory rozprężne, które spowalniają strugę. Pozdrawiam m. |
Odp: Ulter - końcówka wydechu
Oj tam ;)
Jak wiadomo tłumik tłumi hałas ale przy okazji tłumi przepływ spalin (dławi-tłumi-spowalnia wsjo rawno) A zaworki - chodziło o obrazowe porównanie i efekt działania a nie analizę konstrukcyjną i sposób działania. Przecież nie będę zakładał zaworków do eSia :) P.S. Może walnę tłumik w kształcie kontynentu? :D |
Odp: Ulter - końcówka wydechu
zrób w jakimś dobrym zakładzie i po krzyku - najlepiej gdzieś koło nas.
a jak będziesz juz miał to obejrzę i sam zrobię - 2 rury strasznie mi się podobają sl |
Odp: Ulter - końcówka wydechu
Cytat:
Bo teraz jest taka moda g:P 2,2 ma podwójny wydech ze względów nazwijmy to "wizerunkowych", podobnie jak 2,5T czy też obecne 2,0EB. Podwójny wydech sugeruje MOC, więc co za problem zastosować takie rozwiązanie? Zresztą wiele firm zajmujących się sportowymi układami wydechowymi stosuje takie rozwiaznie nawet do niezbyt mocnych wersji i są one tożsame z tymi do mocniejszych. W przypadku S-Max'a zrobiono tak w najmocniejszych wersjach, ale poczatkowa część wydechu jest identyczna dla wszystkich wersji silnikowych, więc to co się dzieje z tyłu nie ma aż tak wielkiego znaczenia - oczywiście ma znaczenie tłumik (pojemność puszki i przekroje rur), ale dodanie w układzie na samym końcu rozejścia na dwie rury i dwa tłumiki nie zmieni w istotny sposób niczego ważnego, tak więc nie ma co przesadzać, żeby się bac dołożenia drugiego tłumika końcowego (szczególnie jeśli jest on identyczny jak ten fabryczny) W przypadku producenta samochodów, będzie on starał się zawsze ograniczyć koszty i jeśli w jakims silniku może zastosować np. mniejszą średnicę rury wydechowej, to ją zastosuje, a jesli wystarczy wydech pojedyńczy, to też taki będzie, bo wyjdzie to w skali produkcji taniej o kilka, kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt euro na samochodzie. |
Odp: Ulter - końcówka wydechu
Ja napisałem to co wiem z wykładów o silnikach. Jak ktoś wie lepiej, ma własne teorie to OK, może zrobić za swoje pieniądze z autem co chce.
|
Odp: Ulter - końcówka wydechu
2 załącznik(i)
Cytat:
największym kosztem w moim wypadku był tylny zderzak a dokładnie pokrycie zderzaka w wersji z dyfuzorem - wg katalogu ponad 1700 pln (po rabatach i tak ponad 1400pln) sam wydech kupiłem od 2,2tdci (komplet, dwa tłumiki wraz rurami i rozgałęzieniem) - koszt używki z niewielkim przebiegiem z 2010 - 500pln -porównywałem 2,2tdci od mondeo mk4 kombi (2009) oraz 2,2tdci od s-max'a 2010) oba z dpf- z różnicy nie ma. Można kupic prawy tłumik i sprawę dorobienia rozgałęzienia powierzyc renomowanemu warsztatowi -spec. wydechy - spokojnie zrobią to fachowo i bez większych problemów - w okolicach Poznania mam taki godny polecenia. Koszt w granicach 300 pln. Oprócz drugiego tłumika i rozgałęzienia w ASO należy nabyc osłonę termiczną na dwa tłumiki finis 1548264 (ok. 40 euro) oraz gumę wieszak -finis 1368629 (ok. 5 euro) -wg microcat'a tłumik prawy to ok 400 euro -strasznie dużo i nie wiem dlaczego? I na koniec oczywiście ozdobne końcówki do wspawania. Podsumowując: efekt wizualny jest b. dobry - a tzw skutków ubocznych dla silnika po prostu nie ma... |
Odp: Ulter - końcówka wydechu
pxl;
nie została Ci przypadkiem do zbycia zdemontowana osłona termiczna? jeśli tak - napisz na priv |
Odp: Ulter - końcówka wydechu
Cytat:
pozdro! XPrzemo |
Odp: Ulter - końcówka wydechu
Niedawno zauważyłem, że w moim eŚku nierdzewna końcówka Ulter... rdzewieje!
