1.8 tdci nie odpala za pierwszym razem
Witam. To moj pierwszy post nigdy tego nie robilem:). Tak jak w temacie mondeo mk4 1.8 na zimnym silniku nie odpala za pierwszym razem czasem ale to zadko za drugim tez. Gdy ponownie wlacze zaplon pali od reki. Rozrusznik kreci normalnie bateria dobra nie ma zadnego cykania itp czynnikow rozladowania baterii itp.kontrolki gasna normalnie zadnych komunikatow itp. Dodam tylko ze jak go dluzej przytrzymam na rozruszniku to widze bialy dym w lusterkach tylko jak przytrzymam, gdy wlacze ponownie zaplon pali od reki bez zakakniecia I dymu. Zwracam sie do Was Bo troche mnie to martwi auto mam od miesiaca problem pojawil sie po spadku temp. Auto z 2008 roku. Z gory dziekuje za jakie kolwiek info. I serdecznie pozdrawiam Pawel
|
Odp: mk4 1.8 tdci nie odpala za pierwszym razem
świece żarowe do sprawdzenia.
|
Odp: mk4 1.8 tdci nie odpala za pierwszym razem
Cytat:
|
Odp: mk4 1.8 tdci nie odpala za pierwszym razem
Dziekuje Panowie! Na szczescie to nie wielki wydatek wiec zaczne od tego.
|
Odp: mk4 1.8 tdci nie odpala za pierwszym razem
Cytat:
Pozdro Paweł. |
Odp: mk4 1.8 tdci nie odpala za pierwszym razem
Dziekuje Pawel! Widze ze to forum Na prawde ma sens!! Dziekuje Panowie! Pozdrawiam.
|
Odp: mk4 1.8 tdci nie odpala za pierwszym razem
Sprawdź jeszcze kabel od grzania świec , szczególnie na połączeniu z drugim kablem, przy stopce . Często pojawia się tam uszkodzenie .
|
Odp: mk4 1.8 tdci nie odpala za pierwszym razem
Jutro tam zajze mam wolny dzien. Jeszcze raz dziekuje za pomoc!!! Pozdrawiam!
|
Odp: mk4 1.8 tdci nie odpala za pierwszym razem
Witam
Byłem u mechanika znalazłem przyczynę! Wszystko było Ok, Tylko brak sterowania na przekaźnik, Komputer jest w lewym zakolu, przewodzik biało-pomarańczowy najmniejsza wtyczka 4 pin 2 rząd, przekaźnik od błotnika w skrzynce bezpieczników. czas naprawy 7 godzin 150.- rozebrana cała wiązka( ktoś to robił przede mną, była wstawka) |
Nietypowy problem z odpalaniem Mondeo MK4 1,8TDCi 2008
Witam Was.
Pacjent: Mondeo Mk4 1,8TDCi 125HP 2008, Turnier Objawy: Nie odpala za pierwszym (czasami), dziś rano dopiero za 10-tym razem. Rozrusznik kręci, obroty skaczą do 500-700 i finalnie nie odpala. Dodatkowe szczegóły: Objaw występuje po wcześniejszym umyciu auta lub po postoju na zewnątrz na mrozie lub gdy jest duża wilgotność powietrza. Co ciekawe po nocy na mrozie (na dworze) odpali za 1szym, po przejechaniu kawałka później już ma problem. W garażu ten sam objaw - odpali przeważnie dopiero za 2, a dzisiaj po myjni wczorajszej za 8-10. Gdy jest sucho lub po przejechaniu dłuższego odcinka odpala jeszcze zanim nacisnę guzik START :) Prawdopodobna diagnoza: wilgoć gromadzi się na przewodach? Rozrusznik pada? Akumulator podaje za niskie napięcie, a może czujnik położenia wału? Nieszczelność układu paliwowego? Świece świeżo wymienione. Miał ktoś z Was z czymś takim do czynienia? Z góry dziękuję za sugestię i pomoc. |
Odp: Nietypowy problem z odpalaniem Mondeo MK4 1,8TDCi 2008
Podales mozliwe przyczyny.. zacznij eliminowac .
|
Odp: Nietypowy problem z odpalaniem Mondeo MK4 1,8TDCi 2008
Tak wiem, ale może znajdzie się ktoś, kto miał podobne objawy i jest w tym temacie doświadczony. Mam nadzieję, że to nic poważnego. Czy może mieć to związek z niedawną wymianą dwumasy? Miałem Sachsa - wymieniłem na LUK'a - podobno różnią się ilością ząbków na pierścieniu?
|
Odp: Nietypowy problem z odpalaniem Mondeo MK4 1,8TDCi 2008
Cytat:
|
Odp: 1.8 tdci nie odpala za pierwszym razem
Witam. Jakby ktoś też miał problem z odpalaniem dopiero za którymś razem; i co wskazywałoby na zapowietrzanie się układu to u mnie pomogła wymiana całej obudowy filtra. Najprawdopodobniej była pęknięta.
