Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Mondeo (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=95)
-   -   [Mondeo 2007-2014] Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania? (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=190754)

aklukuk 29-09-2013 23:04

Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
Jestem tutaj nowy, tak więc witam wszystkich serdecznie.

Od niedawna jestem właścicielem Forda Mondeo 2.0 TDCI z DPF (niestety) i szukam wskazówek jak najlepiej użytkować w/wym. samochód by nie mieć problemów z DPF. Na forum znalazłem tematy dotyczące zapchania filtra, wycięcia itd. ale nie widziałem tematu ze wskazówkami dotyczącymi użytkowania pojazdu z tymże filtrem.
Jakieś sugestie?

Chciałem też zapytać o wypalanie filtra. Czy w Mondeo jest jakaś kontrolka, która informuje o trwającym procesie wypalania?

jaceks 29-09-2013 23:24

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
nie ma kontrolki. z czasem zaczniesz wyczuwać inny dźwiek pracy silnika, lekko podwyższone obroty jałowe, metaliczny zapach i oczywiście zwiekszone spalanie wg komputera.
dobrą zasadą jest nie gasić silnika w trakcie wypalania. nie trwa to długo, raptem pare minut, lepiej odczekać, niż narzekać.
wg opisów powinno się wypalać co 300-700km, najlepiej w trasie przy obciążonym silniku. w miejscie, gdy złapie mnie w korku, to podkręcam na 2 tyś obrotów i czekam aż minie. albo drugi bieg, tempomat na 50 i jazda po długich prostych.

Janek02 30-09-2013 09:27

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
Kontrolki niestety nie ma ale tak jak kolega jaceks pisze wyczujesz to po innej pracy silnika i po spalaniu chwilowym na "luzie" u mnie bez klimy na jałowym pokazuje 0,5-0,6 litra a podczas wypalania 0,9-1,1 l. Warto to przed gaszeniem silnik kontrolować. Dobrze jest też podczas wypalania przejechać się na wyższych obrotach silnika. Na trasie nie ma żadnego problemu - nawet nie zauważysz kiedy się oczyści.

MaXyM 30-09-2013 12:12

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
czemu najlepiej na obciazonym silniku? co znaczy na podwyzszonych obrotach?
A co robic jak sie wypalanie aktywowalo chwile przed dojazdem co celu? wybrac sie na dodatkowa przejazdzke?
IMO mity i bajki powtarzacie w kazdym watku o dpf.

Janek02 30-09-2013 13:13

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
Cytat:

Napisał MaXyM (Post 2083245)
czemu najlepiej na obciazonym silniku? co znaczy na podwyzszonych obrotach?
A co robic jak sie wypalanie aktywowalo chwile przed dojazdem co celu? wybrac sie na dodatkowa przejazdzke?
IMO mity i bajki powtarzacie w kazdym watku o dpf.

Odpowiedź znajdziesz w istrukcji obsługi samochodu - a czy to bajki to już niech każdy sobie indywidualnie rozstrzyga.
Ja ostatnio miałem właśnie taki przypadek że wjeżdżając na parking zaczął wypalać się dpf, więc rodzinka wysiadła a ja przejechałem się jeszcze po okolicy. Ale jak ktoś chce to niech robi jak mu się podoba w końcu to jego auto i pieniądze.

PAFFCIO 30-09-2013 15:47

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
Dopiero co o tym było pisane...używanie szukajki na prawdę nie boli ;-/
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
Temat nieco inny ale dokładnie opisane wszystko co o używaniu dpf'a wiedzieć powinieneś

aklukuk 30-09-2013 16:58

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
Cytat:

Napisał PAFFCIO (Post 2083335)
Dopiero co o tym było pisane...używanie szukajki na prawdę nie boli ;-/
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
Temat nieco inny ale dokładnie opisane wszystko co o używaniu dpf'a wiedzieć powinieneś

Paffcio, temat, który wskazałeś zatytułowany jest: "komunikat "przeciążenie filtra silnika"" co nie wskazuje jednoznacznie, że będzie on odpowiedzią na pytanie: jak użytkować samochód z filtrem DPF. Tematów na hasło DPF jest na tym forum od groma, jednak w większości dotyczą one usterek i wymiany.
Widzę, że w wątku zaproponowanym przez Ciebie, jest dużo napisane na interesujący mnie temat więc z pewnością wątek ten przeczytam. Dzięki!

