Temperatura silnika 2,0TDCI 76-87 stopni za niska ?
Witam,
Auto posiadam od roku (kupione z przebiegiem 138 tys) i zauwazylem od poczatku ze w czasie normalnej jazdy wskazowka temperatury osyculuje w granicach 75-85 stopni, tylko w czasie jazdy w korku po miescie osiaga temp. 89 stopni. Widac to tez na filmiku gdzie koles pokazuje spalanie tzn u mnie wyglada to podobnie: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Pytanie jest takie czy to jest normalne? A moze szkodliwe dla auta? Co ewentualnie moze nie dzialac? Zawsze slyszalem ze temp powinna byc caly czas w okolicach 90 stopni. Dodam ze auto nagrzewa stosunkowo szybko, tzn po 3-4km temperatura rosnie do 85 stopni i pozniej spada na 76 i znow rosnie do 85 i tak w kolko. Wyglada to tak jakby wskazowka wskazywala moment wlaczania, pracy i wylaczania sie obiegu chlodzacego. Tylko pytanie czy wskazowka rzeczywiscie powinna wskazywac zmiane temp o kazdy jeden stopien? I czy termostat powinien sie otwierac juz przy 85 stopniach? Firmowym autem jak jezdze VW Touran i widze ze tam wskazowka stoi ciagle pionowo (90°C), chociaz nie wydaje mi sie zeby tam byla idelanie caly czas temp 90 stopni... Auto o ktorym mowa to Focus 2, 2.0TDCi, 136PS, DPF rocznik 2007 komb, przebieg 164tys. Z gory dziekuje za odpowiedzi! |
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
Wszystkie znane mi fordy mają tak, że wskazówka temp nie dochodzi do połowy skali, lecz wskazuje niecałe 90 st. Było już sporo napisane na ten temat - poszukaj na forum. Co do Twoich objawów, to najprawdopodobniej masz uszkodzony termostat - zacząłbym od wymiany tegoż.
|
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
Cytat:
Z tą temperaturą 90 stopni to też nie tak do końca prawda. Wciśnij na manetce kierunku przycisk funkcyjny i trzymając wciśnięty włącz zapłon i uruchom silnik. Auto wejdzie w tryb serwisowy i jedną z opcji do wyświetlenia będzie dokładna temperatura. Pojeździj trochę i popatrz jak się zmienia. |
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
ingenieur28 falowanie temperatury silnika może wskazywać na niesprawność termostatu. Temperatura powinna być niezmienna w trasie i prawie niezmienna w korku.
|
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
U mnie przy 1.6 TDCi wskazówka nigdy nie dochodzi do połowy skali nawet przy upałach w lecie. Natomiast w zimie przy dużych mrozach wykonuje dość spore wahania w przypadku postoju na światłach a jazdą. Posiadam również Fiestę 1.4 TDCi gdzie zachowanie jest bardzo podobne. Także w przypadku diesla to chyba jest norma.
|
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
Odkąd mam sprawny silnik, to wskazówka temperatury motoru po pewnym czasie pracy raczej oscyluje między 75-90'C. Biorąc pod uwagę stare prawidła odnośnie "analogowych" wskaźników, "pion" to optimum. A że do pionu nieco zawsze mi brakuje - w przypadku temperatury - nie ma co narzekać. Jak na razie moje obserwacje dotyczą lata/jesieni. Jak będzie zimą, się zobaczy.
|
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
Cytat:
|
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
witam,
miałem podobny objaw, na sieci jest sporo postów z informacją że to typowe dla diesla i dla tego silnika. Nic bardziej mylnego, wymieniłem termostat. Po wymianie jeżeli wskazówka dojdzie do prawie 90 (na oko pewnie to 87) czyli silnik się nagrzeje, to już sie nie rusza (nawet przy-10), wcześniej potrafiła spać tak jak piszesz do 76 stopni. Termostat dość drogi: zamiennik 180 zł |
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
Witam podpinam sie pod temat bo chodzi o temperaturę silnika ale od innej strony. Dziś wykonałem małe pomiary przez obd i co się okazało. Temperatura z kompa jest całkowicie inna niż na wskaźniku na desce. Przykład.
Zapalam silnik - temperatura otoczenia 18C - garaż , komp podaje 7C:shock: jedziemy po kilku kilometrach wskazówka analogowa ok 90C - czyli tak jak w fordach, na kompie 65C. Jedziemy dalej trasa 10km wskazówka od połowy drogi na 89C a komp 73C, koleje 10km - nic się nie zmienia- komp podaje 73-75C. Zmieniam program i podaje 164 w farenheightach- czy jak to się pisze czyli ok 73C.:shock: Czy to jest normalne i w czym problem?? |
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
1 załącznik(i)
Cytat:
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Zawsze tak samo po rozgrzaniu, żadne zmiany temperatury. Bump: Nie wiem tylko dlaczego nie jest to taka sama temperatura. Może to 2 różne czujniki. Oleju i silnika. Olej automatycznie cieplejszy. A tak kombinuje :) |
Potwierdzam mam tak samo. I jak by tego bylo malo tryb eco mode informuje mnie ciagle 80% jazda z zimnym silnikiem kiedu ja robie ciagle trasu 60 km w jedna syrone do pracy.