Warto też sprawdzić czy nie ma jakiś przepalonych pinów na pompie, uszczelki przy filtrach i przewody. |
1,8TDCI, nie odpala za pierwszym razem
Witam,
Mam problem z moim fordem, przestał odpalać za pierwszym razem. Samochód kręci ale nie odpala, przy drugiej próbie odpala odrazu tak jak powinien. i potem już normalnie. Brak stwierdzonych błędów w komputerze, świece dobre, filtr paliwa nowy. Czy może to być cofajce się paliwo do baku ? Czy miał ktoś podobny problem? |
Odp: 1,8TDCI, nie odpala za pierwszym razem
A kręcisz, że tak powiem, dłużej za pierwszym razem?
Spróbuj. Jak odpali to może być cofanie paliwa. |
Odp: 1,8TDCI, nie odpala za pierwszym razem
Krecę do kilku sekund i nic, za drugim razem odrazu.
Za podanie paliwa odpowiada tylko pompa wtryskowa czy jest jeszcze w baku jakaś pompa paliwowa podająca paliwo? A może jeszcze jakiś inny element odpowiada za niecofanie się paliwa ? |
Odp: 1,8TDCI, nie odpala za pierwszym razem
Cytat:
W jakim stanie jest rozrusznik? |
Odp: 1,8TDCI, nie odpala za pierwszym razem
Jakby jakiś elektrozawór w pompie nie otwierał się...
|
Odp: 1,8TDCI, nie odpala za pierwszym razem
Cytat:
Przy drugiej próbie odpala normalnie. Także rozrusznik chyba dobry. Czyli z tego co widzę to w grę wchodzi tylko regeneracja pompy bo problem to najprawdopodobniej cofające się paliwo. |
Odp: 1,8TDCI, nie odpala za pierwszym razem
Cytat:
Trzeba sprawdzic najpierw , czy paliwo sie nie cofa po dlugim postoju. Czy masz przezroczyste przewody paliwowe przed pompa ? |
Odp: 1,8TDCI, nie odpala za pierwszym razem
Cytat:
Z ciekawostek, dzisiaj rano odpalił za pierwszym razem. |
Odp: 1,8TDCI, nie odpala za pierwszym razem
Zwroc uwage, czy w momencie kiedy sa problemy z odpaleniem, rozrusznik nie kreci sie nieco wolniej.
Doraznie mozna sprawdzic i przeczyscic styki plusa na rozrusznik i kabel masowy skrzyni biegow. Jednak ja bym sie sklanial do sprawdzenia czy paliwo sie nie cofa. Mozesz rowniez zalozyc zawor przeciwzwrotny miedzy filtrem paliwa a pompa CR. Wyjdzie na to samo co zabawa z instalowaniem przezroczystego przewodu paliwa. Czy ostatnio byl zmieniany filtr paliwa i czy przed ewentualna wymiana byly opisane przez Ciebie objawy z odpalaniem? |
Odp: 1,8TDCI, nie odpala za pierwszym razem
Cytat:
Filtr był zmieniany 2 razy w przeciągu ostatnich 2 miesięcy. Problemy pojawiły się po około 3 tygodniach od pierwszej wymiany, ( w tym czasie samochód sporo stał mało nim jeździłem) Po tygodniowym posotju u mechanika i diagnozie niemal wszystkiego wyszło iż poprzedni mechanik przy zakładaniu filtra uszkodził uszczelkę. Po ponownej wymianie przez kilka dni było to samo, teraz natomiast odpala tak jak powinien już 3 dzień z rzędu :) Mam nadzieję iż to koniec problemów zobaczymy jak będzie dalej. |
nie odpala za pierwszym razem
Witam. To mój pierwszy raz w życiu, kiedy zwracam się po pomoc na forum odnośnie samochodu. Niedawno kupiłem Od kobiety forda mondeo z 2008 roku silnikiem 1.8 TDCI. Auto po prostu nie daje rady odpalić po paro godzinnym postoju. W momencie gdy już auto ma wejść na obroty, po prostu gaśnie. Odpala dopiero za 6-7 razem i gdy już odpali, to z rury wylatuje sporo siwego dymu. I teraz uwaga, gdy już odpali i odrazu go zgaszę, to odpala już normalnie aż do czasu następnego kilku godzinnego postoju. Gdy odpala się na ssaniu to udaje się przeważnie za pierwszym razem lub czasami za drugim razem. I była to jedynie jedna z kilku usterek jakie miał ten samochód. Stoi on obecnie u mechanika. Czeka na zamówianą część. Wymienił on wszystkie 4 wtryski bo okazało się, że nie trzymają ciśnienia (objawem było trzęsienie i szarpanie na 1500-2000 obrotach), koło pasowe bo stukało metalicznie przy odpalaniu i gaszeniu i auto