PAFFCIO 01-10-2013 07:25

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
bo szukać można, nie tylko po "temacie" ;-)
tym niemniej fajnie, że znalazłeś coś ciekawego dla siebie. Miłej lektury.

mondeo70235 01-10-2013 07:41

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
Jak zacznie się proces wypalania to nie dość że będziesz słyszał inny dźwięk silnika czuł dziwny zapach i wzrośnie spalanie chwilowe to jeszcze będzie zapylał wentylator chłodnicy

marcinbb 01-10-2013 13:42

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
Panowie wszystko ok ale...
1) zwiększone obroty wiatraka na chłodnicy - chyba raz zwróciłem na to uwagę na postoju.
2) chwilowe spalanie cholera człowieka bierze jak rusza spod świateł, a weź to włącz na autostradzie i obserwuj przed wyjściem z samochodu
3) inny zapach pewnie czasami czuć go i tu znów na POSTOJU, w czasie jazdy nikt tego nie doświadczy chyba że jedzie 3 km/h. Ilu z Was przed wyłączeniem stacyjki sprawdza jak pachnie spod samochodu?

Dla mnie jedynym wykładnikiem wypalania jest dźwięk i moc silnika.
Ty mu buta spod świateł 3k rpm`ów a on jedzie jakby chciał a nie mógł, a normalnie przy 2,2k zmieniam bieg. Inny dźwięk silnika to można usłyszeć nawet na autostradzie coś jakby ktoś wsadził Ci kartofla do rury wydechowej.
Tyle z perspektywy czasu owszem 7 miesięcy tremu jak kupiłem samochód byłem wyczulony na wszystko "Ooo DPF się wypala" teraz jw. tylko dźwięk i moc.

Olek 01-10-2013 13:54

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
Może mam ucho nie te ale zmienionego dźwięku nie zawsze słyszę ;)
Ja bazuję głównie na chwilowym spalaniu.
To wskazanie wydaje się najbardziej wiarygodne.

MaXyM 01-10-2013 14:42

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
Mam podobne wnioski.
Tyle ze u mnie auto inaczej nie smierdzi. A to wiem po tym, ze zdarzylo mi sie gasic go w podziemnym garazu kiedy byl w trakcie wypalania. W zaden sposob nie czulem nic nietypowego..

Moc silnika (szczegolnie przy ruszaniu z miejsca) i dzwiek. Ale trzeba miec wyczulone ucho i nie sluchac D&B.
Chwilowe spalanie - tak, ale na postoju. Podczas jazdy nie poznam raczej.

MMV 01-10-2013 17:57

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
Zwiększone chwilowe spalanie, smrodzik i wydech jak sportowy tak to u mnie wygląda- a i przy rozpoczęciu wypalania potrafi szarpnąć i zgasł mi ze dwa razy w czasie jazdy, potem odpala bez problemu i jest ok

agassii 01-10-2013 20:42

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
Cytat:

Napisał MMV (Post 2083894)
przy rozpoczęciu wypalania potrafi szarpnąć

O, poza opisanymi wcześniej objawami to też czasami czuję, szczególnie, jak zaczyna się wypalać jak jadę nie przyspieszając...