Ma ktoś takie objawy? |
Odp: Ulter - końcówka wydechu
Pewnie masz stalową chromowaną .
Stal kwasowa czy srebrzanka nie ma prawa zardzewieć . |
Odp: Ulter - końcówka wydechu
To jest oryginalna końcówka kupiona bezpośrednio w Ulter! A na ich stronie stoi:
Tłumiki wykonane są ze stali aluminiowanej, natomiast końcówki ze stali nierdzewnej. Wyjątek wśród tłumików stanowi seria NRS, tłumik wykonany w całości ze stali nierdzewnej. |
Odp: Ulter - końcówka wydechu
Kolego powiem Ci tyle że jak miałem końcówkę w mk4 to też po 2 latach pokazał się rudy na łączeniu. Po wymianie tłumika nie widzę takich problemów
|
Odp: Ulter - końcówka wydechu
1 załącznik(i)
Jak widać u mnie rudzieje nierdzewka
|
Odp: Ulter - końcówka wydechu
Wyroby wykonane ze stali nierdzewnej jak sama nazwa wskazuje ....są nierdzewne:D
Ta końcówka jest wykonana ze stali węglowej pochromowanej Podobnie jest z tłumikami najczęściej są po wierzchu aluminiowane czyli stalowe (pokryte powierzchniowo ) . Stal nierdzewna kwasoodporna może przebywać ciągle w wodzie i najwyżej zajdzie śniedzią/nalotem matowym . |
Odp: Ulter - końcówka wydechu
Z nierdzewki to są Remusy....ale cena też nierdzewna:p
|
Odp: Ulter - końcówka wydechu
Dobra, odstawmy na bok dywagacje metalurgiczne, pytanie brzmi:
Czy komuś jeszcze rdzewieje Ulter? |
Odp: Ulter - końcówka wydechu
Mam to samo :( rude pajączki i ogólnie wygląda to nieciekawie...
|
Odp: Ulter - końcówka wydechu
U mnie jeszcze wyglada OK, ale moja dopiero w listopadzie byla zamontowana ...
|
Odp: Ulter - końcówka wydechu
Cytat:
|
Odp: Ulter - końcówka wydechu
Producenta jeszcze nie pytałem, najpierw chciałem zasięgnąć języka u innych posiadaczy
|
Odp: Ulter - końcówka wydechu
Poczytajcie o nierdzewkach - często używa się stwierdzenia ciężkordzewiejąca. W naszych warunkach to nawet plastik zardzewieje :-) Ja mam układ Remusa i też mam brązowe wykwity na końcówkach od czasu do czasu... (szczególnie po zimie) Cif+Szmatka załatwia sprawę. Kiedyś mechanik powiedział mi że sól którą rozsypują zimą wżera się w stal uszkadzając ją i zachodzi jakaś reakcja chemiczna, ale to tak na marginesie, bo mechanik doktoratu z chemii nie ma, ale chyba troszkę prawdy w tym jest, bo zmywając sztućce w zmywarce, ustawiłem za wysokie dozowanie soli i po tygodniu pojawiły się brązowe plamki na sztućcach, ale to tak na marginesie. Ja bym sobie darował z pytać producenta - mi Remus nic nie odpowiedział.
A tak jak kolega napisał wyżej, różne są rodzaje nierdzewki, więc na tym raczej producenta nie złapiesz, ale kto nie próbuje... Swoją drogą od czasu kiedy odpadła mi końcówka w poprzednim układzie, staram się dbać o mój nowy/stary wydech, trochę za niego dałem, a jeżdżę na gazie, więc już i tak mi negatywnie to wpływa na żywotność tłumika. Tak jak mówię cif i szmatka i zdziałasz cuda |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:43. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.