ładnie równo pracuje ale nie odpala tak samo jak wcześniej. Auto kupiłem za 14500 zł i aktualnie za całą obsługę warsztatu muszę zapłacić 3500 zł (bo jeszcze wymieniałem olej filtry i pare innych małych rzeczy) i jedyne co zostało to koło dwumasowe które jest walnięte. Po naprawie koła pasowego zaczęła być słyszalna dwumasa (+ szarpanie budą przy gaszeniu które juz było wcześniej). Mechanik twierdzi, że to na 100% wina dwumasy, że nie odpala. No tylko właśnie już raz się pomylił z tymi wtryskami. Mimo, że i tak były do wymiany to nie było to od nich. Nigdzie nie słyszałem, żeby auto nie odpalało z powodu padniętej dwumasy(która jak twierdził poprzedni właściciel, była wymieniana 50 tyś kilometrów temu). Boję się, że jak dodam kolejne 2 tysiące to auto dalej nie będzie odpalało. Jakieś pomysły sugestie co robić? Ładować dalej pieniądze w auto na którym już i tak straciłem kilka tysięcy, czy olać i sprzedawać jako uszkodzony?
Aha i nie pytajcie jak samochód był sprawdzany przed zakupem bo się popłaczecie ze śmiechu. Lepiej po prostu skupmy się na samym problemie. |
Odp: 1.8 tdci nie odpala za pierwszym razem
Witam. Sporo się naszukałem i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Często pada odpowiedź
sprawdź jakie są obroty silnika podczas rozruchu, a jakie w zasadzie powinny być. Gdzieś padło że 350, potem ktoś że niby 500. jaką tak naprawdę musi mieć prędkość obrotową wał aby zaczął puszczać napięcie na wtryski. A pytam bo w pracy mam Forda transita 2.2 tdci z 2014 roku. Ciężko pali bez znaczenia czy zimny czy ciepły. Często zaskakuje za drugim razem kręcenia. Mechanicy robili już chyba wszystko lub prawie a dalej jest lipa ( wtryski nowe, regeneracja pompy, akumulatory nowe,rozrusznik regenerowany. Najbardzie mi się nie podobają właśnie obroty silnika przy rozruchu , bo ma tylko między 190- 210 obr/min. ( tak mi pokazuje Forskan) Według mnie jest to za mało. Sprawdził bym na swoim Galaxy ale mam jeszcze rozebranego. czy ktoś wie jaka jest prawidłowa prędkość podczas rozruchu? |
Odp: 1.8 tdci nie odpala za pierwszym razem
Nagrałem na szybcika jak to pali u mnie
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] i tak samo jest bez względu na to czy na dworzu jest +30*C czy -14*C (no w drugim przypadku bardzo długo grzeje świece). Niżej nie miałem jeszcze okazji sprawdzać jak się zachowuje odpalanie. |
Odp: 1.8 tdci nie odpala za pierwszym razem
Dzięki bardzo za nagranie, bardzo ładnie ci odpala autko. Po odgłosie jednak ciężko stwierdzić ile ma obrotów dokładnie silnik podczas kręcenia rozrusznikiem. Transit wydawało mi się i nie tylko zresztą mi że kręci szybko. Jednak po podłączeniu forscana wyszło tylko 200 obr/min . Rozebrałem rozrusznik jeszcze raz poczyściłem wszystkie miejsca gdzie rozrusznik łapie masę ze szczotkami. Po wyczyszczeniu ze smaru w środku rozrusznika połączenia między szczotkotrzymaczem a tylną obudową okazało się że są tam nadpalenia metalu czyli słaby kontakt. Po złożeniu silnik już miał 230 obrotów ( ciągle mało). Wymieniliśmy rozrusznik na nowy, według mnie problem był w wirniku zwarcie między zwojowe lub przerwa któregoś uzwojenia. łatwo było by to poznać gdyby komutator był widoczny, następuje wtedy iskrzenie na komutatorze. Po włożeniu nowego rozrusznika poprawa baaardzo duża. Ale nie jest jeszcze to czego oczekuje od niego, i na pewno nie odpala tak jak silnik kolegi wyżej. Nie udało mi się sprawdzić dokładnie ile ma obrotów teraz silnik podczas rozruchu, bo za krótko kreci rozrusznikiem żebym dokładnie odczytał w forscanie ( musiał bym odpiąć wtryski aby dłużej pokręcił a na to nie miałem czasu bo samochód jechał w trasę 600 km i wróci dopiero w niedzielę.) Dopiero we wtorek będę