Janek02 02-10-2013 08:25

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
Jeżeli proces wypalania zacznie się podczas jazdy w trasie to nie ma żadnego problemu, często też jest po prostu niezauważalny. Gorzej jak jeździmy po mieście i w dodatku na krótkich odcinkach. Wtedy wypalanie może się rozpocząć ale nie zakończyć samoistnie tylko przez wyłączenie silnika. Stąd rada aby przed wyłączeniem silnika sprawdzić chwilówkę/burczenie/zapach - niekoniecznie wszystko na raz;) Jeżeli proces trwa to nie wyłączamy silnika.

marcinbb 02-10-2013 11:56

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
Cytat:

Napisał Janek02 (Post 2084152)
Jeżeli proces trwa to nie wyłączamy silnika.

Łatwo powiedzieć trudniej zrobić, kiedyś wracałem z Bemowa na Ursynów przez całą Warszawę proces rozpoczął się jeszcze na Benowie. Po przejechaniu około 15 km nadal trwał zajechałem na parking odczekałem jeszcze 2 czy 3 minuty i poddałem się.
Na autostradzie jadę tak aby przez większość czasu było 3k rpm`ów to przedmucha pozostałości a i jak DPF będzie chciał się palić ma ku temu doskonałe warunki. Jedyny minus... przy 3k rpm spalanie wynosi około 10l/100km.

MaXyM 02-10-2013 12:02

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
a jesli spalanie duze, to skutecznosc wypalania mniejsza taki paradoks :)

Ktos na tym forum napisal zartem, ze proces aktywacji wypalania DPF jest napisany przez inzynierow Forda tak, aby sie zalaczal na chwile przed parkowaniem ;) I chyba tak jest w rzeczywistosci. Mnie tez ostatio sie wlaczyl pol km przed celem. A ze jak zwykle jechalem na umowiona godzine, to po prostu nie mialem mozliwosci jezdzic po okolicy dalej az do dokonczenia procesu.
IMO bym z tego jakiejs tragiedii nie robil. Jak raz czy 2 razy nie pozwolisz dokonczyc procesu to sie nic nie stanie. Oczywiscie raz na jakis czas trzeba smignac auto i pozwolic mu czastki przepalic i tyle. Luksusem by byla kontrolka wypalania oraz wskaznik poziomu czastek

jaceks 02-10-2013 12:07

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
co powiesz na sytuacje, gdy wypalanie rozpoczyna się w pare godzin po zjechaniu z trasy? wyjechanie za miasto i przegonienie silnika nie jest jedynym impulsem do wypalania filtra.

MaXyM 02-10-2013 12:31

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
nic, czekalbym na dalszy cykl wypalania, liczac ze sien dokonczy.
filtr dpf sie nie zapcha po 1 czy 2 czy nawet 3 przerwanych wypalaniach. w przeciwnym wypadku serwisy by nie robily nic innego tylko wymienialy dfp. A wez pod uwage ze swiadomych kierowcow jest nas garstka. a tysiace nie wiedza co to dfp.

Piszac powyzsze opieram sie na zdroworozsadkowym mysleniu. W przeciwnym razie w instrukcji mdo by musialo byc ostrzezenie ze to auto jest przeznaczone tylko do jazdy po autostradach min dystans 50km ;)

Olek 03-10-2013 08:15

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
Cytat:

Napisał MaXyM (Post 2084230)
a jesli spalanie duze, to skutecznosc wypalania mniejsza taki paradoks

Coś w tym jest. Zauważyłem, że wysokie obroty nie przyspieszają procesu wypalania, a kręcenie silnika powoduje (to moje subiektywne odczucie) że trwa on dłużej.
Wiadomo, rzadko możemy jechać ze stałą prędkością, by to móc porównać, ale przynajmniej ja podczas wypalania dpf-a staram sie utrzymać obroty silnika na około 2500 obr/min (na postoju np. na światłach nie dodaję gazu i nie kręcę do 2000 jak ktoś wcześniej napisał). W takich warunkach wydaje mi się że proces wypalania trwa relatywnie krótko i powtarza się co około 500 -700 km.