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka |
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
Cytat:
|
Tryb informujacy kierowce o tym czy jezdzi ekonomicznie. Jezeli nie masz tego wlaczonego to poszukaj na forum w postach o elmconfigu
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka |
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
Cytat:
|
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
Cytat:
|
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
Cytat:
Ale ten tryb eco chętnie bym uruchomił. Mógłbyś podrzucić link jakiś do tego, bo coś nie mogę namierzyć. W ogóle czytałem na forum, że trzeba przerobić elma, a ja się zastanawiam nad elmem na BT :/. Zastanawiam się czy ten na BT też jest w stanie wszystko zrobić. |
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
Jeżeli chcesz kupic interfejs to tylko taki sprawdzony i gotowy do przerobienia. [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
|
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
Cytat:
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Ten co podałeś nie jest przerobiony pod elconfiga (ms can bodajrze). W moim linku jest już przełącznik. |
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
Cytat:
|
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
Cytat:
Ja to w ogóle nie kumam o co w tym chodzi. Różne chipy, różne wersje programu, do różnych modeli. Masakra. :/ Bump: Ten jest ciekawy, ale drogo [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] i nie wiadomo czy działa dobrze z elmconfigiem. |
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
Cytat:
tu masz link do postu [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
Cytat:
A może ten za 399zł nie jest taki zły na BT. Może ktoś to już testował. Starsze wersje może sobie nie radzą. Bo generalnie chciałbym takie rozwiązanie abym mógł jednak mieć go przy sobie w trasie czy coś. Stały monitoring by się przydał (na Androida). Choć dla paru rzeczy wydać 400zł to trochę przerost formy nad treścią. A co sądzisz do takiej zwykłej diagnozy (wożenia w aucie) taki tani interfejs + program na Andku? np. coś takiego - [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] A do grzebania klasyczny interfejs i sprawdzony przez userów. |
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
Najlepszy by był taki na STN1170 z USB ale w Polsce jeszcze nie występuje, sam bym sobie taki kupił ;)
na dzień dzisiejszy najlepszy i sprawdzony jest ten firmy mari za 65zł jest wolniejszy od tego STN1110 ale działa na MS i HS-can, a do zabawy na androidzie można sobie kupić taki na BT będziesz miał wtedy podgląd parametrów silnika w czasie jazdy na telefonie lub tablecie |
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
Cytat:
|
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
Cytat:
zimny silnik przed uruchomienie temp. na wyswietlaczu 18°C - po wejsciu w tryb serwisowy 64 (auto stalo w garazu ponad 8 godzin) 77°C wskazowka - wyswietlacz w trybie serwisowym 114 85°C wskazowka - wyswietlacz w trybie serwisowym 119 89°C wskazowka - wyswietlacz w trybie serwisowym 124 Gdy wskazowka temperatury zmieniala polozenie (u mnie podczas jazdy zmienia sie od 77 do 89°C i spowrotem) to temperatura na wyswietlaczu rowniez sie zmieniala do wartosci podanych powyzej. Co to za jednostki sa na wyswietlaczu w trybie serwisowym? Bo roznica miedzy wskazowka a wyswietlaczem zawsze wynosi okolo 35 (ciezko dokladnie okreslic czy wskazowka wskazuje 76 czy 77 stad moze male roznice). Bo chyba nie stopnie Celsjusza :) A jesli tak to skad to przeklamanie o 35...? Wie ktos w ktorym miejscu jest mierzona ta temperatura podawana na wyswietlaczu w trybie serwisowym? |
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
Całkowicie inne wartości Ci podaje jak innym. Ale może dla każdego modelu jest inaczej. W FF 2 FL jest 89/73. Najbardziej zbliżona wartość 90stopni i 73 to skala według Réaumur'a, Wychodzi prawie idealnie tyle. Pytanie po co by ktoś używał tej skali w trybie serwisowym. Nie wiem, zagadka dalej nie wyjaśniona.
Bump: Dziwi mnie jedynie ta Twoja zmiana temperatury. Tak nie powinno być. Temperatura powinna się utrzymywać na równym poziomie. No chyba, że Ci się wentylator uruchamia. Ale to by też było bez sensu. |
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
Jaka jest właściwa temp silnika pokazywana przez wyświetlacz cyfrowy w trybie test zegarów?