mógł się nim zająć. Chce sprawdzić jeszcze połączenie masy akumulatora z masą pojazdu oraz zakucie przewodu plusowego przy rozruszniku. Aby nie tracić czasu daremnie to sprawdzę najpierw spadki napięcia na rozruszniku, podczas kręcenia z odłączonymi wtryskami aby mieć więcej czasu na pomiar i ustabilizowanie się cyferek na mierniku. Dla ciekawości powiem tylko że sprawdzałem obroty w moim galaxy i ma 320 obr/min. I to jest uważam za mało bo ostatni rok zauważyłem że dłużej musi pokręcić zwłaszcza teraz jak chłodniej na dworze ( a świece żarowe są nowe). Auto ma przejechane 300 tys. więc tulejki, szczotki na pewno do wymiany i do przetoczenia komutator ( czasem potrafi się zrobić jajo), ale tym się zajmę w wolnej chwili. Dam znać
Bump: Po napisaniu tego postu wyżej oglądałem sobie zdjęcia z wykresami na forscanie i zauważyłem że na niektórych zdjęciach są rozbieżne prędkości silnika na tym samym wykresie brane prawdopodobnie z dwóch rożnych czujników. Według mnie powinny być one zgodne. We wtorek sprawdzę to na spokojnie. |
Odp: 1.8 tdci nie odpala za pierwszym razem
No i lipa, kończą mi się już pomysły. Rozrusznik nowy kręci trochę szybciej 270 obr/min ale uważam że to ciągle mało. Dziwne jest że pierwsze kręcenie jest około 220 obr a drugie już koło 270. na słuch nawet słychać że szybciej kręci za drugim razem. Po sprawdzałem i poczyściłem masy , bez zmian. ciągnąłem nawet dodatkowy przewód bezpośrednio z akumulatora najpierw plus potem minus, dalej bez zmian. zauważyłem jeszcze na koniec że przy pierwszym kręceniu ciśnienie na pompie wskakuje na 600 bar i w miarę kręcenia spada. Powiem szczerze że została mi już ostatnia masa, ta co idzie z akumulatora do ramy, tylko nie wiem gdzie ona jest przykręcona. Ma ktoś możne jakieś pomysły?
|
Odp: 1.8 tdci nie odpala za pierwszym razem
Naprawdę nikt nie miał problemów z transitem?
|
1.8 125km TDCI świece żarowe
Witam, Podpowie ktoś jak za pomocą miernika-multimetra samemu w domu, sprawdzić czy wszystkie świece działają. Widziałem na youtube, że można sprawdzić w kostce zasilającej gdzie są 4 piny, może ktoś podpowie gdzie ta kostka? Jakieś zdjęcie? Dziękuje
|
Odp: 1.8 tdci nie odpala za pierwszym razem
Z dzisiejszego poranka
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Mondeo MK4 2009r 1.8tdci test forscan
Witam mam mały problem chciałem przetestować jaką prędkość ma rozrusznik podczas rozruchu samochodu i chciałbym przetestować czujnik poziomu wału korbowego .Szukałem odpowiednich pidow do dodania ale w forscan ich nie ma ? Może ktoś podpowie .Forscan mam płatny.
|
Odp: Mondeo MK4 2009r 1.8tdci test forscan
Patrz na obroty silnika podczas rozruchu.
|
Odp: Mondeo MK4 2009r 1.8tdci test forscan
Pcm obroty silnika na minutę RPM ? Jak będę wiedział czy czujnik poziomu wału jest w 100%sprawny .
Bump: Może ktoś pomoże miał taki przypadek.Po postoju .Czyli po nocy czy tam po kilku dniach postoju.Autko nie może odpalić ciężko pali trzeba kręcić.Swiece żarowe sprawdzone są sprawne.Filtr paliwa jest wymieniony.Z niczego ropa raczej się nie sączyła jak sprawdzałem przelewy.koło pompy też sucho.Wyglada to tak jak by gdzieś schodziło paliwo? Rozrusznik ma siłę kręcić.Bateria też zdrowa.Autko nie kopci .Ma moc .Forscan sprawdzałem kilka razy zero błędów . Tutaj filmik nakręciłem: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Forscan pomiar ciśnienia [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: 1.8 tdci nie odpala za pierwszym razem
Tutaj dodałem obroty w forscan przy odpaleniu .Kilka razy go odpalałem dziś raz po raz i zauważyłem,że też ma problem z odpaleniem.
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:48. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.