Tomciooo 03-10-2013 11:34

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
Powinna byc lampka dpf.
Ford ostrzega o niskim poziomie plynu spryskiwaczy, temperaturze ponizej 5 stopni i ponizej 0 - drazniaca ciągła lampka.
A o dpf tylko po nieudanym cyklu powie zmien olej.. Ręce opadają.
Tak jak brak wskaznika poziomu oleju.

Tak myślę ze Dpf moglby wypalac sie gdy wchodzi sie na tempomat, tempomat moglby byc w serii bo to żaden koszt dolozyc przycisk na kierownicy.

Przesiadlem się z Renault z 2003, a tu widzę ze ford dużo sie musi nauczyć :-(

mayak 03-10-2013 12:17

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] - najnowszy Forscan ma możliwość (na razie w fazie beta testów) wymuszania wypalania DPFa, więc może nie długo nie będzie trzeba jechać i bulić w aso, tylko samemu to odpalić przy użyciu kabelka (elm327)

jvc 21-02-2014 20:51

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
U mnie dzisiaj zauważyłem że dpf zaczął się wypalać jak u większości już przed domem prawie a dokładnie na światłach :D
Poczułem jakby spadek obrotów prze chwilę, jak przypuszczam włączył się wentylator na maxa. Chwilowe skoczyło na 0,9-1,2 na postoju. Zajechałem pod dom nie wyłączając silnika zdążyłem jeszcze wypalić papierosa ;). Dodatkowy objaw to stojąc przed drzwiami lekkie ciepełko zawiewane z pod samochodu i specyficzny smrodek. Wentylator się wyłączył,spalanie spadło i zgasiłem mondka.
Czyli teoretycznie proces powinien się dokończyć,ale podłączyłem forscana i pokazało:
DSLRT - odległość przejechana od ostatniej próby przeprowadzenia regeneracji - 2,5km (te 2,5 km to dojazd do garażu)
DSLCR - odległość od ostatniej ukończonej regeneracji - 860km

Czyli według forscana się nie zregenerował...

mrk26 21-02-2014 21:37

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
Ja u siebie zauważyłem że jak DPF-a wypalę na postoju, to z reguły to jest na jakieś 95% wypali mi się ponownie przy ponownym odpaleniu silnika i osiągnięciu temperatury, i jak mi drugi raz się wypala i normalnie jadę(zamiast wypalać na postoju) to nie ma problemu, kolejnej regeneracji nie ma ;)

jvc 21-02-2014 21:41

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
No to jutro się zobaczy ;)

mrk26 21-02-2014 22:11

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
Nie koniecznie tak musi być w każdym, aczkolwiek wydaje mi się że nie zawsze tak miał, ale bądź co bądź już mam trochę naganiane (240k km) tak że pewnie to jest i tym uwarunkowane.

MaXyM 22-02-2014 16:55

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
Cytat:

Napisał jvc (Post 2164332)
U mnie dzisiaj zauważyłem że dpf zaczął się wypalać jak u większości już przed domem prawie a dokładnie na światłach :D
Poczułem jakby spadek obrotów prze chwilę, jak przypuszczam włączył się wentylator na maxa. Chwilowe skoczyło na 0,9-1,2 na postoju. Zajechałem pod dom nie wyłączając silnika zdążyłem jeszcze wypalić papierosa ;). Dodatkowy objaw to stojąc przed drzwiami lekkie ciepełko zawiewane z pod samochodu i specyficzny smrodek. Wentylator się wyłączył,spalanie spadło i zgasiłem mondka.
Czyli teoretycznie proces powinien się dokończyć,ale podłączyłem forscana i pokazało:
DSLRT - odległość przejechana od ostatniej próby przeprowadzenia regeneracji - 2,5km (te 2,5 km to dojazd do garażu)
DSLCR - odległość od ostatniej ukończonej regeneracji - 860km

Czyli według forscana się nie zregenerował...