U mnie na zimnym silniku pokazuje 58 st a na całkowicie rozgrzanym prawie 250. Czy to są prawidłowe wskazania? Czy mógłby ktoś spawdzic wskazania na zimnym silniku, w trybie test zegarów? Pozdrawiam |
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
No i u mnie występuje ten problem co u kolegów. Na początku zawsze było ok. 89 stopni, a na wyświetlaczu 73. A teraz, co ciekawe, mam zawsze taka samą temperaturę i na wyświetlaczu i na zegarkach. Aż jestem zdziwiony. Temperatura nigdy nie przekracza ok. 85 stopni. W normalnej jeździe waha się w okolicach 75. Dziwna sprawa. Mam subiektywne odczucie że to po aktualizacji softu zegarów tak jest. Ale pewności nie mam. Autko jeździ bez problemów. Czy może też mi termostat nawala?
|
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
Witam, szukam kabla diagnostycznego do focusa mk2 2007 1.6 tdci.
czy ten bedze ok [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] ? czy moze brac ten od mari [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] ? a takie cudo [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] ? |
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
Nie ten wątek, zresztą było. Ale ok, bierz Mari, sprawdzony i działa.
A wracając do tematu, czy ktoś rozwiązał problem z tym wskazaniem temperatury? U mnie cały czas 75stopni. A kiedyś było non stop prawie 90stopni. |
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
Na takie przypadłości zwykle pomaga wymiana termostatu. W moim 2.0TDCi też mi temperatury nie trzymało, to wymieniłem termostat na używkę, ale z Peugota (w 1,8TDCi nie przejdzie, to silnik Forda...) i "jak ręką odjął"...
|
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
Chyba będę musiał tak zrobić :/ Czy jestem w stanie sam dokonać takiej wymiany? Nie mam pojęcia gdzie owy termostat się znajduje w moim silniku. Wiesz może tedi_k gdzie on się znajduje, jakieś zdjęcie. I czy jego wymiana jest skomplikowana?
|
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
W 2.0TDCi jak widziałem jak chłopaki w serwisie się męczyli, to nawet za karę bym nikomu nie życzył... W 1,8TDCi nie mam zielonego pojęcia...
|
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
Jak bym był tylko pewien, że to wina termostatu, ale pewności nie mam żadnej. Choć na logikę, to co innego może źle wskazywać temperaturę, chyba nic innego.
|
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
Bujam się z tym samym tematem. Na komputerze i elmie wskazanie 70-75. Na wskazówce mam ~80 (zauważyłem że podczas self testu wskazówka nie działa w swoim zakresie tylko zatrzymuje się z jedną kreskę przed wartością maksymalną, może mam walnięty zegar po lifcie i w takim razie wskazywałby dokładnie ~90). Wymieniłem termostat i dalej jest to samo.
|
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
Odświeżam temat
Zakupiłem Focusa przedlift 2.0 pb. Auto jeździ dobrze, nie ma problemów z przyspieszaniem, wahaniem obrotów itp. Mój problem to wskazania temperatury silnika. Auto szybko się rozgrzewa z zimnego silnika i wskazówka pokazuje wówczas drugą kreskę na skali, ale w czasie jazdy ze stałą prędkością nie rusza się z tego pola i nie dochodzi do środka skali. W mieście wahania już są, ale i wtedy wskazówka nie dochodzi do środka. Czy to jest normalnie w tym motorze? Dodam, że spalanie wg komputera wydaje się być w normie - trasa Berlin Warszawa 7,5 l/ 100 km, w mieście ok 9,5 litra / 100, jazda puki co bez klimy. |
Ja tak miałem, jak mi termostat zdechł. Tu też stawiam na niego. Po wymianie mam pion po kilku km jazdy i tak trzyma, ani mm wychyleń.
Xperia Z1 tap tap |
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
Cześć,
Pozwolę sobie na odświeżenie tematu. Mam podobny problem tylko trochę inne objawy. Silnik nagrzewa się stosunkowo długo z temp 0° na zew do nagrzania silnika do 90° nie starczyło 15km w cyklu mieszanym. W trasie co prawda temp utrzymuje się na poziomie 89°, ale kiedy się zatrzymam zaczyna szybko spadać (chyba włącza się wentylator i wyłącza się przy około 70°). Nie sprawdzałem jeszcze temperatur w trybie serwisowym ale dziś postaram się to zrobić. |
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
Witam. U mnie problem polegał na tym ,że temperatura oscylowała w granicach 75-88 stopni. Ta górna granica była osiagana dopiero przy dłuższej jeździe głownie po mieście i przejechaniu kilkunastu kilometrów(minimalne plusowe tem. na zewnątrz) lecz wystarczył krótki postój na światłach i ponownie spadała do 75 (jesdnym słowem "falowała"). Wymiana termostatu pomogła 4-5 km nawet na trasie i łapie tem.88 i trzyma.
|
Odp: Temperatura silnika 76-87 stopni za niska ?
Podobny problem miałem u siebie w Focus MK2 FL 1.6 TDCI (auto niecałe 5 lat miało) od "zera" do 70~75st temperatura rosła w miare sensownie natomiast dojscie do 90st graniczylo z cudem podczas jazdy po miescie.
Okazało sie, że termostat za wcześnie sie otwierał (i sie całkowicie nie domykał). Zmieniłem na nowy (chyba Gates) i temperatura syzbciej rośnie i zawsze dochodzi do 90st w czasi ekrótszym niż 10km po mieście (mowa o zimie) |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:51. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.