No nie zregenrowal. Stojac na luzie raczej ciezko uzyska parametry pracy wymagane do wypalania. Po prostu poczekal chwile i przerwal wypalanie.
Dlatego jak przyjezdzam do domu a jest w trakcie wypalania to... go po prostu gasze. Chyba ze mam mozliwosc to nadrobie pare km aby mu pozwolic dokonczyc w trakcie jazdy.

darkens 22-02-2014 20:29

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
Cytat:

Napisał jvc (Post 2164332)
DSLCR - odległość od ostatniej ukończonej regeneracji - 860km

no to nie zly dystans :D
U mnie srednio to jakies 630 km :)
Wykasowalem dzienny podczas ostatniego wypalania i teraz w okolicach przebiegu 600 km jezdze bardziej "wyczulony" na wszelkie oznaki wypalania i staram sie stworzyc warunki zeby dobrze sie wypalil.
Wcale nie musi byc szybko i z "butem do dechy" :D
Kawalek prostej i jazda ze stala predkoscia i z obrotami w okolicach 2500 tysia wystarczaja.
Ostatnio wypalil mi sie na A4 przy jezdzie na 6 biegu przy predkosci nie wieksza niz 120 km/h.
Swoja droga taka kontrolke wypalania panowie inzynierowie mogli "wkleic"

agassii 22-02-2014 20:44

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
Mi na kompie pokazało wypalanie po 820 km ostatnio a więc pewnie zależne to jest od typu trasy, jaką się pokonuje...

jvc 22-02-2014 21:11

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
U mnie chyba w forscanie sie coś pomyliło bo teraz mam:
DSLRT - odległość przejechana od ostatniej próby przeprowadzenia regeneracji - 45km (bo tyle przejechałem)
DSLCR - odległość od ostatniej ukończonej regeneracji - 480km dziwne bo dzień wcześniej było 860km

darkens 23-02-2014 07:12

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
Cytat:

Napisał agassii (Post 2164986)
a więc pewnie zależne to jest od typu trasy, jaką się pokonuje...

pewnie tak, bo jezdzac po trasach i pokonujac wieksze ilosci kilometrow taki DPF bedzie sie mniej syfil jak przy dojazdach do pracy i robiac jakies 10-15 kilometrow.
Przeciez pokonanie jakiegos dystansu np. 300 kilometrow w trasie za jednym razem, a przejechanie tego samego dystansu w ciagu np. 10 dni - robi roznice :D
Nie wydaje mi sie, ze wszyscy maja taki sam czas i i odleglosc przebytych prob regeneracji.Pewnie jest to uwarunkowane jazda , bo najwiecej sadzy bedzie sie okladac na niedogrzanym silniku i wtedy takie wypalanie DPF'a bedzie odbywalo sie czesciej.
Kolega w ASTRZE ma kontrolke, ale ona sie tez nie zaswieca przy normalnym wypalaniu i tylko raz zdarzylo mu sie zaswiecenie tej kontrolki filtra i przejechal wtedy jakies 40 kilometrow do jej zgasniecia.
W serwisie sie dowiedzial, ze proces kilku wypalan z rzedu musial byc przerywany i komp wymusil awaryjne wypalanie i w takim przypadku nie mozna przerwac i pozwolic na dokonczenie wypalania.

jvc 23-02-2014 08:20

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
Cytat:

Napisał darkens (Post 2165122)
jezdzac po trasach i pokonujac wieksze ilosci kilometrow taki DPF bedzie sie mniej syfil jak przy dojazdach do pracy i robiac jakies 10-15 kilometrow.

To by się chyba potwierdzało mniej więcej , bo ja jeżdżę głownie do pracy trasą S1 20km w jedną stronę.

darkens 23-02-2014 16:18

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
Cytat:

Napisał jvc (Post 2165146)
bo ja jeżdżę głownie do pracy trasą S1 20km w jedną stronę

no to bajka ;)
bo 20 kilometrow w miescie, a na drodze EXPRESOWEJ tez robi roznice :D

agassii 23-02-2014 19:44

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
Btw -byłem na warsztacie i chciałem KTS-em, bo tylko taki mają sprawdzić, ile już było wypaleń DPF w moim aucie od nowości i niestety KTS-em się nie da. Czy to w ogóle jest niedostępne, czy trzeba innego kompa?

mrk26 23-02-2014 20:20

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
Innym kompem, aczkolwiek spróbuj wejść KTS-em w silnik i potem wartości czasu rzeczywistego albo coś w tym stylu i tam powinno być, w każdym sprzęcie jest gdzie indziej ;)

maxio4 22-05-2014 18:46

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
Jestem nowym użytkownikiem mondeo mk4 1.6 TDCi 115 km z 2011 roku. Znam sie bardzo mało na interfejsie do OBD2. Czy jest możliwość odczytania stopnia zanieczyszczenia DPF (np w %) przez w.w interfejs. Sorry za pytanie laika, ale ten filtr nie daje mi spokoju. Jeżeli można odczytać stopień "zatkania" to można domyślić się kiedy będzie wypalanie.

mayak 22-05-2014 19:53

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
W większości silników można odczytać ile kilometrów temu była ostatnia próba wypalania i ile km temu ostatni raz udało się wypalić

oslowek 08-06-2014 20:12

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
Cytat:

Napisał mayak (Post 2215568)
W większości silników można odczytać ile kilometrów temu była ostatnia próba wypalania i ile km temu ostatni raz udało się wypalić

W większości, ale nie we wszystkich. Właśnie się zdziwiłem, bo w poliftowym mk4 najnowszy forscan (ale sprawdzałem starsze wersje i jest tak samo) nie widzi ani procedury regeneracji statycznej DPF ani danych odległościowych wypalania. Jedynie co można odczytać w związku z DPF to temperatury, ciśnienie różnicowe i procentowy stan zapełnienia filtra sadzą.
Wysłałem zapytanie do forscana z logami czy to problem tylko mojego auta czy ogólnie tych najnowszych mk4. Póki co nie mam gdzie tego sprawdzić na innym źródle.

Bump:
Cytat:

Napisał maxio4 (Post 2215532)
Jestem nowym użytkownikiem mondeo mk4 1.6 TDCi 115 km z 2011 roku. Znam sie bardzo mało na interfejsie do OBD2. Czy jest możliwość odczytania stopnia zanieczyszczenia DPF (np w %) przez w.w interfejs. Sorry za pytanie laika, ale ten filtr nie daje mi spokoju. Jeżeli można odczytać stopień "zatkania" to można domyślić się kiedy będzie wypalanie.

Można, choć czasem lepiej o tym nie wiedzieć ;-)

mayak 08-06-2014 20:45

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
Cytat:

Napisał oslowek (Post 2223504)
W większości, ale nie we wszystkich. Właśnie się zdziwiłem, bo w poliftowym mk4 najnowszy forscan (ale sprawdzałem starsze wersje i jest tak samo) nie widzi ani procedury regeneracji statycznej DPF ani danych odległościowych wypalania. Jedynie co można odczytać w związku z DPF to temperatury, ciśnienie różnicowe i procentowy stan zapełnienia filtra sadzą.
Wysłałem zapytanie do forscana z logami czy to problem tylko mojego auta czy ogólnie tych najnowszych mk4. Póki co nie mam gdzie tego sprawdzić na innym źródle.

potwierdzam, 2.0tdci na sterowniku Delphi (czli polifty) tak pokazują w forcanie

tedi_k 08-06-2014 21:36

Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
 
Cytat:

Napisał mayak (Post 2223524)
...tak pokazują w forcanie

Nie tylko w FORscanie - w IDSie też. Ten sterownik po prostu nie ma PIDów o odległości od ostatniej regeneracji/próby regeneracji.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:28.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.